Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lolitky v lavicích aneb měly by se školačky malovat?

Pryč jsou doby, kdy by nalíčená jedenáctiletá dívka vyvolala u vyučujících příznaky infarktu a její rodiče měli ostudu. Dnes se to ve školních lavicích šminkami jen hemží. Důraz na krásu a dokonalost je všudypřítomný a ne každý dokáže zůstat nad věcí. Můžeme se pak divit, že těmto trendům podléhají už holčičky, co neusnou bez plyšáka?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sasena

Není to dobré

A ať si maminka nenamlouvá, že holčička není vulgární a nekouří. Vulgární jsou všechny, snad se sem tam najde výjimka, ale poslouchat někdy ty dvanáctky, jak se baví - a je jim jedno, kdo je poslouchá - je dost smutný. Já jsem v patnácti lítala v teplákách na kole a jak ráda na to vzpomínám. :-) A vůbec, tak trochu mi to připadá, že se z lidí stávají loutky, který poskakují, jak se z médií píská a že kdyby se začalo prosazovat jako módní doplněk lejno v sáčku, stane se žádaným a nezbytným doplňkem stejně jako praštěný ponožky do lodiček nebo půlmetrové špice u bot. ;-D

0/0
23.5.2012 21:19

acee

Zásadně proti zbytečnému zákazu

Jsem 21 letá studentka VŠ, když jsem byla ve čtvrté, páté třídě, občas jsem se do školy malovala. Nikdo to nikdy moc neřešil a nejspíš i proto jsem to nikdy neřešila já. V tu chvíli, kdy by mi to rodiče zakázali, bych nejspíš udělala vše pro to, abych udělala opak - jako u ostatních věcí, na které jsem měla jiný názor. Nijak mě to nepoznamenalo, známky jsem měla vždy nadprůměrné, dnes se maluji zřídka a vzhled (stejně jako tenkrát) celkově moc neřeším. Rozhodně bych to holkám (klidně i klukům) povolila,nechala bych to na nich. Je to jeden z lepších způsobů sebe vyjádření. Dítěti to neškodí a čím více zbytečných věcí dítěti zakážete, tím méně těch opravdu důležitých zákazů bude brát skutečně v potaz.

0/0
15.5.2012 21:40

Fish003

Fuj já jdu blejt!

Dobře je fakt, že je hnus vidět 11 nebo 12 letou dívčinu jak je zmalovaná jak dě**a :) O tom žádná, ale na druhou stranu si nemyslím že by se mělo nějak takhle zakazovat líčení na základkách.. :) Tedy alespon ne ve všech třídách. Já teď budu vycházet z devítky, malovat jsem se začala v sedmičce a to úplně jemně :) Světlý stíny a narůžovělý lesk na rty a v tom si myslím že žádný problém není. Vidím ho spíš v tom, že přijdu do školky kde jsou předškolní děti a vidím holčičku s barevným proužkem ve vlasech, rudě nalakovanejma nehtama na tý malinký děcký ručičce a rty obtažený rtěnkou.. Takhle zmalovaná jsem snad nikdy nebyla.. A ještě k tomu když se zeptáte co dělá doma tak odpoví že hraje na počítači a nejde ani ven i když je tam akorát tak na hraní na pískovišti.. To je hnus velebnosti!Rv

0/0
7.5.2012 19:36

Sallmi

Otázka...

...pod článkem je špatně položená. Takhle to vypadá, jako když se ptáte na povinnost.

0/0
7.5.2012 13:49

darinajakubickova

Krása je všudy přítomná

Možná půjdu proti proudu, ale v dnešní době si nemyslím nic špatného na tom, že 11 - 13 holčiny si zvýrazní řasy a místo rtěnky použijí lesk na rty, nebo že sem tam někde mají od maminky přebarvený proužek ve vlasech. Já mám synka, takže v tomhle je to jiné, ale nevěřili byste jak mi třeba chybí takové to holčičí krafání, ukazování šminek a podobně.Mít holčičku určitě jí budu, kdyby o to měla zájem nebo tak, ukazovat kosmetiku co je dobré co ne, a občas bych určitě mázla pramínek vlasů a aspoň bezbarvím lakem jí mázla nehtíky. Myslím, že škola by to přímo zakazovat neměla. Jak a co děti an sobě nosí. Nelibí se mi a nesouhlasím, když vidím jak malé holčičky nosí lodičky s podpadky, nosí pušapky a dělají ze sebe tzv staré mladé. To, že nějaké dívky se zajímají o modu a chtěj vypadat dobře na tom špatného nic nevidí. Horší je, když pak taková holčička se lečí z poruchy příjmů potravy.

