Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme dokonalé děti, proto lékaři tlačí ženy k potratu

E-mail od těhotné ženy pro prezidentku Unie porodních asistentek Ivanu Königsmarkovou byl velmi naléhavý. Pisatelka vylíčila svoje zkušenosti s testy na Downův syndrom a chováním doktora na ultrazvuku: aniž by měl potvrzeno, že jde o Downův syndrom, zeptal se budoucí matky, jestli je připravená vychovávat postižené dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Politicky korektní lež

jsem proti potratům

u zdravých dětí. pokud je však embryo postižené, je lepší dát ho pryš. jinak pak trpí jak rodiče tak sourozenci. rodina se často rozpadá. pokud se jedná o závažné postižení, jeden rodič s ním musí zůstat doma, sníží se životní standard, na dovolené mohou zapomenout.......A to všechno proto, aby mohli synáčkovi i ve dvaceti utírat zadek.

0/0
5.9.2010 12:00

fitzie

Re: jsem proti potratům

ano, tomuhle chudákovi ji zřejmě utírat musí :-)

http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/bez-rukou-bez-nohou-bez-starosti

to je těžký - každý se rozhodne, jak umí.

0/0
9.9.2010 22:16

Politicky korektní lež

Re: jsem proti potratům

Hm to asi musí. je to sice silná osobnost, ale kolik lidí by v takovém stavu chtělo žít?

navíc rodiče mají většinou možnost uživit jen několik dětí a proč nemít děti zdravé. no a pokud je to dědičné, je lepší děti nemít.

0/0
9.9.2010 22:42

fitzie

tak rovnou z idnesu

http://zpravy.idnes.cz/foto.asp?r=zpr_archiv&c=A050831_162835_obrazem_vot

0/0
5.9.2010 11:00

Politicky korektní lež

Re: tak rovnou z idnesu

no tak vypadá líp, ale dokonalé to není. navíc zřejmě bude mít problémy s řeší, středouším apod. Navíc takovéto vady někdy doprovází i jiné závažnější vady. navíc to mohou možná zdědit jeho potomci.

Pokud se takovéto dítě už narodí, pak bravo lékařům jak ho dají do kupi. Ovšem pokud se tato vada zjistí v časném stadiu těhotenství, je lepší jít na interrupci.

0/0
5.9.2010 11:51

fitzie

Re: tak rovnou z idnesu

problémy s řečí mají i zcela zdravé děti - zrovna dneska jsem potkala šestiletá dvojčata s patlavostí. poté, co chodila  to chodí do speciální logopedické školky, je to o dost lepší, pravda.

problémy se středouším mají i na pohled zcela zdravé děti - stačí nastoupit do školky a mají zánět každý měsíc.

pokud jde o závažnější vady - co to je? známá měla krční obratel navíc. dělala si z toho srandu, že je vyšší vývojové stadium. Kamarádky kluk měl 23 prstů. Moje kamarádka během vývoje v děloze vstřebala své dvojče a měla v těle opouzdřené části zakrnělého plodu. Odoperovali jí ho. Jsou lidi, u kterých se až v dospělosti při nějakých problémech zjistí, že mají jen jednu funkční ledvinu. O třetinu větší, nebo napravo uložené srdce. Nevyrostou jim druhé zuby... no a někdo se narodí bez rukou a nohou, jako tenhle http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/bez-rukou-bez-nohou-bez-starosti

0/0
9.9.2010 22:27

Politicky korektní lež

Re: tak rovnou z idnesu

a co třeaba patauův či edvardsův syndrom?

A co třeba tohle - na inteligenci nemá vliv ale...

http://3.bp.blogspot.com/_JCZvRTy2RWs/SdNCjPp5_xI/AAAAAAAAAPw/Qutao6_fxTI/s400/TC03.jpg

0/0
9.9.2010 22:40

plooton

odmítnout interrupci dětěte prokazatelně těžce postiženého

...považuju v podstatě za jednání antisociální. Trpí pak samotné dítě, a pro společnost bývá velkou zátěží ekonomickou - zdravotní a sociální náklady (a v těchto případech ani nepodporuju státní ekonomicko-sociální podporu). Případy, kdy se nedalo vědomě narození postiženého dítěte zabránit - ty mají být samozřejmě státem pokryty a podporovány - zejm. kde je nadě na výrazný rozvoj dítěte a na dosažení přiměřeného životního standardu - to považuju za úplně jinou situaci, než když rodič je o velmi nepříznivé prognoze jasně informován, ale interrupci odmítne.

