Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pomozte novopečenému tátovi dostat se do role

Narození dítěte obrátí dosavadní život rodiny naruby. A nic na tom nemění fakt, že bylo chtěné nebo dokonce vymodlené. Mámy to však mají od přírody přece jen snazší a do role zapadnou většinou dřív, než se vrátí z porodnice. Pokud nechcete, aby váš partner spočinul na odstavné koleji do doby, než se synek naučí kopat do míče, podejte mu pomocnou ruku a zapojte ho do každodenního rituálu kolem miminka. Možná bude ze začátku brblat, ale nakonec vám za to bude vděčný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bobina26

Každý chlap je jiný

Nemyslím si, že je "in" být táta na plný úvazek. Záleží to na chlapovi samotném. Můj muž se toho chopil sám, všechno si chtěl vyzkoušet a když se bál drobka chytit, tak jsem mu ukázala jak a on pak namachrovaně ukazoval své matce, jak všechno zvládá. Měl strach dávat malému kapky, ale to už taky zvládl a koupání, u toho nesmí chybět, jenom on umí nastavit správnou teplotu vody:-) Kromě kojení mě dokáže plně nahradit a to má malý 5 měsíců. Žádný návod nepomůže, když muž sám nechce a hlavně muži svou hlavní roli vidí až, když děti běhají a nepůsobí tak křehce. Vůbec na to u mého muže neměla vliv výchova nebo obrázek z domova. Je absolutně odlišný od svého otce a chce být se svým synem co nejvíc.

0/0
9.3.2011 19:05

WoCoGo.v2

Re: Každý chlap je jiný

ja nevim kde prisla na to,ze je to in...mam mesic malou princeznu a byl sem z ni od zacatku hotovej...jelikoz pochazim z rozvedene rodiny,nevim jaky stereotypy bych mel mit, ostatne, od svych rodicu se nazorove velmi lisim...strach ze zacatku samo byl,abych ji neublizil,kdyz je to maly prdole,ale clovek se uci a ma draha polovicka taktez...jeste ze babicka pomuze a obcas poradi :-) je to asi v kazdem,ja jsem hrdej a stastnej,a jen si preju aby bylo vse ok (co se tyce zdravi obou)..

0/0
10.3.2011 13:02

tabasco

...

a ten vzorec chování, který si do vztahu přinášíme je tedy ten špatný a máme se nechat převychovat od ženy? žádný prostor pro diskuzi. prostě to tak je (oblíbený ženský argument)

0/0
4.3.2011 8:50

tabasco

Re: ...

jak by jste se tvářily na to, že bych ve vtahu navrhnul, že na mateřské budu já jako muž a o dítě se bude pečovat jak uznám za vhodné.

0/0
4.3.2011 8:52

nymphae

Re: ...

ve článku se, ale nepíše, že by se měl muž nechat převychovat, řekla bych, že tam jsou rady spíše pro ženy, aby nebyly příliš opatrné a věřily mužům, co se výchovy a starosti o potomka týče

0/0
4.3.2011 20:09

kajak v zakoně

ano..! Zrušte mu..

v úterý a čtvrtek hokej.., ve středu a v pondělí hospodu s kamarádama a v pátek mu zrušte úplně..8-o

0/0
3.3.2011 23:16

nymphae

Re: ano..! Zrušte mu..

když se někdo nechce podílet na výchově svého potomka, tak by si ho neměl pořizovat

mít dítě znamená, nejen, pro ženu, ale i pro muže, vzdát se spousty volného času ve prospěch potomka

0/0
4.3.2011 20:11

bembinka

SOUHLAS

Každopádně souhlasím s tím zapojovat tatínky hned od začátku. Když byli dva na "výrobu" tak mají být dva i na výchovu.... Nehledě na to, že není nic krásnějšího než obrovskej chlap mazlící se s miminkem... ;-)

0/0
3.3.2011 15:11

Hroznej.puberťák

Malý tip

Pokud se bojíte brát dítě do rukou, protože nevíte jak a bojíte se, abyste mu neublížili, není úplně od věci jej vzít k dětskému fyzioterapeutovi. Pravda, není to zadarmo, uznávám. Ale má to dvě výhody: a) dětský doktor zpravidla moc do hloubky fyzický vývoj neřeší, takže s pomocí fyzioterapeuta můžete dřív odhalit a řešit různé nesymetrie atd., které by se později řešily o to hůř (Vojtovku nikomu nepřeju), b) fyzioterapeut  vás naučí chytat a nosit děcko líp než maminy, páč v tom má podstatně víc praxe.

0/0
3.3.2011 11:37

jahana

paní redaktorko, nedělejte hrubkx

Novopečení otcové mě nezajímají, zato mi ale vyrazil dech ten váš tvar POMOŽTE.To je možná správně v nějakém moravském nářečí. Spisovný tvar je POMOZTE. Tak POMOZME autorce článku naučit se česky.

0/0
3.3.2011 9:31

Hroznej.puberťák

Re: paní redaktorko, nedělejte hrubkx

To je od slova "pomočte".

