Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O postiženou Terezku léta nikdo nestál. Teď má konečně novou rodinu

Když Langerovi vezli Terezku zpět do ústavu, odkud si ji poprvé půjčili jen na prázdniny, plakala. "Ona vzadu, já vpředu," vzpomíná její nová maminka. Nenašla v tu chvíli ani odvahu se zeptat proč pláče. "Co bych jí odpověděla, kdyby řekla, že je to proto, že nechce zpátky?"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_ivik_

vzkaz langerovým

Dobrý den paní Langerová,

nenašla jsem lepší způsob, jak Vás kontaktovat.

Ráda bych pozvala Terezku na volnočasové víkendové akce (4--5 ročně) a putovní tábor v červnu, které dobrovolníci z OS Rozrazil pořádají pro děti s postižením. V případě zájmu se mi ozvěte na ivri(at)seznam.cz

Mějte se hezky

0/0
5.8.2010 18:55

KarelV

Aby nově příchozí člen nepřeskočil naši dceru?

... ??? ... tak při této formulaci se mi, vážení, poněkud nadzvedává kufr... :-PRv

0/0
10.6.2010 8:23

KarelV

A ta sebechvála...

Pochvalu si zasloužíme! ... No páni, to je teda povedená rodinka - vážně vzor ctnosti... :-P ... no tak teda jo - já jsem i pro pochvalu ... Ostatně - nikdo jiný si přece Terezku domů nevzal, že...

0/0
10.6.2010 8:26

Maarkéta

Re: A ta sebechvála...

Ta reakce byla pro "Lanolin", měla jsem chuť ho pozvat k nám, když

tak

dráždí ;-)

0/0
12.6.2010 11:07

Maarkéta

Re: Aby nově příchozí člen nepřeskočil naši dceru?

... hm, zní to divně.

Stávalo se že do náhradní rodiny přišlo dítě

starší, no v dětské skupině to nedělalo dobrotu. Zkuste se vžít do

pocitů

každého dítěte ve smíšené skupině... Nedokážu to vysvětlit. Moudré hlavy na Náhradní rodinnou péči ví co říkají, mají spoustu zkušeností. Byli jsme s tím seznámení a tak to vzali.Terezka se díky svému postižení "rovnoměrně opožďuje oproti svým vrstevníkům" tzn. líp si rozumí s mladšími dětmi. Je to složitý :-)  

0/0
12.6.2010 11:14

Eliska06

Naše odpověď

Děkujeme všem za pochvalu

I když jsem na iDNES denně, nejbývám přihlášená, takže jsem neměla potřebné dukáty a nemohla reagovat. Takže ve zkratce:

Lanolin, vy jste mi ale případ :-)  Proč takhle ostře soudíte? Elí není sama, jsou dvě a to je skvělé! Nejmladší je vždy nejhýčkanější, kór v našem věku. Elí je milovaná, o tom žádná. Oravdu jsme to dlouho probírali s psychology. Od první návštěvy Terezky u nás po její přijetí natrvalo uběhlo půl roku...To je podle vás tlačení na pilu? Bylo by lepší necht Terku další rok v ústavu?

 Terezka dělá velké pokroky a pochvalu si zasloužíme. Nejsme sami, máme ještě dva velké kluky kteří nám dle potřeb pomáhají. Představte si že jsou i rodiny kde to prostě klape! To je co? :-) Vašeho kamaráda je mi líto, bohužel 1000 lidí 1000 příběhů. Nesrovnávejte!Terka není mentálně retardovaná, v září nastupuje do běžné školy.To marvinka: jsme skutečně skuteční :-)

Markéta

0/0
6.6.2010 0:40

Eliska06

Re: Naše odpověď

Omlouvám se za překlepy :-)

0/0
6.6.2010 9:36

marvinka

retuš??

Spíš by mě zajímalo, jestli jsou ty příběhy reálné, nebo smyšlené.

Vždyť tady vůbec nejde o nějaký retuš, ale o to, jestli postižená dívka

existuje, jestli to není vymyšlené celé.

(Většina fotek třeba celebrit je retuš, ne?)

0/0
3.6.2010 19:23

Lanolin

kouzelná manipulace se čtenáři

Tisk si jako vždy zahrávává s city čtenářu. Stačí si všimnout privního obrázku, ta krásná "himmelblau" očička (nebeská modř a zářivé). To proboha není ani přirozené, stačí to porovnat s ostatními fotkami. Zase vás lakují Photoshopem a kouzelným příběhem o Popelce. Stejně jako výběr a úprava ostatních fotek.

