Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peklo soutěživosti aneb proč musí muži pořád vyhrávat

Kvůli vítězství se pohádám s kamarády i manželkou, nadávám, křičím, nechám si přerazit nohu a vytlouct pár zubů. Soutěžím rád, chci vyhrávat. Jsem snad proto podivín, nebo dokonce primitiv?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nonick

try:

Do vypjaté situace kolem bojkotu izraelského zboží včetně knih, který

vyhlásilo zastupitelstvo skotského hrabství West Dunbartonshire, se

rozhodla vstoupit skupina britských Židů. Ti se rozhodli na oplátku

vyhlásit bojkot všem produktům tohoto okresu, naneštěstí však zjistili,

že v dané oblasti se vůbec nic nevyrábí – „dokonce ani whiskey“, jak konstatoval Nigel Lawrence, mluvčí iniciativy.

0/0
12.7.2011 18:16

Kartony

Muži a ženy jsou natolik odlišní, že je možné hvořit o dvou

poddruzích druhu homo sapiens. Jiné hormony a jiná historická předurčenost způsobuje rozdílné vlastnosti obou pohlaví. Ženám se při pohledu na něco malého vylučuje hormon progesteron, který jim působí dobré pocity. A nemusí to být jen dítě, ale stačí panenka, medvídek, nebo nějaké mláďátko. Proto si hlky raději hrají s panenkami než s autíčky. Ženy lépe rozlišují barvy, ale hůře vidí potmě. Oči mají dále od sebe a proto vidí částečně i dozadu, ale snižuje to stereo efekt, takže špatně odhadují vzdálenost. Dalo by se pokračovat, ale bylo by to na celou knihu. Muž byl prostě lovec a žena hlídala příbytek s dětmi a sbírala bobule.

0/0
24.6.2011 16:17

váš účet byl vzrušen

Re: Muži a ženy jsou natolik odlišní, že je možné hvořit o dvou

Koukám další, koho nebavila ve škole biologie.

0/0
26.6.2011 1:17

CCblue

Za co vděčíme mužské rivalitě?

Pokud jste to zatím nepochopili, tak jí vděčíme za všechno, co člověk vytvořil. Bez ní by lidstvo zřejmě už dávno neexistovalo.

Díky rivalitě je člověk stále schopen být připraven na katastrofické situace a přežít je.

0/0
24.6.2011 11:22

Lev__z--Rožmitálu

Re: Za co vděčíme mužské rivalitě?

pěkná hloupost

kdyby to byla pravda tak by se na rozvoj civilizace nečekalo desetitisíce let kdy toho byl člověk teoreticky schopen

boj o samičku je totiž naprosto primitivní pud který nemá se vzestupem v poměrně nedávné době zase tolik společného

a je jasné že by lidstvo nebýt toho neexistovalo protože to tak funguje v přírodě a člověk je součástí přírody

0/0
24.6.2011 13:53

dscs

Re: Za co vděčíme mužské rivalitě?

ale tohle je ONA dnes, tak tam slecinky a pani musi jedna druhou ujistovat, ze ony jsou ty lepsi:D:D:

0/0
26.6.2011 13:34

Inkvizitor Johny

Blablabla

A proč musí ženy furt prohrávat? Proč musí vychovávat samy děti? Proč je v ČR 50% manželství rozvedených? A co na to Jan Tleskač?

0/0
23.6.2011 21:31

Lev__z--Rožmitálu

Re: Blablabla

protože článek je naprostý blábol

lidi jsou natolik zdegenerovaní civilizací že se na ně děje v přírodě v podstatě už vůbec nedají vztahovat

a projevují se u nich pouze podprahově a to ještě občas v různých nastaveních třeba hormonálních hladin

0/0
23.6.2011 23:51

bembinka

Článek v pohodě,

diskuze stojí za prd...

0/0
23.6.2011 19:23

myBeadoor

Hloupoučký článek

Proč musí muži pořád vyhrávat je tak banální otázka, na kterou pan Karel nenašel a podle mě ani nechce najít otázku. Jen chce malinko zalézt ženám to řiťky. Pro může je soutěžení a touha být nejlepší jeden ze základních pudů. Jen nejsilnější a nejúspěšnější samec má nárok se množit. Zjednodušeně musím seřezat všechny potencionální protivníky, rozumněj soutěžit a vyhrát", abych si vybral partnerku a zasunul.

0/0
23.6.2011 16:17

bitkar

heh

nevim o tom, ze by jaderny fyzicky byly u chlapu v kurzu ;D

0/0
23.6.2011 16:04

dscs

Re: heh

prave. zato sekretarky a recepcni a sestricky...

