Diskuze

Antibiotiky se plýtvá, jsou předepisována zbytečně

Jste nachlazení? Máte zánět dutin? Potom máte také velkou pravděpodobnost, že vám lékař předepíše antibiotika. A to i přesto, že nezaberou a ani je nepotřebujete. Tvrdí to nová studie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vanilka81

27. 3. 2008 11:09
antibiotika vždy až po výtěru

můj praktický lékaž i má imunoložka vždy dělají nejdříve výtěr krku a nosu, když jsem nachlazená (k doktoru chodím až s horečkami, jinak se snažím vyležet sama) a v laboratoři vždy určí diagnózu a případnou citlivost. jednu zimu jsem měla štěstí na stafylokoky a streptokoky - můj přítel byl přenašeč. takže jsem si docela poležela. doktor mi vždy s antibiotiky naordinuje denně 1 bílý jogurt s laktobacily pro zachování rovnováhy organismu. já si holt lékaře vybrala dobře...

0 0
možnosti

pavelthelong

27. 3. 2008 20:02
Re: antibiotika vždy až po výtěru

zkuste to same udelat na okresnim meste...nez Vam z labiny dorazi antibiogram s urcenim antibiotik, tak uz davno chodite do prace........a na prepych "vlastni" imunolozky budete muset stejne brzo zapomenout, to se neda z zdravotniho pojisteni normalne hradit. P.S. na ktery predpis se ordinuje jogurt  ???;-D

0 0
možnosti

BenediktSpinoza

26. 3. 2008 15:21
celkem souhlas

:-) nejlepsi to bylo za komancu, tam pacient nemel do lecby co kecat a vymrcovat si a lekari stejne meli jen par druhu antibiotik.... je to tak spravne?:-P;-D

0 0
možnosti

BenediktSpinoza

26. 3. 2008 15:27
no trochu jsem to prepisknul

:-) ale v podstate to je pravda:-) lekari dnes pisou antibiotika zbytecne take proto, ze na ne tlaci pacienti, kteri si mysli, ze sami nejlepe vi co jim pomuze a vsude jsou porad navadeni, ze maji byt lekari rovnocennym partnerem (navzdory svemu nulovemu vzdelani v oblasti mediciny:-P)....a kazdy praktik dnes muze bez problemu napsat antibiotika dle volneho vyberu jako v samoobsluze, drive byla preskripce velmi sesnerovana, volnych druhu bylo jen par, vse ostatni musel schvalovat komise, jejimz ucelem bylo prave omezit vznik rezistentnich kmenu (a take usetrit, samozrejme) :-)

0 0
možnosti

medlinka

26. 3. 2008 10:07
antibiotika

Doktori umi lecit pouze s antibiotiky, nemuzou za to , uci je to tak,farmaceuticky prumysl je jednim z nejvetsich na svete, to je taky na zamyslenou, antibiotika jsou dobra , ale dnes delaji vice skody nez uzitku , jsou predepisovana zbytecne a kdyz prijde do tuheho, nezaberou, staci logicky premyslet, myslite, ze kdyz od malicka davate detem antibiotika ,ze se jim muze rozvinout imunitni system ?nedivejte se na detske nachlazeni jako na neco spatneho, je to prirozene a je k tomu potreba prirozene pristupovat, s vybudovanym imunitnim systemem se nerodime, ten se teprve tvori a antibiotika k tomu neprispivaji

0 0
možnosti

pavelthelong

27. 3. 2008 19:59
Re: antibiotika

takze neco z druhe strany---lekari umi lecit i jinak, ale jsou odmenovani za trzni chovani - nasr**ny pacient s chripkou, ktery nedostal nic jineho nez Acylpyrin je mnohem horsi reklama nez pani, ktera na stejnou nemoc nazvanou (-jenom pro ni-) zanet dychacich cest dostane krabicku antibiotik s cenovkou 1000 Kc - ta vypravi vsude, jak ten pan dochtor je uznalej a sikovnej. A maminky, ktere pospichaji do prace a nechteji s ditetem zustat 5 dni doma, tak ty tlaci na vydavani antibiotik. Vite, ten Vami zminovany  farmaceuticky prumysl tlaci na vas, pacienty. Nesetkal jsem se nikdy s pacientem, ktery by odmitl antibiotika, ale s mnoha, kteri antibiotickou lecbu vyzadovali. Tak proc jim nevyhovet, vime??? .......a ti doktori opravdu vedi, kdy jsou antibiotika potreba a kdy ne, verte tomu.........

0 0
možnosti

Yeback

25. 3. 2008 22:18
Nejlepší je česnek na břicho a ve dvou roztírat...

.;-D

0 0
možnosti

le provocateur

26. 3. 2008 9:28
Re: Nejlepší je česnek na břicho a ve dvou roztírat...

