Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset potravin, které se vyplatí kupovat v biokvalitě

Nejlepší by bylo jíst jenom přírodní potraviny bez chemikálií, plné vitaminů. Jenomže "bio" je někdy drahý koníček. Nezbývá než si vybrat, u kterých potravin nám stojí za to utratit víc peněz. Poradíme vám, které to jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Svábedra

Zapálená kuchařka

Zapáné nervíčky na smetanovém clueu se sójovou omáčkou - získaly první cenu za nejlepší recept.

0/0
10.2.2009 13:05

Petr

to s tím "zdravější"

Je marketingové -- dokola omýlané tvrzení.

Ve skutečnosti neexistuje jediná studie která by prokazovala že některá biopotravina / rozuměj srovnatelná, tzn čerstvé mléko a čerstvé mléko, bílý jogurt a bílý jogurt/ byla jakkoliv zdravější než její klasický produkt.

Nejsem nijak proti bio ---- ale je to hlavně o vířě a dost i o "trendu" .

:-)

0/0
12.1.2009 22:29

Marketa

Bio je rozdíl

Kupuju biopotraviny už dva roky a musím říct, že "normální" maso a vejce už nejsem schopna vůbec jíst. Ten rozdíl v chuti je neuvěřitelný, zvlášť u kuřecího. To musí být ale přímo bio, ne jen "farmářské". Bohužel je jen těžko k sehnání.

0/0
10.1.2009 9:59

Re: Bio je rozdíl

Jaká je cena biomasa?

0/0
10.1.2009 10:01

Petr

Re: Bio je rozdíl

no jak u čeho

Kupujeme často biohovězí, je však tvrdší a takové --- nutné jej déle vařit a rozhodně nebývá vždy chutnější než klasika hovězí.

více záleží na druhu plemene než na bio nebo nebio

/ prostě nepodléháme autosugesci, není důvod /

:-)

0/0
12.1.2009 22:33

nata

Biovejce??

Ach jo, co to je zase za nesmysl, že volně pobíhající slepice snáší zdravá vejce??? Snad záleží na tom, čím je krmena, ne?

Koukněte se na dvorek, kde ta slepice tráví den.... šlape si na hlíně ve vlastních výkalech a nic jiného tam není. Takže tady sezobne trus, tamhle sezobne plesnivý zbytek něčeho... To všechno jde do vejce, které s "nadšením" kupujeme na vesnici! Je plné plísní a jiných škodlivých látek. Jsou na to i studie, ve škole na hodinách Zbožíznalství jsem je měla možnost i přečíst.

0/0
9.1.2009 9:56

Martin

Re: Biovejce??

Máte pravdu že může taková slepice sníst,cokoliv,ale pokud má volnější život,více prostoru ,je bezesporu daleko méně stresováno a stres má obrovský vliv na zdraví nejen zvířat,spolu s antibiotiky ktrerým sou mnohdy krmena ve velkochovech,není o co stát ,radeji vejce z vesnice,chut je obrovský rozdíl s porovnáním s konvenčními potravinami.A studie o plísní záleží na každém jedinci,firmě,zemědelci jak přistupuje k chovu a krmení zvířat a jaký jim dávají prostor pro život.Přeji všem život bez chemie a bez stresu.)

0/0
11.1.2009 10:52

geroc

Re: Biovejce??

Poznáš kulový jestli je vejce bio nebo, Je vidět že vesnický dvorek znáš akorát z výprávění,.

0/0
13.1.2009 9:58

TarasBulba

Klíny do palice

Ekologická jatka - no to už mě vopravdu vomej...

0/0
9.1.2009 7:45

bača

bio bio bio

a nezapomente taky na biochůzi a biosledování televize a hlavně čtěte jen bioidnes

0/0
9.1.2009 6:18

kokr57

vážení....

či-li kupovat v bio kvalitě, to co má být normálně samozřejmé nebo si alespoň pamatuji a dobře, že bylo,třeba mléko ve skleněmé lahvi,jogurt jakbysmet, a maso od řezníka, které mi usekl na požádání z háku, mluvím o 60. 70.létech,a dále kupovat v bio to co skoro nejvíce kupujeme:-/ konzumní společnost má jednu bezva vlastnost neustále masáže ovcí trendy věcma(Y) kupuj konzumuj kupujRv 

0/0
8.1.2009 22:07

prognostik@diagnostik

exkrement čili výkal neboli ho.

