Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tlouštíci jsou pohodáři aneb největší mýty o obezitě

Obezitu vám nejspolehlivěji ukáže hodnota BMI. Za nadváhu si lidé mohou sami, protože se přejídají a stravují se nezdravě. Obézní člověk nemůže být zdravý, ale zato je to dobrosrdečný pohodář. Seznamte se s největšími mýty o obezitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Hamburgery a hranolky

To jsou jídla která jdou mimo mě. A když hranolky tak doma udělané v troubě bez tuku. Jinak souhlasím, že obézní lidé bývají dobrosrdeční až na malé výjimky. Bohužel obezita však má mnoho negativ. Způsobuje mnohé nemoci a z estetického hlediska to také není to pravé ořechové. Jsou však muži kterým to nevadí, ale právě naopak. Jak už se tak lidově říká na každý hrnec je poklička.

A tak i když ženy a sex miluji tak musím říci, že obézní žena by mě nevzrušila, gigolu bych tedy dělat nemohl. :-)

0/0
19.12.2010 8:24

net.Xtreme V.

Obézních z důvodu "nemoci" je tak 1% lidí

u  ostatních to je životní styl:-P

0/0
13.12.2010 18:37

Nahlas se ti směju 2

Re: Obézních z důvodu "nemoci" je tak 1% lidí

Jenže oni ti budou dokola tvrdit, že je to genetika, že nemůžou jíst zdravě, protože na to nemají čas, že nemohou sportovat, protože je zima, mokro, horko, sucho a 1000 dalších důvodů...

Každý svého štěstí strůjcem.

0/0
13.12.2010 18:44

net.Xtreme V.

Re: Obézních z důvodu "nemoci" je tak 1% lidí

Tvrdit to mohou, je to jejich volba, ale ta genetika se týká jen malinkého zlomku z nich, většinou na to doktoři celkem rychle přijdou...spousta lidí má sklony k obezitě (Což může znamenat i to, že rádi jedí), ale nejsou nemocní a pokud budou jíst "normálně", tak budou štíhlí jako ostatní.

Nicméně minimum lidí trpí metabolickou poruchou a normální příjem potravy by je zabil, nebo jim dělal hůře než nadváha. Každý se pak vymlouvá na to, že do podobné skupiny patří:-/

0/0
13.12.2010 18:50

Nahlas se ti směju 2

Re: Obézních z důvodu "nemoci" je tak 1% lidí

Souhlas.

0/0
13.12.2010 18:56

pepka.namornice

většina názorů

tady je na ránu... ;-D

0/0
13.12.2010 16:14

Scarlett from Scottland

tak vidím

že je tu většina mladých, zdravých, krásných a úspěšných ;-D8-o

0/0
13.12.2010 14:50

ufonek007

Re: tak vidím

Jsem starej, nemocnej, škaredej a neúspěšnej. ;) A momentálně se snažím už cca rok o zdravou výživu, zhubnout a dát se po fyzické stránce "dokupy". A celkem to jde, i když dost pomalu a člověk se nevyhne i nějakejm těm problémům.

Myslím že ale hlavní problém většiny lidí, alespoň v mém okolí je to že rezignují.

Ono nestačí se jen "nějak zdravěji stravovat" a "nějak sportovat", ale chce to mít v tom i systém.

0/0
13.12.2010 15:56

babacek

Re: tak vidím

Jasně chce to systém.R^

Prostě bůček již nejíst jen v neděli ze zelím a knedlíkem, ale zařadit ho i na všední dny.;-D;-)

0/0
19.12.2010 8:27

mrwn

ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Nedavno jsem poslouchal na rozhlase porad o zavislostech a mluvili tam i o obezite. a zamysleli se nad tim, cim to je ze nejvetsi procento obeznich je v rozvinutych zemich u lidi s nizkymi prijmy nebo zijicimi na podporach apod.

0/0
13.12.2010 12:09

chudacek.blbecek

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Jestli ono to nebude tím, že laciné jídlo jsou blafy bohaté na tuky a cukry, ale nic jinýho. Zelenina je oproti mražené pizze nebo hranolkům dost drahá, párky jsou levnější než maso.

0/0
13.12.2010 17:02

Nahlas se ti směju 2

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

No, já bych řekl, že takhle paušálně se to tvrdit nedá. Už třeba kvůli tomu, že tlouštík nevynechá chipsy, slazené nápoje atd., tedy naprosto nesmyslné a zbytečné potraviny.

A je to i o prioritách, jestli je důležitější zdraví nebo peníze.

