Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh Marie: Manžel chce říct dceři, že není její otec

Manžel, tehdy ještě přítel, mi byl nevěrný a já mu oplatila stejně. Ovšem nezůstalo to bez následků a narodila se mi dcera. Manžel ji přijal za vlastní, ale k jejímu 18. narozeninám jí chce dát "dárek" v podobě pravdy, že není její otec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Utan

hra na pravdu

je moc hezká věc, ale držet dceru v omylu 17 le a najednou to vybalit.? Totální kravina. Buď jí to měli říct oba ve třech letech, včetně toho říct to pravému otci, nebo mají mlčet navždy. Pokud se něco stane a bude potřebovat pomoc od pokrevních příbuzných, to je argument jak noha. Určitě nebudou mít takové citové vazby, aby ji dali ledvinu. :-/ Pokud budou mít takový smysl pro "pokrevní povinnost", stačí jim to říct, až se něco stane.

0/0
23.10.2010 6:59

nazdravi

Proc vas chce nicit?

Mila pani, vase dcera je predevsim vase. A vas manzel by mel byt vdecny za to, ze jste mu jednu dceru dala, pokud on neni plodny.Vypada, ze on to vedel, ze nemuze mit deti a proto souhlasil si vas vzit tehotnou. Kdyz mu to nevadilo tenkrat, proc mu to zacalo vadit az nyni? Je to od nej zbabele, ze po tolika letech se vam chce mstit. Hlavne si zjistete, co za tim vezi. Ma jinou a hleda duvody vas nicit? Kdo vi. Pro mne je obycejny zbabelec. A jestli vam bude delat nesnesitelny zivot, poslete ho k vode.Nemate proc se trapit .A vasi dceri, pokud on ji to prozradi, muzete vysvetlit, ze on je neplodny,

0/0
23.10.2010 4:17

MaRaB

Nezdá se mi ta přehnaná reakce matky.

Dcera by se měla dozvědět pravdu, protože pokud má s aktuálním tátou báječný vztah, tak ta nová informace, podaná šetrně jej nerozvrátí. Dcera řekne papírovému taťkovi, že i tak pro ní zůstává tím nejbáječnějším taťuldou pod sluncem on a jede se dál. Spíš bych to viděl na to, že se reakce dcery bojí matka, asi to spolu nemají ideální a tím tutláním to chce uměle oddalovat. Nemohu se navíc ze zdejší diskuze zbavit pocitu, že pohled partnera odsuzují především ženy, možná právě ty, které samy nemají čisté svědomí.

0/0
25.8.2010 9:48

MelSi

manžel má pravdu

je to strašně těžké,ale ona opravdu právo na to vědět,kdo je její otec a sourozenci,by´t nevlastní..navíc se může v životě něco přihodit a bude potřebovat třeba otcovu pomoc...ale přiznávám,že je to těžké,přesto si myslím,že se mají tolik rádi,že by to neměli porušit jejich city

0/0
15.8.2010 22:11

m. l.

Re: manžel má pravdu

Ale její otec je přece on - jak ze zákona, tak proto, že tak 17 let fungoval v rodině. Otcovství je sociální vztah, ne genetický a nedá se čekat, že kdyby přišla za defacto cizím chlápkem, že od něj něco potřebuje, že by se pro ni přetrhnul - už proto, že má svoji rodinu a své děti. Jediné co je na tom těžké je jednoduše mlčet - to fakt moc lidí nedokáže a tak vyžblebtávají kdeco pod záminkou jakéhosi svatého "práva na úplnou, čistou a nedeformovanou pravdu".

0/0
16.8.2010 11:15

Želvik

Komplex?

Nevím, proč by měl takto závažnou věc říkat dceři. Léčí si  manžel komplex? Uražená ješitnost. Pokud mají s dcerou krásný vztah, proč ji říkat věci, které dávno odnesl čas.... Hlupák

0/0
11.8.2010 23:05

Robles

rozhodně neříkat!!!

tu Matkétu to silně zasáhne, může jí to i úplně převrátit život. Pokud rodina funguje a manžel má nevlastní dceru rád, tak ať to v sobě ututlá a neříká nic! Přece mu je milejší fungující rodina a spokojená Markéta než vlastní ego. Navíc riskuje, že Markétu ztratí a jiné děti nemá. Jedinou přípustnou výjimkou by byla potřeba lékařského zákroku typu transplantace, ale to ať řeší až ve chvíli, kdy by k tomu došlo. Jak tu napsal někdo níže: buď říci hned nebo mlčet navždy.

0/0
10.8.2010 9:17

m. l.

Re: rozhodně neříkat!!!

No právě proto jí to asi chce říct :-(

0/0
10.8.2010 19:03

el_peregrino

Tata muj, že nebyl muj tata?

