Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku se narodí ročně 4 tisíce dětí ze zkumavky, bude jich desetkrát víc

V současnosti se v České republice rodí až čtyři procenta dětí ze zkumavky, ale odborníci odhadují, že tento podíl rok od roku poroste. A to nejen v Česku. V budoucnu by mohla být až třetina dětí počatých umělým oplodněním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

referentka

...teda, tady je fakt

snůška nesmyslů...neskutečné...Kamylo, Nanynko, vy jako pár z normálních tady, přeji Vám krásné děti, Kamčo Vám šťastné a bezproblémové těhotenství...k tomuto se totiž nedá říct nic jiného...o tom svědčí, že tu není snad jediný příspěvek od nikoho kdo umělé oplodnění podstoupil...nemá to zapotřebí...zaplaťpánbůh, že věda už je tak daleko, že pomůže k mimču i párům, které by jinak miminko neměly...

0/0
17.2.2011 5:29

kamyla

Tak to vidím já

Docela mě jímá hrůza z téhle diskuze. Četla jsem si názory a připomínky a připadá mi, že spousta lidí má "pádné" argumenty o něčem, o čem nic neví. Já se s partnerem na umělé opl. chystám za tři týdny. Jsem geneticky vadná? Hlásím, že NE! Existují totiž i fyziologické příčiny! Moje neplodnost vznikla až rok po porodu krásného a zdravého dítěte a to vlivem operace, kterou jsem prodělala. Můj partner při vyšetření dostal nabídku na dárcovství. Takže podle některých už nesmíme mít další dítě?! Ohánět se genetikou při IVF je nesmysl. Mnoho přirozených těhotenství končí tak brzy, že to žena ani nezjistí právě proto, že se tělo zbaví špatného zárodku. To ale nemá s umělým nic společného. Děje se tak odedávna a pokud vím, lidé s vrozenými vadami se rodili vždycky...je to moc smutné, ale stane se to. Pokud je ale IVF jedinou možností jak mít miminko...Připadá mi, že skupina odpůrců zde, je skupina, které se to ještě netýká, nebo už netýká! Možná, že mnozí za pár let radikálně změn

0/0
15.2.2011 6:40

Nanynka Kulichová

Re: Tak to vidím já

Buďte v klidu, není to "spousta lidí", ale jeden troll (s nickem Křišťálová lupa). Normální lidé nemají s IVF problém, protože kdo na ně chodí? Lidé s vyšším vzděláním, zralého věku, kteří CHTĚJÍ děti. Osobně bych byla pro to, aby pojišťovny kryly IVF ještě víc než dnes, rozhodně jsou to smysluplněji vynaložené peníze než na léčbu feťáků a spol.

Máte úplnou pravdu, že míchat genetiku a IVF je nesmysl. Při IVF je naopak genetika IMHO více pod kontrolou než u normálního početí, protože se nezavedené emryo může podrobit PGD testům. Naopak je  fakt, že s rozšířením IVF souvisí zvyšující se věk rodičů. Ne že by  žena nad 35 neměla zdravá vajíčka, ale má jich prostě méně, takže čekání na to "pravé" trvá dlouho. Těžko ale házet kamenem. Doba je prostě taková: dlouho se studuje, pak se intezivně pracuje, mezitím se možnosti seznámení zužují ... a rozumný člověk nechce mít dítě s kdekým jenom proto, aby už bylo.

 Přeji zdravé a krásné miminko!

0/0
15.2.2011 14:37

comme il faut

Re: Tak to vidím já

Důvod pro tu operaci mohl být taky genetický.

0/0
17.2.2011 19:55

o vaše názory nestojíme

Holky berou hormonální antikoncepci, močí hormony,

ty se dostanou do zdrojů pitné vody, no a tím pádem jsou neplodné jak holky, tak pánové.

