Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hamburger, shake a taštička ke Dni dětí. Menu jako z Mekáče

Milují vaše děti jídlo od McDonalda, ale vám je líto vyhazovat stokorunu za kus housky a plátek masa? Nebo nechcete, aby si zvykaly stravovat se formou rychlého občerstvení? Tak ke Dni dětí připravte svým potomkům výživný domácí happy meal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

angiet

Legrační

Při pročítání této diskuze jsem se zase jednou pobavila :-D. O tom, že McDonald není zrovna zdravá strava, o tom žádná. Ale nerozumím tomu, proč se tu každý diví, že rodiče to dávají svým dětem jako dárek. Je mi 19 a moje mamka to dělala vždycky. Dokud jsme neznali KFC, tak nás vodila do Mekáče, věděla, že nám Happy Meal udělá ohromnou radost...samozřejmě šlo o tu hračku, nepamatuju si, že by mě nějak extra zjímalo jídlo. Když jsme vyrostli z hraček, přešli jsme na kfc, kde nám už opravdu o to jídlo šlo. S mým bratrem tam mamka chodí i dnes (je mu 21), já už to jíst nechci, ale nemyslím, že by lidé byli nenormální, když tam chodí. Jedli jsme tam 2x do měsíce a jsem úplně zdravá.

Co se týče samotného článku...ať se to některým zde líbí nebo ne, toto je skutečně zdravější verze než v Mekáči. Už jen proto, že si sami rozhodujete o čerstvosti surovin, množství soli a tuku.

0/0
7.6.2011 18:14

orinka3

kolikátý stát USA jsme?

Přečetla jsem si první odstavec a výrazy, jako jsou SHAKE, HAPPY MEAL atd. ve mně vzbuzují pochybnosti, jestli je čeština stále úřední řeč.;-D Božínku, jak jsme světoví, když to umíme napsat!:-P

0/0
31.5.2011 17:21

svarak_z_krabicaku_reborned

Dětem ne prosím.

Uff. Jak naučit dítě blbým stravovacím návykům. Mimochodem - kde propašovali do tý housky něco zdravého, jak je slibované v úvodu k té reklamy na hamburgery? Já tam vidím jen to, co tam zpou i fastfoody (bílé pečivo, kečup atd.). Rv

0/0
31.5.2011 13:32

IfčaX

Re: Dětem ne prosím.

A to si představte, že u nás doma maminka pekla nezdravé bílé pečivo - buchty - každou neděli! A ještě navíc do nich dávala nezdravý bílý cukr.

0/0
31.5.2011 14:30

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Dětem ne prosím.

Jak souvisí tvoje buchta a tvoje špeky s tímhle článkem? Prosím vysvětli mi ten oslí můstek, já to nějak nepobral.

0/0
31.5.2011 15:01

IfčaX

Re: Dětem ne prosím.

S článkem nijak - s vaší reakcí přece. Kde  vyčítáte krmení dětí nezdravým bílým pečivem. Prostě mě ten fanatismus ve vyznavačství zdravé výživy rozesmál, no. Nic hlubšího v tom nehledejte. ;-D

0/0
31.5.2011 15:12

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Dětem ne prosím.

Nemusíš mě vykat, mě netové tykání nijak nevadí.

Já nejsem žádný fanatik Ifuško. Reagoval jsem na zmínku o pašování "zdravých potravin", které v MC burgeru nejsou. Nic takového jsem v popisu toho burgeru nenašel, jen samé standardní položky, které najdeš v jakémkoli komerčním burgeru. Dokonce ani tu žemli nenahradili něčím zdravějším, když už se tím v článku ohánějí. Už ti to došlo???

0/0
31.5.2011 15:15

IfčaX

Re: Dětem ne prosím.

Nojo, došlo... nová reinkarnace "individuála". Pardon, poznat to dřív, tak bych se fakt nezalamovala...

0/0
31.5.2011 15:17

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Dětem ne prosím.