A tož, k---a, kdo byl muj tata?

Jinak, holka má ještě naději, že aspoň biotaťka bude normální. Ti dva cvoci z rodnýho listu normální teda nejsou - mamča se cejtí uražená, tak skočí na prvního co jde okolo; nebio taťka se cejtí uraženej, tak se 18 let těší na to, až to dceři práskne...eště že je to jenom vymyšlený...snad...doufám!

0/0
9.8.2010 19:49

Robles

Re: Tata muj, že nebyl muj tata?

tohle pochopitelně vymyšlené je, stejně jako  ostatní "modelové příběhy" na Ona Dnes. Nicméně podobná situace opravdu může nastat a proto se tu o ní píše.

0/0
10.8.2010 9:19

Heisenberg

Sobec

Celý článek ukazuje na to, že (doufejme fiktivní) žena, kterou popisuje, je extrémně sobecká a v řešení překážek preferuje řešení, které je jenom v jejím zájmu. Žádný zájem dcery v tom nehledat, protože je to jenom omluva pro vlastní sobectví.

Měla by se vzpamatovat.

0/0
9.8.2010 16:47

MaRaB

Re: Sobec

Přesně. Sám bych to nenapsal lépe.

0/0
25.8.2010 9:42

synli

Důvod prý není

"Markéta na něm visí, on ji taky miluje, není tedy proč jí něco říkat."

.

Pokud ji skutečně miluje, jak říkáte, tak by tam jeden důvod byl. Furt je to jen chlap a ona není jeho příbuzná (incest to tedy není). Asi jen chce aby holka ztratila zábrany.

0/0
9.8.2010 16:09

;-)

Má štěstí na chlapa

Ta ženská má víc štěstí, než rozumu.

0/0
9.8.2010 16:06

Ltd.v. Filago

Re: Má štěstí na chlapa

Znám skutečně jednu , co má toho štěstí víc .Po rozchodu žila s černochem ...jinak je vše , jako v tom článku .;-)

0/0
10.8.2010 3:46

JiHik

Něco nesedí ...

Když neřekla manželovi, s kým to dítě má, jak může manžel argumentovat -

"Ale manžel si stále vede svou, je to prý vůči dceři fér, aby věděla, kdo jsou její příbuzní. Vždyť má i dva bratry, o kterých zatím nemá ani tušení.". Ona sama pravého otce občas potkala, a jen se pozdravili.

To trochu nesedí na tom příběhu ...

0/0
9.8.2010 14:38

Hroznej puberťák

Re: Něco nesedí ...

No co, neřekla mu, kdo to je, ale řekla mu, že je ženatý a má dvě děti, to je toho.

0/0
9.8.2010 15:02

fitzie

Re: Něco nesedí ...

jenže tu si podle příběhu pořídil až pak ;-D

leda že by, jak už tady někdo nadhodil, probíhalo pravidelné informování oficiálního otce o dění v životě otce biologického. "Tak Markétčin tatínek má už druhýho kluka, no celá Markétka? A víš,kam letos pojedou? No na Kanáry! A to mají dvě děcka! Taky bys nás mohl někam vzít. Aspoň se o rodinu stará. A poslyš - co kdybychom Markétce ještě pořídili sourozence, však rozumíš. Aspoň by si byly děti podobné, a když ty nemůžeš..."

0/0
9.8.2010 15:08

medved.m

Re: Něco nesedí ...

R^

0/0
9.8.2010 15:42

JiHik

Re: Něco nesedí ...

Ona tu dceru s ním měla dřív. A že by manželovi po pár letech řekla - "jo a mimochodem ten pravý otec o kterém nevíš kdo je, má dva syny". A to znamená, že s ním je "ve styku" a povídá si s ním o rodině. Taky píše, že se jen pozdravili párkrat na ulici, tak ty dva syny mu asi nějak vyčetla v očích ...

0/0
9.8.2010 15:09

fitzie

Re: Něco nesedí ...

no právě - nejdřív řekla "mám dceru s jiným" a pak přidávala podrobnosti o dalších dětech ploditele

ale ať je to jak je to - horší by bylo, kdyby někdo umřel, no ne? ;-D

0/0
9.8.2010 15:11

JiHik

Re: Něco nesedí ...

No :-D Jen říkám, že celý ten příběh má trochu víc trhlin, než jen tu, že někdo oplatí nevěru nevěrou, nechrání se a má dítě .. :-))

0/0
9.8.2010 15:15

Hroznej puberťák

Re: Něco nesedí ...

