Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porod doma byl pro mne jediná volba, říká ekonomka Markéta Šichtařová

Patří mezi nejcitovanější ekonomky v českých médiích, přestože poslední roky tráví většinu času se svými dětmi. Pracuje z domova. Říká, že díky moderní technologii je jedno, jestli sedíte v kanceláři, nebo doma. A právě doma se také narodily všechny její děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J98i55ř56í 37B47i33l63í91k 4435242192254

Ano snížil se počet úmrtí, ale rychleji klesá počet přirozených porodů.

Kouzelná vlastnost která chybí 9 doktorům z 10 je empatie a možná by to chtělo ještě ubrat na stavoské neomylnosti.

Jó doba, kdy tři nejdůležitější osoby byly pan starosta, pan učitel a pan doktor je již dávno pryč.

+1/−1
25.2.2013 22:07

P78a44v30e20l 43O62d24r86a97z86i89l 6864689157370

Nejcitovanější ekonomka za naprosto nepochopitelného důvodu.

Nemá s porodem v porodnici zkušenost, a tak nemůže srovnávat.

Věřím jí, že nesnáší autority, já kdybych byl šéfem panelákovýho s.r.o., tak na mě taky nebude nikdo smět promluvit.

Oxytocin se někdy dodává uměle - což je nezřídka cílem kritiky domácích rodiček.

+2/−4
24.1.2013 16:00

P15a18v42e84l 97O37d92r55a55z15i14l 6234379447430

Jo a k porodům - ať si to každá rozhodne za sebe. Je to její odpovědnost.

+2/−2
24.1.2013 16:02

D38a88n76a 42T77a30n62k98e60r 2743479469795

Nerozhodujete v tomhle případě jen za sebe, to je ten malý, ale důležitý rozdíl... berete lidská práva někomu, kdo například už smí dědit, tedy "existuje" z právního hlediska. O morálním nemluvě... Rv

+2/−2
27.1.2013 8:39
Foto

A21n64d69r67e41a 95K57o83c11o38u20r87k85o87v74á 2149392484860

Po 5ti porodech v různých zařízeních (státních i nestátních) a po mnoha vášnivých diskuzích s kamarády gynekology jsem dospěla k názoru,(ne příliš objevnému) že porod je každého soukromá věc. 

Zrovna tak, jako nemůžeme kuřačkám zakázat kouřit, i když prokazatelně (!!!) plodu škodí, tak nemůže NIKDO NIKOMU přikazovat , jak a kde má rodit. A to nikdo neprokázal, že by porody doma  byly nebezpečnější než v nemocnici!  

Ta zodpovědnost vůči sobě a dítěti je jen na matce. Je to jen o životním stylu, přesvědvědčení a svobodné volbě. Opravdu nechápu , kde berou někteří zde diskutující to přesvědčení, že právě oni mají tu jedinou pravdu, kterou je potřeba jiným vnutit. A nejlépe zákonem.

+4/−3
24.1.2013 14:04

D52a64v58i11d 19R35y36c17h52e19t80s19k60ý 9896221440900

Budete-li si hradit 100% výloh na péči o přidušené dítě, nemám s tím žádný problém.

+2/−1
24.1.2013 17:26

A45l45e81n41a 85V59e37s59e65l54á 3913411865938

Předpokládám, že pokud dojde k přidušení v porodnici, požadujete uhrazení 100% výloh po porodníkovi.

+3/−5
24.1.2013 17:48

D31a36v60i93d 25R61y62c59h42e15t87s15k74ý 9296291590960

Pokud jste si všmla máme státem provozované zdravotnictví. V případě přidušení porodníkem považuji hrazení péče státem za oprávněné. Ne ovšem v případě přidušení dítěte v důsledku vlastní hlouposti domarodičky.

+5/−1
24.1.2013 21:32

A73l53e83n68a 93V66e54s65e15l31á 3503521795448

No, s touto verzí nesouhlasím. Hloupost jiných - kterým jsme notabene už zaplatili vzdělání, aby se hloupostí nedopouštěli - zacvakáme, hloupost matky ale už ne... 

