Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdy je čas vyměnit lékaře?

V jeho rukou je vaše zdraví. Jak poznáte, kdy jste se svěřili do péče odborníkovi, a kdy je naopak čas vzít nohy na ramena s změnit lékaře?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dennys

Anno ty jsi tele

Zdravotni pojisteni u nas NEEXISTUJE, platis zdravotni dan a ta se ruzne prerozdeluje. Prijde cas, kdy doktori cesky mluvit nebudou, nebo jen trochu, mozna ne - ani Rumunum a Bulharum se do toho ceskeho socialistickeho bordelu nechce. Dochtori zkratka nebudou - populace starne, dochtori taky, medicinu konci stale mene lidi a jeste mene ji zacne delat. Zubari jsou prvni stupen, okresni nemocnice zavirajici oddeleni pro nedostatek personalu druhy stupen a az se s.r.o.-ckuji fakultky prijde odliv i tam. Ceske zdravotnictvi je momentalne pro lekare po atestaci nevalnou perspektivou na lepsi zivot a za Rozvadovem je volnych mist habadej. Zdravim z Bavor.R^ 

0/0
31.3.2008 2:46

akme

Pojištovny

A co pojištovny, poradíte, myslíte že pojištovny pracují dobře.Vasil z Nedělišť.

0/0
30.3.2008 10:24

abcde

Mengele byl kdysi hadr.

Zločinecký paskvil, co tu dnes existuje ve zdravotnictví kdy pacient je vydíraný nesvéprávný objekt pokusů již vešel do historie.

0/0
28.3.2008 21:40

Mak76

Re: Mengele byl kdysi hadr.

A to jsi asi nezažil to, co se dělo za totáče! :-) Když to občas slyším vyprávět, divím se, co si lidé nechali líbit...

0/0
28.3.2008 22:16

zubokleštič

svobodná volba

Článek má pravdu, ale rady jsou to hraběcí. Sám bych se rád zbavil některých pacientů, se kterými si nerozumím, ale nemůžu jim sehnat nikoho, kdo by je vzal. Zubaři nejsou a nebudou.

0/0
26.3.2008 22:21

Patty

Nelze změnit, neberou

Moje praktická lékařka mi nesedí "lidsky", chtěla jsem přejít jinam, ale na několika místech mi řekli NEBEREME, máme plno. A teď autorko raď :(

0/0
26.3.2008 20:46

Lucouš

Změnit či nezměnit?

Nejraději bych svou doktorku opustila, ale bude ta změna k něčemu? Každopádně k doktorce jdu jednou za čas, obvykle s angínou, tam obvykle přede mnou čekají 3 lidi a já čekám 1,5 hodiny, než si mě pozve do ordinace! Přitom s pacientama je vyřízená tak do 10 minut! Já tam skomírám v horečce, a prostě dřív jak za hodinu a půl se do tý ordinace nikdy nedostanu. Pak tam vlezu a když mám nějaký otázky, tak je na mě ještě hnusná! Minule to bylo ohromě zábavný, než jsem šla na kontrolu, změřila jsem se a měla jsem 37,1, řekla jsem to doktorce, ta se na mě udiveně podívala a zeptala se mě, co mě vedlo k tomu si tu teplotu změřit, tak jsem jí řekla, že to se tak přece obvykle dělá a navíc jsem se necítila nejlíp. Nakonec mi doktorka strčila svůj teploměr tak na 10 vteřit (starej rtuťovej), ten jí ukázal teplotu 34 a řekla mi, že jsem v pořádku. Tak jsem se jí zeptala, jestli nejsu třeba podchlazená když tam bylo 34 a už na mě zase vyjela, "Milá zlatá, 34 je normální teplota!"

0/0
26.3.2008 15:54

paskudilek

Re: Změnit či nezměnit?

najdi si jiného lékaře, tam se zaregistruj a on si vyžádá Tvojí kartu

0/0
26.3.2008 16:25

Jitka

Re: Re: Změnit či nezměnit?

Paskudílek- rady všeho druhu;-D

0/0
26.3.2008 18:11

paskudilek

Re: Re: Re: Změnit či nezměnit?

