Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojím se svého dítěte. A to je mu teprve pět let

Agresivita dětí stoupá a přibývá případů klasifikovaných jako syndrom týraného rodiče, varují odborníci. Kam se ztratila rodičovská autorita a proč se matky a otcové bojí vlastních dětí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alka-pone

Připadá mi to...

... že Klárka je takový malý "vychcánek". Jako všechny děti zkoušela, kam až může zajít a zjistila, že s maminkou si může dělat co chce, stačí si trochu zahysterčit. Podle článku je ve školce je hodná jako andílek, to znamená, že zde jí zřejmě někdo mantinely dokázal nastavit (ať už vychovatelka, nebo ostatní děti). Rozhodně bych to s ní nevzdávala, jen je potřeba být ve svých zásadách tvrdý. Ať si třeba zboří barák, ale neustupovat. A pokud bude vůči matce či komukoliv jinému fyzicky agresivní, oplatit jí "stejnou mincí" (samozřejmě nemyslím kopnout do oka, ale plácnout pořádně přes zadek), aby si uvědomila, že to bolí.

0/0
25.2.2012 10:34

téra

Práva dítěte

Dostali jsme se do zvrácené situace. Já na svoje děti vždycky byla přísná a zároveň milující a taky jsou slušně vychované a báječné. Jednou jsem měla se svým synem, tehdy asi čtyřletým, konflikt na zastávce autobusu. Křičela jsem, on plakal. Pak přijel autobus a při nástupu se do mě pustila jakási "dokonalá" matka, že na mě zavolá policii. Smršť jejích urážek trvala cca 10 minut a byla zakončena větou, že lidi jako já by neměli mít děti! Od té doby mám až paranoidní strach zvýšit na svoje děti hlas na věřejnosti. Potom se opravdu nemůžeme divit, že si děti dělají s rodiči, co chtějí! Práva dítěte jsou v pořádku, ale kde jsou práva rodiče?

+1/0
23.2.2012 1:33

mischplysch

Re: Práva dítěte

No jo, to jste narazila na nějakou nenormální fůrii, to ale není něco, co se vám v čechách běžně stává.

Tady na vsi vidím skoro obden venku, nebo i jinde, jak dítě dostane na zadek, nebo přes ruku, rodiče na děti křičí, peskujou a občas fackujou i za pro mě naprosté nesmysly a nikdo neřekne ani popel, skoro každý to považuje za přijatelnou normu chování. Asi ted kromě mě, mně to jako dobrá věc nepřipadá.

A děti tady v česku bije podle mých odhadů tak 95% rodičů, takže já vůbec nechápu, jak jste došla vy a mnozí ostatní ke svým závěrům. Moje zkušenost je naprosto opačná.

0/0
23.2.2012 8:32

mischplysch

To jsou věci...

Já se svých dětí nebojím, oni nebijou mě a já je ;-)

Ta paní dostává na budku, protože to adekvátně neřeší a nemá přirozenou autoritu. Nemusí to být jen o fackování.

+2/0
22.2.2012 22:14

kacinecka

Co se těchhle spratků týká,

škoda rány, která padne vedle.... ;-O

+1/0
22.2.2012 22:14

dobromil kautsky na stroji huskv

..

to je zase panoptikum.

0/0
22.2.2012 20:57

Besen

A jednou to skončí...

Jestlipak znáte film Den kobylek...

0/0
22.2.2012 20:40

CCblue

Re: A jednou to skončí...

No jistě :-)

S tím dokonale odporným dabingem Aťky Janouškové to bylo nevyhnutelné!;-D

0/0
23.2.2012 0:18

Quick.

Dětský psycholog?!

Na toto měl můj dědeček úsloví: škoda rány, která padne vedle. To jsou ty důsledky tzv. volné výchovy, kdy je dítě považováno za božstvo, vše je povoleno, nedej bože nějak trestat. Mohlo by to narušit jeho křehkou dětskou duši...Je to hloupé bít vlastní dítě, ale včasný výprask na holou zmůže víc, než pozdější návštěvy dětského psychologa. A klidně mě ukamenujte.