A nemyslím to jako podporu domácích porodů, ale pokud vznesete požadavek, aby každý zaplatil to, co MOŽNÁ nějak zavinil, tak ho chci vznášet na všechny. Na všechny řidiče rozsekané při autonehodách, na všechny zlámané nohy sportovců, na všechny infarkty obézních. Pak ano.

+2/−5
26.1.2013 5:42

D74a64n24a 59T82a10n95k96e81r 2373849129755

A proč pořád postulujete hloupost zdravotníků? Nedochází vám, že jen hasí v situacích, kdy něco hoří? A při vší vůli a znalostech, jsou věci, které se prostě už uhasit nedají. Větru-dešti někdy neporučí ani ti doktoři, ale je prostě neoddiskutovatelný fakt, že přejít zpátky na systém "roditdoma" by stálo životy obrovské spousty lidí, bez ohledu na to, že v jednom promile se ty případy nezachrání ani s použitím veškeré péče a znalostí zdravotníků.

+3/−1
27.1.2013 8:37

A52l79e84n17a 40V16e57s28e87l13á 3353361685158

Nikoli. Já se ptám, proč je neustále "postulována" (připouštím, že nevím, co to slovo znamená, ale každopádně tím myslím totéž, co vy :-) hloupost rodičky.  Nikoho neslyším hlásat, že si za své mají zaplatit péči rodiče, co svojí hloupostí dítě zmrzačili v autě. A že se takové případy počítají na stovky. Zatímco, když jde o porod doma, tak najednou tolika hysterie, aby se náhodou něco nezaplatilo z našeho, dokonce už se prorokují "obrovské spousty lidí", které to bude stát životy. 

Když už jsem u toho srovnání - ty autonehody už teď opravdu stojí životy obrovské spousty lidí. V realitě, nejen v chmurných předpovědích. A kde jste, vyi neochvějní bojovníci za práva nevinných dítek a za zásadu "zaplaťe si svoji blbost"? 

Mimochodem - proč vy "postulujete" z toho, že některá žena chce rodit doma, hned předpoklad, že ta žena bude požadovat "přejít na systém roditdoma" pro všechny? Tuhle imaginární hrozbu, ze které "postulujete" ta děsná  nebezpečí, jste si přece vymyslela sama.

+1/−2
27.1.2013 9:35

D37a20v40i21d 16R61y69c23h50e59t68s45k59ý 9106761710550

Máte trochu problém rozlišit mezi úmyslem a nedbalostí. Při autonehodách se za škodu odpovídá, zdravotní pojišťovny je vymáhají např. po opilých řidičích. Obézní osoby - existují návrhy, těžko ale vyvodit odpovědnost osob třeba s nefunkční štítnou žlázou.

.

Ohrožovat sebe + dítě touhou po domácím prostředí bez "té nepříjemné sestry" je opravdu hodně za hranicí. Být pojišťovnami, škody bych tvrdě vymáhal - s výjimkou případů, kdy by to ani v nemocnici nezachránili.

+3/−1
28.1.2013 10:09

A82l90e89n11a 85V30e23s20e46l32á 3263861615888

S rozlišením úmyslu a nedbalosti problém nemám. Nemluvila jsem samozřejmě o řidičích, kteří do zdi napálí úmyslně, ani o doktorech, co přiškrcují dítě z rozmaru. 

Prostě některá ohrožování vám nevadí (posadit děcko do auta vyjet s ním na silnici), jiná chcete tvrdě sankcionovat. To první dělá skoro každej, takže vás ani nenapade se nad tím pozastavit, to druhé jde proti nastoleným zvyklostem... To je ta podstata rozdílu v těchto dvou situacích. Žádný úmysl kontra nedbalost...

+1/−1
28.1.2013 20:59

D33a24n93a 67T85a51n26k78e49r 2153399399345

Ale prokázal,ti starší si na to ještě velice dobře pamatují... zeptejte se svých babiček a tetiček... jak to vypadalo, dokud se rodilo doma... Rv

+2/−1
27.1.2013 8:33

A48l93e56n56a 50V26e56s51e44l77á 3143511895268

Tady jste si docela naběhla... Moje babička by na tu otázku řekla - děda zaběhl pro porodní bábu a děcka se narodily doma  posteli...

