Ona

Diskuze

Porod: brutální a krvavé nebezpečí, nebo nejkrásnější zážitek

V porodnici jste jako na výrobní lince, ale doma byste se rodit neodvážila. "Zdravá žena rodí tam, kde se cítí bezpečně," říká v diskusi porodní asistentka Ivana Königsmarková. Porodník Alexandr Barták dává před mateřskými city přednost lékařskému zázemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pandoraziki

27. 8. 2010 18:52
tohoto doktora

" porod je bolestivá, extrémně nebezpečná, krvavá, brutální, hnusná záležitost ". Tak tohoto pana doktora bych u porodu nechtěla, i kdyby mi měl jen otírat z čela pot. Porody mám za sebou dva v porodním centru, které je součástí nemocnice. Jeden s báječnou porodní asistentkou, jeden s báječnou paní doktorkou, žádný klystýr, žádné nástřihy. Oba porody v polosedě. Ani jeden mi nepřipadal nějak zvlášt krvavý, brutální, extrémně nebezpečný nebo dokonce hnusný. Bolestivý, to ano. No a? Není to zas taková bolest, která by se nedala vydržet, i když chápu, že každý má trochu jiný práh bolesti.

0 0
možnosti

blondie76

27. 8. 2010 19:09
Re: tohoto doktora

Je to výrok muže, který do toho nezapojuje emoce v takové míře jako žena, navíc žena-matka. Pokud byl Váš manžel u porodů, tak zcela jistě o tom mluvil jinak před Vámi a jinak, když se ho na to zeptali jeho kamarádi. Před Vámi vyzdvihne ty krásnější momenty zrození dítěte, chlapům se možná (nemůžu to vědět jistě) svěří, že zažil horor na vlastní kůži... Neodsuzovat. Myslím, že tomu lékaři vděčí za život spousta matek a dětí, kteří by bez jeho pomoci tu "bolestivou, extrémně nebezpečnou, krvavou, brutální, hnusnou záležitost" nepřežili. Nevím, jestli totéž můžete říct o IK

0 0
možnosti

Tobinka

12. 6. 2010 22:19
pan doktor

" Argumenty, které nespokojené ženy udávají, jsou v zásadě nepodstatné."

"porod je bolestivá, extrémně nebezpečná, krvavá, brutální, hnusná záležitost."

"Ať si ženy klidně rodí doma! Když mě budí ve tři v noci paní, budu radši, když odrodí doma a nebudu mít pocit, že mi někdo bere nějakou moc."

"Ať si ženy rodí, kde je libo, ať si klidně postaví vedle porodnice domeček a rodí si tam třeba na slámě."  "Musím říct, že když mám za sebou tři porody, jsou tři ráno a paní přijde s papírem, je někdy docela problém být chápavý a odpustit si nějakou tu sarkastickou poznámku

"Až bude dost lůžek i porodnic, které budou na rodičkách existenčně závislé, budeme těm ženám dělat pomyšlení."

0 0
možnosti

Tobinka

12. 6. 2010 22:30
Re: pan doktor

 Tak pan doktor je střelec:-)  Věděla jsem, že někteří porodníci jsou tohoto ražení, ale myslela jsem si, že jim přirozená sociální inteligence káže to na veřejnosti skrývat. 

Pokud bych si mohla vybrat jen mezi tímto panem doktorem a všemi porodními asistentkami světa, tak beru doktora a klidně mu budu na porodním sále říkat pane (nebo vaše excelence, když na tom bude trvat) a přežiju jakoukoliv sarkastickou poznámku, s kterou se vytasí. Ono člověk vydrží v krajním případě na sále i pár facek a když jde o vlastního dítěte, rozhodně nebudu riskovat.

naštěstí i náš zdravotní systém dovoluje jaksi partyzánsky si připlatit, takže můžete mít doktora, který si sice možná taky myslí, že porod je nechutná krvavá záležitost, vy jste hloupá medicíny neznalá kráva a taky by si ve tři hodiny ráno rád ulevil nějakou tou sarkastickou poznámkou, ale za ty prachy se přemůže....

