Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ochrnula mi půlka těla, může za to špatně léčená borelioza

Kvůli jednomu obyčejnému klíštěti jsem prodělala zánět jater, měla jsem silné závratě, ochrnula mi ruka i noha. Čtenářka Vlaďka napsala další díl seriálu Můj boj s nemocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ursimon

borelioza - zkusenosti

neda mi to a musim se taky podělit se svými zkušenostmi, i když nejsou tak drastické... sám jsem měl boreliozu asi před 13 lety a obvoďačka hnedle veděla naštěstí která bije a po tom co jsem měl mapu na hrudi mi nasadila antibiotika a pak jsem byl 1.5 roku pod kontrolou... a dle hodnot (nevim jake testy pouzila) se to vylecilo a nevratilo, nicmene vam muzu rict, ze to ten rok, i po tech antibiotikach byl stav plny slabosti, podivnych stavu a byl jsem hodne nemocen; no ale je to pryc, takze u me dobry...ALE moje mama >60let mela rel. nedavno podobny problem, kdy ji boleli klouby a kosti a tak se domnivala, ze by to mohla byt borelioza; lekar ji vsak odbyl a AZ NA JEJI VYSLOVNOU ZADOST ji udelal testy (delal z ni blbou) a ty to prokazali, pak se chytnul za nos a zapocala lecba antibiotiky a sledovani hodnot... takze je to hodne o lekari, ktery nezachazi s pacientem jako se simulantem; pokud nejste spokojeni, doporucuji zmenit doktora... hodne sil a nevzdavejte to, perte se o svoje

0/0
27.3.2011 17:30

JoeQuick

Jak na Borelii

Divím se že se tu ještě neobjevily reference na lidi kteří se léčením boreliozy systematicky zabývají. Na amazon.com najdete knihu "Healing Lime" ve které Stephen Buhner - v USA obecně uznávaná autorita v oblasti přírodní léčby - kriticky shrnuje co je o této problematice známo a předkládá léčebné postupy založené na rostlinných směsích. Najdete zde vše potřebné k porozumění dějů v nakaženém lidském organismu a jak na ně (ne)reaguje současná medicína. Není to příliš povzbudivé čtení ale pochopíte alespoň kudy cesta nevede a kterým směrem se tedy vydat. V knize najdete i podrobnou symptomatickou diagnostiku, takže budete schopni sami odvodit jak je to s vámi. Dokumentované studie totiž ukazují katastrofální nevěrohodnost masově používaných testů. Mně osobně zastavila nastupující neurologické problémy bioelektrická terapie založená na postupech Raymonda Reifeho. Ale ne úplně - zřejmě kvůli opakované reinfekci. Některá poškození jsou pravděpodobně už nevratná...

0/0
26.3.2011 17:08

Api

Testy

Dobrý večer.Sleduji diskusi a rád se připojím.V rodině mám nemocnou maminku touto nemocí. Byla jí diagnostikována až po mém urgentním atakování lékaře. Testy byly zaslány do SZU dle našeho mínění nejlepšího ústavu pro diagnostikování boreliozy. V naší laboratoři na malém městě jí test Elisa vyšel negativní. Testy v SZU vyšly pozitivní pouze v tzv.western blotu. Až na základě těchto výsledků nám lékař uvěřil a maminku začali léčit. Ale borelioza ji poměrně dosti poničila zdraví. Velmi se jí zhoršily zejména paměťové funkce a také bolesti. Apeluji na zdravý rozum všech lékařů, aby ve sporných případech pro naše nemocné občany opravdu udělali nejen test Elisa ale i podrobnější vyšetření. Jak píše naše čtenářka, aby nemuseli se slušní občané testů doprošovat jak to bylo v případě mojí maminky. S nemocí úporně bojuje a má můj obdiv. Snad se mnozí nevěřící lidé též seznámí více s následky této nemoci i díky této zajímavé diskusi. čtenář.

