Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštkyním?

Řídíme auta, firmy i své vlastní životy. Jsme pragmatické, chytré a moderní. A přesto mnoho z nás se radí s kartami, kyvadélkem a nechá si číst z ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rime

--

hehe, "chytré a racionální", ale zda se ze jen odtud potud, protoze jinak nechapu proc maji problem zjistit si na jakych principech funguji horoskopy, vykladani z karet atd.

0/0
16.2.2011 12:43

Šerlok Homeless

Moje manželka je bohudík

zřejmě členkou spolku Sysifos, ani o tom neví.

Takhle to občas dopadá s těmi, které věří kartářkám, čakrám, tantrám a podobným pitomostem:

http://docalliancefilms.com/download/key/TQUaH7ITUV

0/0
13.2.2011 8:14

martinxz

čarodějky

ty "čarodějky" mají prostě jen dobrej odhad. Sledují Vaše reakce, vaše chování, hlas, způsoby. Díky určitým podnětům dokáží postupně odhadnout co máte za sebou a co zhruba před sebou. Většinou ale dávají dost obecný informace, pokud si nejsou jistí. V tom jsou profíci. Ale žádný nadprirozeno v tom neni vy blbky !

0/0
13.2.2011 4:59

chudacek.blbecek

Re: čarodějky

Tvá aura je naplněna hněvem a tvé čakry ucpala zloba, huhůůůůůů

0/0
14.2.2011 11:43

Enin

pro ty, co umí anglicky

http://www.youtube.com/watch?v=_UDga6QRxLs&feature=related

jedno z mnoha proroctví tohoto afrického pastora :)

0/0
11.2.2011 0:00

joserpor

Člověk a víra

Člověk má vrozený smysl, že musí něčemu věřit. Dokonce  v mozku existuje centrum, které se aktivuje při dotyku s duchovnem. Věřící věří, že toto centrum do mozku zabudoval kreator, ateisté to považují za slepou vývojovou uličku.

Škála víry je různorodá - od víry v Boha, horoskopy, kartářky, černé kočky  přes cestu, a podobně , zvláštní druh víry jsou ateisté, kteří neuznávají iracionálno, ale jejich víra má všechny znaky iracionální víry, třeba jejich přesvědčení, že všichni ostatní jsou zatmělí zpátečníci, které je nutno uvést na jedině pravdivou světlou stezku, třeba i násilím ( ve velkém  viz marxismis-leninismus)

0/0
10.2.2011 22:28

Nanynka Kulichová

Re: Člověk a víra

Jak jste přišel na to, že ateisté nutně chtějí  všechny ostatní uvádět na "jedině pravdivou světlou stezku, třeba i násilím"? Mně jako ateistce je úplně lhostejné v jakou nadpřirozenou bytost věříte. Jde mi jen o to, abyste mě nenutil vzývat ji taky.

Snaha vnutit všem ostatním svou  víru je typická naopak pro věřící jedince, viz: http://monarchiacatholica.blog.cz/. "Z toho nečistého zřídla lhostejnosti v náboženství plyne ono bludné a převrácené učení, že se totiž jednomu každému má se dovolit  svoboda svědomí." Spása je založena na  věrnosti vůči katolické nauce. Kdo nedbá Boží nauky, která je plně přítomna pouze v katolické nauce, nemůže očekávat, že mu jednou Pán setře slzu z očí v nebeském království. Můžeme se starat o sirotky, vdovy a dělat všemocné činy charity, ale jestliže nebudeme věřit v Pravdu katolického náboženství, činíme podobně jako pohané.

Ještěže už nežijeme za Rakouska.

0/0
11.2.2011 0:46

skrbling

Místo chození do kostela...

Problém je, že se u nás nechodí do kostela, tak se lidé chodí vykecat ke kartářce. A tohle si říká ateisti.

0/0
10.2.2011 17:54

s Aničkou v říši divů za 14.90,-

Jsem chlap, ke kartářkám nechodím,

ale okultismus a esoteriku nezavrhuji. Je něco špatně?;-(

0/0
10.2.2011 15:47

opportunity

Re: Jsem chlap, ke kartářkám nechodím,

Nechodím do kostela, věřící nejsem, ale taky to nezavrhuju.

