Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Dětské letní tábory ohrožuje spiknutí babiček

Moje babička, dej jí Pánbůh nebe, předběhla dobu o třicet let. Hygienici teprve teď přišli na to, že na dětských táborech je všechno špatně. Babička to věděla už tenkrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mowgli

a co teprv putaky

cili putovni vylety - v ramci skautskeho tabora jsme se sbalili na cca 4 dny do batohu, ktery si kazdy nesl, zadne doprovodne vozidlo, spali pod sirakem, jen jednou v desnym lijaku jsme byli pod nejakym krmelcem ci co. mela jsem stary tezky spacak, diky kterymu se mi do batohu vesel uz jen kartacek na zuby a mikina, jedli jsme, co se naslo v lese a po hospodach, hrali si na indiany, vikingy, anticke reky... bylo mi osm, devet, deset... nejzabavnejsi a nejpoucnejsi prazdniny meho detstvi

0/0
9.8.2010 15:35

ja-jinek

zkusenosti 1/2

muzu posoudit od mala od 6 let do 16  jsme jezdila  na skautsky tabory  krom 2 let kde jsme byla na jinych od cestovky a mjuzu ric ze na skautsky i kdyzpodstanovy stany  myti v rece ci voudou s reky  (mimochodem nevim jak jinde ale  mi jsme si ji mohli ohrat ale stejne kazdej byl pro reku) vzpominam rada a nikdy se nestalo ze bycvh prijela s anginou ci mela prujem atd  to se neda ric o tech 2 taborech prvni rok jakstak usel ale u druhyho  program typu mate tu papir  a  na ten udelejte obrazek s casti tel ( pomalovat barvou a otisknout) a kde si chlapci a divky  malovali prirozeni a tiskli je tam sice voda tepla jidlo varili kucharky ale  pul dne nuda  a pul dne  navic neni to  tak davno co lidi normalne prali ve vode v rece atd  tak by se meli vzpamatovat todle vymyslel clovek co nikdy na tabore nebyl ci ho to

nenatchlo  meli by se lidi  zamyslet co chteji tabor plny zabavi

programu zazitku i kdyz  maly stany( me to vubec nevadilo) myti ve

studeni vode  

0/0
4.7.2010 18:21

mowgli

Re: zkusenosti 1/2

Uf, no to je drsny. Skoda, ze vam tenkrat do celotaborove hry nezaradili hodiny ceske gramatiky.

0/0
9.8.2010 15:21

sn63

jsem taky babička

ale asi trochu jiná . Hygiena je nutná to v každém případě ale i naši předkové říkali čistota je půl zdraví a já s tím souhlasím ale nezaměnovat pojem čistota a desinfekce . Nic se nesmí přehánět a antibakteriální mýdla jsou dvě věci. Dítě vyrůstající v téměř sterilním prostředí chytne kde jakou nemoc Neni imunní vůči běžným bakteriím . A pak at se nediví maminky i babičky že přijede nemocné i z obyčejného výletu

0/0
30.6.2010 13:31

s(h)arka

z pu´táku nebo z tématického tábora by je švihlo

copak na indiánském táboře, kde spíte v týpí, máte postel a prostěradlo? Od kdy byla v přírodě,kromě horkejch pramenů,teplá voda k mytí? Hygienici se nakazili od svého šéfa Víta...blbnou!!!!

0/0
30.6.2010 12:25

TarasBulba

Jděte se bodnout

Koukám, že ke smazání příspěvku tady stačí i slovo c.h.u.j.o.v.i.n.a

0/0
30.6.2010 11:07

Lapan

Kvóty na tábory jsou hloupost

I když já osobn nikdy táborový typ nebyla - jen jednou jedinkrát sem byla na skautském táboře a nijak mě to nenadcxhlo,ale ani mi to neublížilo. I tak sem si tábornických podmínek užila hodně hlavně na babičině chatě,kde koupelna prostě nebyla a není takže sem si s oborvskou chu´tí užívala "umývarnu" na zahradě u studně a nic se nevyrovnalo možnosti si čistit zuby při měsíčku nebo za ranní rosy. A wc tam také nebylo a není zrovna nejmodernější přesto ten pididomeček  a ještě jedna maličká  chatička v pohodičce ustál někdy i přez 10 lidí a byla legrace i když lidi spali kde se jen dalo a kuchyň byla taky velmi primitivní a jediným zdrojem pro ni byly dovážené plynové bomby přesto sem se tam vyřádila až moc hlavně na kole tam bylo jedinečné. A pak sem měla ještě jedno další místo v Harrachově taky v obyčejné dřevěné chatě bez luxusu i tak mi ta chata bude navždycky milejší než sebeluxusnější hotel - navždycky to bude můj druhý domov i když už to tam zavřeli.