+5/0
22.2.2012 20:38

slavka1

Re: Dětský psycholog?!

Tady nejde o rány, stačí jen vědět, že jsem autorita. Když si tím nejsem jistá, tak to dítě prostě pozná. Je potřeba, abych mu dokázala vymezit hranice a stát si za tím, ale to předpokládá, že si jsem sebou jistá. Stačí pohled, zamračení, náznak a dítě už ví, že něco přepísklo. A neustoupím, ani když na mě občas zkouší řvát náš puberťák, který už je o půl hlavy větší, než já, natož pak pětileté dítě. Ale pokud je rodič ustrašený, protože třeba sám byl v dětství týrán, pak chápu, že to má těžké a potřebuje odbornou pomoc. Ne s dítětem, ale kvůli svému sebevědomí, děti prostě přirozeně slabost odhalí a nemají ještě vybudované žádné zábrany.

+3/0
22.2.2012 21:00

qwertza

Re: Dětský psycholog?!

Neukamenuju, jelikož souhlasím!;-D Za časů našeho dětství byla nejlepší psychologií na zlobivé děti rákoska (vařečka) nebo aspoň pádná ruka. To pak každý sekal latinu, ani nemrknul. Volná výchova je průšvih, kdoví, kam to povede - ještěže se toho nedožiju. Možná to tu bude jako na Planetě opic...:-P

+1/0
22.2.2012 23:03

aji

No, to se teda bojte,

pokud jste ho 5 let neřezala - tedy myslím tím nestavěla mu jasné hranice při jejichž překročení nenásledoval okamžitý trest - často jedna přiměřená rána na zadek vařečkou přinese velký užitek ve formě poslušnosti. Dítě, které se nenaučí do 5 let poslouchat bude tyran. Chyba je víc na straně rodiče. Na druhou stranu, děti jsou různé, některé poslouchají snadno, s jinými je to neustálý boj o moc. Bát se dítěte je zvrácené, pravděpodoběně se jedná o selhání rodičů při výchově nebo příliš liberální výchovu. Pokud nejde o nějakou nezvladateln poruchu.

+2/0
22.2.2012 20:05

Petosh

1. třída

S láskou vzpomínám na svou učitelku z první třídy, která když jsme zlobili dala vždy na výběr: Poznámku, nebo švihanec ukazovátkem přes zadek? "Překvapivě" si všichni raději vybrali ten švihanec. Bylo to rychle vyřízené a každý věděl za co. Dneska by tu paní učitelku buď zavřeli, nebo "alespoň" vyhodili z práce. Rv

+1/0
22.2.2012 18:45

Quick.

Re: 1. třída

Brácha měl taky takového učitele, máti se občas divila, od čeho má brácha na zadku pruhy. Ale nedovolil si na pana učitele stěžovat, bo věděl, že by dostal přidáno. A jak ty děti toho učitele milovaly...

+1/0
22.2.2012 20:42

qwertza

Re: 1. třída

Naše učitelka v 1. třídě dávala švihanec ukazovátkem přes natažené prsty, ale jen těm větším zlobivcům. Ty méně zlobivé vytahala za uši. A jak jsme ji milovali, když jsme měli sraz třídy po 25 letech od ukončení školní docházky, kluci jí líbali ruce. Dnes by musel být v každé třídě Igor Hnízdo, aby ty lotry srovnal!:-P

+1/0
22.2.2012 23:13

Barbarka_CZ

fyzický trest

Ať si humanisti říkají, co chtějí, ale občas je fyzický trest prostě nejlepší řešení. Ať už je to pár na zadek nebo třeba hrnek studené vody v obličeji (ideální na hysterické záchvaty, stačí použít jednou, pak už jen ukázat hrnek a je klid). Pokud dítě týrá rodiče, je to chyba těch rodičů. Jednak proto, že dítěti neumí nastavit mantinely, a za druhé třeba i proto, že nedovedou pochopit, jak moc dítě v některých situacích trpí - viz ten příklad tyrana Klárky.

