Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozor na tsunami efekt: z obézních dětí vyrostou obézní dospělí

Polovina dospělých obyvatel České republiky trpí nadváhou a 20 % z nich bojuje s obezitou. Na váze povážlivě přibývají i děti – až deset procent nedospělé populace se pohybuje za hranicí obezity a toto číslo stále roste. Odborníci proto varují před tsunami efektem v podobě zvyšování počtu obézních dospělých v budoucnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja_je_nekdo_jiny

Proč probůh tsunami efekt....?!

0/0
19.5.2011 0:05

jezmar

odpoalechnuto

nedávno jsem odposlechla zajímavé hovory dětí týkající se obezity:

1.: v nákupním centru říká silně obézní cca 13-ti letý chlapec své matce: "mami já chci zákusek!" reakce matky hrabající se mezi ramínky s oblečením:" neruš teď mám práci!!

2. holčička cca 6 -7 let na velké trampolíně v zábavném centru říká kámošce: " Víš na co se nejvíc těším?" ..............."Ne?".......................... Na hambáče do mekáče!

Bože lidi neničte své děti!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

0/0
18.5.2011 23:54

Hroznej.puberťák

Čuníci na výletě

Jediný způsob "zábavy" je trávit víkend v obchodním centru, nakoupit levné hnusy, hlavně že jich je hodně, do dětí nacpat hepymíl, páč se jim to děsně líbí a nevotravujou, to se pak člověk nediví, že vypadaj tak jak vypadaj.

0/0
18.5.2011 21:50

Agrippa

Re: Čuníci na výletě

R^

tak jest. Bohuzel.

0/0
19.5.2011 9:39

Hroznej puberťák

Re: Čuníci na výletě

Ono je to spíš na palec dolů, taky bohužel...

0/0
19.5.2011 9:56

sn63

obezita

u dětí je poměrně slušně zvládnutelná. Když manžel dostal dceru do vlastní péče ( matka po těžkém urazu neschopná se o ni starat) vážila 60 kg v 10 letech . Vzhledem k tomu že spolu máme ještě dokonalý vztah ( o pubertě si iluze nedělám) domluvili jsme se že upravíme jídelníček aby přebytečná kila šla dolu. Nakonec to šlo bez úpravy protože s námi začala jezdit na kole ,chodit na výlety občas se šla proběhnout se psem a naše stravování 5 krát denně) udělalo své.

0/0
18.5.2011 13:39

fitzie

Re: obezita

samotná váha nic neznamená. já měla ve dvanácti před sedmdesát. na metr sedmdesát šest. :-D Jak přišly hormony, tak se to pak jen přesunulo z pasu nahoru a dolů :-D

0/0
18.5.2011 21:16

Gennaro.Ivan.Gattuso BAN

...

Staci nezrat jako praseR^

0/0
18.5.2011 13:15

JendaV

Re: ...

Jóó, kdyby lidé jedli jako prasata, tak na tom budou mnohem líp :-P.

0/0
18.5.2011 13:23

Lafinta

jednou tak, pak zase jinak

No to jsou články. Jednou nás děsej anorexií, pak zase obezitou....8-o

0/0
18.5.2011 12:17

Psychor

rodiče pumpují své děti masem

a pak se diví, že mají doma cvalíka... který bude bohužel modely chování svých rodičů aplikovat i na své děti, a tak se dostáváme do začarovaného kruhu... [>-] Rv

0/0
18.5.2011 12:07

chudacek.blbecek

Re: rodiče pumpují své děti masem

Maso zase takovej problém není. U dětí spíš sladký pití, sladkosti, fast food a hlavně nedostatek pohybu.

0/0
18.5.2011 12:57

fitzie

Re: rodiče pumpují své děti masem

to je zástupce veganské lobby. ten nemůže jinak. ;-D ale souhlasím: spousta věcí je dneska "light", zdravý životní styl se soustředí na omezování tuků... ale všude se narvou sacharidy. i do light jogurtů.