0/0
30.6.2010 10:00

Matetka.kuk

nemám slov

:-P co se to v té ČR děje? To nějaká babička z MZ strávila v dětství táborový pobyt na nějž nerada vzpomíná a hodlá se s tím srovnat tímto způsobem? :-P Je mi z toho zle!;-O

0/0
30.6.2010 8:16

Lapan

Re: nemám slov

Tak moje babičky do téhle kategorie určitě nepatří jelikož si táborových podmínek užily docela dost a byly docela nadšené.

0/0
30.6.2010 10:02

smějící se bestie

***

Přemluvte bábu a dědka ať vás pošlou na tábor.

0/0
30.6.2010 6:44

tinwe666

..

sebevětší peklo jsou některé tábory, (či každý tábor pro některé dítě),měl by si tím podle mě projít každý, je to dobrá škola života, způsob jak se zpřátelit i otrkat.. ale v čisťoučkých postýlkách, s nepřetržitým přístupem k teplé vodě a s kvalitní, dobrou a superzdravou stravou (což je všechno samozřejmě supr..) se člověk dost těžko jaksi otrkává, že..

0/0
29.6.2010 23:22

fitzie

Re: ..

na vojnu s tebou!

0/0
30.6.2010 10:17

Montgomery

Jaroslav Foglar

se musí v hrobě obrácet. Ještě, že se toho nedožil. Rychlé šípy budou zakázány, jelikož tam používají stany nevyhovující EU normám.

0/0
29.6.2010 22:31

s(h)arka

Re: Jaroslav Foglar

asi tak...hnala bych je od našeho tábora holí...za chvíli ještě budou klást podmínku, že tam má být taky bidet!!!!

0/0
30.6.2010 12:26

Paxa

Správně!

Dětské tábory jsou krajně nebezpečné, proč myslíte, že se z generací lidí, kteří na ně jezdili, dožilo dospělosti pouhých pár procent jedinců?

0/0
29.6.2010 21:38

M.Amar

Re: Správně!

CO? Pouhých pár jedinců? Asi jsem Váš komentář nepochopila, my jsme na táborech byli pořád a myslím, že jsme se dospělosti dožili všichni.!

0/0
29.6.2010 22:35

Mychal.B

Re: Správně!

Ale o ironii vám na těch táborech nevykládali, co? ;-)

0/0
29.6.2010 22:53

Jules navždy

Re: Správně!

Nezapomínejte na to, že tábory byly také dobrou příležitostí pro ideologickou indoktrinaci.

0/0
30.6.2010 9:45

fitzie

Re: Správně!

jo jo, hlavně tábory ochránců přírody, do kterých se transformovali ech skauti. tam to bývalo i za komoušů s ranní mší. ;-D;-D dokud je stbáci nevybrali. ;-D

0/0
30.6.2010 10:19

AeroKarel

No co,

kde je dnes ještě občan v EU svéprávný?

Předpisů, regulací, buzerací přibývá geometrickou řadou a na RVHP a socík budeme za chvíli s láskou vzpomínat. Byla to strašná buzerace, ale měla alespoň někde skulinky. EUgenossen z Brusele se je usilovně snaží ucpat. Místní jim zdařile sekundují, ano občas i bruselní hovadnostě umocňují.

0/0
29.6.2010 21:35

adem

ano

božíprázdniny u babičky..., moje babička byla super,ale již nežije .-(  teď nechávám syna občas na víkendy u tety  Aji.

www.kpv12.webnode.cz

0/0
29.6.2010 20:57

Jezdím na neutrál

Re: ano

Je to chválihodná činnost. Ale bacha.... hygienická stanice...finanční úřad... závistivi sousedé. :-/

0/0
29.6.2010 21:22

adem

Re: ano

no  nevím, ale paní to dělá na ŽL povolení má a jen  3-4 děti krátkodobě, jako hlídání a tam  je to rodinné hlídání, takže co si rodiče dohodnou, asi by bylo něco jiné miniškolka nebo tak.....ale když nemáte kam dát kluka a družina mu končila v 16h a já makám se ženou do 17:00. tak radost mít někoho kdo se spolehlivě postará.,..

0/0
29.6.2010 22:10

trilip

krasne

Krasne ze nekdo cte Artura Ransomma.

