Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Londýnské minidortíky upeče pro nevěstu i Praha. Pro sestru dokonce bez lepku

Čas do vysněné svatby se nevěstě Zuzaně krátí. Už ví, kde za měsíc řekne snoubenci své ano, má i svatební šaty a překonala úřední překážky. "Dort podle svých představ jsem si vyhlédla až v Londýně," popisuje tentokrát cestu za svatební nezbytností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LuciJe2

Taky jsem chtěla na svatbu dort z spožený z cupcakes

Taky jsem chtěla na svatbu dort z spožený z cupcakes - tak jsem si je za dva volné večery před svatbou upekla (asi 120 kousků), půl hodinky jsme s kamarádkami strávily vkusným ozdobením a pak jsme je jen naaranžovaly na stojan. Celková doba přípravy patrně zabrala méně času, než u slečny autorky obíhání cukráren.

0/0
12.8.2010 14:46

captain cook

prelozil jsem clanek manzelce a ona vubec nechapu

ze ruzne vehlasne ceske cukrarny odmitly vyrobit tyhle "dorticky", ktere jsou mnohem jednodussi nez nadherne, velke tradicni svatebni dorty. Manzelka rekla, ze pokud ma nevesta mamu, babicku nebo tetu, ktera umi napect babovicky a ozdobit je kremem a polevou, mohla si usetrit behani po obchodech a velikou spoustu penez.

Fotky 5-6-7 "Dorticky z Notting Hill" nazvala jako " typicky vyber cupcakes pro detske party". Posledni fotku okomentovala " to je typicka fotka z nasich zdejsich prazdnin. Mama s detmi upekla cupcakes, spolu je ozdobily, a deti se pak podelily s kamarady."

O prvnich fotkach s velmi atraktivnimi 'cupcakes" zdobenymi bilou nebo tmavou cokoladou a jahodami prohlasila, ze vypadaji mnohem sloziteji, nez ve skutecnosti jsou. Rekla, ze staci umet cist v kucharce jak zachazet s cokoladovou polevou a neni k tomu zapotrebi nositele Michelinovych hvezd ani mozek viteze Nobelovky.

0/0
13.7.2010 12:08

captain cook

Re: prelozil jsem clanek manzelce a ona vubec nechape

oprava nadpisu

0/0
13.7.2010 12:10

s(h)arka

Re: prelozil jsem clanek manzelce a ona vubec nechapu

asi tak....;-)

0/0
15.7.2010 9:47

captain cook

chapu, ze to v Cesku (jetse) neni v mode

ale tyhle "cupcakes' jsou jenom takova pastva pro oci, kterou by zvladla vyrobit kazda jen prumerne sikovna ceska kucharka. "Cupcakes" jsou v porovnani s krasnymi ceskymi, rakouskymi, franzouzskymi dortiky a zakusky spis zalezitost pro celkem malo zkusene kucharky z anglosaskych zemi. Jsou v mode ve VB, USA, Australii, NZ....kvuli sve jednoduchosti peceni a bohatemu zdobeni.

Tam se prodavaji krabice s komplet vybavenim na "cupcakes": knizka s recepty plna fotografii a napadu na zdobeni, babovickovy plech (casto silikonovy), papirove kosicky, ruzny vercajk na zdobeni dortu a par dalsich kousku kuchynskeho naradi. Zaklad pro cupcakes je obvykle jednoduche testo piskotove, maslove, oriskove, cokoladove atd atd. klidne z receptu ceskych babicek. Po upeceni polit ruznymi polevami, ozdobit podle prani, faqntazii se meze nekladou, dat do papiroveho kosicku a na tac. Kdo umi vanocni pecivo, ten zvladne cupcakes levou zadni.

0/0
12.7.2010 13:31

captain cook

vsechno tajemstvi puvabu je jen ve zdobeni!

Sehnat ruzne ozdobne tacy neni v anglosaskych zemich nijak obtizne; jsou v obchodech s kuchynskymi nebo dortovymi potrebami. Pokud nejsou k mani v Cesku, zadny problem.

