Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset důvodů, proč vstát z pohovky a začít běhat

Chcete se dostat do kondice? Nebo shodit nějaké to kilo? Ideální cestou, jak dosáhnout obojího, je běh. V mnoha lidech vyvolává tento nejpřirozenější druh pohybu značnou nechuť - a iDNES.cz se to rozhodl změnit. Připravili jsme pro vás nový čtrnáctidílný seriál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jožka

Pomoc při hubnutí

 chceš pomoct s hubnutím a ůpravou jídelníčku já mám velmi dobrou zkušenost s hubnutím přes net pokud máš zájem tak vypln dotazník na www.snama.cz/jel-active/info a do kolonky poradce napiš jel-24 je to zdarma přes skypa nebo icq,je to bezva příjemná paní a určitě ti pomůže.mě pomohla i chutěmi na sladké a týdně shodím 1-2kg.Klidně to zkus.

0/0
20.7.2008 20:41

rumFighter

je tu někde článek

deset důvodů, proč běhat nezačít? :-©

0/0
14.7.2008 5:44

pepa

Já se chci dostat do kondice, a též pár kil shodit ....

.....a tak bych velice rád věděl kde mohu najít těch třináct dalších dílů tohoto seriálu.  Díky předem za pomoc! 

0/0
14.7.2008 1:54

lll

Re: Já se chci dostat do kondice, a též pár kil shodit ....

http://zdravi.idnes.cz/zdravi.asp?klic=85002

0/0
14.7.2008 5:31

pepa

Re: Re: Já se chci dostat do kondice, a též pár kil shodit ....

Děkuju moc!V

0/0
14.7.2008 17:28

lll

Re: Re: Re: Já se chci dostat do kondice, a též pár kil shodit ....

Nemáš zač! :-)

Tak jak to jede, už běháš? :-)

0/0
16.7.2008 22:47

Pavlína

oprava

chtěla jsem napsat: ''všem, kteří ještě s běháním nezačali'';-D

0/0
22.6.2008 16:07

Pavel

Re: oprava

Běháš denně a kolik km?

0/0
23.6.2008 4:40

Pavlína

Jen s chutí do běhání

R^Běhání je parádní sport. Zrovna před chvílí jsem doběhla :) Všem, kteří ještě s běháním můžu říct, že mě osobně to ze začátku vůbec nebavilo, ale časem se z toho stala moje závislost. Jelikož jsem moc aktivní člověk, tak dělám i volejbal a chci začít i s jógou a to už od zítřka

0/0
22.6.2008 16:06

Martin

nutriční výživa

Rozhodli jste se zhubnout? Zkusili jste už mnoho prostředků, ale žádný z nich neměl žádaný účinek?

Jsme připraveni Vám tentokrát natrvalo pomoci!!!  Celá ČR  www.hubnete.cz/zvesela

Na společnou práci na vaší postavě se těší nezávislý distributor Herbalife Martin Teplý

0/0
2.9.2006 18:10

sex-town

sex-town

http://www.sex-town.info/

0/0
31.8.2006 4:34

cote d'or

máte výčitky svědomí, že nesportujete?

opakujte si mantru: "každých sedm minut si někdo v hodině aerobiku natrhle achilovku"

0/0
29.8.2006 11:13

etel38

Běh je prima, ale nic se nemá přehánět ...

Je mi 44 let, chodím na pravidelné procházky se psem (ráno od 5 do 6 hodin a kvečeru). Cítím se fajn a přeju Vám všem, ať běhajícím, chodícím, tenisujícím, fotbalujícím, skvošujícím atd., ať jste taky fajn.

VVVVVV

0/0
29.8.2006 10:42

komentator-1

pro ty, co se jim běh zdá nebezpečný

mám otázku? A třeba fotbálek si občas nezahrajete, nebo volejbal, nohejbal? To jsou totiž dle mého názoru daleko (z pohledu požkození úponů, kloubů atp) nebezpečnější, než kondiční běh. Navíc žádný z problémů, o kterých zde zejména kolega Spinoza píše, nepříchází sám od sebe, ale obvykle začíná lehčími projevy, které je možno kompenzovat změnou došlapu, obuvi......Myslím, že davy důchodců na třeba New Yorkském maratonu jasně prokazují nebezpečí běhu:o)

