Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyhrála jsem zájezd aneb jak nenaletět podvodníkům

KOMERČNÍ SDĚLENÍ Už zase! Dobrý den, jmenuji se Lenka Pinkasová a volám ze společnosti XY, abych vám sdělila úžasnou zprávu, že jsme vás vylosovali z naší databáze a vyhráváte dvě vstupenky na fotbalové utkání ČR-Rusko na mistrovství Evropy v červnu tohoto roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petra Porkertová

předvádečka versus reklama v televizi ???

Tak tenhle článek mě fakt nazvedl !! Jak můžete sakra srovnávat předváděčky těchto podvodníků s reklamou v televizi nebo nakupováním v hypermarketech?? To se mi snad zdá. Reklama v televizi nebo billboard mě přece k ničemu nenutí, je to moje svobodné rozhodnutí, jestli to budu sledovat nebo ne. Nevyžádaný telefon svobodné rozhodnutí není!! Je to hnus. Do hypermarketu mě taky nikdo nenutí, rozhodnu se sama, jestli tam chci nakupovat. Nepotřebuju k tomu žádnou pitomou výhru.

+1/0
8.4.2012 9:54

lucka ze stínadel

Re: předvádečka versus reklama v televizi ???

Mně to srovnání naopak připadá celkem trefné. Ta představa, že hypermarkety tě ničím nemanipulují je totiž hodně naivní. Samozřejmě, že tam jdeš dobrovolně, ale to snad na předváděčku takové firmy snad taky, ne? Nebo tě tam někdo tahá nedobrovolně? Ok, tady tě lákají na „výhru“ pobytu v lázních. Hypermarkety tě zase zvou na super slevy, který často vlastně ani slevy nejsou. A pokud tam vyrazíš na skutečné slevy, tak nakonec zjistíš, že odjíždíš s haldou dalšího zboží, který by sis jinak nekoupila. Taky by to šlo nazvat manipulací. V obou případech ale záleží jen a jen na tobě. Samozřejmě je rozdíl, pokud by tě někdo na předváděčce držel násilím (což se taky stává), tak to je samozřejmě nepřípustné. Ale myslím, že v případě eurofitu nikdo takovéhle praktiky nepopisuje. Prostě ber nebo nech být... g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
8.4.2012 22:13

Klara_Sudova

Re: předvádečka versus reklama v televizi ???

Sakra a tebe někdo nutí snad na tu předváděčku chodit? Je to stejně tak svobodné rozhodnutí jako to, že jdeš nakoupit kamkoliv jinam. Liší se jen strategie marketingu. Někdo používá letáky nebo televizní reklamu, někdo telefon. Jak už psala Lucka - představa, že by jiné formy obchodu nevyužívaly nějaké triky k lákání zákazníků je opravdu naivní. Jaký je rozdíl mezi tím, když vám v nějakém kamenném obchodu dají k nákupu nad tři tisíce korun slevu 20 procent (samozřejmě na další nákup v jejich obchodě) a eurofitem, který vám dá slevu na pobyt v lázních? Kterej vám ji vlastně nakonec dá i když si nic nekoupíte...Tohle neustálé brečení na zlé obchodníky, kteří vám po telefonu otravují život je velmi směšné vedle toho, že vám nevadí, jak vám reklama každodenně zasírá život..

0/0
11.4.2012 20:40

camilin

Re: předvádečka versus reklama v televizi ???

Klarko zavolej mi taky ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.6.2012 8:59

surimi

Koření Alfa

Nemáte někdo zkušenosti s firmou Koření Alfa (mají sídlo firmy v Ostravě) ? Dostala jsem pozvánku na předvedení nové řady údajně zajímavých koření, s pohoštěním a dárkem - titanová pánev v hodnotě skoro 3 tisíc. Je to příliš "skvělé",než že by jen předvedli ochutnávku a nechtěli nic vydělat. Navíc na pozvánce byla moje adresa,ale se starým příjmením, které jsem před 2 lety změnila,takže to  nepůsobí na na mě důvěryhodně.

Od Eurofitu mi také oměrně nedávno volali,že jsem "vyhrála" pobyt ve slovenských Dudincích, i když jsem namítala,že jsem se do žádné spoutěže nehlásila,takže nemohu mic vyhrát. Zapátrala jsem na netu-byl sice zdarma pobyt v hotelu,ale je třeba doplatit si plnou penzi a 2 láz.procedury denně.Navíc hotel nespadal do komlexu Kúpele Dudince a neměl smluvu na odběr léčivé termální vody do svého balnoprovozu,takže pokud bychom chtěli užít skoutečné duinskéo termály,museli bychom do nich platit vstupné zvlášť.Nabídku jsme s díky odmítli.

