Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize středního věku: čeká i vás

Se středním věkem přicházejí splíny a mrzutost, v horším případě těžký smutek a deprese. Je to období, kdy si většina lidí uvědomí, že si své dětské či pubertální sny už asi nikdy nesplní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cote d'or

jak pravil Karel Čapek

když vzpomínáme na mládí, mluvíme jenom o tom, že nás tehdy nebolely klouby, ale zapomínáme, že nás tehdy z ledačehos hodně bolela dušička (nebo tak nějak to bylo)

0/0
19.5.2008 21:59

miawallas

No tak nevím

nebylo mi ještě třicet a podle toho, co psali v článku mám pocit, že krizi středního věku už mám za sebou...;-D

0/0
14.5.2008 19:27

barrier

zanedbaný sex

k tomu hulení, kouření a špatné jídlo, sladká voda z plastových lahví a spousta spolykaných prášků  a na depku a krizi jak hovado jste ready! :-/

0/0
14.5.2008 8:02

babacek

Mimo mísu.

Možná někoho bude zajímat léková politika pro rok 2009.

http://www.lidovky.cz/ln-stovky-leku-bez-predpisu-dp6-/ln_domov.asp?c=A080513_214825_ln_domov_mel

0/0
14.5.2008 6:35

Memphis22

vtipné

představil jsem si, jak sfouknu čtyřicet osm svíček a skolí mě krize...

nás trpících maniodepresivní psychózou se to týká taky?:-P:-P:-P:-P:-P

0/0
13.5.2008 22:10

Dr.Ozd

Já mám už od mládí krizi úplně jinou

a sice každé pondělí ráno,když mám vstávat do práce.Pak se to v průběhu týdne postupně lepší a zhruba ve čtvrtek už jsu úplně v pohodě.A nějaký střední věk na to nemá žádný vliv.To je pro mne pouze abstraktní pojem,stejně jako třeba jakási jarní únava.;-D

0/0
13.5.2008 18:05

anžto

a co Z

Z mi přijde lepší, alespoň u některých - doba na šikmé ploše:-)

0/0
13.5.2008 14:45

paskudilek

Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

a ve vyšším věku by měli zvládnout problémy lépe. Proč se bát nějaké krize?

0/0
13.5.2008 12:06

tojsouveci

Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Přesně tak. Každého z nás čekají v životě nějaké problémy, ale čím jsme strší, tím máme více zkušeností a vybudované určité zázemí (zaměstnání, úspory, bydlení, rodinu nebo jen něco z toho) co nám pomůže problémy zvládnout snadněji než mladému člověkovi.

0/0
13.5.2008 13:14

rocky_krysa

Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Cim si starsi, tim se ale rodinne problemy resi hure. Vsechny ostatni problemy se resi lip. Kdyz je zazemi v rodine

0/0
13.5.2008 13:16

paskudilek

Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Někteří starší lidi řeší problémy hůře, protože nemají odvahu něco měnit, jsou pohodlnější. Ale to není věkem, ale povahou.

0/0
13.5.2008 13:30

tojsouveci

Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Myslíš, že rozvod po 20-ti letech je horší, bolestivější než po dvou letech? Já myslím že naopak a to hlavně když jsou v obou případech děti.

0/0
13.5.2008 13:59

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Spis bych to rekl tak, ze rozvod ve 25 letech je mene bolestivy nez ve 45.

0/0
13.5.2008 14:26

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Tak to je otázka....

0/0
13.5.2008 14:42

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapom

Pokud se budeš rozvádět ve 25 a pak ve 45 letech, tak určitě ten druhý bude méně bolestivý.

0/0
13.5.2008 15:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapom

Prosímtě8-o

0/0
13.5.2008 17:47

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapom

Myslim, ze je tezsi znovu zacinat v 45 nez ve 25.

0/0
14.5.2008 8:52

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci li

a proč?

0/0
15.5.2008 18:36

o.kostal

Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

mozna jsou mezi nama lide, kteri se nespokoji pouze s tim zazemim, co mas ty a chteli dokazat a prozit v zivote vic nez ty. Ale podle prispevku jsi dost omezenej, takze skoda diskuze s tebou.

0/0
13.5.2008 18:07

tojsouveci

Re: Re: Re: Tak nevím, ale na špatné věci lidé zapomínají

Tys vůbec nepochopil, co se tím příspěvkem myslelo. Takže to, kdo je z nás dvou omezenější je myslím jednoznačné. Jsi to rozhodně ty.R^

0/0
14.5.2008 8:04

mirek

ja jsem mel nejvetsi krizi tak od 20 do 25

 zivot proste nekonci nejakym cislem , ale smrti...nekteri uz jsou polomrtvi v 45 a jednoduse jsou to zoufalci.

