Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šedesát procent lidí jde k lékaři, až když mají problém

Češi zanedbávají preventivní prohlídky. Například většinu pacientů s rakovinou by však šlo zachránit, kdyby přišli včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

nojo

nebylo cilem regulacnich poplatku prave tohle?

0/0
19.2.2010 16:56

Brundi

Pristu praktickeho lekare...

K praktickemu lekari jdu jedine tehdy, kdyz uz mam vlastni diagnozu. Moje posledni navsteva u nej (pomijim ty, kdy mi jen dal nejake razitko nebo sestra tetanovku), se odehrala v tomto duchu: -Pane doktore, cim dal tim casteji me nesnesitelne boli hlava. Je to vzdy tepava bolest pulky hlavy, zhorsuje se v odpolednich hodinach, k tomu na zvraceni, vecer jsem uz uplne odrovnana, snesu jen klid, teplo a chlad. - Hmhm. Tak ja vam zmerim tlak a dam vam zadanku na krev. -A pane doktore, nemohla by to byt treba migrena? -Hmhm. Tlak mate dobrej. Migrena? No, mohla by... -A nemohlo by to byt treba od antikoncepce, co beru? -Od antikoncepce? No, ja nevim. Co berete? (Rekla jsem nazev, doktor hleda v pocitaci...) - To tu nemam. Nespletla jste ten nazev. - Nespletla (hlaskuju nazev pripravku, jeste asi 2x tvrdi, ze to tam nema, nez to konecne najde). - Jo, tady to mam. (dobu studuje pro nej neznamy lek) -To by asi mohlo byt. Tak ji zkuste vysadit, ne? -Tak jo, dekuju.

A pak tam jdete na prevenci..

0/0
18.2.2010 19:22

Hucul

Svedsko jako PRIKLAD???

Svedske zdravotnictvi a pacientovu uvedomelost bych nechala stranou. Nejaky feministicky orientovany vohnout zavedl prevenci proti zenskym rakovinam zdarma, ale chlap, ktery chce kontrolu rakoviny prostaty nebo treba tlusteho streva, vyplazne 150 nebo 300 SEK za preventivni prohlidku!!! Dentalni pece je pak z gigantickych dani (maji v nich zahrnuto i zdravotni pojisteni) zcela nehrazena a tak neni vyjimkou, ze i lide se slusnymi prijmy jako vysokoskolsti profesori, maji uplne shnile a olezle zuby. Nehlede na to, jak jim ted vesele umirali pacienti na praseci chripku pote, co je lekarsky personal odbyl, ze jim nic neni a at jdou domu. Pripady, kdy se v LDNce necha upadla starenka valet na zemi, dokud neskonci pauza na kafe, snad uz ani nebudu zminovat.

0/0
11.2.2010 10:11

Jezdím na neutrál

Re: Svedsko jako PRIKLAD???

Už se blížíme......

0/0
12.2.2010 9:39

pavelpat potřetí

Určitě je to výsledek komunistů?

Není to spíš tím, že je nám v současnosti vtloukáno do hlavy, že NIC není zadarmo? Resp. už to mám z daní jednou zaplacené Rv

0/0
11.2.2010 7:58

m+a+t+y

prevence

Tady je taky ten problem,ze bez svyho lekare nemuzu skoro nic,u doktora sem nebyl 5 let,ted vim ze bych mel jit na ockovani proti tetanu,protoze jsem rocnik 85,ale nemam v Praze praktickyho lekare,toho mam jeste na Morave kam vubec nejezdim,kdyz sem na netu nasel ockovaci centrum,tak mi rekli ze musim mit nejakou zadanku nebo co.Kdyby to slo treba ze bych mohl k jakymukoli doktorovi v Cesku,bylo by to lepsi,data by si stahl z toho IZIPU,ten mam uz jakou dobu,ale proste nejde to,kazdej uprednostni pacienty ktery ma u sebe v kartotece a nemuze se podivat do toho IZIPu.:-(

0/0
11.2.2010 3:57

chudacek.blbecek

Re: prevence

Žádanku Vám napíše kterýkoliv obvoďák, i když u něho nejste vedený. Musí Vás totiž ošetřit, takže si nechte od známého nějakého pražského doktora doporučit a běžte k němu.

0/0
12.2.2010 10:21

Tobinka

prevence

Hm, já jsem se o prevenci pokusila několikrát. Vždycky mi doktoři (kožní, gynda) řekli, že se moc pozoruju...

0/0
10.2.2010 18:22

Jezdím na neutrál

Re: prevence

Na gyndě jsem pravidelně a nikdo se mi nediví a kožní??? Prevence na kožním??? To Vás jako prohlíží, jestli nemáte pupínky?

