Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh Hanky: Manžel má práci v cizině. Nechceme se za ním odstěhovat

Až donedávna jsme si spokojeně žili v našem baráčku v Praze. Jenže manžel získal na několik let lukrativní místo v cizině a trvá na tom, abychom se za ním přestěhovali. Dcera je nadšená, já se synem nikam nechci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

makinka

Jako dítě jsem žila v zahraničí

Já myslím, že byste měli všichni jet, alespoň na rok... Přece jen o děti nemusíte mít takové obavy, že se nedomluví, už jsou větší. My jsme se stěhovali nakonec pouze na rok do Anglie, ale mě bylo jedenáct a bráchovi deset...Anglicky jsme se sotva uměli představit (je to deset let zpátky, mezitím se klade na AJ a další jazyky větší důraz), takže jsme se děsně báli....a to jsme samozřejmě měli skončit každý v úplně jiné škole. Máma se tu musela vzdát dobrého místa. Ale musím říct, že to byl jeden z nejlepších roků vůbec. To že jsme tam žili nám nedalo navíc jen jazyk (během měsíce jsme se rozmluvili...ve škole to jinak nešlo), ale hlavně spoustu výhod do života z kterých budeme už navždy těžit (mimo jiné v sobě nemáme obavu se takhle někam odstěhovat). Sice jsme věděli, že to bude max dva roky, ale zas z anglie jsme to měli daleko, takže jsme do čech letěli jen jednou.

+1/0
18.6.2011 16:52

váš účet byl vzrušen

Buď následuj manžela, nebo se rozveď

Jó kdyby madam dokázala uživit rodinu sama, to by byla jiná, ale když se chce válet doma, ať kušuje a drží krok. Nebo ať si najde nového sponzora.

+1/0
2.6.2011 17:51

hakari.takara

Vídeň není tak daleko

klidně můžou jezdit v pátek odpoledne po práci zase do Prahy a v neděli se vracet, problém vidím spíš v tom, že svou ženu postavil před hotovou věc... Syn i dcera si zvyknou- naučí se německy a prarodičům můžou pořídit skype :-)

0/0
27.5.2011 9:40

váš účet byl vzrušen

Re: Vídeň není tak daleko

Manžel byl sám postaven před hotovou věc. To se v životě stává dost často. Duševně dospělý člověk se s tím vyrovná a najde na tom pozitiva, rozmazlený fracek se začne vztekat a kopat nožičkama.

+1/0
2.6.2011 17:52

captain cook

Hanka = spatna manzelka a spatna mama na 3x

Spatna manzelka - protoze neumi dodrzet slib o stehovani dany manzelovi "po dlouhych debatach"

Spatna mama 1x -protoze ukazuje detem, ze sliby se dodrzovat nemusi, lze se z nich vykroutit dostatecne napaditymi vymluvami

Spatna mama 2x -protoze syn potrebuje jeji pomoc, aby se vyrovnal s nadchazejicimi zmenami ve svem zivote a nebyl z nich nestastny. Ona namisto aby se na nej soustredila, sobecky mysli predevsim na sebe a pouziva syna jenom jako vymluvu jak se ze stehovani vykroutit

Spatna mama 3x - protoze dcera se do Vidne tesi a mama hazi veskerym planum klacky pod nohy

+1/0
19.5.2011 12:02

Antonín, topič

Re: Hanka = spatna manzelka a spatna mama na 3x

Přesně tak. Nakonec, mladej je dost starej na to, aby mohl zůstat v Praze sám, pokud se mu tak děsně nechce stěhovat.

0/0
19.5.2011 16:23

o vaše názory nestojíme

Hlavně se, děvenko, ještě dlouho rozmejšlej,

až si manžel ve Vídni najde nějakou fešandu. Potom můžeš zůstat se synkem v Praze bez problémů a hledat si jiného sponzora.

