Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boot camp aneb jak jsem se nakonec nepozvracela

Absolutní vyčerpání, rozbolavělé svaly, předinfarktový stav, ale i nadšení z pohybu, vynikající kondice a lepší postava. Vyzkoušeli jsme, co obnáší boot camp inspirovaný armádním výcvikem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

skoog

Pamatuju si,

že náš zimní trénink na základce vypadal podobně. :-)

0/0
16.2.2012 18:50

Alka-pone

Re: Pamatuju si,

Přesně tak. A učitelka ještě s úsměvem na nešťastníky poukazovala "Poděkujte Helence, že poběžíte o kolečko navíc/uděláte 10 lehsedů navíc apod. O tom, jak si "nesportovci" užívali od spolužáků, se není třeba rozepisovat. Taky mi to znusilo jakékoliv pohybové aktivity a zejména soutěžení do konce života. Kdykoliv mám jít na teambuilding nebo jinou akci zavánějící sportem a soutěžemi, házím se marod.

0/0
25.2.2012 10:50

skoog

Re: Pamatuju si,

Tak to je škoda. Já jsem z překážkových drah bývala nadšená (problém mi dělala akorát lavička zavěšená na tyči v gymnastických kruzích) a sport jsem si díky přístupu našich učitelů a trenérů oblíbila.

0/0
25.2.2012 18:00

Toranoko

Tak neco podobnyho si pamatuju

z treninku :-) Vcetne toho pridavani, kdyz nekdo nevydrzi. My pak jeste pro vytrvalost obcas dloooooouho sedavali v seize, nebo treba delali hvezdy pekne furt za sebou po cele draze stadionu... na seminarich bylo takovych 10 - 12 hodin cviceni denne (samozrejme prostridaneho, ne intenzivniho, pro rypaly :-) ) - ale stalo to za to.

Dneska nevim, jestli bych do toho sla znova, i kdyz fyzicku jsem tenkrat mela fakt docela dobrou - jen ty shyby mi nesly, ruce jsem mela vzdycky slabsi ;-D

0/0
16.2.2012 17:50

tap3

Hloupě napsané

Aktivita typu BOOT CAMP vubec neni spatna, jen autorka si bohuzel vymysli nesmysly.

U armady BOOT CAMPY vubec neslouzi k ziskani fyzicke kondice. Slouzi k tomu aby si vojak sahl na dno a velici poznal jeho fyzicke a predevsim psychicke limity. Smysl tohoto cviceni chapu u lidi s minimalne (!) zakladni fyzickou kondici. Prinosem jsou hlavne psychicka pozitiva. U lidi se stresujicim zamestnanim je to skvely relax. Pokud je pro nekoho prioritou kondice (ve smyslu vytrvalostni zaklad) nebo spalovani tuku, tak je Boot Camp kontraproduktivni. Daleko lepsi je absolvovat hodinove cviceni ve stredni intenzite, pekne plynule a zatez nabalovat postune casem jak roste fyzicka... ale to je zaklad znalosti, ktere si mohla autorka clanku vygooglovat behem par minut nez napsat neco takto BLBE!!!

+2/0
16.2.2012 16:18

kubas_carreras

Re: Hloupě napsané

Máte pravdu, ale neudržel jste nervy na uzdě, agresivní komentáře nikdy nedosáhnou efektu, který byste chtěl. Brzo se najde někdo, kdo se s Vámi pohádá jen kvůli tomu, jak namyšleně Váš příspěvek působí.

0/0
21.2.2012 9:41

Kacenka7

s úsměvem

čtu tento článek. Sama jsem matka tří dětí, nikdy jsem neměla ani deko navíc právě proto, že fyzická aktivita je součástí mého života, stejně jako jím, piji, hýbu se. To by měl pochopit každý, kdo se stará o své zdraví. Jsou však tací chudáci, jejichž prioritou - pod nátlakem médií - je správně vyrýsovaný sval či počet cm v pase. Lidem, kterým jde o to v krátkém čase shodit co nejvíce kg bez ohledu na zdraví kostí, kloubů, bez ohledu na únavu a psychický stav, lze krátkodobou zátěž typu bootcamp jen doporučit :-)

0/0
16.2.2012 15:07

a budou mě mazat a budou.....

