Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kambodžu doporučuji jako terapii, říká režisérka Markéta Nešlehová

Je známá jako režisérka přímých televizních přenosů hudebních pořadů. Ale natáčí také dokumenty. Jeden je o tom, jak složité je v Česku adoptovat dítě. Před rokem tím sama prošla. Po letech nejistoty a utrácení peněz za neúspěšné umělé oplodnění se s manželem rozhodli pro adopci. Teď je rok mámou krásné šestileté Viktorie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr. Fe (4)

Už si nešlehej

Rv

+1/0
16.4.2012 23:22

Carmel Tel

I pre chlapov

To ostatne cela SEA ;-):-).

0/0
15.4.2012 23:42

Politicky korektní lež

proč troškařit

nemuseli jsme se narodit jen v jiné zemi, ale taky jako jiný živočišný druh.

Třeba si vemte takovou mouchu...krátký život a chudák se živí lejnama......a jak je spokojená!!

0/0
15.4.2012 23:19

duch zavražděného iuose

hmm

možná jsem hnidopich, ale o pětileté holčičce bych nemluvil jako o "Viktorii", ale spíš jako o "Viktorce" nebo tak nějak...

0/0
15.4.2012 19:09

millomilton

Re: hmm

tak to jsi hnidopich

+2/0
15.4.2012 20:02

Dr. Fe (4)

Re: hmm

Zajímavé. Mě narážky o píchání oklamžitě mažou :-/

0/0
16.4.2012 23:23

voloda44

já to říkám pořád

že si žijeme jak prasata v žitě

+1/0
15.4.2012 19:09

Vasco 007

..........

Tak jsem se teď vrátil z jedné akce a vyrazila mi dech jedna věc a ihned jsem si vzpomenul na tuto diskusi. V Indonésii je jako všude jinde po světě organizace AISEC, která hledá dobrovolníky do rozvojových zemí a dneska mě pozvali na takový večírek. Vyrazilo mi dech, že každoročně ti lidé, kteří jsou ze středně situovaných indonéských rodin jezdí ZADARMO s touto organizací pomáhat například do nerozvinutých oblastí v souostroví nebo učit malé děti v Kambodži nebo Laosu angličtinu. Když mi to nedalo a zeptal jsem se, že se divím, že jezdí tak pomáhat, tak mi na to odpověděli, že Indonésie není zase tak chudá země a že jsou na tom jiné státy hůře, tak proč by jim nepomohli, že jsou to lidé jako oni. Když se tedy Indonésan nepovažuje za chudého a ví, že je na tom ještě relativně slušně, tak nevím proč pořád naříká Čech, který patří do 10 % nejbohatších na světě

+1/0
15.4.2012 18:32

Yanajedna

Re: ..........

Tys musel mít hrozný přátele, že kolem tebe pořád všichni naříkali a dávali ti kapky za to, kolik platíš nájem ;-D

0/0
15.4.2012 18:37

Vasco 007

Re: ..........

tak já takové přátelé nemám, ale v okolí pořád poslouchám lidi jak se mají blbě a jak jsou chudí. Kdyby se podívali trochu do světa jak říká ta paní, tak by asi změnili názor. Jinak kde jsem psal, že mi dávali kapky za to kolik platím nájem? Nájem 4 tisíce korun měsíčně leží v diskusi v žaludku jenom Tobě ;-)

0/0
15.4.2012 18:55

Yanajedna

Re: ..........

Myslím, že jsi vůbec nepochopil, co ti celou dobu píšu. Ale to je fuk, proč si kvůli tomu kazit neděli :)

0/0
15.4.2012 18:56

Vasco 007

Re: ..........

no spíše nechápeš co Ti celou dobu píšu já a pořád Ti leží v žaludku nějaký pitomý byt. Ten jsem uvedl jako příklad, jestli to chceš tedy vysvětlit. Jelikož pokud bych platil za byt v Česku měsíčně tolik co obyčejný poctivě pracující člověk za 6 měsíců (průměr je 10 tisíc, takže nějakých 60 tisíc), tak jsem si jistý, že by mi každý záviděl a nadával do zbohatlíků. Provedl jsem proto komparaci, že tady je to každému jedno a ještě jsem neviděl, že by mi tady někdo záviděl

0/0
15.4.2012 19:00

Yanajedna

Re: ..........

No a já z toho usuzuju, že si musel mít hodně špatné přátele, když by ti záviděl byt za ten nájem. Protože cizím lidem bys byl ukradený.

Koukni se na odpověď od T_x_y v 17:2, tam je to shrnuté pochopitelně a jinými slovy.

