Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebojte se mlžit. Milosrdná lež vám může dokonce prodloužit manželství

Varování: Nedávejte tento článek číst dětem, kterým dokola opakujete, jak je lhaní špatné. Existují totiž lži, které nám usnadňují život a pomáhají nám stmelovat přátelství i vztahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iVčera.iDnes.iZítra

Tady se zase sešlo pravdomluvných...

Občas potkám někoho, komu bych nejradši neřekla "dobrý den", ale něco docela jiného, co mně společenské konvence nedovolují. No a co? Lžu snad, když slušně pozdravím a jdu si po svém, než abych mu místo pozdravu vysypala do ksichtu, co si o něm myslím? Taky když se chlapa po ránu zeptám, jak se vyspal, neočekávám, že mně odpoví něco na způsob "super, zdálo se mně o té sedmnáctce, co jsme ji včera viděli u bazénu - nemá totiž postavu poznamenanou třema dětma jako ty". Možná by to byla pravda, ale budu radši, když mně dá pusu a řekne, že se vyspal dobře a tečka. Bude to od něho nebetyčná lež? Já teda nemusím vědět všechno... Myslím, že každý z nás má myšlenky, u kterých je moc rád, že o nich ostatní nevědí. Je lež se s nima nesvěřit? Koneckonců nikdo z nás tady v diskuzi nepoužívá svoje pravé jméno...i to je přece malá lež. Takže pro ty, co se tu ohánějí pravdou vždy a za všech okolností: po pravdě se představte a můžete začít :-)

0/0
6.4.2012 22:11

jirha

blbost, blbost a zase blbost

Jakmile si jednou připustíte že existuje cosi jako milosrdná lež tak jste ztratili i jen ten poslední kousek reálné půdy pod nohama. Už sami si nebudete jistí kdy je to ještě milosrdná lež a kdy už je to lež naprostá a postupně začnete svým lžím i věřit.

V článku je klasické kliše že muži lžou o počtu svých partnerek. A ženy ne? Měli jsme doma vážnou krizi a protože jsem vrba většiny svých známých udlěla jsem si takovou sondu do duše svých kamarádek. Nevěra není když: Je to jen jednou, Je to na pracovním večírku či školení. Je to kolega ze zaměstnání, Je mi sním dobře. Bylo to jen na dovolené. Netrávíme spolu celý výkend ale jen noc z pátku na sobotu.

Tomu všemu ženy říkají že to není nevěra. Naproti tomu muž za nevěru mnohdy považuje i uskutečněné pozvání na kávu jen proto že jí držel za ruku.

Styďme se za jakoukoliv i jen malou lež. Hledejme jak nelhat a říct pravdu která je stravitelná. Proč dítěti neříct že se jí to nepovedlo ale že se snažila a je to vidět. Velké mínus autorovi.

+2/0
5.4.2012 22:50

Eve3

Re: blbost, blbost a zase blbost

Nenapsala bych to lépe...  R^

0/0
6.4.2012 10:29

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

Netuším jaké ženy máte ve svém okolí, ale opravdu zajímavé.  Já to s tou nevěrou znám přesně naopak. Ale to není důležité. Nevěra není totéž co lež.  Lží se stává až ve chvíli, kdy ji popíráte.

0/0
6.4.2012 10:47

jirha

Re: blbost, blbost a zase blbost

Potvrzujete moji teorii že ženy si omluvu vždy najdou kdežto muži i když jsou nevěrní jsou si svých lží vědomi. Někteří jsou na něj pyšní.

Meritum diskuse ale je zda-li lhát či nelhat.

0/0
6.4.2012 18:55

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

Problém se čtením ? Já nevěru neomlouvám, jen konstatuju, že nevěra není lež. Nevěra je nevěra a lež je lež - jsou to dva zcela rozdílné podrazy.

0/0
6.4.2012 20:22

jirha

Re: blbost, blbost a zase blbost

No já čtu dobře ale vy ne.

Já se s tím vyrovnám tak že si přiznám že nevěra je lež už jak akt sám. Vy to považujete za OK až než vás chytí. Lež to bude až vás chytí.

No dobře vaše volba ale hnus.

0/0
6.4.2012 20:23

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

Kde píšu, že to je OK?

Nevěra není lež až když vás chytí. Nevěra není lež nikdy. O nevěře ale můžete lhát. Nebo nemusíte. Jde o dvě zcela odlišné věci.