0/0
3.3.2011 11:39

.zq.

odstavec na začátku :D

Tohle na téhle rubrice miluju. Ten úvodní odstavec, který najdeme téměř v každém článku. Na to snad musíte mít redakci nějaký speciální šablony ;-D

"Každý z nás si ze své původní rodiny do nového vztahu přináší nejen sadu skleniček, povlečení nebo obrázek, co namaloval strýc z Moravy, ale také vzorce chování a představy o tom, jak to doma má fungovat."

0/0
3.3.2011 9:29

frkHoTam

Re: odstavec na začátku :D

;-DR^

0/0
3.3.2011 11:35

Brundi

Re: odstavec na začátku :D

Trefa! R^

0/0
3.3.2011 11:44

Brundi

Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

A co dcery? S temi muzeme otce obtezovat? :-/

0/0
3.3.2011 9:03

Hroznej.puberťák

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Ne, ty je třeba hned po narození rituálně obětovat ;-D

0/0
3.3.2011 11:29

Brundi

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Ve Sparte mely pro tyto ucely hezkou vysokou skalu. A obeslo se to i bez ritualu. ;-)

0/0
3.3.2011 11:34

Hroznej.puberťák

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

No to je právě ten rituál ;-) jinak přesně na to jsem narážel.

0/0
3.3.2011 11:38

Brundi

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Jezkovy, ted to vidim... mely... budem delat, ze jsem myslela ty dcery, jo? Jdu radsi pracovat, tam ty kopance nejsou tak videt. :-D

0/0
3.3.2011 11:41

Hroznej.puberťák

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

To neřež ;-) :-P

0/0
3.3.2011 11:44

Brundi

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Nebudu, protoze - kdyz uz jsme u te lingvistiky - pri prerezavani preferuji slovesnou formu "nechat se". ;-)

0/0
3.3.2011 11:46

Hroznej.puberťák

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Se nějak rozjíždíš, při čtvrtku :-) To se ti to dělá ramena, když středa už byla, co? :-P

0/0
3.3.2011 12:01

Brundi

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Ramena? :-o Ja se tu prsim, co muzu, abych zakryla frustraci z toho, ze ve stredu nic nebylo, ac by byvalo bylo treba. :-D (Moc mi to nejde, co? :-/)

0/0
3.3.2011 12:29

Hroznej.puberťák

Re: Nez se synek nauci kopat do mice? :-o

Dej číslo na starýho, já mu řeknu, že jestli tě bude zanedbávat, postaráme se, abys nestrádala - a uvidíš, jak často najednou něco bude ;-) ;-D

Měj se, já padám ven...

0/0
3.3.2011 12:31

frkHoTam

nemá to bejt

"dneska koupu, krmím a uspávám?" :-P u nás se někdy pohádáme o to kdo malou přebalí V

0/0
3.3.2011 8:05

Mak76

Tsssssss...

Odsát nudle, že je vysoká liga? Levou zadní! :-) Péči o svého synáčka si vychutnávám a každý chlap, co šel někdy s miminem v kočárku na procházku, ví, že to má i další vedlejší účinky... ;-D

0/0
3.3.2011 7:58

Meggie_

Re: Tsssssss...

R^

0/0
3.3.2011 8:07

kata-skubanek

Re: Tsssssss...

chlap s miminem v kocarku jeste dobry, ale nejhorsi je, kdyz je chlap v supermarketu s deckem.., no muze nektera odolat?? ;-D;-D;-D

to pak slychavam stories, jeste ze ty deti rostou tak rychle a cim vetsi, tim mensi lakadlo ;-D;-D

0/0
3.3.2011 8:23

Hroznej.puberťák

Re: Tsssssss...

Jo jo, chlap s miminem, to je lovná zvěř :-)

0/0
3.3.2011 12:22

fitzie

Re: Tsssssss...

tak já to nezvládám. prostě zvracím. na to mám manžela. (nebo vysavač) ;-D

0/0
3.3.2011 8:25

Mak76

Re: Tsssssss...

No počkej, já myslel odsávačku na vysavač! Jinou nebrat! Nejde o zvracení, do pusy se vám to nedostane, ale ta na vysavači je efektivní a rychlá. Prcek ani nezaregistruje, že se něco odsává :-)

0/0
3.3.2011 12:19

fitzie

Re: Tsssssss...

aha, tak to já myslela takovou tu, jak se jedna hadicka strčí děcku do nosu, druhou si dá rodič do pusy a hleny tečou do takové té nádobky mezi tím. ke kontaktu s chrchly nedochází, ale nedokážu to mentálně překonat. prostě blééé!;-)

0/0
3.3.2011 13:46

fitzie

jen se mi líbí to přesvědčení autorky

jak se maminky lusknutím prstu v porodnici samy přerodí ve zkušené matky, které samy mohou poskytovat radu a podporu. 