0/0
10.2.2011 15:51

Mirco1

Re: Jsem chlap, ke kartářkám nechodím,

Jestli věříte například na takové nesmysly jako socialismus nebo pacifismus, pak ano. Jestli věříte na okultno, pak je to trapné, ale proti předchozímu zcela nedůležité.

0/0
11.2.2011 1:21

Šerlok Homeless

Re: Jsem chlap, ke kartářkám nechodím,

Záleží na tom, kam až jste schopen v tom "nezavrhování" zajít. Já k tomu nemám žádný vztah (do toho kostela chodím, ale jsem dot vlažný). Takže záleží na tom, jestli si člověk položí hranici a při případném setkání s nějakým guru typu Járy ji nepřekročí. Ale i tak je zde riziko, že vás taková sekta bude indoktrinovat něčím, co z vás pak klinický psycholog bude těžko dostávat.

0/0
13.2.2011 8:24

hell365

Stupidní článek

blicí smajlík

0/0
10.2.2011 14:27

ndee: victim of censoship mk.9

Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštk

protože jsme hloupí...

0/0
10.2.2011 12:15

Scarlett from Scottland

Re: Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštk

všichni nebo všechny? hloupí nebo hloupé? zmatený příspěvek....

0/0
10.2.2011 12:19

ndee: victim of censoship mk.9

Re: Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštk

co je na tom zmateneho? v nadpisu je "jsme racionalni a moderni" takze "hloupi"...

0/0
10.2.2011 12:20

Scarlett from Scottland

Re: Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštk

takže všichni

0/0
10.2.2011 12:22

chudacek.blbecek

Re: Jsme racionální a moderní. Tak proč věříme kartářkám a věštk

Jenže v nadpisu je "jsme jarní a jarní", kdežto ty odpovídáš, "protože jsme mladí" Jsme mladí nebo mladé?

0/0
10.2.2011 13:19

chudacek.blbecek

Racionalita

Lidská duše má dvě stránky, racionální a iracionální. Ať se nám to líbí nebo ne, máme to v sobě všichni. A tak jako všechno ostatní, i tyhle dvě stránky by měly být v rovnováze. Dneska je iracionalita pomalu sprostý slovo, všechno se musí zdůvodňovat a promýšlet. Přitom ani jeden extrém není dobrý.

0/0
10.2.2011 13:21

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Akorát že samostatnej příspěvek.

0/0
10.2.2011 13:21

opportunity

Re: Racionalita

Mě se to taky takhle blbě řadí, čím to je? :-(

0/0
10.2.2011 15:53

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Tím, že na nás provozovatelé serveru kálí jak na placatej kameň. Už si tu na to stěžovalo víc lidí.

0/0
11.2.2011 15:31

rizo4

Re: Racionalita

no, podle mne je to opravnene, v teto dobe iracionalni chovani dokaze nadelat opravdu hodne skody, drive napriklad idiotsky se chovajici jezdec na koni spadl a zlomil si vaz, dnes dementni ridic zabije 2 lidi

0/0
10.2.2011 15:01

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Máš situace, kdy je potřeba přemejšlet (jako ten jezdec) a máš situace, kdy je potřeba cejtit. Navíc stejně jako tělo potřebuje cukry, tuky, bílkoviny, vodu, vitamíny a další podobné věci, i když ne ve stejném poměru, ale v rovnovážném stavu, stejně tak duše potřebuje rozum i cit. Tohle se děsně blbě vysvětluje, ale stačí si vzpomenout na chvíle, kdy člověku bylo smutno nebo naopak veselo aniž by k tomu byl objektivní důvod. Prostě to tak je.

