Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak by měla vypadat správná snídaně při hubnutí. Podívejte se

Snídaně je základ, a to nejen při hubnutí. Námitka některých "nesnídačů", že po snídani mají větší hlad, je často způsobena konzumací potravin s vysokým glykemickým indexem. Poradíme vám, jak by měla vypadat správná snídaně, aby vás nastartovala na celý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u28c62i20e 18M22a23c15h68u44t66o48v29á 7409207339135

Prý velký výběr jogurtů ;-D Jediné jogurty běžně k dostání v obchodech jsou Hollandia a Klasik od Olmy - ostatní nejsou pravé jogurty! A bohužel Klasik je jen bílý a Hollandia má žalostně málo příchutí - ale i tak ji kupujeme. (plus samozřejmě od mlékaře, ale to už jsme cenou úplně jinde)

0/0
4.3.2013 13:32

Z42l45a97t17u79š93e 41J88e71l78í91n96k75o12v92á 1465402787792

A co porovnat rozdíl mazání na chleba mezi máslem a pomazánkovým máslem? tam je také méně tuku (a teké hlavně proto bylo vymyšleno) a zbytek hlavně mléčné bílkoviny. Copak asi je jako hlavní "zbytek" v té Floře?

+1/0
3.3.2013 15:58

I41v74a 71V82r72á76n73o35v48á 2181718573824

Přece neošidím svoje dítě o Pribináček, jen aby si hlídalo štíhlou linii. Ach jo..

+4/−5
2.3.2013 21:40

A44l20e85n75a 78V95e91s33e30l31á 3453421315178

Spíš ho šidíte pribináčkem bych řekla... ale jestli nemá sklon k tloustnutí, tak bych si tím taky hlavu nelámala. (Ovšem pokud  ano, tak "ošizení" dítěte o takovou tukovou a cukrovou bombu by mu asi dost pomohlo.)

+4/0
3.3.2013 5:31

Z92l41a72t11u88š60e 39J91e37l69í62n35k40o15v68á 1925792107302

Spíše ho ošidíte novými "chutnějšími" klony pribináčka  - "nejlépe" s piškotky a marmeládkou. To už tomu dítěti pomalu můžete na talířek vyskládat kostičky cukru.

+1/−3
3.3.2013 16:00

A18n62d64r25e26j 66S44u85c55h20á53n35e49k 7515698808922

No a? Kdyz je to dobry, tak proc si nedoprat?

+1/−1
4.3.2013 5:58

R74a16d82i96m 52G52ö81t26h 8226536655

Ahoj, pokud máte čas a chcete pomoci vývoji nového produktu zabývajícího se zdravou výživou a plánováním jídel, vyplňte prosím krátký dotazník na 

http://www.survio.com/survey/d/G3H4A5H9W3P2M2A4L

Děkujeme :)

0/−3
2.3.2013 15:59

L85u64d36ě50k 45J22e22l54í37n26e55k 5437537749830

Zase se řeší co jíst, co pít, kdy a kolik - a ani slovo, že bez pohybu to určitě nepůjde (tedy půjde, ale jen v případě jako Gándí). Jestli ráno sednu do auta, vylezu před kanclem, v poledne sjedu výtahem do místní jídelny, odpoledne vlezu do auta a doma kecnu k bedně, tak tam určitě nepomůže žádná dieta. Takže první věta u takových článků má být, že hubnout budeme při pravidelném a pořádném pohybu a strava je jen doplňkem, jak dodat tělu potřebné "suroviny" (a když ten pohyb bude jo intenzivní, klidně si dám pěkné prorostlé kolínko, sádýlko se solí, rozmixnutý tvaroh s ovocem nebo tmavou čokoládičku - a jsem přesvědčený, že to tělo ochotně "spálí").