15 shybů

;-Dpaní si plete pojmy s dojmy;-D

0/0
16.2.2012 14:58

fenix007

prošla jsem tím taky a bezvadný to nebylo

ani po měsíci. Jednak nevím co je skvělého na tom, že vás někdo uplně oddělá. Za druhé v reklamě slibovali individuální přístup a rozdělení na nováčky a ostatní. Nic takového neexistuje. Takže po měsíci, kdy jsem "plivala krev" na každé hodině , jsem byl logicky pořád poslední a zlepšení kondičky mě zas tak nemotivuje. Takže dost blbárna pro lidi, kterým blbárna nevadí. Myslím, že když trénovaný "odborník" zruší námahou začátečníky, tak na tom není nic odborného ani povzbudivého ani skvělého. Rv Rv Rv

+3/0
16.2.2012 14:32

EddieCz

Mozna jeste poznamka,

tady nejde ani tak o to cviceni, ale o celem zivotnim stylu. Pokud se nezmeni to, jeden bootcamp to nespravi. ;-)

0/0
16.2.2012 13:46

lkrata

xxx

Docela vtipne napsane.

0/0
16.2.2012 13:21

Fiksem

Kam to svět dopracoval

chudinky musí vstávat o půl šesté... Si myslíte, že třeba lidi v pekárně vstávájí na 9 hodinu??? To že někdo sedí v kanceláři neznamená, že musí kynout a nesmí sportovat nebo aspoň trochu se aktivněji hýbat... Ale opak je asi pravdou... Na to jak člověk vypadá a měl by vypadat má selský rozum a nemusí chodit do žádných kempů. Pokud vidím, že se nevlezu do oblečení, tak se sebou začnu něco dělat a nedělám z toho vědu, že se musím hýbat víc, než dojít si z kancelářské židle pro kávu nebo záchod....

0/0
16.2.2012 13:20

bara.obava

Re: Kam to svět dopracoval

jezismarja 8-o8-o8-o

0/0
16.2.2012 13:22

lajika

Re: Kam to svět dopracoval

klid, "fiksem" se blbě vyspal/a před směnou v pekárně....

+4/0
16.2.2012 13:49

Mr.Kumbal

15 shybů?

No jistěéé :))

0/0
16.2.2012 13:04

k.marco

Re: 15 shybů?

To bylo asi 15 kliků to je možné za měsíc nacvičit

0/0
16.2.2012 13:43

Lenka S.

..

Nevypadá to tak špatně,ale docela to působí dojmem, že to kolenům hodně rychle pomůže do věčných lovišť:-).

+2/0
16.2.2012 12:30

bitkar

Re: ..

to je pravda, ty cviky nejsou zrovna delany nejak peclive. Proste hrubej vycvik. Btw. nevim jak moc je to na hubnuti, protoze jsem nekde cetl, ze na hubnuti je dobry tempo, ktery clovek zvlada (zvyseny dech a tep., ale stale clovek muze napr. mluvit), pokud se clovek zatezuje vic, tak udajne uz nespaluje tuky a je to dobry tak na tu fyzicku. Ale nemam to na sobe overeny, jelikoz nehubnu a nikdy jsem to nedelal.

0/0
16.2.2012 12:33

Maséér

Re: ..

pro ženský je supr fitbox a tyhle kraviny a pro chlapy třeba MT,KB nebo box. Drsnější na výdej energie je snad už jenom lezecká stěna. Takže pokud chce člověk se sebou něco dělat,nejlepší začátek je blbý švihadlo.... 3*2 minuty s pauzu...jenom než si na tohle člověk zvykne,má min.2 až 3 kila dole

0/0
16.2.2012 12:53

Lord Havelock Vetinari

Re: ..

Nevim, stěna mi nepřijde jako zvlášť velký výdrb. Jeden vydrží lézt tak dlouho, dokud si neoddělá ruce, což může být u nepříliš trénovaných lidí relativně rychle.

0/0
16.2.2012 17:37

smet

boot camp

a co to má společnýho s armádou? čekal jsem že bude chodit desítky km s 50kg batohem, řezat lidem hlavy polní lopatkou a pít hadí krev .... ;-€

+2/0
16.2.2012 12:16

0xf

Re: boot camp

ja myslel ze to bude neco ako v rockym :-D

0/0
16.2.2012 12:18

bitkar

Re: boot camp

boxovani do masa? :)

0/0
16.2.2012 12:28

Maséér

Re: boot camp

je to jenom marketingový název pro něco,kde se sejde mnoho obézních žen,která očekávájí zázraky spojené s minimem námahy

0/0
16.2.2012 12:59

IfčaX

Re: boot camp

"S minimem námahy"? Tohle??? 8-o

0/0
16.2.2012 13:01

Maséér

Re: boot camp

ano ...absoluvujte přípravu některého prof.sportovce a potom mluvte... tohle je jenom forma lehkého fin.výdělku na obezních lidech,nic víc.