Ta holka vidí otce jen o víkendu a kdoví, jak to u nich doma v té době vypadá. Třeba se rodiče věnují jen sobě a na dítě kašlou - nebo se naopak pořád hádají? To děcko to těžko snáší a protože není odmalička usměrňované, tak si pak svou frustraci vybíjí zvýšenou agresivitou vůči rodičům. Kdyby měli zvíře, nejspíš by dámička ubližovala jemu.

V takovém případě asi nezbývá než navštívit s holkou odborníka. Ale ideální samozřejmě je těmto stavům předcházet, tj. chovat se doma slušně a své dítě vychovávat, ne ho nechat jen vyrůstat...

+4/0
22.2.2012 18:17

mowgli

Re: fyzický trest

Kolik deti jste vychovala, ze to mate tak na haku? :-)

Vlastne s vami souhlasim, az na to, ze nekdy tech par na zadek situaci jeste zhorsi. A hrnek vody nemate vzdy po ruce.

0/0
22.2.2012 19:03

www.stridavka.cz

Feminizace výchovy

Problém posledních sto let je ten, že se výchova dětí výrazně zfeminizovala, často tento přístup převzali i muži. Tím nemyslím, že je správné dítě řezat, ale je potřeba určitá rozhodnost, důslednost a zásadovost, která se z výchovy vytrácí. I proto je potřeba dětem zachovat mateřský i otcovský vzor ve výchově, ne aby jeden rodič byl jen občasnou návštěvu v životě dítěte.

+5/0
22.2.2012 17:10

www.stridavka.cz

Re: Feminizace výchovy

"Ženy v posledním století především pevně ovládly výchovu budoucích generací. Přiznejme si, že i díky pasivitě mužů v této oblasti. Dříve byla pozice vychovatele vážená a ceněná. Šlechtici si najímali moudré a vzdělané muže, aby své zkušenosti předali jejich potomkům. Vychovatelem Alexandra Velikého nebyl nikdo menší než filosof Aristotelés. Vychovatelem Karla IV. byl pozdější papež Klement VI.

Dnes jsou děti ve školkách a školách vychovávány prakticky jen ženami. Pokud se jejich rodiče rozejdou, jsou svěřeny téměř automaticky do péče matky. I tehdy, když se otec může a chce o ně postarat. Více než polovina rodin se přitom rozpadá a feminismus tomu pod heslem „osvobození žen“ napomáhá. Návrh na rozvod dávají dvakrát častěji ženy než muži."

Viz www.stridavka.cz/vagony-pro-zeny-smeruji-k-feminacismu.html

+2/0
22.2.2012 17:18

yxarinka

Re: Feminizace výchovy

no....znám docela hodně otců, kteří jsou na ty své rozmazlínky mnohem měkčí, než jejich matky :-/ - vycházejí z toho, že když jsou celý den mimo domov v práci, nechtějí pak být za ty "zlé". Že tak ze svých dětí dělají protivné spratky, už bohužel nevidí

+9/0
22.2.2012 18:03

mowgli

Re: Feminizace výchovy

Presne, myslim, ze vetsina matek je zasadovejsi a duslednejsi nez otcove, kteri snazeni matky pokazi tim, ze si chteji v tu chvili ulehcit praci, na dusledky uz nehledi.

+2/0
22.2.2012 19:07

Nanynka Kulichová

Re: Feminizace výchovy

No já nevím - není feminismus spíš obviňován z toho, že ženy od dětí a rodiny odvádí?

Výchova dětí jakožto hlavní a jediný úkol ženy a otec, jehož primárním úkolem není péče o děti, ale zajištění finančních protředků, je přece konzervativní představa. Podle feministek se má v rodině angažovat i otec, takže jako příznivec střídavé péče byste je měl spíše podporovat.