0/0
11.2.2010 8:56

Green Tea

Re: prevence

Jaký smysl??? Může Vám zachránit život! O zhoubném melanomu a nutnosti

nechávat si kontrolovat znaménka jste nikdy neslyšel?

0/0
12.2.2010 16:54

Jezdím na neutrál

Re: prevence

To pozná každý obvoďák.... to nemusím zdržovat kožaře. ;-)

0/0
13.2.2010 9:06

IfčaX

Re: prevence

Tomu nerozumím. Ke gynekologovi se snad jednou za rok na prevenci chodí zcela běžně, ne? A pokud přijdu, že už jsem u něj rok (no, v mém případě spíš sedm, ale to už je jiná věc) nebyla, takže je už zase na řadě - tak řekne, že se pozoruju? Maximálně pozoruju kalendář, když už...

A prevence na kožním?

0/0
11.2.2010 9:03

chudacek.blbecek

Re: prevence

Pokud nemáte nějaký atopický ekzém nebo jinou dlouhodobou kožní nemoc, jaký má smysl prevence na kožním? Gynekologa změňte, pokud vás nezve každých 9 měsců.

0/0
12.2.2010 10:23

Green Tea

Re: prevence

Jaký smysl??? Může Vám zachránit život! O zhoubném melanomu a nutnosti nechávat si kontrolovat znaménka jste nikdy neslyšela? smutné...

0/0
12.2.2010 16:53

chudacek.blbecek

Re: prevence

Viz příspěvek Jezdím na neutrál výše.

0/0
16.2.2010 15:39

Montgomery

Preventivka

Od te doby, co si může zaměstnavatel vybrat firemního doktora pro závodní preventivní péči (šetříme) se naše firemní preventivka smrskla do cca 7-10 minut (včetně vyšetření sluchu v kabince). Naposledy se mi nepodíval ani do huby. Asi šetří i ty klacíky. Je to prostě jenom úřednický výkon pro zaměstnavatele. :-/

0/0
10.2.2010 16:23

sluni-sluni

Re: Preventivka

mám svého doktora, a zaměstnavatel najednou přišel s tím, že bude místnost,kde asi tak jednou ročně přijde doktor a všechny zkontroluje - jako závodní lékař.... každé "vyšetření" trvalo asi tak 5 minutek, a něco po mě ženská chtěla vědět, tak jí bylo řečeno že je jí do toho houby - že za těch pět minut co se  mi věnovala, tak určitě z toho něco vydedukuje a když budu něco potřebovat tak půjdu za svým obvoďákem a ne mlátit prázdnou slámu s ní

0/0
10.2.2010 17:51

Jezdím na neutrál

Re: Preventivka

Přesně tak, já za zvážení + změření tlaku + pokecu, že mi nic není, zatáhla 500, abych mohla odevzdat papír v zaměstnání. Rv

0/0
11.2.2010 8:40

chudacek.blbecek

Re: Preventivka

Neplatí závodního lékaře firma? Nebo nejste pojištěná?

0/0
12.2.2010 10:24

Jezdím na neutrál

Re: Preventivka

;-D;-D Když Vám firma prohlídku nechce zaplatit, tak nezaplatí. Žádný zákon firmám nepřikazuje platit vstupní prohlídku. A z pojištění vstupní prohlídka také neplyne, to je Vaše věc, nejste nemocný, aby to platila pojišťovna. Chcete zaměstnání? Ano. Potřebujete vstupní prohlídku? Ano. Tak si ji zaplaťte. Nechcete si ji zaplatit sám a dobrovolně? Vezmeme jiného pracovníka, který si ji zaplatí velmi rád sám. ;-D A mnohé firmy nemají svého závodního, proč taky? Takže prohlídku Vám udělá Váš obvodní.!

0/0
13.2.2010 9:10

vůle

Julínek

Z jakých statistik asi vycházel Julínek, když tvrdil, že zneužíváme doktory a je potřeba zavést regulační poplatky. Samozřejmě, že z žádných. Jen si přál zdůvodnit poplatky (okrádání lidí) a tak si to všechno vymyslel. Tady se najednou píše, že 62% lidí chodí k lékaři až když jim něco je. Nakopat Julínka i s tou jeho rodnou stranou. Gauneři.

