Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh Evy: Máma mi překrmuje dítě a nerespektuje má pravidla

S mamkou jsem měla vždycky skvělý vztah. Když jsem byla malá, odešel od nás táta, a byla mi proto moc blízká. V pubertě jsem samozřejmě rebelovala, jako většina puberťaček, ale mamka byla většinou docela chápavá a nechala mi dost prostoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A60n89n29a 50H28o91r41á68k76o71v49á 4725408541966

No pokud jsem pochopila článek, tak matka chodí do práce a babička hlídá dítě, nebo jesle nejsou k dispúozici. Takže se nejdená o nějaké to 1x za týde podstrčení sladkostí, ale v zásadě o denní režim. V takovém případě matku chápu ˇprincipielně (byť její názory nesdílím, si už od dětství pamatuju, jak jsem nenáviděla zeleninu a "zdravá jídla" a zůstalo mi to doposud), právo rozmazlovat vnouče je právo babičky, ovšem pouze v režimu babičkovské návštěvy, v okamžiku, kdy nahrazzuje rodičovskou přítomnost, musí respektovat režim, o jakém rozhodli rodiče. A učit dítě, aby něco neříkalo mamince je sprostota, když pominu, že je to nebezpečné pro případy různých úchyláků a stejné věty. Dítě musí vědět, že před rodiči cokoli tajit je špatné a lhát se nesmí. Matka by měla být doma s dítětem, nemá jinak šanci, a malá k babičce jen na návštěvu, pak to škodu nenadělá.

+1/0
19.11.2012 16:33

M75i24r40e84k 92H61a53s60e25k 4204191661709

nedáváte dětem sladkosti? pak se nedivte, že budete mít buřta, odpíraného chleba, největší krajíc....

mám dvě děti, dávám jimvšechno, na stole sladkosti, ovoce, zelenina. dcera si občas vezme, ale většinou radši sáhne po jablku. sladkosti totiž rychle omrzí...

máma má pravdu a vy si to srovnejte v hlavě ;)

+3/0
6.11.2012 8:58

M39i90r66e83k 45H87a39s92e80k 4114831521109

my máme dvě pravidla. Nežer vajgly a ho.na :) děti jsou zdravé, nejsou tlusté a energie mají plno R^

+5/0
6.11.2012 9:00

J52a47n 72N63o63v94á20k 6538402267740

Tak jedna věc jsou sladkosti sem tam a druhá věc je soustavné vykrmování nekvalitními šmejdy - těžko říct, jak je to zrovna tady a navíc bych řekl, že jde spíš o to podrývání autority, než o samotné sladkosti.

+5/0
6.11.2012 9:04

M20i25c98h10a74l 18B41o61c30k 7118766203868

Na pohlídání je máma dobrá, ale když radí  s výchovou, tak už ne...Ta Eva je alibistický sobec.  Měla by mít ke své mámě přinejmenším úctu!! Připomíná mi velice dětičky, co si na rodiče vzpomenu vždy v den, kdy dostávají důchod. Ty děti jsou něco do čeho jsem onehdá v pařáku venku šlápl.

+7/−11
5.11.2012 18:46

A13n83n10a 60Š26i73m39a86l83i50a24k80o95v60á 7250974225403

Trochu švihlá matka...nabušená poučkama o nezdravých éčkách...chudák dítě mezi klasickou babinou a bioteroristkou...oba extrémy jsou špatně, ale myslím, že dítě to díky "střídavé péči" mezi ekoteroriskou a sladkou bábou přežije...

+14/−17
5.11.2012 12:12

V23l26a55d68i46m86í63r 83L49o49u63d51a 8327417606682

To se ví, že to přežije! V tom článku je to psáno celkem přesně - pokud má babička hlídat dítě, tak si to udělá po svém...

+5/−4
5.11.2012 13:19

J78a62n 43N93o78v10á38k 6908692107270

Jen proto, že aspoň trochu sleduje, co za potraviny vlastně její dítě jí, ji označujete za "ekoteroristku" a "švihlou matku"? Smutné...

+20/−4
5.11.2012 14:04

J14o23s92e42f 48D89r87á60s63a27l 2664955461

evidentně ne trochu, ale dost. To bude děcko celý život vychovávat v igelitový bublině, aby nedej bože nepřišlo do styku s něčím nepatřičným?

+6/−9
5.11.2012 14:11

J76a75n 34N75o45v60á18k 6638212277970

Z toho článku není evidentní, že nějak moc. A jetli nechtějí, aby se jejich dítě cpalo levnými a nekvalitními šmejdy, tak to je spíš racionální přístup, který navíc neznamená, že dítě musí žít v nějaké bublině.