0/0
26.6.2011 13:36

Peťulák2

Pokud nebudou soutěžit v tom, kdo se vydrží dýl nemejt...

0/0
23.6.2011 15:58

Lev__z--Rožmitálu

ženy nesoutěží

a muži neustále soutěží

větší krávovinu jsem dlouho neviděl:-P

0/0
23.6.2011 14:28

t.varga

karle

zklidni hormon a jdi si běhat za X-man team

ten článek byl trapnej blábol, nechápu že tak podlejzáš

0/0
23.6.2011 13:51

Lev__z--Rožmitálu

Re: karle

R^

0/0
23.6.2011 14:34

dscs

mimoradne pravda

s hauserovou vetsinou nesouhlasim, ale tohle je pravda: : "Můžeme pobízet holčičky, aby se chtěly stát prezidentkami, astronautkami, neurochirurgyněmi nebo nukleárními fyzičkami, a ono to skutečně je v jejich silách. Jenomže ta sladká odměna, která čeká nejúspěšnější chlapečky v podobě zvýšené atraktivity pro opačné pohlaví, holčičkám bohužel nekyne. Což ony intuitivně tuší a dál sní o dráze hereček, modelek nebo kadeřnic, protože pak budou mít daleko větší výběr partnerů."

- muze uspesne zeny odpuzuji, inteligence je na obtiz

0/0
23.6.2011 13:28

Lev__z--Rožmitálu

Re: mimoradne pravda

atraktivita pro druhé pohlaví?

když to vezmeš statisticky tak je to hloupost

ono úspěšných slavných a atraktivních je jen pár a stojí příliš mnoho úsilí toho dosáhnout

nehledě na to že skutečný úspěch není v tom něco dokázat ale předat geny a předat jich co nejvíc

a kolik genů předá nějaký neurochirurg a kolik genů předá úplně průměrný člověk? já bych řekl že statisticky je ten druhý na tom líp:-P

0/0
23.6.2011 14:31

martina111

Re: mimoradne pravda

Evoluční úspěch není jen předaných v genech.. ;-) Co takhle teorie memů? Významný neurochirurg nebo vědec může pro kulturní evoluci udělat víc než například nevzdělaný a neinteligentní člověk, který dokáže jen to, že zplodí pár potomků, pro evoluci biologickou..

0/0
23.6.2011 15:19

net.Xtreme V.

Re: mimoradne pravda

Jso udvě základní evoluční strategie. r-strategie spočívá skutečně ve velkém počtu potomků...tady nás drtí každá rozvojová země. Ale je tu i K-strategie, kdy je méně potomků, ale zato se jim dostane prostředků a výchovy, aby je nečekala nízká úmrtnost a našli si kvalitního partnera...a tady zas uspěje ten neurochirurg...ono když totiž dojde k nějakému konečnému střetu mezi populacemi (třeba válce), tak leckdy milion vojáků s kalašnikovem je bezmocných proti pár tankům a stíhačkám...to samé, když obě populace postihne nějaká katastrofa, viz zemětřesení v Japonsku nebo na Haiti...

0/0
23.6.2011 15:59

Lev__z--Rožmitálu

Re: mimoradne pravda

no to ano

ale já mluvím o tzv. budování kariéry na úkor rozmnožování

a na to že si řada lidí myslí že hromaděním majetku ukazují jak jsou úspěšní nejsou dokud nesplodí kvalitní potomky a kvalitně je nevychovají což je dlouhodobá strastiplná cesta

narážím zejména na to že by bylo lepší si zajistit materiální prostředky k důsotjnému životu a pak se na honění za kariérním "úspěchem" vykašlat

0/0
23.6.2011 20:39

dscs

Re: mimoradne pravda

nevim, za hloupost to nepovazuju, nejuspesnejsi podle me jsou prumrne hezke a podprumerne chytre zeny

0/0
26.6.2011 13:43

martina111

Re: mimoradne pravda

Něco na tom je.. několik vystudovaných vysokých škol nebo třeba Nobelova cena bezpochyby ženě extrémní atraktivitu nedodá.. ještě že tedy nemusíme všechno dělat jen proto abychom byli atraktivní.. :-) Překvapivě i bez žen by věda nejspíš utrpěla ztráty.. Ale že by inteligence muže přímo odpuzovala to se mi nezdá, to asi vážně jen některé.. ;-)

0/0
23.6.2011 15:16

synli

Re: mimoradne pravda

Věřte mi, že mě hloupé slípky nepřitahují. Nemám si s nimi co říct. Inteligence je pro mne jako pro chlapa atraktivní.