0/0
23.3.2011 21:59

Radka_a

odpovědi

Ráda bych upozornila všechny, kteří mají nějaký dotaz na "Vlaďku" nebo jakékoliv jiné dotazy k borelióze, že ani Vlaďka, ani většina dalších pacientů z borelioza.cz sem není schopná kvůli pravidlům diskuse přispívat a odpovídat. V případě zájmu napište prosím do diskuse http://www.borelioza.cz/cs/diskusni_forum/?

Díky

0/0
23.3.2011 15:26

ČeStNý PřEdSeDa

Re: odpovědi

Důvěřuj, ale prověřuj.

Jaká je skutečná pravda o spirocheta Borrelia ?

.

http://www.wmmagazin.cz/view.php?cisloclanku=2009060019

0/0
23.3.2011 21:59

venenum

Re: odpovědi

WM magazín ? to je diagnóza sama pro sebe ;-D

0/0
25.3.2011 15:11

L25

Možnosti léčby

Dobrý den,  zajímalo by mě, jaké jsou možnosti samoléčby?

V létě jsem byla přeléčená antibiotiky- 3 týdny. Poté jsem začala užívat různá bylinkové doplňky (výtažky z topolu ap.). Stav se hodně zlepšil a tak jsem po 5 měsících začala trénovat (závodně sportuji)..bohužel,jsem zjistila, že to není jen tak :-( Občas  se mi vrací bolesti hlavy, závrtě a celková únava, při které nedokažu cokoliv celý den udělat... Doufám, že se to časem zlepší nebo pokud máte nějaké rady, co bych mohla pro léčbu udělat dál...? Děkuji

0/0
23.3.2011 15:05

venenum

Re: Možnosti léčby

Nechte si zjistit aktuální hladinu protilátek, pak postupujte podle rad ošetřujícího lékaře. Bylinky vám nepomohou.

0/0
25.3.2011 15:16

Amálie

Je dobré se informovat a nenechat si nic nabulíkovat

Syn ji předloni prodělal taky. Klasický začátek - štípanec od klíštěte a asi po týdnu typické, šířící se zarudnutí a otok v místě kousnutí. Na dětské pohotovosti dali synovi okamžitě silná antibiotika, což mě nejdřív vyděsilo. Dětská lékařka, ke které jsme následně se synem šli, nám ale sdělila, že je to přehnané a zbytečné a že mu to zničí střevní bakterie, takže mu dávky výrazně snížila a dobu užívání zkrátila. Mně to ale nedalo a začala jsem si o borelióze shánět informace, i na anglických a německých odborných webech - zjistila jsem, že nízké dávky předepsané lékařkou jsou považovány za neúčinné. Za opravdu účinnou léčbu se považuje NASAZENÍ VHODNÝCH ANTIBIOTIK - a to VČAS (tj. nejlépe hned po výskytu typického erytému), VE VYSOKÝCH DÁVKÁCH (podle věku a hmotnosti) a NA DELŠÍ DOBU (na 3 až 4 týdny). 

0/0
23.3.2011 0:53

Amálie

Re: Je dobré se informovat a nenechat si nic nabulíkovat

Vyděsily mě příběhy lidí, kteří kvůli nedostatečné léčbě boreliózy skončili částečně ochrnutí na vozíku, anebo se doživotně potýkají s tuhnutím šíje, poruchami zraku a krutými bolestmi hlavy. Na základě podrobného prostudování všech dostupných informací jsem nakonec znovu naklusala za dětskou doktorkou a požádala ji o předepsání původně doporučených vyšších dávek antibiotik na delší dobu. Doktorka byla sice nepříjemná a uražená, ale ATB nakonec předepsala (Duomox 750). Synovy obtíže vymizely, testy má v pořádku - dělaly se ty nejběžnější, ale snad to stačí. Podchytilo se to včas a snad důkladně. Borelióza je závažné a zákeřné onemocnění, a proto se vyplatí sehnat si co nejvíc informací, protože čeští lékaři ho často podceňují a léčí ho nedostatečně.