+4/−1
2.3.2013 15:43

H83o43n22z83a 70V34r75á28n73a 5261337654201

Mě mamka naučila snídat "na sladko". Tedy hrnek čaje , nebo kakaa, k tomu nějaký koláč, buchtu, štrůdl, oplatku atp.... Párkrát jsem tyto rádobyzdravé snídaně vyzkoušel a nic moc. A co se týče nějakého hubnutí, dle mého je pěkná kravina hubnout přes jídlo. Lidi, musíte se prostě HEJBAT !!!! Pak přestanete nat takovejma blbostma jako jsou diety přemejšlet.

+4/−4
1.3.2013 21:21

H82o98n14z23a 78V98r90á82n13a 5891377384251

fuj... "nat" Smaozřejmě nad.

0/0
1.3.2013 21:22

J53a76n28a 71P38e31t68r70á96ň81o10v68á 3943619876189

thejbat se pomuze k tomu, ze nepriberes. Jak jednou priberes, tak uz se hejbat nestaci, musis tridit stravu.. vopruz, no..

+4/−1
1.3.2013 21:53

J75a28n88a 56M43e53r26o51p29e 7748749927969

Já zase po sladké snídani mívám hrozně brzo hlad a pocit, jako bych se ani nenasnídala. V poslední době jsme zkusili různé obilninové kaše a tam to jde a hlad nemám. Ale jasně, že to nesmí být denně - nejlepší je takový chleba se šunkou.

+4/0
1.3.2013 21:57

S79a53n83d54r55a 79F98e98r11i87a11n96č48í85k27o13v53á 7833478121743

Športom sa nedá schudnúť, ak má človek nadváhu, nesprávne sa stravuje a má príliš vysoký energetický príjem. Navyše, obžierať sa a potom nadmerne športovať, to je pre telo neúnosné. Základom chudnutia je zdravá strava a primeraný pohyb.

+4/0
2.3.2013 15:58

M36i70c48h81a80l 10K59o75l51o62v55r74a73t 5277373255232

Je pravdou, že na glykemické indexu záleží nejvíce, ale nesmí se to přehnat ...

+1/0
1.3.2013 16:22
Foto

P48a80v88e19l 74H40a86r58t94m67a98n 8486751901377

Na druhou stranu si myslím, že článek rozumně objasňuje, proč by člověk neměl při dietě dělat to, co ho většinou napadne první - drasticky omezit tuky. Hubnutí je rozhodně příjemnější, když člověk nemá neustále hlad.

+1/0
3.3.2013 2:13

H89a32n53a 81K45o72s73t79k48o32v58a 8355540318734

Jak jednou nekdo řekl...pokud si mam vybrat mezi maslem a margarinem, tak radsi verim krave nez chemikovi :-D

+28/−3
1.3.2013 15:04

S67t88a86n40i44s66l22a64v 61R40a61d32a 8852413600376

Ta kráva je taky nadopovaná různými antibiotiky a další chemií. Navíc vaše přirovnání hodně kulhá, kráva nevyrábí máslo, kráva jen poskytuje mléko použité k výrobě másla. Krávu tedy můžete srovnávat s rostlinou, ze které pochází olej k přípravě margarínu.

+7/−11
1.3.2013 16:09

P75e70t28r 83H51a72n55á79k 8501744106507

Poslední dva týdny zkouším místo normálního chleba snídat celozrnný a že bych měl v čase svačiny menší hlad ( jím 5x denně ) , to bych teda neřek`. Zatím vidím jen rozdíl 50,- Kč / kilo chleba ...

+16/0
1.3.2013 14:21

R85a25d14i41m 37D30r98b20o61h45l56a69v 5771666903517

R^;-D

+5/0
1.3.2013 15:13

H82o50n87z47a 87V94r82á63n35a 5461327934421

Jen tak naokraj... Proč jíte místo normálního chleba celozrnný?

