Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší léky musejí být drahé, výzkum stojí miliony

Na jaře rozvířila debatu lékařů i pacientů snaha ministerstva zdravotnictví ušetřit na nejdražších lécích. Hrozilo, že se zhorší třeba péče o lidi se zhoubnými nádory nebo roztroušenou sklerózou, případně že budou muset tito lidé doplácet až tisíce korun měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jekal

No a co.

Nám to zaplatí boháči na daních.

0/0
13.7.2006 14:47

OptieX

tabák

Ufffff ty vole, ze začátku jsem se viděsil, že cigarety zabijou jenom 650 000 lidí, ale pak mi došlo že vlastně způsoboujou i další nemoce jako rakovina....impotence.....teď mám zatemňíno, ale je toho plno.....to by mě jinak štvalo že umírá jenom 650 000 tisíc.....nemá o tomhletom někdo nějaký přesnější statistiky?

0/0
6.7.2006 23:36

babacek

0/0
8.7.2006 7:45

Thyronx

Leky nejsou nejlepsi byznys ale....

Podobne jako zdravotnictvi a dokonce i vodoinstalaterstvi, byznysem jsou. V socialistickych statech mezi nez patri CR bezesporu, se vsak traduje za zdravotnictvi ( a skolstvi) ma byt zdarma, kvalitni a povolani lekar ma byt "poslani". Lekar ma prijet za pacientem az do horske visky (protoze je liny zvednout svuj jinak zdravy zadek) a obetovat svuj cas nekomu, kdo si nakonec rekne o recept na nejaka psychotropika ci se dozaduje antibiotik za kazdou cenu.

Opravdu skvele leky nejen nejsou na ceskem trhu, ale ani by je nemel kdo zaplatit. Stat to resi pripad od pripadu na socialisticky zpusob: Znamosti a podplaceni, a mnohdy nejde ani to.

0/0
6.7.2006 20:41

Thyronx

No to je novina....

To snad vi kazde male dite ze se musi zaplatit nejen vyzkum podareneho leku ale vsechny ty nepodarene s nim spojene.... A v USA stoji ty opravdu "zazracne"leky opravdu hodne. Lek ktery beru denne po cely zbytek zivota stoji 345 USD na 3 mesice (Tricor) tedy skoro 8000Kc. Ja ho platim 2 USD (mam dobre pojisteni od zamestnavatele). V Cechach neexistuje ani alternativa. Proste lidi v socialistickem (statnim) zdravotnictvi maji smulu. (Ja vim je to zadarmo a mnozi z Vas stale veri ze ceske zdravotnictvi ma svetovy primat.

0/0
6.7.2006 20:27

Thyronx

Re: No to je novina....

Misto sedet stale u pocitace, doporucuji intenzivni sport. A Tricor bude prebytecny.

0/0
6.7.2006 21:21

babacek

Re: No to je novina....

Ta alternativa se v Česku jmenuje LIPANTHYL a orientační cena je cca 430 KČ.

Tak nás netahej za fusekly.:-)

0/0
8.7.2006 7:55

brsoň

.

bléééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééé

0/0
6.7.2006 12:17

merrygold

Nejlepší lék

je: nekouřit, nechlastat, nepřežírat se a hýbat se každý den. Jenže kdyby to dodržovali všichni tak by všechny tyto farmaceutické firmy a doktoři zkrachovali, že?

0/0
6.7.2006 10:08

blazir1

Re: Nejlepší lék

To je zase jen kec, lidi kteri nehuli, nekouri a sportuji umiraji priblizne stejne jako jejich opaky. Jen na neco jineho - treba takovy rakovine je celkove sumafuk jestli hulis nebo ne.

