Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deodoranty způsobují nádory aneb největší mýty o rakovině

Když si nedáte pozor na mobilní telefony, deodoranty, antiperspiranty, fluoridovanou vodu či "éčka" v potravinách, nejspíš zemřete na rakovinu. Znáte největší pověry, které kolují o rakovinotvorných látkách?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bobrnautus Bobrovič

WHO?

To myslíte stejnou WHO, co vyvolala hysterii okolo prasečí chřipky, což nás všechny stálo miliony na vyhozených vakcínách? Myslím, že této organizaci již dnes věří jen málokdo, natož, aby bral vážně nějaké její výzkumy...

0/0
2.10.2010 14:31

a red wheelbarrow

Doplnění k mému příspěvku o kousek níž

tak ten vědec se jmenuje dr. Johansson, našla jsem dopis,kde se  Martin Blank Ph.D. přimlouvá u rektora za to, aby Johanssonovi umožnili opět provádět výzkum (který mu stopli poté, co mu údaje ve studii vyšly jaksi nevhod pro ty druhé) http://weepnews.blogspot.com/2010/08/letter-to-karolinska-institute-unilever.htmlč  A ještě článek http://blog.baraka.cz/2010/08/zdravi-skodlive-wi-fi/  zmiňující další  vědce, kteří varují před mobily, wi-fi atd. (minimálně proto, že ještě nevíme, co to udělá za pár let) a zajímavé údaje o tom, ve kterých zemích tuto technologii omezují či zakazují např  ve školách. Jinak Codex Alimentarius http://video.google.com/videoplay?docid=451097355502728465#docid=-5266884912495233634

0/0
1.10.2010 21:55

trdelnik

....souvislost nebyla prokázána....

Nejoblibenejsi argumet proti cemukoliv. Ono to totiz prokazat nepujde nikdy. Cili hodnota informace = 0.

0/0
1.10.2010 20:37

Lobos

nadherna novinarska prace.....

Asi nemate na iBlesku o cem psat tak radsi ukradnete clanek a topik od nekud jinudR^. To samy je dneska na msn.com....... fuj lenosi novinarsky, nemuzete si aspon vymyslet neco svyho?

0/0
1.10.2010 14:07

wotomtoje.

Ano, to je opravdu neškodné ...

Zacpávat potní kanálky hliníkovým práškem .... :-/

0/0
1.10.2010 13:33

werr

Re: Ano, to je opravdu neškodné ...

Ale to nikdo v clanku netvrdi, pise se pouze, ze nebyla prokazana (ani to neznamena, ze neexistuje) souvislost mezi pripravkem a rakovinou prsu a lymf. uzlin. Pokud si dobre pamatuji, tak existuje studie prokazujici souvislost mezi regulaci potu a nekterymi onemocnenimi, zejmena jde o snizeni ododlnosti k nekterym chorobam. Ale ani tam rakovina tusim rakovina nebyla zminena. Nejsem lekar a v hlave si musim pamatovat jine veci takze podrobnosti nevim. Navic hlinik je lepsi nechat v Humpolci nebot neni zrovna dobry pro mozek. Cili mel-li bych se ridit timto a rozumem, mel bych regulovat pot jen pokud je to nutne a naopak jej co nejlepe odvadet a dbat na hygienu. Rakovinu patrene z regulace potu nedostanu ale jsou i jine podobne "prijemne" choroby a nektere z nich timto mohu pomoci.

0/0
1.10.2010 20:24

kolom

Seriozni pripominky

Chapu, ze do diskuze sem prispivaji hlavne naivni ovce, ktere veri kdecemu... a ze muj prispevek normalni cist nebude, presto mam dve vazne pripominky k clanku:

1. Vyzkum davajici do souvislosti pouzivani deodorantu s vyskytem rakoviny existuje. Vcetne hypotezi mechanismu toho vztahu. Abstrakt je i na netu, ale jsem ted lenivej ho hledat.

