Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dětská helmička na doma. Móda, která může ublížit

Úzkostlivým rodičům se dá zjevně prodat cokoliv. Stačí říct, že to chrání dítě. A pravda, musí to taky aspoň trochu "roztomile" vypadat. To všechno splňuje módní hit, helmička pro první krůčky a pády batolete. Lékaři však varují: S helmou může pád na hlavu odnést krk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ketiy

DĚTSKÁ HELMA

Četla jsem zde hodně příspěvků a myslím že pokud se jedná o zdravé děti což ve většině případů tady ve vláknech řešíte tak asi opravdu taková potřeba helmy není.Mám dvě starsí děti a obě vyrostly bez helmy ale nyní nastala situace kdy se mi narodil chlapeček s postižením zrakového nervu a přitom mu byla diagnostikována větší mezera mezi lebkou a mozečkem .Není to prý až tak neobvyklé ale tím se nám stal kámen úrazu, každé bouchnutí do hlavičky končí omdlíváním a je to dost škaredý pohled, pokud vám díte omdlívá v náručí.Proste každé naražení a bouchnutí je pro nás mnohem horší než by sme čekaly.Každé jiné naprosto zdravé dítě si maximálně zabrečí v horším případě skončí boulí ale stejně se otřepe a jde dál.My ani nemusíme mít bouly a reakce jsou přitom odstrašující. POKUD MOHU MLUVIT ZA RODIČE DĚTÍ S PODOBNÝM POSTIŽENÍM JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO POUŽÍVÁNÍ HELMY.:-)

0/0
15.4.2012 14:46

Phoebe

proboha proberte se!!!

a to my řekněte, vy děsně zodpovědní rodičové, co uděláte když vám dítě spadne třeba na roh stolu obličejem??? a že tu někdo argumentuje tím že za krále klacka měli taky helmičky... ano protože právě páni papaláši z nudy nevěděli coby ;-D tak vymejšleli hovadiny ;-D

takže doporučuju dát dítko do vystlaného akvárka a tam ho pěstovat nejméně do jeho dvaceti let, jak už tu někdo psal :-) , protože nezapomeňte, že i malé batole si může třeba zlomit nohu, nebo ruku :DD vykloubit kotník atd... :DD a to přece nemůžete dopustit :DD

fakt se proberte....

+1/0
2.3.2012 0:41

majxik

Re: proboha proberte se!!!

PNo male batole si temer tu nohu nebo ruku zlomit nemuzou :) to by jim ji nekdo musel prerazit nebo neco prerazit, v tom veku si spise  tu kost ohnout a pak je ceka hodne breku az jim to bude doktor rovnat :)

0/0
7.3.2012 13:14

net.Xtreme se nevzdává

Hele, dřív děti také neměli mobily a počítače a vyrostli...

argument, že něco dřív nebylo je nesmyslný...takže ten neberu a přesto je ho diskuze plná...

0/0
29.2.2012 23:08

Gwendolyn!

Re: Hele, dřív děti také neměli mobily a počítače a vyrostli...

O tom to neni. Spoustu veci si dite musi vyzkouset, aby se naucilo co a jak. Neni mozne ho zabalit do polstaru a bubliny. Je nutne, aby poznavalo svet a vse si osahalo a nekdy proste spadne. Spousta veci neni v dnesni dobe treba a presto se prodavaji, treba curokap:-P (a deti bez pocitacu a mobilu o nic neprisly, vic si hraly venku a nesedely pred pc a nehraly stupidni hry, nebyly tak tluste... atd.)

0/0
29.2.2012 23:12

jjona

Re: Hele, dřív děti také neměli mobily a počítače a vyrostli...