Dramatičtější to měla moje tchyně - v té době už se doma nerodilo, ale sanitka zapadla v kalamitě. Tam prý "bábu" (už jich přece jen tolik nebylo, jako v dobách mé babičky) přivezl švagr ze sousední vesnice v mrazu v sajdkáře motorky... 

Těch, které případně v důsledku nedostatečné péče, nedopadly dobře, už se zeptáme těžko.

+1/−2
27.1.2013 9:42

S11i69l39v53i36e 87W70a45t31s64o42n 9898297392140

Ano, nekdo zabehl pro porodni babu a bylo bezne, ze zeny i deti pri porodu umiraly. Tak jako to je bezne v rozvojovem svete.

+2/−1
27.1.2013 19:07

V51l83a71d55i94m74í25r 88P74r74o70k15e47š 8877456880261

Paní Šichtařová je uznávanou feministkou v ČR, takže mě nepřekvapuje co odpovídal, a jak odpovídala. Už její sdělení, že se nerada někomu a většinou nikdy podřizuje, hovoří za vše. Takoví ti co si myslí, že mají ve všem absolutní pravdu jsou pro společnost dost nebezpeční.     I k jejím ekonomickým výlevům, má mnoho kolegů ekonomů obrovské výhrady, neboť jsou prý krajně somorostlé a mnohdy ještě nikde neaplikované, zkrátka zrozené pouze v hlavě paní Šichtařové. Možná by bylo dobré zveřejnit i rozhovor s otcem jejich dětí, jestli by mu to ve své sebezastřenosti vůbec dovolila.

+7/−4
24.1.2013 9:55

J95a34n 24K18o20k61e13š 4515630121728

tak nevim jako stastny otec pulrocniho kluciny si nedokazu predstavit rodit doma a cekat jestli se nahodou neco nestane a pak resit s deckem v porodnich cestach nejaky prevoz domu... ta pani muze byt jedine rada ze to bylo bez komplikaci... ale je to krava

+13/−7
22.1.2013 22:27

B90a24r60b95o26r46a 92K92u42d95r93n50o84v79á 5638771644824

její názor a právo. já nesouhlasím. to co uvádí se dá zcela jistě aplikovat v nemocnici - a pokud vím, tak děti jsou předávány matce, přikládány brzy..Vzhledem k tomu, že samotný porod je pro dítě náročná štreka, tak si nemyslím, že zanevře na rodiče či svět, kvůli tomu, že bylo na chvilku narovnáno a umyto (což by se po delší době taky hůř dělalo). Možná stačí se bezdůvodně nehroutit, a přijmout fakt, že jdu do nějakého zařízení, pro bezpečí svoje a dítěte a max. za 5 dní z něj odejdeme (je-li je vše ok, pokud není, padá teorie o výhodě domácího porodu). Jen mi uniká smysl článku - přesvědčuje? platí ji porodbáby? Nebo je natolik významnou osobností, mmj. lékařsky vzdělanou, že o jejím osudu rodičky spisuje idnes? Brala bych to nejvýš jako anketu:-P

+16/−3
21.1.2013 12:28

J33o56s85e75f 26L92e93b25d95u41š32k67a 4142413713525

Tak nějak nechápu diskutéry. Je přeci na rozhodnutí rodičů a zejména matky, kde chce rodit. A zejména ona si má zvážit vše pro i proti. Je pravdou, že některé domácí porody byly komplikované a u některých i ženy zemřely, ale na druhé straně i v porodnicích se to stává. I tam umírají rodičky i novorozenci. Takže jestli paní Šichtařová chce rodit doma, nechť rodí. A pro ty co mne budou kritizovat: sice jsem nikdy nerodil, ani doma, ani v porodnici. Ovšem poporodní bolesti jsem měl, asi tak jako většina otců. A já paní Šichtařové, ale i všem ostaním přeji, ať mají zdravé, hezké, chytré děti, které jim budou dělat jenom radost.