0/0
23.3.2011 1:06

RedSquirrel

To je zas článek...

Kromě reklamy na webovou stránku jsem se vůbec nedozvěděl, jak a čím se tedy dotyčná paní léčí. Jakou to pak má informační hodnotu?

0/0
23.3.2011 0:00

Matylda.N

Re: To je zas článek...

Objevily se mi  "nespecifické"  zdravotní problémy,k prvotním pocitům  slabosti,nadměrnému  pocení,mírně zvýšeným teplotám,bolestem  kloubů,se přidaly i potíže se zrakem. Z aktivního,úspěšného a štastného člověka se stala chodící mrtvola,snažící se přežít další den. Borelioza mě napadla,ale klíště jsem od dětství neměla,navíc testy  provedené "odborníkem" byly negativní. Takže jsem dostala antideprasiva,léky na bolest,na tlak. Kolik nás takových je? Vzhledem k tomu,že pan doktor má přece vždycky pravdu,mě celá má rodina začala považovat za hysterku a hypochondra. Tím pádem se zhoršil i můj psychický stav. Dostala jsem krátce antibiotika,abych asi dala pokoj,bohužel nepomohla,dávkování naprosto směšně nízké. Po nich provedena i lumbální punkce s negativním výsledkem.  

Nakonec jsem si musela zaplatit konzultaci u privátního lékaře,kde se opakovanými testy Western blot borelioza potvrdila. Pomalu se vracím do života.Věřte svámu tělu ,nedejte se nikdy odbýt,máte

0/0
23.3.2011 18:59

opportunity

Re: To je zas článek...

R^R^

0/0
25.3.2011 18:47

opportunity

Nechápu,

jak při současné úrovni medicíny je tolik případů, které lékaři jen lehce přeléčí a nedoléčí, nebo nenajdou pravou příčinu a hledat si ji musí pacient sám, případně léčí s vedlejšími následky (ne vždy nutnými), které je nezajímají. ;-€;-€;-€

0/0
22.3.2011 22:54

mrckev1

Podiv

Divím se ale vážně jednomu - když paní byla na neurologii kvůli možné RS, museli jí dělat lumbální punkci. V tomto případě by na borelii OKAMŽITĚ přišli. U mě to bylo stejné, v krvi nic, ale v mozkomíšním moku se borelie VŽDY projeví.

0/0
22.3.2011 22:38

ajenka999

Re: Podiv

Bohužel, musím Vas vyvest z omylu. Záchytnost zjištění boreliozy z lumbální punkce je velmi malá                                    /uvádí se 10-30 %/. Takže když Vám řeknou, že ji nemáte, tak to nemusí být pravda. A stejně ji neumí léčit, budte rád, že Vám infuze zabraly.  U lékařů /u nás bohužel nejsou/  znalých boreliozy, se lumbální punkce vubec neprovádí  a člověk se léčí podle příznaků. Mám boreliozu od mušky, deset let šumění v hlavě, pak viroza a od té doby hrůza - nespavost, deprese, hrozný strach co bude,závratě, otoky, zhoršený tinitus. Po mnoha kolečkách po všech možných lékařích a s výsledkem, běžte na psychiatrii,  jsem musela díky tomu, že jsem objevila stránku  Borelioza.cz, vzít léčbu do svých rukou. Něco se zlepšilo, něco ne. Paní Vladku obdivuji  a rada čtu její příspěvky a je pro me velkým vzorem velké bojovnice.   

0/0
22.3.2011 23:27

mrckev1

Divné...