+1/0
6.5.2012 11:48

Leinad

Jejich věc

Holky by měly být informovány o (ne)výhodách. Vliv na pleť, působení před učitelkami(nehodnotí znalosti, vidí konkurenci), ve vyšším věku i před učiteli,... efektu("zmalovaná dospělá žena leze po prolejzačce" vs "malá holka ve formální situaci")....

Finální rozhodnutí je na nich. Škola je na to, aby jim řekla, co se stane, když se rozhodnou tak nebo tak, ne aby jim to nařizovala.

0/0
5.5.2012 12:47

Posel z Liptákova XII.

Školy by si to měly zakázat samy..

Pokud se maluje půlka třídy, pak se nelze divit tomu, že se chtějí malovat všechny. Pokud se to zakáže pro všechny, budou všechny v pohodě R^

0/0
4.5.2012 17:37

paulina

v šesté třídě

se u nás malují akorát cikánky, ale ty jsou v průměru o dva roky starší než ostatní děvčata.

0/0
4.5.2012 16:10

Toranoko

ja se zacala malovat az hodne po dvacitce, a do dneska

se maluju sporadicky, jen obcas. V malovani to fakt neni.

Podle me existuji jemne divci verze licidel, ktere nejsou zas tak vyrazne, lesky na rty.. ono je to i o tom, ze kdyz se maluje maminka, dcera se ji chce podobat, chce mit podobne saty, a to uz treba od 3 let...

Pokud to bude dalsi namet pro komunikaci, hledani sebe sama, proc ne. Zakazem se nic nevyresi, akorat se budou zakazy prekracovat, cim nevkusneji, tim lip...takze podle me s mirou, se vkusem, primerene veku a hodne o tom mluvit.

+2/0
4.5.2012 10:17

Gabriella7

od 13 bych to tolerovala, ale nevítala

Na naší základní škole (jsem ročník 90) se holky začaly malovat zhruba od 13, já jsem se sporadicky malovala od 14. A myslím, že 11 a 12 by měly stačit nalakované nehty a občasný lesk na rty. Líčení zbytku obličeje by si měly nechat na narozeninové oslavy, ale určitě ne každý den.

0/0
4.5.2012 9:58

xs123

Ať si dělají, co chtějí

Dokud to není erotický obleček pro prostitutku , co vyvolává veřejné pohoršení, tak ať si chodí každá, jak chce. Mají taky svoje rodiče, tak ať si to ujasní doma. Vždyť je to jedno.

0/0
4.5.2012 9:52

cmelaaak

z těhle atomový inženýrky nebudou

http://www.bravogirl.cz/poradna/439459-

http://www.bravogirl.cz/lidicky/216300-skittles

Rv

0/0
4.5.2012 9:40

xs123

Re: z těhle atomový inženýrky nebudou

a kdo chce atomovou inženýrku?

0/0
4.5.2012 9:54

IfčaX

Re: z těhle atomový inženýrky nebudou

A vy snad atomovým inženýrem jste?

0/0
4.5.2012 11:56

jjona

Prozila jsem detstvi pred 20 lety

Zaplat panbuh za to. Malovat jsme se chtely taky, ale mohly jsem tak akorat na doma. Skola byla neco, kde se to nesmelo, nebo vubec ven se to nesmelo.. Myslim, ze decentne, rasy lesky, tak od tech 13 ok. My jsme s tim zacali v prvaku na gymplu. Jinak souhlas s tim barvenim vlasu uz 8 letych devcatek. To si ale na hlavu holka nenapatla. MOzna by to chtelo zavest skolni uniformy jako v ANglii. Tam nechodi polonahe slecny s vytrihem az do klina, nikdo si nezavidi znackove obleceni. Proto to udelali a ma to uspech.