0/0
15.4.2012 19:05

Vasco 007

Re: ..........

přátelé mi nikdy nezáviděli, ale známí nebo nějací lidé ze školy nebo z práce už ano a vím jak všichni naříkali, jak nejsou chudí (třeba mí bývalí spolužácí ze ZŠ). Jsem cestovatelský typ, takže jsem viděl reakce lidí jak jsem se třeba vrátil ze studií v Jižní Koreji. Nikoho nezajímalo jak jsem se v Jižní Koreji měl nebo jak to tam vypadá, ale jedna z prvních otázek byla kolik to stálo a že by si to obyčejný poctivě pracující člověk nemohl dovolit. Opravdu jinak nevím co Ti tak nesnesitelně vadí ;-D

0/0
15.4.2012 19:13

Yanajedna

Re: ..........

Nevadí, divím se. Taky máme hodně procestováno a reakce "no to muselo být drahý" jsou tak výjimečné, že bych je opravdu nepovažovala za typický český rys.

0/0
15.4.2012 19:26

Vasco 007

Re: ..........

já jsem se jinak nebavil o přátelích, ale o okolí. Jistě, že mám přátele, ale snad nežiju ve vzduchoprázdnu a setkávám se s různými lidmi, ať už je to ve škole nebo v práci a za přátele je nepovažuji, ale prostě s nimi komunikovat musím. Jinak záleží odkud jsi. Já jsem například ze Severní Moravy a tam závistivých reakcí je opravdu hodně, v Praze musím říct, že jsem jich moc nezaznamenal, ale ZNAMI (ne přátelé) třeba v Havířově nebo Karviné jsou právě tito lidé, které jsem popsal a které moc nemusím

0/0
15.4.2012 19:31

Yanajedna

Re: ..........

Asi jsem přišla ještě na lepší formulaci: pokud jsi opravdu tak moc zcestovalý a světaznalý, tak je divné, že ti jenom a výhradně Češi přijdou špatní a stále si stěžující.

A tím už debatu končím, úplně se míjíme.

0/0
15.4.2012 19:28

Vasco 007

Re: ..........

ano, míjíme se, protože reaguješ úplně na něco jiného než píšu a pořád odvádíš debatu k nějakým kravinám. Třeba nevím proč jsi mi na příspěvek o tom, že Indonésani pomáhají v rozvojovém světě a sami přitom nemají co do huby okamžitě začala psát o nějakém blbém bytě. To mi snad připadá, že úplně míjíš debatu a pořád si vynucuješ svou. Opravdu v životě asi nebudeš moc oblíbená, když se vždycky chytíš nějaké blbosti a mermomoci si musíš prosazovat svoji ;-)

0/0
15.4.2012 19:34

Yanajedna

Re: ..........

Jojo, jsem neoblíbená stará čarodějnice, žiju samozřejmě sama. A připojení k netu mi závidí všichni Češi. A mám i další nectnosti, ale ty bych nerada odhalovala :-P

0/0
15.4.2012 19:55

Vasco 007

Re: ..........

no jen nechápu proč se vždycky musíš chytit nějaké blbosti a snažit se prosadit svojí. Tady ty lidi mám rád, že se vyhýbají konfliktům. Ty je nejspíš vyhledáváš

0/0
15.4.2012 19:58

jávászdravím

O této paní jsem neslyšel,

ale to je moje tupost. Stačila citace pár jejích vět a hluboce se skláním. Přejí dlouhotrvající štěstí s dcerkou, úspěchy ve své práci a spoustu hezkých zážitků z toulek po světě.

+6/0
15.4.2012 16:54

.zq.

Re: O této paní jsem neslyšel,

její jméno jsem nevěděla, ale z Noci s Andělem si ji pamatuju. Šikovná, sympatická :)

0/0
15.4.2012 21:15

Krucipajs

Za úpravu těch fotek,

by někdo zasloužil přivřít ruce do dveří a zákaz PC do konce školního roku.

+1/0
15.4.2012 16:31

pavlik05

souhlas

mame se tu jako prasata v zite

0/0
15.4.2012 16:05

Myreček44

Re: souhlas

vždycky si říkám, co vám ta ubohá užitečná zvířátka udělala? co takhle se jim omluvit?:-)

0/0
15.4.2012 22:19

VN63

Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

Terapii by potřebovali třeba nešťastní lidé bez práce, rodiny, které tak tak vyjdou z rodinným rozpočtem. Vážená paní, kolika z nich jste tuto terapii dopřála a kolika dopřejete? Asi nikomu, že? Tak buďte laskavě zticha a neprovokujte!

