Diskuze

Ptaly jsme se mužů: Je důležité být u porodu?

Pro nás ženy je porod okamžikem v životě, který je obestřen tajemstvím, strachem a mýty. Říkáme si, že kdyby dítě nosil čáp, možná by to všechno bylo snazší. Pak přijde realita a my na sále bojujeme o rozšíření naší rodiny. Některé za asistence partnera. Ale chtějí u toho s námi vůbec být? Zeptaly jsme se jich.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Beatrixe

28. 4. 2011 13:39
?

,,Bolest a utrpení bohužel nesnese každý muž." Jo jo, muž u toho zažívá velké utrpení, my ženy to máme naštěstí jednoduché.:-)

0 0
možnosti

Kladivo na carodejnice 2

7. 3. 2011 17:47
.

0 0
možnosti

Jericho22232

7. 3. 2011 9:38
Co bych u porodu asi tak dělal..

Myslel jsem si že je to záležitost současné módy a nemám u porodu co dělat - co bych tam asi tak jako dělal.

Manželka rodila těžký porod, našemu klukovi padaly srdeční ozvy. Potřebovala tam někoho svého a taky zcela prakticky - musela měnit polohy např. vylézt na kozu nebo se otočit atd. a sama to bolestí už nezvládala. Byla ráda, že se mohla na někoho - mě - zavěsit a že jí někdo pomohl se otočit. Po porodu jsem si vzal syna hned k sobě a už jsem ho sestrám nedal. Následoval týden krize s kojením, spoustu bolesti a pláče, díky bohu za dvě skvělé sestřičky, které nám moc pomohly, když už jsem brečel a vybuchoval i já. Po této zkušenosti - ano, otec k porodu patří, může to být i dost náročné a nemělo by to zůstat jen na ženě. A co nám nikdo neřekl - kojení může i dost bolet a nedařit se, ale dá se to rozchodit.

0 0
možnosti

Kladivo na carodejnice 2

7. 3. 2011 17:49
Re: Co bych u porodu asi tak dělal..

a to jste si o kojeni za tech 9 mesicu nic neprecetli?

0 0
možnosti

makacek

4. 3. 2011 17:31
Měl by tam být.

Myslím, že muž by u porodu měl být, a když už ne přímo u porodu tak minimálně v době před porodem, kdy žena může i dlouhé hodiny čekat. Jako podpora, ke "zkrácení dlouhé chvíle", tak i jako pomoc. Myslím, že i vidět bolest ve tváři své ženy, je k něčemu dobré, uvidí, že to není jen tak, nějaký šup šup a je to za námi. A jak zde někdo psal, že jeho žena rodila 26 hodin a že by nevydržel doma čekat, to je správné. Představa, že bych ležela dlouho v nemocnici v bolestech a manžel nedej bože doma v klidu spal, brrr.

0 0
možnosti

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

4. 3. 2011 19:42
Re: Měl by tam být.

R^R^R^ souhlas

0 0
možnosti

Agrippa

22. 2. 2011 19:41
NE.

Pritomnost otcu o porodu v zadnem pripade neschvaluji. Neni to prirozene; je to vec ZEN. Taky nenutim chlapa, aby se dival, jak si menim menstruacni tampony. Taky vec ZEN. Jsou urcite casti zenskych zivotu, kam chlap opravdu mit pristup nemusi. V zajmu obou. Muj tata u meho porodu taky nebyl, videl me az nejake 2 nebo 3 dny po nem a miluje me naprosto bezvyhradne. V neverim tomu, ze by me mohl mit rad vic, kdyby byl pritomen okamziku meho vyvrhnuti. Nemozne - a tvrdi to ON. Naopak znam dost otcu, kteri sve zeny a deti, u jejichz pordou byli, stejne opustili. Ono to zas tak zhave nebude. Rv

0 0
možnosti

mischplysch

22. 2. 2011 20:35
Re: NE.

Ale podle mě nejde vůbec u přítomnosti otce u porodu, že pak bude mít to dítě víc rád a svou ženu a dítě nikdy neopustí :-) Kdyby to bylo takhle jednoduché, tak to by bylo pro mnohé asi fajn.

Je to vždy záležitost té dvojice, nemělo by se z toho dělat dogma, ale ani to jednostranně odmítat. Pokud je muž ženě u porodu oporou, ona ho tam chce, on chce jít taky a je to pro něj pozitivní, silný celoživotní zážitek, tak je to jen dobře. Pak je fuk, jestli to je, nebo není přirozené a někdo to chápe jako záležitost žen.

Na druhou stranu si říkám, že pokud je pak jeden z dvojice vážně nemocen a musíte mu utírat zvratky, přebalovat a podobně, tak to taky nejsou estetické zážitky a přesto jsou si i tak někteří oporou a druhého v težké chvíli neopustí....