0/0
5.9.2010 2:51

Politicky korektní lež

Re: odmítnout interrupci dětěte prokazatelně těžce postiženého

R^

0/0
5.9.2010 11:46

Politicky korektní lež

zvláštní

na jednu stranu obhajuje dnešní společnost interrupce u zdravých dětí, na druhou stranu se zestává práva na život těžce postižených plodůRv

0/0
4.9.2010 21:54

Leona Vysloužilová

Je to zvláštní

Takže diskuze se jaksi posouvá. Teď už ani tak nejde o "právo" ženy potratit, jako spíš o povinnost - v případě, že její dítě není společnosti prospěšné. No comment

Jakým způsobem chcete definovat prospěšnost člověka? Přínosem k HDP? Tím, že to nebude kriminálník?

Fotbaloví fanoušci - myslím tím ty extrémně násilné - kteří rozbíjejí hlavy sobě navzájem i případně jiným, mi přijdou mnohem méně užiteční pro společnost, než dítě s Downem.

Sérioví vrazi, násilníci - to většinou nejsou lidé s Downem.

Přínos společnosti se neodvíjí jen od toho, jestli je někdo postižený, nebo zdravý. A kromě toho, právo na život není odvislé od přínosu společnosti. Právo na život je prostě právo na život. "Listina základních práv a svobod, hlava druhá - Lidská práva a základní svobody, Oddíl první - Základní lidská práva a svobody Článek 5 - Každý je způsobilý mít práva. Článek 6 (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením." Doufám, že se to nezmění!

0/0
4.9.2010 15:10

ja_je_nekdo_jiny

Re: Je to zvláštní

"Lidský život je hoden ochrany již před narozením"... Už z té formulace je vidět, že máme na vybranou, jinak by tam bylo napsáno, je NUTNO chránit i před narozením a  umělé přerušení těhotenství by bylo nelegální.

"Každý je způsobilý mít práva." Zřejmě tu zakonodárci měli na mysli spíše právo morální. Jinak by neexistoval institut zbavení svéprávnosti, správně způsobilosti k právním úkonům...

0/0
4.9.2010 19:17

Leona Vysloužilová

Re: Je to zvláštní

Díky Bohu, ještě zatím neexistuje institut "povinné smrti". Doufám, že ještě dlouho existovat nebude.

0/0
4.9.2010 21:17

ja_je_nekdo_jiny

Re: Je to zvláštní

Neexistuje...? Smrt, myslím, je povinná úplně pro každého. Nikdy jsem neslyšela, že by něčí život skončil jinak...

0/0
5.9.2010 7:25

blondie76

Re: Je to zvláštní

No smrtí končí každý život, ale Leoně šlo o to, jestli člověk zemře jaksi přirozeně nebo ho někdo zabije...jde o to, čemu říkáme přirozeně, protože dnes může žít člověk na přístrojích, aniž by byl schopen samostatně dýchat, i po mozkové smrti, čili s nulovými vyhlídkami na zotavení. Ale to už je daleko od tématu, ve kterém jde o to, zda má žena právo podstoupit interrupci, když ví, že je plod těžce poškozený - a to si myslím, že toto právo má mít (ale ne povinnost).

0/0
5.9.2010 10:21

ja_je_nekdo_jiny

Re: Je to zvláštní

Pro začátek bych neprospěšnost člověka definovala takhle: člověk, jehož intelektové schopnosti jsou pod normálem, neschopný úplné soběstačnosti a sebeobsluhy, jehož stav vyžaduje celoživotní péči a dohled.

