Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V tramvaji bych týranou ženu nepoznala, říká Soňa Hradecká z proFem

Osm let pomáhá ženám, které jsou obětí domácího násilí, v konzultačním středisku pro ženské projekty proFem. Podle ní se společnost k tomuto problému obrací zády a Soňu Hradeckou stále znova a znova rozčilují názory veřejnosti, že žena, kterou týrá partner, si za to stejně může sama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

enigmat

naprostý metodologický omyl

Dokud organizace typu Profem, živené z peněz daňových poplatnících, krom výsledků svých "průzkumů" nepředloží také metodologii, jak byl veden, dokud bude za objektivitu považováno to, co kdo komu nakecá, tak to nelze označit slovem výzkum, a je potřeba to nazývat pravými slovy:

manipulace s veřejným míněním za účelem obhajoby existence parazitních organizací jako je tahle!

+1/0
8.10.2012 13:57

marketka13

Re: naprostý metodologický omyl

No to je sice pravda, co tady pisete ale tohle je rubrika Ona Dnes, ne vedecky 'journal' - pokud aplikovali jiz overene metody, nebude tak tezke to dohledat (strejda internet rekne dost) - a myslim, ze pokud by Vas to skutecne zajimalo a kontaktoval jste danou organizaci, treba se s Vami podeli - teda pokud jsou jiz vysledky publikovane, to asi vite ;-)

A objektivita? Uz jste nekdy ve vedeckem zkoumani zazil absolutni objektivitu (odkazuju na debatu realismus-relativismus, atd.), nakonec uz jste v zivote zazil objektivitu? Tak vidite...;-)

Nemyslim, ze je dobre do nich palit jen proto, ze zde neprdedlozili cely metodologicky postup, vcetne kriterii k zucastneni. Ale treba vite vic, treba jste se jiz na jiejich stranky dival a treba je i kontaktoval - v tom pripade se omlouvam.

+2/0
8.10.2012 16:21

Renatus Karmín

Re: naprostý metodologický omyl

Vždyť tyhle výzkumy nebere nikdo normální vážně. Je to pouze způsob jak odčepat nějaké ty peníze ze státního rozpočtu. O tom jestli se něco takového bude nebo nebude financovat určitě nerozhoduje kvalita výzkumu, tomu snad nikdo nevěří.

+1/0
8.10.2012 17:16

morrigan

Re: naprostý metodologický omyl

Díval jste se na další související články? Pokud ano, zjistil byste, že stěžejní náplní organizace ProFem není výzkum pro výzkum, ale udržování kontaktního místa, poradenství a právní pomoci obětem domácího násilí. A věřte, že v životě lidském nastanou situace, kdy jste setsakramentsky vděčen, že se můžete chytnout konce záchranného lana, i když to šplhání už musíte obstarat sám. Fakt bych Vám, ani komukoli jinému, nepřála dostat se do situace, kdy ryjete čumákem v zemi, a nemůžete se nadechnout. A lidské osudy jsou různé, někomu pomůže rodina, někomu kamarádi, někomu sousedé, a někomu třeba ty zatracované neziskovky. Málokdo z nás je takový superman, že se ze všeho dokáže prokousat sám. A věřte, že se vědomí toho, že mi byla podána pomocná ruka, v mnoha v případech vrátí tím, že tento člověk je pak poskytne pomoc, nebo aspoň psychickou oporu těm, kteří to potřebují jindy.

+3/0
8.10.2012 21:18

enigmat

Re: naprostý metodologický omyl

Markétko,

líbí se mi, že uvažujete.

Máte pravdu, OnaDnes není žádný vědecký žurnál. Problém je ale v tom, že tahle šílená jednostranná, ničím nepodložená mediální masáž, má fatální důsledky. Stojí daňové poplatníky fůru peněz a na podkladě neverifikovatelné teorie se děje opravdu brutální bezpráví.  (Podobně to dělali i jiné totalitní ideologie)

Zemi zaplavili billboardy a články s naprosto umělým a zkresleným problémem.

