Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pejska pod stromeček? Ano, ale...

Přání našich potomků v dopisech Ježíškovi nám občas můžou pěkně zamotat hlavu. A to zvlášť tehdy, když je tou nejvroucnější prosbičkou živé zvířátko. Pokud nechceme Ježíška zahanbit, dítě zklamat, zároveň riskovat bezpečí malých chovatelů i jejich nových svěřenců, měli bychom o živém dárku dobře rozmýšlet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Astaroth

ja radsi rybu

proti gustu žádná,ale ja zůstanu u kapra.

0/0
23.12.2010 17:56

Scarlett from Scottland

Re: ja radsi rybu

jako řízek, předpokládám g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
28.12.2010 12:34

Narhea

Bezsrstá zvířátka

Záleží na co je dítě (nebo i dospělý) alergické. Jenom chci upozornit na fakt, že bezsrsté zvířátko je pro dítě s alergii na roztoče mnohem horší, než zvířátko se srstí. Sama jsem se tomu divila, ale jak mi vysvětlila doktorka tak z bezsrstého zvířete odpadává mnohem víc kousků kůže, které se stávají živnou půdou právě pro ty roztoče, co alergii vyvolávají. Je to rozšířená fáma, že želvička, ještěrka nebo had jsou pro alergiky vhodní mazlíci.

0/0
20.12.2010 16:37

Pájuš

Psů je moc!

Nepropagujte pořád ty psy, nic proti nim osobně, ale za chvíli tu bude psů víc než lidí a kdo má pořád snášet ty podělané výtahy, chodníky a poslouchat to štěkání za stěnou panelového bytu.... Občas si připadám jako ve cvokhause.

0/0
20.12.2010 15:55

Lev+z+Rožmitálu

Re: Psů je moc!

psi jsou nejvhodnější protože jsou evolučně uzpůsobeni pro život s člověkem pakliže jsou správně vychováni nebývají s nimi vážnější problémy

jediný problém vidím v tom že bývá přepejskováno ve městech

já jsem ale proti tomu aby si lidi kupovali kočky a psy do bytů považuju to za týrání zvířat

pakliže nemáte domek se zahrádkou psa nebo kočku si nepořizujte a chodte místo toho třeba do divadla kam zase nemůžou lidi z vesniceg.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
20.12.2010 18:23

Hoa.Mai

Re: Psů je moc!

Tak to je pěkný nesmysl! Jsou plemena/ jedinci, kteří jsou v bytě naprosto spokojení a dokonce spokojenější,než na zahradě.Mají totiž radši úzký kontat s rodinou.Na druhou stranu lidé,kteří mají psa na zahradě, na to často hřeší, nechodí s ním na procházky a pes se na zahradě nudí a cítí se tam sám.Člověk se prostě musí snažit zvířeti porozumnět a odhadnout,co potřebuje a co mu udělá radost.My máme čivavu,na zahradě by sám nebyl ani za nic (ne kvůli teplotě,prostě chce být pořád s námi),ale vůbec u něj neplatí to,co si lidé myslí o čivavách,že to jsou živé polštáře a nepotřebují procházky. Náš pes procházky miluje, za každého počasí a potřebuje min. 2h, ale spíš 3-4h pohybu venku denně.

0/0
20.12.2010 22:10

Pájuš

Re: Psů je moc!

No tak čivava není pes, to je přerostlá krysa...Ta by na zahradě asi fakt nebyla, protože by se zahrabala do hlíny při prvním kroku...

0/0
21.12.2010 9:47

Lanolin

Re: Psů je moc!

A copak chováte vy za dmácího mazlíčka milá Pájuš když jste tak rychlá s odsudkem celkem roztomilého minipejska.

Předem podotýkám, že já mám v domě a na zahradě belgického ovčáka.