Poprvé jsem onemocněl ve svých 42 letech...boreliózou. Neměl jsem žádné příznaky, žádný zarudlý kruh. Najednou jsem přestal částečně vidět na jedno oko...3 měsíce trvalo, než mě našli boreliózu. Měl jsem již v mozkomíšním moku. Následovala hospitalizace a kapačky ATB, 3 týdny. Po třech letech jsem celkem v pořádku, na oko vidím a zdravotní stav se zlepšuje. I díky celostní medicíně, která dokáže postinfekční stavy řešit. Bohužel oficiální státem placená péče to JEDNOZNAČNĚ neumí. Podávají si vás ode dvěří ke dveřím až skončíte na psychiatrii. Když mě tam poslali, byl to důvod s lékaři skoncovat. Za celou dobu nemoci jsem byl v neschopnosti pouze 5 týdnů. Dá se to zvládnout - člověk musí věřit. Držte se, všichni co víte o čem mluvím...R^

0/0
22.3.2011 22:36

Frances36

Když jsem byla malá

prodělala jsem ji také. Dva roky jsem se léčila a pak roky chodila na krevní kontroly měsíc co měsíc. U mě přešla do chronického stadia, takže spí, ale může se kdykoliv probudit. I přesto, že je v klidovém stadiu způsobuje mi v těle pěknou paseku, silné migrény a věčné záněty jsou u mě na denním pořádku. Naštěstí jsem houževnatý člověk, před třemi lety jsem si pořídila pejska a díky ní a každodenním návštěvám přírody jsem migrény potlačila téměř do pozadí a taky mi dává sílu bojovat s věčnými záněty a jejich léčbou. Také se mi hrozně kazí zuby a doktorka mi sama potvrdila, že to mám bohužel z toho. Organismus je prostě víte kde. Ale nestěžuji si, díky mým obtížím si uvědomuji jak je život vlastně krásný a jak moc chci žít a taky mi díky tomu stačí k životu strašně málo a jsem vděčná za každý další prožitý den....

0/0
22.3.2011 21:35

Radka.borelioza.cz

borelioza.cz

Ne, nemusíme si zvykat. Stačí jen, když si každý člověk uvědomí, že je zodpovědný za zdraví své i svých dětí.

Institucionalizovaná medicínská péče nás nutí věřit, že pan doktor ví vše nejlíp. Vrcholem této téměř náboženské víry jsou pak výkřiky, že "pacienti si sami ordinují léky! no fuj"... Kdo by měl lépe vědět než nemocný, jaký lék potřebuje? Ten, kdo se se svým stavem smíří přesto, že jsou potíže řešitelné, je pouze nedostatečný a nesamostatný tvor.

Lékaři sami si ordinují antibiotika při každém podezření na boreliózu, o jejíž nebezpečnosti a zákeřnosti z velké míry mají dostatek informací. Svým pacientům však účinnou léčbu nedají ať už z obavy z postihu nebo vinou další motivace. Borelióza je obrovský problém a velké téma k celospolečenské diskusi, která už běží ať už na úrovni USA, Kanady, nebo EU. Jen čeští pacienti jsou často pasivní, bojí se "pana doktora" a vůbec vzít zodpovědnost do svých rukou. Jak si to zařídíme, tak se budeme mít.

0/0
22.3.2011 21:32

Dallas_28

Re: borelioza.cz

Takže jelikož příznaků je tolik,že to lze napasovat na cokoliv a skvrna s enemusí objevit znamená to ,že jakmile najdu na komkoliv v rodině klíště, tak ho okamžitě nacpu 30ti denní dávkou ATB (které když nedostanu od doktorky musím shánět po netu)?Jaký bude zdravotní stav mé rodiny po 4ech letech dopováním se ATB v takovýchto dávkách (jelikož chodíme do přírody často počítám 1-2 klíštata na osbou/rok)? Samosebou nebudeme mít boreliozu ale jinak budem taky asi v háji.

p.s. Chronických boreiiků je podle mě pár stovek a to především těch co to neléčili..kolik jich je chronických po tom co dostali u nás obvyklou dávku ATB ?