Jen upozornuju, ze tim v zadnem pripade netvrdim, ze deodoranty zpusobuji rakovinu!!!

2. Kdyz tak vehementne argumentujete ruznyma autoritama, ktere tvrdi, ze mobily a deodoranty jsou bezpecne - jste trocu nefer k aspartamu, kde zminujete jen jeden negativni vyzkum. K aspartamu se delalo vyzkumu mozna stovky. Snad vsechny svetove potravinarske autority tvrdi, ze je bezpecny.

0/0
1.10.2010 13:08

ewwwa

Re: Seriozni pripominky

Mainstreamová média nás krmí takovými články(proč asi:-)), výzkumy jsou zveřejněny jen takové,které globální elity zcenzurovaly. Je na každém,zda se zařadí do stáda tupých ovcí,nebo začne myslet sám.

0/0
1.10.2010 19:17

kolom

Re: Seriozni pripominky

No, oni ty vyzkumy vetsinou jsou "dostupny", jenom nektere jsou proste "dostupnejsi"...

0/0
8.10.2010 1:37

fido7787

jo jasně

klidně volejme dál, antiperspiranty jsou taky v pohodě. Nemusím být zrovna profesor, abych věděl, že dvakrát zdravé to není. To, že to zatím žádný výzkum neprokázal, ještě nic neznamená ... :-P

0/0
1.10.2010 12:00

paprna

Re: jo jasně

Souhlasim, asi stejne neskodne jako aromatizovany toaletni papir.

0/0
1.10.2010 12:38

Hawkzn

Re: jo jasně

Zcela seriózně. Proč to zrovna dvakrát zdravé není? Chtěl bych znát váš věcný argument...

0/0
1.10.2010 13:24

řehoř z řep

Re: jo jasně

Potlačují pocení, tedy potlačují přirozený proces a funkční proces.

A dělají to za pomoci hliníku, který se ukládá v těle. Existuje například studie, která akumulaci hliníku v těle dává do souvislosti s vyšší pravděpodobností Alzheimera.

0/0
1.10.2010 20:14

Lord Havelock Vetinari

Re: jo jasně

No já nevím, třeba děcka se v podpaží, kam se antiperspirant stříká, nepotí víc než jinde na těle a nijak to samozřejmě nevadí. A kdybyste si někdy nějaký  koupili, věděli byste, že pocení nezabrání a ty lepší jenom zčásti a hlavní na nich je to, že zabrání typickému smradu. To jenom říkají v reklamách, že funguje 48 hodin a tak. Většinou vydrží jen do padesáti uběhnutých metrů nebo tří pater vyjitých schodů.

0/0
2.10.2010 16:23

Lord Havelock Vetinari

Re: jo jasně

K tomu Alzheimerovi, někdo dole píše, že ten hliník v mozku je spíše následek, protože se lepí na ty nemocné buňky.

0/0
2.10.2010 16:25

Bartiqe

nazor

Pred 50timi rokmi ludia diskutovali o tom, ci cigarety su alebo nie su skodlive...

To, ze je v dnesnej dobe zatial nieco nepreukazane, neznamena, ze tomu tak skutocne nie je. Tym nehovorim, ze vsetko vymenovane v clanku je nevyhnutne skodlive. Ale 5 rocny vyskum nie je v ziadnom pripade dlhodoby vyskum a o mnohych nastrojoch (mobilne telefony) nemozme vyslovit 100% zavery, pretoze na trhu existuju prilis kratko.

.

Mimochodom pri deodorantoch sa zamerali na spojitost s rakovinou, ale v skutocnosti moze nadbytok hliniku poskodzovat mozog. Na to sa uz ale vyskumnici nezamerali.