Pratetu Mariu na vasR^

0/0
29.6.2010 18:18

netbooster

Osobně

navrhuji úplně zrušit stany - není nic hezčího než noc pod hvězdami. A v případě deště a sloty? Správný svazák nepodlehne ničemu! Také bych úplně vynechal mytí a koupání - co je tábornického na nějakém mydlení se v potoce??? A latríny - na co latríny? Správný zálesák si uleví u nejbližší stromu a otře to kopřivou. Případně neotře vůbec. Vdilička, nůž, lžíce ... co to je za výmysly! Člověk dlouhá staletí jedl rukama, tak žádné nešikovné nářadí, hezky do pracky to vezměte!

Ehm... no jo pane vedoucí... ale my jsme tady na letním táboře hry na klávesové a strunné nástroje... a my zase na letním táboře malování, kreslení a modelování... musíme tedy opravdu jako ostatní smrdět, válet se v bahně a chovat jako zvířata?

0/0
29.6.2010 17:59

Jezdím na neutrál

Re: Osobně

To by EU nepřežila. ;-D;-D;-D Jinak máte pravdu. Největší tvrďák si zadnici neutírá vůbec. ;-D

0/0
29.6.2010 18:11

ftf

Re: Osobně

Ale tak klidně přece můžou být tábory ve zděné budově s postelemi a teplou vodou, zaměřené na hru na hudební nástroje nebo třeba na programování.

Ale proč kromě nich nemůžou být měnší dobrodružné tábory pod stanem, s mytím v potoce a "polní" kuchyní, ve které vždy část dětí spolu s vedoucím uvaří jídlo pro celý tábor?

0/0
30.6.2010 15:00

Obludni_K

Když vychováme ze svých

dětí cimprlichy, nebude hrozit že by se "poflakovali" nekontrolovatelně v přírodě, budou se držet hezky v aglomeracích a kamery je budou mít pěkně na očích. A policejní stát si bude chrochtat blahem.

0/0
29.6.2010 17:48

morae

kulatých čtyčicet let

Kulatých čtyřicet let to vydržel vedoucí našeho tábora i se svou rodinou. Na 12 dnů od pondělního rána do další soboty odjížděl rok co rok napřed s námi a u některých vytrvalců i s našimi dětmi. Snídaně s čajem z kotlíku, oběd z místního jzd a večeře, co les dal (buřty na klacku, pomazánky), o víkendu soutěž o nejlepšího sběrače borůvek a následně borůvkové knedlíky. Každý den naložil auto při cestě pro obědy taky táborníkama - vykoupat v tom jzd.

Největší dobrodrůžo bylo kopat strouhu od potoka do tábora "do sprch" - teda pro ty otrlý chlapy mezi 6 a 16 a taky noční bojovka, kdy jsme šli hajnýmu na třešně. Až jako dospělí jsme se dozvěděli, že pronájem stromu je v ceně tábora :o)))).

Díky JN!

0/0
29.6.2010 17:37

Jezdím na neutrál

Re: kulatých čtyčicet let

R^máte nač vzpomínat. Mám strach, že budoucí generace budou znát jen vymezený prostor a Savo. :-/R^

0/0
29.6.2010 18:25

blache

Re: kulatých čtyčicet let

místo jzd kamna uplácaná z kamenů a bahna, sprcha i lednička v potoce a ne teplá tekoucí voda, ale žádná tekoucí voda, nýbrž jen kanystr vody z nedaleké studny...k tomu přespání v jeskyni...tomu říkám tábor a není to ani tak dávno, co jsem ho několikrát absolvovala a jela bych znova :-D

0/0
30.6.2010 9:29

sarahyna

to snad není možné...

To opravdu ještě nikomu nedošlo, že čím sterilněji budeme žít, tím náchylnější budeme k úplně běžným nemocem?

Netvrdím, že musíme být obaleni špínou (ačkoliv ta do 1cm nevadí a pak sama opadá :-) ), ale nic se nemá přehánět. My jsme žvýkali šťovíky, rohlíky brali rukama a koupali se v rybníce. Později spali pod širákem, jedli z jednoho kotlíku a vařili čaj z jahodníku, ale s tolika nemocnými a hlavně alergickými lidmi prakticky na cokoliv jsem se tehdy tedy nesetkala. To až teď, když snad i ovoci zakážeme růst bez sterilního obalu.

0/0
29.6.2010 17:24

Jezdím na neutrál

Re: to snad není možné...

Ne, ne, tu teorii o odpadání máte trochu špatně. Do devíti milimetrů to není špína a po jednom centimetru to odpadává samo. ;-D

0/0
29.6.2010 17:28

sarahyna

Re: to snad není možné...