0/0
14.2.2011 7:37

Meggie_

Re: Holky berou hormonální antikoncepci, močí hormony,

Ale oni říkají, že je to naprosto neškodné!!! 8-o Nestrašte tady lidi. Je to bezpečné, účinné, nikomu a ničemu to neškodí. Přece by to těm farmafirmám nedovolili prodávat, kdyby to bylo nějak závadné, ne? ;-O

(ironie ;-))

0/0
14.2.2011 9:50

o vaše názory nestojíme

Re: Holky berou hormonální antikoncepci, močí hormony,

Jasně, a ty ryby, u kterých se ze samců stávají neplodné samice, s tím nemají vůbec nic společného.

0/0
14.2.2011 20:07

Meggie_

Re: Holky berou hormonální antikoncepci, močí hormony,

Však jsem pod to taky napsala, že je to ironie ;-)

0/0
15.2.2011 14:59

comme il faut

Re: Holky berou hormonální antikoncepci, močí hormony,

A já jsem předpokládala, že to psát nemusím.

0/0
16.2.2011 4:30

skopinda

ehm...

tohle není diskuse, to je kamenování....většina z vás nemá ani dostatečnou informovanost....za umělé oplodnění se totiž považuje i inseminace přímo do dělohy....kvůli malému pohybu spermií....... tam pak není vůbec žádná chemie....a za další, oni jen "v inkubátoru" nechají splynout vajíčko se spermií a pak jej vloží do lůna matky, co je na tom špatného? .... až dojde na vás...kecálkové....taky si řeknete "ona matka příroda asi nechtěla abych měl/a dítě"????? Dost pochybuju.....

0/0
13.2.2011 20:34

Slepá Křišťálová Lupa

Re: ehm...

Takže znova: jde o princip.

Prostě když se pár nemůže spolu navzájem z nějakého důvodu spářit, tak to asi nějaký důvod má. A ten důvod se zapíše do genetické výbavy budoucího potomka uměle oplodněného.

0/0
13.2.2011 21:25

mrazik007

Re: ehm...

Ale tomu snad nevěříte ani vy. Ona se např. varikokela zapíše do genetické výbavy ? Slyšet vás nějaký genetik, leží v křečích smíchu na zemi.

0/0
14.2.2011 6:38

mrazik007

Re: ehm...

Doplnění- ona většina příčin snížené plodnosti mužů je dáma fyziologicky a ne geneticky, to je ten zásadní rozdíl.

0/0
14.2.2011 6:40

Nanynka Kulichová

Re: ehm...

Důvod se zapíše do genetické výbavy potomka??? To by mě zajímalo, jak se třeba poškození vejcovodů (řekněme při přechozím mimoděložním těhotenství) zapíše do genetické výbavy potomka?

0/0
15.2.2011 14:44

comme il faut

Re: ehm...

Už to mimoděložní těhotenství může být způsobeno genetickou vadou.

0/0
16.2.2011 4:30

IfčaX

Re: ehm...

Která genetická vada způsobuje mimoděložní těhotenství? 8-o

0/0
16.2.2011 10:32

Nanynka Kulichová

Re: ehm...

Mimoděložní těhotenství způsobené genetickou vadou? 8-o Tak o tom nám povykládejte, vy experte.

0/0
17.2.2011 11:02

mrazik007

realita

Zajimalo by me kolik z diskutujicich vubec vi o cem pise. Kazdy predpoklada, ze problem je u zen, ale realita je takova, ze pricina uz je vetsinou u chlapu. Reci o tom, ze takovy lide nemaji mit deti nebo se narodi neplodne deti je totalni nesmysl. Veda jen zajisti oplodneni, vse ostatni je na prirode. Sami jsme si tim prosli a dnes mame naprosto zdraveho prcka.

0/0
13.2.2011 11:30

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

Opravdu je zdravý? Opravdu bude schopen plodit? ....