Doporucuji najit sikovnou osobu v pribuzenstvu a pozadat, aby narezala pozadovane tvary z hobry. Pak polepit staniolem, prip. dortovymi papiry. Ty ruzne ozdobne sloupky mezi tim jsou nalakovane, papirem nebo staniolem polepene valecky z ruznych matrialu. Hlavne to musi byt dostatecne stabilni . Doporucuji udelat generalku - predem dobre vyzkouset se zatezi nez na to pujdou dortiky. .Dodavam, ze cupcakes byly v anglosaskych zemich tradicne dortiky pro detske party. Teprve v poslednich letech se z toho staly zakusky pro dospele a dokonce i na svatby. Dobrou chut!

http://www.google.com.au/images?hl=en&q=cupcakes+recipes&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=GP86TLLsHcyLkAXU8eC0Aw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDUQsAQwAw

0/0
12.7.2010 13:45

Nanynka Kulichová

No nevim

Na dortu není důležitý vzhled, jako spíš chuť, ne?

Ohledně svatebních dortů mám milou vzpomínku na Ovocný světozor. Byla jsem tam objednat svatební dort. Takový ten lehký ovocný s červeným želé, lesní plody plus tvaroh. Žádné vymyšlenosti, postavičky a tak jsem nechtěla, ten dort je úžasný sám o sobě.

Slečna Speciální Svatební Dortová Manažerka si za něj řekla obrovskou sumu, ale bylo mi blbé šetřit, tak jsem ho objednala. Pořád mi to ale vrtalo hlavou, atak jsem tam zašla znovu a zeptala se normální paní cukrářky, proč je ten dort kudla tak drahý. Že když se podívám na cenu klasického ovocného dortu a třeba ji i zdvojnásobím, tak mi pořád nevychází ta svatební cena.

A ta paní mi popravdě řekla, že svatební dort je dražší prostě proto, že je SVATEBNÍ. Prostě se každý, včetně cukrárny, snaží na svatbách vydělat. Takže jsem stornovala objednávku (4 x dort plus stojan) a objednala 4 běžné maxi dorty...a bylo to 4x levnější. Jediný rozdíl byl, že dorty nebyly nad sebou, ale vedle sebe.

0/0
9.7.2010 19:00

captain cook

Re: No nevim

naprosta pravda. Moje manzelka navrhuje a vyrabi "fascinatory" = takove ty ozdobne tralala z kvetin, peri koralku, zavojicku atd, ktere si damy davaji do vlasu na svatby, dostihy a ruzne podobne prilezitosti. Nedavno s nimi sla na svatebni veletrh a byla nucena zvednout ceny nad normal. Poradatele totiz nauctovali tolik extra za kazdy stul pro kazdou vystavujici firmu v porovnani s jinymi prilezitostmi a veletrhy, ze by jinak proste skoncila v deficitu. To vse jen pro to, ze to byl "svatebni prumysl!"

Jakmile se rekne "svatba", hned je vsechno drazsi.

0/0
12.7.2010 13:59

ValentinaRossi

...

No tak uz je mi vsechno jasne :-), je ji jenom 23... to se potom tyhle myslenkove pochody a priority daji pochopit :-)

0/0
9.7.2010 18:40

Sir Humphrey Appleby

:D

jako fakt jsem se bavil - jak může někdo tolik času a energie věnovat pitomosti jako je svatební dort?  ;-D

0/0
9.7.2010 16:46

Pronovais

Trápení jak hrom

My měli taky svatební dort poskládaný z mini dortíků, ale takovéhle trápení jsme tedy nezažili. Přišli jsme do cukrárny, vyslovili naše přání. Oni na to "není problém, sice to není běžné, ale připravíme kalkulaci a pošleme na mail".  Vše bylo během 2 dnů hotové. A to nejsme v Praze, ale na menším městě!

By mě zajímalo co bude slečna dělat až bude mít po svatbě. Dle článku svatbou žije minimálně rok.....