Někdo chce problémy řešit a někdo si jen stěžovat.:-)

0/0
26.3.2008 19:25

j@ck

pani autorka je pekna teoreticka

"Platíte pojištění, máte proto nárok na perfektní péči"

Mila autorko, to je zasadni omyl. Narok na perfektni peci budete mit, az bude cena za vykon a lecbu odpovidat jeho narocnosti a az si to zaplatite nadrevo z vlastni kapsy. Jinak s vami souhlasim, nejste s lekarem spojena, jdete jinam, ale chci videt kam, kdyz cekaci doby na operaci jsou nekde 1 rok.

0/0
26.3.2008 15:33

krok

Re: pani autorka je pekna teoreticka

máš sice pravdu, ale jen částečně..ani platba na mdřevo nic nevyřeší, pořád může před tebou být dost těch, co si rádi připlatí bokem;-D..mně se osvědčil jiný způsob..s naprostým klidem navštívím státní zastupitelství a podám žalobu pro zanedbání povinné péče;-D..rakovinu plic jsem měl odoperovanou za necelé 4 měsíce, ostatní spolupacienti čekali rok a déleRv..mimochodem, chtěl bych tě vidět platit operaci karcinomu z vlastní kapsy;-D;-D

0/0
28.3.2008 8:59

horda1973

jeden

můj známý doktor mi vysvětloval, že polovinu svého času a invence věnuje výmluvám za chyby svoje, jiných lékařů, sester a systému.Tu drouhou polovinu využije smysluplně pro pacienty. Je to jeho odhad a myslí si, že je v té lepší a zodpovědnější skupině lékařů.    

0/0
26.3.2008 15:18

ippokorny@seznam.cz

Pacienti nejsou předměty a nikdo do nich dopředu ne vidí

Když přijdu k zubaři, můžu mít maximálně zubní kámen a nebo třeba 3 kazy. Časově podstatný rozdíl.

Když přijde pacient k praktikovi, může být opět zdravý či může umírat. Pojišťovny platí málo lékařů, nemají peníze. Solidarita je i to, že si u dobrého lékaře počkám, až ošetří více toho nemocného. Nebo mu má doktor říci, vypršel váš čas, přijďte za půl roku, pokud vám do té doby váš čas opět nevyprší? P.P:

0/0
26.3.2008 15:17

Mak76

Re: Pacienti nejsou předměty a nikdo do nich dopředu ne vidí

Proto si klienta, který přijde na preventivní prohlídku na samotné ošetření (pokud to není opravdu drobnost na 5 minut) objednám, abych na to měl dostatek času... Easy :-)

0/0
26.3.2008 15:19

j@ck

Re: Re: Pacienti nejsou předměty a nikdo do nich dopředu ne vidí

To jde mozna ve stomatologii, na ortopedii nebo chirurgii praskaji ambulance ve svech a krom naobjednanych pacientu tam kazdou chvili chodi akutni - alespon to tak byvalo pred reformou nez jsem odesel, ted uz mne to nezajima

0/0
26.3.2008 15:39

Flynn

Re: Re: Re: Pacienti nejsou předměty a nikdo do nich dopředu ne vidí

ale i na zubni lide chodi s akutnimi problemy.

0/0
26.3.2008 15:46

Flynn

Re: Pacienti nejsou předměty a nikdo do nich dopředu ne vidí

Vyprsel vas cas, resp. vyprsel vas kredit. I s timto jsem se neprimo setkal...

0/0
26.3.2008 15:29

vixen

i kdyz me jeho pece stve, jinde nehledam

Presto ze za

poslednich 6let se muj lekar zhorsil = jeho chovani je az flegmaticke,ale asi to s nim vydrzim. Jednou u nas v praci radil streptokok a tak jsem chtela vyter. Presvedcoval mne

ze zadny vyter neni nutne delat,ze jsem to urcite nechytla. Proste

jsem ho donutila. A co myslite...byl tam :-) Kdyz jsem si volala pro vysledky tak opravdu "flegmancky" rekl

"no neco tam je, prijdte ja vam tom vysvetlim".