+2/0
15.4.2012 15:11

pavlik05

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

zamenujete pricinu a nasledek

0/0
15.4.2012 16:05

Lanta 2OO4

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

Rodiny,které jen tak vyjdou s rozpočtem v drtivé většině případů kouří. Kdyby si odpustili tu jednu krabičku denně,což je cca 70Kč tak mají za rok naspořeno cca 25.000 Kč. Kdyby takhle uspořené peníze za kouření nerozházeli a dokázali to udržet dva roky za sebou tak můžou jezdit na terapii do Kambodže každý druhý rok. Je to o prioritách;-)

+4/0
15.4.2012 16:48

VN63

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

Ha, ha, ha - taky úplně, ale úplně mimo mísu. vy jste asi nikdy nemusela dřít za mizerný plat v kravíně nebo někde ve fabrice u pásu, po příchodu a nebo příjezdu domů do vzdálené vesničky rychle poklidit králíky a slepice, vyplít zahradu, postarat se o domácnost. Do toho když třeba přijdete o práci, je to problém. Nezlobte se, ale máte opravdu velice zkreslený pohled na život.

+2/0
15.4.2012 20:15

Lanta 2OO4

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

Za A jsem chlap a ne ženská (L anta je ostrov v Thajsku)  a za B pointa mého příspěvku byla jinde. I ten kdo dře za mizerný plat v kravíně může ušetřit na cigaretách a může cestovat. Jak říkám,krabička cigaret stojí v průměru sedmdesát korun a pokud někdo kouří jednu krabičku denně tak uspoří za rok celkem hodně když kouřit nebude a za ty naspořený peníze může třeba cestovat. A u sociálně slabých lidí je to kouření opravdu hodně časté. To nepopřete...........Já jsem jel poprvé do Thajska v roce 1999 za plat tehdejšího úplně obyčejného prodavače v malobchodě (tehdy jsem bral cca 12.000,- Kč hrubého). Zájezd stál tehdy cca 30.000,- Kč. Nekouřím,nepiju alkohol a šetřím na cesty. Dnes už beru samozřejmě mnohem víc,ale i kdybych dnes bral těch 12 tisíc tak bych se určitě minimálně třeba jednou za pět let do tý Asie podíval. To mi věřte;-)

0/0
15.4.2012 20:37

Vasco 007

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

Vy jste asi nikdy nebyla v Kambodži nebo jiné rozvojové zemi, že ne? Jde o to, že i ten co tak tak vyjde z rodinného rozpočtu, tak má životní úroveň nesrovnatelnou s průměrným Khmerem. Je však mezi nimi jeden velký rozdíl a to ten, že ten Khmer se dovede radovat ze života, ale Čech jen celý život nadává jak se má špatně a jak za jeho životní trápení může Kalousek nebo Klaus. Navíc jak tady napsal Lanta, tak je pravda, že se vždycky divím, že největší sociální připady vždycky kouří a toho se prostě vzdát nemohou. Nemusí jet za ty našetřené peníze do Kambodži, ale mohou si například koupit kvalitnější jídlo. Pokud někdo hospodaří tak, že šetří na jídle a žije například z konzerv a za ušetřené peníze si koupí cigarety, tak je něco špatně

0/0
15.4.2012 18:14

VN63

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

pro vás platí to, co pro tu předchozí

0/0
15.4.2012 20:16

Myreček44

Re: Ta paní je mimo mísu a neví, co říká!

nevíte, o čem je život. není o penězích, ale o tom, co dostáváte a co dáváte..... rovnováha, jestli pochopíte, co mám na mysli...

0/0
15.4.2012 22:17

Politicky korektní lež

na dovču dobrý

proč ne?

0/0
15.4.2012 14:32

Lanta 2OO4

Kambodžu doporučuji taky

Je nádherná a oproti jiným zemím JV Asie ještě relativně autentická. Chámy Angkoru pak návštěvníka přímo ohromí. Rád bych se tam někdy podíval ještě jednou než tuhle zemi pohltí turismus nadobro jako sousední Thajsko,kde už je to mnohdy opravdu jen byznys a pozlátko. I když třeba královský palác v Bangkoku je mnohem hezčí než ten v  Phnompenhu,který je proti tomu bangkokskému méně zdobený a takový sterilní..........

0/0
15.4.2012 13:34

cernobila_televize

Re: Kambodžu doporučuji taky

nejlepsi je stribrna podlaha a trun, kde panovnik muze jenom jednou usednout :/

0/0
15.4.2012 14:09

khonsun

Re: Kambodžu doporučuji taky

Proti kterym zemim, prosim, je relativne autenticka? V Thajsku, Barme, Laosu, Vietnamu, na Borneu.......je autentickych mist dost. Nesmi se jezdit jen na Pattayu na prvni silnici. Takova Naklua je taky zajimava a ma svuj kolorit. A vzadu, mezi puvodnimi "osadniky" turisty nepotkate.