0/0
19.5.2011 5:44

Apolena Kolenatá

Další možnost

chybí.... manžel se může vrátit do Prahy na své původní místo...V

0/0
18.5.2011 20:36

o vaše názory nestojíme

Re: Další možnost

Nebo si najít ve Vídni nějakou normální ženskou.

0/0
19.5.2011 5:45

Alowen

Když si vzpomenu...

Před třema lety jsem dostala nabídku na služební cesty do Německa. V prvotní euforii jsem na to hned kývla, protože to byla fakt super nabídka.... Až potom mi došlo, že jsem to měla probrat s partnerem. Naštěstí to bylo jen v pondělí tam, v pátek zpátky a ne každý týden.

Takže já chápu to, že v počáteční euforii člověk kývne, a nějak mu nějaký věci nedojdou. Ale je mi jasné, že něco jiného je služební cesta a něco jiného pracovat tam nastálo

0/0
18.5.2011 16:46

Avulinka007

Prispevek

Myslim si, ze na jednu stranu bylo od muze nefer, aby se se zenou ani neporadil a hned na nabidku kyvnul. Nicmene na stranu druhou se zachoval tak, jak podle sveho uvazeni myslel ze bude nejlepsi - to pracujici muzi obvykle delaji a to se jich nijak nezastavam. Nejspis predpokladal, ze mu zenuska radosti skoci do naruce a pri vidine penez a prostredi bude souhlasit, jelikoz jemu samotnemu se ta nabidka ohromne libila.

Jenze..narazil. Kdyby na mne prisel chlap s podobnou veci, asi bych byla take mirne urazena a samozrejme bych mu dala jasne najevo, ze takhle teda ne. Ale pokud bych se mela rozhodnout rozumem, po par dnech ci tydnech drahot jasne volim Viden. V dnesni dobe je slozite najit si dobre placene misto, a ono ty penize clovek k zivotu potrebuje i kdyz nemusi byt nejdulezitejsi - zvlast kdyz ma clovek dve male deti.

0/0
16.5.2011 22:11

bombai

Re: Prispevek

To myslíte vážně...já jsem tady jako v jiříkově vidění. Dospělá žena napíše, že ..po pár týdnech drahot jasně volím Vídeň...opravdu jsme některé  ženy takové slepice, že se neumíme k něčemu postavit čelem. To neumíte říct narovinu: je to pro tebe velmi zajímavá nabídka, a určitě i pro celou naši rodinu velká šance, ale mne velmi mrzí, že jsi ji odsouhlasil hned, aniž by ses se mnou poradil. Ještě to předneseme dětem, abychom znali také jejich názor (ale nemusíme se podle nich řídit). I když na tebe zaměstnavatel tlačí, tak mu prosím odpověz, že se ještě musíš poradit s rodinou a definitivní rozhodnutí mu sdělíš do určitého data.. Ale ne..vy místo toho "děláte drahoty"...

0/0
17.5.2011 15:14

boudicca

Re: Prispevek

Nepaušalizujte. To není názor všech žen, ale jen jedné pisatelky. Jsem žena a taky nechápu "po pár týdnech drahot".

0/0
18.5.2011 7:50

elwara

Re: Prispevek

Pisatelka měla asi na mysli, že problém nevidí v samotném přestěhování se do Vídně, ale v tom, že ji manžel postavil před hotovou věc. S tím bych docela souhlasila, mě spí vadí to o penězích a dvou malých dětech. 12 let a konec základky (14-15?) už rozhodně nejsou malé děti a kašlat na jejich názor je dost bezohledné.

0/0
18.5.2011 10:25

captain cook

Re: Prispevek

Uplne opacne!! Doporucuji precist clanek jeste jednou.

Problem s tim, ze manzel se s ni neporadil byl na zacatku a ten byl nakonec prekonan, pisatelcinymi vlastnimi slovy: dlouhymi debatami. Teprve po debatach s manzelem svolila se tam za pul roku s detmi prestehovat po tom, co manzel mezitim zaridi byt a skoly. Dokonce si byt a skoly jeli prohlednout.