Vám asi ta vaše čerstvě zahla, ale za to já nemůžu - já nezahýbám (ani v kavárně u stolku) a proto nemusím lhát.

0/0
6.4.2012 21:14

jirha

Re: blbost, blbost a zase blbost

No urážet nemusíte. Máte pocit že musíte ublížit? Ok myslete si to.

Jste mrcha a ještě ke všemu prolhaná.

0/0
6.4.2012 21:15

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

Urážet nemusím, to je fakt, stačí že vy urážíte neustále mě, že? - místo té, která vám ublížila se snažíte potrestat mě. Pokud vám to udělalo dobře.....já to unesu.

Narozdíl do vás jsem vůbec neměla v úmyslu vám jakkoli ublížit, jen z vašich příspěvků cíítím čerstvé zranění. Takhle nemluví člověk s rozmyslem, takhle mluví člověk v depresi.

0/0
6.4.2012 21:48

jirha

Re: blbost, blbost a zase blbost

A z vás zase mluví klasika ženského feminismu. Co s tím nadělat.

Já psal o klasickém klišé v článku že muži lžou o svých nevěrách vy jste mě nařkla ne proto že něco takového se právě stalo ale proto abych se cítil zraněný respektive proto aby si to ostatní čtenáři mysleli.

Proč to děláte? No je to jednoduché potvrzujete to co jsem napsal. Zatímco muži si svá selhání uvědomují ženy je maskují a neuznávají je.

0/0
6.4.2012 21:52

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

Z čeho jsem vás nařkla? Vy píšete, že jsem lhářka a nevěrná mrcha i když mě vůbec neznáte, jen na základě toho, že - narozdíl do vás - si nepletu pojmy s dojmy. Nevěra je nevěra (definice nevěry je mimochodem opravdu složitá a nechtěla bych se do ní pouštět) a lež je lež. A lež o nevěře je lež o nevěře.

To že muži si své selhání uvědomují a žen ne je zase jen váš dojem - paušalizovat na základě vlastní zkušenosti je hloupé. Muži se obelhávají stejně jako ženy - zatímco ale takové nesmysly jako jste použil vy jsem ještě neslyšela, tak větu - "s ní to byl jen úlet, ale tebe miluju" používají muži poměrně běžně.

0/0
6.4.2012 21:59

jirha

Re: blbost, blbost a zase blbost

Víte co,

nechte si své přesvědčení o tom že všichni jsou letadlo jen vy máte správný názor.

Právě kvůli takovým jako vy dnes svět stojí za prd. Neschopné ženské které tahají svůj osobní úspěch přes mrtvoly, přes postel anebo jakkoliv jinak ale přitom si neumějí přiznat že selhávají. Váš argument že muž řekne že to byl jen úlet. To je celkem běžné ale on to řekne žena bude tvrdit že se to ani nestalo.

Nemluví ze mě hořkost ze vztahu mluví ze mě hořkost ze společnosti ve které žiju. Společnosti kde podrazáctví a přetvářka je povýšeno na správnou politiku.

V tomhle článku se tvrdí že je správné lhát že je to normální mravné a omluvitelné. Píše se tam o nesmyslných klišé které jsou nesmysné už jen tím že na danou věc musí být tva. Ten co lže a ten co je obelháván. Vy jste přesvědčena že nevěra není lež. No dobrá ale tím jen potvrzujete to co já kritizuji na článku. Svět se zlepší jedině tehdy když si budeme schopni pravdu přiznávat sami sobě a stydět se za lež. To je cesta.

0/0
6.4.2012 22:06

_m-

Re: blbost, blbost a zase blbost

No nic - vidím, že opravdu pařez zůstane pařezem.

Alespoň si najděte definici toho, co znamená slovo lež - mám totiž dojem že máte problém se samotným významem tohoto slova.

0/0
6.4.2012 22:11

net.Xtreme se nevzdává

"milosrdná" lež bude výhodná jen do té míry

do jaké ji budeme sami dávat přednost před pravdou.

Pravda bohužel "obrazně" bolí a často ji lidé slyšet nechtějí, chtějí slyšet, jak jsou skvělý, jak je všechno v pohodě a jak je v problémech někdo, koho nemají rádi:D

Jinak imho je lež výhodná čistě ze sobeckých důvodů, neznám moc případů, kdy by skutečně pomohla i protistraně.