Souhlas a hlavne se ucili "prezit" ve svete.  To, co sjem vedeli o rizicich venku, jak se vyhnout nebezpci, jak se zabavit i venku bez technickych vymozenosti, to dnesni deti neumi. Ja nejsem proti pocitacum, mobilum..ale ono to nejka prerusta pres hlavu. Mam syna 12 let a vidim jeho vrstevniky a jeho samotneho. Proste to je doba. =(

0/0
5.3.2012 20:09

lekaj

nase deti

To nemeli a myslim ze rodice co to detem porizuji by si meli uvedomit, ze detska lebka je velmi plasticka. Sami lekari tvrdi ze dite zvladne pad cca 5x silnejsi nez dospely clovek bez nasledku. Tj. nemuzete to hodnotit meritkem dospeleho - dite je lehci a ma ohebnejsi hlavicku.......

My mame 3 deti ve veku 7,3,0 a zatim ty starsi prezily bez problemu , i kdyz modriny a boule - ty k tomu patri.

+1/0
29.2.2012 21:38

yan007

všechno s mírou

my ji máme. Manželce jsem přeposlal článek. Odpověď: To skoro vypadá jako antireklama......No my ale hyperaktivní dítě máme....a na to odrážedlo je to si myslím lepší než nic, nikdy jsme ho v tom nenechávali dlouho, takže všeho s mírou....Bynznys to tak velký nebude, helmička je univerzální,rostoucí,je jen jedna velikost,takže to rozhodně nekupuješ jako boty....a ty kvalitní stojí podobně....

a já souhlasím. Na chození po bytě je to určitě blbost, ale když jdu se synem do parku a on má odrážedlo? Na bicykli bych přilbu taky měl mít...

0/0
29.2.2012 20:17

Gwendolyn!

Re: všechno s mírou

Proboha, tolik deti lita na odrazedlu bez helmicek a zije! Jak to dokazaly? Na kole je to ponekud jine.

0/0
29.2.2012 23:07

Labirinto

Re: všechno s mírou

Asi je to jiné na kole, ale už je z toho vážně móda, za chvíli dají helmu i chodcům... Já strávila na kole celé dětství, když někam, tak na kole. Fakt se dneska ptám, jak jsem to mohla přežít :-). Bruslili jsme celé dny na zamrzlém rybníku celá odpoledne - taky bez helem, teď už je vidím i na rybníku. Nic proti, ale už se to asi fakt všechno přehání, no...

0/0
1.3.2012 6:57

IvaZik

Re: všechno s mírou

Teda helmu na odrážedlo? Já měla 2 kluky, oba hypraktivní poděsy, nikdy bych nevěřila, jakou rychlost dokáže vyvinout batole, které sotva dosáhne z odrážedla na zem, ale nepamatuji se, že by někdy z odrážedla spadli. Měly takové obyčejné umělohmotné "motorky".

Jinak na kole to je už něco jiného, tam byl starší kluk v parku mezi prvními s helmou - to jsem kupovala helmu na jednom veletrhu, protože v krámě ještě byla dětská helma na kolo nesehnatelná.

0/0
2.3.2012 5:23

panHO

Podle me je to takova berlicka neco jako nabozenstvi

Jednoducha matka si rekne , fajn dite ma helmicku nemuze se nic stat, uf ... No a ulevi se ji a vyrobce helmicek a vsichni lidi co se na tom prizivuji muzou mit sve deti a zivit je ovsem - bez helmicek :D ;-D;-D