0/0
6.7.2006 11:25

Xerces

Re: Re: Nejlepší lék

No to jo, protoze tem zkvrv3n3jm kurakum je to taky jedno :-)

0/0
6.7.2006 13:46

Mak76

Re: Re: Nejlepší lék

Jestli žiješ v bludu, že "rakovině" je jedno, jestli hulíš nebo ne, tak mi je tě upřímně líto... ;-(

Kouření zcela prokazatelně ovlivňuje výskyt některých druhů rakoviny (plic, dýchacích cest a dutiny ústní) a zásadním způsobem zhoršuje imunitní systém, který má pro vznik rakoviny rozhodující význam.

0/0
6.7.2006 18:13

hajanen

Re: Re: Nejlepší lék

To je (nejen) vedecky prokazany nesmysl. Vic se k tomu neda napsat. Tohle muze napsat jen nekdo, kdo o tom nic nevi a nechce vedet.

0/0
6.7.2006 20:39

Thyronx

Re: Nejlepší lék

mas pravdu. V Cechach je koureni a chlast uzasnej sport #1. Dokonce uz deti.

0/0
6.7.2006 20:28

Thyronx

Re: Re: Nejlepší lék

A v USA snad ne? Ja vim, USA-kids uzivaji radeji drogy.

0/0
6.7.2006 21:23

babacek

Re: Re: Nejlepší lék

Opravdu si myslíš,že nikdo nikdy nikde nebyl,že můžeš říkat v Čechách je to či ono jako by to jinde na světě nebylo.:-)

0/0
8.7.2006 7:58

Vykricnik

Re: Re: Re: Nejlepší lék

Jeho problem, ze zna jenom USA a jinak nic. Cely den drepi na zadku u Forda u pocitace a doma take.

0/0
8.7.2006 16:17

babacek

Re: Re: Re: Re: Nejlepší lék

To nevím já ho neznám.:-)

0/0
8.7.2006 16:21

jonatan66

chytrolínům

Dělám u farmafirmy. Jsem docela úspěšný, ale do nejezdíme (pokuď si na dovolenou tam nevydělám), auta máme nové co 3 roky (operativní leasing je tak nejvýhodnější). Lékaři s rodinami na hory nejezdí, semináře musí být min. z 50 % vyplněné přednáškami, jsou zakázány sportovní a jiné aktivity, studie se musejí archivovat po dobu min, 5 roků (zákon o reklamě ve zdravotnictví), většina mých kolegů psychicky nepřežije zkušební dobu a když v tomto oboru vydržíš (psychicky) 2 roky už jseš za mazáka... Miluji závistivý blbečky kteří zasvěceně hovoří o věcech o kterých nemají ani ponětí...;-P

0/0
6.7.2006 7:43

BenediktSpinoza

Docela dojemny

:-) akorat ze jsi i se svyma sefama naprosto zbytecny prizivnik;-) priznej si to stejne jako tvoji kolegove, ktere tohle poznani psychicky nici 

0/0
6.7.2006 8:30

babacek

Re: Docela dojemny

R^:-)

0/0
8.7.2006 7:59

RadecekH

Pro zdejsi komunisty

Pro zdejsi komunisty, co by meli nejradeji vsechno zadarmo, mam malou poznamku. Zkuste se podivat, kolik je na svete vyrobcu leciv a pak se podivejte, kolik z nich vyrabi jen leciva genericka. Naprosta vetsina. Vyvijet nove leky je drahe s nejistym vysledkem, kdezto vyrabet jiz vymyslene je ten spravnej bysnys. Zkuste si vyhledat treba zaloby na farmaceuticke firmy za vedlejsi ucinky a podivejte se, kolik musi zaplatit, kdyz se neco nepovede.

A pak se podivejte, co si v lekarne kupujete. Genericky vyrobce smicha acylpirin s celaskonem a vy letite a vyplaznete 200,- za neco, co si muzete koupit za 1/10. Za to nemuze ale farmaceuticka firma, ale vase blbost.

