Diskuze

NÁZOR MUŽE: Nepřipravte svět o šampiony jen proto, že trénink bolí

Někteří lidé považují Šárku Záhrobskou za týrané dítě. Přestože se nejlepší česká slalomářka nikdy slovem nezmínila, že by jí otcův tréninkový režim v dětství vadil, strážci obecných principů výchovy podkládají svůj názor zprůměrovanými poučkami psychologů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stará kulturistka

8. 10. 2010 10:48
Buď to v děcku je nebo není.

Nelze ho k tréninku donutit silou, musí samo chtít. A současně mít i talent a štěstí - podporu rodičů, trenérů  atd...

Když se tohle všechno nepřihodí, žádný šampón nebude, ať se rodiče nebo dítě snažej jak chtěj. :)

Šárka tohle všechno nejspíš měla, tak hodně dalších úspěchů.

0 0
možnosti

xs123

8. 10. 2010 9:35
Vrcholový sport je šoubyznys

a nic jiného. Někdo chce mít z dítěte modelku, tak mu nedává jíst a přeoperuje ho, někod vrcholového sportovce, a všechno to je jenom pro pebníze a slávu. Nevidím žádný smysl v tom, že někdo sjede svah o miliontinu sekundy rychleji než jiný. Přitom tomu spousty lidí obětují život. Taky se mi nelíbí týmy pracovníků, které chovají sportovce jako postiženého, jenom aby byl o tu miliontinu rychlejší. Přitom je kdejaké zvíře rychlejší než člověk. Třeba medvěd dá vyšší rychlost než Bolt , a kam se hrabe na nosorožce. Ten běží rychlostí až 70 km/hod, když se naštve. Vrcholový sport je zhovadilost nejvyššího stupně.

0 0
možnosti

mimouch

8. 10. 2010 10:14
Re: Vrcholový sport je šoubyznys

Je vidět, že jste sám žádný sport nedělal. Není to zhovadilost. Je to lidská touha vynikat, vyhrávat, být nejlepší. A tato touha je to, co zajišťuje vývoj a pokrok. Ano, jsou národy, jejiž příslušníci tuto motivaci a touhu nemají. A ty také bez vnější pomoci dodnes lezou po stromech a potravu si loví. Neříkám, že je to špatně, neříkám, že sport je součástí pokroku lidstva. Ale je to důsledek té lidské touhy vynikat.

Já jsem si sportem a tou "zhovadilou" snahou být lepší než ostatní také "pokazil" dětství a mládí a jsem za to opravdu rád :-)

0 0
možnosti

mmm7

8. 10. 2010 9:09
Souhlasím

Za sebe mohu říci, že přesto, že mi od dětství všichni říkali "máš obrovský talent na XY" (ne sport) a "ideální fyzické předpoklady na ABC", rodiče mě nechali být, ať si hraju chvíli fotbal, pak jsem přešel k jinému sportu a tomu svému "talentu" jsem se věnoval jen velmi okrajově. Určitě si nemůžu stěžovat, že bych v životě nebyl úspěšný, nicméně dnes mě stejně neskutečně mrzí, že mě rodiče neusměrnili, a znám několik podobně postižených nevyužitých talentů, kteří to vidí stejně. Naopak se mi hrozně líbilo, když hudebník během koncertu řekl "tuto píseň věnuji své matce, které denně děkuji, že mě nenechala praštit s klavírem, když mi bylo 14". Samozřejmě je blbost nutit dítě, aby se 6 hodin denně věnovalo trénování čehokoliv, pokud samo nechce, ale věnovat část dne něčemu smysluplnému je podle mě v pořádku. Vždyť i Šárka má dnes možnost volby - vykašlat se na lyžování a jít normálně pracovat, udělá to? Lituje ona dnes, že v dětství makala? A co třeba Jágr?

