Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co dělat, když si učitel zasedl na moje dítě?

Všichni jsme asi v životě poznali učitele, s nimiž jsme si příliš nesedli. Týká-li se tento problém našich dětí, paradoxně to ovšem prožíváme ještě hůř, než když jsme tenkrát sami byli ve stejné kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rudý přízrak fights for freedom

problem je predevsim v tom, ze dobry ucitel

si nikdy na zadne dite nezasedne, jenze kolik tich dobrych ucitelu je? Ono driv proste ucitele delali lidi, kteri k tomu meli nejaky vztah a bavilo je to, dneska jdou ucit vysokoskolsky vzdelani lide, kterym se proste nepovedlo upichnout se nekde jinde. A vono na to delat ucitele na zakladce vazne vysokou skolu nepotrebujete a vysokoskolske vzdelani neni absolutne zarukou toho, ze budete umet ucit, to chce od toho cloveka jisty cit, ktery proste kazdy nema. Neschopni ucitele si pak sve flustrace z toho, ze jim uceni nejde, vybijeji prave na zacich. !Rv

0/0
17.3.2011 14:56

Rudý přízrak fights for freedom

Re: problem je predevsim v tom, ze dobry ucitel

a mimochodem na me si kdysi zasedla ucitelka, kterou vyhodili z vyzkumaku a protoze nemohla najit jinou pohodlnou praci, tak sla ucit. Nakonec se me zastala tridni ucitelka, ktere se me hodnoceni od teto ucitelky nezdalo a pozadovala prezkouseni pred komisi, toho se ta druha zalekla a znamky mi opravila, potom uz si davala pozor. Takze ten rozdil mezi opravdu dobrym ucitelem a tim spatnym moc dobre znam.

0/0
17.3.2011 15:01

MayaMoya..

Re: problem je predevsim v tom, ze dobry ucitel

V podstatě souhlas, až na tu "flustraci" teda...:-P;-)

0/0
17.3.2011 17:01

Mrs007

pokrač.

v případě učitelské profese. A to říkám jako člověk, který má k systému českého školství své výhrady.

0/0
17.3.2011 12:53

orwelg

učitel byl démon

tak ten popis učitelky mlátící děvčátko pravítkem je rozbíjející brýle, to je síla. A následná věta typu, dnes se to již trochu zlepšilo.

Tak my jako kluci prováděli nejrůzněší hlouposti a pan učitel nás uměl srovnat pěkně ručně - stručně, bez poznámek. Samo, že jsme vedle těch oprávněných ran občas dostali něco nespravedlivě - to jsme se pak cítili strašně ukřivděně. Nikdo si však nedovolil doma stěžovat. Říct doma o učitelce, že je to kráva, to bylo nepředstavitelné pro všchny včetně těch největších grázlů. I otec od rodiny tzv. sociálně slabé měl učitel jako autoritu.

Dodnes na toho učitel vzpomínáme a jsme hdí na každo ránu, kterou jsme jako kluci utržili.

Na druhé straně je tu dnešní doba, kdy rodič vnikne do nejmenovaného prestižního gymnázia se slovy: " Kde je ta p učitelská, která mému synovi řekli, že je jak dl" - nelžu tě.

To však není pro novinářku téma.

0/0
17.3.2011 10:41

orwelg

Re: učitel byl démon

Tady mi za ta slova  vzali dukáty a musel jsem je z příspěvku smazat. Ve školách to může rodič křičet i na chodbě plné žáků.  

0/0
17.3.2011 10:44

skoda-lasky

Re: učitel byl démon

Sorry, ale nechápu, proč by se dítě mělo doma bát říct, že má s učitelem problém? Nechápu, proč by měl mít učitel autoritu jen proto, že je učitel. Párkrát jsem to totiž zažila, učitel je málem pánbůh a dítě vždycky lže - s tím se pak těžko něco dělá. A učitel mě nikdy nezbil, ale opravdu nejsem vděčná za ponižování a nespravedlivé hodnocení, fakt ne.

0/0
18.3.2011 10:09

.zq.

za svá školní a studijní léta ..

jsem se s tímto setkala 2x. Poprvé nevím důvod, proč si na mě zasedla češtinářka na gymplu, ale mamka to vyřešila bravurně (což jsem se dozvěděla až po několika letech). Šla za učitelkou a dělala ze sebe hloupou. Strašně se divila, že ta její holka tak špatně zvládá češtinu, když v ostatních předmětech nemá nejmenší problémy, a vyptávala se učitelky, jestli by doporučila nějaké doučování. Učitelka dala pokoj.