0/0
6.7.2006 6:33

Tomas07

Re: Pro zdejsi komunisty

Mno, to je všech blbost, protože rozumnej člověk si koupí paralen a C-vitamín a opravdu ušetří a má stejnej výsledek. Ale taky vím, co sem se učil:) Cena léku = 1/3 výzkum + 1/3 reklama + náklady na výrobu + 1/3 zisk. Netvrdím, že to tak je u všech léků, ale nějak se přece to všechno musí zaplatit:)))))

0/0
6.7.2006 10:57

RadecekH

Re: Re: Pro zdejsi komunisty

Pokud by cena leku byla rozvrzena takhle, nevidim v tom rozdil s jakymkoliv jinym vyrobkem.

0/0
6.7.2006 14:31

Xerces

Re: Pro zdejsi komunisty

Osobně si myslím, že výzkum a další akce podobného charakteru to je přesně to co by měl financovat stát.

0/0
6.7.2006 13:48

RadecekH

Re: Re: Pro zdejsi komunisty

A kterej stat mas na mysli? USA nebo CR nebo by ten vyvoj leku mohla finanancovat treba Etiopie. Nebo ze by si kazdej stat mel vymejslet leky jen pro sebe? Nezda se ti to trochu na hlavu?

0/0
6.7.2006 14:29

Thyronx

Re: Re: Pro zdejsi komunisty

Xerces - uz z financnich duvodu se vetsina novych leku narodi v USA. To opravdu neni sranda 5 let vyvijet lek a bez vysledku a nakonec se na tom zacina z jineho konce. Na to Cesko nema a mit nemuze.

0/0
6.7.2006 20:30

hajanen

Re: Re: Re: Pro zdejsi komunisty

Je to taky diky obrovske podpore vedy statem, o ktere se nam muze jen zdat. Co si clovek muze myslet, kdyz prezident prohlasi, ze vede slusi chudoba. Pak s nemuzem divit, kdyz nase patenty vyuziva Amerika, protoze nedame dost penez na kvalitni patentovou ochranu.

(Je to trochu off-topic, ale souvislost tu je...)

0/0
6.7.2006 20:43

radim

...

A mistnim ynteligentum s tim svym "vsechno rozkradli" bych rad vzkazal, ze nejlepsi cestou jak tomuto zamezit jsou bylinky. Sice nemate pravdu, ale aspon hlupaci v CR z casti vymrou. Drzim palce.

0/0
5.7.2006 21:59

radim

....

Investice do vyvoje leku je jako loterie, kde jeden los stoji miliardy - ne vzdy je na konci uspech. Zamezte sanci "vyhry" a leky budou sice levne - ale prestanou se vyvyjet.Pamatuje si nekdo na leky na stare alergii? Kdy to bylo lepsi nez uspavaci prasek?

0/0
5.7.2006 21:56

petrucciani

Nejlepší léky musejí být drahé, výzkum stojí miliony

Jen a jen plky Radky Wallerove neboli neplacena reklama farmaceutickym firmam. Priklad jak dokazou byt leky drahe, je zde: http://www.blisty.cz/2006/6/20/art29029.html

0/0
5.7.2006 15:57

Dabluv advokat:

Petrucciani,

ten clanek je zajimavy, ale uzivani "off label" pro indikaci, ktera neni testovana a neni vyrobcem doporucena je naprosto standardni praxe a farmaceuticke firmy nemaji prakticky zadne moznosti, jak donutit lekare, aby leky predepisovali a aplikovali jenom na "label" pouziti. Teda aspon ve Statech. Pokud je to jine v EU, tak si stezujte u regulatora leciv. 

0/0
6.7.2006 16:58

Mejla

Je to jen a výhradně kšeft. Farmacie je absolutně nejziskovější odvětví,

předčí automobilový průmysl, komunikace i finance. Pacoši totiž nejsou rovnocenným partnerem vůči korporacím. Korupce ve farmacii je neuvěřitelná, viz již zmíněné "studie", "semináře" lékařů s rodinami na horách atd.