0/0
18.5.2011 13:26

chudacek.blbecek

Re: rodiče pumpují své děti masem

No dyť já vím, doufala jsem ve flame. :-)

0/0
18.5.2011 13:34

tatoodragon

Re: rodiče pumpují své děti masem

Alespoň takto okatě nelžete. Maso většinou problém není, možná tučné vepřové - ale dnešní dítě bůček stejně nesní. Naopak hovězí, drůbeží a rybí maso je doporučováno i při dietách. Problém je, že dnešní děti konzumují maso pouze formou hamburgerů a "kuře" si spojují jen s KFC. Navíc k tomu sní půl kila hranolků a navrch si dají dortík nebo zmrzlinu a dřepí celý odpoledne u počítače a ani rodiče jim nejsou udělat nějaký víkendový program s nějakým pohybem. Radši si celá rodinka zajede autem do nákupního centra, tam se nažere ve fastfoodu, pak v kině sní kýbl popcornu a je po výletě:-/

0/0
18.5.2011 14:50

fitzie

blbý je to

že veškerá jídla, která můžete koupit a rovnou sníst (bez přípravy, omytí, škrábání atd.) jsou vyloženě sacharidová. Včera jsem už vyla hlady v Tescu, tak jsem si koupila jogurtové mléko. Vzala jsem zelenou flaštičku s tím, že to bude přírodní, ale chyba lávky. Byla to příchuť aloe vera. V jedné flaštičce 1000 kJ a 39 g sacharidů. to je dvě a půl kostky v malé flaštičce, která se tváří jako zdravá výživa. O těch ostatních, co se tak ani nesnaží tvářit (sušenky, keksy, chipsy) ani nemluvím.

0/0
18.5.2011 9:49

Scarlett from Scottland

Re: blbý je to

tyhle zákysy a jogurtová mléka jsou beznadějný. Taková nouze + rohlík, ale dle mého umělotina hadr :-/

0/0
18.5.2011 9:55

kecy1

Re: blbý je to

Neverim tomu, ze tam nemeli prirodni zakys, kysku nebo podmasli.

0/0
18.5.2011 10:43

kata-skubanek

Re: blbý je to

no ja to pochopila tak, ze se pani prehlidla.., me se to deje bezne. ;-D

0/0
18.5.2011 10:47

kata-skubanek

to nechapu..

u batolat, ak jsou silnejsi, tak se (skoro) vsichni rozplyvaji, jaci jsou to puclici, a jak maji faldiky a jak pekne basti a kdesi cosi.. a pak.., kdyz z toho naahodou nevyrostou, tak jsou to najednou "vyzrana prasata". to mi hlava nebere. bud jsou tlusti vsichni a nebo nikdo. to bych pak taky mohla kastovat.., ze tlusta zenska je roztomila, ale chlap hnus.

a nejsmutnejsi na tom je, kdyz to tem deckam neustale dospeli vali do hlavy, jak jsou tlusti, ale pomoc nenabidnou..:-/

0/0
18.5.2011 10:52

impresario ze smyrny

Re: to nechapu..

Trochu nesmysl, co jste napsala, batole je skoro mimino a to jaksi má ješte faldíky na nohou i na rukou, vychází to z fiziologie dítěte, průšvih nastává, pokud podobné faldíky má dítě v 6ti letech, pak už je obézní. Ale u kojenců a batolat no prostě dětí do dvou let se počítá váha krapet jinak a i vizuelně jsou prostě tyto děti jiné. Ale třeba ten kluk co je na obrázku s tím dortem má smůlu v tom, že v těláku neuběhne nic, bude funět při zavazování tkaniček a dětská prolejzačka s ním rupne.

0/0
18.5.2011 11:38

kata-skubanek

Re: to nechapu..

ja ale poukazovala na vnimani techto priznaku okolim. do roku ci dvou let to prochazi, kazdy ho jen podporuje a pak smitec. to mi prijde zvraceny.. pak je decko, do x let milovany a roztomily, jenom obezni lenoch. to je trosku krute, nemyslite?

a detska prolejzacka vydrzi hodne.., nebo aspon kdysi vydrely ;-)

0/0
18.5.2011 11:44

impresario ze smyrny

Re: to nechapu..

Myslím, že rodiče, které si vykrmí dítě jako prase na porážku ho pak nepřestanou milovat, protože ve většině případů vypadájí taky jako prasátka. Ještě jsem neviděla štíhlou matku a buřtíka dítě. K té krutosti, nejkrutější je když rodiče dovolí aby jejich dítě bylo obézní. Protože pak se to s ním táhne celý život. Stačí jen kupovat kvalitní potraviny a hejbnout s ním zadkem a dítě nemůže být obézní. Já klasicky doma vařím, ale jíme i hodně zeleniny a naše děti jsou reklama na zdraví ani vychrtlé ani tlusté. Od mala chodí do skautu, takže jim klíďo o víkendu dám guláš s knedlíkem.