0/0
23.6.2011 15:22

martina111

Re: mimoradne pravda

Taky si myslím, že většina (normálních) mužů na spíše tom bude jako vy. :-)

0/0
23.6.2011 15:33

martina111

Re: mimoradne pravda

Taky si myslím, že většina (normálních) mužů na tom bude spíše jako vy. :-)

0/0
23.6.2011 15:35

martina111

Re: mimoradne pravda

...ale proč se mi to poslalo dvakrát to netuším...

0/0
23.6.2011 15:35

synli

Re: mimoradne pravda

Je ale fakt, že u chlapů s nižší inteligencí (dejme tomu 95 a níže) by mohla vyšší inteligence u ženy působit zastrašujícím dojmem. ;-)

0/0
23.6.2011 16:03

martina111

Re: mimoradne pravda

Naštěstí je pořád ještě velká pravděpodobnost, že takto méně obdařený muž si najde velmi podobný protějšek.. a všichni by mohli být spokojení. :-P

0/0
23.6.2011 16:26

synli

Re: mimoradne pravda

Ano, i takto se udržují společenské vrstvy a třídy. Vrána k vráně...

0/0
23.6.2011 16:44

Peťulák2

Re: mimoradne pravda

No a je pro tebe důležitější si dobře popovídat, ač ti kručí v břiše a on inteligentní dáma jde vynalézat, nebo nakonec budeš rád za tu, s kterou si sice pokecáš jen o běžných věcech, ale lásku ti bude dávat najevo třeba tím, že o tebe bude pečovat?

To je totiž kámen úrazu většinou. Nemusí to být pravidlem, ale pokud muž opravdu maká, tak čeká, že přijde domů a tam ho bude čekat relaxační zóna - uklizeno, navařeno, usměvavá žena. Pokud maká žena, očekávala by to sice taky, ale pořád ještě se nám situace nezměnila natolik (a to není vyloženě kritika), že by muž měl mezitím doma navařeno, naklizeno, usmíval se a čekal, až si žena řekne o sex. Pokud jsou pracovití oba, tak je to pořád ve většině na ní, aby zajistila teplo domova, takže (bez urážky) oproti muži toho udělá 2x tolik.

Nicméně věř mi, že v domácnosti, kde si chlap bude mět vybrat mezi popovídáním si a opečovávánou domácností, tak v 99% časem zjistí, že vlastně chce to druhé.

0/0
23.6.2011 16:04

synli

Re: mimoradne pravda

Z vašeho příspěvku přímo čiší názor, že žena se může postarat kvalitně o domácnost a o muže, pouze pokud není inteligentní. Z mého pohledu je mi vás docela líto (ale chápu, že vy ze svého to asi vidíte jinak).

0/0
23.6.2011 16:10

martina111

Re: mimoradne pravda

To je moc dobře, že vidíte kde je kámen úrazu. To je první krok k tomu něco zlepšit.. takže tedy kručí vám v břiše? Uvařte si něco k jídlu! [:-) Ale vážně.. rozhodně si nemyslím, že definice inteligentní dámy byla nepraktická "vynálezkyně", která zahrnuje péčí maximálně laboratorní potkany.. jak psal synli, názor, že jen nepříliš chytrá žena se dokáže postarat o domácnost je poněkud zvláštní.. Pokud byste ovšem měl doma inteligentní dámu, která toho oproti vám, jak píšete, udělá dvakrát tolik, není nic jednoduššího, než jí s tím zajišťováním tepla domova trošičku pomoct a všichni budou hned spokojenější.. :-)

0/0
23.6.2011 16:23

synli

Re: mimoradne pravda

Samozřejmě - pokud se jedná o extrémní a výjimečné případy nepraktických vědátorek, ty asi můžou mít při vedení domácnosti jisté problémy v porovnání s "prakticky založenými husičkami" a asi i s těmi, co jsou "pouze" nadprůměrně inteligentní (IQ 105-125). Ale i taková nepraktická by mne zajímala. Prožil bych s ní život mnohem zajímavější a bohatší než s husičkou, co by mi naklidila a navařila, ale k smrti by mne nudila svojí hloupostí.

0/0
23.6.2011 16:42

martina111

Re: mimoradne pravda

Tak to by byly skutečně vyjímečné případy.. ale rozhodně s vašimi názory souhlasím.

