Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak vypadat dobře na fotkách? Sýýýýr nestačí, naučte se správné triky

Děsíte se už předem, že někdo o svátcích vykřikne: "A teď rodinnou fotku, ať máme památku!?" Je zbytečné tvrdit, že nejste fotogenická, když stačí dodržet pár jednoduchých rad ohledně postoje, výrazu a líčení a proměníte se ve hvězdu vašich alb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E50v39a 79H70a37s58n23í71k89o70v32á 1574951796724

Když srovnám fotky od profíků s amatérskými fotkami, tak profi jsou lepší i přesto, že se fotograf nesnaží lidi nijak ustavit. Asi to bude dražším foťákem. :-)

0/0
4.1.2013 13:24

P41e73t29r 13N67ě66m57e20c 4290893470747

Kdo říká ostatním, ať řekne sýýýr, je de.il. Američani říkají cheese proto, že při tomhle slově se huba našpulí do pěkného úsměvu. Což při "sýru" rozhodně ne.

+1/−2
30.12.2012 23:11

V91á29c40l38a97v 85M92á49c32h95a 8928151471294

No to jsou tedy starosti!!!!!!!!!!

0/−4
30.12.2012 20:28

M56i96c62h15a11l 16P56a95d84ě49r70a 7550152520187

...no a kde konci fotoum majitelky noveho EOS 1D, tam zacina Instagram...;-DRv

+10/−2
30.12.2012 16:49
Foto

V65l59a67s68t90i65m61i69l 80Č83e81r13n59ý 3417123755

R^;-D

+1/−2
30.12.2012 17:26

M42a20r27e44k 60B26a24r52t28k27o 5936652352370

Trefa!!!!! :))))

+1/−2
30.12.2012 18:43
Foto

V90l39a95s64t81i35m47i10l 93Č20e90r46n94ý 3467193495

Problém dnešních "fotografů" je, že se většinou honí za megapixely, zrcadlovkami, zoomy (nejlépe 18-300mm - ten je přece super), počty snímků za vteřinu, počty zaměřovacích bodů a podobnými kravinami (podívejte se do diskusí na foto webech) a přitom nezná základní pravidla fotografování - kompozice a expozice. Vsadím koně proti fazoli, že 90% vlastníků zrcadlovek neví, co znamenají ta písmenka P, S, A a M a i když ví, tak je neumí použít. Ale drahá technika za ně nikdy nevyhodnotí situaci z pohledu kompozice a zachycení okamžiku a atmosféry. Takže se nakonec i drahé fotografické vybavení smrskne na tzv. "PHD camera", tzn. Push Here Dummy - volně přeloženo: "Tady to zmáčkni, hlupáku".

Pak se ovšem nemůžeme divit, že fotky mají stejně kompozičně odporné jako z levných kompaktů, jen technicky lepší, díky technickému vybavení. Z fotek není poznat, co vlastně fotograf fotografoval, čiší z nich lenost udělat krok pro lepší záběr nebo uklidit bordel v okolí a pozadí fotografovaného subjektu, nasmaží blesk z půl metru přímo do obličeje, nebo fotí s bleskem noční město, lidem rostou z hlavy stromy nebo značky, linie padají, mají zaostřeno na úplně něco jiného apod.

Výsledkem však bohužel je, že většina fotografovaných lidí dojde k názoru, že jsou nefotogeničtí a neradi se fotí. Chyba ovšem není v nich, ale ve fotografovi.

A největším neštěstím je, že zatímco u filmu se alespoň zamysleli nad tím jestli snímek pořídit nebo ne, tak v případě digitální fotografie nastala úplná inflace téhle hrůzy navíc nekriticky sdílené přes FB, Flickr, Picasu apod.

+55/−7
30.12.2012 10:04

J94a35n 14K64ř87í51ž 6555203165888

;-DR^R^R^

+7/−1
30.12.2012 11:00

D56a14n44a 55T38a65n64k19e92r 2163749839135

:-)R^

+1/−1
30.12.2012 11:44

D23a62n 61J35a77n 9239570179356

To je těžké, nelze výrobcům zazlívat že "uvolnili" fotografii prakticky pro každého. Přeci nechcem aby focení bylo nějaké "privilegium"

Na druhou stranu cca 99% fotografů má jen a jen dokumentární ambice - zachytit kde a s kým kde byli. Nic méně nic více. A fotky jsou pro ně emotivní a ONI v nich vidí co chtějí a jsou spokojení. To žel drobet obeznámený fotograf nepochopí. 