Na stránky organizace jsem se díval, žádná metodologie tam není. Je tam článeček končící větou - "Průzkum realizovala agentura NMS Market Research s využitím on-line dotazování." To je už napadnutelný hned -  kvůli on line průzkumu, kvůli anketní přístup, kdy může tvrdit kdokoliv cokoliv apod.

+1/0
8.10.2012 17:34

marketka13

Re: naprostý metodologický omyl

Enigmante, dekuju Vam za opdoved a za kompliment - napodobne!

Bohuzel Vasemu komentari az tak nerozumim - nevim, z ceho se v CR financuji vyzkumy, neziju tam. Pokud ale pujcili metodologii z UK, myslim, ze az tak uplny skvar to zase nebyl. Cimz navazuju na ziskavani dat via online - co je na tom spatne? Pokud nekdo bude chtit zkreslit data, bude Vam lhat i do oci. Anebo se s Vami pro jistotu vubec nesetka (strach, kdyby na to manzel prisel, atd.), coz Vam snizi representativni vzorek - to neni z me hlavy, to je problem teto metodologie. Neni moznost 100% objektivniho pruzkumu. Toto graduje v pripade, ze pracujete s 'non-fyzickymi fenomeny', tzn tezko zmeritelnym/overitelnym faktem.

Moc nerozumim tem silnym slovum jako 'brutalni bezpravi', 'totalitni ideologie', 'neverifikovatelna teorie' (predpokladam, ze znate dilo Poppera?)...Ze clanku jsem pochopila, ze organizace pouzila overene metody ke zjisteni celkove situace a ted se uvidi, co dal...proc brutalni bezpravi?? Dik a hezky den, M.

+1/0
9.10.2012 13:08

martell

40% to je vážně síla

Ahoj jmenuji se.... a jsem tyran. Předevčírem jsem nepochválil ženě připálené jídlo, čímž jsem se dopustil psychického teroru. A protože se při servírování spálila o pokličku, tak i fyzického.

Zřejmě tak nějak bude nastavena ta metodika z Británie, pokud je mezi námi 40 % týraných žen!

Každopádně se jdu udat!

+1/−1
8.10.2012 13:17

Kyros

Re: 40% to je vážně síla

Není daleko doba, kdy si každý chlap bude muset povinně odsedět 8 let za znásilnění. ;-D

0/−1
8.10.2012 13:28

Shikula

Re: 40% to je vážně síla

Neni nad prevenci, stejne jako ted platime nejakej peniz z nosicu a elektroniky ;)

0/0
8.10.2012 14:36

Annele

Byla jsem tyrana

Proc tyrane zeny neodejdou? Protoze nekdy nemohou.

Manzel me bil, zakazoval mi chodit ven, mit kontakty s prateli a rodinou, nadaval mi, ponizoval me, nesmela jsem svobodne uzivat penize. Dokonce jsem jednou byla kvuli zranenim v nemocnici. Nikdy se mi ale nepodarilo prokazat, ze mi zraneni zpusobil on a nikdo mi neveril. Proc jsem se roky "nechala" tyrat? Protoze jsem nechtela prijit o deti.

Leta jsem trpela depresemi a kvuli nim byly deti svereny do pece manzela. Me smi navstevovat. Uz jsem je ale nekolik mesicu nevidela a nikdo neni schopen zarideit, abych je smela videt.

+4/0
8.10.2012 12:05

tabasco

Re: Byla jsem tyrana

no já jsem z vašeho příspěvku nepochopil, proč jste neodešla hned. u nás jsou děti převážně svěřovány do péče ženám, takže nechápu čeho jste se bála.

