Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léčili mi zánět močového měchýře, já ale měla rakovinu

Pálení, řezání při močení a bolest břicha - zánět močového měchýře zná asi každá dospívající dívka. Těm šťastnějším stačí navštívit doktora, vyfasovat antibiotika a za chvilku se vše vrátí do normálu. Já mezi ně bohužel nepatřila. Doktoři mi léčili zánět, ale já přitom měla rakovinu ledviny. Čtenářka Tereza napsala další díl našeho seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wolfskin

Nic není nemožné

V našem zdravotnictví mě to nepřekvapuje. Můj švagr dlouho chodil k praktickému lékaři s tím, že neustále kašle. Dostal kapky do nosu a acylpyrin a hotovo. Nakonec se z toho po třech měsících vyklubala rakovina plic a za dalších šest měsíců zemřel. Zbyl po něm tříletý synovec a zoufalá manželka. Praktický lékař, který ho poslal na specializované pracoviště až po třech měsících ordinuje vesele dál, jako kdyby se nic nestalo.

+1/0
18.10.2012 8:18

Yarda.

Re: Nic není nemožné

No, zas tak bych se těm doktorům nedivil - tedy ne že bych s tím souhlasil. Zdravotní pojišťovny pečlivě sledují náklady na léčení a pokud je má nějaký lékař (třeba proto, že pacienty posílá na odborná vyšetření která jsou podle něj nezbytná) moc vysoké, tak proti němu uplatňují sankce. A komu by se chtělo opakovaně platit statisícové pokuty jen proto, že svou práci chce dělat pořádně. To raději ten acylpyrin.

A i jinak jsou lékaři "motivováni" aby šetřili, třeba:

http://www.lecebne-lazne.cz/cs/pro-lekare/regulace-lazenske-pece

předposlední odstavec.

+1/0
18.10.2012 8:58

maddok

hmm

jenom mě tam chybí ještě sdělení že tu rakovinu ji tam "dal" ten doktor.....

0/0
17.10.2012 19:07

Ginny

Souvisely ty potíže vůbec s nádorem?

Je moc dobře, že na nádor přišli doktoři ještě včas, ale znám případy rakoviny ledviny a přijde se na to prostě náhodou, nemá to absolutně žádné příznaky. Naštěstí, pokud se operuje včas, je pacient vyléčen, není třeba ani chemoterapie nebo ozařování. Jenže s těmi potížemi s močením to asi nesouviselo.

0/−1
17.10.2012 16:34

knirek.cz

Re: Souvisely ty potíže vůbec s nádorem?

Nejste diktor Cvach? :-)

0/0
17.10.2012 16:46

knirek.cz

Re: Souvisely ty potíže vůbec s nádorem?

Sem chtěl napsat doktor, tam mě to rozesmálo...

0/0
17.10.2012 16:47

ajsmen

české zdravotnictví

Tak trošku mi to připomíná moji story, kdy jsem doktora musel přesvědčovat o tom, že to co mám na čele není normální boule, jak tvrdil a že se mi hlava nemotá jen tak z nějakého důvodu... Po několika urgencích mě poslal na rentgen a hle - nádor. :-P

A to nemluvě o tom co následovalo... nikdo nedokázal ani po x testech určit o co se vlastně jedná... atd atd, a přesto že se to zvětšovalo (ač minimálně), kontrola za rok (haha). Raději jsem se sám rozhodl, ať "to" odstraní, přestože to znamenalo odříznutí kusu lebeční kosti....

Českému zdravotnictví zdar. [>-]Rv

+3/0
17.10.2012 15:04

Arny

Re: české zdravotnictví

Ano, tohle je klasika. Matce kamarádky našli bulku v prsu. Odstraňovat to nemá smysl, je to neškodné, jen ji budou hlídat. - Chodila tak pravidelně na kontroly a lékaři vydělávali na tomto úkonu. Až ji jednou zjistili, že už je to rakovina. Rozjela se po těle, tak ji začli léčit chemoterapií. Bohužel za několik měsíců zemřela.