0/0
13.5.2008 12:03

rea

tak jo

Jasně, každý věk má svůj problém. Taky nechápu kluky, kteří tvrdí , že na gymplu to bylo nejlepší - nebylo!!- ani základní ani v mateřské! Nejlepší věk začal na vysoké a po ní - tak do 40. Od té magické 40 mám pocit, že jedu dolů.Problém je v tom, že člověk vidí "konec". Depka ve 20 je strašná, ale má východisko. Ve vyším věku už se jen stále rychleji řítíte do cíle a nejsou brzdy. Už se některé věci prostě "nedají" i kdyby se všechno v dobré obrátilo. Spousta možností prostě postupně přestává existovat, jako když vám vypínají na kabelové televizi jeden program z druhým. V puubertě se ty programy ještě dají zapnout, v 50 ne. V přeji krásné dny

0/0
13.5.2008 10:57

ups

Re: tak jo

Na to, že možností nepřibývá, ale ubývá, se dá taky zvyknout. Jde to. To ubývání je pomalé, a když ho už považujete za standard, tak vás nijak nedeprimuje. Že už ale po čtyřicítce žijete s výhledem na finále, které se vyhouplo nad obzor, to je pravda, toho se už nezbavíte. Ono to pomáhá duševnímu dozrávání.

0/0
13.5.2008 16:43

o.kostal

Re: tak jo

no, ja zazil vrchol v 28, kariera i vse kolem. Vysku jsem nedelal, hned jsem zacal podnikat. Krize pak prisla ve 30 - penize mam, ale zbytek chybel. No a ted jsem jenom vyrovnanej, spokojenej, ale ne stastnej a pochybuju, ze bych do 40 jeste prekonal to, co jsem dokazal do 30ti.Taky kamarady jiz clovek v tomhle veku moc nesezene. Sladka puberta.

0/0
13.5.2008 18:03

Mr_GoGo

Re: Re: tak jo

Presne, do 27 jsem nic neresil, baby byly na druhe koleji, hlavni zabava s kamosema. Potom se zacala parta rozpadat, kvuli lenosti, nebo honbou za penezi a tak prisel cas na zensky. Jenze kdyz vam je kolem 35 a vice, tak sice sezenete mladou holku, ktera se jeste nechce vazat, ale problem je, jak vyjit s jejimi vrstevniky. Tudiz jste odkazani jenom na sebe a to dlouho nefunguje. V pripade, ze touzite po rodine, tak mate nepreberny vyber, od 27 nahoru je hodne zen singlu, ktere si jiz uzily a hledaji trubce, pokud ne, uz vas moc zabavy neceka (jeste, ze je ten sport) :).

0/0
14.5.2008 13:43

rocky_krysa

Krize

Hm tak jsem se dozvedel, ze krize stredniho veku zastihla moji ex o 20 let driv.

0/0
13.5.2008 10:32

Flynn

Re: Krize

No tak to ja mam krizi stredniho veku jiz od 20, t.j. trva mi cca pulku zivota.;-D

0/0
13.5.2008 11:59

white_sadhus

spis je to tvar

(i)

0/0
13.5.2008 10:08

Flynn

Re: spis je to tvar

a pro je lepsi se na spoustu veci vykakat...

0/0
13.5.2008 11:58

Petr

Spis bych to videl na obracene U :)))

0/0
13.5.2008 10:01

tojsouveci

Re: Spis bych to videl na obracene U :)))

R^

0/0
13.5.2008 11:21

tojsouveci

Nesouhlasím

Nevidím jako spodek "U" krizi středního věku. Spíše bych tam viděl období puberty, kdy se člověk nevyzná ani sám v sobě, ani v ostatních a mnohokrát netuší co by vlastně chtěl. Je to tápání, hledání partnera, pochybování sama o sobě atd. "Krize středního věku" je proti tomu brnkačka. Většinou máte práci, jste zabezpečeni, mnozí mají milence, děti odrostlé, tudíž přemýšlíte, zda se rozvést nebo ne. Více starostí nemáte.

0/0
13.5.2008 7:36

o.kostal

Re: Nesouhlasím

trochu dost Ti chybi pohled od jinych - nemuzes na vsechny hazet to, co vidis pouze na sobe

0/0
13.5.2008 7:58

tojsouveci

Re: Re: Nesouhlasím

Tak to asi spíš chybí tobě. Já se pravidelně dívám na různých serverech na problémy druhých. A mladí rozhodně vedou. Logicky. Jestli máš jiný pohled, tak sem s ním....

