Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyčerpal váš vztah svůj potenciál? Možná je čas na změnu

Některé vztahy s léty zrají jako víno nebo se aspoň z vášnivých milenců s léty stávají pohodoví parťáci. To ale pouze v ideálním případě. Mnohem častěji začne soužití dvou lidí dříve či později haprovat. Možná máte pocit, že takhle jste si svůj život nepředstavovala. Ovšem udělat zásadní rozhodnutí, že sobě (nebo jemu) sbalíte kufry a půjdete si každý po svém, není žádná legrace...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tombik

Konstruktivní řešení

Opravdu tohle nechápu, kam se poděla snaha o to vztah zachránit, spravit a vyřešit problémy. Pokud je ve vztahu cit, nebo dokonce dítě, měli by za něj oba partneři bojovat a hledat společnou cestu životem tak aby jim bylo dobře. Ano, nejde to vždy samo, ale utéct přece není řešení....

Jsou případy kdy se s tím druhým skutečně žít nedá (násilí a podobně) ale pokud jde o malichernosti jako je přehnaná kritika, nebo mírné neshody, jde jen o zkoušku a příležitost k tomu najít společný kompromis.

To na čem přece záleží je mít jeden druhého a být si vzájemně oporou...

0/0
20.6.2011 23:04

TrueRobos

"Myslete hlavně na sebe"

Tak a to je jádro pudla. Jak praví americký soudruh, nepochybně to ideální vzor matrimonologie, egoismus je základ života. Partnera jste si pořídili proto, aby jste si VY vychutnali sexuální život, VY z toho něco měli, VÁM pomohl v kariéře a VÁS uctíval, rozvíjel a posunoval. Pokud je "vyčerpaný", je na čase ho vyhodit jako opotřebované cvičky a přenést se přes to a jít dál. Jaký to skvostný návod ku katastrofě, jaká to duchovní cesta směřující do světa Světlany Nálepkové, končící v domku vašich snů, v osamocení, s celou sérií vybouraných vztahů za sebou a s dojmem, že všichni muži (a nebo ženy) stojí za prdlajz a nejlépe být sám! Reprodukční povinnost jste splnili, nyní nastává čas užírat se o samotě a dumat, jak to zvládnete, až vám bude sedmdesát. Je to antirodinná politika, protože jádrem rodiny je vzájemná pomoc DRUHÉMU, ne VÁM. Egoista netvoří rodinu, jenom satelity, které kolem něj mají obíhat. Čím více budete myslet na sebe, tím větší je šance, že ve vztahu selžete.

+3/0
14.6.2011 16:12

Free Man

Re: "Myslete hlavně na sebe"

Napsal(a) jste to naprosto přesně. Úplně s Vámi souhlasím.

0/0
15.6.2011 17:39

Lev__z-Rožmitálu

kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

bude jiskřit jak na začátku je obyčejný tupec a nic nepochopil nikam se mentálně neposunul

+1/0
13.6.2011 17:06

MayaMoya..

Re: kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

Tentokrát souhlas...(snad poprvé) ;-)

0/0
13.6.2011 19:12

faiva

Re: kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

No, jak to pojali, tj. případy typu - partner je ukradený, otravuje neskutečnou prudou či uráží, vyklubal se z něj gambler, děvkař, atd....a jako příklad případ, kdy si manžel žije životam s milenkami, tak se spíš naopak divím, co tady řešit a zvažovat.:-)

0/0
13.6.2011 20:22

Lev__z-Rožmitálu

Re: kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

tak to 1) neuznávám nějaký vyklubal

takovej byl i předtím jen to chce si všimnout těch správných maličkostí + sem tam v případě pochybností pomoci malou provokací

no a 2) pokud už se to stane že je jeden slepý tak mu nezbude než prásknout do bot

a příklad že manžel žije životem s milenkami? zřejmě si ho dotyčná kvůli jeho atraktivitě a společenské "obratnosti" vzala tak at se nediví jistě měla na výběr mnoho jiných ale kdo chce kam...

0/0
13.6.2011 23:41

fr-mottl

Re: kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

u nas to zacali vopravdu jiskrit az po prechodu manzelky, protoze ted se nemusime bat, ze zase prijdeme do jineho stavu.

0/0
13.6.2011 20:35

Lev__z-Rožmitálu

Re: kdo čeká že to po x letech manželství a dětech

no jo taky copak vy pane mottl

vás znám z televize vy jste byl vždycky tak trochu exot:-P

0/0
13.6.2011 23:42

váš účet byl vzrušen

... dokud nás potenciál nerozdělí?

0/0
13.6.2011 16:35

franie

rozvod?