0/0
16.2.2012 13:07

IfčaX

Re: boot camp

Proboha, proč to porovnáváte s přípravou prof. sportovců? 8-o

V každém případě by měl být organizátor dost rozumný, aby obéznímu člověku - kdyby už některého taková hovadina, jako toto, napadla - účast rozmluvil. No, možná jim jen dávají podepsat, že je vše na vlastní odpovědnost.... protože na tomto si tělo totálně odrovná.

0/0
16.2.2012 13:12

Maséér

Re: boot camp

ptž tyhle kempy vesměs vedou akorát ke svalovým úrazům,lidé nejsou zvyklý,nejsou správně rozcvičení a s plnou vervou se do toho pustí a během jednoho až dvou treninku vetsina odpadne,ptž nevidí hned okamžitý efekt a také proto,že je všechno bolí...proto to minimum ( bylo to myšleno v delším časovém horizontu,ne jednorázově). a pokud to navíc nepodpoříte regenerací a výživou,tak je spíše pro tělo kontraproduktivní,jak správně píšete. A ten organizátor to právě vesměs nedělá z dobré vůle,ale kvůli tomu výdělku...tak proto

+1/0
16.2.2012 13:19

IfčaX

Re: boot camp

OK - tady už, myslím, nejsme ve sporu.

0/0
16.2.2012 13:21

Maséér

Re: boot camp

jsem rád,že jsme se shodli...přeji příjemný den

0/0
16.2.2012 13:28

duchodkyne

bootcamp

Já chodím pravidelně už dva roky a je to super - nemusím se nijak extra omezovat v jídle a v 35 letech jsem se svou fyzičkou - poprvé v životě - opravdu spokojený. Nejdůležitější je pro mě to cvičení a běhání v partě, to dělá hrozně moc, sám se člověk dokopává jen obtížně.

0/0
16.2.2012 12:11

bitkar

Re: bootcamp

to je pravda, hned to jde lip, kdyz na vas nekdo rve a delate to spolu.

+1/0
16.2.2012 12:34

duchodkyne

Re: bootcamp

Člověk se taky jinak snaží, když instruktorka při klikování za neustálého ječení "cvič!", "nelež!", "dělej!" ;-D apod. udělá 71.-80. klik na levé a 81.-90. klik na pravé ruce... :-)R^

0/0
16.2.2012 13:10

Maséér

Re: bootcamp

nemyslím to zle,ale měl jste už nějaký úraz či sval.zranění vzniklé v souvislosti s bootcamp aktivitou ?

0/0
16.2.2012 13:30

duchodkyne

Re: bootcamp

Neměl. Při každém cvičení je rozehřívací fáze, než se jde dělat něco dynamického. Ani si nevybavuju, že by se tam někomu něco takového stalo. Možná nějaké drobnosti, třeba podvrtnutý kotník při běhání apod.

0/0
16.2.2012 14:30

k.marco

Bootkemp je jen pro kravaťáky nebo maminy ze satelitů

Není problém si najít nějaké to cvičení pod kontrolou ve svém okolí, ale jak si to může dovolit člověk s 15 tis. čistého když jedna hodina tohoto kempu výjde na 200-600 korun za cvičební jednotku. Pro nějaký účinek je nutné se takto pohybovat alespoň 2x týdně. To už za ten měsíc dokáže z peněženky odčerpat docela slušnou částku. Jak tady někdo psal udělat si nějaké ty cviky doma zadarmo není problém ale nemá to ten správný účinek a hlavně ve více lidech je to lepší a účinnější díky každému trochu vrozené soutěživosti být co nejlepší.

+2/0
16.2.2012 12:07

0xf

Re: Bootkemp je jen pro kravaťáky nebo maminy ze satelitů

tak treningovy plan si muzete nechat sestavit, soutezivost se stopkama je docela zajima vec... jsou porad stejny a neunavny souper... a s fyzickymy stavy doprovazejici extremni zatez je clovek stejne vzdycky sam nikdo mu nepomuze...