+1/0
5.4.2012 19:16

Scarlett from Scottland

pravda se bohužel nevyplácí

bohužel lidé často o pravdu nestojí... tak je asi lepší lhát no :-/

0/0
5.4.2012 12:02

Flegmatik Pohoda

Re: pravda se bohužel nevyplácí

Já třeba o pravdu stojím, něco jiného je něčí názor, že? Ten nemá s pravdou co společného. Ale kecy typu, že jsem podvedl svou přítelkyni, ale neřeknu jí to, protože bych jí tím ublížil, to je opravdu milosrdné. ;-D Že při stahování kalhot nemyslel na to, že ji tím ublíží. ;-D Lidi většinou lžou kvůli sobě a ne kvůli ostatním, jak si sami sobě namlouvají.

0/0
5.4.2012 12:48

_m-

Re: pravda se bohužel nevyplácí

No ale to si pleteme dvě věci. Jedna věc je lež - tedy když se zeptá, tak odpovíš nepravdu. Druhá věc je běžet za ní a vyblejt to na ni. A pěkně si žít s vědomím, že já mám čisté svědomí  - ať se trápí ona. tady jsem pro model - držet hubu a sekat latinu.

0/0
5.4.2012 12:52

Flegmatik Pohoda

Re: pravda se bohužel nevyplácí

Tak držet hubu ve spojení se sekáním latiny, beru. R^ Teda pokud to neplatí až po nevěře. :-)

0/0
5.4.2012 14:42

net.Xtreme se nevzdává

Re: pravda se bohužel nevyplácí

Tak tak, Lhaní není o neubližování ostatním ,ale o tom, aby nám druzí neublížili poté, co se dozví, že jsme jim ublížili my.

0/0
5.4.2012 19:24

Flegmatik Pohoda

Re: pravda se bohužel nevyplácí

Přesně tak.

0/0
5.4.2012 22:03

net.Xtreme se nevzdává

Re: pravda se bohužel nevyplácí

Tak držet huby do doby, než se zeptá, zda jsem ji podvedl:-) A pak odpovědět protiotázkou, zda to opravdu chce vědět;-D

0/0
5.4.2012 19:23

_m-

Patočka

Mohu se zeptat, kolik je vám let a kde žijete?

Opravdu si myslíte, že když se dOvíte, že kamarád umírá na rakovinu, je vaše povinnost mu to vyslepičit? Když vám malé dítě přiveze z výletu třeba přívěšek na klíče ve tvaru valašky, který nikdy nosit nebudete a který je neskutečně předražený,  protože vás miluje a chtělo vám udělat radost, tak ho seřvete, že takové blbiny se nekupují?  Když kamarád, kterému po rozvodu kleslo sebevědomí na nulu potřebuje povzbudit, tak mu upřímně řeknete - a cos čekal, když seš takový nýmand?

OPRAVDU JE PRAVDA ZA VŠECH IOKOLNOSTÍ VŽDYCKY HLAVNÍ?

+3/0
5.4.2012 9:46

M.Patocka

Re: Patočka

Kdyz nekdo umira na rakovinu, tak ma pravo se to dozvedet. Diteti, ktere Vam da darek urcite nadavat nebudu, to by bylo hulvatstvi. Nazor, ze druhy by se mel pred pravdou chranit, byla za komunismu hodne rozsireny. Uz komunisticti cenzori rozhodovali o tom, co by se socialisticky obcan mel dozvedet a pred cim ho ochranime. Je zrejme, ze tato vychova ovlivnuje mnohe obcany CR dodnes a je zrejme, ze predmety jako etika a filosofie jsou v ceskem skolstvi nebodre zastoupeny. Vy si pletete nazor a skutecnost. Nazor si vytvarime, skutecnost je dana. Kdyz nekomu rikate nepravdu o skutecnosti tak lzete.

+1/0
5.4.2012 11:48

Neutrální Nick

Re: Patočka

Absolutní souhlas!

A k těm kamarádům, rozvodu a nýmandům: snad se mi i nadále povede obklopovat se lidma, kteří jsou upřímní a pokud si budou myslet, že jsem nýmand, řeknou mi to.

0/0
5.4.2012 12:55

Flegmatik Pohoda

Re: Patočka

Přesně.

