Diskuze

Rodí se více nedonošených dětí, na péči o ně nejsou peníze

Dětí, které se narodí předčasně, přibývá. Dlouhodobě je Česko v záchraně těchto dětí jednou z nejlepších zemí na světě, ale nedonošenců už je tolik, že na péči o ně přestávají stačit peníze. Lékaři varují, že to příznivé statistiky zhorší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

majajel

22. 7. 2010 11:15
môže

práca pri počítači tehotnej poškodiť?

0 0
možnosti

Jezdím na neutrál

17. 8. 2010 19:25
Re: môže

Pokud je bude přenášet, tak asi jo. ;-D

0 0
možnosti

fitzie

17. 5. 2010 8:33
najít si informace není těžké

http://en.wikipedia.org/wiki/Preterm_birth

mezi rizikové faktory patří: nízký socioekonomický status, nízké vzdělání, matka-samoživitelka, věk buď příliš nízký (pod 18) nebo příliš vysoký (nad 35), rasa (u nás afro-karibské a afro-americké matky ovšem nemáme). Příliš malý časový odstup  mezi těhotenstvími (pod šest měsíců), předchozí potrat provedený chirurgicky, nízké BMI. Významným faktorem pak jsou vícečetná těhotenství.

Nejvýznamnějším faktorem je však bakteriální infekce: stojí za 25-40% předčasných porodů, a to včetně infekce iatrogenní. významné jsou také předchozí nedoléčené vaginózy.

0 0
možnosti

cenzor103

19. 4. 2010 16:42
v tom souhlasím s TOP 09, za to by si měly matky připlácet,

pokud úmyslně plánují ditě do rizikového věku. !!

0 0
možnosti

ladaxxt

29. 4. 2010 21:19
Re: v tom souhlasím s TOP 09, za to by si měly matky připlácet,

ony si za to připlácejí, když se to stane.., neměj péči..

0 0
možnosti

Andel13

14. 4. 2010 9:47
Věk není nejčastější příčina

Dobrý den vážení, po přečtení příspěvků musím konstatovat, že je to opravdu žalostné, o čem se tu vůbec píše. Většina z Vás vůbec netuší o čem píše. O předčasně narozených dětech, rizikových a patologických těhotenstvích jsem přečetla za poslední 2 roky opravdu hodně. Jednou z nějčastějších příčin předčasného porodu je infekce a ne žádný věk a u velkého procenta - tuším že až 40 % se nikdy na příčinu nepřijde. Psát tu o tom, že věk je hlavní přičinou je dle mého názoru nesmysl. A když tu píšete, že si za to ženy můžou sami, uvádím příklad - žena 29 let, zdravá, dárkyně krve, pokud je nutná barva kůže - tak bílá, vzdělání VŠ, žádné zdravotní komplikace, operace apod., otěhotněla do 3 měsíců po vysazení antikoncepce a výsledek - předčasný porod v 26. týdnů pro odtok plodové vody, porodní váha 870 gramů, apgar scóre 8-10-10 - důvod nezjištěn. PS: Doktoři dokonce tvrdí, že předčasně narozené děti mají vyšší IQ.

0 0
možnosti

cenzor103

19. 4. 2010 16:44
Re: Věk není nejčastější příčina

29 let je pozdě, zeptejte se lékaře, kolik je ideální věk pro dítě. Řekne Vám něco kolem 23 let. !

0 0
možnosti

vestec

12. 4. 2010 10:16
Rodí....

A vůbec hledá někdo příčinu,proč to vlastně tak je??A kde je ten zakopaný pes?? 

0 0
možnosti

lopucho

12. 4. 2010 10:40
Re: Rodí....

v článku je to psáno, věk a umělé oplodnění

0 0
možnosti

Brad Pittbull

11. 4. 2010 21:53
Dnešní přechemizovaná,

přestresovaná doba nahrává odolnějším druhům. Obávám se, že bílý typ člověka je na vymření.. 

