Diskuze

Pacienti mají zbytečnou hrůzu z kortikoidů, zoufají si lékaři

Málokterý lék vyvolává takové obavy jako ten s obsahem kortikosteroidů. Tyto hormony jsou přitom dosud jediným možným nástrojem léčby alergické rýmy nebo astmatu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

FotoGraf

30. 4. 2011 1:41
A co ekzemy

Mlada je pouzivala na ekzemy na tvari, po letitem pouzivani stacilo vysadit na par tydnua priznaky se hned vratily. Me se udelal mini ekzem na hrudi, pri pouzivani kortikoidni masti se ekzem stratil, ale udelaly se nejaky zilky, po douzivani se mi to hned vratilo. Ted to porad natiram tekutym pudrem, pac to aspon nesvedi, i kdyz se to neleci.

0 0
možnosti
A

avm3

29. 4. 2011 8:50
HA

Kde přišli na to, že se nad HA nikdo nepozastavuje??? Nepozastavuje se nad ní - bohužel - pouze většina doktorů ...

0 0
možnosti
VN

Agrippa

29. 4. 2011 12:56
Re: HA

ja se nad HA pozastavuju a do sveho zivota nepoustim :-/

0 0
možnosti
JM

calver1

29. 4. 2011 0:12
Nečtětě to

Zkuste si někdy přečíst příbalový leták např. k  antibiotikům nebo lékům na vysoký tlak. po přečtění ten lék s čistým svědomím zahodíte a začnete se léčit jinak.

0 0
možnosti
MM

venenum

29. 4. 2011 0:17
Re: Nečtětě to

Příbalové letáky slouží jako alibi výrobcům léčiv. Proto je lepší příbalové letáky opravdu nečíst

0 0
možnosti
EM

DiteEfca

28. 4. 2011 14:34
ASTMATIČKA

Když se mí rodiče dověděli, že mám náběh na astma (odmala záchvaty laryngitidy), okamžitě doma odstranili všechny koberce, deky a dečky z pokojů. Žádný zbytečný textil co zachytává prach. Nejlepší je se první zbavit příčin, tzn, zdrojů převážně jsou to roztoči z míst, kde se usazuje prach. Jsem teď vdaná a snažím se všechny zdroje stále eliminovat. To pomáhá nejvíc. Kortikoidy mám jen při záchvatu. Chce to zkrátka prevenci. A jinak souhlasím se všemi, co raději dají dítěti léky než aby se udusilo z důvodu předsudků. Pohled na modrající dítě či Vašeho partnera není pěkný!

0 0
možnosti
MM

venenum

29. 4. 2011 0:12
Re: ASTMATIČKA

Prevence je málo, je-li člověk skutečně nemocný. Nalhávat si, že mi nic není, je cesta do pekel. A věřte, že umírat pozvolným udušením není nic extra. Jako zapřísáhlý odpůrce kortikoidů, mající několik desetiletí osobních zkušeností s touto problematikou, DOPORUČUJI KORTIKOIDY V INHALÁTORECH!!

Je třeba najít tu přesnou dávku, která vyhovuje právě vám. A vydržet!!! Trvá několik dní, většinou ale týdnů (v mém případě několik měsíců), než se účinek dostaví v plné míře.

Pak se dokonce zcela obejdete bez spreyů na rozšiřování bronchů (Berotec, Ventolin, Berodual a pod...) a svět vám zrůžoví. Pamatuji nejrůznější způsoby dřevní léčby a také nejrůznější stavy svých vlastních plic. Dnes zdolávám Alpské velikány a nemám problém - pokud nevynechám....

Jdu si šlehnout, už je čas....

;-)

0 0
možnosti
KT

Kartony

28. 4. 2011 13:54
Kortikoidy byly kdysi považovány za zázračný lék

Taky jsem kvůli astmatu začal učíva k. v tabletách a když jsem se lázních potkal spacienty, kteří to brali 20 let, tak jsem se zhrozil. Kortizon je hormon, který vyrábí kůra nadledvin na pokyn hypofýzy. Pokud je užíván systémově je ho v krvi dostatek a tělo ho přestane produkovat. Výsledkem je odumření kůry nadledvinek. Ti ubožáci byli na těch tabletkách závislí. Rozhodl jsem se, že z toho vycouvám; měl jsem už v té době měsíčkovitý obličej a stoup mi obsah cukru v krvi. Musel jsem postupně snižovat dávky a teď jsem bez něj. Občas si, když je potřeba šluknu sprej na roztažení průdušek (Ventolin - to není kortikoid) a vím, že když budu nutně potřebovat, tak mi ten kortikoid pomůže.

Když jsem ty kortikoidy užíval, tak mě nic nebolelo; on je výborný na všechny záněty, protože potlačuje imunitu. Ale ty vedlejší účinky za to nestojí.

0 0
možnosti
MM

venenum

28. 4. 2011 23:54
Re: Kortikoidy byly kdysi považovány za zázračný lék

Musíte rozlišovat mezi tabletami a inhalátory !!

Používáte-li jen "dejchátka", vaše tělo obdrží cíleně jen minimální dávku, která váš metabolizmus nijak závažně neovlivní - zato však zásadně ovlivní stav vašich plic.