0/0
23.3.2011 13:46

pazed

Re: borelioza.cz

Musím velice nesouhlasit s názorem, že chronických boreliků je pouze "pár stovek" a že především těch co se neléčili...

Omyl je pravdou!! Alespoň v mém případě! Bohužel u mne boreliozu nikdo neodhalil cca rok - opakující se virozy, bolesti hlavy, hučení v uších, únava... nebyly pro mou ošetřující lékařku pádným důvodem pro testy (kožní projev jsem "bohužel" neměla), a tak se boreliozu podařilo odhalit až testy, a které jsem si pí. doktorce ze zoufalství po roce řekla. 14ti denní užívání antibiotik bylo zřejmě nedostačující... Následovalo 14ti denní přeléčení antibiotiky nitrožilně - zřejmě též léčba nedostačující, jak se na různých diskuzích postupně dozvídám...

Příznaky stále přetrvávají, veškeré testy a vyšetření jsou negativní, záněty se stěhují po těle (když na některý dostanu antibiotika se širospektrým působením, mám na nějakou dobu - 14 dní, 3 týdny, měsíc... - pokoj i od příznaků)  a já bojuji s boreliemi již 8 let!!

0/0
7.4.2011 17:53

tapirito

Re: borelioza.cz

Mám téměř totožné zkušenosti jako autorka článku, naštěstí jsem vzala zodpovědnost do svých rukou celkem brzy a svěřila se do péče paní doktorky věnující se celostní medicíně. K celé institucionalizované medicíně v ČR mám dost negativní postoj, řada z výhrůžek o odcházení mohli splnit.....Ale zpátky k tématu: po 10 letech (léčba je dlouhá a vyžaduje OPRAVDU trpělivost, možná víru;-)) jsem celkem bez větších obtíží:-) Buďte tedy, prosím, statečnější a nenechte si vždy vše od lékařů namluvit (Vy jste zákazník a oni služba - ne Bůh a ubohý červík).

0/0
23.3.2011 13:47

synli

Jelikož máte trvalé následky,

tak můžete žalovat celou tu řadu diletantů ("doktorů") co vám tyto následky svojí nedbalostí způsobili.

0/0
22.3.2011 17:52

kebab

Re: Jelikož máte trvalé následky,

To může, otázka jestli vyhraje. Jako obvykle obhajoba předvolá lékařského odborníka z jejich řady, který řekne, že v dané situaci nešlo určit správně diagnózu a tím to končí :-/

0/0
22.3.2011 19:37

mrckev1

Re: Jelikož máte trvalé následky,

Není možné, každý z doktorů si dělá "alibi"...je to neprůstřelné...oni v podstatě nechybovali, oni to neumí. Stejně jako nikdo u nás neumí lěčit únavový syndrom, následky CMV či EBV a jiné postinfekční stavy. Zde se státem placenou medicínou skončíte v invalidce. Je třeba vzít osud do vlastních rukou a samozřejmě platit soukromé a státem nedotované lékaře, kteří mimochodem moc velkou důvěru v oficiálních lékařských kruzích nemají. Ale zato mají VÝSLEDKY!!!R^

0/0
22.3.2011 22:42

Luk33

Nové směrnice SIL

Bohužel si budeme muset zvykat, že takových případů bude jen přibývat - svaz infekčních lékařů (SIL) připravuje nové směrnice pro léčbu boreliózy, které budou dále zvyšovat množství neléčených nebo nedoléčených pacientů. Až tito lidé začnou mít problémy např. s bolestí kloubů, tachykardií, funkcí štítné žlázy nebo také se dnou nebo zvýšeným cholesterolem, kdo z doktorů si dá do souvislosti příčinu a následky? Ano i tyto problémy může vyvolat neléčená borelóza, případně doprovázená koinfekcemi (další nemoci přenášené klíšťaty - např. bartonela, babesióza, riketsióza aj.). A představa, že se borelióza vyléčí buď sama, nebo s pomocí 14 denní léčby jedním druhem atb je z hlediska pacienta nezodpovědná! (ovšem nadělat si dlouhodobé zákazníky, kteří nezemřou, ale budou potřebovat neustálou lékařskou a farmaceutickou pomoc je pro někoho jistě výhodná - a pacient to asi není).