0/0
23.6.2011 17:01

synli

Re: mimoradne pravda

A já s vašimi. Ještě bych snad dodal, že IQ není pro mne jedinou důležitou věci, co se týká mozku ženy. Také je důležité, jestli má sociální inteligenci a především to, jestli má vhodnou povahu. Inteligentní žena může být jak hodná a milá, tak ale i převelice zlá mrcha. ;-)

0/0
23.6.2011 17:17

Sir Humphrey Appleby

Re: mimoradne pravda

"muze uspesne zeny odpuzuji, inteligence je na obtiz "

 

obvyklá výmluva všech děvčat co možná nejsou nejhloupější ale jinak muže nijak nepřitahují.neznám jedinýho chlapa kterej by chtěl hloupou ženskou, naopak zná několik takových kteří na nedostatek inteligentnich žen nadávají. U sebe si nedovedu představit že bych doma měl ženskou která by byla hloupější. Psa si můžu pořídit vždy, netřeba tedy aby prostor zabíralo další zviřátko :))

 

ale já to chápu, taky jsem jako mladej cucák říkal že holky nechtěj chytrý a hodný kluky, protože jsem si odmítal přiznat že o patnáctiletýho tajtrlíka co má 50kg i s postelí moc holek nestojí :))

0/0
23.6.2011 16:15

dscs

Re: mimoradne pravda

nevim nevim. vidam chlapy, co cilene nehcteji moc chytre holky, tvrdice, ze si pak pripadaji vic jako chlapi, kdzy maji navrch.

0/0
26.6.2011 13:39

jmen0.prijmeni

hmm

Ale odpověď na otázku, proč většinu nobelových cen mají muži, proč vrcholové manažerské pozice zatávají většinou muži, proč prezidenti a vládcové jsou většinou muži, proč ve sportu dosahují lepších výsledků muži, je velice jednoduchá. Holt jsme lepší. ;-)

0/0
23.6.2011 13:22

aza_

protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

0/0
23.6.2011 12:31

Lev__z--Rožmitálu

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

víš jak se to říká když se dva perou....

lemra nebo žena vítězí

v přírodě to funguje tak že vyhrávají zbabělci nikoli hrdinové těch jsou plné hřbitovy to jen nám do hlav cpou odmalička nějaké hlouposti a ty jsi toho důkazem:-P

0/0
23.6.2011 14:33

synli

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

Blbost. Mezi samci v přírodě vyhrávají (množí se) ti nejsilnější nebo jinak nejlepší.

0/0
23.6.2011 15:26

net.Xtreme V.

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

No i v přírodě vítězí leckdy ten zbabělec, co si počká, když alfa samec se pere s rivalem a pak si s nějakou samičkou užije:-) A u lidíé je to to samé, nevěry je až až, kromě toho hrdinové umírají nebo jsou v boj a prostě nemají čas na reprodukci...krom toho opravdoví hrdinové mají skutečně značnou tendenci umírat, válku přežívají zbaběllci a nějakou  záhadou jsou pak oslavováni jako nebojácní hrdinové...hrdinové jsou určitě pro druh, potažmo populaci přínosní, to je beze sporu, ale zbabělci to mají zase snazší v přímé konkurenci k hrdinům.

0/0
23.6.2011 16:03

martina111

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

Je pravda, že mužské soutěžení je především sexuální kompeticí o samičku a je pravda že ten nejsilnější vyhrává, ale to nemusí znamenat zdaleka jen fyzickou sílu nebo hrdinství ve válce.. záleží na preferencích společnosti. Ale pokud se tedy z nějaké války vrátí zbabělec a je z nějakého důvodu oslavován jako hrdina.. no asi má vážně poměrně velkou šanci že se uplatní v sexuálním výběru. ;-D

0/0
23.6.2011 17:10

Lev__z--Rožmitálu

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

jenže to je statisticky nesmysl

vyhrát může jen jeden a v jak velkém okruhu má ten vítěz teritorium?

vzhledem k tomu že většina ¨mužů má jakožto rozmnožitelku svých genů jen jednu ženu (nebo víc ale jedině postupně)

tak to soupeření prostě nedává smysl a v praxi to tak vůbec nefunguje

ve skutečnosti vůbec nemusí být nejlepší stačí když je dostatečně vhodný a co se týče boje o samičku tak taky spíš bych řekl že úspěch slaví spíš vyčkávací strategie než tvrdý boj hned v první příležitosti