+1/0
27.3.2012 15:30

surimi

Re: Koření Alfa

Ještě dodám,že operátorka od firmy eurofit mě taky oslovovala starým příjmením,téměř 2 roky po svatbě,ve všech institucích už bylo dávno změněno ,tak nevím jak staré databáze používají a odkud berou čísla. Jestli účastníci prezentaček dávají kontakty na svoje známé ,tak je to taky s podivem,moji přátelé byli buď přímo účastni na svatbě,nebo o ní byli aspoň informováni.

Celkově se mi zdá být "přímý prodej" už přežitek, byl to přivýdělek v 60.letech pro americké ženy v domácnosti,které si na párty s kamarádkami tímto přivydělaly, ale v době,kdy hypermarkety mají otevřeno nonstop,nemám potřebu čekat na dodání kosmetiky 14 dní a když si chci koupit elektropřístroj nebo nádobí,tak si raději srovnám z více druhů a značek v obchodě,než koupit jedinou nabízenou přímým prodejcem.

0/0
27.3.2012 16:27

Klara_Sudova

Re: Koření Alfa

Vidíte, a já jsem zase ráda, že mohu zvolit i jinou variantu než hypermarket. Mně nakupování prostě baví, a líbí se mi, když to má vlastně takovou podobu show, je to hezky s večeří a pěkným prostředím, což se o hypermarketech říct nedá. A nemyslím, že by prodavači v hyper byli objektivnější. Spíš tomu nerozumí vůbec. Dostat něco kloudného z prodavače v hypermarketu je umění. Takže bych neřekla, že to je přežitek, ale prostě alternativa k masovému prodeji v marketech. A je jen dobře, že si dnes člověk může vybrat, co je mu bližší. A sleva, kterou člověk dostane na pobyt v lázních není o nic méně diskutabilnější než dárek v podobě nějaké cetky k nákupu nad tři tisíce v hypermarketu.

0/0
28.3.2012 21:44

surimi

Re: Koření Alfa

Nemám na mysli přímo hypermarkety (pouze v tom smyslu,že mají dlouhou otevírací dobu,takže když mi dojde šampon,nemusím čekat měsíc,než dojde zásilka Avonu) . Když ale budu chtít koupit např. nový kuchyňský robot, televizi,jakýkoli dražší přístroj, atd.,nepůjdu do hypermarketu ale do odborného obchodu ,kde předpokládám, je personál aspoň trochu informovaný. Zrovna nedávno jsme koupili dceři k narozeninám mobil v menším specializovaném obchodě, měli jsme výběr z několika značek a prodavač vše dobře vysvětlil, výhody,nevýhody  a technické parametry všech.

Proč vlastně nějaká firma přímého prodeje nemá cílovou skupinu  20letých? Že by mlaďoši ještě neměli dost prostředků na předražené výrobky ?

+1/0
28.3.2012 22:10

Klara_Sudova

Re: Koření Alfa

Spíš bych řekla, že mlaďoši mají dost času a energie na jiný způsob nákupu: hledat, porovnávat a zkoumat zboží na internetu. Ne všichni ve věku 40+ jsou tak zdatní. Já se přiznám, že jsem už trochu pohodlná a ráda se posadím, a nechám si věci vysvětlit. V příjemném prostředí, příjemným prodejcem. A klidně si za to i připlatím. Možná bych na internetu sehnala nějakou věc levněji, ale nemám na to ani čas, náladu, energii. Navíc bych řekla, že mlaďoši jdou častěji po zboží, jehož funkce není třeba nijak složitě předvádět, protože užívání je víceméně jasné (např.mobily). Dvacetiletek kluk asi těžko bude shánět kuchyňského robota nebo nádobí, ve kterém se mu bude dobře a zdravě vařit. Takové problémy jej asi netrápí.

0/0
29.3.2012 21:24

michael konrad

Re: Koření Alfa

S těmi Dudincemi to je poněkud složitější. My jsme tam byli s manželkou minulý měsíc . A je pravda, jak píšete: museli jsme si platit procedury i penzi, s čímž jsme ale počítali. Ale jinak s termálními prameny nebyl žádný problém. Byly to lázně jako každé jiné. On tam spíše zuří konkurenční boj několika středisek o zákazníky. Ten komplex, co si dal do názvu Kupele dudince se snaží sebe prezentovat jako „jediné správné“ lázně v dudincích. A snaží se napadat ostatní hotely, které k nim nepatří – nejspíš jim vadí, že jim berou rekreanty. Za sebe můžu říct, že jsme byli s pobytem velmi spokojeni a opravdu nás netrápilo, že v názvu nebylo Kupele Dudince as. Takže za těmi útoky na eurofit a jejich zájezdy do lázní je spíš to, že někomu šlápli na kuří oko. Někteří lidé jsou holt pořád zvyklí, že mají na vše monopol a nemohou se smířit s konkurencí na trhu.