0/0
26.3.2008 15:10

Blee

Ha ha ha ukažte mi vy teoretici doktora,

kde nemusím v čekárně tvrdnout víc jak půl hodiny, ha ha ha, ještě jsem takovýho nezažil :-©:-©:-©

0/0
26.3.2008 15:02

Mak76

Re: Ha ha ha ukažte mi vy teoretici doktora,

Máte špatné lékaře... Kromě praktika, tomu bych to odpustil. Chřipky se těžko plánují...

0/0
26.3.2008 15:04

knirek.cz

Re: Ha ha ha ukažte mi vy teoretici doktora,

Protože chodíte stále dokola k jednomu lékaři. Já už ne. :)

0/0
26.3.2008 15:09

jana

Re: Ha ha ha ukažte mi vy teoretici doktora,

Existuje!! Můj teď už bývalý gynekolog měl v ordinaci systém jak na letišti - půl hodiny na pacienta, čekací doba max. 5 minut. Fungovalo to skvěle! Tedy dokud člověku nic nebylo... Během těhotenství mi zanedbal zánět, díky kterému jsem pak strávila týden v nemocnici na kapačkách a málem jsem porodila o 3 měsíce dřív!!! Našla jsem si doktorku, u které sice musím čekat v ordinaci i hodinu a půl, ale vím, že nic nepřehlédne a nezanedbá;-) Je to o kompromisu a člověk si musí uvědomit, co je pro něho důležité:-)

0/0
26.3.2008 22:35

vercingetorix

?????

Na jedné straně chce autor redukovat čekací dobu v čekárně,na druhé chce,aby se lékař svému pacientovi více věnoval,není to střet zájmů?

0/0
26.3.2008 14:38

Flynn

Re: ?????

neni. Myslim, ze tomu dopomohlo i nynenjsi vybirani poplatku u lekare. zatim jsem si toho sobne nejak nevsimnul (po zmene "obvodaka" jsem najednou bezne docela zdravy), ale pry to tak je. A u zubare necekam dele nez cca 5-10 minut (a jsem vyvolan, aniz bych se predem ohlasil-samozrejme pri vcasnem objednani)

0/0
26.3.2008 14:57

Mak76

Re: Re: ?????

A tak to má být.. Pokud u mě objednaný klient čeká déle než 15 minut, vždy se mu omluvím a obvykle jako revanž nabídnu nějaký dárek nebo slevu na ošetření... Na druhou stranu - pokud klient bez omluvy nepřijde na ošetření, platí provozní náklady mé praxe za rezervovaný čas (800,-Kč za půl hodiny) Je nutné poznamenat, že jako zubař si mohu práci dobře naplánovat (u praktika si něco takového nedovedu představit).

0/0
26.3.2008 15:01

XXL

Re: Re: Re: ?????

I u zubaře jsou přece úkony neplánované. Tj. doktorka provede prohlídku zubů, podle toho vrtá. Není-li kaz, tak nevrtá, jsou-li kazy dva, tak vrtá déle.

Ano, jde naplánovat. Prohlédnu zuby a na vrtání objednám na jindy. Takže pacienta pak vezmu přesně - akorát že musí znovu vážit cestu. Takže milerád u zubařky počkám půlhodinu navíc.

Týká se asi většiny oborů, nevím předem, jak dlouho to bude trval. Nemluvím o předem plánovaných úkonech. Pokud plánuji předem tak to spíše znamená, že lidi nevyřídím hned, ale musí čekat třeba dva týdny, měsíc na zákrok. Výhoda?

0/0
26.3.2008 15:08

Mak76

Re: Re: Re: Re: ?????

Ano je to výhoda. Zajišťuje to větší kvalitu. Drobný zákrok mohu samozřejmě provést třeba během preventivní prohlídky, ale rozsáhlejší výplň (min. 30 minut), korunka (60 minut) atd. vždy objednám na jindy, kdy na to budu mít dostatek času...

0/0
26.3.2008 15:14

XXL

Taky nevím, ale lékaři měli vždy pacienty, ne klienty

Klient, to budí dojem komerčnosti. Ale dominantní by měl být vztah pacient - lékař. Klienty bych nechal do bank, i u holiče mívali zákazníky, snad ještě mají - nebo už taky přešli na klienty?