Ale klidně kašlete na Elišku a obdivujte ty skvělé manžele.;-(

0/0
2.6.2010 19:50

Tobinka

Re: kouzelná manipulace se čtenáři

Chápu, že pokud jste vy zažil odmítání a odnesl jste si z toho hořkou zkušenost, můžete být skeptičtější.

Ale nemyslím si, že by to muselo zle dopadnout u každého.

Já osobně zase znám spoustu jedináčků, kterým rodiče umetali cestičku a v reálném životě jsou neúspěšní a neš´tastní, protože čekají stejný servis od každého.

0/0
2.6.2010 21:40

Lanolin

Re: kouzelná manipulace se čtenáři

Tobinko, podívejte sena první foto, viděla jste svítit tak modře oči? Snad v seriálu SG   a božské vládce soustavy.

Ten problém znám a popsal jsem ho o kousek dole v diskusi. Vy jste ho elegantně přešla a nařkla mne, že se jedná o můj problém který zde projektuji do této situace. Potom ještě chvilku mlžíte situacemi jedináčků abyste nepřipustila, že ten mnou skutečný a popsaný případ by snad mohl ohrozit tuto šťastnou rodinku.

Ani slovem a ani myšlenkou nepřipustíte, že postižené dítě bude potřebovat většinu péče rodičů a na jejich vlastní se sí dostane asi jako zbytků od stolu psovi (přehnaně popsáno).

Tobinko, čtěte, myslete a pak pište (a nelépe zažijte, já toho kamaráda znám hodně let, hodněkrát jsme byli v hospodě a vzájemně si vykecali kdeco) vy je Tobinko plesáte nad skvělými lidmi co se postarají opostiženou Terezku, postižení Elišky ale nechcete vidět. Přeji kldné a hezké spaní bez ošklivých snů.

0/0
2.6.2010 22:26

Tobinka

Re: kouzelná manipulace se čtenáři

"Potom ještě chvilku mlžíte situacemi jedináčků abyste nepřipustila, že ten mnou skutečný a popsaný případ by snad mohl ohrozit tuto šťastnou rodinku."

Hm, která část věty "nemyslím si, že by to muselo dopadnou vždycky zle" vám není jasná?

Ano, vy máte špatnou zkušenost a teď si představujete sebe na místě Elišky. Zlobíte se na  ty lidi, o kterých nic nevíte. Vy jste popsal rodiče, kteří se upnuli na adoptivního syna a biologického odstrkovali. Máte právo se na ně zlobit, ale tohle jsou jiní lidé, rozumíte?

p.s. VŠECHNY fotky na onadnes jsou retušované. u každého článku jsou lidé krásnější, méně vrásčití, štíhlejší a s bělešími zuby... nevím, co bych z toho mohla vyvodit

0/0
3.6.2010 0:06

Tyrrel

Re: kouzelná manipulace se čtenáři

Když se podíváš pořádně, uvidíš že se jí v brejličkách jasně odráží obloha z okna a další věci. Kdyby chtěl fotograf manipulovat s barvou očí, upravil by asi všechny fotky, chytráku...

Tyhle fotky a článek jsou dojemný hlavně obsahem...V

0/0
3.6.2010 2:40

Tobinka

pro Lanolin

pro Lanolin:

Doufám, že rodiče Elišce především vysvětlí, že lidé jsou jedinečné bytosti, které se za žádných okolností nedostanou v "obchodu" a už vůbec se nesmí "prodávat či kupovat."

Už jste několikrát zdůraznil, jak byste to vnímal vy. Je ale skutečně možné, že z Elišky díky tomu vyroste nesobecký otevřený člověk, který si bude vážit zdraví.

0/0
2.6.2010 19:47

Lanolin

Re: pro Lanolin

Ano, můžeme v to doufat. Ale já blízkém okolí zažil něco podobné (nebyla to rodina). Rodiče byli tak nadšení a entiziastičtí a sobečtí, že svému sourozenci pořídili postiženého bratříčka. Do roka do dne kašlali na toho zdravého - dojdi si, co zas chceš, teď nemám čas Alešek (či Kája, nebo Petřík) potřebuje tohle, tak si pro to zajdu a udělej sám. Alešek byl také s DMO a také s retardací vývoje, takže jemu se muselo dělat vše jako malému dítěti.

Vlastní dítě odešlo v 16letech z domu na učňák, pak si udělalo i maturitu, nakone i vysokou - většinu ve vlastní režii, na něj nevybyla peníze a ani láska a péče. Dnes by rodiče zkopal do kuličky a srazil ze schodů, jen postiženého bráchu má trochu rád a lituje ho. Rodiče ale postupně ztrácí peníze a sílu pečovat o postižené dítě.