+8/−6
21.1.2013 0:40

S96i60l24v73i87e 11W94a51t56s29o12n 9838387372550

Jde o to, ze kdyz nastanou problemy i u nizkorizikovych rodicek, tak v nemocnici se ji nebo diteti dostane pomoci drive, jde o minuty, nekdy o sekundy. Domaci porod sebou nese vetsi riziko, zvlaste pak v ceskych podminkach, kde situace neni nastavena tak, ze by se rodicka dostala do nemocnice okamzite, nez se zavola ambulance, nez tam dojede, muze byt pozde. Zbytecny risk, opiceni se po zapade, misto boje za lepsi utulnejsi a lidstejsi prostredi v porodnici se bojuje za rozeni doma s porodni babou, ktere jde o jedno - prachy, vydelat si na zivobyti. Ale i na tom slavnem zapade rodi doma malokdo, Nemecko 1%, USA mene nez 1% (ac lide pojisteni nemaji vsichni, radeji se zadluzit v porodnici nez levnejsi s porodni babou rodit doma....)

+6/−4
21.1.2013 1:24

J82o47s67e39f 55N85o25v97á66k 2112112495614

Máte pravdu, že doma se nastalé komplikace řeší s menší úspěšností než v nemocnici. To je stejné u nás jako na západě. To, na co ovšem zapomínáte je procentuelní šance, že vůbec komplikace vzniknou. Je na to už nemálo studií (důvodů je více, jeden z nich je nasnadě: převoz rodičky v prostřed první doby porodní většinou o slušnou chvíli porod zdrží). Proto to není zbytečný risk, neboť tím se riziko, že se něco nezvládne, vyrovná. Je na to pěkná řádka vědeckých studií.

Co se týče dojezdové doby do nemocnice, je potřeba zvážit, ale na spoustě míst v ČR je přinejmenším srovnatelná se západem, máme vcelku hustou síť nemocnic.

A útok na PA jste si mohl odpustit - doktoři také neléčí zadarmo.

+2/−2
21.1.2013 21:58

J70i73ř91í 61M77í42k81a 7138632907930

Mne prijde pravdepodobnejsi, ze profese (o prachy) to je spis pro ty doktory v porodnicich, kteri pro nabor mnozstvi maminek asi maji i tendenci byt neprijemni. Uz asi i proto, ze nemusi mit ten cit, empatii. "Jen" vzdelani resit nemoce a jine komplikace (pri porodu). 

Zrejme asi matka pri domacim porodu riskuje komplikace pri porodu (statistiky je to pry male cislo) anebo v nemoci zas riskuje, ze dite se narodi zdrave, ale psychicky postizene (napr. s nedostatkem sebevedomi ci jinymi bloky)?

0/−4
21.1.2013 23:25

J31o61s43e28f 95N90o20v85á67k 2842482305454

Zatím, co vyšli studie, kterejm se dá trochu věřit (srovnatelné vzorky apod.)

- v nemocnici je vyšší riziko komplikací (pochopitelné, už jen to, že holka musí v prostřed porodu přejíždět)

- doma je vyšší riziko, že se komplikace nezvládne

- celkový stav novorozenců po porodu je průměrně lepší doma (odpovídá nižšímu počtu komplikací)

- úmrtnost je stejná (neboť nižší počet komplikací doma je vyvážen horšími možnostmi řešení)

- v jedné nejnovější co jsem schopen posoudit rozumně udělané studii vyšlo, že pro prvorodičky byla perinatální úmrtnost doma větší (je možné, prvorodičky mohou mít více "nezaviněných" komplikací) - ale tendle fakt se ještě co vím nepotvrdil v dalších studiích.

0/−4
22.1.2013 11:09

J65a81n61a 56K72l86a60i43n80o81v37á 7499157954543

Můžete prosím rozvést, co je dle vás "v prostřed" porodu, kdy "holka musí přejíždět"? Co se v té době děje, tedy v jaké fázi je zpravidla porod, když se jede do porodnice?