0/0
5.4.2012 14:43

Flegmatik Pohoda

Re: Patočka

Popravdě bych nechtěl mít kamaráda, který by si o mně myslel, že jsem nýmand, ale tvrdil by mi, jak jsem v pohodě a úplně super. Kdybych měl takového kamaráda já a záleželo by mi na něm, tak bych se mu snažil nějak naznačit, že by se sebou mohl třeba něco dělat, třeba sportovat, že příjde na jiné myšlenky atd.. Že si o někom okolí myslí, že je nýmand a to včetně kamarádů a ti mu to jaksi neřeknou, tak to tomu člověku moc nepomůže.

+1/0
5.4.2012 12:45

Neutrální Nick

Re: Patočka

Ten příklad s dítětem - pokud jsi žena, která nevnímá ten propastný rozdíl mezi vhodně, vlídně a citlivě formulovaným sdělením a mezi seřváním a vulgaritami, pak ti není pomoci.

0/0
5.4.2012 12:59

Flegmatik Pohoda

Re: Patočka

K tomu dítěti, myslím si, že když ti dítě něco přiveze z výletu, tak mu nebudeš lhát, ale prostě se ti to bude líbit. Myslím si, že ať ti dítě přiveze třeba jen suchou kůru, tak z toho budeš mít radost. :-)

0/0
5.4.2012 14:45

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Patočka

1) pokud umírá kamarád na rakovinu, tak je především povinností doktora mu to říct

2) když mi dítě přiveze přívěsek na klíče, tak mu poděkuju a připnu si ho na klíče

3) s nýmandama se nekamarádím...

0/0
5.4.2012 14:56

net.Xtreme se nevzdává

Re: Patočka

Ano, pokud by kamarád umíral na rakovinu, tak bych mu to řekl, je možné, že by na mě byl chvilku naštvaný, ale většina kamarádů by to přijala lépe, než kdyby se dozvěděli, že jsem jim to neřekl...

Pokud (mi) dítě koupí předraženou blbost, tak to záleží dost na situaci, ale nejspíš s ním budu řešit hodnotu peněz a věcí... nicméně osobně si myslím, že praktické dárky nejsou tak vhodné jako předražené nepraktické:-)

Kromě toho i pravda se dá podat rozumně...

0/0
5.4.2012 19:22

_m-

Článek jsem jen přelétla, číst články na ONě

pořádně je nad mé sily. Ale mám dojem, že patlá hodinky a holinky. Jsou lži nevinné - šéfovi může být fuk, proč nepřijdu, důležité je že nepřijdu. Jsou lži  zbytečné - když má manželka pneumatiku, tak je blbost  jí říkat, že má pas jako laň - není slepá. Nemá ani cenu říkat jí že je přesto krásná, pokud to tak opravdu necítíte. Spíš jí můžete říct, že jí pomůžete  něco s tím dělat - pokud ovšem bude chtít. a že byste moc rádi, když bude chtít.

Jsou lži milosrdné - tady jde hlavně o zdravotní stav, nebo o odpověď na otázku jestli mi Pepa zahýbá. Není nutno zrovna tvrdit, že Pepa je anděl, stačí říct, že netuším, případně že mě drby nezajímají.

Jinak ono zmiňované - přijdu za 5 minut , to snad ani není lež, to je obyčej neslušnost a necitlivost k tomu druhému.

0/0
5.4.2012 9:40

slavka1

Nesouhlasím,

on je rozdíl mezi tím říci pravdu a být neurvalý. Když řeknu někomu, že má příšernou sukni nebo dítěti, že jeho obrázek je hrozný kýč, tak jsem neurvalá. Pochválit to a přitom si to, co neurvalec řekne nahlas, myslet, je totéž. Pak je ještě jiná varianta - podívat se na to očima toho druhého. To, že mě se nějaká sukně nelíbí, neznamená, že je nutně strašná, ale pouze to, že kamarádka má jiný vkus. Stejně tak obrázek od dítěte neposuzuji podle obrazů v galerii, ale podle schopností dítěte a toho, s čím to kreslí. A pokud se mi to nelíbí, je to možná proto, že nerozumím dětské kresbě.

Neříkám, že jsem nikdy nezalhala, ale rozhodně jsem se neoblbovala tím, že je to vlastně správné. Jsem za to, říkat pravdu, ale s citem a pochopením pro toho druhého, ne s urážkami. Ale představa, že by se nějaký vztah postavil na tom, že se lže, tomu nevěřím, vztah (skutečný), stojí právě na tom, že si lidi věří a dokážou si říct i to, do čeho se jim nechce a co není příjemné. Ale to je o odvaze.