dřív se o šestinedělku vždycky staral někdo ze ženského příbuzenstva. ona jen odpočívala a kojila a zapracovávala se do mateřské role (pokud to bylo její první dítě). dneska se doba zrychlila: stačí vám na to tři dny v porodnici. a protože se pobyt bude zkracovat kvůli úsporám, tak na to brzy bude jen 24 hodin. takový mateřský rychlokurz. :-/

0/0
3.3.2011 8:29

dodo-dodo

Re: jen se mi líbí to přesvědčení autorky

jenze drive bydlelo treba i nekolik generaci pod jednou strechou, takze to prvorodicka mela daleko jednodussi, ted se chce kazda mlada rodina pravem osamostatnit, ale ma to i sve zapory prave v tom, ze bud mate ochotnou maminku, ktera k vam rada cestuje nebo je zenska na vse sama

0/0
3.3.2011 8:56

kata-skubanek

Re: jen se mi líbí to přesvědčení autorky

dovolim si nesouhlasit.., me pomahal predevsim manzel, babicky jsme nevyuzivali a ani nevyuzivame.. neni potreba zenske pomoci, hlavne nejake pomoci. a klobouk dolu pred zenama, ktere vse museli hned od zacatku zvladat samy bez jakekoli pomoci.

0/0
3.3.2011 13:07

fitzie

Re: jen se mi líbí to přesvědčení autorky

ono je to i tím, že ženy jsou za posledních sto let silně indoktrinované lékaři, ovšem lékařská věda se "vyvíjí" a tak to, co se doporučovalo a dokonce vnucovalo našim maminkám, to se důrazně nedoporučuje nám. ovšem maminky pak zavzpomínají na "mládí" a konflikt o to, zda dát dítě spát na zádíčka nebo na bříško je hned.

no a taky dříve bylo mezi matkou a nejstarší dcerou třeba jen šestnáct let, a matka měla sama poslední dítě v pětatřiceti, takže nebyla zas taková výjimka, že babička měla sama děti ne o moc starší než vnoučata. což taky hrálo svoji roli - babička nikdy nepropadla takové té nostalgii po starých, dobrých časech, kdy děti byly malé a ony byly mladé, novopečené mamince ráda pomohla, ale zase to brala prakticky.

0/0
3.3.2011 13:57

kata-skubanek

to nej pro dite

myslim, ze diteti prospeje, pokud bude mit pozornost "rozdelenou" stejnou merou na dva lidi.

0/0
3.3.2011 6:54

AmalkaVila

líná veš

Aha tak tahle věta odhalila vše:

"Koneckonců na výrobu miminka jsou potřeba dva lidé, proč by tomu tak nemělo být i při péči o ně?" ;-O

Zdá se že toto není až tak návod jak pomáhat mužům ale spíš návod pro ženský jak samy sobě mají pomoci od práce!!Rv

Takže nadpis měl správně znít "Zbavte se co nejvíc povinností aneb jak to jednoduše hodit na chlapa (aby to nepoznal)". ;-€

0/0
3.3.2011 6:26

jouzi

Re: líná veš

loooooooooooooool

 

Takže co? Dítě se upeče za pár minut VE DVOU, ale pak už je to jen záležitost matky a tatínek už se s ním nemá obtěžovat pro příštích minimálně 20 let, nebo jak?

0/0
3.3.2011 7:36

Meggie_

Re: líná veš

Takových exotů na idnesu je, co si tu léčí ego. Nenechte se vytočit ;-)

0/0
3.3.2011 8:08

Silia

Re: líná veš

Ale no tak - netahejte si svoje mindráky do diskuze za téma, jejíž základní rozměr Vám zřejmě zůstal utajen. ;-)

Dle mého pozorování a sdílení zážitků s ostatními to mnohde vypadá tak, že dítě se narodí a chlap jakoby přestal tak na půl roku až rok existovat. Ženská ho k ničemu nepustí, aby něco nezkazil (tj. neudělal proti jejím zvyklostem). Jen na něj štěká; v lepším případě je mrzutá, nebo fňuká, jak má málo času na sebe. Dosáhne tak leda toho, že chlap si bez jejího dozoru s miminem sotva v klidu pohraje, nemluvě o tom, jak si asi připadá "důležitej", když se od něj chce jen aby nosil peníze a do ničeho nemluvil, páč tomu nerozumí. Možná to někomu přijde ujetý, ale ženský se takhle dost často chovají a neuvědomují si to. Výsledkem jsou frustrovaný matky, co si všechno udělaj nejlíp samy a záletníci, co hledaj trochu klidu a uznání jinde. A jestli to chápu dobře, tak ten článek je spíše o tom, aby si ženy uvědomily, že to dítě není jen jejich a daly ho tak někdy z ru

0/0
8.3.2011 11:38

JHost

Re: líná veš

Ještě je tu varianta, kdy se chlap snaží, běhá kolem mimina, přebaluje, odsává, krmí, ale ať dělá, co dělá, je to pro ženskou málo...

0/0
9.3.2011 16:06







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.