+12/−1
5.11.2012 14:15

M80i14c43h39a83l 34K84r67u28t82ý 2496890170101

Kdyby to byl racionalni pristup, tak to neresi, ze dite obcas u babicky sni neco mene vhodneho, protoze si budou plne vedomi, ze to dite tomu nemuzou nevystavit - ze se k tomu driv ci pozdeji dostane a nema smysl neexistenci ostatnich potravin zatajovat. A stejne tak by si byli vedomi toho, ze ac je to mozna mene zdrave, tak to nic hrozneho tomu diteti neprovede, pokud doma ji normalne lepe. Trocha sladkosti a "ecek" nikdy nikoho nezabije, spatne je cpat se sunty porad...

Ale protoze to takto pomerne hystericky resi, tak mne to racionalni opravdu neprijde

+4/−10
5.11.2012 14:22

J72a62n 71N77o42v12á81k 6268662277540

Racionální je to řešit - jasně, že se nevyhnou tomu, aby občas nějco takového dítě snědlo, ale není snad nutné mu to ještě cíleně cpát. Jedna věc je, jestli řeší, jestli dala babička dítěti kousek čokolády nebo ne, druhá věc je řešit, jestli to byla skutčná čkoláda nebo "čokoládová pochoutka". Pokud mluvíme o tom druhém případě, tak nemusí jít nějaké zatajování, ale o prostou volbu kvalitnější potraviny. Proč to dělat hůř, když není problém, dělat to lépe? Btw. nepřijde mi, že by se v samotném článku obejvovala nějaká hysterie.

+11/−2
5.11.2012 14:29

M34i91c39h61a46l 16K85r25u22t37ý 2156600140361

Uz jenom ten fakt, ze kvuli tomu vyjde clanek, je znamka hysterie.... Ja bych to proste neresil, max neco poznamenal manzelce / manzelovi, ale dal bych nad tim mavnul rukou a rozhodne z toho nedelal nejaky konflikt...

Racionalni je resit veci, ktere maji realny dopad a rozdil. Jaky je realny dopad toho, jestli jednou za dva tydny, tyden dite sni neco u babicky nebo ne? Realne zadny.

+2/−6
5.11.2012 14:52

J77a59n 48N22o95v85á68k 6338132827880

Otázka je, jak často se to děje, což z článku není vůbec jasné. Pokud je frekvence taková, jak píšete vy, pak bych v podstatě souhlasil (maximálně bych požádal matku, ať ty nejhorší eklhafty nahradí něčím poživatelnějším, ale tak, aby z toho konflikt nebyl). Pokud je to dvakrát denně, tak už to tak bezvýznamné není.

Jinak článek vyšel proto, aby měl autor z idnesu na chleba a diskutéři o čem diskutovat. Jestli jsou postavy a události v něm obsažené reálné, to už se můžeme jen dohadovat - klasika u těchto "příběhů ze života".

+9/0
5.11.2012 14:56

L39u30c19i44e 81H24o85r88á15k90o93v33á 5307216969341

Ano když k nám přijede švagrová s dětmi, jednou za měsíc a babičky do nich cpou ty odporné jupíky, kubíky, knder čokolády a další sračky tak to problém nebude. ale pokud žijete v jednom domě, tak to dítě tomu bude vystaveno každý den, každou volnou minutu

+13/0
5.11.2012 15:37

M77i78c94h21a58l 45K98r82u63t68ý 2306790580301

uprimne... ja bych asi nechtel byt dite ve vasi domacnosti;-D

+3/−8
5.11.2012 16:44

L30u19c50i31e 25H96o51r42á96k51o26v55á 5227416539381

no já vás do ní ani beru.

0/0
6.11.2012 11:29

J36o25s70e17f 89D38r90á34s53a40l 2474555741

jakto, že ne? to to děcko ve vyšším věku nebude dostávat kapesné, aby si nedej bože někde nekoupilo čokoládu. Mě ten přístup naopak přijde přitažený za vlasy, řešit, že občas děcko dostane něco "závadného".

+2/−1
5.11.2012 14:23

J61a43n 37N67o83v81á53k 6128152247550

Dostane a čokoládu si koupí. Možná už dokonce bude vědět, že si může koupit nekvalitní šmejd nebo dobrou čokoládu - tím není nijak dáno, že sem tam nebude konumovat i ty nekvalitní věci, ale možná také bude vědět, že to není ideální.