0/0
4.9.2010 21:13

Politicky korektní lež

Re: Je to zvláštní

R^

0/0
4.9.2010 21:55

fitzie

Re: Je to zvláštní

rozumím: takže všechny důchodce s alzheimerem do plynu.

0/0
5.9.2010 10:49

blondie76

Re: Je to zvláštní

A ti důchodci potřebovali celoživotní péči a dohled? Mimo mísu...

0/0
5.9.2010 10:55

fitzie

Re: Je to zvláštní

s alzheimerem? proboha, no samozřejmě! víš, co dokáže takový člověk  vyvést?

0/0
5.9.2010 11:01

blondie76

Re: Je to zvláštní

Zeptám se ještě jednou: opravdu ti lidé potřebovali CELOŽIVOTNÍ péči a dohled?

0/0
5.9.2010 11:04

blondie76

Re: Je to zvláštní

Já jenom, že jsem v životě neviděla novorozence s Alzheimerem. Lidé, o kterých tu mluvíte, většinou prožili normální život, chodili do práce a jsou nemohoucí až v závěru života, takže zase pletete hrušky s jabkama

0/0
5.9.2010 11:13

fitzie

Re: Je to zvláštní

potřebují ustavičnou, intenzivní a doživotní péči.

dospělý downik je s malou pomocí samostatný (tj. ráno vstane, umyje se, obleče, odejde do zaměstnání, tam vykonává práce v rámci svých možností, vrátí se, věnuje se koníčkům, svlékne se, umyje, jde spát). Potřebuje pomoc se sehnáním bydlení a  práce, vyřizováním s úřady, organizací volného času. Vlastně je to ideální adept pro život typu "klášter", s pravidelným rytmem dní a manuální prací.

0/0
5.9.2010 11:22

Politicky korektní lež

Re: Je to zvláštní

doživotní není celoživotní. A mimochodem uměle prodlužovat některým starým lidem život je také hlopost.

0/0
5.9.2010 11:46

blondie76

Re: Je to zvláštní

Přečtěte si pořádně ten první příspěvek, na který jste reagovala. Psalo se tam o celoživotní péči, což není případ lidí, kteří na stará kolena onemocněli stařeckou demencí nebo Alzheimerem. Doživotní péče, to ano, ale s tématem to vůbec nesouviselo. Tam se psalo o celoživotní péči o těžce postižené lidi, kteří se se svým postižením už narodili - a zdaleka se nejedná jenom o Downův syndrom, koneckonců i ten se může projevit různým stupněm postižení, někteří downici jsou vzdělavatelní v rámci svých možností a mohou žít např. v chráněném bydlení, zatímco jiní jsou naprosto nevzdělavatelní a neschopní náznaku samostatného života. Ale tady se obecně jedná o jakékoli těžké postižení, zjistitelné v raném těhotenství. Možná si vzpomenete na beznadějný případ siamských dvojčat narozených na Slovensku a projděte si dětské domovy - ne každá matka, která se rozhodne dát takovému dítěti šanci, to pak v běžném životě zvládne

0/0
5.9.2010 16:27

fitzie

Re: Je to zvláštní

co ty furt máš s tím čtením: nejsi organizátor kampaně "celé Česko čte dětem"?

0/0
9.9.2010 22:28

Baracudas1

Rozhodnutí

Každá žena by měla mít právo se na základě výsledků vyšetření (pakliže nejsou výsledky pozitivní) rozhodnout, zda je v jejich silách vychovat a starat se o více, či méně postižené dítě. Já sama veškerá dostupná vyšetření budu chtít podstoupit, jelikož jsem si vědoma, že nejsem schopna starat se o dítě s mentálníl, či tělesnou vadou.

0/0
3.9.2010 13:03

Comodor

Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

Článek, resp. názor paní Königsmarkové je velmi úsměvný a velmi smutný zároveň..

Tady přece nejde o dokonalost - tady jde o zátěž pro celou společnost.. Pokud se o nějak postižené dítě bude matka starat čistě na svoje vlastní náklady (tzn. bez jakékoliv státní podpory včetně porodného a mateřské), prosím..