0 0
možnosti

cattiest

31. 5. 2010 9:46
Platby ve zdravotnictví

Já jsem si první porod zaplatila u svého gynekologa a byla jsem velice spokojená, protože se mi věnovali jako nikomu. Druhý porod byl v Podolí, což byla hrůza, ne porod, ten byl OK, doktoři jsou velmi příjemní,  nejhorší byly zde vychvalované porodní asistentky (když mi chtěla přiložit holčičku k prsu, zeptala se, jestli mám obě takový (prsa) i odvětila jsem, že mám doma na věšáku lepší, ale zapomněla jsem se), zajímalo je jen kafíčko a cigaretka. To ale není co jsem chtěla napsat. Když budou vadit poplatky pouhých 30,- Kč ve zdravotnictví, nikdo nemůže čekat zázraky. A taky, že u porodu nejde o matku, ale o dítě a hlavním zájmem mámy by mělo být, aby bylo v pořádku a její povinností je udělat pro to maximum.

0 0
možnosti

Tobinka

12. 6. 2010 14:30
Re: Platby ve zdravotnictví

tak nějak to je

0 0
možnosti

fallbala

28. 5. 2010 20:16
Věc názoru

Podle mě je jen a jen každé ženy věc jak bude rodit. V zásadě by žena po poradě s lékařem měla sama rozumně zauvažovat a rozhonout se jak bude rodit. Jelikož jsem měla v těhotenství dost velké zdravotní problémy, rodila jsem v porodnici a neměla jsem s tím sebemenší problém.

Jinak MUDr. Barták je opravdu super lékař i člověk. Je to můj gynekolog už 7 let a má velký podíl na tom, že mám doma zdravé čtyřleté dítě R^

0 0
možnosti

berusa111

28. 5. 2010 21:30
Re: Věc názoru

Plně s vámi souhlasím, že by si žena měla sama vybrat a rozhodnout se kde a jak rodit, ale myslím si,že by se měla rozhodovat dle selského rozumu. Protože co kdyby se opravdu něco stalo?Co kdyby dítě bylo v ohrožení nebo matka? Já osobně jsem prvorodička a rodila jsem v porodnici,protože jsem měla strach o svoje dítě. Co kdyby třeba přestalo dýchat za jak dlouho by k nám přijela sanitka? V porodnici jsem věděla do čeho jdu. Dokonce jsem odmítla klystýr a nikdo na tom nic špatného neviděl. Když chce někdo rodit v rodinném kruhu(myslím porod doma) tak ať k tomu vytvoří centra, která budou vybavena stejně jako porodnice nebo ať jsou jí alespoň blízko. A stejně když jsem rodila tak tam byla jen porodní asistentka a bylo mi to vysvětleno tak,že porodní asistentky dneska ženu odrodí a doktor je tam jen pro případ nouze.:-)

0 0
možnosti

opportunity

27. 5. 2010 15:42
Divný nadpis

Porod je brutální, bolestivý, krvavý a nebezpečný, a dítě je nejkrásnější zažitek

0 0
možnosti

pesimistka7

27. 5. 2010 8:49
Udělejte si čas

a poslechněte si celý!, hodinový audiozáznam rozhovoru. Článek je nehorázně "vytrhaný" z kontextu. Až dnes jsem na to měla čas a myslím, že by x reakcí nebylo tak plamenných, kdyby se nereagovalo jen na psané slovo.

0 0
možnosti

fitzie

27. 5. 2010 9:20
Re: Udělejte si čas

pesimistko, myslím, že hodně lidí - včetně mě - reaguje spíše na svou osobní zkušenost s gynekology a porodnicemi.

