Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jan Cimický: každý druhý až třetí člověk potřebuje psychiatra

Známý český psychiatr Jan Cimický se poslední dobou cítí uštvaně. Uchazečů o jeho péči totiž nebývale přibývá. "Podle statistik potřebuje každý druhý až třetí člověk na světě psychiatra. A zdá se, že u nás bude statistika ještě odvážnější," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eva36

normální?

Ježíšmarjá,přihlašte se mi někdo,kdo si myslí,že je normální!Kdekdo si myslí,jak je krásný,chytrý a pod,Kdekdo je hypochondr,někdo je hrdina,vše léčí magií,muži se perou,aby si dokázali,jací jsou frájové,ženy si koupí asi dvacáté triko o 2 čísla menší,kvrdlají ošklivýma nohama na vysokých podpatcích,muži jsou hákliví na velikost pinďoura,mladí si myslí,jak strašně jsou chytří,staří si myslí,že zabrání tomu,aby jejích potomci nedělali stejné krávoviny.Já osobně jsem ješitná,chytrá,hezká,ale asi já normální budu,když připouštím,že jsem cvok.

0/0
4.1.2012 23:03

Chytry.Levicak

něco o realitě

psycholog, či psychiatr dá mnoho dobrých rad, i když už jsou z toho fráze. Ale ty se v té realitě nedají většinou naplnit.

0/0
30.12.2011 20:18

bratři v triku

Re: něco o realitě

psycholog, ani psychiatr nejsou od toho, aby radili ve smyslu "měla byste".... to si asi fakt plete s farářem.

0/0
4.1.2012 14:20

lumin-oil

no

jo, kdyz mne zachovani lidstva nejak nezajima a zadnou poruchou netrpim.

0/0
29.12.2011 18:45

tomtop

Re: no

každý si myslí že ho nepotřebuje ...

0/0
29.12.2011 20:40

Škubi

Jsme tu tři

ani na jednom nic nepozoruju, takže jsem ten magor asi já... ;-D;-D

0/0
29.12.2011 18:28

Homosalat

Anoo, pan Cinický je hned ten druhý!

R^;-D

0/0
29.12.2011 17:20

fitzie

ráda bych podotkla

že debata o "pomužštění" žen a jeho příčinách simultánně probíhá v článku o firmách dbajících na genderovou vyváženost. společnost, ve kterém se žena má líp, pokud se začne chovat jako muž, jednoduše skončí blbě. jsou dvě cesty řešení problému: vyvinout takovou míru útisku, aby ženy takový krok nemohly realizovat, nebo takovou míru rovnoprávnosti, aby mužské chování nepřinášelo ženám výhody. Kecy chlapů na zmíněném fóru, že ženy jsou hůř odměňovány prostě proto, že jsou horší (dle mužských měřítek), vedou k jedinému: část žen začne být "stejně dobrá" jako chlapi, tj, převezme mužskou roli a krátkodobě čerpá výhody, které z toho plynou. dlouhodobě ztratí všichni.

+1/0
29.12.2011 15:22

Bereniké

Re: ráda bych podotkla

A co když je to jinak? Co když to prostě v těch ženách už je a ony naopak mají možnost projevit se ve své vlastní přirozenosti a nejsou společností nuceny k nějakému přetvařování a předstírání přemrštěné ženskosti? Každý má v sobě určitou míru ženské a mužské složky a jen jsou v lidech namixovány v různém poměru, je dost možné, že část žen je víc "mužských" než někteří muži. V tradičně rozdělené mužské a ženské společnosti musí tyto hraniční typy mužů i žen jednoznačně dost trpět, protože jim je přisuzována role, na kterou nejsou stavěni.

+1/0
29.12.2011 22:01

Scarlett from Scottland

ano

dnešní životní styl a chování lidí je fakt na švestku :-/

0/0
29.12.2011 11:48

DrPrHrBr

Re: ano

To by bylo na sáhodlouhý rozhovor, taky jsem z toho nešťastný a nevím, jak donutit spoustu lidí ve svém okolí, aby se začali chovat "normálně" - převzít zodpovědnost, držet dané slovo, umět se rozhodnout. Podle mě je to tím, že spousta lidí nemá víru (jakoukoliv) a pouze tápe. S poměrně hodně myšlenkami jsem se ztotožnil zde http://www.ceskatelevize.cz/porady/10345011743-interpelace/video/

0/0
29.12.2011 13:45

lumin-oil

Re: ano

se slovem a rozhodnutim neni problem, ale co je to ta zodpovednost? Za co? Co to ma spolecneho s virou? Jsem pragmatik a ateista. Davam prednost faktum. Chcete-li verim jim....coz neznamena, ze jsem verici;-)

0/0
29.12.2011 18:46

řešení

Když se rozhlédnu kolem sebe, musím mu dát za pravdu.

(myslím to vážně, sám mám s psychiatrií zkušenosti)

0/0
29.12.2011 10:50

st.1

Re: Když se rozhlédnu kolem sebe, musím mu dát za pravdu.

já taky, mám zkušenosti téměř osobní týkající se nejbližší rodiny a v prvé řadě bych poslala léčit řadu psychiatrů a psychologů ! ale k někomu fakt dobrýmu protože mám pocit, že řadě z nich už není pomoci !

0/0
29.12.2011 11:56

fitzie

Re: Když se rozhlédnu kolem sebe, musím mu dát za pravdu.

to bylo to první,co mě napadlo: cimický kulantně přiznává, že potřebuje psychiatra :-D

0/0
29.12.2011 15:27

tommy008

Re: Když se rozhlédnu kolem sebe, musím mu dát za pravdu.