..v každém jiném případě by však měl být potrat samozřejmostí - protože v takovém případě je to jen něčí hračka placená ostatními, na úkor léčby těch, kteří si to z titulu svého společenského přínostu zaslouží mnohem více..

Ostatně dítě s Downem je méně reaktivní než suchozemská želva - což je nepochybně pro danou ženu (a hlavně pro společnost) mnohem levnější záležitost..

To, že žijeme v bohatší části světa, zdaleka neznamená možnost plýtvání zdroji... Nebo by alespoň nemělo...

0/0
31.8.2010 16:35

antidepka7

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

Docela by mě zajímalo, kolik dětí s Downovým syndromem osobně znáte. Řekla bych, že žádné. Jinak byste se takto vyjádřit nemohl...

0/0
31.8.2010 21:06

taygete

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

Já jich viděla dost, chápu, že pro rodiče je to "radost", jenže tyhle děti společnosti nic nedávají ani nikdy dávat nebudou.

0/0
4.9.2010 14:12

fitzie

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

tady je jedna taková čtyřletá holčička, méně reaktivní než suchozemská želva.

http://www.youtube.com/watch?v=tdce2z4swb4

0/0
3.9.2010 11:59

Leona Vysloužilová

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

:-)

Chtěla jsem sem dát video chlapečka, kterého osobně znám. Kromě toho, že rozumí jak anglicky, protože je to oficiální jazyk země, ze které pochází, toto dítě - méně reaktivní než želva - rozumí taky česky. A dokáže napsat a rozlišit číslice 1-3.

Ale jeho maminka mi řekla, že stejně, ať sem napíšu nebo dám odkaz na cokoliv, lidé si to přeberou po svém, a nedala mi svolení. Tak jsem ráda za tohle video...

0/0
3.9.2010 20:07

Psí zadek

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

Jistě, potrat a utrpení s ním spojené by mělo být povinností - říká muž, kterého to bolet nebude.

0/0
4.9.2010 12:50

taygete

Re: Volba ano, ale ne bez zodpovědnosti !

S tímto plně souhlasím, chtěla jsem napsat něco podobného.

0/0
4.9.2010 14:09

blondie76

Diskuze se nějak zvrtla

Původně bylo tématem dilema, zda žena má nebo nemá právo se rozhodnout, zda donosí plod, o kterém ví, že se nevyvíjí správně. Pamětníky (narozené před 2.svět. válkou) jsem slyšela vyprávět o praxi tehdejších porodních báb, kdy bába, která pomáhala dítěti na svět, si všimla, že děťátko nevypadá jako zdravý novorozenec, jej nepleskla po zadečku a nechala jej umřít. Slyšela jsem to od víc zdrojů. A zcela jistě nebyla jejich snahou "očista rasy", ale spíš je k tomu vedlo přesvědčení, že by tohle dítě zkomplikovalo život celé rodině (bavíme se o době bez vymožeností dnešní doby, době s vysokou úmrtností dětí i matek při porodech, bez zdravotního pojištění a neustálou hrozbou chudoby). Dnes tedy máme prenatální screening. Ať je tedy určen těm, kdo jej chtějí využít. Kdo ví, že by na potrat nešel v žádném případě, ten ať tého možnosti nevyužije. Tečka.

0/0
29.8.2010 8:37

pesimistka7

Re: Diskuze se nějak zvrtla

R^

0/0
29.8.2010 10:33

zvedavy

Re: Diskuze se nějak zvrtla

naprosto souhlasím, tihle lidé nechtějí diskutovat k tématu, jejich cílem je slušné lidi uřvat, urážet  a zastrašovat. Ve všem souhlasím s vašim příspěvkem, je to i můj názor.:-)