0 0
možnosti

xs123

8. 10. 2010 9:41
Re: Souhlasím

No tak já to vidím naopak. Máme tu kolegu, který hrál vrcholově hokej, což jsem se dověděla až na jedné akci. Je mu třicet, má zničené klouby jako starej chlap, pořád je na rehabilitacích, a živí se jako každý jiný. Navíc bez toho hokeje prý nedovede žít. Podobně dopadla kolegyně - houstlistka, která to ve 22 vzdala, když zjistila, že je na konzervatoři "lepší "průměr. Poněvadž pokud není houslista nebo hokejista úplně špičkový, tak je - nanic. Na rozdíl od jiných profesí, kde sice je taky pěkné být na špičce, ale třeba i průměrný inženýr udělá v životě spoustu užitečné práce a nemusí se stydět. Pokud je sport a muzika koníček, život obohacuje, pokud je tomu ovšem obětováno celé dětství - tak je to  - omyl.

0 0
možnosti

mimouch

8. 10. 2010 7:53
Dělal autor někdy nějaký sport?

Role rodičů při výchově budoucího úspěšného spotovců je nezpochybnitelná. Ovšem nikoli ve smyslu nucení dítěte do čehokoli nebo přemáhání bolesti. Důležité je dítě vést od malička k cílevědomosti a vědomí, že nic není zadarmo a pro každý úspěch se musí tvrdě pracovat.

Součást talentu je vedle zdraví také vůle, píle a především touha něco dokázat. Pokud někoho sport nebaví a rodiče nebo trenér ho do něj musí nutit, možná z něj vychovají krajského přeborníka, ale rozhodně ne světového šampiona. Nemluvě o tom, že problematika přípravy sportovce v dětském a mládežnickém věku je podstatně komplikovanější, než jen "makat, makat a makat" ;-)

0 0
možnosti

KOMON

7. 10. 2010 23:07
A co tím chtěl autor sdělit?

Nic jako obvykle.....Rv

0 0
možnosti

Cislo 2

7. 10. 2010 23:16
Re: A co tím chtěl autor sdělit?

Ovšem skočil jsi na vidle, proběhly reklamy, o kterých budeš tvrdit, že tě neovlivnily a inzerenti dostanou výpis počtu účastníků v diskusi.

0 0
možnosti

jenycegg

7. 10. 2010 22:30
Ale

Spíš, než bičování vlastními rodiči, teď letí, třeba ve školách, zákaz soutěžení - co kdyby chudáčci měli trauma z toho, že prohráli...

0 0
možnosti

O.Sindler

7. 10. 2010 22:10
K čemu

A na co jsou světu šampióni? K čemu jsou lidi co umí uběhnout 100m o 0,12 sekundy rychleji nez nekdo pred nimi? Pohyb a sport ano ale napriklad me v detstvi od sportu odrazovalo prave to ze vsichni byli zamereni na vysledky a nikoli prostou radost z pohybu

0 0
možnosti

Furious Fred

7. 10. 2010 23:08
Re: K čemu

Můžeme se na to ale podívat z obecnějšího pohledu, ambice rodičů se nepromítají jen do sportu, ale i do dalších životních odvětví dětí. Kvůli velkému tlaku rodičů může z dítěte vyrůst úspešný ekonom, státník, spisovatel atd. Zkrátka někdo, kdo je "šampijonem" ve svém oboru. A z toho má přeci prospěch každý.

0 0
možnosti

insanity_

7. 10. 2010 21:08
Nesouhlas

Radši si užít dětství a dospívání s běžnými "starostmi", který tento věk přináší, než se nechat obrazně řečeno bičovat vlastními rodiči, abych pak byl jen někde vystavován. To, co chce dělat, je volba dítěte, rodič mu má dát jen svůj názor a směr, nikoliv volit za něj.

0 0
možnosti

kookinka

7. 10. 2010 20:42
Recht

0 0
možnosti

RiP3

7. 10. 2010 18:22
No teda...

nějak mi v tom článku chybí ten názor muže, protože to, co se tam píše jsou obecné plky, které se dají přečíst leckde a můžou to být plky muže stejně jako ženy...

0 0
možnosti

nilgiri

7. 10. 2010 19:15
Re: No teda...

Bylo mi řečeno, že titulky vymýšlí někdo jiný, než píše články. Tady je jasný, že to mohla být jenom ženská... Rv

0 0
možnosti