0/−3
1.3.2013 21:23

M16a88r68t65i71n78a 46S35e29d94l64á42k49o75v40á 9243583161848

Jde opravdu o celozrnné pečivo ? To není k dostání tak úplně běžně, jak si lidé myslí. V super/hypermarketech bývá v prodeji nejčastěji (krom běžného) tzv. vícezrnné, cereální nebo pouze na tmavo obarvené pečivo a z celozrnného mají většinou jen plátkový tuhý ve folii zabalený hranatý chléb, který třeba mě příliš nechutná, případně celozrnný knackebrot. Bydlím v Praze a pokud chci celozrnný chleba, seženu ho nejlíp v prodejnách zdravé výživy nebo si ho můžu upéct. Ale netrpím tím, že jediné dobré pečivo je celozrnné, střídám to. Celozrnné mě zasytí víc. Uznávám, že vás třeba ne, i když případně kupujete pravé celozrnné :)  Pokud máte v čase svačiny hlad, možná potřebujete ve snídani větší porci všeho nebo přidat jen bílkovin.

+3/0
2.3.2013 17:04

M81a14r96t10i85n61a 61S90e42d50l15á89k97o14v76á 9543553861138

Ještě dodám, že celozrnné mě zasytí výrazně víc oproti bílému pečivu. Ale podobný efekt pociťuju i u různých semínkových pečiv. Sacharidy se tráví rychleji, takže třeba bílý rohlík s máslem a ředkvičkou je "hladovější" než když se k pečivu přidá kus sýra nebo šunky, na to je potřeba nezapomínat, tenká vrstva taveňáku nestačí, lepší je několik plátků tvrdého sýru a podobně. To nepřeříkávám naplano poučky, mám to vyzkoušené.

+2/0
2.3.2013 17:13

O16l87d54ř25i62c55h 33B15í47l28ý 7518485764406

Pohyb a jíst vyváženě. Moje snídaně teda fungují trochu na jiném principu a rozhodně se v nich žádného jídla nebojím. Nejčastější klasika cca 2 celozrnný rohlíky s lučinou, nebo něčím podobným a nějakou zeleninu na to. V zime docela často chleba s máslem a medem a nebo mléko a musli + corn flakes a ještě sem tam něco s marmeládou.

+6/−1
1.3.2013 12:24

M47i22c38h19a88e82l 14N19o87s13e83k 9242140668382

Vynechat pečivo úplně, jíst jen ovoce a zeleninu, rostlinné panenské tuky, z těch živočišných kefír a člověk je v pohodě. Hlavně si udržovat acidobazickou rovnováhu a nějaká váha je jen záležitost informativní.:-)

+4/−13
1.3.2013 11:47

A72l30e84n36a 54V10e96s36e87l43á 3533621565238

Jak který člověk. Já bych při tomto stravování teda v pohodě nebyla ani náhodou.

+8/0
1.3.2013 11:52

M71i89c11h37a59e60l 90N47o44s65e14k 9982950988502

Je to hodně o zvyku. Taky mi to ze začátku dělalo problémy, pže asi tak před rokem a půl jsem byl přesně opak a ovoce nebo zeleninu jsem solidně odmítal. Asi po roce se všechno vrátilo do formy a teď si žiju mnohem lehčejc.

+6/−2
1.3.2013 12:14

A40l48e50n66a 75V74e97s65e22l32á 3393501845498

Ale jo, já mám ovoce a zeleninu ráda a jím toho docela dost. Ale pořád je to v podstatě doplněk jídla, ne hlavní zdroj.

+6/−2
1.3.2013 12:16

M75i44c30h56a94e25l 22N82o85s53e16k 9462340858282

Pokud to člověk začne brát jako hlavní zdroj potravy, dá se to. :-)

+5/−1
1.3.2013 12:19

R32i54c13h96a85r57d 93K12á95b79a 8479738340880

Jasne, je to to nejzdravejsi, co telu muzete dat, kdyz to zacnete jist, budete uplne vpohode! Sice si na to musite rok zvykat, ale pak uz se to da, vy jste super aktivista  :))))) P.S. Acidobazickou rovnovahu si udrzuje telo samo, s tim toho jidlem dramaticky moc neudelate a tedy zejmena ne ovocem.