+5/0
22.2.2012 21:31

dimario

Dobrá facka

Tak sem si pročetl diskuzi a občas sem se i zhrozil. Hlavně z té rady, že dítě se má ignorovat a nechat vyvztekat. Podle mě tohle dítěti ublíží mnohem víc než facka. Když si vzpomenu na své dětství a zkusil jsem někde bezdůvodně řvát, nebo brečet, tak sem zrovna dostal facku ze slovy "tak a teď máš proč brečet". Uronil jsem pár slz a byl jsem dobrý. Ale při představě, že dítě zavřu do pokoje a tam ho nechám hodinu řvát a běsnit mi stoupají vlasy na hlavě...

Jako malý jsem občas dostal a někdy i ne málo, ale vždycky jsem věděl za co a teď jsem za to rodičům vděčný, protože si troufnu říct že ze mě vyrostl slušný člověk.

Třeba jednou sme s klukama udělali nějaký průser ve škole, bylo to asi ve 2. třídě. Učitelka si zavolala tatu do školy, ten přijel ještě v průběhu vyučování. Tak si nás vytáhla třídní během hodiny za dveře,, řekla tatovi co se stalo a ještě než to stihla doříct, tak už sem dostal bombu. Zbytek vyučování jsem strávil s otiskem jeho ruky na tváři :)

+6/0
22.2.2012 16:46

tfujpm

Re: Dobrá facka

uz jste nekdy slysel o tom, ze jsou deti ruzne? pozdejsi deviace (jako treba "schopnost" nekoho zabit) neprijde sama od sebe a casto ma sve projevy uz v detstvi, jsou proto pripady, kdy ani dobra facka situaci nevyresi

samozrejme to neznamena, ze vetsina detske populace by mela casto navstevovat psychiatra

0/0
22.2.2012 16:52

spinerka

A co takhle...

... nahradit všechny psychology na světě pár pohlavky, aby si milé dítko všimlo, že ono opravdu není a nebude generálem v rodině?

+9/0
22.2.2012 16:15

yxarinka

Re: A co takhle...

přesně tak, při prvním záchvatu zuřivosti seřezat a ta "roztomilá holčička" si to příště rozmyslí

+3/0
22.2.2012 17:09

00Nika

Re: A co takhle...

ono většinou to řezání moc nepomáhá. Od jedné známé kluk dělal stojky, mlátil sebou o zem, vyválel se třeba v kaluži (já bych asi zešílela, i když nevím, co mi do budoucna připraví můj teď roční synek ;-D ) Ale taková studená sprcha, to je dobrej šok... možná lepší, než se otloukat ;-D já pro plácnutí teda taky nejdu daleko, poslouchat se prostě musí už od malička, toť můj názor. Dítě moc dobře ví, co smí a nesmí, když se mu to nějakým způsobem dá najevo. A vysvětlování ročnímu dítěti toho moc nedá :-)

0/0
25.2.2012 11:58

plavuň

To se musí podchytit už od malinka.

Už batolata zkouší, co si mohou dovolit. Když mě štípli/kousli, štípla/kousla  jsem ho taky ( vidíš jak to maminku bolí?) . Jsem odpůrce fackování (jsem příznivce pár na zadek, když je třeba), ale dvakrát v životě jsem pravidlo porušila, když si na mě puberťáci otevřeli hubu. Pochopili hned a spolehlivě. Dneska s námi rodiči jednají oba dva 190/90 jako když másla ukrajuje. Heslo zní: Opustíš-li mne, nezahynu, opustím-li tě, zahyneš. Velí rodiče, ne děti, jinak je zaděláno na pořádný problém.

+13/0
22.2.2012 16:12

Tobinka2.0

Re: To se musí podchytit už od malinka.

To heslo je dost pravdivý. Děti moc nechápou, že zdrojem jejich bohatství a dostatku jsou rodiče. Mají pocit, že peníze se prostě někde líhnou ;-D

+1/0
22.2.2012 16:14

Normann

je tohle možný? 8-O

Dovoluji si prohlásit, že mě by se tohle stát nemohlo. Když neumí zvládnout pětiletý dítě, může si na jeho pubertu rovnou objednat funus...