+1/0
29.2.2012 11:49

zflek

helmička pomáhá

Celý článek je úplný nemysl. Od pojmu moderní matka - co to jako je? To jako že moderní otec je ten co má notebook, protože staromodní komunistický otec měl jen láhev piva a trenky? Jasně, že dřív nic nebylo a přežili jsme, ale pokud dnes ty výrobky existují a pomáhají, tak nechápu proč žít jak za krále klacka. Nám helmička pomáhala v období, kdy se kluk začal stavět na nohy a opírat o nábytek, i při nepřetržitém dozoru sem tam upadl a dunění lebky o zem není úplně super zvuk. Pointa byla, že si přitom nerozdrtil fontanely na hlavě, ale jen se trochu praštil. Není pravda, že by se nenaučil kvůli tomu padat, ten pád je i přesto dost nepříjemný na to, aby ho dítě chtělo opakovat. Maminky kolem mě, které fanaticky papouškují tyhle názory, že helmička rezolutně ne, protože dřív to tu taky nebylo atd...houfně jezdí co týden s dětmi na chirurgii a v ordinaci se klepou nad verdiktem, jestli má malý krvácení do lebky a trvalé následky kvůli banálnímu pádu anebo ne. Pěkně děkuju.

+2/0
29.2.2012 10:37

Brundi

Re: helmička pomáhá

Mozkove krvaceni i pri banalnim padu? Nepretrzity dozor? Nerozdrti fontanely? Marne premyslim, ktery nesmysl z toho vaseho prispevku je ten nejvetsi... ;-D

Zrovna nedavno se nam jeden znamy pokousel nacpat helmicku po svem potomkovi. Dekujeme, nechceme.

+9/0
29.2.2012 10:41

panHO

Re: helmička pomáhá

Ja byl na chirurgii se synackem minuly tyden i tak mu tu helmicu nedam . Spadne jakkoliv jinak a dolame se na nechranenem miste , nebo ze bych ho nepoustel jednou ven aby se mu nic nestalo ? Chapete to ? Cim vic matka izoluje dite od sveta tim pro nej jednou bude tezsi do nej proniknout .

A duni mu hlava o topeni , o zem cokoliv dnes a denne , je to prece dite , ze se jedno ze 100 000 deti pri padu zabije to je stejne pravdepodobnost jako, ze bude mit rakovinu nebo skrytou vadu srdce.

Jak se branite proti smrtelnym chorobam , davate mu helmicky proti virum nebo jste ho proockovala vsema vakcinama a i tak se nebojite , ze se nabourate v aute nebo se stane jina osudova nehoda ?

+6/0
29.2.2012 11:30

lajika

Re: helmička pomáhá

a co když vám dítě třeba spadne z postele - stává se to, že jo. Helmičku na noc? A co až bude muset do školky? Helmu do školky? - přeci je tam tolik dětí a pořád se strkají a taky tam maj prolejzačky a učitelka jen jedna na celou tu smečku - no to smrdí úrazem, že jo.... A taky je dobrý pravidelně domácnost i dítě desinfikovat.

0/0
29.2.2012 12:34

nocenka

Re: helmička pomáhá

já myslím, že nejlepší je hned po narození zavřít do vypolstrované cely, tím se eliminují skoro všechna rizika.

+1/0
29.2.2012 13:14

lajika

Re: helmička pomáhá

riziko bakteriální či virové nákazy ne. A to se nesmí zanedbávat, co je bouchnutí do hlavy proti dýmějovýmu moru, že jo. Takže polstrovaná cela ano, ale pravidelně rozprašovat desinfekční prostředek!

+1/0
29.2.2012 13:18

jajapaja

Re: helmička pomáhá

to abyste malému časem začala shánět vycpanou kombinézu. Když totiž se moji kluci postavili na nohy, začali chodit a padat na zadek a na kolena a na lokty a dokonce na záda. No, chtělo by to vymyslet nějaký korzet, aby děťátko bylo v bezpečí a maminka se mu moc nemusela věnovat, protože ten neustálý dozor na děti šíleně unavuje.....teď mne napadá, co tak zkusit zorbing?

+2/0
29.2.2012 13:55

__huhulak__

Re: helmička pomáhá

aspon uz vim, jak vznikl zorbing :-D nejaka matka strcila dite do nafoukle bubliny :-D

0/0
29.2.2012 15:51

Gwendolyn!

