Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plánujete miminko? Nezapomeňte na kyselinu listovou

Chystáte se v dohledné době otěhotnět? Jste těhotná a řešíte, jaké vitaminy jsou pro správný vývoj a růst vašeho plodu ty nejdůležitější? Pak zařaďte do svého jídelníčku potraviny bohaté na kyselinu listovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Amanita phalloides erectus

***

Pro ženu je daleko důležitější kyselina hyaluronová. ;-)

0/0
12.5.2011 20:27

kata-skubanek

jen houst

o kyseline listove jsem v zivote neslysela, az letos v lednu poprve a kupodivu mam zdrave dite, dokonce jsem pocala, donosila a porodila. vse ok. kdyby vse ok nebylo, tak bych to urcite nesvadela na kyselinu listovou a dalsi blbosti, kterymi nas masiruji dnesni media.

tak si rikam (nemusim jit tak moc zpatky), jak pred 30 lety se vubec mohly rodit nejake deti? zadny ultrazvuk, zadne vitaminove doplnky, zadne jednorazove pleny, dokonce na zadecek se pouzival olej a pudr zaroven a dite muselo byt neustele ve snerovacce, aby melo rovnou pater, no dokazete si to predstavit??? a takhle my budem pusobit za 30 let na dalsi generaci ;-);-D

0/0
12.5.2011 15:13

Dita_1

Re: jen houst

Náchylnost k poruchám metabolismu kyseliny listové má v našich končinách značná část žen (přesné procento si už nepamatuju) - jedná se o jediný  vitamín s prokazatelnými účinky na plod, jeho deficit může způsobit vážné vývojové vady.

Pokud mi je známo, doporučuje se kyselina listová už několik desítek let.

0/0
12.5.2011 16:31

kata-skubanek

Re: jen houst

tak v tom pripade nechapu, proc na to nekteri lekari (porodnici-gynekologove) neupozornuji. kazdy si neprocita vsechny mozne prirucky a navody na otehotneni a dalsi veci s tim spojene ;-)

0/0
13.5.2011 8:05

Morčosaurus Rex

Re: jen houst

Tak tím, že jste v životě neslyšela o kyselině listové, bych se opravdu nechlubila. Pokud máte aspoň střední školu, musela jste se o ní učit minimálně ve dvou základních předmětech....

0/0
12.5.2011 19:14

kata-skubanek

Re: jen houst

ano, priznavam, nepamatuju si kazdou vec ze skoly.., nejsem dokonala ;-)

0/0
13.5.2011 8:03

Amanita phalloides erectus

***

spina bifida se vyskytuje u 1 až dvou z tisíce živě narozených dětí. Kyselina listová může pomoci v 70% případů u rizikové skupiny žen. Takže to je opravdu jen pro klid duše.

0/0
12.5.2011 14:44

chudacek.blbecek

Obrázek

Rozluštil už někdo z vás, co to jí ta paní na úvodním obrázku? Mně to přijde jako nějaká transformace chleba a tvarohu, v tom moc kyseliny listové není, ne?

0/0
12.5.2011 13:28

Brundi

Re: Obrázek

Podle me to je zmrzlina. Ukazkove zdrava strava pro tehotnou. ;-D

0/0
12.5.2011 13:33

kebab

Re: Obrázek

teď mám chuť na zmrzlinu ;-(

0/0
12.5.2011 14:39

Brundi

Re: Obrázek

Ale obrazek je ilustracni, takze by nam melo stacit uz jen to, ze pani ma zelene tricko. Spojitost je zjevna! ;-D

0/0
12.5.2011 13:35

chudacek.blbecek

Re: Obrázek

Jasně, protože až se pokydá, tak z trička tu kyselinu listovou vycucá.

0/0
12.5.2011 13:37

vydra mořská

Re: Obrázek

Každopádně si nandala za dva :-)

0/0
12.5.2011 14:02

chudacek.blbecek

Re: Obrázek

Jestli to je zmrzlina, tak ji chápu :-)

0/0
12.5.2011 14:35

Amanita phalloides erectus

***

Jak to dělaly ženy dříve v té zaostalé době kdy ještě nebyly prášky a vitamíny pro těhotné ?

0/0
12.5.2011 11:40

Brundi

Re: ***

Taky mi neni jasne, jaktoze nejsme my a nasi predci tezce deformovani. ;-D

0/0
12.5.2011 11:42

_m-

Re: ***

Jsi si jistá, že nejsme ;-)

0/0
12.5.2011 12:15

Brundi

Re: ***

Mas recht, nejsem. Ale pak asi takovou deformitu snesu i u sveho ditete. Co je mi podobne, je mi vetsinou mile. ;-)

0/0
12.5.2011 12:19

chudacek.blbecek

Re: ***

Netěhotněly v květnu ;-)

0/0
12.5.2011 13:19

Brundi

Re: ***

A tim se vyhnuly nejakemu sezonnimu snizeni kyseliny listove v bezne strave? Ja furt, ze v kvetnu se nebralo proto, aby pak slabe prvorodicky neumiraly pri porodech na konci krute zimy v lednu a v unoru. ;-)

0/0
12.5.2011 13:38

chudacek.blbecek

Re: ***

To jsem právě myslela. Co se týká kyseliny listové, je asi blbost otěhotnět v září.