0/0
26.3.2008 15:11

Mak76

Re: Taky nevím, ale lékaři měli vždy pacienty, ne klienty

To je slovíčkaření... Pro mě je pojem pacient příliš submisivní. Já se snažím pacienta - klienta "vtáhnout do děje", poskytnout mu dostatek informací, aby se mohl kvalifikovaně rozhodnout, jaký zákrok si vybere... Ošetření u zubaře není levné, je potřeba vše dostatečně vysvětlit, ukázat na modelech nebo fotkách, aby zbytečně nedošlo k nedorozumění...

0/0
26.3.2008 15:17

Flynn

Re: Re: Taky nevím, ale lékaři měli vždy pacienty, ne klienty

To je chvalihodne. Ale preci pacient neni odbornikem na stomatologii, aby byl 100% schopen rozhodnout, co je nejlepsi. Spise bych videl (a asi to i praktikujete) v tom, ze se dany postup vysvetli, vezmou se + i - dane technoky a konecne rozhodnuti (ze 70%) je na pacientovi.

0/0
26.3.2008 15:33

Baalamut

Výborný návod pro pacienty

Doufám, že se podle těchto rad bude řídit co nejvíce mých klientů - pacientů, je jasné, že léčba je založena na partnerství a důvěře. Je fakt, že jde  o obcodní vztah svého druhu a podle toho bychom se my, lékaři i pacineti měli chovat. Je ale také pravda, že i my, lékaři bychom měli mít tolik sebevědomí, abychom uměli odmítnout hulváty, flákače, kverulanty, kterých je stále dost.

0/0
26.3.2008 14:35

janča

Re: Výborný návod pro pacienty

doktore, a co děláte ne diskuzi, když máte plnou čekárnu lidí ?

0/0
26.3.2008 14:43

Adina

Re: Výborný návod pro pacienty

 naopak si myslím, že  n e j d e  o obchodní vztah, pak by se měla zrušit Hypokratova přísaha8-o

0/0
26.3.2008 14:49

Mak76

Re: Re: Výborný návod pro pacienty

Žádný lékař u nás Hipokratovu přísahu neskládal. Hipokratova přísaha je archaický text, který obsahuje plno dnes nesplnitelných slibů (zakazuje např. operovat žlučové kameny...). Skládá se tzv. lékařský slib. V něm ale není nic o tom, že by lékař měl léčit zadarmo nebo bezplatně. Jinými slovy, medicína je služba a je založena jako jakákoliv jiná služba na obchodních smluvních vztazích (poskytovatel péče - klient - pojišťovna)

0/0
26.3.2008 14:57

Flynn

Re: Re: Re: Výborný návod pro pacienty

no to by mne zajimalo, jaky je smluvni vztah u homelessaka povalujiciho se po delirium tremens na JIPce, kterou jeste zavsivi...

0/0
26.3.2008 14:59

Mak76

Re: Re: Re: Re: Výborný návod pro pacienty

Jasně, ale to jsou marginální záležitosti... Kolik je u nás bezdomovců v poměru k "normálním" lidem?

0/0
26.3.2008 15:03

Flynn

Re: Re: Re: Re: Re: Výborný návod pro pacienty

Dobre recena otrazka, ovsem kolik asocialnich zivlu si samo zdravi nici rapidnim zpusobem oproti ostatnim "normalnim" lidem? Sice nejsem zadny nelida, ale i humanita ma sve meze. Spise by bylo zajimavejsi brat nejenom pomer bezdomiovec/bezny obcan, ale i to same v osetreni. a take jaky je pomer vybranych/vydanych prostredku zdrav. pojisteni/dane u te ktere socialni skupiny. Pak by to byle vice vypovidajici o "potrebnosti" pece. 

0/0
26.3.2008 15:25

zubokleštič

Re: Re: Re: Výborný návod pro pacienty

Já tomu říkám, že si lidé pletou službu a slouhu.

