- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já bych byl také pro začátek spokojený, kdyby dítě umělo alespoň jeden jazyk, totiž češtinu.
A konkrétně co se týče angličtiny, tam si myslím, že se ji v dnešní době naučí, i kdyby nechtělo. Těch anglických frází, písniček hraných v obchodech, nedabovaných anglickojazyčných filmů, většina internetu a té nejodbornější literatury atp. je kolem nás tolik, že to ve spojitosti se školní výukou bude pro běžnou komunikaci v angličtině stačit.
Samozřejmě, přestěhovat se s tím do Spojeného království nebo SSA a tam se tvářit jako starousedlík asi nepůjde, ale to člověk dělat obvykle nepotřebuje.
A kdybych si mohl vybrat ve škole první cizí jazyk, volím něco jiného než angličtinu (třeba němčinu, ruštinu, španělštinu, ...). Vidím to i na svých vrstevnících: Kdo se ve škole drtil jako první cizí jazyk angličtinu a jako druhý něco jiného, často z toho druhého jazyku už neumí vůbec nic, stačila po maturitě několikaletá mezera v používání. Zato kdo měl jako první cizí jazyk něco jiného, tak nakonec díky všudypřítomnosti angličtiny umí anglicky stejně dobře jako ten, kdo ji měl jako první .... ale navíc si podržel i slušnou znalost toho dalšího jazyka, kterému se v mládí věnoval víc.
jedna poznamka, metody, ktere zabiraji na deti, funguji i na dospele, overeno lety praxe a navic jsou jeste dospelaci nadseni, kdyz si mohou zaradit...je fakt, ze to vyzaduje trosku exhibicionismu na vsech stranach, ale neni nic lepsiho, nez videt 12 dospelaku v karnevalovych maskach, jak se halasne bavi o Halloweenu ... v kazdem je kus ditete, a kdyz se probudi, tak je to vseobecne ku prospechu. Tot moje zkusenost. U vyssich jazykovych urovni uz to vyzaduje samozrejme "akademistejsi" pristup, ale ta zabava, hra a lehkost nesmi z vyuky vymizet.....
Podle odborníků je ale pozdě řešit cizí jazyk až na základní škole. "Nejlépe je začít s výukou od batolat a seznamovat je s jazykem zábavně a nenásilně," tvrdí Kateřina Spizziri, která vede kurzy pro děti již od dvou let.
Zdroj: http://ona.idnes.cz/deti-a-jazyky-0cx-/deti.aspx?c=A130219_094654_deti_job
to je teda blbost... Já začala s AJ na střední škole (a se mnou i moji spolužáci), mám z ní maturitu a domluvím se v pohodě. Hlavně, aby děcka ovládala nejdřív pořádně rodný jazyk! Shoda podmětu s přísudkem už spoustě lidí nic neříká.
otázka jakou máte výslovnost
Díky za článek - můžu jen souhlasit. Jakmile děti neví, že se učí, jde to o hodně líp. S nějakým takovým konceptem se můžete setkat třeba na http://www.jazykyzazitkem.cz . Bez cizích jazyků se dnes člověk neobejde,tak bojujme za kvalitní a zároveň zábavnou výuku.
Já myslím, že od deseti let výuka cizího jazyka stačí. K čemu to je, když bude předškolní dítě znát pár slovíček (z pexesa) bez schopnosti utvořit větu? Mně nejvíce pomohly počítačové hry na slovíčka a filmy na poslech.
No, něco na tom bude. Děti by se neměly do ničeho vyloženě nutit, ale můžeme jim cizí jazyk příjemně představit. Mě teda jako malinkou nikdo do žádného kurzu nedal, oba rodiče mluví česky, ale táta odmalička tíhnul k angloamerické rockové hudbě, takže doma hrála pořád. hlavně beatles, filmy v originále, člověk se něco málo naučí, ani neví,jak. dneska mám někdy i problém si vzpomenout na český ekvivalent k nějakému anglickému slovu.
No, něco na tom bude. Děti by se neměly do ničeho vyloženě nutit, ale můžeme jim cizí jazyk příjemně představit. Mně teda jako malinkou nikdo do žádného kurzu nedal, oba rodiče mluví česky, ale táta odmalička tíhnul k angloamerické rockové hudbě, takže doma hrála pořád. hlavně beatles, filmy v originále, člověk se něco málo naučí, ani neví,jak. dneska mám někdy i problém si vzpomenout na český ekvivalent k nějakému anglickému slovu.
Jé Steve Watts byl loni v Jičíně na Městu pohádky a měl tam na náměstí takovou hodinu pro děti. Byl výbornej! Mluvil pouze anglicky, všelijak se pitvořil a chechtal, běhal s dětma sem tam a ony mu odpovídaly a cvičily s ním - bylo to zábavné a nenásilné učení.
Přesně to je ono, učitel by se měl pitvořit, hulákat, ale srozumitelně, artikulovat, chechtat se, taky to dělám :-) A proto si také myslím, že na pajďák by se kromě klasických přijímaček, měly také dělat psychotesty a talentovky!!!
Souhlasím s tím, že se má jazyk učit hrou, ovšem odborníci zapomínají na tzv. worksheets - děti je milují, hodně se z nich naučí, navíc si mohou procvičit věci, které budou potřebovat i v české škole (motorika, jednoduché počítání, najdi rozdíl, větší/menší.... to vše v angličtině). Ono hrou rozdováděné dítě, které je v pohybu, se pak hodně blbě uklidňuje :-), takže pracovní listy jsou dobrá věc.
Nesouhlasím s názorem, že je pro malé dítě dobrá individuální hodina, doporučuji minimálně tři děti. Jedno dítě by se brzy pod nátlakem výuky jeden na jednoho unavilo, navíc ve skupince je přirozená soutěživost a to je i při výuce jazyka fajn. Co se týče Helen Doron - učím tak celý život, přičemž jsem dlouho netušila, že taková metoda vůbec existuje.... paní holt měla štěstí, že byla první a nechala si to patentovat, jinak na tom nic světaborného nění :-) Tož good luck!!!