0/−1
8.10.2012 13:59

marketka13

Re: Byla jsem tyrana

byl jste nekdy tyrana zena? Ja nastesti ne, resp ano ale diky vcasnemu zasahu rodiny, kt me proste pomohla se totalne izolovat od pana 'facka je jediny komunikacni prostredek'. I z toho (relativne) mala je mi jasne, ze temhle jev se nevyloupne pres noc, je to postupne, zacne to krikem, urazenim, tlakem na sebevedomi, kontrolou mobilu....neni to uplne jednoznacny, linearni postup. Navic pokud ta pani mela za sebou radu let s takovym jedince, treba mela nalomenou psychu a sebevedomi  a na deti by opravdu nestacila. Nebo jako samozivitelka nemela tolik prostredku a 'tatinek' si deticky koupil necim zajimavym, ja nevim, treba iphone nebo znackovy boty nebo...nebo nebo nebo - ani jeden nevime pozadi ale rict 'proc jste proste neodesla' mi prijde kratkozrake. Treba nam k tomu neco rekne pani v uvodu?

+3/0
8.10.2012 16:16

Martinigue

Madam,

poznáte v tramvaji týraného muže? Poznáte vůbec týraného muže?

+5/0
8.10.2012 9:47

Shikula

Re: Madam,

Vysledek by byl ten samej plagat: neutralne se tvarici prijemne vypadajici pan a pod nim text: viz clanek.

Nehlede na to, ze mnozi z nas neveri, ze takovyto muz existuje, protoze 1) to uz neni muz, 2) jelikoz je fyzicky silnejsi, nemuze k tomu (mysleni tyrani jeho osoby) dojit.

To vyplynulo z jedne diskuze kde mi na me jakekoli  argumenty predkladaly: je silnejsi a proto je muz tyrany zenou fikce.

0/0
8.10.2012 10:03

ODS čstější než Standův kříšťál

přečtěte si tohle - také z idnesu :D

http://xman.idnes.cz/domaci-nasili-na-muzich-0vc-/xman-styl.aspx?c=A121003_065626_xman-styl_fro

+2/0
8.10.2012 9:28

morrigan

Pro chytráky,

kteří tvrdí, že si za to mohou ty slépky samy, neboť měly odejít včas: kdyby mnohé z nich včas odešly, byly by Vámi , nebo Vám podobnými, označeny za rozvracečky rodin , a zlatokopky, které berou chlapům děti a sají z nich alimenty. Právě i proto, protože jsou masírované řečmi o zlotřilých feministkách, chtějí být hodné holky, chápající manželky, a pro rodinu něco vydržet. Ono to totiž začíná plíživě a pomalu, když holka zdrhne i s děckama , zatím bez modřin a zlomenin, psychicky relativně v pořádku, dívá se na ni okolí jak na couru, která opustiůa toho hodného a milého chlapa, který se na ni před lidmi tak hezky usmívá.

+8/0
8.10.2012 7:50

tabasco

Re: Pro chytráky,

tak když ženy dají více na veřejné mínění, místo toho aby použily vlastní rozum, je to těžké. chcete tedy říci, že se žena nechá mlátit a od muže neodejde, protože by si o ní někdo něco říkal? Takhle nesmyslně ženy opravdu uvažují?

+3/−1
8.10.2012 8:31

bvendy

Re: Pro chytráky,

Bohužel asi musí uvažovat "smyslně"-materiálně, zejména dnes, kdy neviditelná ruka trhu neřeší, že ženská, která je na mateřské nebo dělá v marketu za  devět, deset tisíc, když má štěstí a není na pracáku, raději vydrží vola a bestii, než jít na ulici a nemít co dát dětem na talíř. O srandách typu škola v přírodě, lyžařský výcvik, zájmový kroužek ani nemluvě.

+4/0
8.10.2012 8:56

tabasco

Re: Pro chytráky,

nerozumím vám. nemluvilo se o materiálnu ale o tom, že žena muže neopustí, protože se bojí drbů.

+1/0
8.10.2012 9:01

Shikula

Re: Pro chytráky,

muz take.