+3/0
22.2.2012 16:08

pěnice

Pro Tobinku!

Já chci jen říct, že když proti Vám stojí osmnáctiletá dcera (jak říkáte dospělý člověk ) a vyštěkne na Vás a Vy zase hezky vysvětlujete a ona zas haf, haf, zapomenete na roky a vlepíte jí po té papuli, protože Vy vidíte své dítě, kterému posluhujete, perete , vyvařujete, případně odpustíte domácí práce, aby slečna měla volno a ona svou dospělost předvádí jen tím, že je drzá. Věřte, že pak ta jedna facka Vám nepřijde vůbec divná. A protože je zcela ojedinělá v životě dcery, má zázračný účinek. Máme skvělé vztahy, zrovna dnes jsem byla pohlídat už její dítko a řeknu Vám, když sleduji tu její výchovu, raději nekomentuju. Takové to - pojď ke mně, slyšíš, jedna, dvě a jedna jsou tři a dítě nic.

+5/0
22.2.2012 16:07

Tobinka2.0

Re: Pro Tobinku!

Osmnáct, dejme tomu, v nějaké krizové situaci...Zvlášť, když je to zcela ojediněné. Ačkoliv bych to pak nepoužívala v případě, že je jen drzá...

 Ale dvaadvacet, jak tu někdo psal? To je prostě moc. Dospělého nemůžete jen tak praštit a doufat, že to zabere. Co když pak on praští vás? Poperete se o to, kdo je silnější. Nebo se prostě trpně nechá mlátit a řekne si ůmatce hrabe".

Já prostě vidím podstatný rozdíl mezi plácnutím tříletého děcka a fackou dospělému. To podle mě do normální rodiny nepatří.

+3/0
22.2.2012 16:11

parnassius

-.,-

Na mě nedávno v tramvaji cestou kolem Slávie napřáhnul naprosto cizí, tak šestiletej spratek. Nejdřív dvakrát hrábnul po mámě, já seděl naproti, matka naprosto netečná, tak se vztekal dál a najednou zašermoval rukou před mým obličejem. Povídám mu: "Zkus to a tu ruku ti narvu do krku!" A najednou byl nejen klidnej ale i menší a menší, až byl nejmenší na celém světě. Nikdy jsem nebyl zrovna přítelem tělesných trestů, ale co je moc, je moc. V patnácti už ta jeho ručička, kterou se dnes sotva nají, bude držet kudlu.

+8/0
22.2.2012 15:58

Tobinka2.0

Re: -.,-

A přesně je zas chyba v matce. To neumí spratkovi říct, že cizím lidem se do obličeje nešermuje?

+4/0
22.2.2012 15:59

aazdar

Re: -.,-

Ona ale většina matek je tak bombardovaná  okolím, články na netu, televizí, jak děti mají právo na osobnost, jak je nemají potlačovat, že děti vlastně nesmí bít,  že nakonec samy neví, jak se ke svému mláděti chovat, aby to bylo společensky korektní...a kolem 5tého roku zjistí, že jim drahouškové přerostli přes hlavu a neví, co  s tím.....

+3/0
22.2.2012 16:04

Tobinka2.0

Re: -.,-

Hm, to je fakt. Ono se jaksi čeká, že bude dítě vychované samo od sebe... Když na něj máma křikne, nebo ho nedejbože plácne, hned je za herodese...:-P

0/0
22.2.2012 16:05

aazdar

Re: -.,-

Vás to ted taky čeká, tak přeju pevné nervy a řídit se selským rozumem, ne dobrýma radama okolí a dizkuzí...:-))))

0/0
22.2.2012 16:10

zuzad21

Re: -.,-

Aby moje dítě ubližovalo někomu cizímu, no tak to  je pro mě naprosto nepřípustné. Následovala by omluva moje a u staršího potomka též toho dítěte, aby si to pro příště zapamatovalo. V takovém a podobných  případech neznám kompromis. Stejně tak v pozdravení, poděkování a slušném požádání. Jsem asi přísnější, ale v základních věcech musí být slušně vychovaní. A občasné plácnutí na zadek taky neuškodí - většinou stačí jen zahrozit vařečkou.