0/0
21.8.2006 19:58

BenediktSpinoza

drahy komentatore

par tech ulitlych duchodcu-bezcu jsem mel dnes zase v ordinaci. A mohu te ubezpecit ze ted, kdyz uz se jim blizi termin implantace nahradniho kycelniho kloubu jim to drivejsi behani jako dobrej napad nepripada. Ty davy maratoncu nejsou dukazem neskodnosti behu ale spis toho, kolik je na svete idiotu. Nebo si snad myslis, ze kourici duchodci jsou dukazem toho, ze cigarety jsou zdravi prospesne?;-P

0/0
21.8.2006 20:53

lezec

aniz bych clanek cetl

Aniž bych tento článek četl, není lepší než se řídit radami od anonymního novináře pod přezdívkou Quido, který zjevně nechce nést odpovědnost za důsledky chybných rad, zajít si na server behej.com a tam lidi, kteří mají s během a běháním mnohem větší zkušenosti, požádat o nějakou radu. Případně si nějaké rady přečíst (vězte, že jich tam je požehnaně). Případně si někde na inetu koupit knížku od joggingu po maraton (bez dvd stojí asi 50kč)?

Takováhle hurá akce, jděte běhat je hezká, ale člověk, než se do něčeho pustí by si o tom měl zjistit co nejvíc informací a tak by se slušel pod článkem alespoň nějaký seznam odkazů na servery s běžeckou tématikou.

Jenže to by asi nezkušení čtenáři zjistili, že informace na tomto serveru nejsou ani setinové a šli by jinam. I když nikdo nikoho to nenutil číst, že?

0/0
18.8.2006 19:21

CZBlack.

Re: aniz bych clanek cetl

Neni lepsi zajit si na server ... pekna reklama :-)

0/0
18.8.2006 22:08

Ladino

Re: Re: aniz bych clanek cetl

A hlavně užitečná... ;-)

0/0
19.8.2006 14:55

Jerry97

Re: aniz bych clanek cetl

behej.com ?? .... ROTFPIMPALMAO!!!

0/0
10.2.2007 7:04

RicciPicci

fsd

Prosim vas jak muzete pracujicimu cloveku doporucit at dela 30km prochazky denne???8-o

0/0
18.8.2006 16:41

Nikol

mozna lepsi nez beh ...

.. je pravidelne sexovat ;-)

0/0
18.8.2006 13:26

Nikol

Re: mozna lepsi nez beh ...

.. tak chlapci se vykaslete na podobne diskuze a smele do toho !:-)

0/0
18.8.2006 13:27

quero

Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

A kde je tvá adresa nebo telefon? VV

0/0
18.8.2006 15:35

Nikol

Re: Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

Tohle není seznamka, ne?:-) Nenabízím své služby jen doporučuji pohyb na zdravém mladém těle ;-)

0/0
18.8.2006 15:39

quero

Re: Re: Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

Jasně, souhlas ;-) Jen mi tam vypadnul tenhle smajlík ;-P

R^

0/0
18.8.2006 15:42

Nikol

Re: mozna lepsi nez beh ...

Tak hlavne, ze jsme se domluvili ;-)

0/0
18.8.2006 15:43

quero

Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

Tak to já zas k domluvě jsem; jen jsi mi trochu nabourala částečné soustředění na práci (byť rozptylovanou lehkým multitaskingem ;-)). Musím se zkoncentrovat ať nemyslím na příjemné ***** a dodělám práci, ať tu nedatluju do noci :-)

0/0
18.8.2006 15:49

Nikol

Re: Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

Mozna bude lepsi, kdyz si pujdes po praci zabehat ;-) Kdyz nemas po ruce mlade zdrave telo

0/0
18.8.2006 15:51

quero

Re: Re: Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

Což to by se nějak dalo zařídit, ale radši už pokračuju v práci, abych to dodělal a nemusel běhat přímo v práci ;-P

0/0
18.8.2006 15:59

Nikol

Re: Re: Re: Re: Re: mozna lepsi nez beh ...

R^

0/0
18.8.2006 16:04

JejdaToSuPřekvapené

Co poradíte ?