Az ted, kdyz ma dojit ke splneni slova ktere dala, si dama zacina vymejslet duvody jak by se z toho vykroutila a hleda osoby na ktere by to svedla. Uzovka jedna slizka.

Deti je mozno se na nazor zeptat, ale konecne rozhodnuti delaji rodice podle toho, co je nejlepsi pro rodinu jako celek a pro jeji budoucnost. Dite vidi jen sve bezprostredni okoli a chape soucasnost. Nijak si ale nedovede predstavit a pochopit budoucnost a vsechny souvislosti. Od toho jsou rodice, aby rozhodli i kdyz se to diteti momentalne nelibi protoze to nechape..

0/0
18.5.2011 12:28

bombai

Re: Prispevek

pane jo, vystihl/hla jste to úplně přesně.

0/0
18.5.2011 15:20

bombai

Re: Prispevek

píši "některé"...

0/0
18.5.2011 15:20

dscs

ze se se mnou NEPORADIL?

proc by se mel radit o necem, o cem ona nic nevi? pokud je nekdo doma, nevenuje se praci a jen hrabe penize, co by asi mel IT odbornikovi radit?

0/0
16.5.2011 21:37

bombai

Re: ze se se mnou NEPORADIL?

Já souhlasím s tím, že se měl své ženy zeptat, než ji postavil před hotovou věc. Ona je jeho partnerka, ne služka. A nejde jen o jeho práci, které jeho žena rozumět nemusí, ale o celý život rodiny, který se tím výrazně změní. Ona má právo na to říci svůj názor a dokonce s plánem manžela žít v zahraničí nesouhlasit. Ale měli si to vyříkat hned, veškerá pro a proti, dát si nějak jasný termín, do kdy se rozhodou. Ale jak jsem pochopila, tak paní mění postupně rozhodnutí, alibisticky se schovává za vlastní rodiče, zašťiťuje se názorem mladšího syna a není schopná se k tomu postavit čelem. A to je špatně.

+1/0
17.5.2011 15:25

captain cook

Re: ze se se mnou NEPORADIL?

Manzel s odpovedi sefovi hodne spechal (mozna, ze musel?)a nevyrikal si to s rodinou.Chyba. Mozna se domnival, ze rodina celkove spokojena se soucasnou vyssi zivotni urovni, bude jejim ztrojnasobenim spokojena vice. Zvlast kdyz Viden je v EU a mene jak 300km od Prahy a deti ani manzelka neprijdou o casty styk s rodici a prateli.

Za nejpodstatnejsi povazuji, ze pak skutecne dlouho debatovali a ona souhlasila, ze se tam za pul roku odstehuji, kdy mu do konce terminu zbude jen 2 a 1/2 roku. Pak je zrejme mozne prodlouzit, nebo se vratit do Ceska.

Mne nejvic vadi manzelcin negativni pristup a ze ted bere sve slovo zpet. Namisto aby se pripravila a promyslila "jak nejlepe?"a pomohla synovi se se zmenou vyrovnat, vymysli si vylozene klacky pod nohy a snazi se najit kdejakou vymlovu "proc a jak ne". Vymluva na rodice a syna je jenom vymluva. Vsechno jde co se chce a v pripade Vidne nejsou zadne vzdalenostni problemy. Existuje Skype, vikendove cesty a vzajemne navstevy rodiny a pratel v Praze

0/0
18.5.2011 8:30

captain cook

Re: ze se se mnou NEPORADIL?

Existuje Skype, vikendove cesty a vzajemne navstevy rodiny a pratel v Praze a Vidni na stridacku. I korektura na volne noze se da takto delat, pokud ma ona zajem v tom pokracovat..