+1/0
22.2.2012 19:05

cckk

ŘEMEN to vyřeší!

"Jednou, když jsem se ji snažila uklidnit, mě kopla do oka tak, že jsem měla modřinu přes půlku obličeje. Jindy mě velmi bolestivě kousla do břicha......" A jak dlouho si pak dcerka na fiaovej zadek nesedla??? Coze? Že jste ji za to nepotrestala? Tedy dala jste ji signal ze se tak chovat muze? njn Deti zkousi kde jsou jejich manityneli to je jejich prirozenost ty mantinely jim musi nastavit rodic! Jaky si to udelas takovy to mas!!!

+5/0
22.2.2012 15:57

pěnice

Dítě musí mít respekt od mala, a je třeba mu ukázat,

kdo je ten, kdo bude poslouchat. Jinak to jednou skončí týranými rodiči.

+1/0
22.2.2012 15:53

Henri von Losaria

Re: Dítě musí mít respekt od mala, a je třeba mu ukázat,

Projdi se někdy jen blbým nákupním centrem. Respekt je to, co je nedostatkové zboží... Rozmazlených fakanů spousta...

+2/0
22.2.2012 15:57

fichifi

Re: Dítě musí mít respekt od mala, a je třeba mu ukázat,

a vystříleným učitelským sborem...

0/0
22.2.2012 15:57

pěnice

Re: Dítě musí mít respekt od mala, a je třeba mu ukázat,

Moje mamka mi kdysi řekla, buď si dítě vychováš sama, aby ho lidi měli rádi, nebo ti ho pak budou vychovávat cizí a bude to horší.

0/0
22.2.2012 16:11

www.stridavka.cz

Děti potřebují oba rodiče

Zde je vidět, jak mohou skončit děti, kterým chybí otcovská výchova.

+2/0
22.2.2012 15:50

Tobinka2.0

Re: Děti potřebují oba rodiče

Vy byste ty rodiče hned rozvedl a naordinoval jim střídavku, že ;-D

+2/0
22.2.2012 15:51

Henri von Losaria

Re: Děti potřebují oba rodiče

A jak to má udělá ta paní, jejíž manžel jezdí za prací do Německa? 14 s ní bude sama doma, dítě bude chodit do české školy a dalších 14 dní vyjede s tatínkem za prací a bude chodit do Německé školy? Přestaň blbě spamovat.

0/0
22.2.2012 15:55

www.stridavka.cz

Re: Děti potřebují oba rodiče

Paní to může udělat těžko. To ale nic nemění na faktu, že nedostatek otcovské autority se na výchově dítěte zjevně projevuje. A ještě horší je to v případech, kdy dítě ztratí otce navždy nebo se stane jen sudovíkendový strýček.

+1/0
22.2.2012 15:58

www.stridavka.cz

Re: Děti potřebují oba rodiče

Stane se s otce, omlouvám se za nejasnou formulaci.

0/0
22.2.2012 15:59

pěnice

Re: Děti potřebují oba rodiče

Můj manžel pracovně velmi často pobýval mimo domov .A přesto děti poslouchaly, protože od mala měly vštípeno otcem,, že mě musí poslouchat, když něco chtěly, řekl, že rozhodnu já a tak posiloval moji autoritu, že děti věděly, pokud budou něco chtít, že záleží na mně.

+3/0
22.2.2012 16:24

spinerka

Re: Děti potřebují oba rodiče

Dítě sice potřebuje otce i matku, nicméně střídat obydlí po určité době je nejen psychicky náročné, ale také vůči dítěti absolutně nefér. Pokud se domníváte, že pro dobro dítěte je nejlepší mít oba rodiče (v čemž s Vámi souhlasím), pak byste měl propagovat spíše společnou péči (tj. rodiče se střídají u dítěte), nikoli střídavou (dítě se střídá u rodičů, kteří si ho přehazují jako míč)

0/0
22.2.2012 16:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.