Ono treba v Ubonu jich taky moc neni. Samosebou, ze Kambodza je hezka a Sihamoni mluvi cesky. Hlavne, ze jsme se k nim obratili zady a zavedli jim viza.

0/0
15.4.2012 14:20

Lanta 2OO4

Re: Kambodžu doporučuji taky

Ale jo,to uznávám,že je to v severní Pattayi méně turistické než v té centrální. Sám jsem se na Naklua pohyboval několikrát (od delfínů dál od centra). V Thajsku jsem byl 9x a i tahle země má pro mě svoje kouzlo. Jenže poslední dobou už je ale v Thajsku hodně znát vliv peněz a je čím dál těžší najít místa nezasažená turismem. Oproti tomu Kambodža nebo Barma jsou těmi penězi mnohem méně zkažené. Mnohde tam lidé žijí tak jak žili i před sto lety. To už v Thajsku vidíte málokde.......a indie ? Tam se mnohdy v čase vrátíte o několik století;-)

0/0
15.4.2012 14:35

cernobila_televize

Re: Kambodžu doporučuji taky

jinak Khmerove chteli zrusit cely Angkor Wat :-/

0/0
15.4.2012 14:23

Pruitt Igoe VI.

Fotografe, buď si zkalibruj monitor nebo oči...

...ty fotky jsou přeteplený, málo kontrastní a barvy jsou vůbec nějaký potentočkovaný. Na první fotce jsou dokonce vidět nepřirozené vedlejší efekty postprocesních úprav na zelené trávě mimo HO. 8-o

+2/0
15.4.2012 12:31

zicherka

Kazdy clovek

ma sve starosti. Kazda zeme take. Nicmene, prvni fotka je uzasna. To obleceni take, sukne je jako duha. Tak hezkou a pozitivni fotku uz jsem dlouho OnaDnes nevidela.

+1/0
15.4.2012 12:03

khonsun

Doporucovat lecbu

samosebou jde. Ale radeji si ji necham doporucit od cloveka, ktery zna lecebnych procedur vice. Natocit Noc s Andělem i Silvestry na ČT, pořady Bydlení je hra, Sabotáž, Babylon nebo koncertní DVD Anety Langerové a doporucovat Kambodzu po jeji navsteve /vach/, bez praktickych znalosti JV Asie? No, jde to, ale.........

0/0
15.4.2012 11:28

Lanta 2OO4

Re: Doporucovat lecbu

I běžnej turista ,kterej navštíví JV Asii na čtrnáct dní nebo tři něděle může zcela změnit pohled na svět a na hodnoty v něm. I já jsem po návštěvě Kambodži,Barmy a Indie změnil názor na to,že se máme jako češi špatně. V podstatě jsme se měli oproti nim materiálně královsky i těsně po revoluci. Duchovně jsou ale bohatší oni a to mnohem.......

+5/0
15.4.2012 13:45

khonsun

Re: Doporucovat lecbu

V zasade i materialne. Teplo, voda, more jako zasobarna bilkovin. Zapichnes klacek a roste. Zadne soleni silnic, zadne zakopavani do nezamrznych hloubek, zadne topeni........To jsou obrovske penize.

+7/0
15.4.2012 14:24

Lanta 2OO4

Re: Doporucovat lecbu

To je pravda....

0/0
15.4.2012 14:37

Myreček44

Re: Doporucovat lecbu

a nějak Kalousek, Nečas a pod. verbež jsou jim úplně... happy people....

0/0
15.4.2012 22:18

pavlik05

Re: Doporucovat lecbu

podepisuju bez vyhrad

0/0
15.4.2012 16:07

nocturnohelix

Pokud tam ovšem člověk nešlápne na

nášlapnou  minu. To pak začne teprve terapie.

+1/0
15.4.2012 10:59

Lanta 2OO4

Re: Pokud tam ovšem člověk nešlápne na

Pokud se člověk pohybuje po turistických trasách tak nemá šanci na minu šlápnout. Holt neznalý turista nesmí lézt bez průvodce moc do přírody a hlavně do polí. To je potom opravdu dost velký riziko.;-)

0/0
15.4.2012 13:36

khonsun

Re: Pokud tam ovšem člověk nešlápne na

Je potreba se zeptat mistnich. Ti vedi. Navic se mi nezda, ze by bylo posledni dobou hlaseno moc utrhnutych nohou. Kdopak tam ty miny naklad a proc?

0/0
15.4.2012 14:09







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.