+1/0
5.4.2012 9:24

M.Patocka

Hezky napsane.

Na jedne strane je nazor (subjektivni) a na strane druhe je pravda (objektivni skutecnost). Kdyz se nekoho zeptam, jestli byl vcera doma, tak ma dve moznosti: ano - ne. To neni o nazorech. To co pisete o te sukni je o slusnem chovani. Dalsi vec je vytvareni si nazoru, ktere by se meli behem zivota menit - poznani.

0/0
5.4.2012 11:53

M.Patocka

Hrozny clanek

Nadruhe strane me potesilo, ze se naslo hodne ctenaru, kteri lhani odsuzuji. Jak se chceme spolehnout jeden na druheho, kdyz si budeme neustale lhat? Jak se mam spolehnout na kamarada, ze pro me udela to co me slibil? Vrana k vrane seda. Ti co lzou budou rikat, ze lhani je normalni a ze lze kazdy. Stejne jako zlodej se kamaradi se zlodeji a navzajem se ujistuji, ze krade prece kazdy.

+5/0
5.4.2012 0:22

Martin_H

Re: Hrozny clanek

Máte pravdu. Přiště bude článek: "Nebojte se čórky. Malá krádež u zaměstnavatele vám pomůže vylepšit rodinný rozpočet!"

0/0
5.4.2012 23:02

Psychotic17

.

Zjevně se autorka spletla. Jsme všichni kolny Matky Terezy.Lhát je špatné a v tom bych přece nelhal :-)

Dostává mě míra lidského sebeklamu. V historii neexistovala doba, kdy by se člověk, který odmítá lhát, dožil třicítky. A dnešek není výjimkou. Pokud jsou zdejší diskutující lidé, pak se odvažuji tvrdit, že všichni lžou.

0/0
4.4.2012 22:58

tulipaan

Re: .

nejsme ve středověku. žijeme v době, kdy je vzdělání, knihovna a internet dostupné celé té naší kotlině české. všechny běžné životní situace se dají při špetce intelektu řešit natolik kultivovaně, že se není třeba snižovat ke lžím. stačí jen nepatrně více zapojit mozek. zeptej se jakéhokoliv japonce, kdy naposledy zalhal.

0/0
4.4.2012 23:08

Psychotic17

Re: .

"všechny běžné životní situace se dají při špetce intelektu řešit natolik kultivovaně, že se není třeba snižovat ke lžím."

To si nedokážu představit. Leda pokud byste vždycky, když by normální člověk zalhal, řekl 'No comment'.Ovšem to by časem každý pochopil a domyslel by si, co si myslíte.

Jsem si jist, že Japonci lžou stejně jako my. Ti pod čtyřicet určitě.

0/0
4.4.2012 23:13

tulipaan

Re: .

normální člověk nelže .) stačí jen směřovat všechny své činy takovým

směrem, kdy ke lžím nebude třeba sáhnout ni v nejkrajnějším případě. většina japonců jedná čestně a

disciplinovaně. žil jsem tam pět let, vím o čem mluvím.

0/0
4.4.2012 23:26

Psychotic17

Re: .

Naopak, normální člověk lže. Je to přirozený obranný reflex. Neschopnost (ano, neschopnost, ne nechuť) lhát je u mě zločin a zároveň trest. Takoví lidé jsou sobeční, ale taky to nikdy nikam nedotáhnou.

Vést svůj život je nějakým určitým směrem je sice pěkné, ale společnost vidí ideál jen v jedné určité cestě, které se musíte navenek přizpůsobit, jinak se stanete vyděděncem, odpadlíkem společnosti. A možná i zločincem, pokud jste hodně v rozporu s obecným názorem nebo vám nepřejí společenské poměry.

V Anglii je společneská konvence na otázku "Jak se máš?" odpovědět "Dobře." I kdyby vám zrovna zemřela manželka a přišel jste o dům, musíte říct "Dobře." Je to lež, ale je neslušné říct pravdu. I v Česku, i v Japonsku nebo kdekoli jinde se najde nějaký ekvivalent.

0/0
4.4.2012 23:38

tulipaan

Re: .

odkazovat své lži na přirozený obranný reflex je zbabělost. příčina a následek. čestný člověk vždy přijme svůj trest .) co se týče slovního obratu alá "jak se máš", tam bych to řekl asi tak, že člověk, kterému nejde doslova o život, může vždy říct dobře a nikdy tím nebude lhát .)