V druhém případě jsem si na sebe učitelku poštvala sama a příště bych to udělala znovu. Na vysoké škole francouzština úroveň A2: do kurzu navazujícího na úplně začátečnický kurz A1 se přihlásili i lidé, kteří nějaký čas studovali nebo pracovali ve Francii. Učitelka začala přizpůsobovat tempo jim. Hodně důrazně jsem se tenkrát ohradila. S učitelkou jsme se pěkně pohádaly. Od té doby jsem byla denně zkoušená. Jednak jsem s tím počítala a jednak jsem se tu francouzštinu opravdu chtěla naučit, tak jsem se prostě učila, takže mě ta "milá" paní nikdy nenachytala.

0/0
17.3.2011 10:12

skoda-lasky

Re: za svá školní a studijní léta ..

Jo, to denní zkoušení je fakt trapné. Ale jaká je proti tomu obrana? Na střední se takhle učitel naštval na žáka kvůli něčemu jinému, než bylo učivo, a říká mu, vidíš, já bych se klidně mohl chovat takhle: a začal mu dávat otázky, které jsme nebrali, a za každou pětku. Takže v jedné hodině měl třeba pět pětek.

0/0
18.3.2011 10:11

kde_to_zije_tam_je_mattoni

Re: za svá školní a studijní léta ..

ten druhý příklad je dobrý - taky jsem něco podobného měla na vysoké... jen to byla němčina a ohradilo se nás víc - chtěli jsme, abychom o hodinách německé gramatiky probírali německou gramatiku a ne gender, který nám přednášející pořád podsouvala. Že až budeme chtít gender, zapíšeme si ho. No, a byl oheň na střeše... písemky, které zvládalo jen pár opravdových machrů a bylo vymalováno. Nakonec nás ta paní 5 z 20 vyhodila a v dalším semestru jich vyhodila dalších 5.

0/0
18.3.2011 10:54

komentator-1

se školama je to stejné jako s fotbalem

celý národ přesně ví, jak by se to mělo dělat a podle toho to také vypadá. Rodiče si chodí stěžovat ředitelům, aniž by s učitelem promluvili, přičemž za promluvení nepovažuji nadat mu na tři doby a ani si ho neposlechnout (stále častější jev). Pokud nebudou děti dobře vychovány a motivovány z domova, škola nedokáže nic. Rodičovská autorita je přece daleko nad tou učitelskou a pokud selhává rodič, jak si může myslet, že ve škole to zvládnou.

Chce to trochu soudnosti a reálného pohledu na vlastní děti, byť jako rodič vím, že to není vždycky snadné.

0/0
17.3.2011 10:11

skoda-lasky

Re: se školama je to stejné jako s fotbalem

Souhlasím. Ono by to chtělo najít zlatou střední, na jednu stranu soudného rodiče, který se zajímá o prospěch i o školu a neváhá zakročit v případě bezpráví, ale současně rodiče, který chápe, že učitel má nějakou pravomoc, nějakou práci a nemá čas řešit neustálé neoprávněné stížnosti.

0/0
18.3.2011 10:15

polární liška 1

Není mi zase tolik, abych si nepamatoval svá školní léta

a dovolím si tvrdit, že v 99% případů je počátek problému na straně žáka. Ano, situace posléze často sklouzne do stavu, kdy u onoho dítka přestává být učitel objektivní, i když se dotyčný následně nakrásně "polepší" a snaží, nicméně prvotní příčinou deformace vzájemného vztahu bývá skutečně chování dítěte. Tím učitele tak úplně neomlouvám, protože by si měl dokázat udržet odstup a objektivitu, ale rozhodně to chápu...

0/0
17.3.2011 9:51

fitzie

mám kámošku

co kvůli "zasedlé učitelce" nejdřív běhala po ped. psych. poradnách, kde jí řekli, že má "výjimečně nadané dítě". Tak si pro něj vynutila individuální plán, pak ho přetáhla o třídu výš (doučila se s ním doma a udělala rozdílové zkoušky), pak ho dostala v páté třídě na gympl... kde totálně vyhořel, protože na to neměl.

Jinam dítě dát nemohla - tohle byly z dopravního hlediska jediné dostupné školy kolkolem.

Po  nějaké době, když jsem řešila jakýsi problém na stejné téma, mi řekla: "všude je nějaký zlý kluk, co všechny tluče, nebo nějaká blbá učitelka".