0/0
18.5.2011 8:31

MartyCaesar

Také pracuji ve Vídni

Hanko,

zrovna Vám píšu z Vídně, kde také pracuji. Prosím uvědomte si jednu věc. Manžel to nedělá pro sebe. Abych byl přesný - nedělá to jenom pro sebe. Naplňuje ho to i pocitem, že může dopřát rodině jen to nejlepší a to je pro chlapa k nezaplacení.

Myslím si, že byste se pro začátek mohli zkusit nastěhovat se třeba do Vídně na měsíc na dva - a sami byste viděli, jak by to šlo - prostě nastěhovat se podmíněně - to by jistě i Vašeho syna otupilo v jeho názoru, že se bude stěhovat jenom přes smrt. Synátorovi také můžete navrhnout, že na fotbal může chodit ve Vídni - tady je spousty hřišť! Berte to i jako šanci pro své děti - rok dva ve Vídni jim dá neskutečně moc do života - otrkají se v novém prostředí, naučí se jazyk, který je pro nás stejně důležitý, jako angličtiny.

A vězte, že Praha není daleko - co druhý Víkend tam klidně můžete být. Já do Vídně dojíždím každý týden a jde to.

Držím palce!

+1/0
16.5.2011 20:34

dscs

Re: Také pracuji ve Vídni

ale ona je lina, chapete

0/0
16.5.2011 21:38

rebbe

Jako důchodci žijeme napůl v Jižních Čechách,

napůl v bavorském Mnichově. Je to právě ten krásný důsledek EU, že nemusíme přes hranice, nemusíme mít nějaké vízum, zkrátka jdeme, jak se to hodí. Dcera se vdala do Holandska, nejdřív nás to mrzelo, ale zvykli jsme si, jednou jedeme my za vnoučaty, jednou vnoučata za námi. Ve Vídni studovala naše dcera rok na medicíně, město se mi náramně líbí- je to jenom mnohem větší Praha, s blízkostí Balkánu. Přátele, okolí, vše se velmi rychle obnoví, ti staří zajedou, ti noví budou ale také zajímaví. Do Alp je to kousíček, na Jadran zrovna za roh, co chcete více?V

0/0
16.5.2011 17:32

Piano

já jí závidím takovou možnost

Už jen kvůli dětem, získají do života neskutečně moc - jazyk, schopnost přizbůsobit se novému prostředí , nové zážitky. Navíc nemusejí chodit do školy rakouské, ale mezinárodní. Vídeň je krásná, je doslova za humny. Manžel jí určitě nechtěl nějak ublížit, zkrátka předpokládal, že to přijme se stejným nadšením.  Co by za to jné děti dali. A argument s kamarádkami mě dostal. Já teda nevím, ale u nás v rodině má přednost vztah a děti, kamrádky jsou opravdu až na posledním místě. Babička s dědou výlety také jistě ocení.

0/0
16.5.2011 17:19

modrobýček

Ani jsem to nedočetl

Kdysi jsem měl práci, při které moje žena nerozeznávala hodnotu koruny a západní marky. Dnes jsem naštěstí rozvedenej. Nevděk, hloupost a omezenost - to všechno jsou problémy velké části žen.

0/0
16.5.2011 16:51

elwara

Re: Ani jsem to nedočetl

žen???? to jste se asi spletl...

0/0
16.5.2011 16:58

Honzik007

deti

Tak deti bych se na nazor zeptal, ale urcite bych se jim neridil, spis bych to snim probral. Co se tyce manzelky te se zeptat mel, ikdyz by to asi stejne nic nezmenilo, tak by aspon mela dobrej pocit. Co se tyce toho, ze je nezamestnana tak to nechapu, ani kdybych bral mega mesicne tak bych to nedovolil. Proste mu doma zakrni, stane se z ni nesebevedoma osoba neschopna se o sebe postarat, a pokud se jemu neco stane bude to kruty dvojnasob.