Nikoli, jsem jen znovuzrozený svařák, na iheute jsem nikdy žádné jiné přezdívky nepoužíval. Prostě uznej svou chybu a nehraj na city.

0/0
31.5.2011 15:19

vasek001

Fastfood test

http://www.youtube.com/watch?v=mjpe2sO2Gkw

Docela zajimave pro priznivce.... ;-)

0/0
31.5.2011 9:29

zuza0007

Re: Fastfood test

a co z toho podle tebe vyplývá

0/0
31.5.2011 14:25

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Fastfood test

8-o8-o Dívala ses na to vůbec? A rozuměla jsi, o čem ten pán mluví?

0/0
31.5.2011 15:12

vasek001

Re: Fastfood test

Jako abych ti to prelozil z anglictiny? Vyplyva z toho to, ze potraviny od McDonalda se kazi mnohonasobne pomaleji a napriklad v pripade hranolku temer vubec, coz je u jidla pripraveneho z prirodnich surovin podivne, ze na ne ani plisne nejdou :-P Takze zrejme nejaka konzervace, umelotina ci co prodluzuje trvanlivost..... Co myslis ty?

0/0
31.5.2011 15:15

zuza0007

Re: Fastfood test

samozřejmě, že jsem rozumněla...jen jsem chtěla, aby sem ten blud někdo přepsal....

můžeš mi říct, co by měl McD z toho, aby napouštěl jakýkoliv jídlo nějakou látkou prodlužující trvanlivost, když je to fast food ?? to znamená, že to jídlo se rychle udělá a rychle sní....a co se týká doby spotřeby v mraženém stavu - tak je stejná, jako kterýkoliv mražený hranolky, který si koupíš v marketu.....tak nevím....

0/0
31.5.2011 15:44

vasek001

Re: Fastfood test

A proc myslis Zuzo ,ze je to blud? To video je jen kousek z dokumentarniho filmu "Supersize me" jestli pochybujes o jeho objektivite zkus si ho najit a podivat se na cely dokument. Je to mimochodem o tom , jak by clovek dopadl kdyby se stravoval jen u McDonaldu. Jinak zrejme asi nechapes ,ze ty suroviny se nekde vyrabi a to celkem hodne daleko od mista kde se potom pripravuji a proto je zadouci, aby se to cestou a po dobu skladovani neskazilo. Ale pokud tomu neveris neni nic jednodussiho nez obetovat u McDonalda nejakou tu kacku a zkusit si to sama jak dlouho jejich jidlo v beznych podminkach vydrzi a nezkazi se...muzes to pak dat na Youtube jako protiargument....;-)

0/0
31.5.2011 16:14

Jack777

..

Myslím, že rodič, který své dítě bere do mekáče za odměnu, je prostě dement. Hamburgerová kultura. Ale nic proti :-))

0/0
31.5.2011 8:48

Hans Wurst

Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

... treba koktejl se zmrzlinou???

0/0
30.5.2011 23:54

_m-

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

V Koruně blahé paměti ho dělali.........

0/0
31.5.2011 0:20

m4!_luke

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

Treba proto, ze slovo koktejl se pouziva pro neco jineho? Trochu mi to pripomina noso-smrko-plenu :-)

0/0
31.5.2011 0:39

_m-

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

Mohu se zeptat kolik vám je let? Mléčné kokteily se v téhle zemi dělaly co má paměť sahá (a sahá bohužel dost), a určitě ještě mnohem déle.

Jinak slovo kokteil znamená míchaný nápoj, což může být jak alkohol, tak nealkohol. Nikde taky není psáno jak a v čem se ten nápoj míchá. Mimochodem slovo shake se k šlehanému mléčnému nápoji hodí ještě míň vy čistonosopleno :-P

0/0
31.5.2011 9:13

captain cook

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

slovo koktejl je take anglicke...jenom je foneticky prepsane z cocktail

0/0
8.6.2011 6:35

Jack777

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

Protože je to dneska "in". Hajzlbába je dnes toilet manager :-). Já jsem také pro to, používat tam kde to jde, češtinu. A jde to skoro vždy.