Vzala jsem to jako shrnutí ponaučení, které si ona sama z celého procesu vzala. Prostě: všude je něco a člověk musí vzít rozum do hrsti a rozhodnout se, co řešit a co prostě přežít, protože snahou to napravit se všechno jen zhorší.

0/0
17.3.2011 8:12

petrph

každý svého štěstí škůdcem jak se říká

Jestli je nějaký učitel tvrdší na žáky, má větší požadavky, atd.., taky by pak neměl mít problém vysvětlit to rodičům. Jestli se nějaký učitel tváří jako machr a kápo na 6-12 letý děti a pak se "každý den se klepe, kdo zase přijde " z rodičů, tak to asi není to pravý ořechový...

0/0
17.3.2011 7:51

skoda-lasky

Re: každý svého štěstí škůdcem jak se říká

V zásadě s vámi souhlasím, jen jsem si vzpomněla na učitelku chemie ze střední, která, když jsme ji dostali až ve třeťáku, rozdala všem čtyřky a pětky. Na rodičáku si s rodiči bezvadně pokecala, jak je k dětem tvrdá, ale že to děti potom ocení a zvou ji na kafe. Za sebe musím říct, že já to opravdu neoceňuju, její předmět jsem nikdy nepotřebovala a na kafe bych s ní nešla ani zadarmo.

0/0
18.3.2011 10:17

kolos.veliky

Ne vždy je vina na straně učitele

Chápu, jsou učitelé neschopní, kteří jsou třeba schopní si zasednout na dítě. Bojím se ale, že opačných případů je víc. Případů, kdy rozmazlený spratek dělá ve škole ptákoviny, protože si myslí, že jeho bohatý papínek nebo blbá maminka učitelku seřvou a nechají ji i vyhodit ze školy je víc než dost. Protože toto slyší běžně doma.

Tělesné tresty ve školách měly něco do sebe a přístup rodičů, kteří dítěti preventivně nařezali, i když třeba učitel neměl pravdu taky nebyl na škodu.

Pamatuji se na učitele, který na škole neměl sebemenší problém i s těmi největšími hulváty, kteří byli schopni učitelku násilím zamknout místo hodiny v kabinetu. On řešil vše ruční domluvou na chodbě a v hodinách měl klid.

0/0
17.3.2011 7:32

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

asi to bude případ od případu,čerstvá učitelka v první třídě s vystudovanou speciální pedagogikou,toť  teorie a v praxi?Dítě v říjnu přineslo první trojku v lednu dvě čtyřky,na začátku února učitelka oznámila rodičům,že přestává být hodná a začne dávat trojky,jen pro příklad čtyřku dostala za dva nedopočítané příklady z 18 zadaných,trojku za chybějí háček nad č ve čtvrtém řádku z osmi....

0/0
17.3.2011 7:44

majja

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

V první třídě 8-o8-o8-o???

0/0
17.3.2011 14:01

JMoudry

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

No jasně, v říjnu v první třídě osmnáct početních případů a psaní č, v březnu algebra a Dostojevský nazpaměť. ;-D

0/0
17.3.2011 17:31

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

Dostojevský netuším,ale dostávají denně úkoly z každého předmětu,napsat stránku písmen,přepsat půl stránky pohádky,spočítat dvě strany v pracovních sešitech,iniciativní učitelka horší než třídní nepřítel:-P

0/0
17.3.2011 19:15

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

Kamarádka mi líčila něco podobného u syna, úkolů každý den tak na dvě hodiny a k tomu čtení s tím, že když má po škole zrovna kroužek, tak to prostě nestíhají, leda by šel kluk spát v deset.

0/0
18.3.2011 10:19

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

teď jsou prázdniny,mají toho na každý den cca hodinu čistého času,když je škola přijde v pět domů,hodinu vydýchat a od půl sedmé tak do osmi dělá úkoly na druhý den,v lednu šla holka ve čtvrtek na pohřeb babičce,v pátek nešla do školy a v osm večer přišel email od učitelky s pěti stránkama úkolů:-P

0/0
18.3.2011 10:26

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

To je strašný... Za prvé jsem nikdy nepochopila, proč učitelé dávají úkoly na prázdniny (to mi přijde, jako by mi zaměstnavatel dal k moři s sebou něco na prostudování), a za druhé jak má mít dítě volný čas, jak má jít včas spát a jak to vše mají s dětmi zvládat rodiče?