Navíc digitály obecně snížili snahu přemýšlet nad záběrem neb každé zmáčknutí je "zadarmo" na rozdíl od kdysi kinofilmu kde to pořád bylo pár korun a to si každej více rozmyslel. S tím pak souvisí návrat z focení - v aparátu několik stovek záběrů a "vyber pár" mít to srdce a vymazat 400 fotek a nechat si třeba i 100 - to je akt umění(neříkám že těch cca 100 je optimum) 

světlo všem ;-)

+14/−2
30.12.2012 13:16
Foto

V56l70a87s27t51i43m70i59l 26Č46e95r54n82ý 3147113295

No to výrobcům určitě nikdo nezazlívá. ;-) Jen je celkově patrný odklon ke klouzání po povrchu (ve všech oborech) a víra, že není nutné se něco učit, protože to za mně vyřeší technika. Když si koupíte auto, tak se ho přeci také naučíte ovládat... ;-)

+5/−2
30.12.2012 13:39

D47a94n 62J45a59n 9789750989336

žel ale taky každej , zvláště v Čechách má pocit že když točí volantem že je okamžitě "pan řidič" a pak to na silnici vypadá jak to vypadá ....

+4/−1
30.12.2012 16:51

J41i61r14k40a 15H24o44n87c93ů 2784654421798

Proč myslíte, že "zvláště v Čechách"?

Tohle kopání do vlastního národa je vlastní hlavně těm zakomplexovaným, co Vy na to?

+3/−1
31.12.2012 12:57

L57á38ď61a 31V27r57a42n68ý 7518128448887

Souhlasím, na druhou stranu je to klasický nářek nad rozlitým mlékem. Dnes se společnost žene za povrchností a rychlostí. I absolutní diletant pokud si koupí set zrcadlovka + objektiv, tak udělá fotky, které se mu nikdy nepodařili s kompaktem nebo mobilem. To zlepšení je tak obrovské, že předpokládá, že to je ta správná fotografie - relativně ostrá, barevně pestrá.

A teď co je správně?

+1/−2
30.12.2012 16:51

J81i67r73k13a 33H37o33n92c63ů 2154824901838

Každý ať si fotí, čím chce. Důležitý je ale obsah snímku, ne jeho technická kvalita. I když na fotografických diskusích často čtete hodnocení snímků hlavně podle její technické kvality. A kdo si pořídí zrcadlovku, má pocit, že se tím z něho stává fotograf. Na druhou stranu mnoho lidí, kteří by se klasicky fotografovat neodvážili, projevuje jistý talent.

+1/0
31.12.2012 13:04

J27o22s63e91f 78K72o95l15á13ř 7173678665938

To podle mě není problém. Digitální fotoaparát dal zkrátka možnost fotit všem, takže dle přirozeného jevu, který je zastoupen u každé lidské činnosti masově prováděné, je jasné, že 90% bude odpad, zbytek ok, obrazně řečeno. Tak i  foto odpad má svůj význam - mnohdy nám ukáže věci, které by jinak zdokumentované nebyly. Ale hlavně dal digitální fotoaparát možnost fotit mnohem většímu počtu lidí, kteří to umějí a tak vzniká mnohem více pěkných fotek. Existuje tak jediný, nikoliv humanitní, ale technický problém - a to jsou megapixely: V mnoha kompaktech jsou k ničemu, kvůli malému snímači - příliš vysoká pixelová hustota nakonec způsobí, že fotka z např. 16 Mpx kompaktu má reálně pouze např. 3 Mpx. A v mnoha zrcadlovkách / bezzrcadlovkách jsou také k ničemu, protože ty už mají dneska tolik Mpx, že běžný zoom objektiv, tak často lidmi používaný, to už ukreslit nedokáže. Takže pak mají lidé v rukách takové přenosné Potěmkinovy vesničky nebo jak to nazvat ;-).

+3/−1
30.12.2012 17:57
Foto

V46l94a50s94t79i39m85i82l 72Č54e91r84n59ý 3887823735

Abych řekl pravdu, vůbec nerozumím tomu co jste napsal. Zejména v druhé části.