0/0
13.12.2010 18:05

chudacek.blbecek

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Kdyz si prectes prispeve, na kterej reaguju, zjistis, ze resi otazku, proc je nejvice obeznich lidi v rozvinutych zemich mezi lidmi v nizsi prijmove kategorii. Vlastne uz nemusis, shrnula jsem ti to.

0/0
13.12.2010 21:07

Nahlas se ti směju 2

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Díky za vysvětlení ;-), já to chápu. Jen si nemyslím, že tím důvodem je hlavně cena potravin.

0/0
13.12.2010 21:39

chudacek.blbecek

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Věř mi, hlavním důvodem všeho jsou peníze.

0/0
14.12.2010 10:20

zmensvoubudoucnost

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Duvodem vseho jsou pocity stesti vsechno co lidi delaji delaji hlavne kvuli tomu aby byli stastni..nezdrave mastne sladke, utreceji tisice za veci .., propijeji svuj majetek, kupuji si drahe drogy jen aby proste neco zazili vsechno je to kvuli pocitum :-). Po penezich lide touzi jen proto ze si mysli ze kdyz si neco koupi budou opet stastni.

0/0
14.12.2010 11:39

Oodi

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

Podle mě je to jednoduše nedostatek sebedisciplíny... Když někdo nemá morál (je línej dělat a přemejšlet), aby se kousl a zamakal při sebevzdělávání a v práci, tak má nízkej plat. Aplikuj tento výchozí stav na stravování nebo cvičení a máš to.

.

Důvod, proč je to v těch rozvinutějších zemích častější je jednoduše ten, že tam i nižší příjmové skupiny mají prachy na snadno dostupnou, vysokokalorickou stravu.

.

Salát je levnější než obložená bageta(když nepočítáš čas práce při přípravě), banán je levnější než snickers... rozdíly v cenách v neprospěch zdravější stravy se začínají výrazně objevovat až u masa, tam ovšem lze kvantitu nahradit kvantitou... než dvousetgramovou tučnou vepřovou kotletu, radši 100 gramů něčeho kvalitnějšího a chutnějšího.

0/0
19.12.2010 15:37

Oodi

Re: ono to je dost podobne jako u zacislosti ...

kvantitu kvalitou pochopitelně

0/0
19.12.2010 15:38

radiance

Š+G

Jestli si přivedeš nějakou obé zitu ...;-D

0/0
13.12.2010 11:17

zmensvoubudoucnost

Kdyz je to baví.....

Obezita je casovana bomba, jsou silni jedinci kteri vydrzi byt obezni cely zivot a jsou v podstate v pohode, jsou i taci co se doziji vysokoho veku. Ale osobne znam spoustu obeznich co jsou velmi nemocni. Ale je to jejich rozhodnuti kdyz je bavi citit se blbe, chodit k doktorovi, a mit dalsi problemy zbytecne... jejich volba.!!

0/0
13.12.2010 11:06

kvak.nořič II

Mýtus: Příčinou obezity je přejídání

tohle je FAKT. Nikdo mi nevymluvi ze ne, vidim to na kazdem kroku.

0/0
13.12.2010 10:31

mrwn

Re: Mýtus: Příčinou obezity je přejídání

a nedostatek pohybu ... to co snese clovek sezrat do 30 a neuklada se to tolik, protoze proste jinak spaluje a po 30 to uz je docela rozdil .... pak se musi jeden o to vic hejbat:)

0/0
13.12.2010 10:33

mrwn

nerikam ze nejsou nemocny lidi

Ale z vlastni zkusenosti vim, ze u vetsiny je to proste vymluva ... vymluva jak neco nedelat, jak omluvit vlastni stereotip. jak to psal hasek ve svejkovi - mnene zrat a vice behat ... ano - behani boli - kazdy sport boli, kdyz to nedelate pravidelne ... ale jde to! zacinal jsem loni v dubnu a neubehl jsem 100m, nyni beham 7km v kuse ...

0/0
13.12.2010 10:20

Nahlas se ti směju 2

Re: nerikam ze nejsou nemocny lidi

Naprostý souhlas. Z toho, co vidím kolem sebe, jsem nabyl přesvědčení, že největším důvodem nadváhy je nechuť něco s tím dělat.

0/0
13.12.2010 10:27

mrwn

Re: nerikam ze nejsou nemocny lidi

ja to vidim na sobe ... a kdyz si to zkusim a vim ze to jde a ze to zvlasnu, tak mi proste vymluvy dochazi ... a tu hodku 3-4 x tydne -tu najde kazdy

0/0
13.12.2010 10:28

Nahlas se ti směju 2

Re: nerikam ze nejsou nemocny lidi

Je to tak.