0/0
18.5.2011 12:11

kata-skubanek

Re: to nechapu..

gratuluji vam ke zdravym a "reklamnim" detem :-)

0/0
18.5.2011 12:20

fitzie

Re: to nechapu..

tak to já se hlásím - jsem od dětství buřtík dvou štíhlých až hubených rodičů. Moje mamka má i po 60 padesát kilo na metr šedesát osm. aby to bylo zábavnější, v těhotenství se mnou přibrala 25 kg (to jen pokud jde o ty narážky na vyžírání se v těhotenství - hormony prostě umí svoje), které obratem shodila. Otec to samý.

doma byly jen základní potraviny, tatranka se kupovala, jen když se šlo na dlouhý výšlap a byla to pochoutka.

a stejně to mám tak, že s váhou bojuju od dětství. Moje dvě děti se krásně rozdělily: jedno je od narození oplácané s faldíky, a druhé štíhlé bez faldíků. Vizuální rozdíl od narození obrovský, a přitom rozdíl v porodní váze jedno deko.

0/0
18.5.2011 12:26

impresario ze smyrny

Re: to nechapu..

Uznávám, že jsou lidi konstituce pevnější a silnější a někdo je jako niť. Jasně, ne každý vypadá jako modelka z katalogu, ale to ani normální rodič z dítěte nechce. Já jsem nemyslela, že někdo nění předpisově hubený, ale o tom, že rodiče nechají dítě aby mělo v 10 letech 80kg. Každý nemůže být dokonalý,ale to neznamená, že musí být obézní.

0/0
18.5.2011 13:03

xixina

Re: to nechapu..

Co je "kvalitní potravina"?

0/0
18.5.2011 12:39

chudacek.blbecek

Re: to nechapu..

To je potravina, která nepřináší pouze energii, ale i vitamíny, vlákninu, vodu a podobně.

0/0
18.5.2011 13:05

sun.alex

Re: to nechapu..

Vodu...?;-D

0/0
18.5.2011 22:38

chudacek.blbecek

Re: to nechapu..

Ano, vodu. Protože voda je pro lidský tělo nezbytná. Proto je skvělý cpát se v létě rajčatama, jahodama, vodním melounem a tak podobně.

0/0
19.5.2011 8:44

impresario ze smyrny

Re: to nechapu..

Kvalitní potravina: potravina, která je co nejméně průmyslově zpracovaná. Tj. čisté maso, mléko, zelenina, ovoce apod. Jo a mám vystudované zemědělství, tak prosím hlavně nezačínejte s tím jak je bio zdravé a že v konvenční mrkvi jsou pesticidy.;-)

0/0
18.5.2011 13:05

xixina

Re: to nechapu..

Aha, takže mám začít chovat dobytek, pěstovat veškerý ovoce a zeleninu a ještě vyrábět mléčný výrobky?

0/0
18.5.2011 14:34

impresario ze smyrny

Re: to nechapu..

ale houby, stačí to i kupovat. Ale nekupovat hotovou sekanou zatavenou v chlaďáku, ale pěkně si jí udělat bez zbytečné chemie.

0/0
18.5.2011 14:57

xixina

Re: to nechapu..

No co se týče sýrů a jogurtů, je to problém, protože dle mého názoru tam nemá modifikovaný kukuřičný škrob co dělat :-/

0/0
18.5.2011 14:59

Hroznej.puberťák

Re: to nechapu..

Není to problém, stačí číst složení a ty s tím škrobem nekupovat.

0/0
18.5.2011 21:31

xixina

Re: to nechapu..

Tak to už je problém, protože ten hnus už je i ve Florianech od Olmy, v Pierotech a v pudincích, Jediný jogurt, kde to není, jsou německé jogurty ve skle (cena kolem 20 Kč) a Hollandia. O dalších nevím.

0/0
18.5.2011 21:38

Hroznej.puberťák

Re: to nechapu..

Ano, ale aspoň jsou. Samozřejmě jsou dražší. Ostatně podobné je to se zakysanou smetanou, z 10 druhů, co mívaj, je bez škrobu jedna. Ta ale paradoxně nejdražší není :)

0/0
18.5.2011 21:42

xixina

Re: to nechapu..

No jo, ale zase 20 Kč za jogurt když to máte kupovat pro pět lidí už je trochu moc :-/ Smetana nevím, ale pomazánková másla jsou "infikována" všechna, co byla v Tescu, od drahých po levná. Dokonce je to i ve Smetanitu nebo Apetitu (ty názvy se mi pletou, pardon). :-)

0/0
18.5.2011 21:44

Hroznej.puberťák

Re: to nechapu..