0/0
16.5.2011 16:27

dscs

Re: deti

lenost, lenost, lenost. je pohodlne se jen valet doma a prudit + hledta problemy tam, kde nejsou

0/0
16.5.2011 21:38

jouzi

Nejlepší je,

jak to tady všichni obhajujete s tím, že je to přeci "jenom" Vídeň. Co kdyby to byla třeba Moskva? Tokyo? Přeci nejde tolik o vzdálenost, jako o princip. Manžel rodinu postavil před hotovou věc: já se stěhuju na 3 roky do pryč a vy se s tím poperte, jak chcete, ale počítám s tím, že zkrátka jdete se mnou. Opravdu hodně prostoru pro manévrování, co mu asi tak měla říct, než odsouhlasit, že to nějak zkusí, když už ji postavil před rozhodnutí? A vy ho ještě obhajujete s tím, že Hanka je sobecká brzda, co brzdí manžela v rozletu, zvlášť když on dobrák to všechno dělá pro rodinu.

 

A že se všichni naučí cizí jazyk? Při vší úctě, němčina je dneska víceméně k prdu. V tomhle ohledu by byla snad lepší i ta Moskva.

0/0
16.5.2011 14:44

Morčosaurus Rex

Re: Nejlepší je,

Tak já bych to ale asi udělala stejně...manželka nemá doma žádnou kariéru, takže pro mě není její názor až tak podstatný...prostě by si jen hájila klid a pohodu a to mi za ztrátu kariéry nestojí....resp. ona by měla pochopit, že její lenost stěhovat se by mu mohla zničit kariéru. A děcka do toho nemají co mluvit, protože jsou to prostě děcka a neví, co je pro ně dobré. A oni evidentně doma diskuze vedli. Já nevím, ale pokud mám takovou šanci se v práci prosadit, tak nechápu, proč by mu to měla žena kazit jen z vlastní pohodlnosti. A on se navíc snaží a hledá ještě děckám školy a kdoví co ještě. Něco jiného by bylo, kdyby paní pracovala někde na vysokém postu anebo se rozjížděla někde na klinice, ok, pak se musí řešit i její kariéra. Na druhou stranu, pokud by byla taky dobrá, tak by se našla pozice i pro ni a v taková Vídeň by jí jen rozšířila obzory.

0/0
16.5.2011 15:48

elwara

Re: Nejlepší je,

" děcka do toho nemají co mluvit, protože jsou to prostě děcka a neví, co je pro ně dobré" a jediné, na čem záleží, je manžedlova kariéra, jo? no potěš, já myslela, že ženy jako vymřely v 19. století...

0/0
16.5.2011 15:53

Volejbalové kladivo

Re: Nejlepší je,

ano děti do toho nemají co mluvit. Těch se to netýká. Kdyby se každý táta musel ptát svých desetiletých dětí co má dělat v práci tak kam by to spělo?

0/0
16.5.2011 15:54

Morčosaurus Rex

Re: Nejlepší je,

špatně čtete....záleží na kariéře, jak muže, tak ženy....jasně jsem napsala, že tahle paní žádnou nemá, tudíž vlastně co jí brání ve stěhování? Její pohodlnost. Víte, já kdybych dostala práci někde na klinice ve Vídni a moje rodina nechtěla jet, protože pantáta by chtěl po večerech sedět na pivu v místní putyce, tak prostě jedu snad i sama.  Ona mu prostě brání v kariéře. Jak jsem psala, pokud by ona měla práci, pak se musí domluvit oba. No a co vám vadí na děckách? Ty do toho opravdu nemají co mluvit,,,pokud si vzpomínáte na dětství, tak víte, že děti řeší, co bude zítra, ne za rok a současní kamarádi jsou na život a na smrt....jenže za rok můžou být uplně jiní. Takže kvůli dětskému horizontu myšlení budu sedět doma? To asi fakt ne..

