- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jenom když jsme ožralí. Když si manželka koupila svoje auto, tak začala jezdit podstatně lépe.
jak bylo jiz nekolikrat vzpomenuto, je razeni ten jediny problem. Ja kdyz jedu s manzelkou, tak skutecne trpim, ale je to tim ze jsem technik a ten motor jak kvili proste slysim. Ja si myslim, ze pro zeny je motoer neco neziveho, nejaky bezduchy nastroj. Je zajimave, ze dcery jezdi mnohem lepe, jen u te starsi to trochu trvalo, nez jsme ji presvedcili, ze 3. rychlost se nedava vzdy, kdyz je na tachometru 70.
nemluvě o tom, že nějaké slušné chování k autu jim nic neříká. Teď nemluvím o tom, jestli mají v kabině voňavý stromeček a plyšáčka za oknem, ale o nevytáčení studeného motoru, zbytečném startování, tankování kvalitního paliva... tohle ženským moc neříká. Znám i vyježděné ženy, ale k autu se chovají opravdu macešsky.
Mělo by být jasné, zda ta statistika vychází z absolutního nebo poměrného zastoupení, jinak to nemá vypovídající hodnotu. Obecně ženy hůř parkují, bojí se, občas nevědomky nedodrží předpisy. Muži zase agresívně řídí a pletou si maximální povolenou rychlost s minimální. Co takhle přizpůsobit rychlost počasí a stavu vozovky Kvůli tomu je nejvíc smrťáků.
bohuzel chybi statistiky pripadu, kdy zeny svou defenzivni jizdou vyprovokuji ostatni ucastniky provozu k riskantnim akcim
Jsem řidička - žena. Osobně mám nalítáno přes 600 tis km a projeto půl Evropy a můj jízdní styl se řadí spíše k onomu týpkovi v BMW X5, ale je pravda, že mi to taky trvalo, než jsem se rozkoukala. Je to jen a jen o vyježděnosti bez ohledu na pohlaví. Nicméně co se klidu za volantem týka, tak vytočenou ženskou za volantem, ukazující mi prostřední prst z okénka a mlátící si do čela, najíždějící mi do kufru a nebo v nejlepším případě takovou, která mě předjede a zašlápne mi to vzteky před čumákem jsem ještě nepotkala, pánové. Obecně se vyhýbám a jedu stranou když se na mě z jakékoliv strany řítí "dodávkář". To je speciální sorta řidičů, kterou by měl někdo prozkoumat.
by byla po přepočtu na ujeté kilometry. Absolutní čísla neříkají vůbec nic. Osobně si myslím, že chlapi jsou na silnici nebezpečnější - často si hojí nějaké komplexy a mezi bezohlednými řidiči tvoří určitě většinu. Ženy mě občas svým způsobem jízdy otravují, ale neohrožují. Radši mám před sebou pomalou řidičku, která mě brzdí (ale můžu si nechat pro jistotu odstup a kromě zdržení jsem v pohodě), než těsně za kufrem chlapa, kterej si musí dokázat, že jeho BMW X5 na moji Hondu Civic 1400 ccm má (dělají to i při kolonách v protisměru, kdy je jasné, že úpředjet to nepůjde a to i když kolona jede 90 KM/h).
A nejhorší nakonec - když potkám kamion se značkou PL, zajedu ke kraji a počkám, až bude pryč, v takovém případě jde totiž o kejhák!!!
tak např. moje ségra i expřítelkyně jezdí jako Fittipaldi, kam se na ně chlapi hrabou :-) ale zejména bejvalka občas jakoby "zapomínala" řadit při zrychlování a potíže ji dělalo couvání nebo parkování tam kde je málo místa obecně, jinak z toho co vidím v provozu, jezdí ženy spíš opatrněji, což vůbec není na škodu v tom macho-bordelu na našich silnicích....
vedle řidiče. To je přirozená reakce většiny řidičů kteří si sednou na sedadlo spolujezdce. U některých řidičů jsem coby spolujezdec téměr prošlápl podlahu až na asfalt.
Takže tento průzkum neberu za seriózní.
A osobně - jak mohu, sedím vedle ženy, dcery, kamarádek apod. Jednak si od volantu odpočinu, mohu se kochat krajinou a občas i trochu kecat do řízení. Ony mi to zas vrátí příště když řídím já.
to by pak nejhorší řidiči museli být jezdci rallye...
Já bych jako hlavní rozdíl v myšlení přirovnal k následující situaci: V dlouhé úzké cestě se zatáčkou se potkají dvě auta, je jasné že se budou obě muset uhnout až na doraz aby okolo sebe projely. Muž, i když má přednost (danou například příkazovou značkou před touto cestou - bílá šipka ve směru jízdy, červená v protisměru) vidí že ten druhej se sám neuhne dostatečně a že by musel vycouvat, a tak dobrovolně sám taky uhne co to dá, obě vozidla kolem sebe projedou krokem a všechno je cajk. Žena naproti tomu neuhne do strany ani o píď a čeká, až ten druhý zařadí zpátečku a vycouve, protože ona má přece přednost. Ano, byla v právu, právně neudělala nic špatně, ale je to husa. Neříkám že se to týká všech případů a všech žen, ale přijde mi to jako nejčastěji aplikovatelné skoro na všechno.