0/0
5.7.2006 13:20

Dabluv advokat

Re: Je to jen a výhradně kšeft. Farmacie je absolutně nejziskovější odvětví,

Proc tedy akcie farmaceutickych firem nejsou absolutne nejlepsi investici?  

0/0
5.7.2006 16:15

negociátor

Re: Re: Je to jen a výhradně kšeft. Farmacie je absolutně nejziskovější odvětví,

Také, že jsou. Největší česká farmace. firma Zentiva je na žebříčku akcií českých firem dlouhodobě nejlepší investicí. Hned za ČEZem, kterého dost často střídá na vrcholu. ČEZ padne dolů, je to jen inflačně nafouknutá bublina super zlodějů a tunelářů jako je Roman. Kdežto Zentiva má velkou perspektivu. Takto dál bych mohl pokračovat s 4 největšími evropskými farma. firmami a desítkami USA firem. Předtím, než něco napíšete, tak si to fakticky zkontrolujte, uděljete tzv. rešerš. Třeba Centrum pro finance a trhy (ceft) tam třeba naleznete ceny českých akcií, když už jsem psal o té Zentivě. Nakonec jen zopakuji, že famraceutické firmy jsou, samozřejmě, a vždy byly absolutně nejlepší investicí. (Nepíši úmyslně nejvýnosnější, protože ne všechny prachy jdou na zhodnocení far. firmy a dividendy.)

0/0
6.7.2006 10:23

Dabluv advokat

Negociatore,

Zentiva neni nejlepsi priklad. Prece jenom jeji politicke kryti je nadstandardni. Pro firmy na relativne volnem trhu (NYSE) to ani zdaleka neplati, namatkou Merck, Shire. A jak definujete "nejlepsi" investici, kdyz me jeji vynosnosti?

0/0
6.7.2006 13:05

Dabluv advokat:

Negociatore - dodatek,

Velka vetsina farmaceutickeho vyzkumu se dneska dela ve Statech. takze americke firmy by mely profitovat. Podivejte se treba na Fidelity, jejich sectorove fondy zdravotnictvi maji i farmaceuticke fondy. Za posledniu tri i pet let maji horsi vykonnost nez S&P 500. 

0/0
6.7.2006 13:12

Thyronx

Negociatore:

Energie pujdou vzdy a trvale nahoru CEZ samozrejme taky. Druhym kandidatem je Zentiva s nahoru i dolu. To ostatni je k nicemu.

Investuji v USA a momentalne v akciich zlata (GG,GLG,AUY,GFI) ethanol PEIX, geologieGEOI. Nemovitosti a energie zatim v uvahu neprichazi.(Pozdeji jiste ano).

0/0
6.7.2006 20:33

D

Re: Je to jen a výhradně kšeft. Farmacie je absolutně nejziskovější odvětví,

A proč by farmacie neměla být nejvýnosnější odvětví? Vždyť život je právě to nejcennější, co máme.

Ale kromě studií placených firmami, které mají zájem na tom, aby se daný lék prodával se musí dělat i větší stude sledující, zda skutečně fuguje a zda nemá pozdní negativní následky.

0/0
5.7.2006 16:57

Belisarius

Fakta

Nicméně ani nejnovější farmaka velcade a thalidomid používané při léčbě mnohočetnému myelomu nevedou pravděpodmně k úplnému vyléčení, ale vedou pouze k velmi dlouhé remisy. Přestože nejsem lékařsky vzdělán dovoluji si upozornit na tuto faktickou chybu.

0/0
5.7.2006 13:12

Dabluv advokat

Belisarie:

Vzhledem k prumernemu veku pacientu s mnohocetnym myelomem se dlouhodoba remise prakticky rovna vyleceni.