Osobně naštěstí nemám až tak fatální zkušenosti, ale mé zkušenosti jsou rozhodně takové, že doktoři strašně rádi získávají pacienty chodící na odběry a kontroly. Skutečnou touhu po uzdravení pacienta má ale jen málokdo. Je to smutné, ale systém financování je tak nastaven, že zdravotnictví je obyčejná továrna.

+1/0
18.10.2012 14:28

Butch__Hudson

Mám podobnou zkušenost

před půl rokem jsem třemi antibiotiky léčil nejdřív zánět močového měchýře a následně dokonce pohlavní chorobu, až jsem se dopracoval ke čtvrtému lékaři a druhý den jsem ležel na operačním stole s rakovinou varlete.

+2/0
17.10.2012 14:52

Tento příspěvek byl napsán

Takové články jsou fakt nejlepší...

...teď bude polovina ženskejch se zánětem vyšilovat, že po podzimním ochlazení dostaly rakovinu... 8-o

+1/0
17.10.2012 14:48

morfejm

zaujimavy pripad

sa cudujem, ze pri takomto priebehu nik neurobil sono. hlavne ze to dobre dopadlo

+1/0
17.10.2012 14:15

dzaruska

Mám podobnou zkušenost :/

už rok řeším to, že mi nateklo nehtové lůžko a od toho se mi začla tělem šířit bolest ( šlach) od zápěstí, po loket až rameno ..pak to ustoupilo zpět až do zápěstí.. kde si ta bolest našla útočiště. ze začátku jsem nemohla držet ani hrnek v ruce, teď už jsem si po roce zvykla dělat jen pohyby, které nebolí. Vystřídala jsem uřž tři doktory a každý začíná tím samým..retngen, mast z reklamy z TV, která absolutně nezabírá..  když jsem poslední doktorce už odmítla jít na rentngen, koukala na mě, že snad nejsem normální.. v podstatě jsem si musela vynutit jinou metodu zkoumání co by to mohlo být. Když jsem se zeptala, zda by to nemohl být bakteriální zánět šlach.. řekla že nic takového ani neexistuje..takoví doktoři by měli odevzdat diplomy.. už jsem zoufalá, nevím co mám dělat, zkouším všechny alternativy. … ;-(

+2/0
17.10.2012 14:13

dzaruska

Re: Mám podobnou zkušenost :/

L Vždy mi jen tito „ lékaři“ nutili dost drahé masti, které byly k ničemu, neléčí příčinu, jen zakrývají na určitou dobu důsledky.. a samozřejmě z prodeje těch mastí mají peníze… z toho přístupu je mi dost zle už jen proto, že složili přísahu, která jim evidentně nic neříká.. :/

Rv

0/0
17.10.2012 14:13

Jayson

Re: Mám podobnou zkušenost :/

Nemohla byste tam mít malý (i malinkatý) absces, který není vidět?

0/0
17.10.2012 14:32

Atlaua

Re: Mám podobnou zkušenost :/

A čo zápal karpálneho nervu?

Inak, zápal by to mohol byť. Neviem či bakteriálny, ale na zápal nie je vždy nutné aby mal bakteriálny pôvod. Je kopa chronických zápalov.

+1/0
17.10.2012 18:46

Birkof8456

Nemožné

Tak jsem ráda, že jsem si tenhle článek nakonec přečetla. Já taky pořád chodila na urologii (už po zkušnosti z předešlého zánětu) a přestože byla v moči krev a bolela mě záda, tak stále na sonu  nebylo nic vidět. Pak po několikáté návštěvě jiný pan doktor prohlásil zvedněte paži nad hlavu a kupodivu něco objevil. Připadala jsem si hrozně, ale konečně jsem byla ráda, že vím co mi je. A má další zkušenost při hospitalizaci v nemocnici: jedna pacientka zeptala, zda nemá jinou kapačku než předešlé (a to ji opravdu měla) tak dostala otázku: a vy jste zdravotní sestřička? Kde je právo pacienta na infomrovanost. Nedej bože chtít nějaké nadstandartní vyšetření dle svého přání. Tím neříkám, že všichni lékaři jsou stejní, našla se i výjimka, kdy nebylo problém s pacientem probrat jeho zdravotní stav a situaci.