V tom případě se omlouvám za nepřesnost ;-D

0/0
29.6.2010 17:35

Jezdím na neutrál

Re: to snad není možné...

R^V

0/0
29.6.2010 17:51

tinwe666

Re: to snad není možné...

já to znám, že do centimetru izoluje a pak odpada :-)

0/0
29.6.2010 23:19

kibl96

Re: to snad není možné...

sdilim vas nazor. jako decko jsem bezne "zral" hlinu a domu jsem chodil tak zasvineny ze mne mamka nejprv na dvore omyla hadici, jinak jsem do baraku nemohl. nevim jestli je to kvuli tomu nebo geneticke vybave, ale aj chripku mam v prumeru tak jednou za 3 roky.

0/0
29.6.2010 17:54

Jezdím na neutrál

Re: to snad není možné...

R^

0/0
29.6.2010 17:55

fitzie

Re: to snad není možné...

to je ale docela dost. já se považuju chcípáka, a mám silnější virózu tak jednou za tři roky. můj muž (prázdniny trávil zásadně u babičky) není nemocný vůbec.

0/0
29.6.2010 18:55

Pan Slamacek

co ja si pamatuju

tak kdyz ja zacal jezdit na vodu, tak jsme nemuseli mit ani karimatku. to byl rok tusim 85. ve stanu a spacaku a zima nam nebyla. pozdeji pak prisl onarizeni ze musime mit neco pod sebe. karimatku nebo nafukovacku... tyhle vsechny nesmysly co urednici pripravujou maj sve pozadi... byznys pro nekoho. jinak si toto vysvetlit nejde. myslim ze by uplne stacilo uvest ze na naem tabore se budou deti mit vodou z potoka, zrat z esusu, na karimatce pod stanem a nebo klidne i pod sirakem a ty drahy rodici si vyber co si prejes...

0/0
29.6.2010 17:16

Jezdím na neutrál

Re: co ja si pamatuju

R^R^

0/0
29.6.2010 17:17

Lapan

Re: co ja si pamatuju

To sem musela mít taky,ale já sem to jako jediná z celého tábora neměla - vzala sem si jen jedno plážové lehátko, na to starou deku a starý spacák "mumii" po tátovi a všichni na mě zírali jako na cvoka -  jak můžu spát na tak tvrdym kavalci jenže pak se ukázalo,že je to mnohem praktičnější než stupdní nafukovakčka a moji "MUMII" mi záviděli ještě na gymplu,protože tam sme na jendom výletě spali v chatičkách a ráno byla tak strašná zima,že i péřáky byly na nic jen já byla v klídku ve své "MUMII",která byla sice tenká,ale byla i přez hlavu takže k nezaplacení - sice hodně stará,ale nenahraditelná.

0/0
30.6.2010 10:11

Jezdím na neutrál

Takže asi bude lepší, když místo letních tábobrů

budou děti o prázdninách chlastat, fetovat a poflakovat se po městech??? Bože, co já zažila zábavy na takových táborech, kdy nás ještě nikdo nebuzeroval. R^Ovšem byla ta totalita. ;-D;-D

0/0
29.6.2010 17:12

POToole

Pekne napsane!

Za chvili se bude smet kempovat jenom v hotelu... Ach jo... :-(

0/0
29.6.2010 17:03

Jezdím na neutrál

Re: Pekne napsane!

A to ještě pečlivě prověřeném a ocejchovaném. Rv:-/

0/0
29.6.2010 17:29

kiwi007

Milý cenzore

seber si dukátů kolik chceš, ale tohle mi nedá. Některá nařízení většiny úředníků opravdu hraničí s debilitou jejich autorů!! Opravdu svou "prací" a svými mozkomíšními výplachy přesvědčují veřejnost o "nezbytnosti" svojí práce! Autora takového "chytrého" nařízení bych pověsil za přirození do průvanu, aby se dál nemohl množit. Sorry.

0/0
29.6.2010 16:51

jdobry

Re: Milý cenzore

asi to smazou. I kdyz reakce je to naprosto opravnena. Tohle se jinak nazvat neda.  R^

0/0
29.6.2010 17:02

kiwi007

Re: Milý cenzore

jinými slovy - "dej blbci funkci a on vymyslí ...."

0/0
29.6.2010 17:11

Jezdím na neutrál

Re: Milý cenzore

lejstro... :-/Rv

0/0
29.6.2010 17:17

Jezdím na neutrál

Re: Milý cenzore

R^R^R^R^ vy máte pravdu, ale to se v naší "demokratické" společnosti nenosí. :-/

0/0
29.6.2010 17:13







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.