0/0
11.2.2011 15:29

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

Iracionalita spočívá v tom, že někteří a některé - místo toho,aby tyhle věci svěřil někomu, u koho ví, co od něj lze očekávat, jde k šarlatánovi: Otevře svou intimní sféru kdejakému joudovi, který si říká guru. Když má ženská gynekologické potíže, tak přece jde ke svému gynekologovi a neroztahuje nohy před kdejakým hejhulou (tedy aspoň, pokud je racionální), tak proč totéž dělá s duší?

0/0
13.2.2011 11:08

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Možná proto, že cizímu člověku se svěřuje snáz, navíc hledá odpověď, kterou jí nikdo nemůže dát (a ona to ví a přesto o ni stojí). Ale to jsou jen dohady, sama jsem nikdy u žádnýho věštce nebyla a kdybych tam šla, tak nejspíš jen ze zvědavosti, ne s vážným problémem.

0/0
14.2.2011 11:42

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

Jasně, že cizímu člověku se svěřuje snáz. Jenže druhá věc je, co je bezpečné: Zda je to člověk, který se může aspoň vykázat nějakým státem (či důvěryhodnou autoritou) certifikovaným vzděláním a profesním tajemstvím. Například. Svěřovat se kartářkám, různým guru a jejich náhončím je hra s ohněm: Vše, co řeknete, může být použito proti Vám.

Pak snadno sklouznete do spárů nějakého "nadsamce" Járy Dobeše či někoho, kdo Vás pumpne, vymačká jak citrón a když už z vás nic nekápne, odhodí jak nepotřebný odpad.

S tímhle si ty "hledající neobvyklého duchovna" zahrávají.

0/0
14.2.2011 11:54

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Myslíš tím třeba psychologa? Proto tam taky píšu, že holky stojí o odpověď. Tu od psychologa nedostanou. Navíc je hodně příjemný věřit, že na světě je něco víc, než jen my.

0/0
14.2.2011 11:57

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

Myslím třeba psycholog. Třeba klinický psycholog, který to má napsáno na dveřích, je placen zdravotní pojišťovnou. Jsou taky poradny pro rodinu a vztahy. Prostě někdo certifikovaný, u koho víte, co s Vámi chce udělat. Nemyslím podivné existence typu Poetrie a jiná ezoterická hnutí. V té ezoteričnosti se právě skrývá nebezpečí: Nevíte, kam Vás chtějí zavést, vzdáváte se kontroly nad vlastní myslí. Zpravidla to dopadá móóóc blbě.

0/0
14.2.2011 12:03

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

A myslím, že lidi na tohle nalítnou především proto, že v sobě mají touhu věřit nadpřirozenu, ale ta je v dnešní době tabuizovaná. Psycholog nemá s nadpřirozenem nic společnýho, takže toho bych rovnou vyloučila, psychologie je velice racionální. Pokud lidi něco chtějí, tak to dělat budou, i když k tomu nemají žádný objektivní důvod. Bylo by daleko lepší, kdyby naše společnost byla tolerantní k iracionalitě, protože pak by každý byl schopný prozkoumat a vytříbit svoji víru a nemusel by se uchylovat pod ochranu lidí "kteří jim rozumějí" a hlavně na nich dobře vydělají.

0/0
14.2.2011 12:08

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

touha po nadpřirozenu není tabuizovaná? Kdo ji tabuizuje? kdo touží po nadpřirozenu, může si vybrat mezi X registrovanými církvemi, ale zase - především bych doporučil zjistit si, jak se ta která církev dívá na odpadlíky. Nelezte nikam, odkud se nedá beze ztráty květinky odejít.

0/0
14.2.2011 12:12

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Jasně, že je, jinak bychom tuhle debatu vůbec nevedli. Jakmile přiznám, že jsem křesťanka, většina lidí se na mě kouká skrz prsty nebo se tomu diví. Lidi ale odjakživa odpovědi hledají tam venku místo aby je hledali uvnitř v sobě. Jinak co se týká té falešné pozlacené odpovědi (o které mluvíš v příspěvku níž), máš pravdu. Je falešná a není důvěryhodná. Ale ze zoufalství člověk dělá cokoliv. I když si myslím, že většina ženských se k tomu dostane poměrně nevinně - zajde ze zvědavosti ke kartářce, kartářka se trefí, ženskou to udiví, jde tam znova, tentokrát míň nedůvěřivá a pak už tomu věřit chce.