+1/0
4.5.2012 6:07

Toranoko

Re: Prozila jsem detstvi pred 20 lety

pamatuju, ze moje spoluzacka mela prirozeny melir (bile praminky) a ucitelka ji tenkrat prede vsemi servala, co si to jako dovoluje... kdyz se dozvedela, ze je prirodni, tak se uklidnila.

Osobne bych to resila podle situace, treba praminek, jednou, dvakrat, proc ne. Ale aby to byl standart, bez ktereho nevyleze, to fakt ne.

0/0
4.5.2012 10:19

jjona

Re: Prozila jsem detstvi pred 20 lety

nejde o to, jestli se to libi ucitelce, ale o to, ze matky placaji kyslicniky na detskou hlavu.

0/0
4.5.2012 17:22

Anna Sofia

Re: Prozila jsem detstvi pred 20 lety

Před 30 lety jsem dostala dvojku z chování za tričko s anglickým nápisem, po těch časech se mi teda nestýská.

Ale nedávala bych do souvislosti namalované řasy s inteligencí :-/

0/0
7.5.2012 9:29

jjona

Re: Prozila jsem detstvi pred 20 lety

Nedavala jsem nic do souvislosti make up - inteligence. Vy mluvite o totalite a extremu, ja mluvim o nejakem radu, uniformy vyresili v anglii to, ze deti ze socialne slabsich rodin se neciti blbe. A  do kancelare taky mate dtreba dress code - nepujdete tam se sukni tesne pod zadek, tak nevim, co je spatneho na tom, ze by byl nejaky dress code ve skole.

0/0
8.5.2012 7:14

panda75

Re: Prozila jsem detstvi pred 20 lety

ano, souhlasím velmi - malování a inteligence dávat do souvislosti je nesmysl. mluvíme o dětech - puberťácích, o stádu, kde vybočovat z podstaty nejde, vždyť "se malujou všichni" . spíš  ten dress code bych uvítala.  děti chodí do práce /to je pro ně  škola/ a mohly by se snad naučit, že  do práce zpravidla nemůžu jít v žabkách a v tílku "dobrýdenprsaven".aspoň to pro ně nebude takový šok v té opravdové práci,nebo? a pokud to malování - což se v diskuzi objevuje - neustojí pan učitel - tak by měl jít každopádně pryč, protože asi hrozí, že to jednou stejně přijde...s normálním dospělým, nota bene "vyškoleným" na práci s dětma/a i na druhém stupni  jsou to děti!!/ nemůže zamávat namalovaná sedmačka, osmačka,deváťačka - je mi líto.:-(

0/0
9.5.2012 9:56

PatrikBauchel

!!!! S P A T N E P O LO Z E N A O T A Z K A !!!!

otazka typu   Měly by se dívky, které ještě navštěvují základní školu, malovat?  ..... ANO NE   je jasne ze si 90% lidi mysli ze to namalovanym 10 letym divkam sluset nebude, ALE pochopitelne pokud napisete otazku maji se malovat? drtiva vetsina napise NE!!,   A L E pokud by jste polozili otazku inteligentneji   napr:   maji mit divky moznost se malovat bez postihu kantoru?    to uz je jina vec!  Co jim potom reknou doma rodice je vec jina! Bud se bude muset holka posledni prestavku vzdy odlicit a zjisti ze je to moc prace a vyprdne se na to, nebo prijde domu a uvidej ji rodice a bud to nechaji byt, nebo sto treba i schvali a nebo ji to rozmluvi!  Priste prosim zkuste napsat anketu trosku duchaplneji

0/0
4.5.2012 0:22

ProMoDro

Re: !!!! S P A T N E P O LO Z E N A O T A Z K A !!!!

No to je s prominutím pěkný maglajz ... proč by se měl zmiňovat nějaký postih od kantorů ?! Otázka zní jasně a odpověď je věcí každého podle jeho názoru.

0/0
4.5.2012 0:40

Helen_Prag

líčení

Když už chodí třeba do osmičky, tak proč ne. Když to nepřehání.