Re: helmička pomáhá

Moderni matka = zpovykovana zenska, ktera si poridi dite (nekdy ve starsim veku) a ktera z ditete dela malem modlu, nic moc mu nedovoli, vse doma ma zajistene,  dite ma x monitoru u postylky, v kuchyni a koupelne jsou vychytavky,aby nahodou neotevrelo zasuvku , aby neziralo do zachodu, aby nedelalo tohle a tamto, ma taky malou klicku, ve ktere si hraje a nedovoli mu zasadne brakovat kuchyn a pomahat s varenim ci jinak. Dnes se take nuti deti chodit driv a podle toho ta chuze vypada. Driv se nuti sedet, chodit. Nac? Aby moderni matka mohla soutezit s ostatnimi modernimi matkami.

0/0
29.2.2012 23:10

Honx

Hurá, konečně někdy zvítězil rozum

a myšlenka že přílišná ochrana nepomáhá, ale škodí! Jen kdyby to nebylo omezeno jen na nejmenší děti ale i na dospělé :-/

0/0
29.2.2012 10:30

semelik

děcko ne, ale občas by to potřeboval tata na cestu z hospody

+7/0
29.2.2012 10:20

medvěd brtník

Pokud se ovšem dítěti dnes něco stane,

tak rodičům hrozí trestní stíhání za to, že na dítě nedali pozor. Takže buď se smíříme s tím, že se dítě občas zraní, a tomu podle mých zkušenosti v podstatě nelze zabránit, tak na druhou stranu nesmíme rodiče trestat. A co se helmy týče: před 50 lety, když byla moje sestra malá, padala stále na čelo, které měla patřičně oboulované a omodřinované,  moje matka jí ušila takový chránič. Nebyla to žádná kráse, ale účel to splnilo. Dnes se ruční práce nenosí, protože to vyrobí levně číňani.

0/0
29.2.2012 10:14

3dzery

Smích.

Milky snobky koupí každou blbost.;-D;-D

+1/0
29.2.2012 9:26

pindik76

Re: Smích.

ano ano..naštěstí takovejh heblat se prodávají mraky a vždycky se nějaká matka najde, která to koupí..mně by to do baráku nesmělo...ale možná bych měla něco podobného hyperbezpečného vymyslet, bo peněz není nikdy dost..j:-P

0/0
29.2.2012 9:43

lajika

Re: Smích.

skládací polstrovaný klecový pokojík - protihlukový, ovšem s patřičným monitorem, aby vám řvoucí dítě zablikalo... Samodesinfekční sada v ceně.

+1/0
29.2.2012 12:37

panHO

zrovna minuly tyden jsem byl s klukem na chirurgii

Ma 2+ let je to desne torpedo , a spadl mi na hranu vytahovych dveri celem . Takovou hrcu jsem jeste nevidel , tak jsme zasli na chiru tam ho zkontrolovali, meli jsme hlidat jestli nebude spavej a nema otres mozku , rentgen hlavy a to bylo vse .

Helmicka by mu dozajista nepomohla i kdyby ji mel .

Pada furt , nekdy se i skutali z kopce , porad nejakej sram , proste je to kluk !

Helmicku mu urcite kupovat nebudu , musi si zvyknout na svet takovy jaky je .

0/0
29.2.2012 9:18

panHO

holime si srst, obrezavame se , nosime helmy

Hlavne aby jsme nahodou nedelali neco prirozene tak jak jsme prezili miliony let .

0/0
29.2.2012 9:11

pesimistka7

Doufám,

že brzy budu potkávat děti s helmičkou na dětském vodítku.