0/0
9.7.2010 12:51

_m-

Re: Trápení jak hrom

Taky si myslím, že udělat minidortík podle přání není pro žádnou solidní cukrárnu problém. A udělat jich 100 už vůbec ne.

ale reklama je halt reklama;-)

0/0
9.7.2010 13:48

blond.KK

Je to čím dál lepší:-D

příběh nabírá na obrátkách ;-D ;-D ;-D

0/0
9.7.2010 12:21

Tragikomiks

Ženich???

A kdy přijde na řadu ženich??? Zatím o něm nepadlo ani slovo, to je trošku zarážející... ale třeba jí stačí dortíky, šatečky, botičky a panenský závoj, ženich je asi jen do počtu. Bohužel zde platí přímá úměrnost: čím větší "trachtace", tím dřív dojde na rozvod. ;-) Snad se ženich probere ještě před "vysněným" dnem. A je to i jeho vysněný den???!!!

0/0
9.7.2010 12:08

_m-

Re: Ženich???

K čemu ženich?

0/0
9.7.2010 13:48

Zdeněk76

To je trochu moc:

Klekl si na zem, v ruce krabičku, a já přestala dýchat........Při navlečení zásnubního prstýnku vás obklopí aura výjimečnosti......Romantika dostala svou cenovku....no, nechci hodnotit něčí IQ, ale tohle jsou fakt perly. 

0/0
9.7.2010 10:51

ValentinaRossi

...

Ach jo, takovy cirkus kvuli dortikum a vubec kvuli cele svatbe... Nejhorsi je, ze neco podobneho me take ceka, i kdyz bych nejradeji svatbu malou, nejlepe zenich, nevesta, svedkove :-(. Pritel by to taky uvital, jenze jeho rodina si dost potrpi na megalomanske akce a navic jsme uz byli pozvani na 2 dve svatby jeho pribuznych, tak by byla slusnost je vsechny take pozvat, az my se budeme brat... Nedavno jsem to spocitala na min. 60 lidi a vzhledem k zavedenym standardum, nebude mozne to zorganizovat napr. jako piknik nekde na louce :-(.

0/0
9.7.2010 10:51

Zdeněk76

Re: ...

Tak! Vlezla jste mi akorát do rány:-) Loni jsem se ženil. Naše rodiny si také potrpí, ale protože jsme to MY nechtěli, bylo to za účasti dvou svědků. Zkuste to promyslet, co je pro Vás důležitější, zda vzpomínka na hezký den, či spokojené příbuzenstvo.

0/0
9.7.2010 11:02

Zdeněk76

Re: ...

S těmi známými bych si hlavu nelámal...řekněte jim prostě, že vy to budete mít jinak a hotovo. I s tímhle jsme se potýkali, ale rozhodnutí bylo jen a jen na nás.

0/0
9.7.2010 11:23

anžto

a jaké

bude rozvodové menu?:-P

0/0
9.7.2010 10:21

honda_mrkos_pajdusakova

Re: a jaké

:-) zrovna jsem chtěla napsat, že pevně doufám, že nejpozději do pěti let tu budeme mít podobně podrobnou reportáž z rozvodového řízení. I když možná se nastávajícímu do svatby ještě rozsvítí a nebude co rozvádět...

0/0
9.7.2010 10:40

Zdeněk76

...

Jen nechápu, proč se kolem úřednímu úkonu dělají takové ciráty. A když už, tak proč ji dělat stejně jako všichni ostatní? Rozdíly jsou jen v množství vložených financí, ale jinak žádný nápad...Lidi zkrátka nemají fantazii.

0/0
9.7.2010 10:15

anžto

Re: ...

tak když si to tak přeje, tak ať si dělá co chce .-)o originalitu ji zjevně nejde:-)

0/0
9.7.2010 10:24

Zdeněk76

Re: ...

Nemám na mysli originalitu za každou cenu, abych pak mohl všem říkat "podívejte,jak jsem originální". Jde mi spíš o zaběhnuté standardy, kterých se většina lidí drží jen proto, že se to od nich očekává. Mluvím ze zkušenosti, kdy jsem se nakonec setkal s tím, že z toho byli ti zúčastnění nakonec zpruzení.