0/0
30.12.2012 18:10

J15o53s14e34f 97K34o92l36á84ř 7603278275758

Pochopíte zde: http://www.digimanie.cz/art_doc-591249704114118EC1257928002ED6FE.html

0/−1
30.12.2012 19:45
Foto

V28l75a94s40t37i31m30i85l 95Č48e88r53n87ý 3767273835

Aha, tak teď už to chápu - pěkný blábol. ;-) Zejména terminologie je povedená - "více patlá" nebo "odšumování" jsou opravdové perly autora... ;-D

0/0
30.12.2012 20:56

J62o92s88e32f 60K20o31l18á76ř 7203728895958

No, zřejmě o digitální fototechnice nic moc nevíte ;-). "Více patlá" je ještě poměrně lidový výraz - nicméně pro okem zcela nezpochybnitelný fakt. Zatímco "odšumování" už je výraz odborný, z ang. "denoise" - termín používaný nikoliv jen v souvislosti s digitálními fotoaparáty. Navíc - nemusíte nic číst, stačí se koukat. Existují zahraniční servery, které testují fotoaparáty na focení tytéž scény již po dobu několika let - tam se pak pravda otevře jak na dlani - pravda ne příliš lichotivá ;-).

+1/−1
30.12.2012 21:36
Foto

V89l54a40s60t89i45m68i40l 66Č41e23r64n97ý 3207233755

Nezlobte se na mě, ale celá recenze pána je jeden velký blábol. Jestli se něco opravdu chcete dozvědět o parametrech fotografických zařízení tak zkuste http://www.dpreview.com nebo http://www.photozone.de/.

+1/0
30.12.2012 21:52

J13o77s47e96f 86K95o16l39á50ř 7583448225118

Tak Photozone neznám. DPReview samozřejmě ano, bohužel jeho směřování se mi v posledních letech moc nelíbí - jde dost na ruku výrobcům foťáků, ale budiž. No tak když znáte DPReview, tak kde hledáte problém v mém příspěvku? Dejte si tam HighISO srovnání, vyberte nějakou 16 Mpx DSLR a nějaký 16 Mpx klasický kompakt s malým snímačem, porovnejte a uvidíte. Kvalita výstupu přeci musí být stejná (na zákl. ISO) - oba mají 16 Mpx, jenomže ona není, ani zdaleka. A o tom to celé je.

+2/0
30.12.2012 22:39

J50i14r70k19a 64H86o71n78c80ů 2974794361388

;-(

0/0
31.12.2012 13:06

H31a41n98a 86K90r79á63l75o62v54á 8735785823244

Já to říkám taky, když já fotím ostatní, jsou to pěkné fotky, když fotí ostatní mne - příšernost!!! Jsem fakt ráda, že problém není ve mně;-D

+3/−1
30.12.2012 18:37

A62d23d91a 58W72h33i37t90e 8636303848182

;-D Pane Černý, vy znáte mého tchána? Věčně chodí na všechny rodinné oslavy s velkým kanónem kolem krku, ohrnuje nos nad mým "foťákem" v mobilu, ale jeho fotky - to je děs a bída... Jo a nedá dopustit na fotošop. Proč asi, že?

+1/−1
30.12.2012 19:35

L71á70ď41a 68V82r19a24n26ý 7358408698327

A co by jste navrhoval místo Photoshopu? Já ho používám také a je to jako se všemi nástroji dobrý pomocníka ale zlý pán.

Obecně se dá říci, že Photoshop a jemu podobné programy jsou dnes jako fotokomory u kinofilmu.

+2/−2
30.12.2012 19:46

A15d90d69a 50W27h79i38t10e 8216183338162

Já bych navrhovala, aby můj tchán přestal fotit. Dám příklad: na výletě vyfotil Ještěd, ale obloha byla "příliš modrá" a bez mráčků. Tak si je tam dodělal. Nebo: moje dcera má mateřské znaménko na tváři ( a sluší jí), ale na fotkách je vždy vyretušovaná a vyžehlená. A nakonec: z 500 nafocených snímků má tchán 200 vyretušovaných nebo jinak upravených ve fotošopu(pozadí, barvy nebo naše už mrtvá kočka přidaná na snímcích z vánoc - nekecám) a zbylých 300 fotek je jakési abstraktní umění...