.vno.Je pouze zbytek závěru využití materiálu a následné vyloučení ze systému aby opě v budoucnosti mohlo být základem pro růst zas materiálu,který bude využit

0/0
8.1.2009 21:49

prognostik

a růst je označován jako život.Takže

všichni jsme vzešli z exkrementu.Jinak,co bylo dřív?slepice nebo vejce

0/0
8.1.2009 21:52

čínský bůh srandy

Re: a růst je označován jako život.Takže

vejce, to je snad jasný, ne?

0/0
8.1.2009 22:07

prognostik

Re: a růst je označován jako život.Takže

já bych taky řekl vejce

0/0
8.1.2009 22:14

Dr. Fe1

Re: a růst je označován jako život.Takže

Všichni jste pitomci ! ! !

0/0
9.1.2009 1:01

Hablutice

Re: a růst je označován jako život.Takže

ta na tuto otázku již existuje odpověď. Na youtube si zadejte: blondýna na stojáka nobelovka a uvidíte, jak to je!;-D

0/0
23.1.2009 14:47

Leona

Za totality

Za uplynuleho rezimu jsem si dala selsky rozum dokupy a nekupovala obri celer a dalsi zeleninu od samovyrobcu/povolil s. Strougal tady v okoli Melnika/.Zatimco v socialistickych prodejnach nazvem ZELENINA meli skrcky z JZD:Rekla jsem si,ze ta zelenina z JZD je zrejme zdravejsi -bud byli lini ci si hnojivo vzali domu a tudiz to uz tenkrat to byly biozeleniny.Myslite si,ze vajicka z vesnice jsou zdravejsi ? Copak uz jsou selky,ktere nechavaji slepice pobihat pro rozlehlem dvore ? Omyl ! Slepicky ziji na malem prostoru,aby nepokalely vydlazdeny dvur a nedej boze,nam nevlettly do bazenu...V zivote bych si od lidi na vesnici vajicka nekoupila!!Vite,cim hnoji zeleninove zahony ? Nechtejte to vedet!!!A kolikrat a jak jsou kontrolovana tzv. biohospodarstvi????Prece jen udeleny certifikat  nestaci!!!!!

0/0
8.1.2009 21:27

hexx

Re: Za totality

To je nesmysl, co jste napsala! Asi neznate normalni vesnici. Rv

0/0
9.1.2009 9:26

apokalypsa

Normalni jidlo je samozrejme bio

Proc se tomu furt rika "bio"? Proste bych pouzil pridavne jmeno: normalni mliko, normalni vajicka, normalni salat. To, co kupujete v obchodech, to totiz neni normalni!

0/0
8.1.2009 21:20

Viktor

maso ve stresu

Informace, že kusy před porážkou by neměly být stresovány a že maso tak bude chuťově lepší je absolutní nesmysl a výplod politicky korektní "humanizace" zvířátek. Taková teorie nikdy nebyla ověřena srovnávacím experimentem.

Zkušenosti ze světa hovoří o opaku! Např. V Thajsku, kde se běžně konzumují psi se jejich optimální porážka provádí takto:  Pes se zavěsí na snyčku provazu (za krk), aby se dusil a pak se umlátí ocelovou tyčí. Takové maso je pak doslova "napumpováno" adrenalinem. Thajci je považují za největší lahůdku!

0/0
8.1.2009 21:16

Andrea

Re: maso ve stresu

Vubec nejsem prekvapena, ze k tomuto prispevku neni zadny komentar. Snad jednou bude cim dal tim min lidi, kteri svuj projev budou vkladat do diskuze timto zpusobem. Precist si nejaky "odborny clanek" a pak jej "prodavat"... Neni lepsi si spise prohlednout video podobne tomu, o cem tu pisete? Kdo vi, mozna byste i nejake vase nazory pote pozmenil.