+5/−3
1.3.2013 12:35

M14i30c19h16a97e68l 30N82o51s11e83k 9382570618962

Aha samo, jentak z toho kyselinotvornýho, většinou hospodskýho jídla co maj lidi ve zvyku normálně jíst si tu rovnováhu stoprocentně udrží samo..

+4/−3
1.3.2013 14:48

L59e39n50a 22P47á88t77k36o53v98á 8911803424349

Když jím hodně ovoce a žádné pečivo dělá se mi špatně od žaludku. Bylo mi řečeno že je předávkováním vitamínem C a že jeden dva kusy ovoce denně stačí, jinak už mi žaludek zase poskakuje. Zelenina mi nevadí, jím hodně zeleniny, ale mám po ní stále hlad i když objem je velký nemohu se "dojíst" . Pak stačí dva krajíce chleba jsem ok, takže vynechat pečivo pro mě není řešení. Ano dalo by se pečivo vynechat a nahradit ho bramborem, těstovinou nebo rýží, prostě přílohou, to si myslím, že by šlo

+3/−1
1.3.2013 13:59

S76a56n51d87r92a 81F33e95r40i36a26n97č48í12k12o22v56á 7983418151453

Z ovocia sa vitamínom C rozhodne nemôžete predávkovať a už vôbec nie tým, že si dáte tri kusy ovocia. Mimochodom, paprika, brokolica a chren má omnoho väčší obsah vitamínu C než väčšina druhov ovocia. 

Nahrádzať pečivo cestovinami, ryžou, zemiakmi je úplne zbytočné. Všetky majú vysoký glykemický index. 

To s čím budete mať skutočný problém je sebaovládanie. Samozrejme, sacharidy v strave nemôžu chýbať, ale napratať sa dvomi krajcami chleba je príliš. 

A ešte budete asi robiť chybu v tom, že jete málo bielkovín. Skúste zaradiť do stravovania kuracie mäso a ryby. Kľúdne aj kvalitné kuracie šunky. Jedzte celozrenné pečivo v primeranej miere, sypané musli a obilninové kaše.

+1/0
2.3.2013 16:14

J50a96n61a 85M10e35r93o65p16e 7158869877589

Jo, to mi před lety doporučoval jeden "odborník" na hubnutí. K tomu ještě ovoce a zeleninu jen tu, co roste u nás, žádné citrusy a jiné. On teda dopoledne pečivo ještě "dovolil", večer ne. Výsledek? Nekontrolovatelné záchvaty žravosti a nárůst váhy. Nedávno jsme to probírali s trenérem a ten naopak říkal, že tělo i v noci potřebuje energii, takže jíst klidně i hodinu před spaním, ale přiměřeně a tam už minimum sacharidů a tuků. Sama zjišťuji, že nejvíc nabírám právě z toho, když jím nepravidelně, podivně - a pak z hladu koukám, co bych si kde dala.

+6/0
1.3.2013 22:02

O74n53d41ř49e64j 79H72a63n97u24s 7940483498756

Margaríny ano, ovoce ne? Ach jo... směšné :-)

+17/−2
1.3.2013 11:12

E33v40a 51K91o49l36l87a35r59o89v11a 4915552398399

Spravny jidelnicek pri hubnuti, neboli francouzka dieta:

1. Snidane : sex a susenka

2. Obed: Susenka a sex

3. Vecere: sex

Jesli nezabira, vylucte susenku.

+32/−2
1.3.2013 10:28

J30a38n19a 88H36o57r80s17k44á 2616417806514

R^ ... no, jen jestli to není spíš nějaká nymfomanská dieta, resp. erotomanská. ;-)

+7/0
1.3.2013 10:30

M81a65r47t59i59n 69P35o63s22p47í60š70i48l 8935511476717

není, ta by se mi líbila, snad jen ty sušenky bych vynechal, mají vysoký GI. Ale co děti? A co manželka? Být pořád mimo domov, to by asi nešlo.