0/0
1.10.2010 11:50

Fénixův bleší chlup

Re: nazor

Ano, dřív se na léčbu příjice používali sloučeniny rtuti. 8-o

0/0
1.10.2010 11:57

Fénixův bleší chlup

Re: nazor

y

0/0
1.10.2010 11:58

Hawkzn

Re: nazor

S tím vlivem hliníku na mozek to nakonec není tak horké. Věc se měla tak, že v placích vznikajících při Alzheimerově chorobě našly zvýšené koncentrace hliníku. Samotná věc je pozdezřelá. každopádně později se prokázalo, že je to záměna příčiny za následek. Tzn že plaky nejsou vyvolávány hliníkem, ale že je to pouze nějaká jejich vlastnost, která hliník váže a ten je v tom nejspíš sám os sobě nevinně. Popravdě hliník jakožto nejzastoupenější kov na zemi ve svých sloučeninách tvoří cca 8 % hmotnosti zemské kůry. Kdyby byl nějak výrazněji škodlivý, tak bychom si toho všimli mnohem dřív.

0/0
1.10.2010 13:29

wanad

Intenzivní používání mobilního telefonu

Intenzivní používání mobilního telefonu dovedlo jednoho Itala do invalidního důchoduR^

0/0
1.10.2010 11:32

Fénixův bleší chlup

Re: Intenzivní používání mobilního telefonu

Byl plný energie, takže ani nemusel nabíjet vozík.

0/0
1.10.2010 11:34

Lord Havelock Vetinari

Re: Intenzivní používání mobilního telefonu

To musel být asi tramvaják, kterému z psaní esemesek zchromly palce. A tramvaják bez funkčního palce nemůže cililinkat, a proto je invalidní.

0/0
2.10.2010 16:27

wanad

Re: Intenzivní používání mobilního telefonu

Tak si to mysli a žij si v této představě. Ten Ital byl manager, který pořád telefonoval a používal k tomu mobilní telefon GSM.

0/0
3.10.2010 9:40

Fénixův bleší chlup

Brundi,

kde že to pracuješ, dyž si tady furt? 8-o

A používáš tyto přípravky někdy i na .... tam...? 8-o

0/0
1.10.2010 11:32

Brundi

Re: Brundi,

Jak furt? Dneska jsem tu cely den nebyla. :-D

Prace...? Pockej, neni to sprosty slovo?! ;-)

0/0
1.10.2010 20:24

andilek10

...........

http://www.wmmagazin.cz/index.php

Je tm hodně zajímavých článků právě o rakovině

0/0
1.10.2010 11:30

Hawkzn

Re: ...........

Myslíte třeba ten článek o tom , jak sestrojit perpetuum mobile? Výborný server, dlouho jsem se tak nepobavil :-)

0/0
1.10.2010 13:51

MORTONEK

kde bere autor článku dlouhodobé studia na podložení svých

Tvrzeni?

1/mobily- žádná dlouhodobá studia u mobilů nebyla a nemoha být provedena když masivní používání mobilů je nyní v řádu let !.

 že mobil není zdraví prospěšný si může každý vyzkošet sám když ho umístí do blízkosti obrazpvky,je vidět že silně vyzařuje a totéž dělá když se s ním telefonuje-někde se to záření projevit prostě musí.ať vaše děti mobilují denně 2 hodiny a za pár let napiště článek o tom jak je to zdravé!

2/deodoranty atd.

 to že se člověk potí je NORMÁLNÍ STAV ! tělo vylučuje kůží s potem škodlivé látky kterých se tímto způsobem zbavuje !pokud se mu to neumožní,látky se buď hromadí v těle nebo se přetěžují další orgány kterými se tyto látky např .vymočí!brzdit to je zločin proti zdraví!

0/0
1.10.2010 11:27

.zq.