(připouštím, že třeba pro dítě po úrazu hlavy např. od někud nešťastně spadne, helmička může být užitečná, než se zotaví)

0/0
29.2.2012 8:41

LUCKA.KOBRA

Re: Doufám,

a ještě náhubky bych jim dala

0/0
29.2.2012 9:00

pesimistka7

Re: Doufám,

;-D

0/0
29.2.2012 9:12

síma25

Re: Doufám,

Dítě "na vodítku" už jsem viděla. Kamarádčin syn měl cca 15 měsíců a venku nosil na zádech takovej batůžek ve tvaru opičky, která měla ocas dlouhej asi dva metry a na konci to mělo oko na provlečení ruky. Na první pohled jsem si ťukala na čelo, ale po chvilce jsem pochopila: ona ho normálně vedla za ruku, ocas měla opice zastrčený v batůžku. Když se zastavila a hrabala něco v kabelce, navlíkla si to na ruku a měla volné obě ruce bez rizika, že jí mrňous vlítne pod auto. Za dvouhodinovou procházku to použila asi třikrát. Navíc opice byla chlapečkův mazel - když jsme se zastavili na hřišti, nechtěl to ani sundat, takže hádám, že mu to asi nevadilo...

+1/0
29.2.2012 9:32

pesimistka7

Re: Doufám,

Já jsem vodítko viděla také, vícekrát a je to už i déle, co jsem ho viděla prvně, většinou v parku (kde dle mého fakt není důvod) ale byl to postroj, jako bývaly kšíry do kočátků s vodítkem a vypadalo to opravdu jak s pejskem (snad to jen nebylo navíjecí....).

To co popisujete je něco jiného než na co narážím. Stejně si umím představit praktičnost u dvojčat, nebo např. pro rodiče, kteří se z nějakého důvodu hůře pohybují. Ale zatím jsem viděla vždy jedno dítě - doprovod "mohoucí" a zhusta v parku - tedy mimo silnici, provoz.

0/0
29.2.2012 9:55

pindik76

Re: Doufám,

tak jako vodítka na děti už existujou..viděla jsem to před x lety v lodnýně, ale už potkávám děti na vodítku i tady..stejně jako dvouletý dítě na odrážedle s helmou, hráničema na kolenách a na loktech...jako dobrý,a le jako takhle vyzbrojený dítě na odrážedle? si myslím, že dítě prostě má mít potlučený kolena a modřiny..taky jsem měla..dítě bez modřin a strupů prostě není dítě...:o)

0/0
29.2.2012 9:34

pesimistka7

Re: Doufám,

Všeho moc škodí...;-)

0/0
29.2.2012 10:03

lajika

Re: Doufám,

vodítko na děti existuje. Dokonce jsem před lety viděla na jedné hospodě v Cornwallu nápis "děti a psi mají vstup povolen pouze na vodítku" :)

0/0
29.2.2012 12:40

ymas

Hlava se potí

Kyž se v tom potí hlava, tak by se mohlo udělat vylepšení - helma s dírama a prodávat to tak za 1500,- a možná i víc. :-)

0/0
29.2.2012 8:04

Pavel Kolar

Tohle může koupit

jen rodič naprostý hlupák. Ostatně může nacpat dítě to krabice s vatou a tam ho dalších 20 let pěstovat.

+4/0
29.2.2012 7:59

pepanescu

Páni to jsou věci...

Jsem Husákovo dítě ročník 73, když sleduju všechny tyhle věci tak si říkám jak jsem se vlastně mohl dožít dospělosti.

+1/0
29.2.2012 2:11

Gwendolyn!

Re: Páni to jsou věci...

Ze jo? Sice jsem mladsi, ale take se nekdy divim, jak jsem mohla prezit bez vsech serepeticek na ochranu, helmicek a pomucek. Rodice to tak nehrotili a bylo lip. Dneska se se vsim nadela a deti jsou na tom hur.

0/0
29.2.2012 3:07

pesimistka7

Re: Páni to jsou věci...