+3/−1
30.12.2012 21:39

L28á96ď22a 86V67r28a16n37ý 7288558358847

Tak to už není fotografie ale "umění". Fotky schovejte, třeba budou mít za 350 let uměleckou hodnotu.;-)

+2/0
30.12.2012 21:49
Foto

V98l34a88s70t20i52m19i92l 39Č82e43r55n96ý 3957313415

No tak myslím, že Vašeho tchána neznám. ;-D Nikoho, kdo by přidával mrtvé členy rodiny na nové fotografie neznám. ;-D;-D

Ale zase na druhou stranu, je to jistý druh surrealismu a asi se ten photoshop naučil, když to takhle zvládá. Možná by mohl zauvažovat o nějaké výstavě. ;-)

+1/0
31.12.2012 8:00

A24d92d48a 31W53h61i39t81e 8976163928292

Umění? Uf...tak takhle jsem o tom neuvažovala...;-D

0/0
31.12.2012 18:04
Foto

P22a72v20e27l 33H50a43v88r61á82n73e36k 6193974271576

Ony technické parametry jsou spíše na  škodu, známý si koupil velmi slušnou zrcadlovku, ale objektiv se světelností 4-5.6 a dlouho si nenechal vysvětlit, že světelnost objektivu je asi ta nedůležitější vlastnost.

0/0
31.12.2012 0:56
Foto

V86l68a76s74t87i33m93i71l 57Č39e62r66n20ý 3947313885

Honba za nejnovějším a nejlepším zařízením je dobrá zpráva pro všechny, kdo chtějí s kvalitnější fotografií začít a s malými náklady to vyzkoušet. Dnes se dá například sehnat Nikon D40 se setovým objektivem 18-55mm za 3.500,- Kč. Garantuji Vám, že se s ním dají pořídit fotky, ze kterých spadne brada a velmi dlouho Vás v ničem nebudou omezovat. A světelnost objektivu (f/3,5-5,6) ani rozližení (nad 6Mpx dnes každý výše zmiňovaný foto geek ohrne nos) nejsou vůbec na škodu ba naopak.

0/0
31.12.2012 8:15

M97a57r63i56a84n 37W61a77s83z58u31t 8960698962862

Největší průser je když se někdo nechce fotit ale taky když chce být v každém záběru :-) každý extrém je špatně :-(

Ale tento článek může mnohým pomoct.

+2/−1
30.12.2012 9:55

O63t98a56k17a71r 95V94o11ř63í84š50e49k 7573622200942

Je sice pravda, že záleží na oku fotografující/ho, nicméně vysvětlit fotografovanému jakou po něm chci přirozenou a zajímavou pózu zároveň, toť úkol nejtěžší. Mraky lidí se fotoaparátu bojí.

+2/−3
30.12.2012 9:54
Foto

V88l34a44s72t51i87m31i35l 97Č69e28r21n41ý 3477663195

Myslíte jako že jim ukradne duši? ;-)

+3/−4
30.12.2012 10:24

O78t54a14k45a23r 35V34o11ř44í57š16e48k 7233402660752

Pravděpodobně proto, že nejsou se sebou co se týče vzhledu úplně spokojeni a pohled na sebe nevyhledávají. Takže jsou z toho pak zbytečně nervózní, protože každý člověk je něčím krásný, minimálně tím že se liší...

+8/−1
30.12.2012 11:31
Foto

V29l72a79s56t21i44m75i68l 20Č31e72r98n53ý 3167793385

Je až zarážející, jak lidem chybí smysl pro humor... ;-)

+1/−3
30.12.2012 12:05

O86t79a30k46a30r 71V37o78ř54í89š67e16k 7743942110952

Bohužel to přičítám na vrub médiím a tomu trendu - jak by měl vypadat "krásný muž nebo žena"... fotím často modelky a pokud je tohle ideál krásy?! Zkrátka nevím... Zpravidla to jsou hubeňoučká děvčátka, jež až dvouhodinová práce vizážistky udělá krásné. Upřímně neumím si představit, že by mi takové děvče pomohlo stěhovat sedačku. Je to zkrátka o vlastním sebeuvědomění ;-)