Re: kde bere autor článku dlouhodobé studia na podložení svých

vcelku s vámi souhlasím, jen dodám, že je smutné, když se lidé zajímají pouze o to, jak ze sebe škodlivé látky dostat, ale nezajímají se o to, jak je do sebe dostávat co nejméně .. kolik znáte lidí, kteří se snaží udržovat pokud možno čistý lymfatický systém

0/0
1.10.2010 12:42

kolom

Re: kde bere autor článku dlouhodobé studia na podložení svých

Vy jste vtipnej :-D

Deodorant zabranuje poceni? Vy jste o nem asi slysel asi jenom v reklame v TV :-) . Nechtel bych sedet vedle vas v prostredku hromadne dopravy...

0/0
1.10.2010 13:01

Lord Havelock Vetinari

Re: kde bere autor článku dlouhodobé studia na podložení svých

Chtěl bych vidět sprej, který třeba v létě SKUTEČNĚ zabrání zpocenému podpaží na dobu delší než půl hodiny..

Beztak si to lidi stříkají na dvě, někteří na tři, místa. Kdyby si to stříkali po celém těle, tak  jasněže to asi uškodí, ale to spíše obsahem těch ostatních chemických látek.

0/0
1.10.2010 13:29

Rudla01

Všichni zemřem na rakovinu

můžem si jen vybrat na jakou;-D

0/0
1.10.2010 11:19

legendaryboy

Co je tohle za clanek to by jeden b*lil.

To ze jeden "zaplacenej pseudovyzkum" neco popre neznamena ze je to svata pravda. Skoda se nad takovymi clanky rozcilovat. Pravda muze byt takova i makova. Napr. si myslim ze za rakovinou stoji nejvic prace na smeny a zivotosprava z toho plynouci anebo sama o sobe zivotosprava proti prirodnim prirozenym cirkadialnim rytmum. Pak je to nedostatek prirozeneho prostredi a prirozenho pohybu v nem, prirozene stravy. Navic rakovina neni smrtelna, pokud naslouchas svemu telu, rakovinne bunky vznikaji preci i v zcela zdravem tele lecba toxickymi latkami a zarenim je jeden z nejvetsich omylu moderni mediciny, tesim se na ten slavny okamzik kdy se tento nejsvetsi zlocin proti lidskosti provali a pak teprve zacnou padat hlavy, tentokrat ale z jineho duvodu!!! ;-O;-D

0/0
1.10.2010 11:08

a red wheelbarrow

..

Vidím, že reagovat na tendenčnost článku je už zbytečné, díky ostatním diskutujícím za používání vlastního mozku a selského rozumu. Jen pro formu: to, že nějaký výzkum zadává právě WHO je pro mne důvod výsledkům takové studie moc nevěřit. WHO je plně v moci nadnárodních farma koncernů (jako FDA v USA) takže ti řeknou přesně to,co se musí prodávat. A o výzkum působení mikrovlnného záření (mj. z mobilů) se nedávno pokoušel jakýsi vědec ze Skandinávie (jméno????), výsledek studie se moc nehodil, tak mu pro jistotu stopli granty a další výzkum je pro něj passé. atd, čtenáři ne-ovce se info najdou sami, ještě jednou díky všem, že přemýšlíte. Tip: Codex Alimentarius

0/0
1.10.2010 9:27

dluh Hanky Zagorové

Re: ..

R^

0/0
1.10.2010 10:33

Fénixův bleší chlup

Re: ..

No tak to my víme z paaxe, že při zadávání studií je často dotaz nebo důraz jak to má vyjít. Nic novýho. :-P 8-o ;-D

0/0
1.10.2010 11:46

a red wheelbarrow

Re: ..

často mám ale bohužel pocit, že NÁSLEDNÁ praxe to jaksi nepotvrzuje..... Např.  pandemie AIDS v Africe, která se jaksi nekonala, že. A ty miliony nakažených jsou podle jistých vědců (a ti to říkají na kameru) pouhé počítačové modely, které WHO generuje. Přesto je stále ještě AIDS v mysli dosti lidí obrovský strašák (ponechávám stranou fakt, že se nejedná o nemoc, natož nemoc přenosnou)

0/0
1.10.2010 22:01

Utan

.