V podstatě souhlas, ale zase v souvislosti s dobou... např. dříve nebyly dětské autosedačky, ale zase nebyl takový provoz a tak rychlá auta. Při lyžování mi také helma připadá smysluplná. No jsem za "zlatou střední cestu"... nenechat se vyjančit, ale zase úplně všechno nezavrhovat.;-)

+2/0
29.2.2012 8:47

panHO

Re: Páni to jsou věci...

presne a to jsme vsichni jezdili na kolech bez helem ! :)

mohli jsme se koupat v rybnicich , rodice nam davali volnost , vlastne tenkrat byla osobni svoboda uplne o necem jinem nez je dnes .

0/0
29.2.2012 9:25

Dani.K

já jsem helmičku pořídila

Já jsem helmičku pro mladšího pořídila a nelitovala jsem. Je to přesně ta helmička z obrázku ve článku, je lehounká a jediná nevýhoda je, že se v ní hlavička skutečně potí. Malej začal chodit dost brzy a hlavně se kácel dozadu a rovnou na hlavu (nekecl si na zadek). Tak jsem to nevydržela a helmičku koupila. Je pravda, že se malej  během několika týdnů naučil padat na zadek (bez ohledu na to, jestli helmičku měl nebo neměl), ale za můj klid to stálo. Pak jsem helmičku využila hodně venku na odrážedle, kdy jiné opatrné maminky dávají dětem cyklistické přilby, můj kluk si jezdil s helmičkou s ouškama, která mu podle mne seděla líp, než kdyby měl na hlavě helmu na kolo.

0/0
28.2.2012 23:02

Pavel Kolar

Re: já jsem helmičku pořídila

Helmu na odrážedle? Svět se úplně pominul.

+4/0
29.2.2012 8:01

LUCKA.KOBRA

Re: já jsem helmičku pořídila

chudák dítě jestli vypadalo stéjně jako to na fotce....8-o

+1/0
29.2.2012 8:53

zaknaktel

Re: já jsem helmičku pořídila

Spíš hloupé, než opatrné.

+1/0
29.2.2012 10:15

Honx

Re: já jsem helmičku pořídila

Jak sama píšete, nedělala jste to pro sebe ale pro dítě. Takže vítězství strachu a reklamy nad realitou :-/

+2/0
29.2.2012 10:39

MartinaPlchova

Re: já jsem helmičku pořídila

Dani.K . Připojuji se ses stejnou zkušeností. U staršího dítěte jsem helmičku považovala také za zbytečnost, začlo se stavět až kolem roku a padalo na zadek naprosto bezpečně. Mladší syn právě provádí přesně to, co popisuješ. Po všem se šplhá do vertikální polohy a pak padá dozadu v luku, obrovské život ohrožující rány do hlavy.Samozřejmě mívá helmu jen omezenou dobu, kdy potřebuju mít ruce volné, abych třeba obstarala starší dítě Na děti prostě neexistuje norma. Jsem ráda, že se ozval někdo s protinázorem na tento jednostranný článek a proti všem chytrolínům, co spílají hysterickým, útlocitným matkám. Je přece normální se o své dítě bát. A vodítka na děti? Co se divíte, v tomhle provozu?Stačí pikosekunda a dítě je pod autem.Na dítě číhá méně nebezpečí v divočině. Není divu, že jsou indiánské matky tak v pohodě:-)

0/0
29.2.2012 11:29

panHO

Re: já jsem helmičku pořídila

A vite , ze kdyz se Vam dite narodi tak je jiste , ze taky umre ? :)

Ja mam dva syny 2+ a 5+ let , ten starsi ma ADHD takze je pekne hyperaktivni a i tak jsme nikdy nepotrebovali helmicky , domacnost je trochu prizpusobena , uz spadl na zada i z dvojpostele jak delali blbosti , ze bych ho kazdy vecer pasal bezpecnostnim lanem ?

Proste je to cele nesmysl , chrani se matky nejakym pseudopocitem tak ted uz se mu nemuze nic stat . Jak ho chranite proti rakovine nebo vrozenym vadam , nebo to vam nevadi ?

Proste takove pokrytectvi...

+2/0
29.2.2012 11:38







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.