Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhubněte a nekuřte. Snížíte si tak krevní tlak

Bezmála tři čtvrtě milionu lidí v Česku trpí chorobami srdce a cév, přičemž jedním z významných škodlivých faktorů je vysoký krevní tlak. Spousta lidí si přitom myslí, že za ně všechno vyřeší moderní medicína. Ale léky nejsou všechno a změna životního stylu bývá stejně důležitá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DahliaPinata

Stres

Zajímalo by mne, jak se může člověk vyhnout stresu. Samozřejmě že se nestresuji zbytečně kvůli pitomostem. Ale v životě nastanou okamžiky, kdy opravdu není možné se nestresovat ... myslím tím třeba vážné úrazy, onemocnění v rodině, ztráta zaměstnání a jiné opravdu vážné problémy.

0/0
2.5.2011 19:14

marvinka

Re: Stres

cvičit jógu, chodit k psychologovi, procházky či meditace.. je toho docela dost.

0/0
2.5.2011 23:42

DahliaPinata

Re: Stres

Zkuste meditovat, popřípadě chodit k psychologovi či na jógu, když plně pracujete a současně se staráte o seniora trpícího Alzheimrovou demencí. Ten člověk potřebuje dohled 24/7, vy chodíte do práce a domů se vracíte s hrůzou, co tam najdete. Spoustu peněz vás stojí pečovatelka, která vám pouze umožní neztratit zaměstnání. Já tady nemluvím o běžném stresu z práce a z obyčejných denních povinností. Kdo si to nezažil, nemá představu, co to obnáší.

0/0
4.5.2011 1:36

mamina2

Re: Stres

Máte pravdu, vždycky mě pobaví lidi, co melou o věcech, o kterých nic neví.

0/0
5.5.2011 11:00

Inkvizitor Johny

Hodnoty

Myslím si, že ono je hlavně důležité, jak moc je ten tlak vysoký. Dneska se dávají prášky i na hraniční hodnoty, které jdou upravit dolů celkem snadno. Naopak, když někdo má 160/100, tak zubatou ukecají již jedině medikamenty. Sám mám 135/85. A ten tlak považuji za optimální vzhledem k tělesné stavbě. Ale furt do mě doktorka něco hustíg.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
2.5.2011 10:56

jindula

Alkohol

Je zajímavé, že sami lékaři doporučují pro zlepšení funkce srdce a věnčitých cév pravidelnou denní dávku 2-4 dcl vína pro muže a 1-2 dcl pro ženy. Navíc se vedou diskuze o tom, jestli je lepší víno červené, nebo bílé :-)

Souhlasím z vlastní zkušenosti (jsem kardiak), že opravdu velký vliv má stres. Zároveň ale hrají velkou roli dědičné dispozice.

Jinak to vidím tak, že pro kardiaky je konzumace léků doživotní záležitostí :-(

0/0
1.5.2011 20:34

Inkvizitor Johny

Re: Alkohol

Říká se, že červené víno obsahuje látky, které jsou prospěšné tepnám. Ale osobně se mi tomu nechce moc věřit, protože žádná farma firma s takovou látkou dosud nepřišla, přitom by se to přímo nabízelo. Může jít třeba i jen o tak banální věc, jako že se lidi po té sklence prostě uvolní a přestanou se tolik stresovat. Nebo třeba to, že odbourávání alkoholu způsobuje uvolňování tepla (zahřeje) a to odlehčí krevnímu zásobování (ale to si už cucám fakt z prstu).

0/0
2.5.2011 11:04

energetik22

Zelení, politici,stoupající ceny všeho-JAK žádný stres ?

To bychom museli žít jinde, než v evropském blbákově !g.idnes.cz" alt=";-€">

0/0
1.5.2011 17:30

Trisws

Krutá ironie života

Tatínek je celoživotní vytrvalostní sportovec, lékař, stravující se více, než zdravě, mající spíše podváhu, v 65 se mu projevil dědičný vysoký tlak, na který léky příliš nezabírají.

0/0
1.5.2011 10:17

_m-

Re: Krutá ironie života

A nešel tatínek do důchodu třeba? Nezměnil životní styl, třeba snížením zátěže? Jinak samozřejmě dědičná zátěž je dědičná zátěž, a všechny recepty neplatí na každého, ale rozhodně to stojí za zkoušku, samozřejmě pod dohledem. Já brala prášky na tlak, na cholesterol a k cukrovceš mi už taky moc nechybělo - a dneska jsem bez nich.