+1/−1
30.12.2012 12:10

J35i70ř14i92n34a 35M52a12n35d41á64t65o24v89á 9357758470835

Souhlasím, až na tu sedačku .... tu vám má pomoct stěhovat kamarád a nééé žena ;-) Jsem se už 4x stěhovala ;-D, tak mám na to takový antifeministický názor :-)

+2/0
30.12.2012 13:56

O75t24a86k59a95r 90V84o10ř35í73š23e14k 7403402760812

Souhlasím, ale právě tyto všední chvíle ukážou, jaká krása je ta opravdová ;-)

0/0
30.12.2012 14:02

D40a47n 41J84a36n 9909530599426

Pokud se "doma" běžně fotí tak se členové doma naučí tvářit  nenuceně. Nejhorší je když chce někdo vyfotit a prakticky nikdy se nenechal fotit, to ať se snažíte jak chcete tak to "prkno" se neuvolní. 

Fotograf může být jakej chce když "model" nespolupracuje a nebo ještě horší má svoji vizi fotky.

+2/0
30.12.2012 13:10

J37i46ř12i36n52a 64M36a50n18d80á21t70o59v32á 9297268200485

V současnosti je největší tragédie focení na nové občanky úřednicema na matrice. To i dcera, která vypadá na všech jiných fotkách jako modelka, vypadá tak, že jsem ji nemohla poznat. Jako indentifikace naprosto o ničem ;-)

+12/−2
30.12.2012 9:26

L91u16k43á55š 64A40d49a75m31e44c 8164177927825

prý modelka :-D tak max hééérečka, moc si nefandi!8-o

+4/−16
30.12.2012 10:23

J48i27ř20i63n93a 55M74a41n85d66á38t14o34v27á 9137958330135

Slušné Tě nechtějí? Chudáčku ;-)

+3/−1
30.12.2012 13:57

M25a30r93e36k 22B20a36r62t43k45o 5306792852760

Asi maká na matrice.:) :)

+1/0
30.12.2012 18:47

P40e45t48r 24B26o21k32v37a98j 3746940792616

No, problem je v tom ze se jedna o identifikacni fotografii, ktera ma sva presne definovana pravidla...

0/−2
30.12.2012 19:09

H19e65l18e88n63a 16K12o82u75t78n52á 6931174478727

souhlas, přítel s ní přišel minulý týden a moje první reakce byla kdy ho z toho vězení pustili. identifikace super, skoro bych ho na té fotce nepoznala

+1/0
30.12.2012 21:44

L47i28d74k40a 75P69o87l96i32š20e55n72s79k80á 6791200103862

Přesně tak!!!Já jsem na své občance k nepoznání..fotka příííšerně tmavá /a to ji paní "zesvětlovala" a přesto na ní vypadám jak statná RomkaRv-stydím se,když musím ukázat občanku:-/

+2/0
31.12.2012 19:37

L97u62c68i49e 49F28o76r21m32á55n83k18o23v38á 8565578567790

Myslím, že hlavně bohužel záleží na fotografovi - jak on vás vidí, jestli dokáže vystihnout okamžik, kdy vám to nejvíce sluší. Málokdo si dneska dá tu práci, aby při běžném rodinném fotografování dodržoval alespoň základní zásady kompozice, světla atd. Na tzv. "momentkách" pak většina lidí vypadá prachbídně. Mě umí fotit manžel, vždycky mě vidí hezkou a na jeho fotkách mi to sluší, umí vystihnout, kdy zmáčknout spoušť a z kterého úhlu. Ale celkově jsem nefotogenická a na běžných fotkách, s kterými si nikdo nedal práci, se mě lidé lekají.

+13/0
30.12.2012 2:56
Foto

V87l42a87d57a 27V88a24n33e40k 9423946774558

Dobrý fotograf špatnou fotku smaže ! Nikdo nechce  vypadat na fotce špatně,a lidé se chtějí "sobě líbit". Je na fotografovi aby navodil příjemnou atmosféru,a uměl lidi motivovat a stylizovat . Radši udělat více záběrů,třeba i sekvenčním snímáním,ať je z čeho vybírat ! To je výhoda digitálu !:-)

+5/−2
30.12.2012 8:38







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.