0/0
13.2.2011 12:30

mrazik007

Re: realita

Otazka je, proc by byt nemelo ? Mate argument pro to, ze by nemelo byt plodne ? Argument, ze je z umeleho oplodneni neberu, to neni argument. Umele oplodneni je jen oplodneni vajicka spermii a pak uz je to na prirode, takze kde muze dojit k ovlivneni genetiky plodnosti ?

Spatny spermiogram se nededi - jsem ze 3 deti, otec s timhle nemel problem.

0/0
13.2.2011 12:58

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

že s tím otec neměl prblém rozhodně neznamená, že se ten problém do budoucna nebude přenášet, nebo že neexistuje. Genetika je mnohem složitější než záležitost jedné generace ....

0/0
13.2.2011 16:43

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

A když už se tu oháníš přírodou, tak v přírodě si žádná samice nezačne nic se samcem neschopným plodit ... !!

Měla by sis tedy vzít z té přírody příklad.

0/0
13.2.2011 12:55

mrazik007

Re: realita

Ona samice ma nejaky radar na mereni plodnosti samce nebo on to kazdy samec ma napsane na cele ? Samozrejme, ze to co pisete je neskutecna kravina, protoze kazdy zivocisny druh si vybira samce podle neceho jineho. Ono u vetsiny stejne dochazi ke styku s vice samecky, takze otce urcit lze jen tezko.

Kdyz jsme u argumentu s prirodou, ta zna treba i homosexualitu - take casty argument, ze to je proti prirode.

0/0
13.2.2011 13:07

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

Z uvedeného je vidět, že o biologii a chování zvířat nevíš zhola NIC !!

Užívej si dále nevědomosti, jen dočasu.

0/0
13.2.2011 15:02

Gobber

Re: realita

minimalne ovsem predlozil/a nejaky argument, coz se v diskuzich delava a coz se o vasich vyblitcich opravdu rict neda. hezky den, G.

0/0
13.2.2011 16:35

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

Argument najdeš v první učebnici přírodopisu kterou vezmeš do ruky. Případně doporučím další studium, já totiž nemáím čas, abych tu psal odborné elaboráty. Nebo si to zadej do Google!!

0/0
13.2.2011 16:41

Gobber

Re: realita

Velmi konkrétní a důvěryhodný odkaz! Vaše názory jsou značně fašistické, uvědomujete si to? A co byste dělal například s nemocnými/postiženými dětmi, které se narodí zdravým rodičům? Shazoval ze skály jako v antické Spartě?

0/0
13.2.2011 16:53

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

To jsi NAPSAL TY !! Nikoliv já, já nic takového nenapsal.

0/0
13.2.2011 21:27

skopinda

Re: realita

R^ krásně napsáno

0/0
13.2.2011 20:36

Slepá Křišťálová Lupa

Re: realita

Nebudeš tomu věřit, ale většina, skoro všechny živočišné druhy si vybírají partnery podle jednoho hlavního znaku, samozřejmě že je pak i mnoho vedlejších.

A ten znak je třeba i důvod, proč se až tolik nemíchají rasy lidské ...

0/0
13.2.2011 16:45

Nanynka Kulichová

Re: realita

Ano, například pávice si vybírají samce podle velikosti ocasu. S plodností to nemá absolutně nic společného.

0/0
17.2.2011 11:05

comme il faut

Když jsou holky od patnácti na hormonální antikoncepci

není divu, že ve třiceti nemůžou otěhotnět.

0/0
12.2.2011 23:02

Gobber

Re: Když jsou holky od patnácti na hormonální antikoncepci

na tom bohuzel asi take neco bude...

0/0
13.2.2011 16:55

skopinda

Re: Když jsou holky od patnácti na hormonální antikoncepci

to si nemyslím.....navíc, často je tzo opravdu na straně toho muže

0/0
13.2.2011 20:37

whitemagic

jedinej problém je v tom

že ženský mají mít děti dokud jsou mladý.jenže dnes je to samá emancipace mají dost času honí karieru a když už jsou z nich starý rebeky tak by se mohli strhat.Musí si uvědomit co vlastně chtějí!!!Jo hold z jalový krávy taky tele nedostanete!!!!