0/0
23.6.2011 23:45

martina111

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

Samozřejmě, tohle by platilo jen v některých zvířecích společenstvích, kde jeden alfa samec ovládá svoje teritorium a páří se se všemi samičkami dokud ho nějaký mladší a silnější "nesesadí z trůnu". Jenže lidé jsou tvorové víceméně monogamní. Přesto tu zůstává nějaké to zvířecí dědictví, které nutí muže k soutěživosti a snaze být v něčem, o co zrovna jde, lepší, než ten samec od vedle. Nemusí to být jen hrubá fyzická síla, samozřejmě. Může to být vyšší plat, větší vzdělání.. Sexuální výběr funguje i u lidí.. nebo fungoval, teď by se o tom dalo polemizovat.. Nicméně strategií je určitě víc a nějaká vyčkávací strategie nemusí mít vůbec špatné výsledky. Co jsem chtěla říct je, že si myslím, že nějaký náznak sexuální kompetice (tedy o to kdo je lepší - a vůbec nemyslím, že by musel být jen jeden nejlepší v celé populaci) tady pořád je a i proto se to objevují články jako tenhle, co řeší soutěživost hlavně u mužů.

0/0
24.6.2011 7:16

Lev__z--Rožmitálu

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

jenže to nezle vůbec srovnávat vyšší plat a vzdělání posuzujeme rozumem

kdežto ty zvířecí pudy se v nás projevují spíš emočně a podprahově to je úplně něco jiného

a navíc ta strategie že dominantní samec se páří se samičkami v praxi taky není extra výhodná on se třeba při boji o to teritorium může zranit a pak chcípne i když ten boj vyhraje

a článek je o soutěživosti a já říkám že je blbý protože mezi lidmi vítězí bych řekl spíš kooperace a vyčkávací strategie než neustálý boj o něco to se nám snaží namluvit media v moderní době že je to správné bojovat a předvádět se protože tak vzniká spotřeba výrobků a ekonomická aktivita a z toho má vrchnost zisk

0/0
24.6.2011 10:51

martina111

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

Muži mají tendenci na sebe otevřeně upozorňovat pomocí mezimužské kompetice.. je to takové to pudové zvířecí dědictví, ale projevuje se stále alespoň trochu bez ohledu na to jestli máme rozumu málo, hodně nebo vůbec žádný. Netvrdím přece, že je to něco dobrého, ale zřejmě je to evolučně stabilní strategie a myslím, že článek má minimálně pravdu v tom, že soutěživost se u většiny mužů alespoň občas projeví.. Asi ne většinou v tak extrémní míře jak je v něm popsáno. Jinak s vámi souhlasím, že kooperace je určitě často výhodnější.. strategií je nejspíš mnoho, kompetice mužů se vážně uplatňuje hlavně v pohlavním výběru, předpokládám, že téměř nevědomě. Ale že by boj a předvádění se bylo něco, do čeho nás tlačí moderní doba? Kultury lovců/sběračů musely být velmi moderní... ;-D

0/0
24.6.2011 13:37

Lev__z--Rožmitálu

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

problém je že ty vůbec nechápeš co ti píšu pak nejsi schopná reagovat

v moderní době dochází k určité devoluci právě z těch vlivů o kterých se bavíme a ty je považuješ za žádoucí nejsou žádoucí protože je to působení na skryté pudy v lidech a tím vítězí primitivismus mezi lidmi společnost lovců / sběračů nebyla nijak vyspělá a pokud ji chceme napodobovat tak se k ní zase časem vrátíme

civilizace a monogamie prostě mění určité věci a tím mění i evoluční strategii u lidí

a to co já kritizuju že nás k tomu ponoukají media je v tom že se v nás snaží probudit právě staré instinkty které zapomínáme díky zcivilizovanosti

neustálé soupeření prostě vůbec není chytrou eovluční strategií kdyby tomu tak bylo tak by muselo k rozvoji civilizace nastat prakticky hned po tom co člověk získal rozumové schopnosti tu civilizaci vytvořit stejně tak by se směrem k vyšším rozumovým schopnostem vyvíjela i další zvířata ale není tomu tak proč? protože z hlediska přírodních principů vítězí primitivismus

0/0
24.6.2011 14:01

martina111

Re: protože jinak by to nebyli muži, ale lemry!

Netvrdím že jsou žádoucí, to jsem dokonce zdůrazňovala v minulém příspěvku, ani se nesnažím nějak prosadit nějaký svůj názor, jenom víceméně cituju poznatky z evoluční biologie, antropologie a etologie člověka.. některé věci prostě nezmění ani civilizace, alespoň ne úplně. Já jsem vůbec mluvila pouze o kompetici v rámci pohlavního výběru, zatímco vy zřejmě o tom k čemu nás ponoukají média.. no zřejmě tahle diskuze k ničemu nepovede. ;-) A mimochodem to, proč se k rozumovým schopnostem vyvíjel člověk místo jiných zvířat bude asi zřejmě vážne mnohem složitější.

0/0
24.6.2011 17:11







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.