No, já když potkám nějakou bývalou na ulici, taky zpravdila prohodíme aspoň "jak se máš" a pár vět k tomu, a rodinou se každý rád pochlubí, takže jestli se někde potkali, dozvědět se, že má dvě děti mohla velmi snadno. Za jakých okolností to par řekla doma je věc druhá, ale ani to nijak nevylučuju, znám i rodiny, kde si říkaj větší šílenosti.

0/0
9.8.2010 15:15

JiHik

Re: Něco nesedí ...

Jenže tohle není bývalý. Je to týpek z diskotéky, kterého znala od vidění, vyspala se s ním a pak mu ráno utekla a nechtěla ho vidět :-) A ani neví, že to dítě mají. A sama říká, že se jen párkrát pozdravili na ulici. Že by si říkali "noo, to je super, jak jsme si v tu noc užili a ráno jsi utekla a od té doby jsme se neviděli. A víš, že jsem ženatej? A mám dva kluky?" ... A i kdyby prohodili pár slov, tak že by o životě a rodině biologického otce informovala manžela, kterému nechtěla říct ani kdo to je? :-) No, připadá mi to jako scifi :-)

0/0
9.8.2010 15:21

fitzie

Re: Něco nesedí ...

být tebou, tak přecházím na druhý chodník, aby se ti taky náhodou nestalo, že za nějakých deset, patnáct let se k tobě nějaká rozesmátá přižene, že si právě vzpomněla, že máte spolu už pár let dceru.

0/0
9.8.2010 21:18

Hroznej puberťák

Re: Něco nesedí ...

Tak ať...

0/0
10.8.2010 9:19

m. l.

Ty příspěvky tady

jsou převážně jak z ústředí Tálibánu :-)

0/0
9.8.2010 12:40

orken

Re: Ty příspěvky tady

tak co, priznej se... je aspon nejaky z "vasich" deti od manzela? ;-D

0/0
9.8.2010 12:48

m. l.

Re: Ty příspěvky tady

Já ale žádnýho manžela nemám :-) Možná tak manželka by se našla :-)

Mluvím ale o něčem jiném - to co provádí ten modelový chlap v tomhle špatně vymyšleném příběhu je spíš dětinská ješitnost a projev uraženosti. Ale to co je v těch příspěvcích dole má nádech fanatického boje proti jakémusi "životu ve lži". A fanatismus mi je proti mysli ve všech kontextech.

 

0/0
9.8.2010 13:06

net.Xtreme počtvrté

Re: Ty příspěvky tady

Mně je zas proti srsti lež ve všech kontextech;-)

0/0
9.8.2010 13:16

m. l.

Re: Ty příspěvky tady

Nerouhejte se :-) Nebo vám jednou někdo řekne pravdu :-)

0/0
9.8.2010 13:31

medved.m

Re: Ty příspěvky tady

... že vás nepřinesl čáp ;-D

0/0
9.8.2010 15:44

Wild..Dog

Re: Ty příspěvky tady

Jasně, a genetické testy zakázat, stejně si je vymysleli chlapi, aby mohli utiskovat chudinky ženské.;-D

0/0
9.8.2010 12:56

fitzie

Re: Ty příspěvky tady

i kdybychom připustili, že ten příběh je reálný (s největší pravděpodobností není, zvlášť mi nesedí následná bezdětnost páru) nedovedu si představit, že by to ten chlap udělal. co může získat? rozeštve rodinu a těžko určit, jak dcera zareaguje. dost dobře se může stát, že se obrátí proti němu. osmnáctiletí jsou jako děcka, ale svůj původ v tomhle věku dost řeší. Ztratí tím s největší pravděpodobností všichni. Dcera důvěru a pocit bezpečí. Matka respekt dcery. Otec autoritu. Biologický otec a jeho rodina klid, ve kterém si zatím zcela zaslouženě žili.

buď jí to měli říct jako malé, nebo počkat ke třicítce, až bude mít sama děti.

0/0
9.8.2010 13:49

Gmur

Re: Ty příspěvky tady

XPerfektne receno!!R^X

0/0
9.8.2010 15:30

net.Xtreme počtvrté

Re: Ty příspěvky tady

Měli jí to říct, až bude na smrtelné posteli;-D

0/0
9.8.2010 17:14

bramburkax

Re: Ty příspěvky tady

neříkat, souhlasím, nejvíc na tom bude psychicky tratit dcera

0/0
9.8.2010 22:32

Rudla.

Příběh Marie - část 2:

Můj manžel spí s mojí dcerou!

0/0
9.8.2010 12:36

Mirco1

Typická ukázka ženské "logiky"...

.... která se v naprosto stejné formě projevuje v nesmyslných zákonech o biologickém otcovství, možnostech jeho popření atd. Hlavně všechno pěkně ututlat, pravda není důležitá, křivda není důležitá, jen ať z toho maminka pěkně vybruslí, hlavně žádné scény.