Naprosto souhlasim. Zajem o pacienta minimalni. Psychiatr pouze predepise osvedcene leky (casto na zaklade vsimneho od vyrobce), ktere pacient casto ani nepotrebuje a jejich uzivanim si zkrati zivot i o desitky let (odesle ledviny, jatra apod.). Jakekoliv nazory pacienta jsou zakazany. Psychologem jen pritakavat a obcas neco placne. Mozna je to tim, ze tech lidi maji hodne, ale bohuzel zrovna v techto pripadech lidi nelze brat kus po kusu. Ve vsech pripadech bud od pacienta ci pojistovny vytrhavaji peknou sumu penez.

0/0
29.12.2011 16:08

st.1

Re: Když se rozhlédnu kolem sebe, musím mu dát za pravdu.

ano přesně problémy jenom utlumí a přikryjí hromadou léků (ze kterých se mají evidentně dobře) ale člověku pomoci neumí a možná ani nechtějí, protože by přišli o zlatou slepici,nemají žádnou zodpovědnost jako např.chirurgové nebo porodníci a když farmaka nezabírají tak na přímý dotaz dokážou vytvořit takovej ksicht, že by jim orborník nasadil svěrací kazajku...........chci říct, že se zatváří jako debil a řekne NO TO VÍTE........

0/0
29.12.2011 18:26

negatiff

děkuji

za zajímavý rozhovor R^

+5/0
29.12.2011 10:36

Jánošíkův dech

Vsichni se chceme mit lepe, nez na co stacime, jak psychicky

tak financne.

0/0
29.12.2011 10:29

vlastik+++

MUDr Cimický

má málo kšeftů, potřebuje rozhejbat poptávku. Mnoho zajíců a málo kapustičky. Za pár let bude psychiatrů a psychologů víc než potenciálních pacientů.

+2/0
29.12.2011 10:14

negatiff

Re: MUDr Cimický

s tím nesouhlasím, zkuste se někde objednat k psychiatrovi jako nový pacient a řeknou vám, že mají plno nebo nejbližší termín za 2 měsíce.

0/0
29.12.2011 10:36

mamina2

Re: MUDr Cimický

To je vidět, že nejste v obraze. Psychiatři rozhodně netrpí nedostatkem pacientů.

0/0
29.12.2011 10:59

vlastik+++

Re: MUDr Cimický

Myslím že je to jenom otázka času. Z humanitních oborů vychází samej psycholog a podle mě budou postupně nahrazovat absolventy lékařských fakult. Je to módní vlna ze zámoří kde má každej svýho cvokaře.

+1/0
29.12.2011 12:36

mamina2

Re: MUDr Cimický

Psycholog a psychiatr je něco dost jiného, takže psychologové určitě psychiatry neohrožují.

+3/0
29.12.2011 12:56

tomtop

Re: MUDr Cimický

zato u nás si každej trouba myslí, že za psychologem chodí jen blázni ... jako by nemoc duše byla rozdílná od nemoci těla.

0/0
29.12.2011 20:44

fitzie

Re: MUDr Cimický

souhlasím v tom, že jde o poptávku uměle vyšroubovanou. byli na tom snad lidé v Evropě po třicetileté válce líp? byli snad méně vyšinutí, když skončila první světová? myslím, že je za tím jen neochota čelit vlastnímu životu a nepříjemnostem, které přináší.

pochopte už: trpět je normální a je třeba se to naučit.

0/0
29.12.2011 15:26

mamina2

Re: MUDr Cimický

Ale nemá cenu trpět zbytečně. Deprese je nemoc a dá se většinou naštěstí léčit.

0/0
29.12.2011 15:29

IfčaX

Re: MUDr Cimický

Svým způsobem je to pravda... jen dumám, kam všude to vztáhnout. Jestli třeba i zuby léčit pouze trháním kovářskými kleštěmi bez umrtvení - protože po třicetileté válce to lidem taky stačilo a trpět je normální.

0/0
30.12.2011 14:18

tuan4

Re: MUDr Cimický

.......jděte na jeho web a zkuste se objednat - pohoříte!!

+1/0
29.12.2011 15:44

3dzery

???

Estébákovi je už vše odpuštěno?

+1/0
29.12.2011 9:45

tuan4

Re: ???

....................myslíš že je někomu co odpouštět?

Totéž platí i o Plzákovi.

0/0
29.12.2011 15:47

andromedisis

VBT

If in your country the madmen are growing, and everyone is going insane and everyone is going to the psychoanalyst, know well you are the most civilized country in the world. When any country achieves the optimum, everyone will have become mad. Civilization drives you mad because it is not allowing you to be your natural self. Everything is suppressed, and with suppression everything is disturbed. You cannot even breathe naturally; anything else is out of the question. Even your breath is unnatural. You cannot breathe deeply because the society does not allow you deep breathing.

Breathe deeply, because if you take deep breaths you cannot suppress your instincts. If you want to suppress anything, you can observe the changes in breathing in yourself. If you are angry and you want to suppress it, what will you do? Immediately you will stop breathing.

0/0
29.12.2011 9:34

Arjan Peel

Re: VBT

A zdroj?

0/0
29.12.2011 10:32

andromedisis

Re: VBT

Vigyan Bhairav Tantra. Komentář.

0/0
29.12.2011 12:03

st.1

ano každý druhý člověk -a téměř každý první psychiatr

a psycholog o doktorech nemluvě !

+3/0
29.12.2011 8:23

quagaar

už tu dlouho

nebyl Lančík.

0/0
29.12.2011 6:30

jannes

Re: už tu dlouho

Asi nemá čas, volá a čeká, až bude mít Cimický volný telefon.... Zřejmě mu volají diskutéři ze sportovní rubriky, a že jich tam podobných je .

0/0
29.12.2011 10:26







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.