Ona

Diskuze

Matky stárnou. První dítě rodí o pět let později než v roce 1990

Do třicítky Věra Smutná studovala, cestovala a na dítě vůbec nemyslela. Vdávala se skoro poslední ze třídy na střední škole, ve čtyřiatřiceti. Když jí bylo skoro čtyřicet, otěhotněla. "Bála jsem se jít do porodnice, že tam na mě budou koukat jako na blázna, když mám dítě ve čtyřiceti. Ale nebyla jsem dokonce ani nejstarší," směje se Věra Smutná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marvinka

13. 7. 2010 22:25
jojo

je jistě dost žen, které zvládnou dítě po 35 v pohodě vychovat. Známá má

dítě v 38 a je vzorná mamina. Jde to, ale jistě je to mnohdy složitější,

než v 25. Ale to si přeci musí každý rozhodnout sám. (a najít vhodný

protějšek).

0 0
možnosti

Brundi

24. 7. 2010 13:31
Re: jojo

Proc slozitejsi? Starsi mamy byvaji zralejsi a zodpovednejsi, tak to mozna jako slozitejsi vidi, ale na druhou stranu uz take umi mnohem lepe rozlisit veci podstatne a nepodstatne a jsou nakonec vice v pohode. To rikaji jednak moje zkusenosti a jednak studie.

0 0
možnosti

gwennie

13. 7. 2010 16:12
Taky důvod

Je mi 30 a s přítelem jsme spolu víc než deset let,děti zatím nemáme,není to kvůli budování kariéry ani kvůli zajistění,ale protože jsem se zatím na roli matky necítila připravená.Teda ani můj přítel.Vím že možná bude třeba s těhotněním problém,ale neměnila bych,prostě to tak je.Já byla ve 22 sama ještě dítě.Nedá se všechno brát jenom rozumově a mít děti jenom proto,že kamarádky už mají a tchýně chce vozit kočárek.Až teď jsem na tu roli připravená a myslím,že tak to má být.Každý to má jinak

:-)

0 0
možnosti

Nikol83

13. 7. 2010 17:45
Re: Taky důvod

Souhlasím. Konečně rozumný příspěvek :-).

Už jsem měla pocit, že žena, která si "dovolí" jít studovat VŠ, hledat práci a třeba se i někam podívat do zahraničí (což jsou mj. zcela normální a standartní věci) a dítě má tím pádem kolem těch 30 let, je sobecká, neboť by to vše měla asi správně zahodit a od 20 let si rychle najít jakéhokoliv partnera a bez jakýchkoliv prostředků mít dítě (jak "odpovědné"). Samozřejmě, pokud někdo cítí, že chce dítě ve 20, má partera, kde bydlet, tak super. Ale někdo se na rodinu ve 20 ještě necítí a je absurdní, aby se do tohu nutil. 

0 0
možnosti

Nanynka Kulichová

13. 7. 2010 14:58
Ona se společnost svým způsobem vrací k normálu

Kdysi bylo zcela běžné, že mnoho lidí nemělo potomky. Mnoho dívek ze střední vrstvy prostě nenašlo správnou partii  a "pod úroveň rodiny" nechtělo jít. Takže potom pomáhalo s výchovou svým sestrám a setřenicím - Jane Austenová například. A také hodně mužů celý život nevydělalo tolik, aby manželku uživili. To až za komunismu se začalo ženit skoro 100% obyvatelstva, protože nikdo neměl stejně nic.

Osobně neznám žádnou mladou dívku, která by dnes dítě odkládala kvůli profesi , zatímco její partner by je chtěl. Obvykle buď OBA chtějí nejdřív sehnat slušné bydlení (nájmy i hypotéky jsou vysoké) a pracovní zkušenosti... anebo ona už dítě chce, ale jemu se ještě nechce ženit a být tátou.

Chlapi bohužel často dozrávají až po třicítce.

0 0
možnosti

řehoř z řep

14. 7. 2010 0:48
Re: Ona se společnost svým způsobem vrací k normálu

Vidíte, já znám taková manželství dvě. Shodou okolností obě lehce pod 30, bydlení už mají (sice splácejí, ale stačil by na to jeden plnohodnotný plat), práci také. Chlap by už docela rád, kdyby ho doma vítali caparti, ale manželce se nechce na mateřskou., protože je v práci spokojená. Teď nehodnotím, jen konstatuji, že takové případy opravdu existují.

0 0
možnosti

Dean_07

13. 7. 2010 10:27
Proč pořád řešíte kariéristky?

V podobné diskusi se neustále mluví o ženách, které žijí v manželství nebo ve vztahu už sedm let a že kvůli práci, kariéře, cestování, zážitkům a jiným povrchnostem dítě odkládají. Je to čistě jejich rozhodnutí, oni otěhotnět mohou kdykoliv ze dne na den.

Ale je tady taky skupina žen - a řekl bych, že jich je ještě více -, které nemají, ať už z jakéhokoliv důvodu, žádného muže. Prostě nejsou atraktivní, žijí někde na vesnici, mají nějaký handicap, nebo prostě v jejich životě žádný muž široko daleko není. Oni dítě chtějí třeba hned teď. Vše ostatní by šlo stranou. Ale jsou to SLUŠNÉ ženy, pro které je kompletní rodina natolik důležitá, že pro ně - i z morálních důvodů - není přijatelné nechat si dítě "udělat" od kohokoliv (což by určitě nebyl problém). To je daleko složitější situace než situace kariéristky, která se rozhodla sama...

0 0
možnosti

Dean_07

13. 7. 2010 10:27
Re: Proč pořád řešíte kariéristky?