0/0
5.4.2012 0:06

Psychotic17

Re: .

Hloupý člověk vždy přijme trest, pokud je možné se mu vyhnout.

Že mluvíte pravdu za každých okolnost z Vás dobrého a člověka neudělá.

Co se mi teď opravdu líbí, je Vaše poslední věta: takže mám to chápat tak, že lhát ne, ale překrucovat pravdu tak, aby se mi hodila, to ano?

0/0
5.4.2012 0:20

tulipaan

Re: .

když už jsme u toho, především je třeba říct, že čestný člověk se ničeho trestuhodného hned tak nedopustí. staneli se tak, pak svůj trest přijme. jinak tby nemohl býti čestným .)

jinak nejde o překrucování, držím se prostého pravidla - když nejde o život, jde o ho*no .)

0/0
5.4.2012 0:31

Psychotic17

Re: .

"když nejde o život, jde o ho*no" - nemělo by to tedy platit i u lhaní (zvláště toho milosrdného)?

"čestný člověk se ničeho trestuhodného hned tak nedopustí" - On se ani nemusí ničeho špatného dopustit. Stačí, když si něco pro společnost nepřijatelného myslí... a to i když je to vědecký fakt (tedy pravda). A řekne to nahlas. Vím o aféře, kdy švédského vědce vyhodili z práce a už ho nikdy do žádného výzkumného ústavu nepřijali. Proč? Svým dvěma kolegům řekl: "Myslím, že jeden z důvodů, proč je méně žen ve vysokých pozicích a vědě, je menší diverzita IQ u žen." Pro vysvětlení: menší diverzita IQ u žen znamená, že ač průměrné IQ je stejné, mezi muži se najde víc retardovaných lidí, ale také více géniů - což je fakt potvrzený několika studiemi. Opravdu si myslíte, že udělal dobře? Věříte, že se vyplatí zahodit svůj život, práci, postavení i peníze, než prostě.... zalhat? Říct "Netuším, čím to je?" Nebo to překroutit na zdánlivou pravdu "Nejsem si jist?"

0/0
5.4.2012 0:44

tulipaan

Re: .

"když nejde o život, jde o ho*no" - tím jsem chtěl především říct, že bych odvětil vždy "dobře", dokud mi nepůjde o život a nebudu tím lhát .)

obecně - lhaní je nepřípustné. pravda je jen jedna a stojí za ni bojovat, děj se co děj.

co se vědeckých "faktů" týče, kdo tehdy řekl "a přece se točí!" ? zbytek si stačí domyslet .)

0/0
5.4.2012 1:06

Psychotic17

Re: .

Můžu říct, že jsem rád, že existují lidé, co za pravdu bojují. Bez nich by se společnost nepohla z místa. Ale oni za to tvrdě zaplatí. Bojujete-li za pravdu a nic než pravdu - já říkám do toho. Ale nechtějte po mě, abych byl stejně šílený sebevrah. Mám-li si vybrat mezi mučedníkem a průměrným joudou, beru to druhé.

0/0
5.4.2012 1:21

0xf

Re: .

proc? je pro vas materialno nebo zivot az tak dulezity? Mimochodem nas valecny veteran J. Wiener rikal existuji situace kdy nestoji za to zit a i v te nejnevychodnejsi situaci ma clovek moznost volby... Ano i joudu jakovy je potreba jen jich nesmi byt mnoho...

0/0
5.4.2012 8:53

M.Patocka

V Anglii nebo Americe

je optani se jak se mas soucasti pozdravu. Tam nejde o lhani, kdyz reknete "good". Jinak lhani je samozrejme spatne. Kdyz o nekom zjistim, ze lze, prestanu se s nim stykat. Lhani znamena rikat vedome nepravdu o skutecnostech. Jestli se mi neco libi nebo nelibi je ale o nazorech.

0/0
5.4.2012 0:18

Psychotic17

Re: V Anglii nebo Americe

"Kdyz o nekom zjistim, ze lze, prestanu se s nim stykat."

Pak lháře vlastně podporujete. Ten, který lže často a umí v tom chodit, s tím se stýkáte dál, ten, který to obvykle nedělá, zalže bez špatného úmyslu, prostě aby se necítil trapně nebo aby vás neodradil, na toho přijdete a přestanete se s ním stýkat. Nezávidím těm, co se s vámi chtějí přátelit.

0/0
5.4.2012 0:26







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.