0/0
13.12.2010 10:30

Nemiluju cenzora

:-)

samozřejmě, že existuje onemocnění štítné žlázy, kdy pacient může jen velmi těžko regulovat svojí váhu, ale 99% tlusťochů touto nemocí netrpí ;-D

0/0
13.12.2010 10:14

fsp

A co porucha štítné žlázy?

Aneb oblíbený důvod pro ospravedlnění velikosti XXXXXL. Prostě stačí jíst rozumně (žádné nájezdy na ledničku před spaním, čokoláda místo oběda...) a kvůli sto metrům si hned nevozit zadek v autě.

0/0
13.12.2010 9:57

Pronovais

Re: A co porucha štítné žlázy?

To je ta porucha endokriního systému;-)

0/0
13.12.2010 10:01

Zawgat_Mohammed

Re: A co porucha štítné žlázy?

Nekteri to tak opravdu maji.

Jedna znama se stravovala zcela prikladne a presto byla jako koule. Ted dostala nejakou terapii na miru, tlusta je sice porad, ale normalne.

Jsou i jine endokrinni poruchy, ktere vedou k ruznym typum obezity.

Takze nekdy je to skutecnou pricinou a nejedna se o vymluvu.

0/0
13.12.2010 10:10

Nahlas se ti směju 2

Re: A co porucha štítné žlázy?

ALe argumentovat nemocným člověkem je prostě irelevantní.

Stajně, jako kdybys někomu, kdo napíše, že normální teplota lidského těla je do 37 °C, argumentoval tím, že to přece vůbec není pravda, protože při chřipce máš přes 38°C...

0/0
13.12.2010 10:12

opportunity

Re: A co porucha štítné žlázy?

Ale tohle je článek o lidech s teplotou...

0/0
13.12.2010 10:24

Nahlas se ti směju 2

Re: A co porucha štítné žlázy?

Fakt je to článek o lidech s nemocnou štítnou žlázou? Já bych neřekl.

0/0
13.12.2010 10:28

radiance

Re: A co porucha štítné žlázy?

Pane profesore, chodím všude pěšky, jím naposled často i o půl čtvrté a málokdy se přejídám a když tak většinou zeleninou, pracuji manuálně a s váhou pohnu maximálně tak nahoru. A paradoxně když nepiji alkohol vůbec, přibírám na váze víc, než když si sem tam dám pivko. Teď mi budete říkat, že kecám, moje obvyklé hlavní jídlo, kterého si dopřávám 5-6x denně, je kilo bůčku s chlebem namazaným sádlem a považuji to za normální. Když myslíte...já vím, že to tak není a je mi jedno jestli mi nevěříte.

Ne že bych si stěžoval, ale nemám moc v lásce lidi, kteří nemají problém si váhu udržet a mají tendenci každého poučovat jak to všechno dělá špatně. Někteří z nás mají zkrátka větší a někdo menší problém s udržením váhy.

0/0
13.12.2010 10:11

rizo4

Re: A co porucha štítné žlázy?

prijimas proste vic energie nez spalis, to je zaklad a pres to vlak nejede a samozrejme kdyz vidim ze jis naposled o pul ctvrte tak jis i spatne

0/0
13.12.2010 10:15

radiance

Re: A co porucha štítné žlázy?

No za ty léta, co se snažím nebýt jak prase, jsem už zjisti, že mi stačí minimum jídla navíc, abych přibral, ale také o trochu jídla míň než bych měl sníst a váha jde prudce dolů, ovšem s tím, že nejsem schopen fungovat, asi to bude mít nějakou souvislost s hladinou cukru v krvi, ale zas tak to zkoumat nebudu, ani na to nemám čas:-/

0/0
13.12.2010 10:25

Nahlas se ti směju 2

Re: A co porucha štítné žlázy?

"Nemám čas" - na to není třeba mít čas. Stačí prostě chtít.

0/0
13.12.2010 10:29

Nemiluju cenzora

Re: A co porucha štítné žlázy?

máte k tomu předpoklady, což znamená, že se musíte víc hýbat - ovšem musí to být vhodná pohybová aktivita, s vhodnou intenzitou a délkou trvání...Když někdo nosí pytle s moukou, tak to má efekt na hubnutí nulový...

0/0
13.12.2010 10:16

radiance

Re: A co porucha štítné žlázy?