Tož tak

0/0
2.6.2010 19:59

Lanolin

Re: pro Lanolin

Přípodotek, tek kluk byl a je doposud nejlepší kamarád. Poznali jsme se na průmyslovce a dondes si píšeme a občas se navštěvujeme s rodinami a přáteli.

O své rodině se ani nebaví a dodnes má to stigma.

Takže mi tu nevyprávějte pohádky o dětech z obchodu a jak osmileté dítě vše pochopí. Prostě rodiče si místo něj pořídli jinou hračku a jí se věnovali. Tečka

0/0
2.6.2010 20:12

Tobinka

Re: pro Lanolin

Vy jste to neunesl, možná to Eliška zvládne.

0/0
3.6.2010 22:13

Brundi

Re: pro Lanolin

Jedna rodina to podelala, to ale neznamena, ze to podela i tahle. Z toho vseho, jak litujete Elisku, vam uplne vypadly vsechny prinosy, ktere to ma predevsim samozrejme pro tu postizenou holku, ale zaroven i pro rodice a Elisku. Vyhrotil jste to a odmitate to videt i z jineho uhlu, nez je ten toho vaseho znameho. Vase omezeni, ne Eliscino.

0/0
1.7.2010 9:26

teta1974

Re: pro Lanolin

husty.

mylsim, ze je to DOST podobne, jako byva syndrom hodneho ditete - jedno dite se snazi a maka, druhe fetuje ci jinak zlobi. rodice odstrkuji to "hodne", venuji se tomu druhemu. videla sme to mockrat a vzdy me nastve nespravedlivost vuci lidme, kteir nejsou jen "jaa chci, dej mi". to postizene dite za to treba tolik nemuze, horsi je to u grazlu a manipulatoru

0/0
5.6.2010 15:20

jita

Re: pro Lanolin

Znám to a to sestra nefetovala, nepila, jen je od dost mladší - 6,5 roku a dlouho na ní čekali. Dnes tvrdí, že jsem jsem jí bránila ve skutečnosti jsem se vztekala, proč neutírá nádobí já to v jejím věku už dělala. Spousta věcí jí prošla, protože máma to brala jako kolektivní vinu - nebudu zjišťovat kdo to začal, dostanete obě. Většinou pro mě to bylo horší a trvá to i dnes i když mě je 39 a jí 33. Já s mužem se staráme a oni se starají o její záležitosti a když náhodou něco potřebuji vyběhat na úřadě a ona by to také potřebovala a zapomenu na ní, je zle. Nemohu mít děti a ona teď čeká první a zase je miláček a se mnou se baví jen občas. Nemám tolik času a nesedím doma na zadnici, ale snažím se žít aktivně, k tomu dost práce a starostí. Na koníčky a zábavu mi nezbývá dost času. Jsem ráda, že nejsem sama, ale tohle mě štve od té doby co je na světě.

0/0
29.9.2010 15:36

Gusta Deputát

Velká úcta

a hodně štěstí celé rodině R^

0/0
2.6.2010 19:05

Lanolin

všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Eliška je rodné dítě a Terezka je dítě z obchu, které si rodiče pořídili místo ní (asi zlobila)

Terezce se všichni více věnují (asi už Elišku nemají rádi).

Terzka je kamarádka, ale maminka a tatínek se o ní více sarají = mají ji raději.

To jsem uvedl z pohledu dítěte.

Neobdivujte tak rodiče, ale posuďte stav Elišky. Kdyby rodiče nemohli mít dítě a neměli dítě, tak je to nádherná věc, ale uvádějí své dítě do divné situace. To to tady nikdo opravdu nevidíte? Tenhle pseudo entuziasmus a humanismus jsem v blízké rodině zažil

0/0
2.6.2010 13:04

culka

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Co je obchu?

0/0
2.6.2010 13:15

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

promiňte, mělo to být z obchodu. Teda Eliška je nahrazena holčičkou z obchodu, kterou rodiče nahrazují tu co "nemají rádi".

Omlouvám se za překlep a nesrozumitelnost "mea culpa, mea maxima culpa" . Což jistě nemění budoucnost Elišky. 

0/0
2.6.2010 14:59

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Stejně tak opravuji svoje další překlepy a omlouvám se za ně.

Mne omluvte. ale buďte ale tak laskavi a přestaňte obdivovat rodiče a posuďte stav dítěte jejich krve.

0/0
2.6.2010 15:03

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Je to podobná zhova*ilost, jako třeba provádět adopci chuďátka z Haiti, či Filipín.