+1/0
1.4.2012 18:23

Catani251028

Re: Koření Alfa

Tato firma nemá co dělat na trhu. Minulý týden poslali pozvánku mé matce, které by s současnosti bylo 89 let a nikdy nikam nechodila a ani se nezůčasťovala těchto akcí. Navíc je má matka již 4 roky po smrti a uvedená pozvánka přišla dne 8.6. v den čtvrtého výročí jejího úmrtí. Je to sprosté až morbidní.

0/0
17.6.2012 8:43

kolarik73

nelituji

Takže nakonec po dlouhém přemýšlení a studování názorů v různých diskuzích na internetu jsme se manželkou také vydali v pátek na prezentaci eurofitu. A potvrdilo se, co se tu už psalo: normální prodejní akce, kde nikdo nikoho nedrží násilím a prostě je vás, zda koupíte nebo ne. Možná, že si za svou pověst ty firmy můžou samy, jak se píše v článku, ale opravdu nejde všechno zobecňovat jako podvod. Měli jsme z toho příjemný pocit. Jsem rád, že jsem šel a mohl si udělat vlastní názor. A ne papouškovat názory jiných, kteří ani vlastní zkušenost nemají a jen melou.

+1/0
25.3.2012 21:38

kovaricek

moje zkušenost

Dovolím si přispět svojí zkušeností: byl jsem na prezentaci eurofitu jako doprovod mojí mámy (55 let – patřila k těm nejstarším z přítomných). I když to je svéprávná ženská, tak přece jen jako její syn jsem měl obavy, aby ji někdo nenapálil. Dost jsem ji to rozmlouval, ale ona si nedala vymluvit – tak moc toužila po tom nabízeným „výherním“ pobytu v lázních. Už od vstupu do „sálu“ bylo ale zřejmé, že to není taková ta klasická předváděcí akce, jak je všude líčena. Spíše to vypadalo jako na nějaké malé konferenci v nějakém hotelu – nasvícené pódium, nachystané občerstvení, stolečky pro dva, příjemná obsluha. Po vyzvednutí poukazu jsme byli ujištěni, že můžeme v klidu odejít. Ze zvědavosti jsme zůstali a nelituji (žádné zboží jsme si nekoupili, upozorňuji). Moderátor byl příjemný a prezentace opravdu zmáknutá do detailů. Spousty zajímavých informací nejen k výrobkům, ale obecně ke stravě, zdraví, potravinám atd. Je možné, že ne vždy a všude to funguje takto...asi jsme měli štěstí.

0/0
21.3.2012 19:04

monika_bengalka

kvantita versus kvalita

Já jsem před pár lety zpracovávala pro svoji diplomku na ekonomce téma přímého prodeje, a obešla jsem kvůli tomu snad patnáct takových prezentaček. Podle mě to bylo plus mínus všude stejný, i když už tehdy eurofit trošičku vyčníval. I u nich bych našla věci, který by se mi jako zákazníkovi moc nelíbily, ale aspoň to bylo trochu na úrovni. Ale už tenkrát bylo vidět, že jedou spíše na kvalitu než kvantitu. Ostatní firmy se snažily prodat za každou cenu co nejvíc zboží, a bylo hodně poznat, jak je to na sílu. Eurofit naopak moc netlačil na pilu. A když jsem se pak bavila s jejich obchoďákama, tak přiznávali, že jim stačí udělat jednu dvě zakázky na jednu prezentaci.

0/0
20.3.2012 23:19

marta z kolina

Re: kvantita versus kvalita

A nedá se ta diplomka někde stáhnout? Mě by to celkem zajímalo. Taky jsem měla pocit, že to nepotřebují prodat za každou cenu. Celý to působilo hodně uvolněně. Jak se píše v článku, i nás tam bylo asi tak pět párů, takže taková příjemná domácí atmosféra.

0/0
21.3.2012 15:37

monika_bengalka

Re: kvantita versus kvalita

Stáhnout se naštěstí nedá:) Už je to pár let, a po odborné stránce si dneska za tím už tolik nestojím;)... Ale zmínila jsme to proto, že jsme těch prezentací tehdy prolítla celkem dost, takže mám myslím srovnání. A rozhodně můžu potvrdit, co říkáš. Hlavní rozdíl byl v tom, že na eurofitu bylo vždycky pár lidí, respektive párů. U některých jiných firem (raději nejmenovat) byly kolikrát sály narvaný k prasknutí, že se dýchat nedalo. U dveří dokonce měli bodyguardy, aby nikdo nemohl jen tak ven. No příšerný.