0/0
8.1.2009 22:06

jana

Re: maso ve stresu

:-©:-©:-©

0/0
9.1.2009 6:27

Mejla

Malí "biopěstitelé" si nelámou hlavu s nějakými normami, neb

mnohdy mají jen pár tříd obecné. Hlavní je, aby to jako BIO vypadalo. A jak se po tom Pražáci cestou na chalupu olizují........

0/0
8.1.2009 20:50

geischa

jo číňani,ty to uměj

Kdyby místo BIO radši pořádně kontrolovali to šmejdové zboží z Asie,to by našemu zdraví rozhodně víc prospělo.Sám formaldehyd,metylalanin,botky z trhu smrdí jak flaška ředidla o hadrech nemluvě.Koupit tam děcku hračku je jak mu koupit jed.Na jedný straně prý přísne kontroly BIO a na druhý nás Číňani pomalu tráví nejen sišeným mlíkem.

0/0
8.1.2009 20:25

česká jahoda

Dejte jahodám i bio toaletní papír

Jo my jsme na pole lili močuvku ať to pohnojí.Mrkvička v tom pěkně rostla i jahůdky.Jen nesmíte zapomenout ty hovínka pořádně umejt.Dobrou chuť!

0/0
8.1.2009 20:15

Shnilá cuketa

bohatá x kontaminovaná

Jak poznám, která potravina je např. bohatá na zinek a která je kontaminovaná tím zinkem?

0/0
8.1.2009 20:01

Viktor

Re: bohatá x kontaminovaná

je to z biochemického hlediska (po Vás) totéž

0/0
8.1.2009 21:18

čínský bůh srandy

asi takhle

kdo chce jíst umělá jídla a podobné věci, tak ať je jí. kdo má ale chuť sníst něco opravdového, tomu nedělá problém si jídlo opatřit

0/0
8.1.2009 19:58

julie

Bio Made in China?

Jinak Bio znamená nepoužití pesticidů a herbicidů v pěstování plodin. Ale že třeba meloun vyrostl na hnojišti a je plný dusičnanů,to je zdravé? Hnůj se používat může v bio výrobě,ale kdo hlídá,kolik se ho použije a zda není zelenina sice bez hemikálií,zato plná dusičnanů?Nemám nic proti bio potravinám,věřím,že alespoň část je jich zdravější,ale vzhledem k ceně by měla být opravdová jistota v jejich kvalitě a jelikož člověk je vynalézavý,jak za co nejmíň co nejvíce.nejsem si jistá,zda všichni bio výrobci jsou čestní a poctiví a za nemalé ceny je jejich produkce stoprocentně v bio kvalitě.Kolikrát ani dodavatelé surovin do bio výrobků nejsou schopni průkazně a poctivě deklarovat bio původ nabízených surovin.Ostatně jako u každého zboží.Navíc hodně surovin přichází z Číny a víme,jak na tom Čína je s kontrolou kvality potravin.

0/0
8.1.2009 19:50

Joooudas

Re: Bio Made in China?

Moooc velkýýýýý, mooooc dobríííí, móooc bijóooo, moooooc sleváááááá ;-D

0/0
9.1.2009 1:44

julie

Bio vejce z venkova?

Napsat - poptejte se na biovejce na venkově...to je taková blbost.Kde je záruka kvality? Slepicím by se neměly dávat zbytky z vývařoven - nebezpečí salmonely, neměly by být chovány s vodní drůbeží - taktéž nebezpečí salmonely, neměly by se hrabat na hnojišti,kam se hází výkaly jiných zvířat a lidské - nebezpečí cizopasníků, žloutenky atd atd. Neměly by dostávat plesnivý chleba,zhnilé ovoce,vykrajované ovoce,staré potraviny.Kde je jistota,že venkovské vejce je bio a hlavně nezávadné?Slepice krmené plesnivým,shnilým,hraboucí se na hnojišti plném psího trusu jsou mnohem nebezpečnějšímy nosnicemi,než ty z velkochovů.Na vesnicích je běžné,že se dá slepici kdejaký zbytek,nehledě na kvalitu,jsou dohromady se psy a kočkami,od kterých chytnou třeba škrkavky,běžně jsou dohromady s husami a kačenami.Když vidím,čím krmí sousedka slepice a v čem žijí.nikdy bych si od ní vejce nekoupila.