0/0
12.2.2011 19:26

comme il faut

Re: jedinej problém je v tom

Řešení je najít si partnera už zajištěného, o nějakých 10 let staršího, mít děti do 25 let a případnou kariéru začít budovat až od 25-30 let.

0/0
13.2.2011 8:00

lu1

Re: jedinej problém je v tom

to je tedy super řešení, jak se prosím Vás dělá kariéra s malými dětmi????

0/0
13.2.2011 16:48

skopinda

Re: jedinej problém je v tom

až je bude mít, bude mluvit jinak....a teĎ by tu neměla mluvit vůbec, protože neví o čem to je....

0/0
13.2.2011 20:39

Meggie_

Re: jedinej problém je v tom

Když to přeženu, tak se dá říct, že je vlastně jedno, kdy ty děti mít. Buď hned a nemít super kariéru se super platem, nebo mít super kariéru se super platem a pak po třicítce všechny ty prachy vypláznout za umělé oplodnění.

0/0
13.2.2011 10:24

Slepá Křišťálová Lupa

Re: jedinej problém je v tom

a další prachy vyhodit za celoživotní péči o defektní dítě.

0/0
13.2.2011 11:06

skopinda

Re: jedinej problém je v tom

ty nejsi slepá lupa, ale zaslepená lupa....meleš si své a vůbec nevnímáš okolní argumety....a nevíš o tom fakt vůbec nic

0/0
13.2.2011 20:40

Inkvizitor Johny

Řízená degenerace

Není to tak dávno, co jsem někde četl, že se konal lékařský kongres s cílem osvětlit si některé věci ohledně zkumavkových dětí. Vážným argumentem bylo to, že naše civilizace dává vzniknout dětem, která by normální cestou nevznikla. Například naprosto geneticky nevyhovujícím a neschopným reprodukce. Taková generace genetických mrzáčků. Na jednu stranu chápu touhu po vlastním dítěti, ale na druhou stranu na tomhle taky něco je. A je dost možné, že se ještě budeme hodně divit.

0/0
12.2.2011 13:36

adam72

Re: Řízená degenerace

k podobnému etickému dilametu dojdete ve chvíli, kdy si uvědomíme jak velmi nemocné lidi zachraňujeme...lidi s takovými poruchami, kteří by v přírodě nikdy nepřežili ale společnost jim umožní přežít i plodit. Pak se mužete divit kde se bere tak obrovské procento lidí se závažnými defekty (samozřejmě mluvím o dědičných)

0/0
12.2.2011 18:19

Slepá Křišťálová Lupa

Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

Pouze se tím přenáší genetická zátěž do budoucna, ovšem to "doktory" typu mengele lačné po tučném zisku z umělého oplodnění už nezajímá!

0/0
12.2.2011 13:26

Inkvizitor Johny

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

jsme se koukám i časově docela shodli:-P

0/0
12.2.2011 13:37

Slepá Křišťálová Lupa

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

R^

0/0
12.2.2011 13:40

Kimi.Rsen

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

oba máte pravdu, když to nejde "normálně", tak nám věda pomůže, což je proti přírodě a jednou na tyhle umělé zásahy do evoluce může civilizace zaniknout:-/

0/0
12.2.2011 16:11

saab

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

me prijde tehle nazor jako blost.. kdyz mam anginu mam umrit, nez si vzit antibiotika, ktere jsou take "vymyslem" vedy? !

0/0
12.2.2011 17:15

saab

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

*blbost

0/0
12.2.2011 17:16

adam72

Re: Ti kteří děti mít nemohou, ti by je ani mít neměli

to ale nemůžete srovnávat s vrozenou vadou

0/0
12.2.2011 18:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.