Kdybych se víc hýbal, tak jsem za 5 let v invalidním, to už jsem jaksi zkoušel, efekt sice vynikající - desítky kg dolů, od té doby jsem už na svoji dřívější váhu nikdy nedosáhl (rozumějte na svou vysokou váhu), ale ty následky na zdraví ;-D Mě stačí jak se nalítám v práci. Nevařím z vody, bojuji s váhou už mnoho let, teď mám tak ještě rozumné maximum, ale jelikož přišla zima a možnosti venkovních aktivit jsou značně omezené, navíc když jsem přestal kouřit, mám trochu nervy z toho, že na jaře se už nevejdu ani do trenek;-D

0/0
13.12.2010 10:32

Nahlas se ti směju 2

Re: A co porucha štítné žlázy?

Typické výmluvy. Úplně ukázkové.

Stačí si zvolit takový druh pohybu / sportu, který ti vyhovuje. Že měl u tebe sport negativní dopady na zdraví mělo nějakou příčinu - špatný sport, špatná technika, špatné dávkování atd.

.

Jinak v zimě se dá lyžovat, běžkovat, bruslit, běhat, plavat, chodit do posilovny, na spinning, na aerobik, jógu, tenis, badminton, volejbal...

0/0
13.12.2010 10:38

radiance

Re: A co porucha štítné žlázy?

Hej to nemá smysl, snažil jsem se svým názorem trochu podpořit lidi, kteří mají s hubnutí problémy a všichni do nich jedou, že jsou jen zhnilý prasata, ale ty máš svoji pravdu a neuznáváš nic co tady napíšu. A děláš to všude, vždycky si někoho vyhlídneš a snažím se mu vnutit svůj názor za každou cenu. Že já si vůbec opotřebovávám klávesnici, mohl jsem teď dělat něco užitečnějšího.

0/0
13.12.2010 10:45

Nahlas se ti směju 2

Re: A co porucha štítné žlázy?

Jen píšu jiný názor, než co píšeš ty a svůj názor doplňuju věcnýma argumentama (třeba jak se dá v zimě sportovat). Nevidím na tom nic špatného.

0/0
13.12.2010 10:50

fsp

Re: A co porucha štítné žlázy?

Abych to uvedl na pravou míru. Poruchy štítné žlázy, metabolismu a další, bohužel existují. Ovšem u lidí majících problémy s nadváhou nebo obezitou jde o minimální počet.

0/0
13.12.2010 10:19

Dita_1

Na geneticke predpoklady verim

Sama jim zcela nepravidelne, obcas opravdu hodne, skoro necvicim a jsem stihla az hubena. Moje mama ji nejradeji chleba se sadlem, a pri stejne vysce ma cca o 2 kg vic nez ja. Predpokladam, ze je to i naopak, nekdo se omezuje a cvici a nic z toho.

0/0
13.12.2010 9:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Na geneticke predpoklady verim

Řeč je o dědičnosti obezity, tedy desítek kg navíc. Ne 2 kg navíc...

0/0
13.12.2010 9:57

fsp

Re: Na geneticke predpoklady verim

jde o to, že někdo při stejné životosprávě má 80kg a jiný 60kg. To jde na vrub dědičnosti

0/0
13.12.2010 9:59

Nahlas se ti směju 2

Re: Na geneticke predpoklady verim

Ale jistě. To je dáno mnoha faktory ze života těch lidí. Tady je ale řeč o dědičnosti OBEZITY.

0/0
13.12.2010 10:01

Dita_1

Re: Na geneticke predpoklady verim

chtela jsen samozrejme rict, ze mama neoribira ani v pokrocilejsim veku, jen jsem se nejak po nedostatecne vyjadrila. Predpokladam, ze ze me. velmi pravdepodobne taky nikdy koule nebude.

0/0
13.12.2010 10:02

CCblue

Re: Na geneticke predpoklady verim

Pokoušíte se diskutovat s někým, kdo těžko chápe psaný text. Já jsem z vašeho prvního komentáře zcela jasně pochopil, co jste měla na mysli. A zcela souhlasím s tím, že genetické předpoklady jsou velmi důležitý faktor.

0/0
13.12.2010 10:15

chudacek.blbecek

Re: Na geneticke predpoklady verim

10kg navíc ještě nemusí být obezita. Já jsem podle BMI v normě a kdybych 10kg zhubla, pořád ještě bych byla v normě. Vem si, že ta norma je podle BMI strašně široká, klidně i 20kg.

0/0
13.12.2010 17:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.