0/0
23.1.2013 9:10

J50o17s27e17f 70N28o62v46á67k 2502152885224

V první fázi porodu. Porod začíná tzn. otevíráním, kdy se děložní hrdlo roztahuje a tím postupně vytvoří souvislý porodní kanál. Tato doba je normální součást porodu a pro dítě není ideální, pokud je do této doby zasaženo (např. se nemusí správně nasměrovat do porodních cest, může dojít k utlumení produkce oxytocinu a tím prodloužení nejen první, ale i druhé doby porodní - což už může být opravdu průšvih, atd...)

 V nemocnici rodičku zpravidla nepřijmou, pokud nemáte dostatečně otevřené děložní hrdlo, doporučuje se jet do porodnice teprve, pokud porodní kontrakce dosáhnout určité intenzity a četnosti. Takže člověk musí jet do porodnice až v prostřed této doby.

Samozřejmě, nemá to vliv na všechny, ale dosti holek Vám dosvědčí, že se jim během cesty do porodnice kontrakce zpomalily.

0/−2
24.1.2013 10:35

J43o29s72e70f 92N32o23v85á60k 2792812705774

Ještě doplnění, abych tedy přesně odpověděl na otázku: do porodnice se má dle doporučení lékařů přijet cca v prostřed první doby porodní.

0/−1
24.1.2013 10:36

J66a58n38a 80K88l53a30i54n10o21v38á 7669467754883

Děkuji. Jen jsem chtěla vědět, čemu říkáte "uprostřed porodu" a teď už vím, že nešlo porod v polovině, ale byla řeč o první době porodní. (Tak jste zdramatizoval alespoň tu omáčku při vysvětlování....)

+1/0
24.1.2013 20:05

J59o42s34e84f 35N68o42v11á79k 2842662395614

Jenže ta první doba porodní k tomu porodu prostě patří, to není něco "před porodem". A právě tadle doba je defakto nejcitlivější. Když to trochu přeženu, tak v druhé době porodní toho není co tolik zkazit: buď se rodička během první doby dostatečně "otevřela" a dítě správně narotovalo a sestoupilo, pak tak rodička porodí, snad ani kdyby nechtěla (pokud má tedy dost síly, což je ale opět problém příliš dlouhé první doby), nebo se v první době něco zvrtlo a pak je druhá doba riziková. Samozřejmě trochu zjednodušuji a subjektivní vjem ženy je asi trochu jiný, ale právě bezproblémový průběh první doby porodní je pro správný průběh porodu dosti klíčový.

A prostředek porodu to je, ať říkáte co říkáte, protože první doba porodní je součástí porodu a vzhledem ke své délce je její prostředek zároveň prostředkem porodu.

+1/0
26.1.2013 1:22

J24a89n37a 44K45l91a60i14n17o86v61á 7619687664423

Nikde netvrdím, že by první doba porodní k porodu nepatřila. A mj. dle způsobu projevu a počtu slov nejspíš už také vím, s kým mám tu "čest"... Takže - hezký den... ponechám na ostatních, zda Vám reakcemi dají prostor k "jakožeerudovanému vypisování se".

+1/0
27.1.2013 6:53

D18a43n14a 56T56a34n35k27e54r 2963449199345

to je samozřejmě naprostý a kompletní nesmysl, něco si proboha přečtěte o tematice, než začnete rozumovat

+2/−1
27.1.2013 8:32
Foto

A56n58d95r31e23a 67K40o19c83o93u30r53k24o84v51á 2559722334660

S těmi porody v zahraničí nemáte pravdu. Mám rodinu v Dánsku a všechny děti mých bratranců a sestřenic se narodily doma. A v Holandsku je to prý také tak.

U nás bych to nechala na matkách. Kdo na sebe tu zodpovědnost vezme, ať rodí, kde chce a jak chce!

0/−1
24.1.2013 13:54

S12i98l92v45i79e 20W82a37t87s72o81n 9478107822360

prosim vas, pani Kocourkova, najdete si statistiky, jak se kde rodi a take proc. Cesko ma POVINNE zdravotni pojisteni, uplne jiny system. Cizina nehoruje pro domaci porody, naopak. To neni o odpovednosti, kdyz se neco podela, matka stejne vini lekare, ke kteremu pozde dojela ci porodni babu,ktera spatne rozhodla. Vlastni vinu nepestuji. Nejde jim o deti, ale o sebe, duvody domorodicek v Cr jsou ciste sobecke.