0/0
24.12.2010 12:23

Scarlett from Scottland

Re: Psů je moc!

měla byste se asi trochu kontrolovat a nepsat o něčem, o čem evidentně vůbec nic nevíte

0/0
28.12.2010 12:36

Scarlett from Scottland

Re: Psů je moc!

zareaguje podle toho, jak vy se tu vyjadřujete...... kdo má stále poslouchat vřískající děti kolem sebe a za stěnou panelového bytu a bohužel nejen tam? PS. na blbou akci blbá reakce

0/0
28.12.2010 12:38

s(h)arka

pište proboha jen o tom, čemu fakt rozumíte....

a ne o zvířatech a domácích mazlíčcích, taková snůška pitomostí...to už je fakt vrchol...zodpovědnost se nezíská chovem živého tvora..kupte si TAMAGOČI A KDYŽ SE O NĚJ DOKÁŽETE ROK STARAT A NA JEHO PÍSKÁNÍ CHODIT I VEN VE 3 RÁNO V MRAZU,V DEŠTI ...PAK SI POŘIĎTE ŽIVÉHO TVORA..

0/0
20.12.2010 12:20

Lotus I.

Re: pište proboha jen o tom, čemu fakt rozumíte....

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
20.12.2010 16:24

honda_mrkos_pajdusakova

Re: pište proboha jen o tom, čemu fakt rozumíte....

Jéžiš, vy chodíte s morčetem ve tři ráno ven do mrazu a deště??? Chudák zvíře... g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
20.12.2010 16:39

Nathercie

Králíčka pro děti NE!!!

Jen bych chtěla upozornit případné zájemce, že králíček je naopak dost náročné zvířátko a že se pro malé děti vůbec, ale vůbec nehodí! Autorka článku zjevně králíka doma nikdy neměla.

Králíci mazlíci nejsou, rozhodně ne v tom smyslu, že si budou libovat v tom, když je dítě chytne a bude mačkat v náručí. Pro králíka to znamená, že ho chytil dravec, tudíž je ve smrtelném nebezpečí, a naprostá většina králíků se tudíž bude z náruče snažit utéct, což může dítěti způsobit pěkně krvavé a bolestivé šrámy. Králík se rád nechá hladit na zemi a to ještě jen když má náladu, ale to mazleníchtivému dítěti budete vysvětlovat jen těžko...

Stejně tak, když se králíkům něco nelíbí, můžou bolestivě kousnout. Zvlášť samice bývají teritoriální, takže obzvlášť v pubertě koušou i při podávání misky s jídlem.

Aby byl králík spokojený, potřebuje dostatek volného pobytu, minimálně!!! 4 hodiny denně, a to denně! Jinak jsou nešťastní, koušou mříže klece, což je velice nepříjemný zvuk. <

0/0
20.12.2010 11:13

Nathercie

Re: Králíčka pro děti NE!!!

Králík také potřebuje neustálý přísun sena, zeleniny a kvalitních granulí, po zrní jen tloustne a tloustne.

A zásadní věc - králík má velice citlivé zažívání, takže s jakýmkoliv problémem se musí co nejdříve k veterináři, jinak králík může být do pár dní po smrti. Králíkům také často přerůstají zuby, jejichž broušení v narkóze stojí pěkných pár stovek a musí se dělat pravidelně. Veterinární výdaje za králíka se můžou dostat až do řádů desítek tisíc (samozřejmě pokud vám na mazlíčkovi záleží).

Králíci také bývají nečistotní, značí si své území bobky i loužičkami. Překousávají kabely, trhají koberce, okusují rohy...

Proto si prosím pořízení králíčka dobře rozmyslete, není to hračka, ale živý tvor, který se náročností na péči blíží psovi a kočce. Pro děti proto radši morčata, ta nebývají tak trvdohlavá a zlobivá jako králík.

0/0
20.12.2010 11:17

s(h)arka

Re: Králíčka pro děti NE!!!

KOUŠE I KOPAT UMÍ A JAK DOKÁŽE DOMA LEDACOS ZNIČIČT...g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
20.12.2010 12:20

darkovské moře

Re: Králíčka pro děti NE!!!

No, v něčem s Vámi souhlasím - a to je mazlení králíka a jeho přítulnost. Jinak je bohužel vše o výchově. Jak kousání, tak bobkování. Značkovat pak bude jen bradičkou. O zuby se starat také nemusíte a už vůbec ne v narkóze, pokud necháte králíka hlodat větve ovocných stromků nebo malá dřívka. A vůbec bych chov králíka nepřirovnala ke psovi. To je naprosto odlišná věc. Jednou za nějakou dobu vyčistit klec není to samé jako trávit hodiny denně venku se psem.

0/0
20.12.2010 15:48

Lotus I.

Re: Králíčka pro děti NE!!!