...Ale příběhy "úspěšných" a velmi ambiciózních žen "manažerek" jsou mediálně atraktivnější, neb feministická lobby by se nikdy nezmínila o ženě, která nemá min. dvě vysoké školy a nepracuje jako manažerka, podnikatelka nebo lékařka.

0 0
možnosti

Lafinta

13. 7. 2010 9:13
no jo

Žena ale musí být alespoň minimálně soběstačná, protože když pak její manžel po letech chytne druhou mízu, tak aby neskončila úplně bez prostředků, nezaměstnatelná. Takže studia, praxe a pak rodina. :-P

0 0
možnosti

řehoř z řep

13. 7. 2010 10:36
Re: no jo

Blbost. To je jedno z těch "musí",  která vůbec neplatí.

0 0
možnosti

white_crow

13. 7. 2010 9:11
ne vždy kvůli kariéře

Je mi 31, nemám děti a ani muže, se kterým bych je splodila. Pravda, mám za sbeou nepovedené manželství, kdy jsme dítě odkládali, protože jsme oba pracovali ve společnosti, která měla problémy s druhotnou platební neschopností. V okamžiku, kdy jsme si oba našli novou práci, manžel se rozhodl, že šest let vztahu je na něj víc než dost a že se chce znovu zažít pocit zamilovanosti a zabalil to.

Pro ženu po třicítce je to poměrně složité. Každým dnem se blížíte neplodnosti a přitom najít chlapíka vhodného pro vztah i rodinu je fakt těžké. Už jsou rozebraní. Musíte se pomalu začít smiřovat s faktem, že rodina možná nikdy nebude.

Každopádně nejsem ve stavu, kdy bych se nechala zbouchnout kýmkoli a vychovávat ho pak bez partnera, protože pořídit si dítě, jen proto abych nebyla sama mi přijde sobecké.

0 0
možnosti

anžto

13. 7. 2010 9:24
Re: ne vždy kvůli kariéře

R^

0 0
možnosti

jedina-sveho-druhu

13. 7. 2010 8:59
každej

podle toho, jak to cítí.... někdo chce dřív, někdo později a není za tím jen kariéra. R^

0 0
možnosti

baru_d

13. 7. 2010 8:48
koukám................

Mému prvnímu dítěti bylo půl roku, když jsem promovala. Teď mám třetí a bude mi 30. Stihla jsem i podnikat. Když někdo napíše, že chce dítě jako "rycholovku", tak to moc nechápu. Dítě je totiž na celý život. Nemyslím, že tím pro matku (případně i otce) všechno končí. Jsem pro, aby se i s dítětem "žilo", práce třeba na zkrácený úvazek. Ale pořídit dítěti 2 chůvy a co nejdříve do jestlí....................to dítě potřebuje nějakou jistotu, pocit bezpečí. Když mu to nedají rodiče, tak se upne na chůvu, pokud s ní bude déle než s rodiči. A když se to moc rychle střídá, tak z něj sice může vyrůst člověk, který je možná samostatnější a průbojnější, ale také může v dospělosti trpět nešvary v citové oblasti.Troufnu si říct, že i když jsem byla s dětmi do 3 let doma, tak jsou samostatné, těší se do školky, nemají problémy kamkoliv odjet, hrát si s cizími a fantazie mají víc než dost. Nicméně mají pocit bezpečí, mají jistotu a ví kde je to "doma".

Nikoho neodsuzuji, jen vyjadřuji svůj názor:-)

0 0
možnosti

anžto

13. 7. 2010 8:54
Re: koukám................

no ještě důležitá věc je třeba ten sourozenec. Myslím, že jedináček, který je doma s mámou třeba až do první třídy může být pak z tolika nových lidí dost na větvi

0 0
možnosti

ondulino

13. 7. 2010 8:34
v Cr vsichni vi nejlip....

ja nevim proc tuhle tematiku lide hroti... jsou proste lide co chteji mit deti 'zamlada' tj kolem dvacitky, chteji se usadit, chteji mit dum, auto a kdo vi co... a jsou lidi, kteri tyto veci chteji ale pozdeji... na obou pripadech jsou pozitiva a negativa... vsichni delaji co si mysli, ze je pro ne nejlepsi... jake pravo mam ja soudit, co je 'nejlepsi' pro souseda Pepu?? zadne.. neznam jeho zazemi, mentalni vyspelost, financni nezavislot atd atd...  tudiz nez zacnu soudit co je pro koho dobre (a v tom jsme v Cr fakt dobri ;-)) tak je treba si rict, ze vubec nic nevim o okolnostech proc nektere zeny nemaji deti do 30ti ve finale je to jejich zivot, jejich kariera, jejich kdovi co ale taky musi nest nasledky plynouci z  jejich cinu !!

0 0
možnosti

pippi.dlouha.puncocha

13. 7. 2010 8:35
Re: v Cr vsichni vi nejlip....

Stoprocentní souhlas, krásně napsáno R^R^R^

0 0
možnosti

anžto

13. 7. 2010 8:32
mě tam chybí jeden

zato zcela zásadní fakt - a to mít s kým to dítě mít:-) Když se ženě před třicítkou třeba rozpadne vztah, tak to asi těžko bude honit - no znám ženy, co si dítě někde udělaj, bez ohledu na to kdo to skoro vůbec je, ale otázka je jestli to je taky ta pravá cesta že?:-/

0 0
možnosti

ondulino

13. 7. 2010 8:37
Re: mě tam chybí jeden

ale holka nenech se touto diskuzi ovlivnovat...   lepsi si par let pockat nez mit dite  do predepsanych 30ti s nejakym troubou ;-)

0 0
možnosti