0 0
možnosti

netykavka

19. 2. 2011 10:33
nemyslim, ze je to dulezite

ja bych chlapa u porodu nechtela. riskovat, ze bude stat u me a pak si z toho odnese trauma, ktere poznaci nas sexualni zivot, rozhodne nechci. zadny chlap nemuze dopredu rict, ze vi do ceho jde, zejmena kdyz se jedna o prvni porod. cili chlap ano - ale ne na hekarne, ne u porodu. pustit ho dovnitr az bude vsechno v poradku, zasite a uklizene. dyt s tim prckem pak bude travit cas de facto az do dospelosti, tak ho snad nepoznaci, kdyz ho nebude videt zakrvacenyho od prvni vteriny jeho zivota. a myslim ze vetsina muzu je k tomu stejne donucena partnerkama a sami by to nikdy nenavrhli. proste si to protrpej, aby je nezklamali. ackoliv je tech, kteri sem pisou pozitivni zkusenosti, docela dost, myslim ze ve skutecnosti jich celkove v populaci az tak moc nebude.

0 0
možnosti

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

19. 2. 2011 16:28
Re: nemyslim, ze je to dulezite

Trauma 8-o8-o Porod zase není tak hrozný, aby si z něho odnesl trauma. Nesmíte se tolik dívat na telku. Opravdu to není taková hrůzostrašná věc jako ve filmech. Právě na "hekárně" je vám muž oporou. Ten můj byl bezvadnej. Masíroval mi záda, donesl cokoliv, co jsem potřebovala, došel se mnou na záchod..... Prostě je s vámi blízký člověk a ne zdravotní sestra, kterou nechcete pořád otravovat. A u porodu? Pak už je to rychlé, samotný porod je v podstatě hned hotový a krev je snad jen z nastřižené/natržené hráze. To z vás neteče krev proudem, jak si myslíte. ;-D

0 0
možnosti

rotacni.hyperboloid

18. 2. 2011 11:27
Chlapa u porodu nechci

Jsou 3 věci, u kterých nechci, aby byl chlap přítomen: při velké potřebě na toaletě, při výměně tamponu a při porodu.

0 0
možnosti

_m-

18. 2. 2011 11:39
Re: Chlapa u porodu nechci

:-)R^

0 0
možnosti

escobar

18. 2. 2011 8:08
Volba

Je to věc osobního přístupu,ale podle mě to není žádná řezničina, ani krvavá jatka (to tady nějaký úchyl psal),ale zcela normální životní událost,a nevidím důvod, proč u narození potomka nebýt. Já osobně byl, bylo to zajímavé, přestřihl jsem si šňůru, viděl prcka v první vteřině života, ženě jsem pomohl už jen tím, že jsem tam s ní byl celou dobu a byl jí ku prospěchu jí v rámci možností a to jde. Jen ignoranti, "slečinky" a slaboši tvrdí, že u toho chlap nesmí být.

0 0
možnosti

Normann

18. 2. 2011 9:41
Re: Volba

aneb tvrďákem snadno a rychle :-)

0 0
možnosti

dscs

18. 2. 2011 3:23
brrR

kdyz si nejaky pr chce nechat znicit sexualni zivot a tajemstvi meiz nimi, at to cini. mne to prijde padle na hlavu. z meho okoli zacali byt manzelkam, jejichz porod videli, neverni myslim vsichni muzi. nedivim se.

0 0
možnosti

kata-skubanek

18. 2. 2011 6:33
Re: brrR

v dobe internetu existuje nejake tajemstvi v teto oblasti? a svetlo pri tom snesete?

ale predpokladam, ze partnerka vam vase spodky a fusky prat muze.., vy me s vasi intimitou dojimate ;-D

0 0
možnosti

RonnieV

18. 2. 2011 1:26
Podle některých

odpovědí je jasné, kdo je to slabší pohlaví.  Když chlap omdlívá, jen porod vidí, co by asi dělal, kdyby musel sám rodit? Já mám děti tři, manžel byl u všech porodů a pomohl mi ohromně moc, i když nedělal nic, než že mě držel za ruku, abych  mohla při kontrakcích mačkat jeho a ne kraj postele, a dával mi napít. A sám říká, že nejhezčí chvíle jeho života byla, když mu v rukou (po dost dramatickém porodu) řval náš prvorozený syn.

0 0
možnosti

airwar

18. 2. 2011 9:50
Re: Podle některých

Měli jsme to podobně a žena me také potvrdila e jsem ji svou přítomností hodně pomohl. Jinak s tím slabším pohlavím máte pravdu, ženy snesou fyzicky ale hlavně psichycky mnohem víc než chlap, roky lozím po horách s jednou dobrou kamarádkou, a když jsem viděl jak byla v pohodě v situacích kdy se "tvrdí" borci hroutili, tak musím smeknout.

0 0
možnosti