Ona i ta existence nasršených maminčích fór má nějakou příčinu - a ta leží z velké části na straně porodnic. Myslím si, že jsem člověk, který má velké pochopení. Dovedu si představit, jak opotřebení musí být lidé, kteří jsou den co den přítomni tomu, jak kdosi prožívá extrémní bolest, křičí, pláče a prosí o pomoc nebo úlevu. Navíc opravdu jde chvilkama o život, většinou mimina, někdy matky. Přitom jsou to neustále noví a cizí lidé, další a další ženy, kteří přijdou, za tři dny odejdou, a zavře se za nimi voda, bez jakékoliv zpětné vazby (když už, tak se zpětnou vazbou negativní na netu). Je naprosto pochopitelné a zákonité, že personál porodnic rychle vyhoří a začne vnímat těhotné a rodičky jako osobní hrozbu (viz neustálé omílání odpovědnosti a soudu, ačkoliv hrozba odsouzení za lékařské pochybení je v tomto státě stále minimální).

0 0
možnosti

mischplysch

25. 5. 2010 16:27
Nechápu

Nechápu ty české hysterické tanečky okolo domácích porodů. V mnohých zemích záp. Evropy je to běžná součást porodnických systémů, proplácí to pojišťovny a nikdo z toho nedělá takový cirkus. Taky tam rodí doma (kromě Holandska) malé procento žen a někde mají přitom i lepší novorozeneckou úmrtnost, než my, viz Švédsko. Takže to s tou rizikovostí dom. porodů opravdu není tak žhavé.

Česká neinformovaná veřejnost je zmasírovaná porodníky, oficiální státní propaganou a médii a jejich značně negativním náhledem na dom. porody. Přitom málokdo si o tom cokoliv nastudoval a vůbec ví, jak to probíhá jen o zemi vedle.

V takovém Holandsku, Německu nebo Anglii by si ťukali na čelo, proč se se to tad tady tak hrotí.

Vždycky bude určité procento žen, které doma rodily a rodit budou, i kdyby je tady u nás za to kriminalizovali. Čeští porodníci a stát by se měli přestat chovat tak nadřazeně a umožnit ženám, co je normální v demokratických zemích.

0 0
možnosti

pesimistka7

25. 5. 2010 17:27
Re: Nechápu

S tou masáží je to tady tak nějak oboustranné. Aktivistky dělají zase z porodnic ústavy, kde se na matkách div nedělají pokusy a na rozdíl od lékařů  (- zlých bílých plášťů, PA -tedy ty, co jsou "pro"- mají za neomylné). Nedivím se, že jsou některé ženy z porodnic vystresované, když je někdo takový výživně poinformuje, co na tom, že už se situace leckde výrazně změnila, a navíc to přikoření duchovnem, či filozofiemi (jejich kolegyně zase nabídne zbavení traumatu z porodu či propojení z vesmírem prostřednictvím metod z Ruska a jiná později pro holčičky rituál první menstruace apod....), no, někdo na to slyší. Kde je v porodnicích co zlepšovat, ať se zlepšuje - to snad bez diskuse.

Každopádně přejde-li odpovědnost na PA a matka bude řádně poučena o rizicích, které s sebou její rozhodnutí nese (stran předem nezjistitelných komplikací, apod.) a přesto do toho půjde, tak ať, ale za sebe, po svých osobních zkušenostech bych pro to "ruku nezvedla" (a dost lidí v oboru vzdělaných také ne).

0 0
možnosti

zvorka

24. 5. 2010 23:50
porod

narození dítěte a porod není totéž - tak to mi někdo vysvětlete jak se vlastně dítě narodí. Rodila jsem dvakrát a vždycky se mi narodilo dítě.