0/0
22.3.2011 17:13

mrckev1

Re: Nové směrnice SIL

R^

0/0
22.3.2011 22:43

Zajecicka

Alarmující stav v léčbě boreliózu v ČR

Milá Vlaďko, děkuji za Tvůj boj i za to, že přes veškeré těžkosti, které ti nemoc přináší, pomáháš ostatním

tím, že naznačuješ alternativy k úpadkové zdravotní péči v našem státě. I ti, kteří nezvládnou než diskutovat pomocí zjednodušených úvah ('Antibiotika jsou špatná', 'slečna bude užívat Wheldon. schéma'), budou možná brzo mít možnost si na vlastní kůži vyzkoušet svůj ostrovtip v boji s touto 'neškodnou' nemocí, příbuzné syfilitidy.

Ačkoliv lékaři vždy varují před nedostatečným vyléčením byť i banalit, ohledně boreliózy, zdá se, existují speciální pravidla. Zcela proti trendům v civilizovaných evropských zemích připravuje česká společnost sdružující infekční lékaře (SIL) nová pravidla pro léčbu boreliózy, jejichž následkem bude omezení množství léků a doby léčby na naprosto nedostatečnou. V porovnání s německými pacienty, kterým je doporučována léčba minimálně 4 týdny, je u nás běžná nejčastější léčba poloviční. Toto je alarmující trend a je třeba se proti podobným kr

0/0
22.3.2011 14:11

fitzie

Re: Alarmující stav v léčbě boreliózu v ČR

co vám na Wheldonově schematu připadá ostrovtipného?

že si lidi kupují na černém trhu antibiotika a polykají je v množství, které je může zabít, jenom proto, že jsou doopravy zoufalí? (a doktor jim s tím nepomůže, protože je to postup non lege artis?)

0/0
22.3.2011 16:23

Platič daní

Re: Alarmující stav v léčbě boreliózu v ČR

to, že si pár lidí samo předepisuje antibiotika neomlouvá naše lékaře, kteří dělají vyšetření pacientů podle potřeb pojišťoven a ne podle potřeb pacientů. A to doktorům přidali... za co???

0/0
22.3.2011 19:47

socialistický svaz mládeže

Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

pak vás tohle nepostihne. Každý je strůjcem svého zdraví. Kdo riskuje, nechť taky nese následky.

0/0
22.3.2011 12:37

fitzie

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

komáři a ovádi si doletí, když mají hlad. :-/

0/0
22.3.2011 12:55

jaajin03

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

takže nejlepší bude, když člověk zůstane sedět doma a nebude vůbec vycházet... protože dnes můžete chytit klíště prakticky kdekoliv

0/0
22.3.2011 13:20

kykyriký

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

a hlavně nevětrat, komáři jsou taky pěkný k.vy přenašečský;-)

0/0
22.3.2011 13:23

realitservis

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

Nick je ve ve tvém případě soudruhu vše vypovídající.

0/0
22.3.2011 13:56

Platič daní

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

tvůj nick taky za moc nestojí....

0/0
22.3.2011 19:48

mrckev1

Re: Takže nechodit nikam do lesa a do přírody

Klíšťata se velmi často vyskytují na koupalištích a v městských parcích...to není o lese.