0/0
21.3.2012 17:04

marta z kolina

Re: kvantita versus kvalita

Kristepane! Tak kdybych viděla bodyguardy u dveří, tak se otočím na podpatku a jdu pryč. Tohle teda u nás nehrozilo.. na naši prezentaci to bylo opravdu všechno v klidu.přátelská atmosféra a žádný stres.

+1/0
21.3.2012 19:09

nasr

Jenom lži zabalené do PR článku

Na akci Eurofitu jsem byl, šlo o klasickou předváděčku , obcházeli účastníky a nátlak hlavně na seniory byl trestuhodný. Reprezentant firmy je lákal na lživá zdravotní tvrzení. Nic jsme nekoupili a ještě jsme odmítli dát čísla mob. telefonů našich přátel tak jsme dealera dost naštvali.

+1/0
18.3.2012 19:55

marta z kolina

Re: Jenom lži zabalené do PR článku

Tak to je fakt zajímavé. Protože my jsme na jejich prezentačce byli s manželem nejstarší (cca 50 let). Ostatní páry tak čtyřicet plus minus A z více zdrojů jsem slyšela, že eurofit se soustředí na jinou cílovku než důchodce. Taky jsme si nic nekoupili, ale s žádnými negativními reakcemi jsme se teda nesetkali. Nejspíš opravdu záleží na jednotlivých obchoďácích. Ten náš byl prostě velmi příjemný, přestože jsme mu žádný kšeft neudělali....

0/0
18.3.2012 22:25

Klara_Sudova

je to složitějsí

No ono spíše než na firmě záleží na konkrétním obchodním zástupci, na kterého narazíte. Já mám s eurofitem také poměrně dobrou zkušenost, ale moje kamarádka měla smůlu na nějakýho blbýho obchoďáka, kterej byl dost nervózní, Záleží, kdo jakej je profík. U nás to bylo fakt totálně v klidu všechno. Ale i na internetu lze najít negativní zkušenosti na ně, takže bych to fakt viděla spíše individuálně...

0/0
16.3.2012 21:52

marta z kolina

Re: je to složitějsí

A koupila sis od nich něco? Já právě můžu posuzovat jen kvalitu té prezentace. Se zbožím zkušenosti nemám. Tak by mě zajímalo, zda jsou to taky předražené šunty jak u ostatních firem (zepter atd.) nebo i produkty budou odrážet kvalitu chování

0/0
18.3.2012 22:16

Klara_Sudova

Re: je to složitějsí

My jsme si pořídili od nich sadu nožů, ale nechci tu nějak šířit jejich kvalitu, neboť jim nehodlám zdarma dělat reklamní kampaň:). Jen řeknu – jsme spokojeni. Ale každý si asi musí udělat názor sám.

0/0
20.3.2012 22:48

kolarik73

eurofit ?

Zrovna nedávno mi volali, tak jsem trochu prohledal, co se píše na netu a narazil jsem na zajímavou diskuzi právě o Eurofitu. Píší tam lidi, kteří mají osobní zkušenost s jejich prezentací, a vypadá to, že to je celkem solidní firma. Tak snad se začíná i v přímém prodeji blýskat na lepší časy... www.rodina.cz;id=16007824&typ=0

0/0
15.3.2012 13:59

marta z kolina

Re: eurofit ?

Tu diskuzi jsem nečetla, ale sama jsem s manželem na jejich prezentaci byla a taky musím potvrdit, že jsme byla celkem překvapená, jak to celý probíhalo.. Žádné tlaky do hlavy nebo tak něco. Byl to spíš takový příjemný večer, a i když jsme si nic nekoupili, tak se nic nedělo. A pobyt v lázních s ubytováním zdarma se hodí vždycky..

0/0
16.3.2012 12:31

Jánošíkův dech

Nastesti mi mikdo nevola a jsem za to rad

kolegynim tu furt vyvolavaji, operatori, protoze holky maji pausaly a operatori tak na ne primo utoci  s navysovanim pausalu  atd. V tomhle ja mam temer 7 let klid.

0/0
14.3.2012 9:54

namestii

Re: Nastesti mi mikdo nevola a jsem za to rad

7 let? Jak to děláte?

0/0
14.3.2012 23:04

Jánošíkův dech

Re: Nastesti mi mikdo nevola a jsem za to rad

nevim, ja nedelam nic, mam od prvniho dne predplacenku. Ale jednou volali, to je pravda, 2 roky zpatky. Jestli nechcu pausal. Kdyz jsem jim rekl, ze nemam v CR trvaly pobyt a nemam chut si zarizovat ani prechodny a davat jim 5 litru kauci, tak jsem pro ne asi opet nezajimavy. Kazdopadne mi to volani obcas chybi, rad bych je vyfakoval tu a tam.

0/0
15.3.2012 0:03







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.