Jinak pokud bych měla odpovědět na nadpis článku tak první porod (odevzdaně jsem důvěřovala péči lékařů) byl spíš brutální, říkala jsem už nikdy. Druhý v jiné porodnici byl mnohem bolestivější než první trval o několik hodin více, šití i krve bylo hodně Porodní asisteky i lékař byli velmi příjemní  prostředí bylo velmi příjemné, žádné rutijní zásahy  . Věděla sem že dítě za mě nikdo neporodí! A mít čerstvě narozené dítě jěště na pupeční šňůře na břiše byl nejkrásnější zážitek. Nacelí průběh porodu vzpomínám ráda. Rodilabych zas.

Po druhém porodu musím dát za pravdu spíš paní K.

Pan B má určitě pravdu ve větách: "Souhlasím, že bychom se měli snažit ženě vyjít vstříc, aby jim bylo v porodnicích lépe,"  !Rozhodně netvrdím, že v péči o matky není co zlepšovat,"  Fandím tomu, aby se podařilo zlepšit.

 

0 0
možnosti

Kachně

24. 5. 2010 18:32
Před necelými třemi

měsíci jsem porodila - v nemocnici. Už několik let před otěhotněním jsem si četla všechny možné aktuální poznatky, diskuze a zkušenosti s porody. Plánovala jsem si porod ve vodě, žádný nástřih, ani jiný zásah do průběhu. (Sama bych rodit doma nechtěla, bála bych se možných komlikací, ale matky co se tak rozhodla, jsem neodsuzovala.) Postupem těhotenství mi začalo tohle všechno připadat zbytečné a porody doma naprosto nezodpovědné. Myslím si, že každý porod se může zvrtnout a pak už jde o minuty. Já sama měla naprosto nekomlikované těhotenství, začátek porodu byl taky ukázkový a pak se najednou nějak všechno zvrtlo. Všechno dopadlo dobře...

0 0
možnosti

fitzie

24. 5. 2010 19:21
Re: Před necelými třemi

taky jsem si to myslela. pak jsem přišla do porodnice - po osmi měsicích na rizikovém. vrtalo se to, a vrtalo a vrtalo... a doktoři nic. a tak jsem pochopila, že nemocnice není žádná spása. O dva roky později se to v téže nemocnici stalo jiné mamince. A jelikož (málem ne)porodila supervelké dítě a byla mediálně zajímavá, tak své zkušenosti začerstva ještě v porodnici vyklopila novinářům přivolaným aktivním tiskovým mluvkou, zjevně neznalým situace u porodu. A tak se jejím zážitkům, jak hodinu a půl poté, co jí byl nabídnut císař pro nepostupující porod (s nímž okamžitě souhlasila) stále nikdo nepřicházel a její manžel běhal po porodnici a prosil, aby k jeho ženě někdo přišel, dostalo zasloužené pozornosti.:-/

0 0
možnosti

mARKETAVIK

24. 5. 2010 18:16
U nás v Čechách

U nás v Čechách se démonizuje, co je v civilizovaném světě samozřejmostí: že za své dítě a sebe bere zodpovědnost matka. A ta má zvolit  co jí nejvíc vyhovuje.  Jenže doma nám řeknou: Co si to ženský dovolujete samy rodit, když my umíme rodit za vás? Držte káčy klapačku a nekecejte do toho čemu nerozumíte!

Ve světě běžné ženy i hollywoodské hvězdy nebo modelky např. Cindy Crawfotd či Gisele Bundchen rodily doma a nikdo se nedivil.U nás by na takové "nezodpověfdné matky " snad volali policii. Je to pozůstatek komunismu, kdy člověk byl "státní" a nenesl za  sebe zodpovědnost a když ji nést chtěl, bylo to považováno za drzost.

Doktoři jsou tu kvůli matkám a nikoli matky kvůli doktorům. Doktoři mají pomáhat a  vyjít vstříc požadavkům svým "zákaznic". Jenže to by tu nesmělo být socialistické zdravostnictví. Kapitalismus na vás!

0 0
možnosti

mischplysch

25. 5. 2010 16:28
Re: U nás v Čechách

Mluvíte mi z duše, souhlasím.

0 0
možnosti