0/0
13.5.2008 8:44

Honzas

Re: Re: Re: Nesouhlasím

Jak sem napsal níže, věková kategorie 45-50 let nemá nebrázdí internet v takovém rozsahu, jako mládež. Informace máte hodně zkreslené.

0/0
13.5.2008 10:31

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

Jste naivní....;-)

0/0
13.5.2008 11:17

Honzas

Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

To je váš pohled na věc. Já mám krizi středního věku již za sebou a tak mi problémy 20 letých připadají dost banální.

Hezký den! :-)

0/0
13.5.2008 11:58

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

A to je právě důvod, proč to vidíte už zkresleně R^;-D

0/0
13.5.2008 13:04

o.kostal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

kolik ti je?

0/0
13.5.2008 17:59

A

Re: Nesouhlasím

Pubertu nazvat jako nejhorší období svého života??? To snad ne...je kolikrát jankovité, ale přeci jenom krásné...Žádná odpovědnost, žádné starosti, většinou si člověk dělá co chce, nezávislost...pohoda...

0/0
13.5.2008 8:08

tojsouveci

Re: Re: Nesouhlasím

Zkus se podívat na nějaký server pro mladé - třeba zpovednici.cz

Proč by proboha mělo být nejhorší období mezi 45 - 50 lety?!

0/0
13.5.2008 8:42

Honzas

Re: Re: Re: Nesouhlasím

Jednoduše proto, protože Vám chybí informace. Tato věková kategorie nebrázdí internet tak často, jako puberťáci a neventilují své problémy přes počítač.

0/0
13.5.2008 10:29

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

Tak je píší do časopisů a jinde. Jsou psychologické poradny, které občas uveřejňují různé anonymní přehledy atd. Informace rozhodně chybí vám.

0/0
13.5.2008 11:19

Honzas

Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

Příteli až se za pár let naučíte posuzovat problémy i ze strany druhých, přijďte podiskutovat.  

Psychologické poradny poskytují, v převážné většině, pomoc zmiňované věkové kategorii. Že si občas všimnete nějakých publikovaných "přehledů" je jen zlomek naší každodenní práce.

0/0
13.5.2008 12:21

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

Milý příteli, ubezpečuji vás, že se rozhodně umím dívat na problémy z více stran. Nevím v čem spočívá vaše "každodenní práce", ale rozhodně na mě nepůsobíte dojmem, že umíte objektivně posuzovat problémy. Právě naopak. Mám pocit, že vče vidíte pouze se svého úhlu a berete to jako jasnou, jedinou a neměnnou pravdu. Ale to je koneckonců váš problém.

0/0
13.5.2008 13:07

ups

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

puberťáci - zcela jednoduše řečeno - mají ještě skoro všechno před sebou. Lidi v krizi stř.věku mají naopak většinu za sebou, odžitou. To je ten zcela zásadní rozdíl, který ovšem pochopíte, až se dožijete ...

0/0
13.5.2008 16:47

tojsouveci

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesouhlasím

Už jsem se dožil.Přesto naprosto dobře chápu (na rozdíl od vás) problémy mladých. Vy jste je asi už zapomněl nebo vidíte jen sebe a své problémy.

0/0
14.5.2008 8:08

Honzas

Re: Re: Nesouhlasím

Přesně, puberta bylo mé nejlepší období - žádná odpovědnost, žádné starosti, totální nezávislost, klídek, pohodička.

0/0
13.5.2008 10:32

Lisinha

Re: Re: Nesouhlasím

Jo. Nejhorší. Absolutně. Pět let neléčené těžké deprese.

Totiž, každý puberťák má radostně hopkovat po rozkvetlé louce života, užívat nezávislosti, žádných starostí, žádné odpovědnosti. Zamilovávat se, strašlivě trpět pupínkem na čele, užívat sladkých šestnácti - a pokud si na něco stěžuje, je ot nevděčný prevít, protože my zamlada jsme to měli mnohem těžší a puberťák na sebe snaží pouze upozornit skuhráním, místo aby na sebe upozorňoval třeba vynikajícími školními výsledky.

Pak jsem byla nařčena i z toho, že simuluju nervové zhroucení, aby mě lidi litovali a měli mě radši.

Nasrat.

0/0
13.5.2008 10:39

tojsouveci

Re: Re: Re: Nesouhlasím

Oni to ti starší bohužel rychle zapomínají a problémům mladých se smějí, přestože sami tenkrát mnohdy psychicky trpěli. Na špatné věci se prý rychle zapomíná.

0/0
13.5.2008 11:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.