0/0
8.10.2012 10:04

Martinigue

Re: Pro chytráky,

Jako manipulátorka byste dostala skoro jedničku ...

+2/−1
8.10.2012 9:48

morrigan

Re: Pro chytráky,

Děkuji :-) Měla jsem dobrého učitele. Tělesný trest byl nucen použít pouze jednou.

+1/0
8.10.2012 10:06

www.domacinasili.eu

Další agitka feminacistických struktur

Rv

+1/−1
8.10.2012 3:53

Dr.Fe (14)

Proč spí ?

0/0
7.10.2012 23:07

ODS čstější než Standův kříšťál

obětem skutečného domácího násilí tyhle

organizace málokdy pomohou. Ale pojem domácí násilí se dá dnes velmi snadno zneužívat :-/

+1/0
7.10.2012 22:10

Kyros

Od školy

je přisátá na státní sektor. Tahle paní nikdy nic nevytvořila. Je jen nákladovou položkou. Naprosto zbytečná.

+5/−1
7.10.2012 21:32

morrigan

Re: Od školy

Nojono, ani most nepostavila, ani oběd neuvařila. Co "vytvoří" právníci, bankéři, daňoví poradci?

+7/0
7.10.2012 21:38

Kyros

Re: Od školy

právníci, bankéři a daňoví poradci fungují ve valné většině v soukromém sektoru. Tedy je nikdo neplatí ze státního rozpočtu. Nehrají si na spasitele a jejich příjem je odvozen od toho kolik klientů mají. Od čeho je odvozen příjem této paní?

+3/0
7.10.2012 21:41

hermína

Re: Od školy

to že je v současnosti silně rozbujelý nevýrobní sektor a v podstatě všichni jsme okolnostmi nuceni využívat bankéře, pojišťováky, poradce a právníky neznamená, že jsou bůhví jak užiteční. ;-)

+2/0
7.10.2012 22:05

Kyros

Re: Od školy

O té užitečnosti rozhoduje kdo? Pokud jsou služby konzumovány dobrovolně a nejsou financovány ze státního sektoru, troufám si tvrdit, že jsou užitečné, neboť přinášejí kupujícím nějaký užitek. Kdyby tomu tak nebylo, tak by si od nich nikdo nic nekupoval.

0/0
7.10.2012 22:08

perthuis

Re: Od školy

Děláte si legraci? kdyby....Slyšel jste třeba něco o důchodové reformě, dobrovolníku? O pravidelných( placených) školeních profesních řidičů, co ovšem jezdívají den co den? O bezpečnostních normách na všechno, kdo ví odkud? O povinných revizích domů kvůli energetickým kategoriím? 8-o

+5/0
7.10.2012 22:16

Kyros

Re: Od školy

Aha, takže když je něco někde špatně, tak tím můžeme omlouvat i další naprosté nesmysly? Tenhle článek je o jakési státní organizaci, o které nikdo nikdy neslyšel a o její šéfce. O praktickém významu té její bandy vážně pochybuji. Nemá žádné pravomoci a tudíž ani zodpovědnost. K čemu tak asi je? Násilí, a to jakékoliv, je věcí policie, ne téhle státní pijavice.

+1/0
7.10.2012 22:27

perthuis

Re: Od školy

Co Klokánek, azylové domy? Kdyby se zrušilo, lze pohodlně vykopnout na ulici nebo do dětských domovů.Kde vám je stejně stát postupně zruší, přidělí na pěstounskou péči.

Nemáte ale pocit, že problém sám se tím moc neřeší?  8-o

+2/0
7.10.2012 22:54

perthuis

Re: Od školy

Ne.Když  je něco někde špatně, je asi potřeba s tím něco dělat.Ne ale tím, že pasuji na nesmyslné a za vše odpovědné, protože jinde si netroufnu a další svinstva bohorovně přehlížím nebo dokonce toleruji a podporuji, protože jinak bych byl taky bit.Ne? 8-o

+1/0
7.10.2012 22:59

net.Xtreme se nevzdává

Re: Od školy

Jak dobrovolně? Stát nastaví nějaká pravidla a člověk se musí přizpůsobit, to má k dobrovolnosti dost daleko...