+4/−1
24.1.2013 18:57

D56a57n90a 40T47a10n36k32e34r 2493829129415

jenom že ono nejde jen o to, že "ona SI rodí" - jde taky o to malé robě co se právě chystá narodit - a to díky zhůvěřilosti "takymatky" bez jakékoliv lékařské péče... hrát ruskou ruletu se životem vlastního dítěte, jenom abych si něco dokázala... hmmmm Rv

+7/−5
21.1.2013 7:28

O49n82d70ř81e72j 77S16t34a63r23o25c21h 5400403522464

Super, ekonomka-manažerka svým vlastním uvědoměním v okamžiku, takovým prozřením, rozmetala všechno, co lékařská věda zná, zkušenosti, které moderní lékaři sbírali desetiletí.

Proč se vůbec zaobírat nějakou vědou, stačilo by pár takovýchto věrozvěstů, kteří "prostě cítí, že takhle je to správně" a ušetříme spoustu peněz za výzkumy!

+17/−6
20.1.2013 10:37

M11a55r30e70k 87Š37i93m64o42n 2854667748758

Jenže se za 10 let může stát, že to co Markéta říká, někdo skutečně prověří a vyzkoumá a dá jí za pravdu. V zásadě ani neřekla nic proti porodům v nemocnici, jen ho chtěla trochu víc intimní mezi matkou a dítětem. A to se dá podle mě dosáhnout i v nemocnici.

+5/−5
20.1.2013 23:35

S94i95l17v50i86e 14W12a10t73s32o75n 9118917442740

A cetl jste i jeji clanek na blogu, kde horovala pro domaci porody?

+4/0
21.1.2013 1:20

J28o16s68e82f 85L33e92b62d41u52š21k88a 4162483863205

Máte problém s tím, že je chytřejší?

+5/−6
21.1.2013 0:41

S41i57l94v27i29e 13W88a52t47s43o10n 9818977932850

Chytrejsi? A jak se to hodnoti? Kdo je propagovan idnes, je automaticky chytry?

+5/−3
21.1.2013 1:25

J45o58s89e23f 78N97o91v88á44k 2122432755964

:-) Víte, ono je todle zrovna trochu naopak.

Doktoři sbírali desetiletí "zkušenosti", které vedli k tomu, že ještě před dvaceti lety holka musela ležet při porodu na zádech (což je nejnevýhodnější poloha, člověk rodí proti gravitaci - a spontáně si ji vybere pouze malé procento holek), dali matce dolzin, (který má negativní efekt na plod), automaticky ji nastřihli, i (když tím vzniklo daleko větší poranění než by muselo být) atd....

Teprve pod tlakem veřejnosti a menší části lékařů, kteří místo "nasbíraných zkušeností" se tomu věnovali jako vědě, tak se tyto věci pomalu z porodnictví vytrácejí.

Trochu podobné je to dnes porody doma: většina doktorů Vám řekně, že je to blbina, protože je to "prostě" nebezpečné a "prostě" se to tak nedělá. Ovšem když se jich zeptáte, čím to mají podložené, nevědí. Krásný příklad je třeba nedávné vyjádření ČGPS, které odmítlo domácí porody, ovšem v tom textu sice nebyl odkaz na žádný vědecký výzkum z tohoto oboru (i když je to téma, kterému se pravidelně různé vědecké tými věnují), naopak tam šlo najít poměrně dost velké množství nepřesností až nepravd. Ač Vám to může připadat podivné (neboť právě lékaři by měli být schopni kvalitní argumentace na úrovni), tak snaha o vědeckou diskusi je zpravidla daleko více zaznamenatelná ze strany příznivců domácích porodů.

Ono je to ale i vcelku nasnadě: menšina, pokud má svůj názor obhájit, tak zpravidla mívá kvalitnější důkazy, většině stačí, že "to říkají všichni".