0/0
18.3.2011 10:30

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

holka byla i na vyšetření v PPP jestli je opravdu tak tupá jak tvrdí učitelka,po vyšetření psycholožka prohlásila,že má změnit školu,protože se po ní učitelka vozí:-/

0/0
18.3.2011 10:38

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

To je drsný... A jak to budete řešit? Obávám se, že v tomhle případě by bylo vhodné, kdyby se všichni rodiče nebo aspoň většina s učitelkou pobavila, jenže z vlastní zkušenosti vím, jak to většinou dopadne - nakonec se zvedne jen pár rodičů, na jejichž děti si nakonec učitel zasedne, a ti ostatní se raději do ničeho neženou, protože vycítí příležitost pro dítě "polepšit si".

0/0
18.3.2011 10:41

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

vzhledem k tomu,že holka je jediná po který takhle jde,tak půjde do jiné školy,asi to není nejelegantnější řešení,ale když jí znechutí školu hned v první třídě budeme mít problém donutit jí dokončit i základku....

0/0
18.3.2011 10:44

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

Ostatní děti nedostávají úkoly?

0/0
18.3.2011 10:46

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

dostávají,ale zdaleka ne tolik,prý je holka slabší,tak jí musí dávat úkolů víc,aby dohnala ty ostatní,podle PPP je to úplně normálně inteligentní dítě svého věku:-P

0/0
18.3.2011 10:48

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

No, to je děsný. Tak to bych asi opravdu řešila změnou školy.

0/0
18.3.2011 11:04

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

poslední kapka byla,když jí vytáhla na stupínek a před celou třídou jí udělala přednášku jak sice ten úkol z hodiny začala dělat dobře,ale pak ho nestihla dokončit,takže jí musí dát čtyřku.....a druhý den nedonesla domácí úkoly,protože brečela celý večer.....

0/0
18.3.2011 11:07

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

To bych té učitelce snad dala facku. Jen nechápu, kde se v našem školství bere to ponižování před třídou.

0/0
18.3.2011 12:55

skokánek

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

facku dostane  v červnu,až bude jisté,že od září tam holka nebude;-)

0/0
18.3.2011 12:59

skoda-lasky

Re: Ne vždy je vina na straně učitele

"Tělesné tresty ve školách měly něco do sebe a přístup rodičů, kteří

dítěti preventivně nařezali, i když třeba učitel neměl pravdu taky nebyl

na škodu"8-o Preventivní nespravedlivý trest není na škodu?

0/0
18.3.2011 10:19

Politici to myslí upřímně

KDYŽ si vzpomenu, kdo ze střední šel na pajdák...

...tak se ve školství nedivím vůbec ničemu. Obvykle to byly ty největší pipiny, hloupé a plné komplexů, které braly VŠ jen jako "aby něco měly". Po VŠ šly někam učit na 1-2 roky, pak se rychle vdaly a byly pár let na mateřské, no a pak se vrátily do školy, neboť nikde jinde by je nikdo nezaměstnal.

-

Vždy jsem si na to vzpomněl, když měly mé děti nějaké konflikty s učitelkami, které neuměly učit, neuměly jednat s dětmi (obecně s lidmi), ve škole si léčily své komplexy a manželské problémy,... LITUJI všechny, co na takové učitelky narazí! :-/

0/0
17.3.2011 7:10

kretzschmar

clanek

Po dlouhe dobe pomerne objektivni clenk o skolstvi a ucitelstvi.

taky ucim, taky mam nektery deti radeji, nektere mene, tomu se clovek proste neubrani, ale snad to nijak nedavam najevo a snazim se i ty sve mene oblibene chvalit i hodnotit stejne jako ostatni.

vztahy s rodici si myslim, ze nemam spatne, dulezite je komunikovat drive nez nastanou nejake treci plochy, pak uz je tezke neco vysvetlovat, kdyz vas temer ani neznaji. na to mozna nekteri z ucitelu zapominaji...

0/0
17.3.2011 7:05

opportunity

Re: clanek

R^

0/0
18.3.2011 11:10

opportunity

Učitelé jsou lidé

a každý člověk je jiný. Můžou být (a jsou) takoví, co někoho buzerují, ale na druhé straně tohle je i v zaměstnání od šéfů. Ale nemám ráda lidi, kteří své dítě omlouvají stylem "učitelka si na něj zasedla", a to v kterékoliv třídě na každé škole. Takové dítě pak má pocit, že mu svět ubližuje, a ono je přece tak výjimečné...

0/0
18.3.2011 11:13

skoda-lasky

Re: Učitelé jsou lidé

To je jasné, taky jsou lidi, kteří mění každého půl roku práci, protože si na ně někdo zasedl, ale to neznamená, že šikana v práci neexistuje.