0/0
10.2.2010 16:00

tyna.michalova

Re: Julínek

Nechci se Julinka zastavat, ale on resil zneuzivani ze strany nudicich se nezamestnanych a duchodcu, kteri si chodili k doktorovi popovidat a ti ostatni tam proste museli cekat a nezbylo jim, nez nadavat, ze je u doktora plno. Kupodivu to zafungovalo - na chvilku, nez kraje poplatky zacaly vracet, pak se vratily i stare casy do cekaren a jsme tam, kde jsme byli.

0/0
10.2.2010 16:22

HrubesaMares

Re: Julínek

jako kazda statni regulace: kvuli 5% simulantu buzeruje zbylych 95% lidi. mmch. poslanci maji zdravotni peci zdarma Rv

0/0
19.2.2010 16:58

ichta

To se lehce rekne

To je porad chodte za doktorem se sebemensim podezrenim, zdravy mate jen jedno, ale kdyz je cloveku opravdu zle, ma treba nejake podezrele priznaky (zdurele uzliny atd., zavrate ....) Tak se ne neho skoro vzdy divaji jako na simulante a jsou neprijemni, ze jim tam leze a kde prisel na to, ze by to mohlo byt neco vazneho. Vetsinou udelaji s dudlanim nejake jejich obvykle vysetreni a poslou cloveka domu. A clovek si to priste rozmysli nekam chodit, i kdyz je mu jeste hur.

0/0
10.2.2010 15:47

rapideyemovement

Re: To se lehce rekne

Přesně...taky mám stejnou zkušenost...

0/0
10.2.2010 16:37

jednicka12

Re: To se lehce rekne

Ano, mohu potvrdit, mám obdobné zkušenosti.

Například: Bagatelizování problémů odbornými lékaři skončilo až ve chvíli, kdy mi sklouznul 5. bederní obratel po křížové kosti a zvenčí už byl hmatný 1,5 cm schůdek. Předtím jsem pořád slyšela komentáře jako "v zádech bolí každého".

A můj registrující praktický lékař a prevence: "Co bych na vás prohlížel? Ve vašem věku vám stačí gynekologie a mamograf." Tehdy mi bylo 50 a od té chvíle jsem tam znovu nešla. Praktiků je málo, nejsou spokojení finančním ohodnocením a možná i z toho plyne jejich nezájem o málo placenou prevenci. Závodní preventivní péče = kapitola sama pro sebe...

0/0
12.2.2010 9:32

chudacek.blbecek

Re: To se lehce rekne

To už asi záleží na doktorovi. Doporučuju web znamylekar.cz tam si můžete svého doktora najít a podívat se, jak jsou u něj spokojení jeho další pacienti.

0/0
12.2.2010 10:26

AceBird

Platit za zdravotní péči

Řešením je platit za zdravotní péči. Ale skutečně platit, tzn. nejen směšné poplatky, aby to tak vypadalo, že se platí, ale hlavně, ať je to zadarmo. Preventivní prohlídky zdarma a kdo na ně chodí, dostane v následné péči výraznou slevu, protože pro zdraví něco dělá.

Třeba by lidi chodili, kdyby zjistili, že je to zadarmo. Když je to teď zadarmo, tak to není nic moc rozdíl proti tomu, že zaplatí za jinou návštěvu 30 kč, které mu hodný pan hejtman z cizí kapsy zase vrátí. Zdravotnictví je prohnilé.

0/0
10.2.2010 15:47

Fiara.L

Re: Platit za zdravotní péči

Třeba se jen lidé bojí,aby nebyli osočeni Julínkem ze zneužívání.Chyba není v doktorech,ale v přístupu MZ a vlády.Zdraví není zboží a tak se s ním nemá kšeftařit.

0/0
10.2.2010 15:59

nova_pipina

prevence

tady se furt točí jen gynda a mammograf  (já na obé chodím 1x ročně), ale co se vůbec nezmiňuje, je fakt, že praktici prostě nedělají prevenci - nepamatuji si, kdy by mě doktroka pozvala na prevenci, aby mi změřila tlak, poslala na krev, moč (cukr, cholesterol, onko markery - mám to v rodě,) nic.

My jsme měli v práci akci, kam pán přišel, a odvezli ho do nemocnice, protože měl cukr XX, tlak XXX, a pomohlo to - hodně shodil, a vypadá OK. Takže možná i ti praktici by se mohli zmínit...

0/0
10.2.2010 13:45

chudacek.blbecek

Re: prevence

Přesně to jsem taky chtěla napsat. Moje obvoďačka určitě preventivní prohlídky nedělá, i tak má plné ruce práce. Ženy k prevenci vychová aspoň ten gynekolog, ale chlapi nic takového nemají, myslím, že tam je to horší.