0/0
12.5.2011 14:34

Brundi

Ukazte mi zenu, ktera

a) tohle uz davno nevi

b) je schopna snist 200g syrove brokolice denne.

Stejne je nutne brat potravinove doplnky. Pokud ovsem je toto mnozstvi kyseliny listove skutecne tak potreba. Trochu se to prehani.

0/0
12.5.2011 10:26

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

R^

0/0
12.5.2011 11:27

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

To vis, premyslim, jestli moje dite bude uplny dement a jak moc jsem ho predem diskvalifikovala, kdyz jsem nejedla kyselinu listovou mesice predem... ;-D

0/0
12.5.2011 11:36

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Moje sestra jedla těhotenský vitamíny jen u prvního dítěte a chytrý, krásný a prostě skvělý jsou věchny tři :-)

0/0
12.5.2011 11:46

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Urcite kvalitni geny! V nasem pripade si tim genetickym prinosem nejsem uplne jista... ;-D

0/0
12.5.2011 13:11

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Neboj, babyboxy jsou po celý republice.

0/0
12.5.2011 13:19

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Ted jen aby se to pripadne projevilo dostatecne vcas, pac pozdejc ho tam uz nenarves. ;-D

0/0
12.5.2011 13:26

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Tak mu jen řekneš, ať na tebe u toho babyboxu "počká" ;-)

0/0
12.5.2011 13:35

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

No nechápu matky, které vitamíny nejedí po celou dobu těhotenství a ještě občas argumentují tím, že se po nich rodí velké děti. V těhotenství se tělu nedostává dostatek vitamínů a potřebných látek, tak proč je proboha pro klid v duši v čas nedoplnit? Někdy si kladu otázku, jestli za tím není finanční situace. Vitamínové doplňky pro těhotné nejsou nejlevnější....

0/0
12.5.2011 12:09

_m-

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Brundi to myslela jinak.

taky přemýšlím, jaké potravinové doplňky baštila maminka Einsteina, Bacha, Pasteura, Heyrovského ............

0/0
12.5.2011 12:14

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Jde o to, že nikdy dopředu nevíme, zda náhodou naše miminko nepotřebuje něco navíc. Na inteligenci a talent to rozhodně vliv nemá. Já je jedla před i v průběhu těhotenství, prostě pro svůj klid. Dřív se také neočkovalo a jak to dopadlo.

0/0
12.5.2011 12:22

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Nevím, jak tvoje tělo, ale to moje si řekne o to, co potřebuje. Když budu mít potřebu olizovat zdi, budu jíst vápník jako potravinovej doplněk. A to nejen v těhotenství.

0/0
12.5.2011 13:21

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Takhle to u mě funguje jen v případě sexu ;-D

0/0
12.5.2011 13:29

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Kdyz mas chut lizat omitku, znamena to, ze jsi sexualne nevybourena? ;-) ;-D

0/0
12.5.2011 13:32

chudacek.blbecek

Re: Ukazte mi zenu, ktera

A to je, a to je, a to je zanedbaný sex.:-)

0/0
12.5.2011 13:36

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Po porodu každopádně.

0/0
12.5.2011 13:39

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Ja je celkem chapu. Ani drive se casto nerodily tezce postizene deti v dusledku vyzivy v tehotenstvi. Naopak az velmi casto se meni ruzna vyzivova doporuceni a tlak na "nezbytnost" ruznych umelych potravinovych doplnku. Vetsina z toho je skutecne zbytna. Tak se proste rozhodnou to spis pohlidat ve strave. Pokud jim neni v tehotenstvi nejak zvlast zle, takze by nemohly normalne jist, tak se to v klidu da.

0/0
12.5.2011 12:16

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Pokud si to maminka dokáže ohlídat ve stravě a jí skutečně pestře, tak ok, ale moc tomu nevěřím. Mně to prostě přijde nezodpovědné.

0/0
12.5.2011 12:28

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Mne to prijde naopak zodpovednejsi, nez bezhlave zobat vitaminy. Ale v podstate z lenosti, abych si nemusela dusledne hlidat jidelnicek, jestli nemam ted min toho nebo onoho, je zobu take. Ale podotykam, ze to neni proto, ze bych si myslela, ze kdyz nebudu mit jeden den dostatecne mnozstvi brokolice, ze se to nejak fatalne podepise na diteti, ale ciste alibisticky, abych si pozdeji nevycitala neco, co se muze stat, i kdyz to velmi pravdepodobne se stravou v tehotenstvi nemusi vubec souviset.