Pokud maji spolu 2 lidi deti, meli by predevsim myslet na jejich blaho. Tudiz chapu, ze rozvod je nutny, pokud jeden z partneru se chova jako tyran, pije, zadluzuje rodinu apod. Ale lidi, kteri se rozvadeji jen z pocitu hole nespokojenosti, z pocitu, ze by mozna nekde jinde mohlo byt lip, ty vazne nesnasim. Sobe, at si zivot kazi, ale ze ho zpravidla svym pocinanim taky zkazi svym detem, to je neodpustitelne!

+1/0
13.6.2011 16:03

_m-

Re: rozvod?

R^

Dřív v poradnách radili lidem jak překonat krize, které zákonitě v každém vztahu přijdou. Dnes jim radí jak nejrychleji vycouvat. Jsem stejného názoru - je-li jeden z partnerů alkoholik, feťák, gambler, surovec - tak pryč. Ale jinak - jste přece pár, tak to zkuste.!!!

0/0
13.6.2011 16:19

karetakareta

Re: rozvod?

Rozvod je otázka peněz! Kdo na to má, tak ten se rozvede, kdo je ekonomicky závislý, bude raději trpět a zuby nehty se držet toho ekonomicky silnějšího. Klidný rozvod a dobré vztahy rodičů pak jsou mnohem lepší deviza pro děti než rozhádaní manželé, co se několik let nemůžou dohodnout a štěkají na sebe před dětma..ale hlavně že je rodina pohromadě.Rv

0/0
13.6.2011 19:22

b.bombicka

Re: rozvod?

Přesně tak. Nesnáším, když se říká, že spolu dva lidi MUSÍ vydržet kvůli dětem.Houby s octem, NEMUSÍ! Rozhodně je lepší, pokud jdou od sebe v době, kdy jsou schopni si uchovat nějaký přátelský vztah vůči sobě (to právě kvůli těm dětem), než když spolu zůstanou a hádají se, případně spolu nemluví a doma vládne napjatá atmoška. To totiž ty děcka poznamená více než rozvod. Jinak samozřejmě, že je lepší zůstat spolu a zkusit krizi překonat, ale když to nejde, tak jít raději od sebe. Přece to, že někdo není gambler/holkař/alkoholik/surovec neznamená, že se se ním dá žít (platí pro obě pohlaví) a někdy je lepší zůstat sám než s člověkem, který nám permanetně leze na  nervy.

0/0
14.6.2011 11:37

_m-

Re: rozvod?

A proč sis ho brala? Tehdy byl jiný? Jak je možné, že časem se tak změnil? Přece jste žili spolu, ne?

Nebo jen vedle sebe? A myslíš, že s někým jiným žít dokážeš?

Ne, zůstávat jen kvůli dětem opravud nemá cenu. Ale investovat do vztahu má cenu.

0/0
14.6.2011 11:51

illes

Re: rozvod?

Tady jsou taky dvě možnosti jak se k tomu postavit. Sice si s partnerem nerozumíte, nebo přestali jste si rozumět. každý jdete úplně jinou cestou, začali jste chtít něco jiného. To bývá bohužel časté, člověk se vyvíjí i v manželství a pokud se zároveň s tím nevyvíjí  v souladu s tím i vzájemný vztah, bohužel dojde k jeho stagnaci, ale kvůli dětem se rozhodnete hrát divadlo a budete přesto spolu, nebo si dokonce časem najdete paralelní vztah, který vám bude vyhovovat a manželství si odtrpíte kvůli dětem. Jenže to je falešné. pokud vztah mezi manželi nefunguje, ti lidé se přestali mít rádi, je to prostě cítit. Děti se pak naučí žít také ve falešných vztazích, které se prostě přežily.  Pokud se dokážet rozejít na úrovni tak, že dětem dále zůstanete dobrými rodiči, což je též velké umění lidskosti, může to být pro děti přínosnější než žít v rodině, kde to nefunguje.

0/0
13.6.2011 21:38

_m-

Re: rozvod?

No a pak je tady ještě jedna možnost. Stavět ne na tom, co vás rozděluje, ale co máte společné. Přece jste se kvůli něčmu seznámili, vzali, odžili kus života. Píšete ,že člověk se vyvíjí i v manželství. Proč se automaticky předpokládá, že ti dva se vyvíjejí každý zvlášť, proč se nemohou vyvíjet splu, stejným směrem. Proč chtít něco jiného, proč nehledat od začátku kompromis? Když s někým spojím svůj život tak musím počítat, že se něčeho budu muset vzdát, že nebude vše jen podle mě. Kdo tohle nechápe, ten nemůže navázat kvalitní partnerský vztah, ani ten první ani padesátý.