0/0
10.2.2010 15:30

Fiara.L

Re: prevence

No,za totáče,když bylo vše zdarma,jsem psala týdně 150 pozvánek na prev.prohlídku na gynekologii.Ze 150 pozvaných přišlo maximálně 20 žen.Kolik by jich dnes přišlo k tomu obvoďákovi?

0/0
10.2.2010 16:03

bebina

Re: prevence

Jak nedela, vy jste se ji na to ptala? Jednou za dva roky ma pacient starsi 18ti let narok na preventivni prohlidku u sveho praktickeho lekare a to bezplatne. Ja se tedy se svoji doktorkou domluvim, kdy mam prijit a neni problem, odmitnout vas nemuze. Soucasti prohlidky je i rozbor krve, moci, merzeni krevniho tlaku, prohmatani prsou, zkontrolovani zil atd.

A jak to, ze muzi nemaji sveho lekare? Od 40 let veku by meli mit sveho urologa, ktery bude sledovat pripadne zmeny na prostate. Provede vysetreni pohmatem pres konecnik (to je nejspis ten duvod, proc tam muzi nechodi) a udela rozbor krve. Stejne tak od 15ti let by si muzi meli kazdy mesic sami vysetrovat varlata, tak jako si zeny vysetruji prsa. A krome toho, preventivni prohlidka u praktickeho lekare zahrnuje u muzu tez vysetreni prostaty pohmatem, ale ktery lekar to dela, ze?

0/0
10.2.2010 16:52

chudacek.blbecek

Re: prevence

Ale to je přesně to, co říkám. Kolik žen chodí ke gynekologovi a kolik mužů k urologovi? Ženy chodí na pravidlené prohlídky kolikrát už od patnácti let, kdežto muži až od 40, to už je dost pozdě učit lidi novým zvykům.

0/0
12.2.2010 10:19

tyna.michalova

Re: prevence

Ale doktorka nema zvat vas, vy sama si to musite hlidat, ze jednou za 2 roky na preventivku mate narok. Tak proc se vztekate, ze vas nezve? A pokud to mate v rode, tak tim spis si to hlidejte.

0/0
10.2.2010 16:15

nova_pipina

Re: prevence

Já se nevztekám, i jsem se jí na to ptala, a řekla že to není potřeba...

0/0
10.2.2010 20:01

Kartony

A ty poplatky to ještě zhoršily

Žádný člověk není zdravý; jsou jen lidé buďto nediagnostikovaní, anebo špatně diagnostikovaní. Poplatky odrazují i to málo lidí, kteří by šli k doktorovi od jeho návštěvy. Pokud mají regulační efekt, pak pak má negativní vliv na zdraví pacientů a následkem toho jsou vyšší náklady na dodatečné léčení zanedbaných nemocí.

0/0
10.2.2010 13:13

Jezdím na neutrál

Re: A ty poplatky to ještě zhoršily

Já bych tedy řekla, že poplatky se na preventivní prohlídky nevztahují. ;-):-)

0/0
10.2.2010 13:22

HrubesaMares

Re: A ty poplatky to ještě zhoršily

jo, a proto se u zubare za preventivni prohlidku povazuje az ta druha v roce. A ta prvni -placena- je jaka?

0/0
19.2.2010 17:00

ichta

Re: A ty poplatky to ještě zhoršily

Nejaky poplatky me nevytrhnou, ale spis to, ze tim zabiju pulku dne a jeste se mi pomalu vysmejou s cim, ze je to otravuju. A to clovek ma vetsinou i horsi priznaky nez se kterymi vas posilaji k doktorovi vselijake prirucky ci co si najde na netu.

0/0
10.2.2010 15:50

tibby

...

Když člověk jde k doktorovi a cítí se zdravě, tak mu vždycky doktor dokáže něco najít, proto se bojim chodit k doktorovi jen tak. Je pravda, že já jsem ignorovala zánět ledvin a k doktorovi jsem "šla" až když jsem se nemohla doplazit z obýváku do kuchyně. Protože předtím jsem si pořád vsugerovávala, že "to snad přejde".

0/0
10.2.2010 12:13

chudacek.blbecek

Re: ...

To máte špatného doktora nebo zdraví. Mně doktoři nikdy nic navíc nenašli.

0/0
10.2.2010 15:34

ichta

Re: ...

Tak pak nevim kdo ma spatneho doktora :)

Nikdo neni dokonaly

0/0
10.2.2010 15:57

chudacek.blbecek

Re: ...

A proč? Jsem zdravá, cítím se tak a na nemoci jsem dost mladá. Jasně, nějakou tu angínu jsem měla, ale proč bych měla mít hned rakovinu?

0/0
12.2.2010 10:28







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.