0/0
16.2.2012 12:14

Maséér

Re: Bootkemp je jen pro kravaťáky nebo maminy ze satelitů

tohle by měl každý dělat pro sebe a ne aby trufnul souseda či kolegu... přesně kvůli tomu si spíš většina lidí ublíží (přece se nenechám zahanbit tou paní od vedle) a šlape do toho hlava nehlava,zranění nezranění a to vše je podpořena mohutným slovním povzbuzováním,za které se nemusí stydět lecjaká zelená guma. Prostě pokud člověk několik let nic nedělá,tak je holej nesmysl skočit do takové akce rovnou po hlavě,bez jakékoliv předchozí přípravy,ptž si akorát člověk vesměs spíš ublíží či se zraní.

0/0
16.2.2012 13:41

duchodkyne

15 shybů?

Tak jestli paní autorka udělá po pár lekcích 15 shybů, tak to její kondice byla víc než výborná už na počátku...

Jestli je to ale ta paní v modrých teplákách, tak je to jasné - má natrénované plíce ;-)

0/0
16.2.2012 12:06

Občan svobodný

Re: 15 shybů?

Přesně tak, už pár měsíců posiluji a shyb prostě nedám. ;-D

0/0
16.2.2012 12:08

0xf

Re: 15 shybů?

jenze shyb neni jen o sile ale i o dynamice pohybu a tu v posilovne vetsinou nenajdete... i kdyz existuji i takove cviceni ale to neni takova ta klasicka posilovna...

0/0
16.2.2012 12:12

Občan svobodný

Re: 15 shybů?

Souhlasím, navíc taky záleží na váze, kterou člověk zvedá.

+1/0
16.2.2012 12:14

duchodkyne

Re: 15 shybů?

Správně provedený shyb není dynamický - žádný švih ani nic jiného. Z visu nahoru až pěkně bradu nad hrazdu. Jo a samozřejmě nadhmatem ;-)

Já jich běžně udělám tak 7 (mám 95kg), rekord 9. 15 ani náhodou... ;-(

+1/0
16.2.2012 12:24

Ondřej Šmída

Re: 15 shybů?

Ona ale na 99% myslela sedy lehy ;) Určitě ne shyby na hrazdě...

0/0
16.2.2012 12:32

duchodkyne

Re: 15 shybů?

No tak jestli si plete shyby a sedy-lehy, tak by ji v té tělocvičně měli trochu zadřít ;-D

0/0
16.2.2012 12:33

yrral

Re: 15 shybů?

15 sedů-lehů je zase dost málo, spíš to budou nějaký ošizený shyby, něco jako ženský kliky

0/0
16.2.2012 12:43

Maséér

Re: 15 shybů?

a máš ruce nadhmatem nebo podhmatem... silově je v tom je velkej rozdíl

0/0
16.2.2012 12:54

Maséér

Re: 15 shybů?

tak to něco děláte špatně...ptž po pár mesících ten shyb prostě udělat musíte,aspon jeden.... teda pokud necvičíte jednou mešíčně

0/0
16.2.2012 13:31

Radek Hampl

Re: 15 shybů?

Jo to máte pravdu, když jsem lezl po skalách a trochu trénoval, dělal jsou 35 shybů. Teď už delší dobu nedělám nic moc a těch shybů dám tak 8 až 10. Pokud bych zase začal trénovat, skutečně ten počet shybů opět rapidně poroste nahoru (osobní zkušenost). Pokud tedy ten/ta trénuje a počet shybů alespoň trochu neroste, pak je někde chyba v tréninku...

0/0
16.2.2012 15:19

exit47

Re: 15 shybů?

Různá šíře a způsob úchopu (širší úchop-více na zádové svaly, užší na svaly paží-biceps, hluboký sv.pažní, podobně: nadhmat-záda, podhmat-ruce) takže je to podle mě dost multifunkční cvik =D ale musí se dělat pořádně a žádné bezduché bušení, jak orangutan =) Já používám cca 14dní jednu trénovací aplikaci na android, která vám rozpočítá opakování do jednotlivých sérií a od minulého týdne jsem si polepšil z 10 shybů na 15 (úzký úchop nadhmatem). Dřív jsem jich v kuse udělal, tak 5-6 =D .Podle rozvrhu to mám na 6 týdnů a měl bych se dostat na 30, tak snad to vyjde. Jinak co se týče boot campu, tak jsou podle mě takovéhle akce, jen ždímačka peněz z lidí. Mě stačí cvičení doma s vlastní vahou + dvě jednoručky a staré oprýskané švihadlo. Posilovna je sice fajn, ale já moc nemusím ty namyšlené hošany s bobulema až za ušima. Co se producírují furt před zrcadlem. Mě jde jen o to si udržet kondici ať se na stará kolena neloudám o berlích =)

0/0
16.2.2012 21:27







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.