+1/0
17.10.2012 14:09

Birkof8456

Re: Nemožné

PS: díky tomuhle článku budu při dalších problémech trvat na svém

+1/0
17.10.2012 14:10

Odborník na všechno

To bude zase hypochondru pro precteni tohohle clanku.

;-D

+1/−1
17.10.2012 14:09

sheenny

Re: To bude zase hypochondru pro precteni tohohle clanku.

Rv

+2/0
17.10.2012 14:29

lajika

měla jste

štěstí v neštěstí - řadě lidí se nepoštěstí pan dr. Mrkos. Já měla léčený "zánět močového měchýře" tři měsíce. Tři dny horeček přes čtyřicet, antibiotika, dva dny zlepšení, další tři dny horeček přes čtyřicet, jiný antibiotika, dva dny zlepšení...atd. Stále dokola, celé tři měsíce. Že močím černohnědou krev a nebolí mě břicho nýbrž záda moji lékařku "zánět močáku" nezajímalo. A když se infekce rozšířila do dalších orgánů a já dostala k vysokým horečkám a močení krve ještě těžkej zápal plic, bylo mi už opravdu bídně. Kombinace antibiotik, chemoterapeutik a obětavé péče mojí mámy nakonec zabrala, zberkala jsem se asi po půlroce (a s váhou 45 kg, což je o deset míň než mám normálně), ale moje důvěra v doktory je od té doby na bodu mrazu.... Zvláště proto, že po celou dobu mého léčení, například, nepadlo slovo o ledvinách..... zato jsme ovšem absolvovala testy na HIV.....

+2/0
17.10.2012 14:04

IfčaX

Re: měla jste

Tak bych pro rovnováhu svůj zážitek:

Začalo to taky tak nějak jak u vás. Horečky, bolesti břicha (zad kupodivu nikoli). Nález v moči, takže léčení zánětu močového měchýře antibiotiky... Když se stav druhý týden nelepšil, "obvoďačka" mi jeden den odebrala krev, následující den jsem volala pro výsledky - a podle vysoké hodnoty CRP mě okamžitě hnala na urologickou ambulanci v nemocnici. Tam mi ihned udělali ultrazvuk močového měchýře (v pořádku) a ledvin (průšvih) a už mě vůbec nepustili domů. Ač v pátek odpoledne, tak následovala okamžitá hospitalizace, do rána mě prolévali všemožnými kapačkami, v sobotu ráno jsem šla na sál kvůli zavedení stentu do ledviny, aby měl zánět kudy ven...

Vzhledem k tomu, že tyto potíže byly vyvrcholením dlouhodobého bezpříznakového problému, o ledvinu jsem nakonec stejně přišla - ale nebýt rychlého postupu všech zúčastněných, nebyla bych tu už vůbec.

+1/0
17.10.2012 15:40

Jayson

Smutné...

Smutné je to, že pomoci se paní dostalo, až byla u lékařů, kteří byli něčí známí.... Do té doby ji odbývali. Bohužel, velmi častý případ. Ještě jí mohli říct, že je hypochondr, a ať se tolik nepozoruje. (Stalo se mně a měl jsem absces prostaty).

+2/0
17.10.2012 14:03

hanibi

Trpela jsem podobnymi potizemi

asi rok, skoro v jednom kuse. Potize, bolesti, atb, par dnu nebo tydnu klid a opet dokola. Behem te doby jsem dostala atb celkem desetkrat, bylo mi z nich uz hrozne spatne. Bylo to komplikovane jeste tim, ze jsem byla v cizine (u protinozcu), kde se se mnou absolutne nikdo nebavil, antibiotika mi davali uz ve dverich nebo mi rekli, at si na to koupim neco v lekarne. Az kdyz jsem se vratila do CR a antibiotickou lecbu zkombinovala s kapkami lichoresisnice, dostala jsem zanety pod kontrolu.. A i kdyz ma diagnoza nebyla tak vazna, bylo to :-P.

Hodne zdravi autorce clanku!