Mám 170 a k tomu 100 kg. Neměl jsem nikdy méně než 67, protože jsem takovej selskej typ. Říkám si, že kombinace chůze a běhu by byla nejpraktičtější. Jo a je mi 43, programátor s osezenou zadnicí(Y)

0/0
18.8.2006 10:38

Runner

Re: Co poradíte ?

Zkusil bych prve dostat dolů nějaká kila třeba na kole a kombinovat to, jak říkáš s indánským během. Se 100kg na tvou výšku Ti hrozí přetížení kloubních pouzder, šlach, úponů i samotných svalů. Až se dostaneš někam blíže k 90kg zační s během pravidelně(2x, později 3-4x týdně, minutáž stupňuj, ale pozvolně). Běhej na měkkém povrchu a hlavně vždy před a po strečuj a protahuj se. Velkou pozornost s tvou váhou věnuj výběru běžeckých tenisek. je jich dnes mraky a každá značka má už dobré modely. V lepším obchodě ti poradí, jaký typ by jsi měl používat. Příjemné chvíle při běhu.

0/0
18.8.2006 13:16

trava

hmm

zajímavá diskuze :)

ale nějak se Vám k tomu nikdo moc nepřidal. Já si místo toho tlachání půjdu radši zaběhat, protože chytráka ze sebe umí udělat v diskuzi každý. A ty  dva zneuctěný odborníci, možná B-reprezentanti, mě moc nepřesvědčily.

Takže pánové nemusíte běhat, ale až půjdete na nákup mrkněte na lidi kolem, a uvidíte jak jsme se měli za socanů dobře : žrádlo a Nova = zaručený recept na volební vítězství.

0/0
17.8.2006 11:09

BenediktSpinoza

Co se tyka tech tlustochu

tak statistky mluvi jasne - za socanu byli lidi vyrazne hubenejsi, nejspis proto, ze neexistovaly supermarkety s voziky XXL a co si lidi koupili museli domu odtahat v rukach, ne jako ted v autech;-P BTW: nidko se tu nesnazil presvedecit ubehane travni vyhulence - to byly argumety pro ty co dokazou uvazovat at si udelaji vlastni nazor

0/0
18.8.2006 11:27

Kapo

dost jednoduchý článek....

Běhání extrémě namáhá klouby-u netrénovaných a otylých zvláště, daleko vhodnější je jízda na kole, nebo plavání.

0/0
16.8.2006 20:11

Kapo

Re: dost jednoduchý článek....

doplněno : ujetí 20 km za jednu hodinu spálí cca 600 kcal, za 10 takových projížděk člověk shodí 1 kilo tuku.

0/0
16.8.2006 20:14

lenka

no a kde je ten plán???

0/0
16.8.2006 8:09

papaaya

pro ty, kdoz by chteli behat ci behaji a hledaji informace

Je mi jasne, ze kdo behat nechce, behat nebude. Pro ty tento prispevek urcen opravdu neni. Mozna ale cte tento web i par lidi, kteri behaji s radosti a neresi 'vedecke' diskuze uvedene nize.

Kdyz jsem zacinal pred par lety behat,dlouho jsem hledal nejake serioani informace, nebo alespon web se stejne nadsenymi amatery. A mohu doporucit cesky web

www.behej.com

Zkuste a verim, ze mile prekvapeni.

0/0
15.8.2006 16:20

BenediktSpinoza

jaka "vedecka" diskuze

:-) tady nikdo nemava zadnymi grafy ani statistikami, kazdy vychazi jen ze sve praxe - nekdo z delsi, jiny z kratsi.... nekdo pouze ze sve zkusenosti (pripadne svych kamaradu), jiny ze zkusenosti stovek pacientu;-)

0/0
15.8.2006 16:25

Obcasnykomentator

Re: jaka "vedecka" diskuze

No, asi "nejvědečtější", co tady padlo, bylo tady doktorovo "Napriklad pokud beres kycel jako dvojzvratnou paku, tak na jedne strane pusobi moment tihove sily a na te druhe moment sily slalu (napr. abduktoru kycle) a oboji se z hlediska zatizeni kloubu scita. Spis bych rekl, ze zalezi na schopnosti svalove koordinace, ktera omezi pouziti nadmerne sily a zredukuje tak zatizeni kloubu."

Což jsou btw zlatá slova (2. věta), na která bohužel spousta sportujících nepřijde buďto nikdy, nebo ke stáru, případně až po nástupu problémů.