0/0
1.5.2011 10:33

Trisws

Re: Krutá ironie života

Nezměnil, stále pracuje, pravda, na snížený úvazek, protože nedostal plnou smlouvu, projevilo se mu následně i těžké astma, na které léky taky moc nezabírají, což s sebou nese nemožnost sportovat, rozhodně ne v té intenzitě, na kterou byl celý život zvyklý, tj. týdně několik desítek kilometrů závodní chůze.

0/0
1.5.2011 21:49

špekoun

Re: Krutá ironie života

v 65? Tak na tom není nic tak etra ne? Kdyby se mu projevil ve 20 tak to je blbý.

0/0
1.5.2011 10:34

DahliaPinata

Re: Krutá ironie života

No, při zdravém způsobu života to je brzy. Nezapomeňte, že 65 je dneska vlastně produktivní věk... a bude hůř. V budoucnu se má pracovat do sedmdesáti. Tady pán je důkazem, že plošně je to nesmysl. Člověk v tomto věku, přestože žil zdravě, je většinou do značné míry opotřebovaný... ať již vykonával těžkou fyzickou práci, nebo psychicky náročnou práci. Přivydělávat si k důchodu, to ano, ale ploště nutit všechny pracovat do sedmdesáti je nesmysl.

0/0
4.5.2011 22:28

sikec

Posilovna

POsilovna pri vysokem tlak je nesmysl !

0/0
1.5.2011 9:18

_m-

Re: Posilovna

Není - ale nesmíš posilovat do bezvědomí. Mně se tlak posilovnou a následnzým zhubnutím snížit podařilo. Taky cukr a cholesterol.

0/0
1.5.2011 10:08

aaida

Re: Posilovna

mala zataz,do 40kg a vela opakovani a vediet dychat

iste ze supertazka vaha by ti znicila srdce a oblicky a cievy

0/0
1.5.2011 20:08

Inkvizitor Johny

Re: Posilovna

Když se řekne A, musíte říct taky B. Nejde jen o tlak krve. Jde taky o tepovou frekvenci.

0/0
2.5.2011 11:13

Kartony

Neřídím se radami doktorů. Ty se každou chvíli mění

Nikdy jsem nesportoval a ani nebudu sportovat. Chodím rád, ale pomalu. Jím to, co mi chutná, ale nekouřím.. Dávám přednost máslu před margariny. V posilovně jsem nikdy nebyl. Auto jsem nikdy neměl a ani jsem ho nechtěl, ani nepotřeboval. Mám sice řidičák, ale řídit auto je pro mě nepříjemná práce a na šoféra nemám. Nechápu lidi, pro které je řízení auta koníčkem. Letos mi bude 79, krevní tlak mám v normálu a cítím se na svůj věk dobře; proti mému srdci nemají lékaři námitky; infarkt jsem ještě neměl. K ničemu se nenutím, takže to není žádná fuška, ale jsem v pohodě a na politiky kašlu..

0/0
1.5.2011 9:13

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Neřídím se radami doktorů. Ty se každou chvíli mění

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
1.5.2011 18:43

generalmajor

Mohu potvrdit.

Je to přesně tak.Hmotnost snížit, stres odbourat a krevní tlak se výrazně sniží.Je to fuška, ale dá se to.

0/0
1.5.2011 6:46

cunik prasnik

Re: Mohu potvrdit.

Jo, takovej panickej záchvat, tak ten umí tlak zvednou téměř do něměřitelných hodnot.

A jakou umí navodit tachykardii, o té se mnohým ani nesnilo...

0/0
1.5.2011 9:59

aju reptans

Re: Mohu potvrdit.

Zažila jsem ..při náhodné návštěvě obvodního doktora. Nic mě nebolelo , hlava se netočila,a oni mi zakázalii i mluvit g.idnes.cz" alt=":-(">g.idnes.cz" alt=":-)"> Nervy umí své g.idnes.cz" alt=";-(">

0/0
1.5.2011 11:35

vapouk

Re: Mohu potvrdit.

Jj. Začal jsem na něj trpět od konce řijna minulého roku. Poprvé mě odvezla sanita s podezřením na srdeční vadu a poté plicní embolii. Od té doby co chodím k psychiatrovi, tak to vždy nějak zvládnu sám i když vlastně s pomocí oblbováků. Je zajímavé, jak to člověku dokáže měnit priority.

0/0
1.5.2011 12:27

chany

Re: Mohu potvrdit.

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D"> to je nick...g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
1.5.2011 23:26







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.