+5/0
5.11.2012 14:31

A79n36n78a 65Š45i13m54a53l36i53a58k72o67v91á 7390834965903

já také sleduji, co dítěti dávám za potraviny...ale abych za to buzerovala tchýni, nebo matku, to si nedovolím...

+3/−4
5.11.2012 14:29

J76a51n 75N80o63v24á57k 6718392867510

Možná má vaše matka víc rozumu a nekazí vám výchovu (resp. necpe dítě nekvalitními šmejdy), tak často, aby to stálo za řeč. Nechci se (dost možná fiktivní) paní ze článku zastávat za každou cenu, ale ta míra intervencí ze strany babičky není ze článku dost zřejmá na to, aby ji šlo hned odsoudit jako šílenou ekoteroristku. Pokud sledujete co dáváte dítěti za potraviny a pokud i sama řešíte co (resp. v jaké kvalitě) jíte, pak by možná nebylo od věci tenhle přístup spíš podporovat, než urážet, ne?

+11/0
5.11.2012 14:35

J22o69s78e37f 63D58r34á87s49a84l 2934285311

ale jistě, ať si to matka dělá po svém, ale stavět to do pozice "Buď to budeš dělat po našem nebo nebudeš děcko hlídat..." je histerie

+1/−3
5.11.2012 14:41

J12a70n 68N75o53v96á55k 6208372717780

No kdyby to celé stavěla do téhle pozice jen proto, že babička občas šoupne dítěti kousek čokolády, nebo nějakou jinou sladkost, tak to hysterie je, to zase ano. Ale spíš se mi zdá, že jim tam toho skřípe víc (to ale jen odhaduji - článek pochopitelně ukazuje jen stanovisko a pohled jedné strany).

+4/0
5.11.2012 14:45

A19n25n22a 30Š93i15m25a12l30i24a83k78o44v14á 7420144955563

já jsem vyjádřila svůj názor...a matky "typu eko", mi přijdou ujeté...v létě jsem na pláži potkala pětileté dítě, mám o rok mladší dceru, bavili jsme se o večeři...já říkala, že jsem měla k večeří takovéto mušličky...a ono, že to se nepapá...já říkala, že to je stejné maso jako z prasátka, nebo kuřátka a jeho matka začala hysterčit, že to ne...že se o tom ještě nebavili, že to ještě neví...že to nemám říkat...hyper reakce této, byť možná fiktivní článkové matky, mi přijde neadekvátní...ale je správné, že tu o tom diskutujeme...

+2/−2
5.11.2012 15:15

J16a82n 33N54o77v92á54k 6818272427400

Tak reakce matky, kterou popisujete vy, už za hranií určitě je, ale to co je ve článku mi nepřijde až tak jednoznačně černobílé - resp. předpokládám, že její reakce je snad postavená na racionálnějších základech, než jen na jednom či dvou podstrčeních mizerné čokolády vnoučeti. Samozřejmě hrotit to do nějakých konfliktů vedoucích div ne k rozvratu rodiny správné není.

+5/0
5.11.2012 15:24

L41u94c49i89e 69H21o51r38á40k81o33v81á 5727146479331

tady jde i to jak často jsou děti těmito nesmysly cpané. Jak už jsem jednou psala pokud je to jednou za "uherský rok" nebyl by to pro mě problém, ale při představě, že žije krmitelka vedle a neopemene každodenní návštěvu nebo dokonce ve stéjném domě jen o patro níž je to dost na pováženou. Pak se opravdu musí rodič rozhodnou třeba i ke krajním řešením.

+6/0
5.11.2012 15:42

D64a42n48i11e98l 14M53a48c34á40k 2329664486761

nesouhlasim s Vami a dokonce si troufam tvrdit , ze jste take babicka a je Vam vycitano to same ;-D

 To ze nekdo dba o zdravi vlastniho ditete z neho nedela bioteroristu!

Babicky se chteji ukazat a doprat detem trochu toho sladkeho. jenze doba se podstatne zmenila a sladkosti jsou na kazdem rohu. Vim o cem pisu, mam to totiz v rodine podobne :-)  Mozna jeste o neco horsi, protoze moje panimama pracuje ve zdravotnictvi , i presto dovoli memu synovi jist kostky cukru! A kdyz jde mlady domu , tak mu nezapomene dat igelitku se slatkostma. Diky tomu k ni chodi sam jen jednou tydne, jinak pod dozorem. Navic si toho uz ty deti ani nevazi, tak jako pred triceti a vice lety.