Také otázka ochranné funkce svalstva je enormně důležitá. Kolik by se ušetřilo Brufenu, kdyby lidé pochopili, že na bolest zad bude mnohdy lepší pořádné cvičení břicha a přiměřené zad...

Atd. atp.

0/0
15.8.2006 17:28

BenediktSpinoza

bricho a panevni dno

..dovoluji si pripodotknout;-)

0/0
15.8.2006 17:58

KarelRehacek

Re: pro ty, kdoz by chteli behat ci behaji a hledaji informace

No, díval jsem se na ten web a na větvi z něj tedy nejsem. Asi hledám o běhání jiné informace. Ale aspoň vím, že v Žebráku vyhráli cizinci;-)

0/0
15.8.2006 20:11

Nikol

Komentar jen tak ...

Musim se zastat nekterych pisatelu v tom, ze kazdy dle sve chuti dela to, co ho bavi. A me taky bavi behani .. obcas si zabeham a citim se vzdy naprosto pohodove. Odbourava to stres, dodava dobry pocit ze sebe a tak vubec ;-) Je to casove nenarocne a vycerpavajici :-) Vřele doporučuji. PS: Jsem mladá, problémy s klouby nemám.

0/0
15.8.2006 15:54

BenediktSpinoza

Tak at ti to vydri co nejdele

:-)

0/0
15.8.2006 16:02

Obcasnykomentator

Re: Tak at ti to vydri co nejdele

Jakmile nevydrží, máš alespoň potenciálního  pacienta...

I když je jasné, že člověk coby příliš překotně se vzpřímivší opice, jež si na sebe upletla bič civilizace, bude doktory potřebovat i bez běhání.

0/0
15.8.2006 16:18

Obcasnykomentator

Jako ze 70. let

Tenhle článek mi připadá jako ze 70. let minulého století. Tehdy vypuklo celosvětové nadšení z běhu a díky masivní jednostranné propagaci začaly polykat kilometry miliony amatérů. Do deseti let se pak začaly plnit ordinace ortopédů a teprve pak se ve větší míře začalo psát i o rizicích a kontraindikacích.

0/0
15.8.2006 11:58

petrp

Re: Jako ze 70. let

Zajímavý názor :-). Jakou kontraindikaci proti běhu máte na mysli? Sezení u televize nebo vepřo knedlo zelo?

Pro vaši informaci, celosvětové nadšení z běhu stále probíhá, jen k nám se jaksi pořád nedostalo. Možná zásluhou zesměšňování lidmi s nadváhou, kteří nechtějí přijít o staré "životní jistoty"

Souhlasím, že běh není vhodná aktivita pro lidi s vysokou nadváhou, ale lze se k němu přes jiné sportovní aktivity po redukci hmotnosti propracovat.

A nenechte se klamat, že rekreační běh škodí pohybovému aparátu, opak je pravdou.

P.

0/0
15.8.2006 12:30

BenediktSpinoza

Rekreacni beh neskodi pohybovemu aparatu?

Ale tohle nemas od sveho ortopeda, ze ne?;-)

0/0
15.8.2006 12:31

petrp

Re: Rekreacni beh neskodi pohybovemu aparatu?

Nemám, díky běhání prakticky doktora nepotřebuju.

Doporučuju: Hudák: Běžecká kuchařka. Tam jsou uvedeny i zdroje z výzkumů, které to potvrzují.

0/0
15.8.2006 12:43

BenediktSpinoza

To by mne zajimalo

a jak dlouho rekreacne behas;-D Nebo mi alespon posli link na nejaky ten "vyzkum" na netu. I kdyz si to dovedu predstavit, protoze uz mam nejake zkusenosti s tim jak se tyhle "vyzkumy" delaji;-) A taky praxi s pacienty, co si mysleli, ze pro ne tahle obecna pravidla pretizeni-poskozeni neplati a  je jedno zda je ti 20 nebo 40 a vazis 70 meno 100 kg;-P ale to je v pohode, ja si take ve 20 myslel ze nema cenu se setrit, protoze se 30 nedoziju a pokud ano tak skocim pod vlak, protoze uz budu starej a zivot nebude mit cenu;-D takze mam pro blazny jako ty pochopeni

0/0
15.8.2006 14:06







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.