Dám svůj život za právo adopce dětí co jsou opuštěné v této republice a adopce jim pomůže vychutnat a užít lásky rodiny k rozvoji dítěte v plnohodnotného občana, který se dokáže starat sám o sebe a případně se i postará o své rodiče v nouzi.

Tohle je jen abnormální gesto. O Terezku se budou starat ještě v důchodu až do své smrtí a co pak? Jejich vlastní děti na tom budou jen bity. Být dětmi, tak rodiče nechám prohlásit za nesvéprávné.

0/0
2.6.2010 15:10

Aksile

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Píšeš to tu už podruhé. Máš pravdu v tom, že to není jednoduché.

 Ale co takhle: rodiče jsou natolik inteligentní, že tohle všechno chápou a snaží se podle toho chovat. Jedna věc je zvýšená péče o fyzické potřeby Terezky, ale něco úplně jiného je citová náklonnost. Tam musí Eliška vždycky cítit, že má navrch. Je to tanec na ostří nože, ale pokud je na to člověk připraven, dá se to zvládnout. Určitě to předem dlouho probírali s dětskými psychology a připravovali se na to.

0/0
2.6.2010 17:06

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Ano já vím, ale některé věci je třeba opakovat dokud si to osatní neuvědomí (i když chápu, že opakovaná lež se může stát pravdou a mne samého to děsí).

Inteligenci rodičů nechci nijak rozporovat, ale emoce jsou silnější a potlačí i rozum. Třeba sami nejsou spokojeni se svou dcerou a tak si pořídí dítě postižené ... no ono je složité bez znalosti a rozhovoru s rodiči udělat závěry.

Buď jak buď doplatí na to Eliška. Poměr lásky dítě poměřuje péčí a pozorností co je mu věnována.

Obávám se, že s psycholgem neprobírali ani fň. když si berou dítě mimo předpisy a tlačí tak na pilu.

0/0
2.6.2010 18:22

morae

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Kdyby mohla maminka mít další dítě, tak by na tom byla Eliška jak?

asi jste nepozorný čtenář - úmyslně si vzali děvčátko na vozíku - ač starší, už teď je "pozadu" za Eliškou. Eliška tedy je a bude stále víc první - první dcera, doteď jedináček už ale nebude jedináčkem - má sestru, kamarádku se kterou se dělí o to dobré a u rozumných rodičů i o to horší. Pravda je ta, že tahle sestřička na ní bude závislá i v dospělosti, ale to by se mohlo stát i u zdravého a vlastního sourozence.

Terezce přeju krásný dětství a spokojený život - mmch. "rodičům" jako by z oka vypadla!

0/0
2.6.2010 18:06

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Kde berete jistotu, že maminka nemůže mít dítě?. Věta: "Jenomže po porodu bylo jasné, že Elišce vlastního sourozence už nepořídí." může znamenat cokoliv, proč se teda autorka článku musí vyjadřovat tak eufemisticky a nemůže jasně říci, proč Eliška nemůže mít sourozence  (zvlášte po tolika zdravých porodech). še probírají do detailů ale tohle je "deus ex machina".

Co by bylo, kdyby bylo je pěkné prbírat, ale k užitku to není.

Proč přejete krásné dětství jen Terezce a ne Elišce? Asi by Eliše pomohla adopce normálních lidí(hodně ošklivě řečeno).

0/0
2.6.2010 18:47

Brundi

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Ja hlavne nechapu, proc by mela pani do clanku uvadet, proc si dalsi vlastni dite uz neporidi. Nicmene dokazu si celkem snadno predstavit, ze v jejim veku a po trech porodech uz existuje dostatek zdravotnich prekazek a rizik, ktera nechce ventilovat v tomto clanku.

0/0
1.7.2010 9:21

culka

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Já tomu fakt nerozumím. Podle toho, co píšete, by mělo být každé dítě jedináček. Moje prvorozená trpí tím, že je její mladší sestra v mnoha věcech šikovnější - můžu se přetrhnout, mám s ní dvakrát týdně odpolední "rande" bez mladší dcery, stejně se trápí. Někdy. Po většinu času jsou báječný tandem. Podle mě to tak chodí v každém sourozeneckém vztahu.

0/0
2.6.2010 18:36

Lanolin

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Milá "culko"   dítě může a nemusí být jedináček. Ale pořídit ke svému dítěti další z obchodu a ještě postižené vyvolá v tom vlastním postupně otázku "PROČ", co jsem udělala šptně, proč maminka s tatínkem věnují většinu času tomu z obchodu a celý život se mu budou muset věnovat a pak tu péči nechají komu?

)*dítě z obchodu berte jako jistou básnikckou licenci, není to vlastní sourozenec, maminka ho nemá v bříšku atp. prostě najednou je tu protože mamince a tatínkovi ruplo v kouli.