0/0
14.6.2011 11:49

www.stridavka.cz

Další článek podporující rozvodovou patologii

Rv

0/0
13.6.2011 15:12

qwe111

zajimalo by me

kdyby tyhle kecy vedl chlap: "ze musi myslet hlavne a predevsim na sebe, ze to neni sobecke ale logicke... atd.". Takoveho chlapa by ovsem zeny videly jako nejvetsiho ha*zla a sobce pod sluncem. Ale vzhledem k tomu, ze takto uvazuje zena je to v poradku, ze :-P

0/0
13.6.2011 13:47

Lev__z-Rožmitálu

Re: zajimalo by me

ženy jsou sobecké od přírody

chtějí to nejlepší pro sebe a pro své potomky jejich role je pečovat o "domácí ohniště" at se venku děje co se děje

kdežto muž chodil na lov a musel se umět domluvit s jinými muži aby spolu mohli na lovu spolupracovat protože tak byli efektivnější

a stejně tak nesměli nikdy vylovit všechnu zvěř v okolí protože pak by umřeli všichni hlady to žena chce co nejvíc zdrojů pro sebe a pro své potomky a je jí jedno že to bude znamenat že prostředí ve kterém se pohybuje ztratí schopnost ty zdroje obnovovat

to samé se děje dnes proč si myslíš že různí drobilové grossové apod rozkrádají veřejné prostředky? myslíš že to dělají pro sebe? ne oni mají svoje manželky milenky apod kterým chtějí udělat pomyšlení a tím tento systém podkopávají a paradoxně pracují na tom aby zbankrotoval

0/0
13.6.2011 13:59

Yesname

Re: zajimalo by me

Zajímavě řečeno, ale vypadá to, že muži v sobě mají nějak lépe zafixované sdílení zdrojů.

0/0
13.6.2011 14:31

Lev__z-Rožmitálu

Re: zajimalo by me

je to tak je to evolučně dáno

a pár desítek let emancipace na tom nemůže nic změnit

0/0
13.6.2011 16:55

Kukisek

Re: zajimalo by me

... tak tomuhle se presne rika tezce nepovedeny pokus o demagogii... pojdme to, ze politici (grosove, drobilove aspol.) lzou a kradou .... hodit na jejich partnerky - nebo rovnou na zeny obecne ... pojdme to, ze se po svete valci (v ramci ziskani sfer vlivu, prir. zdroju apod.) hodit take na zeny ... proc? no preci proto ze muzi nemaji vlastni mozek, svedomi, pevny charakter a hodnoty ...

0/0
13.6.2011 16:03

Kukisek

Re: zajimalo by me

hmmm, jsou to chudacci, ktere nejakym nedopatrenim sbalila chtiva a nenasytna potvora, ktery je ted manipuluje a dusi ... oni preci kradou  a valci pro ty sve milovane polovicky  ;-( jak dojemne ;-D ... delate z chlapu nesvepravne chudacky ovladane "necim", co se presunula kamsi dolu ... 8-o kazdy je preci panem sveho zivota a rozoduje sam za sebe ... R^  hazet odpovednost za sve spatne skutky na jine lidi (zeny) je zbabele a hodne politovani, stejne tak, jako (dle meho) nazoru autor tohoto komentare ...

0/0
13.6.2011 16:06

Lev__z-Rožmitálu

Re: zajimalo by me

co to blábolíš?

copak někde útočím na ženy?

to co jsem popsal jsou prostá fakta která se utvářela po desítky tisíc let evoluce v pravěku a která prostě pár let moderní společnosti nemůže změnit

já přeci nehážu odpovědnost za špatné na ženy kdybys četla pozorně tak by ti došlo že lze vinit spíš muže kteří pro své ženy berou příliš mnoho zdrojů je to jejich slabost že se nechají ženou ovládat

0/0
13.6.2011 16:55

skoog

Re: zajimalo by me

Chlapi takové kecy vést nemusí, oni tak rovnou žijí. :-P (s nadsázkou)

0/0
13.6.2011 16:18

Petrsafra

sobec

zůstane sobcem i kdyby měl kolem toho kdovíjak "vznešené" řečičky....    Věrnost je pro něj středověké slovo...

0/0
13.6.2011 12:37

Petrsafra

Re: sobec

...pro ni...

0/0
13.6.2011 12:38

_m-

Re: sobec

yslím, že v tomhle si jsou obě phlaví rovna....

0/0
13.6.2011 16:23

danax

nemít přehnaná očekávání

je základ trvalého vztahu...otázka je, jestli se pak spokojenost nezaměňuje s pohodlím....

0/0
13.6.2011 11:58

TrueRobos

Re: nemít přehnaná očekávání

Přesně tak. Podepisuji. Základem vztahu je nemít přehnaná očekávání a schopnost tolerovat zvláštnosti, pokud nejsou patologií (drogy, děvkařství...)

0/0
14.6.2011 16:13







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.