0/0
26.3.2008 22:27

Mirinek

Zadarmo drahé

Prosím, pokud si praktický lékař vezme za vstupní prohlídku (kterou vůbec novykoná, jen napíše do zprávy 2 řádky o Vašem stavu) 400,- Kč, tak co si o tom myslet. Totéž u protvrzení pro starší řidiče, kdy jen dá razítko na napíše "brýle nutné", Opět 400,- Kč. Ani neposlechne sluch, nezměří tlak, co si o tom má jeden pak myslet. Prostě okrádání pacientů a malá domů!!! Na to nemusel studovat. ,

0/0
26.3.2008 14:23

vercingetorix

Re: Zadarmo drahé

Neposlechne sluch?Jak se to prosím dělá,na to budu muset asi studovat!Ale jaký obor,že by paranormální jevy?!

0/0
26.3.2008 14:33

Adina

Re: Re: Zadarmo drahé

 pacient se posadi xy cm od lékaře a ten šušká - jako např. zvýšíme vám důchod, nebo zaplatíte mi 3OO Kč, pak dle toho co důchodce slyší či neslyši zanese do lejster :-)

0/0
26.3.2008 14:51

vercingetorix

Re: Re: Re: Zadarmo drahé

Dík a jak se tedy poslouchá zrak,čich,chuť a hmat?

0/0
26.3.2008 14:54

Adina

Re: Re: Re: Re: Zadarmo drahé

 zrak, čich, hmat - tak jako na obrázku - viz vpravo - stačí jedna do nosu :-P

0/0
26.3.2008 14:56

Chytracisko

Re: Zadarmo drahé

Pacient opakuje to, co doktor říká. Doktor současně poslouchá a vlastním sluchem kontroluje správnost sluchu pacienta. Ještě něco nechápete ;-D;-D;-D

0/0
26.3.2008 15:12

kvikavec

ještě dodatek...

Ještě bych tam dodala, že lékař by vás neměl zastrašovat, že jste hrozně ohrožení a že pokud vám nepíchne tu a tu drahou věc, tak prakticky umřete. Mně se gynekoložka snažila rok nacpat vakcínu proti papilomavirům a vykládala o rakovině a hrozných útrapách, ovšem já jsem se nedala, protože mám nějaké základní ponětí o přírodních vědách a klasické medicíně, tak jsem si něco načetla, zeptala se kolegů lékařů i jiných gynekologů, a pak jsem se jala paní doktorku zpovídat, proč mi vnucuje to a to, když se věci mají jak se mají, tak na mě koukala jak vrána s otevřenou pusou a prej No když máte takový přehled, tak víte, co děláte....nenechte se zastrašit, doktoři dneska dostávají od firem neuvěřitelné věci za to, že vám něco nacpou.

0/0
26.3.2008 14:15

Mar__tanka

Re: ještě dodatek...

přesně stejnou "hereckou etudu" na mě vybalila moje gyndařka, jak je to strááášlivě důležitý, se ve svých pomálu 30ti letech v dlouhodobém (a počítám že i do budoucna dlouhém) vztahu nechat za nějakých 15 tisíc naočkovat....

0/0
26.3.2008 14:21

Flynn

Re: ještě dodatek...

No ja mel zase doktora, ktery chronickou bronchitidu lecil cibuli a pak nejakymi antibiotiky, po kterych jsem permanentne zvracel. a kdyz jsem si, ja bidak, nechal bokem udelat krevni testy (on jen "predepisoval" cibulovy odvar, ale jinak nic), tak s estrasne rozcilil, ze okradam miminka o plicni ventilator. Tak jsem mu udelala papa a nyni jsem spokojeny. Moji mame take podobne "lecil" akutni zapal plic a rentgen plic nechal az po nekolikere urgenci udelat cca po pul roce a pak se "strasne divil", coze na tom rentgenu ma: ("... vy mate zapal plic.../ "... jo, uz pul roku mi marne lecite kasel cibuli...")

0/0
26.3.2008 14:45

vercingetorix

Re: Re: ještě dodatek...

a ještě tu o Červené Karkulce, prosím....

0/0
26.3.2008 14:47

Flynn

Re: Re: Re: ještě dodatek...

zila-byla jedna holcicka, nosila cervene satecky s cepickou, a tak ji rikali Cervena Karkulka...;-D

0/0
26.3.2008 14:50







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.