BTW moc pekny nick 

0/0
5.7.2006 16:17

BenediktSpinoza

Ze se musi zaplatit vyzkum je samozrejme

a tezko proti tomu budu protestovat. Nicmene hiorentni platy dealeru a jejich sefu uz tak samozrejme nejsou. Takze neni naskodu trochu vzit farmaceuticke firmy u huby;-)

0/0
5.7.2006 9:48

Marty

Re: Ze se musi zaplatit vyzkum je samozrejme

Zakon akce a reakce. Pokud se ti bude zdat auto predrazne, tak si ho nekoupis.

Pokud se vyhlidka na dreveny pyzamo priblizi, tak zkusis i veci, ktere ted odmitas. Pud sebezachovy neosalis.

0/0
6.7.2006 18:20

John

Re: Re: Ze se musi zaplatit vyzkum je samozrejme

Dost blbe srovnani s autem... I kdyz se ti lek bude zdat predrazen, stejne ho budes muset koupit, pokud nechces skapnout a na to sazi farm. firmy. Ale to pochopis az ti opravdu neco bude a nebude jina moznost :-/

0/0
6.7.2006 23:11

judge.lynch

doktoři

Léky jsou nejlepší byznys na svěžě. Výrobní ceny + výzkum jsou 10x menší než prodejní ceny i díky morálně chovajícím se doktorům, kteří za úplatky v podobě zdarma zájezdů (tzv. školení, sympozií apd.), v podobě tzv. studií (20stránek za 150 000), které končí v koši, předepisují a preferují určitou firmu. Všichni farmaceutičtí reprezententi mají každé 2 roky nová auta, notebooky, cesty do karibiku. To, co jim dovolí vlády je neskutečné, ale zdraví je poltikum a většina lidí do toho nevidí.

0/0
5.7.2006 8:28

qventin

Re: doktoři

zavist? Rekl bych, ze vubec nemate poneti, kolik takovy vyzkum noveho leku stoji, kolik stoji povinne testovani a jak to vsechno dlouho trva. Mate vubec tuseni, kolik je na zacatku ruznych derivatu jedne "zakladni" latky? Vyzkum leciv je dosti riskantni zalezitost, kdy penize letaji oknem o 106. Ty castky o kterych pisete jsou oproti tomu jedno mrknuti za cely zivot.

0/0
5.7.2006 11:37

lk

Re: doktoři

To asi moc farmaceutickych reprezentantu neznas-auta a notebooky kazde 3 roky, cesty do karibiku-pekna blbost. Jinak to je docela tvrda prace, malokdo vydrzi dele nez 3 roky...

0/0
5.7.2006 21:41

negociátor

Re: Re: doktoři

Nechci polemizovat o benefitech obyčejných dělníků faramcie. Ovšem pochybovat o tom, že farmacie je jeden z nejvýnosnějších bysznysů nemá smysl.

Na světě je to druhá největší lobby hned po zbrojním průmyslu. Zisky jsou obrovské. Plánování výzkumu nových léků a jejich výroby/emise na trh je poplatné pouze politice zisků. Spoustu účinných léků nebylo uvolněno do prodeje z toho důvodu, že by nepřinesly takové zisky, jako stávající kombinace léků na tu kterou chorobu. Nicméně to v současné době snad není překvapivé, že jde vždy jen a pouze o prachy v první řadě. To už snad dnes nepřekvapí nikoho.

0/0
6.7.2006 10:19

Xerces

Re: Re: Re: doktoři

A co ropa?

0/0
6.7.2006 13:50

Thyronx

Re: doktoři

v USA lekari nemohou propagovat jedinou firmu a ostatne to nemaji zapotrebi. Lekari jsou placeni vyhradne pojistovnami a pacienty. Platy lekaru v USA jsou hned po advokatech nejvyssi v zemi. Vzorky leku ktere dostavaji od vyrobcu leciv davaji zdarma pacientum kteri nemaji zdravotni pojisteni. Lekar tu ma klientelu a k ni se MUSI chovat zodpovedne protoze kdyz ji ztrati, muze si hodit spagat.

0/0
6.7.2006 20:36







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.