My jsme se malovaly tak od prváku na střední. Lak na nehty jsme zkoušely už v páté třídě na ZŠ a učiteli to dost vadilo. Pár holek v osmičce se malovalo kvůli klukům, i když ještě to moc neuměly.

0/0
4.5.2012 0:05

Amálie

Nevadí mi,

když má cca 13letá malá slečna decentně nalíčené řasy a třeba lesk na rtech, ale u mladších mi to připadá divné - leda tak na karneval. Ale ještě mnohem divnější mi na malých holkách připadají obarvené vlasy (různé melíry už u cca 8letých děvčátek), umělé gelové nehty a oblečení jako pro vyžilou šlápotu.

+4/0
3.5.2012 23:38

ProMoDro

Re: Nevadí mi,

"Jo taková je doba" .. poděkujme Bravíčkům a podobným koninám . Ruka trhu  masíruje už i malé děti .

0/0
4.5.2012 0:43

DrPrHrBr

Re: Nevadí mi,

"13letá malá slečna" ;-D

To je formulace jak noha...některé 13tky jsou na tom mentálně a fyzicky tak, že v klidu začínají sexuální život a zpravidla s hodně starším partnerem. A některé si v tomhle věku ještě hrají s panenkami, je to silně individuální.Každopádně komerční tlak nahrává spíše první variantě.

0/0
4.5.2012 5:57

albus severus

hmm, my to měly zakázané od taty,

malovat jsme se začaly na gymplu, takže asi v těch 15, ale to bylo takové malování nemalování......

ve tříděna zš (oj, už je to tak 6, 7 let) jsme měli normální spolužačky, takže to, že byl někdo lehce namalovanej, byla výjimka (pominu-li vedlejší třídu, kde byly zmalované a nějakou zvláštní náhodou to jsou dnes prodavačky, servírky, barmanky, nezaměstnané...)

+1/0
3.5.2012 23:36

generál Failure

Co je to za strašně blbé hlasování?

ANO/NE. To jako když odpovím "ANO" tak tím říkám, že by se měly povinně všechny malovat, nebo že se mi líbí když se malují, nebo že se smějí malovat, přejí-li si to, nebo že to třídní učitel může povolit, nebo co jako?

0/0
3.5.2012 23:14

B.arunka.a

Tragédie

No to je opravdu problém, jestli se holka líčí, co nosí na sobě a jaké má vlasy. To je snad věc její a jejích rodičů.

+1/0
3.5.2012 22:20

Bubrak

Re: Tragédie

jasne, muze chodit do skoly treba naha, ze

0/0
4.5.2012 3:05

arnie_rimmer

zbytečně vypadají starší

a riskují že pan učitel zatouží po felaci :-D

0/0
3.5.2012 21:34

Leinad

Re: zbytečně vypadají starší

Spíš se paní učitelka obává konkurence.

0/0
5.5.2012 12:49

The Black One

uniformy

Tahle obludnost začíná už ve školce šatičkami, sukničkami, hellou kytinami atd....Je to tím, že děti čumí na tv včetně reklam...Stačí pak jedna a už to musím mít i ostatní, zbytek by se pak sociálně vyčleňoval. Od školky po základku včetně bych zavedl uniformy.

Ať směřují chlapci a děvčata energii jinam než do oblečení.

+3/0
3.5.2012 20:48

Psychotic17

Re: uniformy

Skolní uniformy jsou stejně nejvíc sexy, to si moc nepomůžeme.

+1/0
3.5.2012 22:03

centos

Re: uniformy

Přesně. Ale třeba myslí nějaké ošklivé :)

0/0
3.5.2012 23:28

jjona

Re: uniformy

o ty anglike moc sexy nejsou, podkolenky a sukne pod kolena  a halenu k tomu =))

0/0
4.5.2012 6:08

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: uniformy

R^

0/0
3.5.2012 22:39

enyara

Tak už chápu, co nám chodí do školy

Nechápu, jak si můžete myslet, že 11-ti letá namalována holka je v pořádku. Má si užívat toho, že je dítě. Neřešit tlaky okolí, jak si myslí, že by měla vypadat. Toho si v životě užije ještě až dost. Ať má čas na to vážit si sama sebe a trochu si ujasnit, co je pro ni v životě důležité. A rodiče by měli mít rozum a rozhodně je v tom nepodporovat. Učím na základní škole - nestačím se každý den divit, co je možné. P.S. je mi 26 let, oblékám se moderně a maluju se, rozhodně nejsem nějaká šedá myš. A jsem ráda, že jsem řešila v jedenácti jiné věci než jak se namalovat.