R^;-D

0 0
možnosti

hlenin

25. 3. 2008 19:37
Lékaři jsou posedlí předepisováním antibiotik

Při nachlazení nebo chřipce si lehnu a ležím, dokud nejsem zdravý. Místo léků používám česnek a cibuli. Piju horký čas, a jím spousty ovoce. Funguje to a bonus je ten, že člověk nemusí v horečkách cestovat k lékaři.

0 0
možnosti

007alfik

25. 3. 2008 20:05
Re: Lékaři jsou posedlí předepisováním antibiotik

Tak moment, trochu si to pleteš. Nachlazení a chřipka jsou virózy, na ty se antibiotika nepředepisují, když už, tak antivirotika. ATB patří na onemocnění bakteriálního původu - angína, záněty cest dýchacích, v případě zanícených ran atd. Na chřipku by ti ATB nikdo nepředepsal. Ta se léčí jinak. Postel a citronový čaj bohužel nemusí vždy stačit, záleží ale samozřejmě na průběhu onemocnění.

0 0
možnosti

007alfik

25. 3. 2008 19:02
Antibiotiky je lepší šetřit...

Antibiotika jsem neměla tak asi 10 let:-) Mám asi štěstí, jsem docela zdravá, ale starala jsem se jako aupair o 4-letého kluka v Německu a ten měl ATB za rok mého pobytu 7x!!!!!!!!!! A rodiče se velmi divili, proč mu jaksi nezabírají. A divil se i doktor, který mu na angínu předepsal i troje různé. Bylo mi ho moc líto, ale v tomto se nedalo jít proti rodičům. TI chtěli to nejlepší, tak malému furt lili do krku ty sirupy a strkali prášky...Ach jo.

0 0
možnosti

Jan Žižka z HK

25. 3. 2008 18:14
kecy kecy. Záněty léčit paralenem je pěkná blbost

Rv

0 0
možnosti

medlinka

26. 3. 2008 10:21
Re: kecy kecy. Záněty léčit paralenem je pěkná blbost

samozrejme, paralen snizuje horecku a ta je pri lecbe velmi dulezita, takze paralen pouze privelkych bolestech, nebo teplote nad 39 nebo kdyz horecku spatne snasime napr. fibrilni krece,jinak teplotu nesnizovat, ta nam pomaha a to dnes vedi i lekari, je potreba se potit

0 0
možnosti

Josef

25. 3. 2008 17:29
Antibiotika

Mého syna kdysi doktorka antibiotiky otrávila. Jednoduše ho předávkovala a vytvořila mu umělou leukemii.;-€

0 0
možnosti

le provocateur

26. 3. 2008 9:20
Re: Antibiotika

Zrejme se jednalo o ATB na bázi chloramfenikolu. V určité době se tato ATB hojně používala, pak se zjistilo, že cca u jednoho z 30.000 pacientů vznikne tzv. aplastická anémie (i při běžných dávkách) a od té doby se s nimi velmi šetří s použitím na úzce vymezenou skupinu infekcí.

0 0
možnosti

Mira

25. 3. 2008 16:38
Plýtvání

Vím, že tohle nemá celkem moc společného s článkem o ATB, ikdyž něco taky. Je jasné, že ATB je třeba dobrát do konce, jenže mě celkem nezabraly a tak jsem dostal jiné. Obrovské balení, ale po týdnu mi lékař řekl, abych je přestal brát. A to je to, co mě trápí. Každej ví, co stojí léky peněz a přitom se s nimi  nesmyslně plýtvá velkými baleními. Jsou léky, které si koupím v lékárně, třeba proti chřipce, nebo nachlazení, užívám dle přiloženého návodu, ale jakmile je mi lépe, končím a zbytek je na vyhození. To samé platí i u různých mastiček, vodiček a jiných léčiv. Myslím, že by se výrobci měli nad tímto zamyslet a začít dělat menší balení.!

0 0
možnosti

vanilka81

27. 3. 2008 11:16
Plýtvání - souhlas

s tím souhlasím. já měla zas problém s kapkami do očí na alergii, 14 dní po otevření ztrácejí účinnost, lahvička je velká a chodit si každý 2 týdny pro kapky je nesmysl. naštěstí existuje řešení - teď mám 30 jednorázových plastových ampulek...

myslím, že léky na akutní stavy by měly být také baleny po malém množství. ony ty akutní stavy nebývají tak časté...

0 0
možnosti

Petr

25. 3. 2008 14:53
zanet dutin

Musim rict, ze nelecit zanet dutin antiobiotiky, to bych nepral ani svemu nejvetsimu nepriteli. Trochu mam obavy, z jakeho informacniho zdroje ten clanek cerpa.

0 0
možnosti

sebe

25. 3. 2008 15:21
Re: zanet dutin

uz jsem to chtel taky napsat...

neni nad laickou osvetu  :(

0 0
možnosti