Nevíte, kde se dá sehnat deokrystal?

0/0
1.10.2010 9:23

avm3

Re: .

Já jsem ho koupila v DM, stál asi 60 nebo 70 kč .... ale na pocení nezabírá tak jako antiperspiranty. Já ho zatím střídám s kuličkou a pak zkusím přejít jen na něj.

Ač rakovině z antiperstirantů nevěřím, tak mi jde spíš o přírodní věci (kosmetiku a tak).

0/0
1.10.2010 11:13

Brundi

Re: .

To je nejaky pokus o provokaci, ze jo? Vidim ti az do zaludku! :-D

0/0
1.10.2010 20:28

DavidDee

Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

Zajimalo by me, kdo nekdy tvrdil, ze vsechna ecka zpusobuji rakovinu. Uz se tesim, az Dnes vyvrati mytus Rohliky zpusobuji rakovinu, iDnes: neni to pravda, zadna studie neprokazala, ze rohliky zpusobuji rakovinu.

Mimochodem, ze neco zadna studie neprokazala, neznamena, ze dana vec je nepravdivy mytus. Kdo chodil na stredni skolu, tak to vi. Kdo na ni nechodil, pise na iDnes

(sorry, vim ze to neni uplne fer for ta posledni veta, ale co se tyce antiperspirantu, tak jsem cetl vyjadreni onkologa, ze on by teda antiperspiranty z onkologickych duvodu radeji neuzival. Proto mi pripada od redaktoru trochu odvazne tvrdit, ze vliv antiperspirantu na rakovinu je povera. Ja bych si to teda na svedomi nevzal).

0/0
1.10.2010 9:10

DavidDee

Re: Vsechna ecka zpusobuji rakovinu

sorry za preklepy a chyby

0/0
1.10.2010 9:17

buxus

Re: Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

Znám dost lidí, kteří mají alegii na určité látky obsažené v deodorantech. Obvykle se to projevuje zrudnutím a napuchnutím pokožky v podpaží. Nechci samozřejmě tvrdit, že je to první stadium rakoviny, ale zdraví prospěšné to tedy rozhodně není.

0/0
1.10.2010 9:24

_m-

Re: Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

Patřím k ním. sebejemnější deodorant a mám v podpaží lívance. zajímavé ovšem je, že klasický parfém mi to nedělá.

0/0
1.10.2010 9:47

TT777

Re: Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

R^

0/0
1.10.2010 10:26

Hawkzn

Re: Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

Sestřenice má alergii na jahody. Myslím, že rozhodně zdravé nebudou a měly by se preventivně všechny vyhubit travexem, než bude pozdě. A to prosím uvažtě, že je jedí především děti!

0/0
1.10.2010 13:23

JendaV

Re: Vsechna ecka zpuzobuji rakovinu

Na kupované nebo přírodní?

Znám lidi, kteří mají alergii na jablka z obchodu, jablka vypěstovaná přírodně jim nic nedělají...Alergie někdy bývá spíš na látky, které do potravin přidává potravinářský průmysl.

0/0
1.10.2010 16:10

_m-

Mám dojem, že IDnes vykrádá sama sebe

Zhruba takový článek mě před cca 8 lety vyprovokoval k první reakci na diskuzích. Pokusila jsem se autorovi vysvětlit rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem - jak vidno zbytečně.:-/

0/0
1.10.2010 9:04

Brundi

Re: Mám dojem, že IDnes vykrádá sama sebe

Neblazni! 8 let v redakci nikdo nemuze vydrzet, proto musime podobne zblebty snaset znova a znova... :-/

0/0
1.10.2010 9:34

_m-

Re: Mám dojem, že IDnes vykrádá sama sebe

ledažebytak;-)

0/0
1.10.2010 9:46







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.