+2/0
17.10.2012 14:01

cervenec

Poprve verim,

ze se pribeh publikovany v teto rubrice opravdu stal. A to tak, jak autorka popisuje. Doktori jsou jen lidi a potrebuji spolupraci a snahu pacienta (casto i natlak a uplatky, ja vim), aby byl vysledek leceni vubec k necemu. Kdyz jdete k doktorovi s tim, ze vas boli zada a "delejte s tim neco" a nejste schopny podat dalsi informace, premyslet o sobe v souvislostech a domluvit se s nim efektivne, tak necekejte zazraky.

P.S. Nejsem doktor;-)

+2/0
17.10.2012 13:47

Yanajedna

Re: Poprve verim,

Od toho je lékař odborník, má vědět, na co se ptát, co vyšetřit a jak postupovat.

"Bolí mě záda" je první věta, od které by se měl následně odvíjet celý pohovor, následné vyšetření, diagnostika problému a léčba.

+5/0
17.10.2012 13:53

roedor

Re: Poprve verim,

takže podle tvojí logiky mám jít k doktorovi až poté, co si sama stanovím diagnózu?

+4/0
17.10.2012 13:53

cervenec

Re: Poprve verim,

Ja rikam neco o diagnoze? Tvrdim jenom, ze kdyz se doktor zepta "a pri jakym pohybu vas to nejvic boli, pri zatezi nebo v klidu ?" a vy nejste schopny kloudne odpovedet, tak nepomuzete tomu doktorovi pri stanoveni diagnozy a potazmo ani sobe. Samozrejme hodne zjednodusuju.

0/0
17.10.2012 14:08

Yanajedna

Re: Poprve verim,

Vážně myslíš, že člověk neví, kdy ho něco bolí? Když už se donutí jít k dr.

+1/0
17.10.2012 14:15

Helena J.

Re: Poprve verim,

Hele, jak už jsem psala níže.

Kolega byl 1x (slovy: jednou) běhat a bolela ho kyčel. Hned druhý den k doktorovi a pro doporučení k fyzioterapeutovi. Když jsem navrhl "špatnou techniku běhu", tak se jen smál a divil se, že nějaká technika běhu vůbec existuje. Pak samozřejmě přišel k fyzioterapeutovi a ten se ho vyptával na kterou část chodidla dopadá, a on čuměl jak puk, akorát řekl že "prostě běhá, tak ňák normálně" a boty má "ňáký sportovní" a co mu na to asi tak má říct?

Někteří lidé se k doktorovi vůbec nemusí nutit, jsou tam pečení vaření a jsou rádi že se ulijí. Tím si odpočinou a o víkendu jdou melouchařit.

+1/0
17.10.2012 15:41

Yanajedna

Re: Poprve verim,

Jasně, jeden blbec jaro nedělá. Ale i v takovém případě by doktor správnými otázkami měl přijít na to, že chlapa bolí noha od včereška.

Mnohem častější je však situace, že člověk, který má nespecifické problémy, dlouhodobé bolesti, které se nedají uříznout nebo zasádrovat, chodí od čerta k ďáblu a nakonec rezignuje. A počká, až to bude situace na sanitku.

+3/0
17.10.2012 17:47

roedor

Re: Poprve verim,

A kolik lékařů tuhle otázku vůbec položí? Co když pacient nedokáže odpovědět, protože někdy ho to bolí víc při zátěži a někdy víc v klidu?

+1/0
17.10.2012 14:20

cervenec

Re: Poprve verim,

tak odpovi, ze ho to boli tak i tak, vzdyt i to je preci informace, mozna dulezita. A ne ze sedi a rika "ja nevim". To, ze se doktori neumi/nechteji zeptat, je druha strana mince.

+1/0
17.10.2012 14:52

roedor

Re: Poprve verim,

moje zkušenost je taková, že když jsem si vloni hnula se zádama, bolest jak kráva, nemohla jsem se narovnat a při pokusu o chůzi to bolelo ještě víc, tak se mě nikdo neptal. I když jsem to dvěma doktorům popisovala, tak mě vůbec nevnímali a neustále dokola zjišťovali, jestli mě to bolí vleže...Přišla jsem si jak simulující idiot.