0/0
14.2.2011 12:17

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

přiznám, že jsem křesťanka, většina lidí se na mě kouká skrz prsty nebo se tomu diví - jak kde. Tady na JV Moravě se tomu nikdo nediví. A pokud se tomu někdo diví nebo se na mě dívá zkrz prsty, tak je to jeho problém. Já sám jsem teda spíš vlažný. Našel jsem jakousi rovnováhu, kterou považuji za přiměřenou dospělému člověku a nehodlám ji měnit. Co si kdo myslí, je jeho věc.

0/0
14.2.2011 12:33

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

křesťan, ne křesťanka :-)

0/0
14.2.2011 12:34

chudacek.blbecek

Re: Racionalita

Jsem taky z JM a diví. A souhlasím, že co si kdo myslí, je jeho věc a ne moje. Ale rozhodně tady není vstřícná atmosféra a to lidi potřebujou.

0/0
14.2.2011 12:39

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

Jenže ta odpověď je falešná a za pozlátko falešné odpovědi se vzdávají kontroly nad vlastní myslí a osudem. O to horší pak bude vystřízlivění: Ztracená léta, zjistí, že nejlepší léta odevzdaly nesmyslům a ve 30 nebo později musí mentálně začít tam, kde skončily kolem dvacítky. Přinejmenším. Navíc šrámy na duši (zneužití), někdy na těle (sexuální zneužití), někdy finanční vyčerpání. To je cena za šidítko falešné odpovědi.

Dospělý člověk ví, že na některé otázky neexistuje jednoznačná odpověď a být dospělým zkrátka bolí. Ale je opravdu řešením udělat ze sebe dítě a nechat se adoptovat kdejakým šizuňkem?

0/0
14.2.2011 12:09

Šerlok Homeless

Re: Racionalita

A úplně nejsnáz se svěřuje lichvářům. Takový lichvář Vás ochotně vyslechne, po duši pohladí, i peníze půjčí. !!;-D

0/0
14.2.2011 11:58

rizo4

hm

bez ohledu na vzdelani, inteligenci ci postaveni je zena hloupy tvor

0/0
10.2.2011 12:06

Scarlett from Scottland

Re: hm

znalec

0/0
10.2.2011 12:12

sabaat

Re: hm

b.l.b.e.c

0/0
10.2.2011 13:22

Scarlett from Scottland

Re: hm

tak nějak ;-D

0/0
10.2.2011 13:39

rizo4

Re: hm

trefa a nyni zeny bezte zasednout k turecke telenovele trhnout rekord ve sledovanosti

0/0
10.2.2011 15:02

Scarlett from Scottland

Re: hm

neumím koukat na dvě televize najednou a já si úderem 20hodiny 10.minuty pouštím Hyde Park :-)

0/0
11.2.2011 7:18

chudacek.blbecek

Re: hm

Ty seš přesně ten typ chlapa, co š*ká, ale nekupuje kytky.

0/0
10.2.2011 13:22

Scarlett from Scottland

Re: hm

no ale těch bude asi dost ne? ;-D

0/0
10.2.2011 13:39

Pes na koze jel

Re: hm

dneska je ale spousta chlapů co kytky zejména pěstujou ... indoor, outdoor ;-)

0/0
10.2.2011 14:54

chudacek.blbecek

Re: hm

Klidně i outdoor, ale hlavně v kukuřičným poli, aby to nebylo vidět :)

0/0
11.2.2011 15:32

rizo4

Re: hm

no, rezane kytky opravdu nekupuji, podle mne jsou to vyhozene penize

0/0
10.2.2011 14:59

Hroznej_puberťák

Re: hm

No tak to já jsem taky, ono to má své výhody ;-) Těm, kteří to mají opačně se říká troubové :-P

0/0
10.2.2011 15:04

chudacek.blbecek

Re: hm

Já nejradši oboje :)

0/0
11.2.2011 15:31







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.