0/0
9.7.2010 10:37

Zdeněk76

Re: ...

Ale je fakt, že tohle je trochu extrém a zmíněná slečna žije celý život jenom pro tuhle chvíli. A mám pocit, že si to bude chtít alespoň 3x zopakovat.

0/0
9.7.2010 10:40

ocko27

kto je zuzana?

0/0
9.7.2010 9:52

Lumpíí

trapná reklama?

nebo jak jinak to nazvat?

0/0
9.7.2010 9:30

jciurkkrar

Re: trapná reklama?

jj slušná reklama. Takové nejen svatební dorty a nejen z minidortíčků, ale i bezlepkové dělají i další cukrárny v Praze. Třeba takové Cafe St Tropez ve Vodičkové.  V testech mají vždy nejlepší hodnocení, tvrdí o sobě že nepoužívají žádné prášky a náhražky a co vím, tak dokázali jako jediní v Evropě vyrobit dort pro malou holčičku, která byla alergická skoro asi na všechno. Měli byste vidět ta její šťastná očička :-)

0/0
9.7.2010 9:58

Kytickaa

Re: trapná reklama?

Sant Tropez je ale pro horních deset tisíc. Tam si normální pracující člověk nemůže dát vůbec nic. No na svatební dorty mám švagrovou :-) a dělá nádherný.

0/0
9.7.2010 10:57

kabalenka

Re: trapná reklama?

no tak to by bylo akorát pro naší článkovou husičku. Po přečtení předchozí článků by tam přesně zapadla. Nic se jí nezdá dost nóbl a vše je na ní příliš levné.

0/0
12.7.2010 11:27

deusEx

Jooooo

Zuzana je zpet!!! Kdybych se v srpnu nezenil, hned si ji vezmu, holka k pohledani! ;-D

0/0
9.7.2010 9:28

lepidlo999

Re: Jooooo

Ááááá pán má dobrodružnou povahu .... ;-D;-D;-D

0/0
9.7.2010 10:17

dscs

uff

proc lidi vyhazuji tolik penez za svatby?

0/0
9.7.2010 7:41

uix

Re: uff

Treba proto, aby cukrari, kvetinari, majitele svatebnich studii atd nemuseli dostavat socialni davky i z Vasich dani?

0/0
9.7.2010 9:28

Kovis

Re: uff

A proč ne?

0/0
9.7.2010 10:03

ondulino

3x hura povedlo se

tak jsem rada ze se zapletka vyresila a slecna ma vysneny dort.. potom bude nasledovat vysnene misto, vysneny kocar, vysnene saty...ohh to tu bylo uz minule,  no to bude kraaasa, skoda ze me nepozvou ;-)  chapu ze chteji mit pekny svatebni den ale tohle mi uz pripada jak mirna posledlost 8-o

0/0
9.7.2010 7:32

BarikaS

Re: 3x hura povedlo se

souhlasím, taky se letos (4. září) vdávám a vyloženě se tímto blogem bavím, protože si připadám vedle ní jako Marťan - nic z toho takhle neprožívám;-D

0/0
9.7.2010 9:00

derevo

Re: 3x hura povedlo se

Taky mi to už přijde úchylné. 8-o

0/0
9.7.2010 9:16

Zdeněk76

Re: 3x hura povedlo se

Souhlas, přijde mi to přitažené za vlasy......a vysněný ženich bude nakonec zadlužený alkoholik-gambler, stíhaný pro daňové úniky se6-ti násobnými alimenty a veksláckou minulostí. Spíše než růžová svatba by mě zajímalo, koho si beru a jestli mi s ním bude dobře.

0/0
9.7.2010 10:19

Milan_Seliga

No to je sloh...

Nezlobte se na mě, ale to se nedá číst, je to mizerný román za dvacku z trafiky nebo článek?

0/0
9.7.2010 1:57







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.