Ale blbost... Kolik lidí, obzvlášť ve městech, tráví každý den venku se hodiny, jak píšete? Ven, honem vyčůrat a domů. Záleží jen na přístupu - stejně tak můžete mít králíka doma zavřeného, záchod mu vyčistit jednou za týden... ale proč jste si ho pak pořizoval?

0/0
20.12.2010 16:23

darkovské moře

Re: Králíčka pro děti NE!!!

Trošku špatně jste mě pochopil. Náš králík žije jen venku. A mluvím o tom, že jde čistě o výchovu králíka a to od malička. Pokud si ho vychováte, v kleci zavřený nemusí být vůbec a ani nic neokouše a nebobkuje mimo klec. Příště si to pořádně přečtěte. Pokud si někdo kupuje psa proto, že s ním je pár minut venku, tak je to normální týrání. Pes potřebuje venku denně dost dlouhé procházky. A výchovu psa a králíka opravdu nemůžete srovnat naprosto v ničem. Mám zkušenost s oběma zvířaty, vím o čem mluvím. Pokud máte ke zvířatům takový vztah jak píšete, tak si raději žádné nepořizujte...

0/0
20.12.2010 16:33

Nathercie

Re: Králíčka pro děti NE!!!

Ad zuby - samozřejmě nemluvím o zdravých zvířatek, kterým stačí právě ty větve nebo dřívka. Bohužel je čím dál víc králíků s vrozeným špatným skusem, kterým se zuby těmi přirozenými způsoby prostě nezbrousí a přerůstají a pak se musí opravdu brousit v narkoze, protože králík s přerostlými zuby časem umře hlady.

Ad výchova - samozřejmě, já mám taky králíky vychované a nic nekoušou a čůrají a bobkují zásadně do klece - ale bude mít třeba osmileté dítě trpělivost, aby králíka několik měsíců vychovávalo? Nebude - pustí ho párkrát z klece, mladý králík pobobkuje a počůrá pokoj a překouše kabely a dítě už ho víckrát z klece nepustí a králík bude jen trpět a zlobit.

0/0
21.12.2010 17:06

Lotus I.

Re: Králíčka pro děti NE!!!

Ty čtyři hodiny denně volně jsou samozřejmě minimum. Králík by měl být vychováván k tomu, aby vydržel venku v místnosti na volno přes noc a nic neprovedl. Jinak samozřejmě souhlasím, že dětem rozhodně ne - králík má tendenci být náladový (podobně jako kočka), péče MUSÍ být každodenní...

0/0
20.12.2010 16:19

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Králíčka pro děti NE!!!

No já nevím, králík patří do králíkárny, vykrmit, zabít a upéct na česneku. Nejlepší je k němu bramborový knedlík a špenát.

0/0
20.12.2010 16:43

Lotus I.

Re: Králíčka pro děti NE!!!

I ty jeden vtipálku g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
20.12.2010 21:07

honda_mrkos_pajdusakova

Re: Králíčka pro děti NE!!!

No dobře, no. Já vím, někdo ho má radši na smetaně...

0/0
21.12.2010 8:27

craki

Papoušek

A co papoušek? To je do bytu ideální volba pro domácího mazlíčka.... Máme korelku, která je strašně přítulná a sama si i přiletí pro pohlazení když se jí dostatečně nevěnujeme.... Ikdyž je pravda, že pro menší děti by to asi nebylo vhodné... Ale na papoušky nedám dopustit...

0/0
20.12.2010 8:39

Guitarus

Re: Papoušek

Trosku hlucna varianta. Do bytu to moc dobre reseni neni, stejne jako ustekani psi.

0/0
20.12.2010 11:10

polární liška 1

Re: Papoušek

No jo, ale kdo má uklízet ten svinčík kolem klece...

0/0
20.12.2010 11:33

craki

Re: Papoušek

No u papousku hodne zalezi na druhu, jetsli jsou hlucni nebo ne.... Korela, nebo andulka jsou i byte klidne, pokud se jim dostatecne venujete.... A kdyz v byte nikdo neni, staci jim pustit radio a jsou taky v klidu.... A bordel? Zalezi na kleci :-) Jen vyzkouset, my si korelku jako domaciho mazlicka nemuzeme vynachvalit, protoze je to fakt mazel :-)

0/0
20.12.2010 12:01







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.