0/0
12.5.2011 12:37

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

No ale o tom mluvím. Pro klid v duši by je těhotná ženská měla brát, protože pak se něco nedej bože stane a ona si to bude vyčítat. Navíc těžko si ohlídáme, zda máme či nemáme dostatek jódu apod. Teď když už nejsem těhotná neberu žádné prášky. Ani v době kojení jsem je nebrala. Nejím ani železo, které bych měla, protože jsem proti zbytečné chemii, ale v těhotenství nejde jen o mě, takže důveřuju doktorovi a když mi řekne jezte to a to, tak to udělám.

0/0
12.5.2011 12:43

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Jnze klid duse a vycitky zoracovava kazda zenska jinak. Ja bych si to treba vycitala, jina zena, vice zodpovedna a znala problematiky, by si racionalne zduvodnila, ze ona nic nezanedbala a ze vznikly problem s vyzivou nesouvisi.

Jinak verit slepe doktorum mi neprijde uplne dobre, stejne tak povazovat stavu pri kojeni za mene dulezitou nez v tehotenstvi.

0/0
12.5.2011 13:00

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Nikde nepíšu, že je strava v těhotenství méně důležitá než v době kojení. V době kojení se právě spolehnu jen na tu stravu, dítě není embryo, které můžu potratit a všechny orgány má vyvinuté, takže stačí pestrá strava, v mateřském mléce již dostane to, co potřebuje. Nevím, jak by si to ta zodpovědná, problematiky znalá žena vysvětlila, kdyby se jí narodilo dítě s rozštěpem nebo vůbec. Ale ať si to každý dělá jak chce, já to považuju za blbost, stejně jako nezaplatit dítěti nepovinné očkování s tím, že to může mít vedlejší účinky (teda jen za předpokladu, že očkování snáší obecně dobře).

0/0
12.5.2011 13:15

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Ale plne kojene dite je zase zavisle jenom na tobe a tom, co jis ty. Nema plne vyvinuty imunitni system, je citlive na alergeny... Je toho tu hodne, co se da pokazit.

Potrat je to posledni, co by me v tehotenstvi desilo. Hlavne v casne fazi tehotenstvi to beru tak, ze bud vsechno nebo nic. Proste pokud tam nejaka tezka deformita vznikne, tak jsem s potratem smirena. Rozstepove vady muzou byt zpusobee velkou soustou faktoru, presne se to nevi. A pokud je maminka presvedcena, ze ve strave nechybovala, pak si nebude nic vycitat. Tehotenske pripravky beru jako pojistku meho svedomi, ne obecne svedomi vsech maminek.

Ockovani je slozita otazka sama o sobe a do diskuze o nem se neminim poustet.

0/0
12.5.2011 13:22

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

No maximálně se pokazí to, že sníš něco nadýmavého a ono má pak bolesti bříška. Jinak stačí se stravovat úplně normálně, vynechat kofein a alkohol, jíst dostatek ovoce a zeleniny. No ale po všech těch super argumentech bereš doplňky taky, protože chceš mít jistotu. A to je celé.

0/0
12.5.2011 13:38

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Beru je, protoze si nejsem jista, jestli bych poradne vyvazenou stravu dokazala porad uhlidat. A protoze mi bylo ze zacatku spatne, zmenily se mi chute k jidlu a nektere vyzivove dulezite potraviny jsem nemohla ani videt, takze v tu chvili by to mohl byt problem. Jine tehotne muzou jist treba vsechno a furt. :-)

0/0
12.5.2011 13:46

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Ukažte mi ženu, která se v těhotenství stravuje příkladně a denně sní doporučené množství vápníku, vitamínu c, jódu, kyseliny listové, železa apod. Já znám takové, které se cpaly všemožným (a nemusely se za to stydět, protože těhotenství je dobrou omluvenkou k tomu sežrat tabulku čokolády nebo kýbl zmrzliny) a sama jsem nebyla výjimkou, protože min. na začátku těhotenství jsem měla chutě rozhozené.

0/0
12.5.2011 13:58

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Znam takove. Ono to nemusi byt denni prijem vseho. Jeden den si das vic vapniku, druhy den vic kyseliny listove. Nemely by tam byt dlouhodobe vykyvy a deficit neceho.

Zmrzliny se ted trochu bojim, kvuli salmonele a listerioze a podobnym radostem. I kdyz ta balena by asi sla, ale nejsem zvykla ji kupovat. :-)

0/0
12.5.2011 14:08

vydra mořská

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Já se také bála zmrzliny ze stánku a různých krémů se žloutkem, majonésových dressingů na salát apod. Ale asi záleží, kde si to člověk dá. Je to jako s doplňky. Člověk tuší, že se nic nestane, ale vždycky tam nějaké to riziko je, takže se některým potravinám radši vyhne. Ale úplně úzkostlivá jsem nebyla.

0/0
12.5.2011 14:32

Brundi

Re: Ukazte mi zenu, ktera

Jod se da zrovna ohlidat celkem lehce - mineralky, Vincentka. Mas psane presne mnozstvi, kolik toho obsahuje.

0/0
12.5.2011 13:02







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.