0/0
22.3.2011 22:44

georg77777

BORELIOZA JE HROZBA

Tímto chci vyjádřit hluboký obdiv nad bojem čteřářky Vladky s touto nebezpečnou nemocí,bohužel mám s ní také dloholeté, velmi nepříjemné zkušenosti,co mě však znepokojuje, je velmi vysoký nárůst této nemoci v naší populaci,každou chvíli slyším -ten to má -ten také,to jsou však jen případy kdy  se nemocný dozví že je nakažen,daleko více případů-viz případ čteřáky Vladky,kdy nemocný at je mu dlouhodobě špatně,nemůže zjistit co mu vlastně je.Pokud se tato nemoc nezačne brát lékaři daleko vážněji a na základě zahraničních výzkumú i diagnostikovat a léčit ,hrozí že v blízké budoucnosti se chronická varianta této nemoci bude týkat velkého počtu lidí....georg77777

0/0
22.3.2011 11:01

JuraT

Re: BORELIOZA JE HROZBA

Ono asi nepůjde až tak o vysoký nárůst nových případů onemocnění (tzv. incidence), jako spíš o zvýšení diagnostického záchytu. Je třeba si uvědomit, že většina lidí po setkání s touto infekcí je překoná s minimálními či žádnými příznaky - a pak mohou mít doživotně zvýšeny titry protilátek, i když nijak nemocní nejsou. Tyto případy nemůžete považovat za chronická stadia boreliosy.

0/0
22.3.2011 11:26

Petr_72

Re: BORELIOZA JE HROZBA

Pan JuraT je asi doktor. Doporucuji mu vice studovat. Je mnoho publikaci, ktere obsahuji znacne protichudne informace, nektere z posledni doby vylozene cilene zavadejici (IDSA, American Lyme Foundation zalozena skupinou lekaru podporovanych farmaceutickymi lobbysty, kteri vydelavaji na autoimunitnich nemocech), na druhe strane uprimna snaha ILADS a Lyme MD's v USA, Borreliose Geselschaft v Nemecku lidem s touto nemoci pomoci.

K protilatkam v populaci - existuje mnoho druhu borelii, mene a vice virulentnich, taky zalezi jakou smesku koinfekci k nim clovek dostatne jako bonus a jaky byl stav jeho imunitniho systemu. To vsechno zatim nejsou cesti lekari schopni vyhodnotit a zpracovat. Jejich pristup je strkani hlavy do pisku.Chovate se jako pstrosi!

0/0
22.3.2011 14:47

kykyriký

Re: BORELIOZA JE HROZBA

Jestli to nebude souviset i se zhoršující se imunitou lidí, já mám v krvi také protilátky na borelie, z cca 10 klíšťat, tělo se naštěstí ubránilo, ale každý holt takové štěstí nemá. Borelie je celkem neškodná bakterie vyskytující se v přírodě, v krvi zvířat a nic nezpůsobuje, není to kdovíjaký zabiják.

0/0
22.3.2011 13:20

JuraT

Statistický pohled :

Asi všichni diskutéři zde mohou mít pravdu a v jejich případě měla být ATB léčba v úvodu vedena intenzivněji. Ale přesto platí, že velké procento lidí s výše uváděnými potížemi neonemocněli borreliosou, ale původ je úplně jinde. Při našem životním stylu je to opravdu hodně často vystresovanost, přetíženost, neschopnost uvolnit se a odpočívat. Z toho pak resultují psychosomatické poruchy, neurocirkulační astenie, atypické nekonstantní vegetativní symptomy a další falešné poplachy - způsobené jen poruchou regulace a koordinace zmateného organismu. Simulantů je dnes ubývající menšina, zato hypochondrů přibývá geometrickou řadou, s přispěním masmediálních masáží.  Je třeba říct, že žádný doktor není neomylný, ale většina z nich se snaží udělat pro pacienta maximum prospěšného, ale také nic zbytečného. A právě hypochondři a psychosomatici si vynucují spoustu nesmyslů, když je tak nějak to zdravotnictví zadarmo.