+2/0
17.10.2012 15:18

Jayson

Re: Poprve verim,

Zjednodušujete opravdu hodně....

0/−1
17.10.2012 14:30

cervenec

Re: Poprve verim,

Tak to zjednodusim jeste vic - myslim si, ze kdyz clovek neumi poradne polozit otazku, nemusi se mu vzdy dostat spravne odpovedi.

+1/0
17.10.2012 14:33

Hněv lidu

Re: Poprve verim,

V reálu by tak být vůbec nemělo, ale bohužel v praxi to tak je. Většina doktorů nedokáže uvažovat v souvislostech a když slyší od pacienta že ho bolí to a to, tak nedokáže definovat všechny možné příčiny (včetně rakoviny) a postupně je vyšetřením potvrzovat nebo vylučovat.

+2/0
17.10.2012 14:01

Yanajedna

Zajímavý příběh o tom, že bez protekce

to nefunguje... :-/

Chronický pacient, který i přes obvyklou léčbu chodí stále znovu za lékařem a prudí, že léčba neléčí, nebývá oblíben. Ani vyléčen :(

P.S.: Pro redakci... paní je 28 let, to nespadá do kategorie "dospívající dívka"

+2/0
17.10.2012 13:26

Antonin Konecny

Holka nebuď zase tak optimistická

Nevyléčili tě.

Jenom ti se štěstím vyřezali nádor, o kterém naprosto netuší, proč vznikl, neodstranili tedy jeho příčiny.

Doktoři nic léčit neumí, kromě úrazů a zranění, které se učí tisíce let válek.

O nemocech se v západním světě začalo bádat teprve před stoletím, no možná před dvěma, a i to jenom o těch infekčních. O nemocech vlastního těla, genetických vadách, o funkci těla, o látkové výměně se ve skutečnosti nebádá ještě ani teď.

+4/0
17.10.2012 13:22

Pavel227

Re: Holka nebuď zase tak optimistická

Takhle byste snad nemusel, měl byste odvahu toto sdělit i svému blízkému, kdyby - nedejbože - toto měl a absolvoval. Trochu ohledu, prosím. I když vím, že z velké části máte asi pravdu, sakra.

+1/0
18.10.2012 15:51

Tryss

Re: Holka nebuď zase tak optimistická

Takže dle Vás mám teď zalést někam pod gauč a čekat až mě to dostihne??? Na to Vám :-P.. Radši dál budu žít "svůj" život dle svého optimismu, je to tak lepší a hezčí :-)

A Vám přeji, ať nikdy nemusíte přehodnotit své hodnoty a myšlenky.

+1/0
19.10.2012 8:47

IfčaX

Re: Holka nebuď zase tak optimistická

R^

0/0
19.10.2012 9:35

gegeg

Voltaire

„Lékař je člověk, který podává léky, o nichž ví jen velmi málo, k léčně

nemocí, o nichž ví ještě méně, lidem, o nichž neví vůbec nic.“

+6/0
17.10.2012 13:15

ODSCSSD8

Tohle se obcas stane vsude na svete...

jediny rozdil je v tom, ze v CR nedostanete ani korunu odskodneni

+1/0
17.10.2012 13:12

Jáosobně

Dobrý článek!!

R^

0/0
17.10.2012 13:11

Bohumil Vlčichod

To je naprosto neuvěřitelný příběh

sono ledvin mělo být mezi prvními vyšetřeními. Nechápu ;-€

+1/0
17.10.2012 13:09

JanaSt

Re: To je naprosto neuvěřitelný příběh

Podobný případ se stal mojí mamce. Akorát tu neléčili na zánět močového měchýře, ale když si stěžovala roky na velké bolesti zad, tak jí dal doktor knížku jak má cvičit, aby ji záda nebolela... "Zachránil" jí paradoxně zánět pohrudnice a reakce ledvin na velkou dávku ATB, kterou byla bolest jako u ledvinové koliky a jeden starý pan doktor ji poslal na sono ledvin s tím, že tam bude asi cysta, že to měl nedávno taky ...Zkrátím to... byl tam karcinom! Vše dobře dopadlo, ledvinu jí vzali a protože neměla metastázy, tak nemusela podstoupit žádnou další léčbu, je už 7 let po operaci a vše je OK. Akorát si říkám, kdyby pan doktor neměl podobné bolesti jako mamka, tak už by tady asi nebyla...