0/0
16.5.2011 15:57

elwara

Re: Nejlepší je,

Nečtu špatně. Žena podle článku pracuje na volné noze, což samozřejmě není zářná kariéra v mezinárodní firmě, ale zadarmo to asi nedělá. Ale asi vás nechápu jenom proto, že se mi hnusí ten všude rozšířený přístup, že kariéra a prachy jsou všechno a o nic jiného nejde. A taky by mě zajímalo, jak můžete vědět, že je jenom pohodlná. Třeba tady má lidi, na kterých jí záleží, ale nějaké hloupé citečky vy neřešíte, prachy jsou hlavní. Taky doufám, že nemáte děti, a pokud ano, lituju je.

0/0
16.5.2011 17:05

Volejbalové kladivo

tak bych taky nechtěl :)

Nejlepší města pro život:

POŘADÍ MĚSTO ZEMĚ INDEX (100 = ideální)

1. Vancouver, Kanada 98,0

2. Vídeň, Rakousko 97,9

0/0
16.5.2011 15:57

rebbe

Re: tak bych taky nechtěl :)

Tak já bych si vybral na 1. místě Terst, nejlépe bydlet nad kapitanátem, na 2. místě Mnichov, nejlépe u Anglické zahrady. Tam také přezimuji. Vídeň bych dal na 3. místo. Kdo má rád teplo, ten by si měl vybrat Štrasburk, hezké město s nejvíce slunečnými dny v roce. Pro vinaře ovšem blízký Freiburg. Hezkých míst je na světě hodně, takových, které nejsou daleko od Čech ovšem méně. Mnohým obyčejným Čechům ovšem bude velmi těžko, naučit se něco jiného, než slovenštinu nebo ruštinu. Těm není pomoci.V

0/0
16.5.2011 18:10

Smoking Lilly

Re: tak bych taky nechtěl :)

Souhlas, Vancouver a Viden!

0/0
17.5.2011 0:57

Volejbalové kladivo

ak bych taky nechtěl :)

Nejlepší města pro život:

POŘADÍ MĚSTO ZEMĚ INDEX (100 = ideální)

1. Vancouver, Kanada 98,0

2. Vídeň, Rakousko 97,9

0/0
16.5.2011 15:58

vydra mořská

Re: ak bych taky nechtěl :)

Nevím, proč je Vancouver číslo jedna. Stačí zajít dvě tři ulice od hlavní třídy a všude špína, bezdomovci a feťáci. Jistě by se našlo hezčí město Kanady.

0/0
16.5.2011 16:58

IfčaX

Re: Nejlepší je,

Přiznám se, že názor "klid a pohoda mi za ztrátu kariéry nestojí" se mnou skoro hodil o zem.

0/0
16.5.2011 18:48

elwara

Re: Nejlepší je,

R^ přesně tak! kdyby mě takhle někdo postavil před hotovou věc, dost by se mě to dotklo, i kdyby to byla země mých snů a měli jsme tam přichystanou vilu s bazénem. Nejde o to, jestli se stěhovat chce, ale že manžílek má přístup "já jsem hlava rodiny, takže držte huby a buďte rádi, že jsem na vás tak hodný". Takový chlap by se u mě se zlou potázal.

0/0
16.5.2011 15:50

Volejbalové kladivo

Re: Nejlepší je,

tak on všechno platí. Evidentně všechno zařídil, tak proč by to nemohl rozhodnout. Druhá možnost je rozvod a manželka možná bude litovat až jí odstřihne penězovod

0/0
16.5.2011 15:53

Morčosaurus Rex

Re: Nejlepší je,

Za prvé to platí, jak praví tady kladivo, a taky myslím ve článku paní několikrát píše, že diskutovali, že se dohodli na jeho dřívějším příjezdu a tak...takže on prostě dostal nabídku jako hrom, samou radostí ji hned přijal, protože ho to nadchlo a doma to holt oznámil...