0/0
31.5.2011 8:51

captain cook

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

jak uz jsem napsal nahore, koktejl je take anglicke slovo. original: cocktail.

V Cesku se takovemu druhu mlecneho napoje rikavalo mlecny pohar.

0/0
8.6.2011 6:40

_m-

Re: Mam rad anglictinu, ale proc to nenazvat...

Pochopitelně, nicméně je to slovo zdomácnělé a každý věděl co si pod ním představit. V dobách nedávno minulých si při vyslovení slova kokteil naprostá většina Čechů  představila právě mléčný nápoj, který byl k dostání v každém mléčném baru - a těch tu bylo jak naseto. Zatímco alkoholický míchaný nápoj připravovaný v šejkru i samoptnýá šejkr (to slovo také zdomácnělo , proto ho píšu foneticky) většina viděla akorát tak v televizi.

Mléčný pohár jsem v životě neslyšela :-)

0/0
8.6.2011 11:25

beertits

biovocasi

Proč jako "Menu jako z mekáče"? To snad se snad paní alibistka, autorka článku ospravedlňuje k nahrazování plnohodnotný stravy za svou neschopnost dítěti nabídnout něco kvalitnějšího než mekáč? NIKDY bych svým dětem nedal jídlo z McD, až budou větší a až z toho budou mít rozum, tak jim udělám na grilu pořádnej burger a pak jim dám ochutnat blevajz z McD a ukážu jim, že je dobrý si vypěstovat v sobě schopnost udělat si v sobě alternativu k zaběhlým způsobům, kterej jim vnucuje víceméně životní standard, kterej nám vnucuje reklama a vliv okolí ovlivněnej zase reklamou a zase vlivem okolí...

Já chci moje děti připravit na nějakou alternativu, kdo ví, jak se tato doba vyvine a jak k tomu přijdou naši potomci, nejsou to viníci, ale oběti NAŠÍ doby.

0/0
30.5.2011 23:21

beertits

Re: biovocasi

***je dobrý si vypěstovat v sobě schopnost udělat si v sobě alternativu k systému zaběhlých způsobů***

Sorry, únava se na mně podepsala.

0/0
30.5.2011 23:24

Hans Wurst

Jo, a jeste jim pod hrozbou trestu zakazte McD.

A pozdeji se nestacite divit...

0/0
31.5.2011 0:05

Hans Wurst

Ale synteticke parecky deticky basti, ze?

A take umele spekacky a sunky, pomazanky s eckama, umele "pomazankove maslo", pecivo s konzervanty - vse nejlepe z Polska :-/

McD je v porovnani s timto svinstem zdravou lahudkou...

0/0
31.5.2011 0:01

beertits

Re: Ale synteticke parecky deticky basti, ze?

Ne, nic takovýho jim nedávám. Rohlíky za 0,90 nahradím za kvalitní za 3,90, znám pekárnu, kde je pečou dokonce z obilovin a ne ze starejch semletejch rohlíků, pomazánkový máslo vůbec nekupuju, nevim proč, normální máslo je touto patlaninou nenahraditelný, pomazánku mají děti nejradši Bulharku (vařený hovězí, cibule, protlak, okurka, domácí majonéza - vejce, ocet, olej), špekáčky když už, tak z místní prodejny, kde se prodávají domácí produkty z Hory sv. Šebestiána (třeba kabanos - samý maso - za 169 Kč / kg, což je podle mně přiměřená cena za kvalitu) a o šunce ani nemluvě, éčka co na sebe vážou vodu, aby toho bylo víc fakt konzumovat ani já ani moje děti nemusíme. Prostě si nedám večer v hospodě "osum velkejch" a raději si nakoupim kvalitní suroviny, který pak spokojeně konzumuju. Naštěstí je už období, kdy si dávám taky něco ze svý zahrádky na talíř.

0/0
31.5.2011 0:30

Madietta

To chce klid...