Ono v Tescu obecně nemá moc smysl nakupovat. Když ještě existoval Carrefour, tam se dalo. V něm ostatně občas nakupuju i teď, akorát nevýhoda je, že je skoro 1500km daleko, takže se mi to podaří tak dvakrát do roka...

0/0
18.5.2011 21:53

xixina

Re: to nechapu..

Většina jídla co se prodává tady je odpad... Ještě, že máme aspoň vlastní ovoce, zeleninu, sem tam maso a vejce..

0/0
18.5.2011 21:55

Hroznej puberťák

Re: to nechapu..

Dneska jsem sklidil první tři letošní jahody V

0/0
18.5.2011 22:01

xixina

Re: to nechapu..

Tak my si ještě chvilku počkáme :-)

0/0
18.5.2011 22:02

Hroznej puberťák

Re: to nechapu..

A teď jsem zfutroval skvělýho králíka a jdu spokojeně tloustnout :)

0/0
18.5.2011 22:43

Lena N.

Re: blbý je to

To snad ne;-D Oni snad v tescu neprodávají sýry, šunky, šmakouny, saláty i celá grilovaná kuřata??? To už jste asi hlady fakt neviděla :-)

0/0
18.5.2011 11:13

fitzie

Re: blbý je to

sýr, šunka, šmakoun, salát, grilovaná kuřata: všechno stejný problém: nemůžete to otevřít a zkonzumovat hned. zas takový hlad, abych jedla kuře z pytlíku rukama přímo na prodejně jsem fakt neměla. Všechno ostatní potřebuje nějak připravit, což je to, o čem mluvím: koupit si zdravou svačinu, kterou můžete sníst hned, aniž byste s sebou nosili piknikový koš s výbavou, to není jen tak.

0/0
18.5.2011 12:52

Hroznej.puberťák

Re: blbý je to

Děkujeme za vyjmenování odpadků, které v Tescu prodávají, ale dotyčná pravděpodobně místo nich chtěla kvalitní jídlo. Ne "sýr" z náhražek, "šunku" bez masa, salmonelový koncentrát nebo učmuděného brojlera.

0/0
18.5.2011 21:34

chudacek.blbecek

Re: blbý je to

Souhlasím, většinou si kupuju bílej kefír a kousek ovoce nebo zeleniny. Zatou nesouhlasím s tím, že sušenky si na nic nehrajou. Takové bebe Dobré ráno se neustále snaží vypadat jako zdravá strava, ta samý třeba brumík nebo kinder pingui. Aby měla maminka pocit, že dává dětem něco zdravého (plné mléka a cereálií - ORLY?). To mě dovede vytočit neskutečně. Kampaň za zdravou snídani, to zrovna.

0/0
18.5.2011 13:02

Hroznej.puberťák

Re: blbý je to

Vypatlandy, co si nechají podobnými kecy vymýt hlavičku jsou bohužel ve většině a představují velkou kupní sílu, takže to podle toho taky vypadá. S tím těžko někdo něco nadělá. Já to ignoruju. Tuhle se mi nějaká slepice snažila nacpat ochutnávku rádobyjogurtu "dobrý táta", když jsem měl děcko v ruce, taky dobrá past na blbce, patlanina vycpaná škrobem za nataženou cenu a reklamní název hrající na city.

0/0
18.5.2011 21:40

Sekanice

??

Tak já tedy nevím, ale když se podívám na třídy spolužáků mých 2 dětí, tak tam najdu možná 2 děti, které jsou silnější, ale jinak jsou to spíš hubeňouři...a když koukám na děti co vychází z celé školy kam chodí, tak mi připadá valná většina dětí i dospělých, kteří se tam pohybují taky v normě..Možná špatně vidím ;-), ale nepozoruji, že by to byla nějaká katastrofa... to samé jak se pořád říká, že dnes děti nečtou. Všechny děti od mých známých si čtou a čtou jim i rodiče. Přijde mi to takový to "dnes je všechno špatný" - děti jsou všechny tlusté, nečtou jsou drzé... zajímavé je, že v mém okolí se takové děti nevyskytují..

0/0
18.5.2011 9:16

Jsem v Ječný

Re: ??

Tak se při návštěvě nějakého OC porozhlédněte po přilehlých Fast Foodech. "Otesánků" všech věkových kategorií je tam přehršel ;-)

0/0
18.5.2011 9:41







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.