+10/−1
5.11.2012 17:04

D72a83g70m35a73r 92P19e33t62r14o73v23á 5337343206

JJ, tchýně vždycky ví, cp je třeba...čtyřměsíční - plně kojené neteři cpala do pusy předkousaný párek na pilepšení - když švagrová málem vyskočila z kůže a zakřičela na ni, co to probog¨hsa dělá, byla poučena, že oni všichni byli takto krmeni od třetího měsíce a jací jsou zdraví.. Mojí desetiměsíční dceři v té době zvyklé maximálně  na vařené krůtí maso dala grilovanou ostrou klobásku.. tehdy jsem zase řvala já.. Ale všechny děti (i tchyně) to nakonec přežily.

+16/−3
5.11.2012 11:43

L29u17c54i66e 88H49o77r41á41k36o50v11á 5647386879831

Prababička dokonce dala malému dopít půl panáka kávového likéru. Přišlo ji to normální, vždyť je to sladké a alkoholu to zase tolik nemá

+3/−1
5.11.2012 13:42

J88o62s19e48f 20D47r39á53s23a12l 2124375741

a přežil to nemá má z toho trauma na celý život?

+2/−4
5.11.2012 14:02

D86a74g79m43a29r 27P85e65t76r98o97v41á 5527433836

Každopádně to nebylo nic přínosného pro mladý organismus. Ale pokud trochu alkoholu nevadí, zrušme zákaz odávání alkoholu do 18ti.... Vždyt i ti mladí, co se opili ve dvanácti to přežili a trauma na celý život mít taky nebudou...Případně zvykejme děti na alkohol hned po narození.. aby je v 18ti nepřekvapil...totéž s cigaretami a jinými zdraví neprospěšnými produkty..

+19/−1
5.11.2012 14:24

J72o37s80e44f 77D24r20á14s83a23l 2724885621

byla ste někdy děcko? fakt ste si nelízla tu kapky vína, tu trochu piva, nedala práska za školou?

+2/−9
5.11.2012 14:34

J64a86n 21N13o53v65á56k 6178802477520

To, že je negativní dopad zmiňovaného zanedbatlený, ještě neznamená, že by mělo jít o nějakou všeobecně schvalovanou a podporovanou věc.

+6/0
5.11.2012 14:37

J32o16s89e64f 76D95r75á62s65a26l 2424665331

aha, takže negativní dopad je zanedbateln, ale jako nástroj k buzeraci se to hodí

+1/−6
5.11.2012 14:39

J23a63n 82N90o65v70á39k 6638542117890

Osobně bych to s tou buzerací nijak nepřeháněl. Negativní dopad je zanedbatelný při jednorázovém požití nepatrné dávky v dlouhém časovém období, ale není možné tvářit se, že je ok, když si dítě dá panáka likéru, protože pak by se z té více méně vtipné příhody, která se kdysi jednou odehrála, mohla stát věc samozřejmá a ve zvýšené frekvenci by ty dopady najednou přestaly být zanedbatelné. Takže takhle jednou, ok, sice by to nemělo být, ale zase se nic moc vážného nestalo. Ale není to ani nic pozitivního.

+4/0
5.11.2012 14:48

D86a94g87m85a86r 76P91e88t38r22o71v33á 5557363866

Já si připadám jako normální matka - taky zkontroluju, co dám mladé na jídlo - nechutnají jí ve škole obědy a já, díky časté práci z domu můžu vařit obědy i pro ni a - vím, že v její stravě převažuje zelenina a libové maso - ale sladkosti ve spíži jsou na dosah, kdykoliv má chut, když si koupí chipsy - o kterých byla dost poučena - taky nedělám zle - jen se snažím, aby byly jen sem tam, ale byla vždy nadosah plná mísa ovoce a zeleniny. Nemáme problémy s nadváhou a díkybohu ani nemocemi.

+5/0
5.11.2012 14:56

D46a19g33m46a97r 96P62e97t48r69o74v89á 5457503826

Ale opravdu mi do dneška leze na nervy, když se ozvu, že tchýně nemá nabízet dceři hodinu před obědem čokoládové sušenky a protestuju, dá jí ještě dvě navíc - pak mladá nacpaná sladkým nejí oběd - tchyně okomentuje, že jí takový blaf (a je jedno, co uvařím) nemohl chutnat a dá jí do pusy kousek čokolády, aby chuděrka netrpěla hladem. ( z důvěrných zdrojů (švagrová)  vím, že podobný scénář - sladké před obědem, když děti pak nejí - odměna sladkým - funguje i při pobytu u ní...  To už ani nekonentuju, mám štěstí, že dcera má opravdu ráda zeleninu - té má tchýně plnou zahradu a vždy si stěžuje, že jí mladá očesala hrášek, rajčata a spol a pak má to děcko něco pořádného do sebe dostat, když se tak cpe blbostma :_)))