Tady v tomto (patrně smyšleném) případě jde navíc očividně o to, že se maminka stydí za to, za jakých okolností byla dceruška počata.

A dcera by se jistě právem zlobila, že ji celou dobu lhali - ovšem ještě víc by se patrně zlobila, když se dozví, že maminka je všemi deseti pro, aby se ji lhalo do konce života. Protože i když takové poznání musí být pro člověka šok, většina je ráda, když zjistí pravdu (alespoň v dspělosti, u dětí to může být jinak), než žít ve lži.

0/0
9.8.2010 12:00

Wild..Dog

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

To nemá s logikou nic společného, ženský se tak chovají, protože jim to přinášelo v minulosti evoluční výhodu. Ty statisíce let života v tlupě nelze jen tak vymazat řekněme dvěma tisíci lety civilizace.

0/0
9.8.2010 12:31

m. l.

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

To jsou kydy, role otce je především sociální, vyplývá to ostatně i z toho, že dle zákona se otcovství určuje defacto dohodou a ten zase vyplývá z tisíciletých zkušeností lidí. Odjakživa je počet "nepravých" otců v řádu desítek procent a nepředpokládám, že by se tím do budoucna něco změnilo. Snad jen díky technickému pokroku bude těch uťápnutých manželů co se ohánějí nepřípustností "života ve lži" víc, ale jinak se nic nezmění.

0/0
9.8.2010 12:34

orken

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

ale ale, ze by se potrefena husa ozvala? smula s tim pokrokem, co? ;-D uz to nebude jen tak tajit ;-D

0/0
9.8.2010 12:39

medved.m

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

smůla s čím? s tím roz-.... ? :-)

0/0
9.8.2010 15:51

orken

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

a ze se nic nezmeni? no prave naopak, zensky si daj zatracene pozor, kdyz budou vedet, ze se to da zjistit uz a ze pak klidne muzou zustat s deckem sami nakrku ;-D

0/0
9.8.2010 12:40

m. l.

Re: Typická ukázka ženské "logiky"...

A muži budou konečně moci své ženy plně vlastnit a určovat jim co mohou a co ne :-)

0/0
9.8.2010 12:42

bx777desta

jo jo

cely je to pokrouceny ... hlavne by mel pravej otec vedet ze ma dceru!!! ... sice je to vymyslenej pribeh, ale urcite spousta takovych chlapu co nevi ze maj dite existuje.

0/0
9.8.2010 11:49

kodlak

Realita života

Oba rodiče by se v klidu měli nezamyslet nad tím jak by jejich dcera, po vyřčení pravdy, mohla reagovat. V každém případě to pro ni bude asi šok a může začít svého otce, matku, či oba nenávidět. Myslím, že nejlepším řešením by bylo nic jí neříkat, ale zajistit, aby se v případě úmrtí obou rodičů (tragická autohavárie ap.) a v případě závažných zdravotních komplikací pravdu dozvěděla. Oba v minulosti udělali chybu, ale pokud v harmonickém vztahu vychovají spokojenou dceru do dospělosti, tuto dávnou chybu napravili a dcera by tím neměla nijak trpět. Zájem dítěte (i když již dospělého) je přece vždy na prvním místě. Její "nevlastní" otec může být jenom hrdý na to, že úspěšně vychoval dceru, kterou sice nepočal, ale kterou za vlastní přijal a která jej za vlastního považuje a má ho ráda. A pokud k tomu nejsou závažné zdravotní důvody, proč současný, spokojený, stav měnit. Rodičům zůstane jejich "malé" tajemství a dceři rodiče, kteří ji vychovali.

0/0
9.8.2010 11:48

bx777desta

Re: Realita života

naprosta blbost. Dite ma znat sve rodice od zacatku. Ted uz to bude prusvih tak jako tak meli ji to rict kdyz byla mala.

0/0
9.8.2010 11:51

fitzie

Re: Realita života

a umělé oplodnění darovaným čímkoliv? (vajíčkem, spermatem, popř. obojím? ) Představte si, že si jako vysokoškolák přivyděláváte díky příznivému spermiogramu, a za osmnáct let vám začnou bušit na dveře mladé slečny a pánové. Všichni "s právem" vás poznat.

0/0
9.8.2010 13:57

orken

Re: Realita života

no ja si myslim, ze kdyb to byl realny pripad v tom clanku(o cemz pochybuju), tak hlavni vec je, ze se matka obava reakce okoli-dcery, rodiny, toho skutecneho otce atd. proste ze uz by najednou nebyla ta spravna matka, ale nejaka dev..., co ma dite s cizim

0/0
9.8.2010 11:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.