0 0
možnosti

vestec

12. 4. 2010 10:18
Re: Dnešní přechemizovaná,

Ani né bílý je hloupý honba za chimérou a ten tmavý pohoda a žít co nejdéle hihi.

0 0
možnosti

Hucul

11. 4. 2010 3:17
Na zachranu nedonosenatek nejsou penize...

... ale CR cpe rocne 80 mil. korun do pomoci Afghanistanu.

0 0
možnosti

HammerLang

11. 4. 2010 11:45
Re: Na zachranu nedonosenatek nejsou penize...

Prosím vás. Léčba žloutenky jednoho Vietnamce nebo Mongola příjde české zdravotnictví na 300tis a že takových případů je. A co teprv takové těhotné Ukrajinky s HIV a plebs z Jugoslávie, Slovenska a Kavkazu se syfilisem. Jo když je v posledním stádiu čeká se jen na smrd a tito ještě šikanují sestry. Léčba 2,5mil a čeká se jen na smrt. Nenechat si sem lozit tyto a ty nemoci se tady nevyskytují prakticky vůbec! A ušetří se tady miliardy za jejich léčení a to nemluvim o ušlém zisku nemocných, to už jde do desetimiliard.

0 0
možnosti

Kresinka

10. 4. 2010 17:52
Statistika

by nám prozradila, kolik procent nedonošených dětí se narodilio, komu, jak a kdy. Proč, na to neumí nikdo odpovědět. Ale všechny ty debaty na téma : odložte mateřství, je čas, zdravé dítě se narodí ženě i okolo čtyřicítky, mateřství si více užijete, atd. považuju za naprosto zcestné. Jistě, nemusí to být zrovna v osmnácti, ale proč s tím páry tak otálejí, nechápu. To je asi stejná logika, jako že starší páry se méně rozvádějí. Není to tak, spíše je to naopak, mladí jsou víc přizpůsobiví a to je pro manželství nutná vlastnost. Mladí jsou též zdravější rodiče a tak skutečně nevím, na co lidé čekají. Asi si chtějí nejdřív"užít", ale čeho ?

0 0
možnosti

opportunity

10. 4. 2010 20:09
Re: Statistika

Cestování, budování kariéry. Pak si chtějí založit rodinu, vyberou si byt, vyřídí hypotéku... a najednou zjistí, že když vypadne jedem příjem, těžko to utáhnou.

0 0
možnosti

net.Xtreme vrací úder

10. 4. 2010 12:23
Jsem optimista

Medicínu je třeba zlepšovat a svým způsobem je dobře, že se rodí více nedonošených dětí, je více císařských řezů, je dokonaljší péče o předčasně narozené i různě nemocné (včetně  genetických postižení).

Jsem přesvědčen, že ve vzdálené budoucnosti budeme schopni opravovat chyby v našem genetickém kódu a potomky "pěstovat" in vitro, čímž se nebezpečí předčasného porodu zcela eliminuje.

Takže pokud chtějí mít postžení děti, jen do toho, pokud bude chtít lidstvo přežít, bude muset najít účinou léčbu.

0 0
možnosti

FraMauro

9. 4. 2010 20:51
Jsem matkou nedonošeného dítěte

Po několika málo příspěvcích jsem vzdala čtení téhle diskuse. Jen jsem Vám chtěla napsat, že jsem matkou nedonošeného dítěte  - strávili jsme na jipce a následné péči měsíc a půl - teď je malému skoro rok, je naprosto zdravý, a já děkuju všem, kteří nám pomohli. A jsem fakt vděčná, že jsem narazila na jiný typ lidí, než který se obvykle vyskytuje tady :-)

0 0
možnosti

mahas.7

9. 4. 2010 21:09
Re: Jsem matkou nedonošeného dítěte

Souhlas. Lépe bych to neřekl.R^

0 0
možnosti