0/0
8.1.2009 19:24

jan

Re: Bio vejce z venkova?

Hmm, bomba ... ať mi někdo příležitostně vysvětlí, jak se cizopasník dostane do vajíčka. Jinak když jsme u těch zásad, co vše by se nemělo, tak to máte jako u dětí - dbejte na ně, hlídejte si u všeho čistotu - a máte doma alergika.

0/0
8.1.2009 19:30

julie

Re: Bio vejce z venkova?

Průměrně inteligentní člověk ví,že cizopasník není ve vajíčku,ale po nakažení ho slepice vylučuje trusem,který většinou ulpívá na vajíčkách a odtud je již malý krok k tomu,aby se člověk nakazil.Moje babička neustále trpěla salmonelozou.Až vylučovací metodou nám na veterině potvrdili, že je to neustálou reinfekcí od jejích domácích slepic.Nové slepice.řádně vydesinfikovaný kurník, nářadí,výběh teprve přinesly změnu v jejích problémech.Salmonela zmizela.

0/0
8.1.2009 19:36

Jan

Re: Bio vejce z venkova?

Na druhou stranu i podprůměrně inteligentní člověk nejí skořápky. Prakticky od narození nejíme jiná vejce než domácí a salmonelu jsem chytnuj jedinkát - na koleji v Praze, z bagety v bufetu. Nebyla prošlá. Ale jinak vcelku chápu touhu některých lidí, aby vajíčka snášel nejlépe robot. Ocel je koneckonců ocel. Čistota půl zdraví.

0/0
8.1.2009 19:44

julie

Re: Bio vejce z venkova?

Ráda Vás vyvedu z omylu.Mám deset slepic.Nežijí se psy,krmím nezávadným,mají čistý travnatý výběh.Jen píšu,že ne každe vejce z venkova je nejlepší.

0/0
8.1.2009 19:53

Jan

Re: Bio vejce z venkova?

To mne ale nemáte z jakého omylu vyvádět. Já nikoho nevinil z toho, že má či nemá slepice. Apropos: pes je podle mého názoru čistotnější než člověk, natož slepice, ale to jen tak mimochodem.

0/0
8.1.2009 21:07

julie

Re: Bio vejce z venkova?

Pes je možná čistotný, ale sám si tabletu proti škrkavkám,tasemnicím a jiným cizopasníkům nevezme. A poptejte se chovatelů, kolik jich pravidelně odčervuje.Že je zaškrkavkovaný pes vážným nebezpečím hlavně pro děti, to potvrdí každý veterinář. Pes se sám ani neodbleší a tasemnici přenáší hlavně blechy. Ale to je pro vás asi novinka,jak tak čtu vaše znalosti. Nevím,jakou jste studoval školu,ale veterinu určitě ne.Já ano.O nemocech zvířat a možných nákazách snad něco vím a taky jsem viděla spousty psů,kteří vylučovali trusem obří klubka škrkavek.O kočkách nemluvě, ty se odčervují minimálně,jako by snad cizopasníky ani netrpěly.Opak je pravdou.Trpí jimi stejně jako psi a více.Navíc po psovi trus vidíte,můžete ho uklidit.Kočka ho zahrabe na záhonek a vajíčka škrkavek tam mohou přežívat roky.Stačí pak zeleninu málo umýt.Viděla jsem případy lidí,kteří oslepli z důvodu infekce škrkavkami.Lidé mají různé zdravotní problémy,mnohdy si neuvědomí ale, že za jejich problémy mohou jejich miláčkové.

0/0
8.1.2009 22:22

m

Re: Bio vejce z venkova?

hm, ale tady nežijeme v chatrči mezi slepicema, že...Asi se moc koukáte na televizi:-)

0/0
9.1.2009 9:06

zeto

Re: Bio vejce z venkova?

Vy jste studovala veterinu? A opravdu trváte na tom, že tasemnici přenáší hlavně blechy? To si děláte legraci, že? Nebo jste dost špatně poslouchala. To byste tu blechu musela spolknout a tato pravděpodobnost je opravdu velmi, velmi malá.