Ty vám totiž díky astmatu plíživě, ale nenávratně odejdou a vy se nakonec po několika letech udusíte. Kortikoidy dokáží nemoc držet v šachu - stačí vysledovat, jaká je vaše osobní nejnižší nutná dávka, aby se záchvaty neopakovaly.

Léky rozšiřující průdušky (např.isoprenalin) mají na svědomí více úmrtí než astma samotné, a to díky svým účinkům na kardiovaskulární systém (astmatik je v záchvatu snadno předávkuje, když je mu zle). Vysazovat kortikoidy náhle je vysloveně nebezpečné (v závislosti na dávce - může se dostavit závažná krize).

Kortikoidy vždy zabírají až po několikadenním užívání, takže vlastní záchvat nerozeženou. Pokud ano, nebyl to záchvat.

0 0
možnosti
RS

Zly_Soused

28. 4. 2011 11:00
hrůzu z kortikoidů

především vypěstovali lékaři sami tím, že je bezuzdně předepisovali úplně na všechno i tam, kde se to dalo řešit bez nich.

0 0
možnosti
MM

venenum

29. 4. 2011 0:15
Re: hrůzu z kortikoidů

kortikoidy jako takové "maskují" zánět - a o to právě při léčbě alergických onemocnění jde: zlikvidovat zánět, který je zcela "mimo mísu", tedy nežádoucí. Je samozřejmě nesmysl ordinovat kortikoidy na bakteriální vyrážku - to jen způsobíte její rozšíření. Jenže alergie je nesmyslná reakce organizmu na něco, co mu neškodí - tudíž kortikoidy jsou na místě.

0 0
možnosti
JZ

jane

28. 4. 2011 10:06
Je to síla...

No, k tomuhle tématu..dlouhodobé problémy s ekzémem mi kožařky ( a bylo jich víc ) vždycky léčily kortikoidama a nikdy se nikdo pořádně nezajímal o můj celkový zdravot.stav. Pak jsem vzala věc do svých rukou, začala jsem se zajímat o přípravky čínské medicíny a světe div se, po pár měsících mi ekzém úplně zmizel. Jasně, že jsem musela skončit nebo aspoň hodně omezit sladké, mléčné výrobky, zkrátka tyhle věcičky, ale pomohlo to. Přijde mi, že klas.medicína nikdy neřeší jádro problému a stačí se napatlat mastí atd., ale v těle problémy pořád zůstavají a po vysazení mastiček se všechno zase rozjede nanovo...toť můj názor.

0 0
možnosti
MM

tyna.michalova

28. 4. 2011 10:16
Re: Je to síla...

Ano souhlasim, ale nic neni cernobile. Pokud ja odmitnu predepsat prasek a chci, aby pacient zhubnul, prestal kourit, zacal sportovat, relaxovat a hlidal si stravu, tak jsem ta spatna, protoze on chce ten prasek.

Vam gratuluju, mate uzasnou moralku, ale to je bohuzel vzacnost.

0 0
možnosti
MK

Brundi

28. 4. 2011 9:00
Ta posledni veta tomu dala na frak

Hormonalni antikoncepce jsou taky hormony a dnes uz se nad nimi hodne lidi pozastavuje a malokdo jeste veri, ze je to uplne koser.

0 0
možnosti
ŘV

macarát

28. 4. 2011 9:33
Re: Ta posledni veta tomu dala na frak

Jo, to mne také zarazilo.

0 0
možnosti
MM

tyna.michalova

28. 4. 2011 7:31
astma

mam 3-letou dceru a kortikoidy ji na astma s klidnym svedomim davam. Ve spreji je jich minimum a prakticky se nevztrebavaji. Pohled na dusici se dite je vyrazne horsi, nez predstava nezadoucich ucinku. A ano - jsem lekarka. A ted do me.  Nemuzete srovnavat lokalne a celkove pusobici KS. A pokud je lekar nekomu predepise, tak zrejme byl duvod, nemyslite? Ja je davam malo, ale kdyz uz neni zbyti, tak je taky predepisu a  zadna farmfirma mi jeste dovolenou nezaplatila

0 0
možnosti
J

jitulka78

28. 4. 2011 7:49
Re: astma

R^viz můj příspěvek níže, můj syn podědil problémy po mně, bere IKS od 2 měsíců, mám klidné svědomí, dívat se na něj, když má záchvat kašle, dvě hodiny modrá a nemůže přestat, je pro mě ten nejhorší zážitek, už chápu, jak se cítila má máma před 30 lety, tenkrát pro mě  měla jen "vystrčit mě na balkon, dát mi mokrý hadr přes obličej a vydržet to", znám člověka, který své dceři zakázal mazat atopický exém, nechali ji raději se doškrábat do krve a divili se s manželkou, proč celé noci pláče a nespí.... udělala bych mu to samé

0 0
možnosti
TP

pritom

28. 4. 2011 7:08
to snad ne

Beru kortikoidy už tři roky a kromě šedého zákalu, osteoporózy, vysokého tlaku, hubených nohou, oteklého břicha a obličeje, žádné vedlejší účinky nemám. Ilustrační foto: http://wegener.webnode.cz/news/co-delaji-kortikoidy/

0 0
možnosti
D

dam1

28. 4. 2011 7:22
Re: to snad ne

No, na kortikoidy bych to vsechno nesvadel...

0 0
možnosti