- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Což takhle říci vykročit do prázdna?
mne trochu zarazilo..do toho bych opravdu vyskočit nechtěla....
"Ten pocit vyskočit z letadla do vzduchoprázdna je strašný" - to věřím, Martino. Až by se mi z toho vakua tajil dech.
"Pokaždé si však musíte najít nějaké letadlo či vrtulník, které vás dopraví nahoru, třeba až do čtyř tisíc kilometrů nad zem," tam letadlo ani vrtulník nedoletí. A z vesmíru (4000Km) vysoko nad Zemí ještě nikdo neskákal. Na Zem by asi za svého života nikdy nedopadl.
To jsou ti experti, co dřív píší, než myslí...:-)
létám bezmot. od 1976. Nejdřív kluzáky, pak rogalo a pak padák. Pokud si chcete opravdu zalétat, doporučuji klasický kluzák na sportovním letišti. Jinak budete jen zobat maliny a kluzáci se vám budou smát z oblohy. Uletí 300-500km jako nic a na padáku je 20 km slušný a ne častý výkon.
Začátečníci totiž nemají zkušenosti, často se špatně rozhodnou co volit. Nevýhodou rogala i PK je málo příležitostí k létání, malé výkony a vyšší nebezpečnost. Zkrátka silnější vítr je likvidační a hledat kopce na vítr, který zrovna fouká je nutnost cestovat na dlouhé vzdálenosti s nejistým výsledkem. Problém je i s nízkými výkony. Padák má klouzavost max.7 a rychlost 45 a rogalo má klouzák 15 a rychlost 120, ale kluzák má klouzák 30-45 a rychlost přes 200. Vlečná vás zatáhne pod stoupák. Neocenitrlná výhoda. Let je sice dražší, ale nemusíte kupovat kluzák. Padák i rogalo je drahé ažaž.
Kdo chce samostatnost, at si s kamarády pořídí motorizovaný kluzák, nebo malý klas.UL, i ten termiku točí parádně.