0/0
29.8.2010 19:07

blondie76

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Opravdu si myslím, že bychom měli mít právo volby, ale zase nemůžu souhlasit s tím, co tady napsal racional a s čím Vy jste souhlasil - totiž že žena by neměla mít právo porodit či vychovat postižené dítě. Sama bych k tomu sílu neměla, ale kdo z náboženského či etického hlediska absolutně neuznává provedení potratu ani v případě neživotaschopného dítěte, tak na to má mít taky právo. Je jasné, že "vypiplání" takového človíčka stojí hrůzu peněz (jenom kolik stojí den v inkubátoru, léky, lékařská péče a další životní náklady), ale na druhou stranu se plýtvají peníze ve zdravotnictví na lidi, kteří si vědomě poškozují zdraví (obezita, kouření, alkohol) a jejichž přínos společnosti je z hlediska chorob způsobených jejich životním stylem dost dikutabilní - a musíte uznat, že dítě za své poškození prostě nemůže. Je dost i takových, co to nakonec nezvládnou a odloží dítě do ústavu, bohužel jejich názor jsem v této diskuzi nezaznamenala.

0/0
29.8.2010 19:21

zvedavy

Re: Diskuze se nějak zvrtla

právo ano, ale jen a jen za svoje/i za to "odložené"/. Jak praví klasik, každá sranda něco stojí.:-)

0/0
29.8.2010 20:16

antidepka7

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Jistě, protože Vy si taky operaci slepého střeva hradíte ne ze zdravotního pojištění, ale hotově.

Ne to bude tím, že Ty děti, které jsou "to" nemají z hlediska společnosti, tak jak si ji představujete Vy, právo na život.

Nicméně tato diskuze pro mě začíná postrádat smysl.

0/0
30.8.2010 7:55

zvedavy

Re: Diskuze se nějak zvrtla

po operaci slepého střeva budu zdravý a funční, špatný příklad. Z principu: "Ať si každý pečuje o své zdraví sám". Je to o osobní zodpovědnosti. Jsem pro zrušení povinného zdravotního pojištění, kdo o své zdraví pečuje, ubližuje těm nezodpovědným, protože jim svými penězi umožňuje být stále nemocnými. Nechť si každý na své vlastní zdraví přispívá sám, snad s určitými výjimkami, kam určitě nepatří úmyslný porod postiženého - nezdravého potomka. Je to neskutečně sprosté a nemravné říci společnosti, tak a teď mi plaťte a zase plaťte, já jsem ta potřebná, mám postižené dítě a kdo je víc.

0/0
30.8.2010 10:07

SP.imy

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Chápu to správně, že jakmile se člověk stane neužitečný pro společnost, tak bychom ho měli "potratit"? Takže až budete mít nehodu a zůstanete na vozíku, nebo vás kousne klíště, dostanete encefalitidu stavte se, povíme si vaše názory na právo jednotlivce žít či nežít. Je mi z vašich názorů zle.

0/0
30.8.2010 12:21

Comodor

Re: Diskuze se nějak zvrtla

To je velmi nekorektní manipulace - nic takového nebylo výše v textu napsáno..

Snad to ještě upřesní dotyčný uživatel, ale předpokládám, že jeho postoj patrně nebude moc vzdálený od mého:

Člověk, který po nehodě ochrne, nebo bude mít jiné zdravotní problémy - ten jednak PŘEDTÍM nějaký přínos pro společnost měl, druhak i navzdory zdravotním problémům ho lze nějak znovuzapojit (k čemu třeba takový právník nebo administrativní úředník sedící 8 hodin denně u PC nezbytně potřebuje mít nohy..?? K čemu potřebuje masérka zrak..??) Krom toho není jisté, jestli nebude v budoucnu možná náprava..

Ovšem vrozené postižení je něčím jiným - takové dítě s Downem je ve své podstatě jen kusem masa s fungujícím bazálním metabolismem, nikdy nebylo a nebude společnosti jakkoliv prospěšné, po celou dobu své existence to bude jen obrovská celospolečenská zátěž..

0/0
31.8.2010 16:47

blondie76

Re: Diskuze se nějak zvrtla

A co děti, které onkologicky onemocní? Vzkážete rodičům, že tyto děti ještě nepřispěly ničím do systému, čili nebudou na úkor společnosti léčeny? Co dospělí, kteří žijí na úkor společnosti a nikdy do ní nepřispěli (ačkoli jsou zdraví)? Co dospělí, kteří si záměrně ničí zdraví a čerpají tedy peníze na léčbu svých chorob, aniž by společnosti nějak prospívali? Co dítě, které na silnici srazí auto? Nezaslouží si lékařskou péči, když nevíte, zda se uzdraví natolik, aby bylo v budoucnu pro společnost přínosem? Jak chcete selektovat lidi na ty, co si peníze ze systému "zaslouží" a ty "nepotřebné"?