Ok takže pozor, měl si vyslechnout šéfa, radostí se div nepočůrat, ale nahlas říct: Víte, já to musím prodiskutovat doma. a šéf na to: ano, jistě. a co dělá vaše žena, máme se pokusit zařídit pozici i pro ni? máme ted ty otevřené trhy.. a On na to: ona nedělá nic, ale hrozně by se urazila, kdybych si s ní o tom nepopovídal...

0/0
16.5.2011 16:01

rebbe

Při církevním sňatku je řeč o tom, že manželka následuje

manžela. Je to už dva tisíce let zavedený princip. Pokud nějaký jouda míní, že němčina je dnes k prdu, pak mu nelze, než odvětit, že v Ezopově bajce liška mínila, že hrozny, které visí příliš vysoko, jsou jistě kyselé. Kdyby uměl německy, nikdy by se k takové volovině nenechal svést.V

0/0
16.5.2011 17:37

Alrauna

Re: Při církevním sňatku je řeč o tom, že manželka následuje

Nejspíš neměli církevní sňatek :)

0/0
16.5.2011 21:42

dscs

Re: Nejlepší je,

a proc by mela manevrovat? on na rozdil od ni maka, zivi ji, neco dokazal, neco umi. ma rict sefovi ůa ja vam na vysnene misto kaslu, protoze moje lina zena, co ani nepracuje, nejak nechce nic menit a radsi s ezustane vaket doma"?

0/0
16.5.2011 21:40

Meggie_

Re: Nejlepší je,

Asi tak nějak :)

0/0
16.5.2011 21:40

TOREX1

Ber a neváhej !!

Manžel -  bude nadšený a spokojený, Děti - získají luxusní jazykovou průpravu, vy  zase životní zkušenost. A pokud je to opravdu práce dobře placená- jezdit "domů" prakticky kdykoliv neni  vůbec problém Pokud jsou finance můžete  domů letět letadlem . Spojení Praha Vídeň  perfektně funguje . Přez týden zabezpečít děti a rodinu, O víkendech a prodloužených vákendech, a že jich dnes ve škole je hromada, mužete vyrazit domů do česka. Děti budou nadšené , manžel je pro práci zapálen tak to nějaký víkend bez vás zvládne, ( alespoň může více pracovat a nebude jej rušit nikdo z rodiny dotazy typu v kolik dnes přijde domů )  a vy si můžete užívat života na plný plyn a jet tím krasným životem první třídou.  Ja mít ve stejné pozici manželku okamžitě jdu do dmícnosti a užívam si sladkého života ve Vídni. Tedy neváhehj a ber !!!  :-)

0/0
16.5.2011 13:59

boudicca

nesouhlas s názorem psychologa

nesouhlasím s názorem psychologa, že pro dítě je stěhování mnohem náročnější, než pro dospělého. Právě naopak, děti to snáší lépe a snáz zapadají do nového prostředí. Děti imigrantů prakticky ihned zapadnou mezi vrstevníky a brzy si najdou nové přátelé (přičemž umí udržovat i staré vztahy), mnohem snáz se učí cizí jazyk. Mám to i z vlastní zkušenosti.

Zdá se mi, že to pisatelka zbytečně hrotí. Pochopila bych takové obavy, kdyby se měli stěhovat do Číny, ale do Vídně? Vždyť je to z Prahy snad blíž než třeba Ostrava.

Prakticky to vyznívá tak, že Hanka využívá nechuti syna se stěhovat k tomu, aby zakryla své vlastní obavy. Možná by si měla jasně uvědomit, proč se ji doopravy nechce stěhovat (Nenaučí se jazyk? Nenajde si přátelé? Nezvládne roli manželky vysoce postaveného manažera?). A na totéž se zeptát syna. Možná se mu jen nechce skákat do neznáma. Pak by bylo docela řešení odjet tam na prázdniny (léto se blíží) a po jejích skončení by třeba změnil názor.

0/0
16.5.2011 13:41







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.