+17/0
5.11.2012 15:08

L96u31c26i13e 68H88o20r87á84k73o36v14á 5537616889171

přesné, tchýně to dělá taky a pak je ještě naštvaná, že děti jíst nechtěji. Běhá za nima z polívkou a jednou už malý synovec za to, že nechce papat polívčičku dostal na zadek. paradoxně od ní

0/0
6.11.2012 11:33

D56a13g28m60a16r 27P55e13t36r88o56v27á 5207963406

Já jsem samozřejmě byla dítě, lízla si "ajerkonaku" (za školou to ne, já byla šprt :-)) ale zase vidím rozdíl mezi "ukradením" alkoholu dítětem a podáváním alkoholu batoletii dospělým....

+7/0
5.11.2012 14:45

J50a16n 40K90r55a30t86o46c75h58v33í58l 4206930531114

Někdo mi říkal, že "Eliška" je jméno pro problémové dítě. Tak jako programátor bych možná zkusil přejmenovat dítě, a teprve když to nepomůže, tak zkusit přeprogramovat matku, nebo ji zakázat přístup ke zdrojům.

+4/−5
5.11.2012 11:15

Z18d40e23ň70k70a 84V44e65s51e28l88á 8239225717100

Cože? Eliška je jméno pro problémové dítě? ;-D Osobně znám teda jenom dvě Elišky, ale jedna už má vystudovaná práva a druhá studuje na přírodovědě (VŠ). Obě naprosto v pohodě. Takže tomu tvrzení o problémovém dítěti bych rozhodně nevěřila. ;-D

+2/−3
5.11.2012 12:14

M90a54r33t29i72n 62C16h67a30l19u36p69a 2360565167

No vždyť to pan Karatochvíl píše, že Eliška = problémové dítě...vystudovaná práva :-(

+3/−2
5.11.2012 14:33

Z60d59e35ň79k25a 14V48e35s54e15l49á 8879725657160

A co je na tom špatného? V Plzni je nestudovala.

+3/−1
5.11.2012 14:35

M73a74r75t66i78n 35C89h30a89l93u50p19a 2140445107

Tak, částečně to byl samozřejmě vtip a právě narážka na plzeňskou školu.

Jinak obecně toto vzdělání považuju spíše za újmu, ale je to moje osobní zkušenost....

+3/−1
5.11.2012 15:49

Z58d87e58ň89k67a 62V43e95s67e60l65á 8989275787830

Asi jste se setkal s nějakým ne právě dobrým právníkem, ale tak třeba až budete služby právníka zase někdy potřebovat, tak snad narazíte na lepšího. :-)

Osobně lidi, co vystudujou práva, celkem obdivuju, protože vyznat se v tom zmatku, který v našem právu panuje, je fakt umění. Navíc, pokud v době jejich studia dochází k nějaké změně - to se učí starou i novou verzi.

0/0
5.11.2012 17:39

J88a49n 60K55r43a59t13o57c30h25v39í68l 4416390151984

Jako souhlasím že právníky potřebujem, ale bohužel je potřebujeme především proto, v jaké prdeli je česká justice jako celek. Propouštíme lidi o kterých víme že jsou zloději, vrazi a násilnící jen proto, že jejich právník našel nějakou skulinku v zákonech? Člověk aby se pak uklidňoval u Dextera doufáním, že lidé jako on skutečně existují...

+1/−1
5.11.2012 23:36

Z14d35e95ň27k90a 97V14e13s72e76l17á 8259115787180

Jo, ty skulinky v zákonech mě taky neskutečně štvou...!!!

0/0
5.11.2012 23:42

J20a46n 11H53a88v63l69i83n95a 9104666429593

mate roztomile naivni predstavy o pravnicich;-D

+1/0
6.11.2012 8:43

P98a31v14e90l 67O56b40d12r98ž87á85l84e46k 6876774368442

Slyšel jsem zajímavý názor, že podobně věci dělají zejména babičky v dnešním věku kolem 80 let... které samy měly děti v době války nebo krátce po ní. Takže mají stále před očima bídu a nedostatek, hladovějící děti atd.

Ostatně podobně to vidím i u svojí mámy která každoročně zavařuje hromady a hromady všeho možného, co po pár letech stejně vyhodí. Ale hlavně aby ve sklepě pořád něco bylo "co kdyby náhodou".

+10/−1
5.11.2012 10:49

J12a77n 22H15a92v67l86i49n51a 9394306389943

neni daleko doba, kdy si na to vzpomente!!

+7/−2
5.11.2012 11:06







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.