Můj šestiletý syn byl za svůj živůtek v mekáči asi pětkrát. Líbí se mu, že k happy meal dostane hračku. Vlastně ho zajímá jen ta, protože jídlo mu nechutná. Naposledy, když jsme tam byli (někdy vloni), nadšeně vylovil hračku, oždíbal pár hranolek a hambáč nejedl vůbec. Ale nedělám si z toho vrásky, i kdyby to snědl, vzhledem k naší frekvenci návštěv :-)

0/0
30.5.2011 22:34

MultiLues

Re: To chce klid...

Jejdanečky, paní, vy máte ale šikovného synáčka!!! :-P

0/0
30.5.2011 22:54

Inkvizitor Johny

Re: To chce klid...

Že by sem zavítala normální ženská? K neuvěření :-)

0/0
30.5.2011 22:54

síma25

Re: To chce klid...

No já nevím, jak moc je normální tahat šestileté dítě do McD, notabene když mu tam ani nechutná. Není lepší na tohle děti ani nezvykat?

0/0
31.5.2011 9:27

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: To chce klid...

;-DR^ Moje téměř šestileté děti na McD nebyly ani jednou a kupodivu jim to nechybí.

0/0
31.5.2011 13:37

Skippik

O co přesně moje děti přicházejí,

když v Mekáči nebo v KFC nikdy nebyly? A to jsou školáci. Hranolky měly asi 3x, dělané v troubě, hamburgera nikdy. Párky jednou do měsíce, dětské co mají 95% masa. Začínám si myslet, že jsem krkavčí matka a že je o něco připravuju 8-o  (jinak nejsem žádná bio matka, ale sama maso nejím, tak nebudu dětem nutit žádné mleté fujtajbly, kde není jasné, z čeho to vlastně je, radši jim dám pečené kuře nebo vařené hovězí). A brát děti za odměnu na hranolky mi přijde jako nesmysl, já jim furt opakuju, jak jsou smažené hranolky a levné párky hnusné, takže tuhle jim babička nabízela a znechuceně odmítly, doufám, že jim to vydrží ;-D

0/0
30.5.2011 20:17

aza_

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

R^

0/0
30.5.2011 20:21

Maxx12 III.

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

a proč jste tak dotčená, proboha? Napadá mě jedna průpovídka...nežereš maso, nerozumíš vtipu (dá se napasovat na cokoliv)...nikde se nepíše, že kdo to nedělá, tak je krkavčí rodič....nebo? Prostě dneska jsou děti běžní zákazníci fastfoodů...no tak pro jejich rodiče je tu jistá alternativa (byť mám výhrady, ale však mi to nikdo necpe, můžu si z toho vybrat co chci, nebo se tím neřídit vůbec). Jakmile se děti trochu osamostatní (asi jsou ještě max. na 1.stupni) a jiná děcka si do McDonalda zaběhnou, imho dříve či později vyzkouší i ta vaše, a nevěřím, že tomu budou říkat hnus (jako vy). Co si dávaj v restauraci jako přílohu k nějakému masu (pouze rýži či vařené brambory?)

0/0
30.5.2011 20:23

Skippik

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Nejsem dotčená, byla to nadsázka :-P A negenalizujte, to je jako byste řekl, že masožrouti jsou všichni baviči. Jinak do restaurací chodíme minimálně, protože u nás ve městě je ve všech zahuleno a vegetariánské jídlo je tam jediné, a to smažák, na to nemusím chodit do restaurace.

0/0
31.5.2011 0:31

insane maniac

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Prokrista....