0/0
18.3.2011 12:56

Nel111

Ten článek Vám nežeru

Všechny dnešní děcka jsou rozmazlení spratci, kteří si ničeho neváží. A rodiče to v nich ještě podporují.

0/0
17.3.2011 5:12

Hawkzn

Re: Ten článek Vám nežeru

Jasně. Není nad hloupou generalizaci. Všechna děcka jsou rozmazlení spratci, zato všichni učitelé a učitelky jsou geniální pedagogvé bez charakterových vad a i Komenský by před jejich umem sklonil oči a nesměle šoupal nohama. Vážně si nezvládnete představit, že by pravda mohla být třeba někde mezi? Ostatně učitel má být na toto připraven. Vzdělání ho má naučit jak se vyrovnávat s výstřelky v chování a jak mu předcházet. Dítě má na nevědomost i jistou rozjívenost právo. Od toho je vzděláváno a vychováváno. Naopak učitel nemá právo na to si na někoho zasednout a dusit ho jen kvůli tomu, že se mu nelíbí. On je profesionál, který si to nesmí dovolit.

0/0
17.3.2011 6:15

Politici to myslí upřímně

Re: Ten článek Vám nežeru

Souhlasím až na poslední větu - "On je profesionál, který si to nesmí dovolit." TO mělo být spíše - On by měl být profesionál ;-D

-

Problém je, že za ty směšné prachy, co dávají učitelům, ve školství moc lidí nevydrží a ti schopnější odcházejí, jinak by neuživili rodinu. Pak se nedivme, kdo tam učí! Čest všem výjimkám, které ve školství vydrží a berou svou profesi jako poslání (ty ale obvykle živí partner/-ka). 8-o

0/0
17.3.2011 7:03

bembinka

Re: Ten článek Vám nežeru

No tak jsem čekala, kdy se tady objeví někdo, kdo bude zase prhlašovat, že CHUDÁCI UČITELÉ, NEMAJÍ PENÍZE!!! Můžete mi říct v jakém jiném povolání máte volno o víkendech, svátcích, pololetních prázdninách, jarních prázdninách, letních prázdninách a velikonocích??? V jakém jiném povolání můžete odpracovat třeba jen 25 hodin týdně a pobírat standartní plat???? Kristepane, já když dělala servírku tak jsem pracovala 16 a někdy i 18 hodin, od rána do rána, celou dobu na nohách, v zahuleným prostředí, prakticky bez pořádné přestávky, oběd jsem jedla na dvacetkrát za pochodu a studenej!!! A nikdy jsem se ani NEPŘIBLÍŽILA k plati, kterej berou učitelé... Přestaňte jim přidávat prachy a přidejte jim prácu!!!!

0/0
17.3.2011 12:28

Mrs007

Re: Ten článek Vám nežeru

Jednou z nejhorších povah je ta, co

dříve mluvívyřvává, než aby se zamyslela/ nedej bože se snažila nahlédnout do toho, co kritizuje.

Generalizovat a hulákat umí každý ...... (doplňte si sama). Nemá tedy cenu Vám vysvětlovat, že práci učitele netvoří jen přímá výuka atd. (pominuli tělocvikáře). Pokud jde o Vaše zaměstnání, tak Vám zkusím předvést, jak je možné nahlížet na povolání druhých, když Vy sama to neumíte. Příklad:

1. plně se ztotožňuji s tím, práce servírek a číšníků je opravdu fyzicky i psychicky náročná a bohužel finančně nedoceněná (navíc většina Čechů neumí a nechce dávat spropitné) = TOTO JE SNAHA "NESERVÍRKY" POCHOPIT ZAMĚSTNÁNÍ DRUHÝCH!!! 2. Co jste uděla pro to, abyste servírkou nebyla, abyste se měla lépe, abyste nedřela tolik hodin a ještě k tomu po nocích??? 3. Jaká z Vašeho zaměstnání servírky vyplývá zodpovědnost z dlouhodobého hlediska vzhledem životům lidí, s nimž jste se v práci setkávala/setkáváte? Jistě ne tak velká, jako je tomu v příp

0/0
17.3.2011 12:51

sudit

Re: Ten článek Vám nežeru

S tím volen jděte do háje, to je volno NEPLACENÉ!!!!

0/0
17.3.2011 17:08

JMoudry

Re: Ten článek Vám nežeru

No, je mi vás dost líto. :-/

0/0
17.3.2011 19:06







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.