+3/0
7.10.2012 22:39

morrigan

Re: Od školy

Užitek přinášejí kupci i samopaly a tanky, a jaký, podle Vaší teorie, jinak by za ně neplatil. V té ,Sýrii se v poslední době ale tvoří a buduje.

0/0
8.10.2012 7:40

Kyros

Re: Od školy

Samozřejmě, z pohledu kupujícího jim ty zbraně přinášejí určitý užitek. Jinak by si je nekupovali. Nebo ty máš právo určovat co je pro koho užitečné a co není? :-)

0/0
8.10.2012 10:03

perthuis

Re: Od školy

Vždy´t to tady sám celou dobu děláte...8-o

+2/0
8.10.2012 12:42

Kyros

Re: Od školy

Jenže v tomto případě platím něco, co jsem si neobjednal. :-) V tom je trochu rozdíl. Takových "neziskovek" parazituje na státu desítky. Nejdříve vytvořím umělý problém, a pak ho budu za státní peníze řešit. Geniálně vymyšlené. A nyní jedna otázka za 100 bludišťáků: Má tato paní zájem aby domácího násilí ubylo, nebo aby úplně vymizelo? Jistě že nemá. Naopak jakákoliv malicherná domácí hádka se bude zveličovat jen proto, aby mohla odůvodnit vlastní existenci. Takže se v budoucnu dočteme, že ne 40% žen je týráno ale 60,80, 100% žen je vlastně týráno a proto je třeba více takových organizací a tím pádem více peněz ze státního rozpočtu.

Je to pořád stejný princip, stejně tak jako různé "organizace pro práva menšin" a podobné nesmysly.

0/0
8.10.2012 13:18

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Od školy

tak jinak, komu tedy pomohla za to že žije ze státního?

0/0
7.10.2012 22:08

xyz.matrix

Re: Od školy

Že by obětem domácího násilí?

0/0
8.10.2012 0:32

Shikula

Re: Od školy

Obou pohlavi? ;-)

0/0
8.10.2012 9:57

Kyros

Re: Od školy

Jak jim pomohla? Nemá žádné pravomoci, nemá tím pádem žádnou zodpovědnost. Je to jen pijavice.

0/0
8.10.2012 10:04

perthuis

Re: Od školy

A vy jste kdo? Pánbůh? 8-o

0/0
7.10.2012 21:39

perthuis

Re: Od školy

Ne.Vy jste jen " brainwash". Tož to je zlé.Rv

+1/0
7.10.2012 21:40

Kyros

Re: Od školy

za to u Vás není vymývat co, že? :-)

0/0
7.10.2012 21:42

perthuis

Re: Od školy

Možná, třeba máte pravdu.Kolik jste ale těch mostů, zdí, domů a materiálních hodnot postavil vy, pane burský oříšku?:-)

0/0
7.10.2012 21:44

Kyros

Re: Od školy

Docela dost. další otázky křupane?:-)

0/0
7.10.2012 21:45

perthuis

Re: Od školy

Ano.Kolik konkrétně? :-)

0/0
7.10.2012 21:47

Kyros

Re: Od školy

S tebou se tu nebudu vybavovat o tom, co jsem postavil, kolik projektů řídil atd. Prostě já a miliony dalších živí ze svých daní tyhle ty spasitelky, aniž bych o to stál. Jako daňový poplatník si myslím, že můžu mít názor na tuhle tu naprosto zbytečnou funkci. Jakékoliv násilí je věcí policie, ne nějaké samozvané spasitelky.

+1/−1
7.10.2012 21:50







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.