0/0
1.9.2010 17:30

blondie76

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Princip "ať se každý stará o své zdraví" by měl být stejně samozřejmý jako to, že každý přispívá do společné kasy zdravotním pojištěním - tyto peníze se samozřejmě přerozdělují a ne vždy spravedlivě, přesto je to dobrý systém. Došli na to dokonce i v USA, kde chtějí zavést povinné zdrav. pojištění. Nemůžete totiž zdraví pokládat za něco samozřejmého. Co uděláte, když se vážně zraníte při nehodě, když Vás přepadnou a zmátí do bezvědomí, když onkologicky onemocníte, když Vám selžou třeba ledviny a budete potřebovat dialýzu a poté transplantaci atp.atp.? Naráz budete ten potřebný Vy, jenom si to teď neumíte představit.

0/0
30.8.2010 16:57

pesimistka7

Re: Diskuze se nějak zvrtla

R^

0/0
31.8.2010 8:28

fitzie

Re: Diskuze se nějak zvrtla

nepleskla po zadečku?

ufff, tak to vaše dítko, se kterým jste údajně těhotná, asi v porodnici umře, protože tam nikdo nikoho nepleská.

první nádech je spontánní akce. není třeba žádného signálu od porodní báby. a dawnik bez dalších komplikací je ho bez problému schopen.

0/0
3.9.2010 11:54

blondie76

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Ne, dnes už jsou odsávačky, kterýma dětem odsajou plodovou vodu z dýchacích cest. Zřejmě máte dojem, že toto vybavení měly k dispozici už naše babičky... No nic, vážně se mně s Váma nechce diskutovat. Zkuste se nadechnout s nosem a pusou plnou vody a pak mluvte o spontánní akci. Porodní báby to takhle dělaly, protože namísto odsávaček nechaly to dítko, aby plodovou vodu vytlačilo křikem. Jenom jsem psala o tom, co jsem slyšela od více zdrojů, totiž že se porodní báby dřív vůbec nesnažily pomoct dítěti k tomu prvnímu nádechu, pokud viděly, že se liší od toho, jak by měl vypadat zdravý novorozenec. Moje dítě si do pusy laskavě víckrát neberte. A zkuste se někdy i ZAPOSLOUCHAT do toho, co lidi říkají a zamyslet se nad tím. Třeba budete překvapená

0/0
3.9.2010 15:31

Leona Vysloužilová

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Promiňte fitzie, takhle bych se spíš raději nevyjadřovala... I když s tím, co blondie píše souhlasit také nemůžu. Myslím tím, nechat dítě umřít, respektive, neposkytnout mu nezbytnou pomoc k přežití, i když je to obecná, nebo méně obecná praxe. To, že je něco praxí, neznamená, že je to správné...

0/0
3.9.2010 20:14

blondie76

Re: Diskuze se nějak zvrtla

Fitzie je neomalený člověk neschopný slušné konverzace. Psala, že má malé dítě, taky bych se do ní mohla v tomto ohledu navážet, ale neudělám to, je to pod mou úroveň, narozdíl od ní. Souhlasit s tím, co jsem napsala, nemusíte. Jen jsem psala o dobové praxi, ne o tom, že byla dobrá. Prostě tenkrát byl život trochu jiný a rodiny se nemohly spoléhat na sociální pomoc. Pak se stávalo to, o čem jsem psala, totiž jinak by rodina, která by celé dny trávila péčí o postižené dítě, skončila v chudobinci (a děti případně v sirotčinci). Takže jak říkám, tehdy se žilo jinak, ať se Vám to líbí nebo ne, lidé tehdy neměli dnešní možnosti a vymoženosti.

0/0
5.9.2010 10:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.