0/0
22.3.2011 10:35

navstevnik

Re: Statistický pohled :

S antibiotiky se dnes strašlivě šetří. Pokud pacient vůbec antibiotika dostane, tak jich dostane strašně málo. A to všechno některý blbům, kteří bojují proti "nadužívání" antibiotik a tvrdí že se s nimi plýtvá. S antibiotiky se nikdy neplýtvalo. To, že jsou některé kmeny na antibiotika rezistentní, způsobily zemědělci. Zemědělci si sami pěstují antibiotika a trvale je přidávají do potravy dobytka. Zemědělci totiž zjistily, že dobytek rychleji přibývá na váze. V lékařství se nikdy s antibiotikama neplýtvalo, a dnes se dokonce šetří a to je špatně.

0/0
22.3.2011 10:51

Kovis

Re: Statistický pohled :

To, že se antibiotiky nikdy neplýtvalo, vysvětlujte mé dětské lékařce, která předepisovala VŽDY Penicilin, třebaže jeho účinky byly pro dané onemocnění nulové. A co jsem měl možnost zjistit, nebyla zo zdaleka jediná lékařka, která takto postupovala. Takže mi laskavě nevěste bulíky na nos.

0/0
22.3.2011 11:39

Stoura

Re: Statistický pohled :

No nevím - já mám třeba od antibiotik, předepisovaných v dětství,  zničené zuby.

Na druhou stranu mi pomohly při borelióze (po 30 denní dávce)

0/0
22.3.2011 15:21

bembinka

Je to těžký...

Asi to opravdu nejde tak jednoduše rozpoznat... Možná by to spíš chtělo najít nějaké spolehlivější testy a léky... Ono je strašně jednoduchý kritizovat doktory, když oni vlastně ani nemají žádné spolehlivé prostředky pro zjištění nemoci... Na druhou stranu uznávám, že vzhledem k tomu jakej je ta borelioza strašák, by měli být doktoři obezřetnější a pečlivější... Nemůžeme, ale házet všechny do jednoho pytle... Jsou doktoři svědomití, pečliví a pak jsou ti, kteří jejich pacienti evidentně obtěžují... Myslím, že by nebylo na škodu, pouštět mezi doktory mystery - kontrolory, kteří budou zjišťovat úroveň a kvalitu doktorů a vyvozovat z toho patřičné důsledky...

0/0
22.3.2011 9:11

fitzie

Re: Je to těžký...

to by bylo hned řevu - "děkujeme, odcházíme" tam, kde si nás budou vážit a věřit nám.

mmch, boreliozní flek je dost specifický. doktor by ho poznat měl.

0/0
22.3.2011 9:13

bembinka

Re: Je to těžký...

Mluvím podle toho co jsem pochopila z článku a z některých příspěvků tady... Já se s tím nikdy nesetkala (naštěstí), takže opravdu nevím jak to vypadá.... ale jestli ten flek časem zmizí, tak to pak asi nejde tak jednoduše poznat... Nebo ano?

0/0
22.3.2011 9:31

fitzie

Re: Je to těžký...

má bílý střed a okraje. prostě vypadá jinak, než normální infekce nebo alergická reakce. typický fleky viz http://images.google.cz/images?hl=cs&source=hp&q=erythema+migrans&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&gbv=2&aq=f&oq=&biw=1276&bih=629

k doktorovi je třeba upalovat, když se neco takového objeví.

problém je, když se neobjeví (ale většinou jo).

0/0
22.3.2011 9:48

fitzie

Re: Je to těžký...

jo, a je dobré se nesoustředit jenom na klíšťata. boreliozu přenáší i ovádi a různé potvory. takže pokud jste nenašli klíště, ještě to nic neznamená. když je flek, je ho třeba řešit. a být vděčný za to, že flek je, protože brát vážně první nespecifické projevy boreliozy, které se objevily poté, co vás "něco" - v létě bývá člověk kolikrát dokousaný odshora dolů - kouslo, to asi udělá jen hypochondr :-( 

naštěstí spousta nákaz odezní bez následků.

0/0
22.3.2011 9:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.