0/0
30.5.2011 20:28

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Co ti na složení jídel v mekáči není jasné? To jsou nejlepší tihle kritici, co o tom nic nevědí:-) A přesvědčovat je o tom, že něco dobrého je hnusné (i hranolky mohou být hnusné, v mekáči jsou "jen" přesolené, ), když to může být dobré je trochu zbytečné. nejzdravějšími jídly jsou cereálie, ovesné kaše, zeleninové saláty, případně trocha ovoce, nicméně co já vím ,tak většina dětí se stravuje dost nezdravě a docela často bývíá školní kuchyně na tom hůře než fast-food. Samozřejmě stravovat se denně ve fastfoodu je nesmysl, tady školní kuchyně vede alespoň nějakou pestrostí, ale jednou za čas si dát hranolky nebo hamburger ničemu neškodí, zejména, když nejsou spálené.

0/0
30.5.2011 20:29

Skippik

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Ale já přece neříkám, že by je zabilo, kdyby tam občas šly, jen je tam nebudu záměrně vodit. Až budou starší, ať si chodí kam chtějí a jí co chtějí, ale dokud můžu, tak se je snažím ovlivňovat a ukazovat jim, co je dobré a co je prasárna (mimochodem, četla jsem kdysi článek v Timesech, a v jednom hamburgeru může být maso až z 200 krav, navíc kvůli nízké ceně tam melou i slabé a umírající kusy, cpou je antibiotiky, atd - dobrou chuť, já si radši nechám zajít)

0/0
31.5.2011 0:35

Inkvizitor Johny

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Osobně si myslím, že nás tady lakujete, ale jestli ne...tak by to chtělo skočit minimálně za psychologem. Pro dobro vaše i vašich dětí. Protože vaší reality nelze normální cestou docílit.

0/0
30.5.2011 20:31

Skippik

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Jako proč? S manželem jsme oba vegetariáni, už strašně moc let, takže se nám doma žádné uzeniny nebo salámy nepovalují, a děti mají maso tak 2x do týdne, 2x týdně rybu. Hranolky osobně nemám ráda, takže je nedělám, manžel tak jednou do roka na ně dostane chuť a udělá si je v troubě. A ve škole mají štěstí, že školní jídelna je zaměřená na zdravé stravování, takže mají polévku, pak hlavní jídlo, vždy nějaká bílkovina, zelenina a sacharidy (nikoli rozvařená rýže nebo těstoviny, ale třeba pohanka, kuskus, atd) a jako dezert ovoce. A strašně jim tam chutná. Nedělám si iluze, že by až budou starší do Mekáče nikdy nešli, ale snažím se jim vštěpovat, co je dobré a co ne. A upřímně, člověk, který je zvyklý na dobré jídlo z kvalitních surovin, si na mastných hranolkách nepochutná.

0/0
31.5.2011 0:29

Inkvizitor Johny

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Žijete vůbec v ČR? Nepsala jste, že dětem je 6?

0/0
31.5.2011 8:34

stokasto

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Chci jen podotknout, ze v dnesni dobe malych vydeju energie, sadavych zamestnanich, deti hrajicich si u pocitacu bez denniho pohybu, je polevka s dezertem v menu mozna stejne skodliva jako ten MacDonald.

0/0
31.5.2011 10:00

lada123

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Detske parky obsahuji 95 % masa?;-D Ktere? Prosim o nejaky tip. Jinak by se dalo s tema myslenka v obrysech souhlasit, a to nejsem vegetarian ani zdaleka.

0/0
30.5.2011 22:39

Hans Wurst

Do "masa" se pocita i kuze, tuk a ruzne chrupavky...

;-D

0/0
31.5.2011 0:02

Skippik

Re: Do "masa" se pocita i kuze, tuk a ruzne chrupavky...

Nepočítá, je tam vyloženě řečeno maso z kuřecích prsou.

0/0
31.5.2011 0:20

Skippik

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Mají je v Bille, teď je zrovna nemáme a značku si nepamatuju, ale jsou tam 4 párky, jsou bio, mají 95% masa a stojí 69 Kč, určitě je najdete.

0/0
31.5.2011 0:19

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: O co přesně moje děti přicházejí,

Kupodivu se i takové ještě dají v ČR občas koupit, ale v Lidlu a Tesku je nenajdeš...

0/0
31.5.2011 13:40







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.