+2/0
17.10.2012 13:35

kackapohodarka

Re: To je naprosto neuvěřitelný příběh

presne! ja byla na normalni prevenci a v moci mi nasli zvysenou bilkovinu, ale ne moc, jen hranicni mnozstvi, ale pro jistotu me poslali na sono. a to jsem nemela zadne problemy, ani bolesti, proste nic. takze zadna protekce neni nutna, jen proste doktori musi byt peclivejsi a ne pacienta odbyt antibiotiky.

+1/0
17.10.2012 13:48

morfejm

Re: To je naprosto neuvěřitelný příběh

neuveritelne e to, ze presla rukami mnoho lekarov a u niektorych aj viac krat ale priu takomto opakujucom sa zapale ani jednoho nenapadlo urobit sono co je trestuhodne, pokial ten pribeh nie je trochu prifarbeny alebo celkom vymysleny. co je celkom mozne a nebol by to prvy clank v tejto rubrike. navyse popisovane obtiaze, ktore sa podla autorky viazali na mocovy mechur nie su typickymi priznakmi  karcinomu obliciek. v diferencialnej diagnostike cystitidy sa ca obliciek nevyskytuje (iba ak je pritomne krvacanie. navyse pochybujem, ze SONO (alebvo i CT) nebolo urobene pred laparoskopickou operaciou.

+1/0
17.10.2012 14:24

JanaSt

Re: To je naprosto neuvěřitelný příběh

Příběh může být samozřejmě vymyšlený i trochu přibarvený, ale pokud je pravdivý, tak tomu věřím. Moje mamka byla pro doktory celé roky "simulant", krevní testy OK, moč OK, krev v moči nikdy neměla, jednou dokonce ležela v nemocnici a dělali jí všechna možná vyšetření, protože má chronickou bronchitidu, tak jí dělali i bronchoskopii, akorát tenkrát nevyšetřili ledviny... Byla roky unavená, stále zvýšenou teplotu a bolely ji záda... Primář na onkologii, ke kterému teď chodíme na kontroly říkal, že ca ledvin je dost problematické diagnostikovat. Záda bolí skoro každého a u některých pacientů se přijde na to, že měli ca ledviny až při pitvě,když zemřou na něco jiného...trochu morbidní, ale tak to asi je. Takže mamka měla obrovské štěstí a jsme moc rádi, že to dobře dopadlo.

+1/0
17.10.2012 15:10

Helena J.

ono je to těžké

Na jedné straně případy jako tento, na druhé straně lidé, kteří lezou k doktorovi s každým uprdnutím, buďto aby se ulili z práce / ze školy, anebo protože prostě mají pocit že je to potřeba.

Např. občas chodím na internetovou diskusi o hormonální antikoncepci, a padají tam dotazy jako "pátý den jsem začala špinit", no a začal tam chodit nějaký chytrák který nadával ať si lidi nehrajou na doktory a chodí s tím na gyndu. To by se opravdu nikdo doktora nedočkal, kdyby každá každá ženská která špiní mimo menzes běžela na gyndu. Nebo jeden bývalý kolega - šel 1x běhat a druhý den ho bolela kyčel. Třetí den šel k praktickému (v pracovní době) a nechal si napsat doporučení k fyzioterapeutovi. Hned to odpoledne jsem se ho ptala jestli to není špatná technika běhu, jen se smál a pak žasl, že nějaká "technika běhu" opravdu existuje, a že to není vtip. Čtvrtý den šel (v pracovní době) k fyzioterapeutovi, kterému samozřejmě nebyl schopen říct zda dopadá na patu, špičku nebo celé chodidlo.

0/0
17.10.2012 12:45







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.