0/0
2.6.2010 18:57

teta1974

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevid

velmi souhlasim. nechtela bych to zazit, pokud bych snad coby dite sama po dalsim sourozenci s postizenim netouzila. uz TED je videt, jaka je to diskrepance: rodina se zviditelnuje jen pres dite z obchodu, ono, plus jeho vztah s rodici, je stredem pozornosti. koho zajima, jak je tomu, ktere za nic nemuze?

0/0
5.6.2010 15:22

Ejmi

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Taky si myslím, že "logická" úvaha "pořídíme si adoptivní dítě, ale mělo by být postižené, aby nepřeskočilo Elišku", je docela přitažená za vlasy. Právě tím, že Tereze budou věnovat vyšší péči (i když ji potřebuje), svoji vlastní holčičku přeskočí a to o šílený kus.:-/

0/0
3.6.2010 12:20

Brundi

Re: všichni zde obdivujete rodiče, ale dopad na Elišku nevidíte

Nejak ti z toho vypadl vliv rodicu. Vis, rodice sve deti take vychovavaji, venuji se jim, vysvetluji, pripravuji na nove situace (i starsi zdrave dite musis pripravit na mladsiho sourozence, aby moc nezarlilo na peci, kterou je nutnou kojenci poskytovat).

Moc to hrotis, zdaleka to tak dramaticke nebyva.

0/0
1.7.2010 9:16

kabalenka

Terezka

Naštěstí je Terezka po DMO jen tělesně postižená. Moje sestra, taky Terezka, to štěstí neměla. Má DMO s kombinovaným postižením a to je teprve boj..

0/0
2.6.2010 10:24

Lanolin

Re: Terezka

Jste si jista, že Terezka zde není ani trošinku postižena i mentálně? Případ neznám, ale jsou tam jisté náznaky ... No nechci strašit.

0/0
2.6.2010 15:17

kabalenka

Moc krásný článek

nebýt v práci, tak se rozbrečím

0/0
2.6.2010 10:19

kacinecka

Díky, lidi

Je to krásná holka a vypadá moc spokojeně :-) Díky takovým, jako jste vy, mám pocit, že svět pořád ještě za něco stojí :-) Přeju moc sil, odhodlání a lásky V

0/0
2.6.2010 8:47

Joseph Hallenbeck

Páni

No a takové zprávy se v novinách neukazují palcovýma titulkama.

No opravdu má rodina odemne R^

0/0
1.6.2010 23:39

lucajin

Re: Páni

:-) R^

0/0
2.6.2010 8:44

USA forever

Museli projít testy a školením.

Ale vlastní dítě si můžete upéct kdykoliv, třeba v 15-ti a žádný školení nikdo nikomu nedá. :-P

0/0
1.6.2010 20:11

glider555

Fandím vám

 Vydržte :-)) Hodně štěstí a lásky vám všem  R^R^  

0/0
1.6.2010 18:11

Felipe79

Vážení Langerovi

S rodinou jsem spolupracoval a jsem rád, že se mají všichni dobře.R^

0/0
1.6.2010 15:15

mariol

krásní lidé

V

0/0
1.6.2010 14:34

punčoška

Re: krásní lidé

jo V

0/0
1.6.2010 15:35

Apolena Kolenatá

Re: krásní lidé

stoprocentní soulas....V

0/0
1.6.2010 19:24

szagi

Re: krásní lidé

Vše již bylo řečeno. V

0/0
2.6.2010 10:11

Tobinka

postižené dítě

Osobně si myslím, že je jednodušší postarat se o postižené dítě, než o romské dítě. Romské dítě potřebuje asi mnohem specifičtější péči. Znám ve svém okolí bohužel samé případy, kdy to nevyšlo. Stačí si přečíst upřímný rozhovor s Terezou Boučkovou, z něhož vstávají vlasy: http://www.marianne.cz/clanek/546/sedmnact_let_s_detmi_odjinud.html  

Případně ještě hrozivější případ tého paní, které zemřelo dítě,tak adoptovala ke svým třem synům romsku holčičku. Všechno nakonec dopadlo tak, že jí sociálka sebrala nejen problémovou adoptivní dceru, ale i vlastního syna, který se doře učí a nemá problémy. Na dva starší vlastní sociálka nemůže, ti už jdou na vysokou a je jim víc než osmnáct.

http://www.ahaonline.cz/cz/z-domova/46575/mama-jonase,-ktereho-odtahla-socialka:-syna-ji-sebrali-kvuli-dceri!

0/0
1.6.2010 14:32







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.