+21/−2
1.3.2013 10:35

J34a43r33o73s93l65a38v 59V48á75c58h44a 7579878942166

;-DR^

+9/0
1.3.2013 11:08

J83a77n33a 63H41o94r69s14k69á 2186907586284

Vážení pánové, nehledejte v článku "hnidy" za každou cenu. "Paní Málková" pouze uvedla to, co je v dnešní době dobré vědět, pokud si chcete zachovat či redukovat váhu. V článku nejsou žádné nesmysly, naopak věcně a přehledně shrnuto. R^ Možná by bylo k jogurtům vhodné vzhledem k obrázku pyramidy doplnit, jaké jogurty jsou vhodné a proč.

Chápu, že si někteří potřebují v rubrice Ona Dnes namastit ego, ale dělejte to aspoň s rozmyslem. ;-)

+13/−3
1.3.2013 10:25

J86a63k39u68b 72U36r97b57á76n87e10k 6182109204936

A radila byste mastit ego živočišným nebo spíše rostlinným tukem?

+5/0
1.3.2013 13:55

R75o29m64a59n 65K63l64e26p27o 9832396386730

při hubnutí samozřejmě rostlinným:-)

+3/0
1.3.2013 15:50

M29i14l85e74n 79L41e60n22a 5298744838605

budte radi, ze vam to tak krasne nekdo popise a to jeste s obrazkama, na zapade se toto nedela, nebot je to tajemstvi obchodovani. napise se jednom zacatek a na zbytek Vam poradi koupit si knizku atd....... nebo zajit primo k poradci....  ;-D

+1/−1
1.3.2013 16:12

P95e58t16r 88T33l55o41u83k75a37l 7494525412915

Ten průhledně namazaný chleba mi připoměl babičku, naučila se to v mládí a už ji to zůstalo. :-)

+3/0
1.3.2013 10:20

M64a32t46o22u84š 43B97á33r38t72a 4126350376678

V názorné pyramidě Bonduel a Yogobella, to se to bude po vypumpování žaludku hubnout. Ještě že to napravili tou podložkou pod salám, odstupňovanou po centimetrech, zatímco ten salám tam roste do výšky ;-D;-D;-D

+4/0
1.3.2013 9:51

R58a80d56i54m 79D98r68b14o57h36l92a37v 5961536973907

kvalitní bílkovina - Jogurt? V jogurtu je žalostně málo bílkovin, v bílém kolem 5 %. Mléko to samé. Nejvíce bílkovin: tvrdé sýry, šunka (aspoň 95 % masa).

+6/0
1.3.2013 9:46

J63a42n42a 87H76o38r74s17k88á 2506627726304

Nejvíce bílkovin má šunka?

+3/−2
1.3.2013 10:18

M43a86r97t27i72n 34P93o80s94p72í41š32i59l 8735201286567

nejvíce mají olomoucké, pak některé sýry, šunka, krůtí prsa

+3/−1
1.3.2013 10:37

J45a53n35a 46H18o68r91s49k90á 2306167486644

Nejvíc má asi šmakoun..., tvarůžky, cottage, ...

+3/0
1.3.2013 15:30

R39a46d95i83m 24D48r93b20o33h28l13a19v 5681696103647

Šmakoun, přesně. R^

+1/0
1.3.2013 17:41

R26a63d63i87m 41D15r18b46o82h34l28a16v 5771816143867

S obsahem masa 95 % z Lidla má 19 % bílkovin, 4x tolik co bílý jogurt a 6x tolik co polotučné mléko. Tvrdé sýry mají ještě více. Nejvíce nemyslím absolutně nejvíce, ale hodně a z běžných potravin, co si lidi můžou dát na snídani. Asi bych si nedal olomoucké s cibulí a šel pak do práce. :-) Stejně tak nebudu snídat kuřecí prsa. Co bych pak obědval?

+5/0
1.3.2013 11:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.