0/0
9.1.2009 12:08

julie

Re: Bio vejce z venkova?

Pročtěte si některou publikaci o přenosu cizopasníků mezi zvířaty. Možná jsem to špatně napsala,samozřejmě myslím přenos tasemnice ze psa na psa. Možná bude jednodušší se zeptat některého veterináře.Pes se tasemnicí od jiného psa nakazí tak,že od něj chytne blechu,té jak známo se snaží zbavit tak,že se drbe,olizuje,pokud blechu rozkousne a sežere,nakazí se tasemnicí,protože ta blecha má v sobě vajíčka tasemnice.

0/0
9.1.2009 13:00

Abc

Re: Bio vejce z venkova?

Skorapka je porezni a salmonela postupne pronika dovnitr vejce. Jedina jistota, jak se nenakazit je tepelne upravit. Plati to samozrejme i pro ostatni potraviny, s tou tepelnou upravou.

0/0
9.1.2009 0:13

julie

Re: Bio vejce z venkova?

Jinak samozřejmě nic se nemá přehánět,ale skutečně vejce z domácích chovů mohou být nebezpečnější,než ty z obchodu.Nejsou všichni na venkově takoví,co krmí plesnivým a závadným a vejce jsou pak nezdravá,ale jsou tací chovatelé a proto píšu,že venkovské vejce neznamená zdravé vejce.

0/0
8.1.2009 19:39

Shnilá cuketa

Re: Bio vejce z venkova?

Kura sežere všechno. Dokonce i svou nemocnou kolegyni, pokud tomu nezabraniš.

0/0
8.1.2009 20:07

anonym

pozn.

Malokdo si ale uvedomuje, že pokud plodinu nepostříkate, mužou se na nich vyvijet četné houbové choroby, které produkují mykotoxiny. A věřte že bych radši snědl 20x postříkané jablko než takovýto biovýrobek. [>-]

0/0
8.1.2009 19:17

****

blbosti...

nejlepsi jahody jsou mrazene, pokud se budou dale zpracovavat.

plechovka se kazi, cerstve jsou plesnive uz v obchode na pulte.

co se vyplati kupovat ne zrovna v bio kvalite, ale v "cerstve" kvalite je treba mrkev. Sackova je desna. Trs dele vydrzi v te prijemneji stravitelne forme.

0/0
8.1.2009 19:02

Jouuudas

Re: blbosti...

Jen tak na okraj - největší epidemie žloutenky (hepatitidy A) byla před 30 lety s polských mražených jahod... Rv

0/0
8.1.2009 20:54

kill7

nejlepší vepřové

je když zabijete prase nenápadně zezadu při páření

0/0
8.1.2009 17:47

Mike

Re: nejlepší vepřové

Hehe....to se povedlo;-D

0/0
8.1.2009 21:14

Karin

bio

Souhlasím s tím, co bylo napsáno níže o biojogurtech, taky jsem je jeden čas kupovala, ale vzhledem k tomu, že obsahují škroby (Olma), tak už je neberu, radši koupím jogurt Hollandia, to je panečku jogurt. Krom jogurtů ale biopotraviny kupuju docela často. Jiné mléko než bio už nepijeme, je dražší, ale chutná mnohem víc jako mléko, než ty krabicové hnusy z Kauflandu. Vejce beru od mamky, která má domácí slípky, tam mám jistotu, že ty mají životní prostor, vědí, jak vypadá slunce a jak chutná tráva. Med kupuju zásadně od pana Pintíře ze Šumavy. Maso moc neřeším, protože ho moc nejím. Když vidím ty fláky zapoceného masa v plastových vaničkách válejících se po supermarketech nějak na něj nemám chuť. (; Lidé by měli koukat na to, co kupují, co jedí a ne vždy jen na cenu. Měli by podporovat české výrobce. Také by je měly zajímat podmínky chovu daných zvířat, či způsoby pěstování daných plodin, to je pro mě hodně zásadní věc. Spoustě lidem je to bohužel naprosto jedno...

0/0
8.1.2009 17:44







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.