+3/−2
21.1.2013 22:15

I75r24e94n60a 85H21r44u52b96á 6279556257263

Před 20 lety? Já takto rodila v roce 2007 a od známých teda nevím, že by to bylo někde jinak.

0/−1
22.1.2013 12:29

J25i44ř51í 32M21í64k46a 7668752407260

No dlouhá léta jsem od zubařů a jinde slýchal, že čím častěji si čistíme zuby, tím lépe. Pak se najednou dovídáme, že příliš časté čištění zubů je může naopak poškodit :) A že se prý je vhodné soustředit na to vyčistit si je jednou nebo dvakrát, ale pořádně/kvalitně.

Nebo jsou špatné tuky a pomalu se zjišťuje, že tuky a cholestelor nejsou tak černobílé, a že jogurty a jiná jídla bez tuku postrádají podstatnou složku jídla (tuk), a jsou tedy nezdravé.

Věda je skvělá, ale může být používána pro demagogii. Jinak myslím, že například o oxytocinu jsou to poznatky právě od vědců. Uvolňuje se také z vagíny při sexu, takže proto je prý orální sex antidepresivní. Matce při porodu může selhávat jeho tvorba, pokud je vystresovaná. Nevím, jestli jsou na to konkrétní studie, ale dávalo by to smysl.

0/−1
21.1.2013 23:46

K35a18r22e48l 67R60o25t84t 1367906763334

Myslím, že v první chvíli vás vyrvali od jinud než z náruče. No někteří věří i na čápa nebo vránu. Každý má jinou představu. ale potom co v Australii zemřela při porodu propagátorka porodů doma, tak bych byl zvlášť opatrný.

+22/−5
18.1.2013 11:22

A48l49e94n85a 58V42e47s40e43l96á 3613811565468

Ovšem jestli mě paměť neklame, tak zemřela na infarkt.

+7/−5
18.1.2013 19:40

J22a90n78a 38K40l10a82i78n34o77v98á 7949837454123

No, řekla bych, že v té "zlé porodnici" by měla "drobátko" větší šanci ten infarkt přežít...:-/

+17/−2
18.1.2013 21:19

A69l88e35n48a 21V13e81s25e77l86á 3333371985818

To by nejspíš měl každý z těch tisíců lidí, co na infarkt zemřeli, kdyby je ten infarkt skolil v nemocnici na sále. Ovšem to bychom tam všichni museli být internovaní nastálo.

+6/−11
18.1.2013 23:03

J37a56n39a 91K31l48a34i16n96o60v76á 7499687244273

To opravdu myslíte vážně?8-o U porodu lze snad "trošku" předpokládat zátěž pro tělo, potažmo tedy srdce, ne? Bože...

Pročpak myslíte, že se ty porody tehdy popřesouvali z domácností do spec. zařízení? Protože si "doktorské autority" chtěli nahrabat, co?:-/

+12/−6
19.1.2013 8:48

A85l63e57n12a 38V72e18s36e43l44á 3433391745108

OK - tak tedy nemusíme být v nemocnicích internování trvale, pouze při každé předpokládané zátěži... Pořád problém.

Fakt si myslíte, že porody se z domácností do spec. zařízení přesouvali kvůli infarktům?

+6/−7
19.1.2013 9:27

A51l17e71n83a 95V95e31s68e12l62á 3963761635908

PS - a ano, myslím to vážně. Na infarkt opravdu umírají tisícovky lidí. A jen velmi vzácně se to přihodí při porodu.

+4/−5
19.1.2013 9:28

J74a70n70a 44K67l96a90i33n74o35v70á 7189297294953

Budu si myslet, že jen nechcete rozumět...

Myslím si: že se tam přesunuli kvůli tomu, že porod u člověka není tak úplně "prča" (tedy nevyhnutelná zátěž), ať je to sebepřirozenější proces (a něco "asi" bude i na tom, že na rozdíl od zvířátek chodíme po dvou) a že je větší šance úspěšně vyřešit, teď pozor: třeba i ten infarkt - nikoliv pouze, tam, kde je vybavení za zadkem.

+8/−3
19.1.2013 10:09







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.