+10/0
3.5.2012 20:42

jjona

Re: Tak už chápu, co nám chodí do školy

Souhlas, jenze deti jsou ovlivnene internetem, chrli se na ne informace ze vsech stran, tlaky od spoluzaku,,. Taky sjsm pro to, aby deti byly deti. Za nas se ve tride obleceni moc neresilo, jsem rocnik 82. Budto byl clovek upraveny a nebo ne.

0/0
4.5.2012 6:12

Toranoko

Re: Tak už chápu, co nám chodí do školy

to, jak vypada, ale stejne hodne deti resi, i daleko driv. Je to soucast vnimani sebe sama. Resi to obzvlast, pokud nejsou spokojene. Podle me se takovehle reseni s detstvim nevylucuje. Resi to uz trilete holcicky, ktere si hraji na princezny - takze ano, resit, jak vypadam, ale nedelat z toho prioritu zivota a poznat, ze to neni to nejdulezitejsi

0/0
4.5.2012 10:23

peanutka

Ty výmluvy

typu "radši až se maluje, než aby kouřila" jsou vážně vtipné. Asi jako "radši ať nechodí do školy, hlavně že nekouří" nebo "radši ať si nechá zvětšit prsa, než aby kouřila".

+2/0
3.5.2012 20:35

tomtop

kdybychom věděli

co všechno už mají některé 13ti leté holky za sebou .... stačí si je vyslechnout v tramvaji a člověk má dojem, že jim je min. o 5 víc....

0/0
3.5.2012 20:33

Krokodýl

Kam se ženeme?

Já si myslím, že všecho by se mělo dělat úměrně věku. A ke každému věku patří jisté chování a vystupování. Ale nic ve zlém - dvanáctileté holky jsou stále ještě děti a v tomto případě hloupá kuřata...

Staré přísloví říká - co není v hlavě, je na hlavě. Čili čím hloupější slepice, tím se víc snaží dbát na to aby vypadala...

+2/0
3.5.2012 19:58

kais

Re: Kam se ženeme?

:D takže nejchytřejší jsou ti, kteří o sebe nedbají? Zajímavé.

0/0
3.5.2012 20:14

prasák

Re: Kam se ženeme?

Například bezdomovci.

0/0
3.5.2012 20:27

Krokodýl

Re: Kam se ženeme?

To je samozřejmě blbost. Ale chci zdůraznit, že přehnaná touha po dokonalém vzhledu svědčí spíše o mdlém rozumu. A ve 12 či 13 letech u dívek, mi to připadá dvojnásob hloupé, když se malují. A navíc ještě mnohdy přehnaně.

+2/0
3.5.2012 22:32

kais

Re: Kam se ženeme?

Líčila jsem se od 13, vystudovala jsem gympl, vysokou, mám dobrou práci a fungující vztah. No, tak nevím, co to vypovídá.

0/0
4.5.2012 9:27

KarelV

Zbytečná diskuze

tyhle blbosti jen odvádí pozornost lidí jinam ;-€... ostatně stejně jako třeba HOKEJ ... ;-D

0/0
3.5.2012 19:46

KarelV

Re: Zbytečná diskuze

a říkat si navzájem VOLE, VOLE ... to holky můžou?   ;-D

0/0
3.5.2012 19:48

jozicka

driv byly mesicky v 15ti

Tedko jsou mesicky v 10ti letech. Urcite bych byla radeji, aby holky na zakladni skole jeste nemenstruovaly, ale prodejci, co cpou do drubeze hormony, se me na muj nazor vubec neptali....

No a ono vsechno souvisi se vsim...

0/0
3.5.2012 19:39







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.